Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(17)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Druki ulotne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(14)
Autor
Hinz Magdalena
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Aluchna Maria
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Fulton Paul R
(1)
Germer Christopher K
(1)
Holas Paweł
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Kozak-Piskorska Katarzyna
(1)
Krejtz Izabela
(1)
Labiś Magdalena
(1)
Lewicka Maria
(1)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(1)
Mumbach Bernard
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Płoszajski Piotr
(1)
Siegel Ronald D
(1)
Sobiecka Agata
(1)
Studenski Ryszard (1937-2023)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Uwaga (psychologia)
(13)
Spostrzeganie
(9)
Pamięć
(7)
Myślenie
(6)
Poznanie
(5)
Świadomość
(4)
Decyzje
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Język
(3)
Motoryka mała
(3)
Mowa
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Psychologia poznawcza
(3)
Rozumowanie (logika)
(3)
Umysł
(3)
Uwaga (psychol.)
(3)
Wiedza
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Pamięć wzrokowa
(2)
Choroby dziecięce
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami uwagi
(1)
Kierowanie pojazdami
(1)
Kierowcy samochodów osobowych
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Uczenie się
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zaburzenia uwagi
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zapobieganie
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zwalczanie
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(4)
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Czym jest roztargnienie?; 2. Pomiar i diagnoza roztargnienia; 3. Konstrukcja narzędzie do pomiaru roztargnienia; 4. Badanie roztargnienia; 5. Roztargnienie a uwaga, pamięć i inteligencja; 6. Roztargnienie a przedsiębiorczość, transgresja i skłonność do ryzyka; 7. Roztargnienie i lęk a rozwój kompetencji; 8. Roztargnienie a wypadki; 9. Jak radzić sobie z roztargnieniem?; 10. Próba syntezy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia poznania : umysł i świat / Tomasz Maruszewski. - Nowe poszerz. wyd. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011. - 471, [1] s. : rys., tab. ; 26 cm.
Wstep; Problemy podstawowe; Spostrzeganie; Uwaga; Pamięć; Procesy pamięciowe; Pamięć autobiograficzna; Wyobraźnia; Pojęcia; Myślenie i rozwiązywanie problemów; Procesy poznawcze i procesy emocjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 137)
I. Bierne i aktywne mechanizmy obrony przed dystrakcją, 1. Koszty i pożytki dystrakcji, 2. Geneza dystrakcji i mechanizmy obrony przed dystrakcją-ogólne ramy teoretyczne, 3. Badania nad spontanicznie pojawiającymi sie świadomymi myślami oderwanymi od zadania, 4. Aktywne i bierne mechanizmy obrony w przetwarzaniu informacji percepcyjnej, 5. Aktywne i bierne mechanizmy obrony w funkcjonowaniu pamięci, II. Tłumienie źródła dystrakcji-badania nad przetwarzaniem treści odnoszących sie do wcześniej rozwiązywanego problemu, 6. Efekt pogorszonego pamiętania i lokalizacja jego źródła, 7. Efekt pogorszonego pamiętania a czasowe warunki w zadaniu klasyfikacyjnym, 8. Efekt pogorszonego pamiętania a pomysły rozwiązań problemu dywergencyjnego, 9. Pomysły rozwiązań problemu dywergencyjnego,myśoli oderwane od problemu i podatność na dystrakcję w codziennych sytuacjach życiowych, 10. Geneza gystrakcji i mechanizmy obrony przed dystrakcja w świetle badań nad przetwarzaniem treści dotyczących wcześniej rozwiązywanego problemu-podsumowanie,implikacje i perspektywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Koncepcja zarządzania uwagą. 1. Geneza koncepcji gospodarki uwagi. 2. Charakterystyka gospodarki uwagi. 3. Gospodarka uwagi a świat organizacji. II: Zarządzanie uwagą w kontekście dorobku teorii zarządzania. 1. Modelowe ujęcie miejsca zarządzania uwagą. 2. Formułowanie strategii. 3. Zarządzanie wiedzą. 4. Public relations. III: Zarządzanie uwagą w polskich przedsiębiorstwach. 1. Empiryczna weryfikacja koncepcji zarządzania uwagą. 2. Badanie jakościowe - studia przypadków. 3. Badanie kwestionariuszowe - opinie menedżerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezbędnik uważnego kierowcy / Katarzyna Kozak-Piskorska, Agata Sobiecka. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 212, [1] strona : ilustracje, portrety ; 20 cm.
Zawiera: 1. Zen dobry, 2. Historia uważności – nie wsiadaj do autobusu, 3. Stres i lęk – ran na wozie, raz pod wozem, 4. Złość – waląc głową w szybę, 5. Agresja – chłodzenie turbiny złości, 6. Relaksacja – wrzuć na luz, 7. Uwaga – włącz się do naszego ruchu, 8. Rozproszenie – SMS-ując ze śmiercią, 9. Zmęczenie – ładowanie akumulatorów, 10. Dzieci – Mistrz Zen na pokładzie!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Proces uczenia się z perspektywy psychologii poznawczej, 2. W oszukiwaniu poznawczych predyktorów osiągnięć szkolnych, 3. Tyle rzeczy mnie rozprasza – procesy kontroli uwagi, 4. Pamięć robocza – istotna zmienna w badaniach edukacyjnych, 5. Lęk i poczucie bezradności na lekcjach, 6. Wybrane predyktory osiągnięć szkolnych – model podsumowujący, 7. Poznawcze korepetycje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 [dodruk 4]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 739 s. ; 24 cm + CD.
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 - 5 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2013. - 739 s. ; 24 cm + płyta CD.
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I Znaczenie uważności: Rozdział 1. Czym jest uważność? Dlaczego ma znaczenie? Rozdział 2. Psychologia buddyjska i psychologia zachodnia: w poszukiwaniu wspólnego podłoża. Część II Relacja terapeutyczna: Rozdział 3. Uważność jako metoda w szkoleniu klinicznym; Rozdział 4. Kultywowanie uwagi i współczucia; Rozdział 5. Uważność w relacji; Rozdział 6. Etyka: zagadnienia praktyczne. Część III Praktyka uważności w pracy klinicznej: Rozdział 7. Nauczanie uważności w terapii; Rozdział 8. Depresja. Jak dotrzeć, jak wyjść; Rozdział 9. Lęk. Akceptować to, co się pojawia, robić to, co ważne; Rozdział 10. Zaburzenia psychofizjologiczne. Zaakceptować ból; Rozdział 11. Uważność, wgląd i terapia traumy; Rozdział 12. Przerwać pętlę uzależnienia; Rozdział 13. Praca z dziećmi. Część IV Przeszłość, teraźniejszość i obietnica: Rozdział 14. Korzenie uważności; Rozdział 15. Neurobiologia uważności; Rozdział 16. Psychologia pozytywna i droga bodhisattvy; Dodatek. Słownik terminów w psychologii buddyjskiej. Literatura cytowana. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Świat ADHD: 1. Jak nas ADHD zajmuje i dzieli? 2. ADHD - jak powstaje mit, 3. Każdy ma na temat Twojego dziecka coś do powiedzenia, chociaż nigdy je nawet nie widział, 4 Dzieci z ADHD i ich rodzice - droga przez mękę, Cz. II Patrzeć systemowo: 5. Podejście systemowe - pomocne uzupełnienie?, 6. ADHD jako system problemowy, Cz. III Działać systemowo: 7. Co warto wiedzieć? 8. Znaleźć rozwiązania, 9. Rozpoznać uwikłania i rozwiązać je, 10. Dla nas, ojców, 11. Jeśli zamierzacie skorzystać z pomocy profesjonalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej