Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(82)
IBUK Libra
(3)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(76)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(5)
E-booki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(40)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(41)
Czytelnia
(64)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(7)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(7)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Okraska-Ćwiek Beata
(4)
Przybyla Olga
(4)
Walczak Małgorzata
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Guz Sabina
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kocór Maria
(3)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Krajewska Anna
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Nycz Edward
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Adamek Irena
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Balinov Ivo
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Basińska Anna
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Burges Sean W
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chrabolowsky Laura
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Debesse Maurice
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Eller Helmut
(1)
Ellis Andrew
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerka Vladimír
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gillini Gilberto
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Gratschew Maria
(1)
Grudzień Paweł
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Guzik Paweł
(1)
Głażewski Michał
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hallada Marek
(1)
Hockman Juraj
(1)
Jakacka Ewa (1964- )
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jasiński Tadeusz
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kalina Roman Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(87)
Język
polski
(87)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(29)
Wychowanie
(26)
Pedagogika
(14)
Dziecko
(13)
Nauczanie początkowe
(13)
Metody wychowawcze
(11)
Nauczanie
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Uczniowie
(10)
Nauczyciele
(9)
Kształcenie
(8)
Pedagogika specjalna
(7)
Szkolnictwo
(7)
Metoda Montessori
(6)
Rodzina
(6)
Młodzież
(5)
Agresywność
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Edukacja medialna
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Rodzice
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Dziecko upośledzone
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Gry i zabawy
(3)
Komputery
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Wychowawstwo
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Autyzm
(2)
Badania naukowe
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dyslekcja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
E-learning
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Fröbel, Friedrich Wilhelm (1782-1852)
(2)
Historia wychowania
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Matematyka
(2)
Metodologia
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Muzyka
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nałóg
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osobowość
(2)
Oświata
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przyroda
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Socjalizacja
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Telewizja
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Autorytet
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barwy
(1)
Bezdomność
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Ból
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1801-
(2)
1801-1900
(2)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Podręcznik
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Poradnik
(2)
Czasopismo polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Nauka i badania
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
87 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Prolog. Początek szkoły; Zajęcia główne i zasada cykliczności; Pierwszy rok nauki szkolnej; Rodzice i nauczyciele pracują razem. Kiedy pojawiają się problemy; Drugi rok nauki; Wymagania i oczekiwania wobec nauczyciela wychowawcy; Trzeci rok nauki szkolnej; Czwarty rok nauki szkolnej; Nauczyciel wychowawca i jego przygotowanie; Piaty rok nauki; Szósty rok nauki szkolnej; Siódmy rok nauki szkolnej; Ósmy rok nauki szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Teoretyczne podstawy kształcenia wyzwalającego: Istota kształcenia wyzwalającego; Standardy walucji a podmiotowość i tożsamość; Osobowość w ujęciu C. Rogera; Prekursorzy kształcenia wyzwalającego; Twórcy systemów kształcenia w wolności; Dialog i relacje dialogowe w procesie kształcenia; 2. Koncepcja kształcenia wyzwalającego: Dezyderaty kształcenia wyzwalającego skierowane do nauczyciela; Upodmiotowiające zajęcia dydaktyczne; Przechodzenie od heterogennych do podmiotowych celów kształcenia; Podmiotowe cele kształcenia i strategie ich uzewnętrzniania; Teologiczne strategie w modelach upodmiotowiających zajęć dydaktycznych; Kształcenie wyzwalające jako systemowe zmiany w procesie dydaktycznym i interakcjach społecznych jago uczestników; 3. Stan doświadczania podmiotowości ucznia w edukacji wczesnoszkolnej: Organizacja badań i charakterystyka badanych; Metody opracowania zgromadzonego materiału; Nauka szkolna bez leku; Wpływ uczniów na proces uczenia się; Wyzwalanie motywów uczenia się; Pobudzanie i wspieranie zainteresowań; Postawa nauczyciela; Ogólny stan poczucia podmiotowości klas I-III w procesie kształcenia; 4. Próba zastosowania koncepcji kształcenia wyzwalającego w edukacji wczesnoszkolnej: Podstawy metodologiczne badań nad skutecznością kształcenia wyzwalającego; Stwarzanie warunków spełniających założenia kształcenia wyzwalającego; Treści programowe i ich realizacja; Realizacja identycznego tematu z zastosowaniem teleologicznej strategii O E i D; 5. Wpływ kształcenia wyzwalającego na rozwój uczniów w młodszym wieku szkolnym: Osiągnięcia szkolne uczniów grup porównawczych w badaniach końcowych i dystansowych; Efektywność kształcenia wyzwalającego w świetle danych pochodzących z obserwacji; Podmiotowość w procesie kształcenia w ocenie uczniów grup porównawczych; Kształcenie wyzwalające w ocenie uczestników eksperymentu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
I. Ścieżki: Utrata równowagi, czyli pozwolenie na istnienie; Ponad poziomy, czyli Powolenie na posiadanie ograniczeń; Nie wychowuj dziecka na terrorystę, czyli: pozwolenie na zatrzymanie się; Dać czasowi czas, czyli pozwolenie na czekanie; Dobrze jest jak jest, czyli pozwolenie na pokonywanie przeszkód; Stanąć na przepaścią, czyli pozwolenie na cierpienie; Nadmiar, czyli pozwolenie na przesadę; Tajemnica, czyli pozwolenie na pójście w innym kierunku; II. Bajki: Alina, wróżka, która chciała wyprodukować dziecko; Wróżka, która nie powstrzymała płaczu; Wróżka, która nie wiedziała co to jest skała; Wróżka, która poszła do szkoły; Wróżka, która kibicowała kolorowym słowom; Wróżka, która nie rozumiała śmierci; Wróżka, która wprosiła się na przyjecie; Wróżka, która wybrała zniknięcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie genetyczne, 2. Wiek dziecinnego pokoju, 3. Wiek koziołka, 4. Wiek szkolny, 5. Wiek niepokoju dojrzewania, 6. Wiek młodzieńczego entuzjazmu, 7.Wychowanie twórcze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Zagrożenia i perspektywy rozwoju współczesnego dziecka: Pedagogika dziecka w stanie zagrożenia?; Oblicza dzieciństwa we współczesnych rodzinach polskich; Nauczyciel wobec niejednoznaczności kategorii "dziecko"; Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej jako wyzwanie dla edukacji szkolnej; Wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia - założenie reformy czy szkolna rzeczywistość; Aktuelle Probleme der Entwicklung der Pedagogik aus der Sicht der Optimierung der Schulertatigkeit im Unterricht; Lifestyle and physical activity of pedagogue majors; Przestrzenie życia współczesnego dziecka; Difficulties of the transsition form nursery school to elementary school In Hangary today. II. Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka: Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw wobec norm społecznych u dzieci; Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu - antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny; Co rozumie się przez stereotyp płci? Struktura i treść stereotypu płci; Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci; Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej; Dialog w procesie wychowawczym; Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci; Dziecko w społeczeństwie informacyjnym - zagrożenia i perspektywy jego rozwoju. III. Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka: Podmiotowe wyznaczniki twórczej aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Aktywność społeczna dzieci w wieku przedszkolnym; Hierarchia specyficznych potrzeb społecznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej; Źródła szkolnych uczuć uczniów klas I-III szkół podstawowych; Umiejętności językowe uczniów klas początkowych w zakresie rozumienia oraz wykorzystania słownictwa i utartych związków frazeologicznych; Dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci rozpoczynających naukę w klasie I szkoły podstawowej - diagnoza; Folklor polski i słowiański - radością dzieci i młodzieży; Pokolenie online w tradycyjnej szkole - nowe wyzwania; Potrzeby i umiejętności młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w zakresie technologii informacyjnej. Wyniki badań ankietowych studentów roku kierunków pedagogicznych; Znaczenie procesów informacyjnych w kontekście planów edukacyjnych zawodowych uczniów. Z doświadczeń powiatu tarnowskiego. IV. Obraz świata w opiniach dzieci: Oczekiwania dzieci kończących edukację przedszkolną wobec szkoły; Rodzina w opiniach dzieci 5-6 letnich; Postawy uczniów klas gimnazjalnych wobec własnej ojczyzny; Uczniowie wobec zagrożeń sektami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy edukacji w systemie Montessori. 2. Metodologiczne założenia badań własnych. 3. Osiągnięcia dzieci w rozwoju poznawczym. 4. Sprawność językowa dzieci. 5. Wybrane osiągnięcia szkolne dzieci. 6. Zachowania społeczne dzieci. 7. Wybrane cechy osobowości dzieci. 8. Niektóre właściwości procesu nauczania-uczenia się w szkołach Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecięce lata : Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego 2012-2017 / Joanna Sosnowska. - Łódź : Uniwersytet Łódzki , 2017. - 206, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 21 cm.
Zawiera: Wstęp; 1. Początek; 2. Maria Montessori; 3. Społeczność Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego; 4. Dzieci w roku szkolnym 2016/2017; 5. Absolwenci Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego 92013-2017); 6. Przestrzeń edukacyjna; 7. Program wychowania i plan dnia; 8. Inne (ciekawe) działania z dziećmi; 9. Działania promocyjne; 10. Publikacje o Przedszkolu Uniwersytetu Łódzkiego, Dane adresowe Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dwa podejścia w myśleniu o dziecku i wczesnej edukacji; 2. Od teorii do praktyki- trzy przykłady demokratycznego eksperymentowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Duchowy plan rozwoju dziecka według Marii Montessori 2. Spotkanie dziecka z pedagogiką Montessori 3. Rodzice w spotkaniu z pedagogiką Montessori 4. Przedszkole Montessori 5. Szkoła Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Streszczenie; 2. Wprowadzenie; 3. Praktyki pedagogiczne w procesie kształcenia nauczycieli; 4. Metodologia analizy desk-research przeprowadzonej w ramach projektu; 5. Wyniki analizy desk-research programu praktyk pedagogicznych; 6. Wnioski z analizy programów praktyk pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Percepcja słuchowa: Rola funkcji słuchowej w czynnościach czytanie i pisania; Zaburzenia percepcji słuchowej, ich objawy i konsekwencje; Metody badania poziomu percepcji słuchowej; Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę słuchową; 2. Percepcja wzrokowa: Rola funkcji wzrokowej w czynnościach czytania i pisana; Zaburzenia percepcji wzrokowej oraz orientacji przestrzennej i ich objawy; Metody badania percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej; Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę wzrokową oraz orientacje przestrzenną; 3. Sprawność motoryczna: Motoryka ogólna i manualna jako czynnik gotowości dziecka do nauki szkolnej; Zaburzenia i opóźnienia rozwoju ruchowego i ich objawy; Metody badania motoryki; Lateralizacja, jej rodzaje jako ważny czynnik rozwoju ruchowego dziecka; Zaburzenia procesu lateralizacji jako przyczyna trudności i niepowodzeń w nauce; Metody badania lateralizacji; Przykładowe ćwiczenia dla dzieci o opóźnionym rozwoju ruchowym; 4. Przykładowe konspekty zajęć korekcyjno-kompensacyjnych: Ćwiczenia usprawniające wszystkie funkcje; Rozróżnianie samogłosek. Podstawianie spółgłosek do stałej samogłoski; Głoski dźwięczne i utrata dźwięczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Świadomość zagrożeń u dzieci: Poczucie zagrożenia u dzieci ze środowiska wiejskiego w młodszym wieku szkolnym; Świadomość zagrożeń wśród uczniów, ich rodziców i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Górkach Wysokich w kontekście podejmowanych działań profilaktycznych; Wiadomości i umiejętności dzieci sześcio- i siedmioletnich w obszarze "Spotkanie z osobą nieznajomą"; Poczucie skuteczności własnych działań w opinii dzieci a praca nauczyciela; Problem odpadów jako zagrożenie dla środowiska w świadomości dzieci sześcioletnich; 2. Profilaktyka zagrożeń i wspieranie rozwoju dziecka: Rola przedszkola i szkoły w zapobieganiu zagrożeniom rozwoju dziecka; Współczesne zagrożenia rozwoju i wydolności narządu ruchu u dzieci i młodzieży oraz rola sportu w leczeniu ortopedycznym; Problem diagnozy i terapii trudności w uczeniu się; Działania poradni psychologiczno-pedagogicznej na rzecz zapobiegania zagrożeniom dzieci i młodzieży; Pomoc dziecku w praktyce poradnianej na przykładzie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łęcznej; Edukacyjny kontekst wspierania rozwoju kompetencji emocjonalnej dziecka; Więzi emocjonalno- społeczne dziecka z przedszkolem; Programy pobudzania twórczej aktywności jako profilaktyka postawy konsumpcyjnej u dzieci; Ogród przedszkolny miejscem bezpiecznego i harmonijnego rozwoju dziecka; Rozwijanie u dzieci w wieku przedszkolnym umiejętności bezpiecznego zachowania się w ruchu drogowym; Dzieci niepełnosprawne na wsi- dziećmi bez przyszłości?; XXI wiek- wyzwaniem dla rodziców i przedszkola; Wolność rozwoju dziecka- zagrożenia doby postmodernizmu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwiązywanie problemów przez dzieci / Irena Adamek. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 1998. - 103, [1] s. : wykr. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
1. Znaczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka: Pojęcie problemu, Rodzaje problemów, Usytuowanie rozwiązywania problemów w kształceniu dzieci, Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się. 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci: Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; Rola zadań problemowych; Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci: Konstruowanie wiedzy przez dzieci; Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu. 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; Dobór odpowiednich problemów; Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów ; Stosowanie techniki rozwiązywania problemów; Strategie postępowania w sytuacji problemowej. 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu: Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów, Planowanie zajęć, Ranga edukacji przedszkolnej. 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej: Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość wychowanka w szkole. Zagadnienia teoretyczne, 2. Znaczenie dialogu w wychowaniu, 3. Metodologiczne podstawy badań, 4. Komunikacja i podmiotowość w praktyce pedagogicznej, 5. Środki komunikacji społecznej we współczesnej szkole, 6. Komunikacja zaburzona oraz sposoby jej przeciwdziałania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review" / red. Stanisław Juszczyk)
R.I Media, ich wartości wychowawcze i zagrożenia: 1. Prezentacja, 2. Tablica, 3. Projektoskop, 4. Telewizja, 5. Przekaz podprogowy, 6. Komputer, 7. Inne media, 8. Wpływ przekazów medialnych na dzieci i młodzież. R.II Wychowanie, jego znaczenie i problemy: 1. Pojęcie wychowania, 2. Cele wychowania, 3. Metody wychowania, 4. Techniki wychowania. R.III Media w rodzinie: 1. Funkcje rodziny, 2. Typy rodzin, 3. Wpływ mediów na życie rodzinne, 4. Twórczy rozwój dzieci wspomagany mediami, 5. Media a czas wolny dzieci i młodzieży, 6. Edukacja medialna rodziców. R.IV Media w szkole i innych instytucjach wychowawczych: 1. Edukacja medialna, 2. Media w procesie kształcenia, 3. Media wspomagające proces wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej