Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(57)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(56)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(4)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(44)
dostępne
(31)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(44)
Autor
Panasiuk Aleksander (1965- )
(5)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(4)
Kozioł Leszek
(4)
Gaworecki Władysław W
(3)
Kachniewska Magdalena
(3)
Niezgoda Agnieszka
(3)
Łazarek Roman
(3)
Cybula Piotr
(2)
Gospodarek Jerzy
(2)
Jędrzejczyk Irena
(2)
Nesterowicz Mirosław
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Abdrabou Lucia
(1)
Alchusová Zuzana
(1)
Alejziak Wiesław
(1)
Banasiński Cezary (1953- )
(1)
Batabyal Debasish
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Borek Aleksandra
(1)
Bronakowski Henryk
(1)
Chrenko Alchusová Lucia
(1)
Das Dillip Kumar
(1)
Dileep M.R
(1)
Dębniewska Maria
(1)
Gołembski Grzegorz (1947- )
(1)
Holloway Christopher J. (1934- )
(1)
Hościłowicz Edward
(1)
Janczyk Marek
(1)
Kaczmarek Jacek
(1)
Kornak Aleksander Stefan
(1)
Kornak Aleksander Stefan (1920-2005)
(1)
Koćwin Lesław
(1)
Krzemińska-Wiśnieska Iwona
(1)
Kuciński Jerzy
(1)
Kurek Włodzimierz
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Marczak Mirosław
(1)
Martin William B
(1)
Nawrocka Elżbieta
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Pawlicz Adam
(1)
Pałgan Ryszard
(1)
Pender Lesley
(1)
Raciborski Jerzy
(1)
Rapacz Andrzej
(1)
Robinson Chris
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Sharpley Richard
(1)
Sitek Magdalena
(1)
Stasiak Andrzej
(1)
Szubert-Zarzeczny Urszula
(1)
Szulżycka Alina
(1)
Tkaczuk Maria
(1)
Trzciński Zenon
(1)
Turkowski Marek
(1)
Urry John
(1)
Walczak Ryszard
(1)
Widelska Urszula
(1)
Włodarczyk Bogdan
(1)
Zaborowski Jerzy
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Łazarek Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(60)
Czechy
(1)
Język
polski
(60)
angielski
(1)
Temat
Turystyka
(48)
Usługi
(25)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(20)
Usługi turystyczne
(20)
Hotelarstwo
(11)
Marketing
(11)
Produkt turystyczny
(9)
Badania marketingowe
(4)
Gastronomia
(4)
Prawo turystyczne
(4)
Biura podróży
(3)
Turystyka a gospodarka narodowa
(3)
Umowa
(3)
Gospodarka
(2)
Jakość produktu
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Odpowiedzialność cywilna
(2)
Polityka turystyczna
(2)
Popyt
(2)
Unia Europejska
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Agroturystyka
(1)
Bezpieczeństwo produktu
(1)
Couchsurfing
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomika
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Finanse
(1)
Globalizacja
(1)
Handel
(1)
Handel detaliczny
(1)
Harmonizacja prawa
(1)
Identyfikacja wizualna
(1)
Jakość usług
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Kłodzko (woj. dolnośląskie)
(1)
Marketing partyzancki
(1)
Marketing szeptany
(1)
Marketing usług
(1)
Marketing wirusowy
(1)
Miasta
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Podróżnictwo
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo handlowe
(1)
Prawo ochrony środowiska
(1)
Prawo rzeczowe
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Spadek
(1)
Sprzedaż
(1)
Spółki
(1)
Transport powietrzny
(1)
Turystka
(1)
Turystyka a gospodarka
(1)
Turystyka a prawo
(1)
Turystyka niskobudżetowa
(1)
Turystyka pielgrzymkowa
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Akty prawne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Komentarz prawny
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(15)
Podróże i turystyka
(13)
Zarządzanie i marketing
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
61 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością usług turystycznych / Magdalena Kachniewska. - Warszawa : Difin, 2002. - 223 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Przesłanki zarządzania jakością usług turystycznych, Czynnik ludzki a cechy procesu usługowego, Zarządzanie jakością usług, Istota Kompleksowego zarządzania Jakością (TQM), Metody Kompleksowego zarządzania Jakością, Kultura jakości, jakość a trwałość relacji z klientami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Tourism: An Introduction: 1.1. Introduction; 1.2. Basic Concept of Tourism; 1.3. The Tourist; 1.4. Multidisciplinary Aspects of Tourism; 1.5. Tourism System; 1.6. Evolution and History of Tourism; 1.7. Evolution of Indian Tourism; 1.8. Reasons for the Growth of Tourism; 1.9. Why is Tourism Promoted?; 1.10. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 2. Classification of Tourism: 2.1. Introduction; 2.2. International Tourism; 2.3. Domestic Tourism; 2.4. Inbound and Outbound Tourism; 2.5. Intraregional and Interegional Tourism; 2.6. Leisure and Business Tourism; 2.7. Mass Tourism and ‘Niche’ Tourism; 2.8. Culture Related Tourism Types; 2.9. Cultural Tourism; 2.10. Historical Tourism; 2.11. indigenous Tourism; 2.12. Film-induced Tourism; 2.13. Literary Tourism; 2.14. Music Tourism; 2.15. Ethnic Tourism; 2.16. Pilgrimage Tourism; 2.17. Red Tourism; 2.18. Yoga Tourism; 2.19. Industrial Tourism; 2.20. Alternative Tourism; 2.21. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 3. Tourism Motivation and Demand; 3.1. Introduction; 3.2. Travel Motivation Theories; 3.3. demand for Tourism; 3.4. Indicators of Tourism Demand of a Population; 3.5. Determinants of Tourism Demand; 3.6. Measuring Demand for Tourism; 3.7. Problems of Measuring Tourism Demand; 3.8. Tourist Statistics; 3.9. Volume Statistics; 3.10. Value Statistics; 3.11. Visitor Profile Statistics; 3.12. Methods of Measurement; 3.13. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 4. Tourism Industry: 4.1. Introduction; 4.2. Tourism Industry: The Concept; 4.3. Business Environments; 4.4. Components of Tourism Industry; 4.5. Destinations and Attractions; 4.6. Government Organizations; 4.7. National Tourism Organization (NTO); 4.8. Intermediaries; 4.9. Travel Agent; 4.10. Tour Operator; 4.11. Types of Tour Operators; 4.12. Transportation; 4.13. Modes of Transport; 4.14. Accomodation and Hospitality; 4.15. Food and Beverage; 4.16. Entertainment and Recreation; 4.17. Shopping; 4.18. Infrastructure; 4.19. Conclusion; Key Terms; ReviewQuestions. 5. Transport and Tourism: 5.1. Introduction; 5.2. Tourism and Transport: The Interrelationship; 5.3. Air Transport; 5.4. Evolution of Air transport; 5.5.Air Transport Industry; 5.6. Airports; 5.7. Structure of an Airport; 5.8. Navigation and Air Traffic Control; 5.9. Airlines; 5.10. Aircraft and Equipment Manufacturers; 5.11. Air transport Regulations; 5.12. Surface transport; 5.13. Road Transportation; 5.14. Rail Transportation; 5.15. Water Transportation; 5.16. Cruise Tourism; 5.17. Conclusion; Key terms; Review Questions. 6. Tourist Destination: 6.1. Introduction; 6.2. Destination: Concept and Definitions; 6.3. Common Characteristics of Destinations; 6.4. Fundamental Elements of Tourism in a Destination; 6.5. Attractions; 6.6. Accessibility; 6.7. Accomodation; 6.8. Amenities; 6.9. Ancillary Services; 6.10. Activities; 6.11. Awareness; 6.12. Evolution and Growth of Tourism in a Destination; 6.13. Destination Elements and Tourist Flows; 6.14. Destination Image; 6.15. Destination Marketing Organisation (DMO); 6.16. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 7. Tourism Organisations: 7.1. Introduction; 7.2. international Organisations; 7.3. United Nations World Tourism Organisation (UNWTO); 7.4. international Air Transport Association (IATA); 7.5. International Civil Aviation Organisation (ICAO); 7.6. World Travel and Tourism Council (WTTC); 7.7. United Federation of Travel Agents Association (UFTAA); 7.8. Pacific Asia Travel Association (PATA); 7.9. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 8. National Tourism Organisations in India: 8.1. Introduction; 8.2. India Tourism Development Corporation (ITDC); 8.3. Directorate General of Civil Aviation (DGCA); 8.4. Airports Authority of India (AAI); 8.5. Archeological Survey of India (ASI); 8.6. Indian Railway Catering and Tourism Corporation (IRCTC); 8.7. Tourism Finance Corporation of India (TFCI); 8.8. Travel Agents Association of India (TAAI); 8.9. India Association of Tour Operators (IATO); 8.10. Travel Agents Federation of India (TAFI); 8.11. Association of Domestic Tour Operators of India (ADTOI); 8.12. Association of Tourism Trade Organisations India (ATTOI); 8.13. Adventure Tour Operators’ Association of India (ATOAI); 8.14. Indian Medical Travel Association (IMTA); 8.15.Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry (FICCI); 8.16. Confederation of Indian Industry (CII); 8.17. India Convention Promotion Bureau (ICPB); 8.18. Rajasthan Tourism Development Corporation (RTDC); 8.19. Delhi Tourism and Transportation Development Corporation (DTTDC); 8.20. Goa Tourism Development Corporation (GTDC); 8.21. Uttarakhand Tourism Development Board (UTDB); 8.22. Kerala Tourism Development Corporation (KTDC); 8.23. Himachal Pradesh Tourism Development Corporation (HPTDC); Conclusion; Key Terms; Review Questions. 9. Tourism Planning: 9.1. Introduction; 9.2. Planning in Tourism; 9.3. Significance of Planning in Tourism; 9.4. Planning Levels in Tourism; 9.5. Approaches to Tourism Planning; 9.6. Tourism Planning Process; 9.7. Tourism Policy; 9.8. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 10. Benefits of Tourism: 10.1. Introduction; 10.2. Economic Benefits of Tourism; 10.3. Economic Growth and Diversification; 10.4. Local Entrepreneurship Development; 10.5. Redistribution of Wealth; 10.6. Direct, Indirect and Induced Benefits; 10.7. Multiplier Effect; 10.8. Measuring Economic Impacts; 10.9. Social Significance of Tourism; 10.10. Positive Cultural Impacts of Tourism; 10.11. Environmental Benefits of Tourism; 10.12. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 11. Impacts of Tourism: 11.1 Introduction; 11.2. Economic Impacts; 11.3. Social Consequences; 11.4. Cultural Impacts; 11.5. Environmental Impacts of Tourism; 11.6. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 12.Sustainable Tourism: 12.1. Introduction; 12.2. Sustainable Development; 12.3. Sustainable Tourism Development; 12.4. Components of Sustainable Tourism; 12.5. Carrying Capacity; 12.6. Environmental Impact Assessment (EIA); 12.7. Visitor Management; 12.8. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 13. Ecotourism and Responsible Tourism: 13.1. Introduction; 13.2. Definition ad Concept of Ecotourism; 13.3. Ecotourism Resources of India; 13.4. Responisble Tourism; 13.5. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 14. Tourism Marketing: 14.1. Introduction; 14.2. Tourism Marketing; 14.3. Tourism: the Product and Its Characteristics; 14.4. Characteristics of Tourism Products; 14.5. Tourist as the Customer and the Purchase Decision Making; 14.6. Market Segmentation and target Marketing; 14.7. Marketing Mix for Tourism; 14.8. Product; 14.9. Price; 14.10. Promotion; 14.11. Place; 14.12. People; 14.13. Physical Evidence; 14.14. Process; 14.15. Customer Relationship Management (CRM); Conclusion; Key Terms; Review Questions. 15. Tourism Information technology: 15.1. Introduction; 15.2. Significance of Information Technology in Tourism; 15.3. IT Application in Tourism; 15.4. e-Tourism; 15.5. e-Business in Tourism; 15.6. Cyber Tourism; 15.7. IT Application in Transport Sector; 15.8. Information Systems in Travel Intermediaries; 15.9. Influence of Technology in the Distribution of Travel Products; 15.10. Global Distribution System; 15.11. m-Commerce Distribution; 15.12. Disintermediation and Reintermediation; 15.13. IT Application in Hospitality Industry; 15.14. Destination’s Use of ICT for Competitive Advantage; 15.15. mobile Applications; 15.16. e-Marketing in Tourism; 15.17. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 16. The Future of Tourism: 16.1. Introduction; 16.2. Unethical Tourism Practises; 16.3. Sex Tourism and Child Sex Tourism; 16.4. Terrorism and Political Crisis; 16.5. Climate Change and Tourism; 16.6. Globalization and Tourism; 16.7. Growth of Tourism and the Challenges; 16.8. The Future; 16.9. Conclusion; Key Terms; Review Questions. References and Bibliography. Index.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Advances in Hospitality, Tourism, and the Services Industry (ATHTSI))
Zawiera: Foreword. Preface. Acknowledgement. Chapter 1: Impacts of Antropogenic and Tourism Activities on River Water Quality: A Case Study of Betwa River Stretch, Madhya Pradesh, India. Chapter 2: Revaluing Saltscapes in Portugal: Ecotourism, Ecomuseums, and Environmental Education. Chapter 3: Guest Retention Through Automation: An Analysis of Emerging Trends in Hotels in Indian Sub-Continent. Chapter 4: Restaurant Management System (RMS) and Digital Conversion: A Descriptive Study for the New Era. Chapter 5: Urban and Rural Ecotourism in and Around Bolpur: A Study of Destination Marketing and Challenges – Ecotourism Practices in West Bengal, India. Chapter 6: Sustainable Development and Ecotourism Consciousness: An Empirical Analysis for Kallakurichi, Tamal Nadu, India. Chapter 7: Understanding the Importance of the Banking System in the Romanian Tourism and Hospitality Industry. Chapter 8: Indian Tourism Industry: Current Trends and Future Outlook. Chapter 9: Pricing for Hill Tourism Destination: An Empirical Analysis of Sikkim Himalaya, India – Linear Price Model for Himalayan Hill Station. Chapter 10: FIBRAs as a Tool for Investment Diversification in the Mexican Hotel Sector: The Case of FIBRA Inn. Chapter 11: Christianity and Tourism Development in Nigeria: A Socio-Economic Discourse. Chapter 12: Assessment of the Internal Control System in the Accommodation Firm and Its Relation to Performance. Chapter 13: Academic Tourism: A Segment on the Rise. Compilation of References. Related References. About the Contributors. Index.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka i jej podział; Czynniki rozwoju współczesnej turystyki; Krajowy i międzynarodowy ruch turystyczny; Turystyka a gospodarka narodowa; Usługi turystyczne; Funkcje i dysfunkcje współczesnej turystyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1.Działalność gospodarcza w turystyce - zagadnienia ogólne, 2.Regulacje horyzontalne, 3.Regulacje sektorowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agroturystyka : koszty, ceny, efekty / Maria Dębniewska, Maria Tkaczuk. - Warszawa : Poltext, 1997. - 180,[1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Agroturystyka - stan i perspektywy rozwoju w Polsce; Koszty działalności agroturystycznej; Zasady kształtowania cen usług agroturystycznych; Polityka cenowa w agroturystyce; Oferta kredytowa dla rolnictwa; Kategoryzacja obiektów turytycznych; Słownik terminologiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Turystyka / Władysław W. Gaworecki. - Wyd.5 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007. - 370 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Turystyka i jej podział; Czynniki rozwoju współczesnej turystyki; Krajowy i międzynarodowy ruch turystyczny; Turystyka a gospodarka narodowa; Turystyka w Unii Europejskiej; Usługi turystyczne; Funkcje i dysfunkcje współczesnej turystyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Turystyka / Władysław W. Gaworecki. - Wyd. 6 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 421, [3] s. : tab. ; 24 cm.
Turystyka i jej podział; Czynniki rozwoju współczesnej turystyki; Krajowy i międzynarodowy ruch turystyczny; Turystyka a gospodarka narodowa; Turystyka w Unii Europejskiej; Usługi turystyczne; Funkcje i dysfunkcje współczesnej turystyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo turystyczne / Mirosław Nesterowicz. - Kraków : ZAKAMYCZE, 2003. - 251,[1] s. ; 24 cm.
(Podręcznik)
R.I Biura podróży : 1. Historia biur podróży, 2. Międzynarodowe organizacje biur podróży, 3. Dyrektywa Rady Wspólnot Europejskich, 4. Podstawy prawne działalności biur podróży, 5. Piloci wycieczek i przewodnicy turystyczni, 6. Umowy zawierane przez biura podróży z klientami 8. Odpowiedzialność biura podróży z tytułu umowy o pojedyncze świadczenie, 9. Odpowiedzialność biura podróży działającego jako agent, 10. Odpowiedzialność biura podróży z tytułu umowy o podróż, 11. Wynagrodzenie szkody. R.II Zakłady hotelarskie : 1. Uwagi wstępne, 2. Podstawa odpowiedzialności hotelu lub podobnego zakładu, 3. Po jęcie hotelu lub podobnego zakładu, 4. Gość hotelowy, 5. Odpowiedzialność hotelu lub podobnego zakładu, 6. Ograniczenie odpowiedzialności hotelu, 7. Odszkodowanie, 8. Wyłączenie odpowiedzialności hotelu, 9. Odpowiedzialność hotelu lub podobnego zakładu, 10. Ustawowe prawo zastawu hotelu lub podobnego zakładu, 11. Przedawnienie roszczeń przedsiębiorstw hotelowych, 12. Odpowiedzialność i ustawowe prawo zastawu zakładów kąpielowych, 13. Konwencja Europejska o odpowiedzialności hotelarzy za rzeczy gości hotelowych, 14. Odpowiedzialność hoteli w niektórych państwach Europy Zachodniej, 15. Odpowiedzialność hoteli w USA, 16. Odpowiedzialność hotelu za szkody na osobie gościa hotelowego. R.III Timesharing- prawo do czasowego korzystania z obiektu turystycznego. R.IV Kemping i pola biwakowe. R.V Przechowanie. R.VI Parkingi samochodowe. R.VII Przewóz osób i bagażu : 1. Źródła prawa przewozowego, 2. Umowa o przewóz osób i ich bagażu, 3. Odpowiedzialność przewoźnika za niewykonanie lub nienależyte wy konanie przewozu osób, 4. Odpowiedzialność przewoźnika za szkody, 5. Odpowiedzialność przewoźnika morskiego, 6. Koleje linowe, wyciągi liniowo-terenowe, wyciągi narciarskie. R.VIII Ubezpieczenia turystyczne : 1. Uwagi ogólne, 2. Ubezpieczenia samochodowe, 3. Ubezpieczenia samochodowe w ruchu zagranicznym, 4. Ubezpieczania kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków w czasie podróży zagranicznej, 5. Ubezpieczenia bagażu podróżnego, 6. Ubezpieczenia kosztów rezygnacji lub przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej, 7. Ubezpieczenie "Assistan ce Tourist", 8. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, 9. Ubezpieczenie ryzyk związanych z amatorskim uprawianiem narciarstwa, narciarstwa wodnego i windsurfingu. R.IX Paszporty i wizy. R. X Przejścia graniczne i kontrola graniczna. R.XI Usługi restauracyjne R.XII Uprawianie turystyki : 1. Turystyka w lasach i na obszarach poddanych ochronie przyrody, 2. Turystyka morska i na wodach śródlądowych, 3. Turystyka górska, 4. Obowiązki gminy jako gospodarza terenu w zakresie tury styki. R.XIII Informacja i reklama w turystyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo turystyczne / Mirosław Nesterowicz. - Wyd. 3 Stan prawny na 1.03.2009 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2009. - 241, [1] s. ; 24 cm.
1. Biura podróży. 2. Zakłady hotelarskie. 3. Timesharing - prawo do czasowego korzystania z obiektu turystycznego. 4. Kempingi i pola biwakowe. 5. Przechowywanie rzeczy. 6. Parkingi samochodowe. 7. Przewóz osób i bagażu. 8. Ubezpieczenia turystyczne. 9. Paszporty i wizy, przejścia graniczne i kontrola graniczna, opieka konsularna za granicą. 10. Usługi restauracyjne i imprezy rozrywkowe. 11. Uprawianie turystyki. 12. Informacja i reklama w turystyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1."Nie tylko marzenia" albo kilka słów na temat podróżowania, 2."Bilans otwarcia" albo od potencjału do produktu turystycznego, 3."Całość z wielu częsci" albo elementy produktu turystycznego, 4."Każdy widzi inaczej" albo wymiary produktu turystycznego, 5."Produkty mają własne życie" albo cykle produktów turystycznych, 6."Nie tylko pieniądze" albo za co płacimy, 7."Nie sprzedawaj kota w worku" albo promocja produktu turystycznego, 8."Na siódmym piętrze bez windy" albo gdzie sprzedawać produkty, 9."Fachowiec to podstawa" albo kilka słów o personelu, 10."Informacja cenniejsza niż złoto" albo badania markteingowe, 11."Złota kura czy trudne dziecko" albo strategia produktu turystycznego, 12."Co dalej panie Rockefeller" albo świetlana przyszłość
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. 1 Usługi turystyczne w świetle przepisów prawa - zagadnienia ogólne: Usługi jako rodzaj działalności gospodarczej; Pojęcie i klasyfikacja usług turystycznych; Ogólna charakterystyka poszczególnych rodzajów usług turystycznych. R. 2 Źródła prawa regulujące świadczenie usług turystycznych: Ogólna charakterystyka źródeł prawa regulujących świadczenie usług turystycznych i ich klasyfikacja; Źródła prawa regulujące w sposób generalny podejmowanie i wykonywanie w Polsce działalności gospodarczej, dotyczących także świadczenia usług turystycznych; Źródła prawa regulując wprost świadczenie usług turystycznych. R. 3 Podstawowe zasady prawne świadczenia usług turystycznych: Pojęcie podstawowych zasad prawnych świadczenia usług turystycznych i ich katalog; Zasada ogrniczonej wolności świadczenia usług turystycznych; Zasada równouprawnienia podmiotów świadczących usługi turystyczne; Zasada legalizmu świadczenia usług turystycznych; Zasada ograniczonej swobody zawieranych z klientami umów o świadczeniu usług turystycznych, R. 4 Podmioty świadczące usługi turystyczne: Charakterystyka ogólna przedsiębiorcy turystycznego; Przedsiębiorcy turystyczni; Przewodnik turystyczny i pilot wycieczek. R. 5 Administracyjno - prawne warunki podejmowania i wykonywania usług turystycznych: Uwagi wstępne; Przesłanki podejmowania i zasady wykonywania działalności gospodarczej; Warunki podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej przez organizatorów turystyki, pośredników turystycznych i agentów turystycznych; Administracyjno - prawna regulacja świadczenia usług hotelarskich; Administracyjno - prawne uregulowania świadczenia usług przewodnictwa i pilotażu; Administracyjno - prawne warunki świadczenia usług przewozowych. R. 6 Aspekty cywilnoprawne świadczenia usług turystycznych: Ochrona cywilnoprawna klienta korzystającego z usług turystycznych; Umowy związane ze świadczeniem usług turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomika turystyki : wybrane zagadnienia / Roman Łazarek. - Wyd.2 popr. i uzupeł. - Warszawa : Wyższa Szkoła Ekonomiczna, 2001. - 183 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Wstęp: Ekonomia a ekonomika turystyki; Definicja turystyki i turysty dla potrzeb statystyki i ekonomiki turystyki; Definicja turysty a statystyka zagranicznej turystyki przyjazdowej. R.1 Podstawowe kategorie ekonomiczne w ekonomice turystyki: Turystyka w hierarchii potrzeb ludzkich; Dobra i usługi turystyczne; Produkt turystyczny; Rynek turystyczny; Popyt turystyczny; Podaż turystyczna; Ceny; Koniunktura na rynku turystycznym. R.2 Turystyka a wielkość i struktura konsumpcji: Potrzeby turystyczne w hierarchii potrzeb gospodarstw domowych; Konsumpcja turystyczna w budżetach gospodarstw domowych; Mierniki konsumpcji turystycznej; Ocena stanu zaspokojenia potrzeb w zakresie turystyki i wypoczynku; Funkcja rynnkowa konsumpcji turystycznej. R.3 Turystyka w gospodarce: Wprowadzenie; Podstawowa terminologia: "gospodarka turystyczna" czy "przemysł turystyczny"; Typowa, uzupełniająca i pośrednia gospodarka turystyczna; Udział turystyki w produkcie krajo wym brutto; Turystyka i zatrudnienie; Udział turystyki krajowej w obrotach turystycznych; Rola i znaczenie turystyki zagranicznej w gospodarce; Globalne znaczenie turystyki w gospodarce; Polityka turystyczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp: Ekonomia a ekonomika turystyki; Definicja turystyki i turysty dla potrzeb statystyki i ekonomiki turystyki; Definicja turysty a statystyka zagranicznej turystyki przyjazdowej. R.1 Podstawowe kategorie ekonomiczne w ekonomice turystyki: Turystyka w hierarchii potrzeb ludzkich; Dobra i usługi turystyczne; Produkt turystyczny; Rynek turystyczny; Popyt turystyczny; Podaż turystyczna; Ceny; Koniunktura na rynku turystycznym. R.2 Turystyka a wielkość i struktura konsumpcji: Potrzeby turystyczne w hierarchii potrzeb gospodarstw domowych; Konsumpcja turystyczna w budżetach gospodarstw domowych; Mierniki konsumpcji turystycznej; Ocena stanu zaspokojenia potrzeb w zakresie turystyki i wypoczynku; Funkcja rynnkowa konsumpcji turystycznej. R.3 Turystyka w gospodarce: Wprowadzenie; Podstawowa terminologia: "gospodarka turystyczna" czy "przemysł turystyczny"; Typowa, uzupełniająca i pośrednia gospodarka turystyczna; Udział turystyki w produkcie krajo wym brutto; Turystyka i zatrudnienie; Udział turystyki krajowej w obrotach turystycznych; Rola i znaczenie turystyki zagranicznej w gospodarce; Globalne znaczenie turystyki w gospodarce; Polityka turystyczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Turystyka w rozwoju gospodarczym Polski - aspekty teoretyczne: Wprowadzenie; R.1 Problematyka wzrostu i rozwoju gospodarczego w ujęciu teorii ekonomii; R. 2 Ekonomiczna teoria usług turystycznych; R. 3 Teoretyczne aspekty transformacji systemowej w turystyce polskiej. Cz. II Turystyka w rozwoju gospodarczym Polski - aspekty praktyczne: R.1 Wzrost i rozwój gospodarki polskiej a proces serwicyzacji; R. 2 Wzrost i rozwój turystyki w Polsce w latach 90-tych. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. 1 Wprowadzenie do zagadnień turystyki i rynku turystycznego; R. 2 Popyt turystyczny i jego cechy; R. 3 Czynniki wpływające na popyt turystyczny; R. 4 Społeczne i psychologiczne determinanty popytu turystycznego; R. 5 Decyzje nabywcze turystów; R. 6 Segmentacja popytu turystycznego; R. 7 Badanie popytu turystycznego; R. 8 Trendy w popycie turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. 1 Wprowadzenie do zagadnień turystyki i rynku turystycznego; R. 2 Popyt turystyczny i jego cechy; R. 3 Czynniki wpływające na popyt turystyczny; R. 4 Społeczne i psychologiczne determinanty popytu turystycznego; R. 5 Decyzje nabywcze turystów; R. 6 Segmentacja popytu turystycznego; R. 7 Badanie popytu turystycznego; R. 8 Trendy w popycie turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Zarządzanie systemem turystyki. 1. Wprowadzenie. 2. Sektor usług noclegowych - zarządanie podporządkowane jakości. 3. Linie lotnicze, porty lotnicze i międzynarodowy transport lotniczy. 4. Zarządzanie w sferze organizacji imprez turystycznych. 5. Zarządzanie dystrybucją usług turystycznych. Część II: Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym. 6. Zarządzanie zasobami ludzkimi w turystyce. 7. Zarządzanie marketingiem w turystyce. 8. Strategia w branży turystycznej. 9. Zarządzanie finansami w turystyce. 10. Turystyka a prawo. Część III: Zarzaądzanie turystyką a środowisko. 11. Zarządzanie turystyką miejską. 12. Zarządzanie obszarami wiejskimi pod kątem turystyki. 13. Zarządzanie turystyką a rozwój. 14. Zarządzanie atrakcjami turystycznymi. Część IV: Współczesne problemy zarządzania turystyką. 15. Rola państwa w zarządzaniu turystyką. 16. Technologie informatyczne i telekomunikacyjne w turystyce. 17. Marketing obszarów turystycznych a nowe technologie. 18. Turystyka a środowisko. 19. Zarządzanie kryzysowe w turystyce międzynarodowej. 20. Etyka w zarządzaniu turystyką. 21. Turystyka kulturowa a rozwój regionalny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing usług turystycznych / Cezary Marcinkiewicz. - Wyd.2 uzupeł. i popr. - Częstochowa : Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, 2003. - 164 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
R. I Turystyka i rynek turystyczny : 1. Pojęcie turystyki i biura turystycznego, 2. Definicja biura turystyczne go, 3. Kryteria podziału turystyki, 4. Usługi turystyczne, 5. Funkcje współczesnej turystyki, 6. Dysfunkcje współczesnej turystyki, 7. Popyt i podaż turystyczna. R. II Instrumenty marketingu w działalności firm i biur
turystycznych : 1.Znaczenie marketingu w usługach, 2. Produkt turystyczny, 3.Cena jako narzędzie marketingumix usług turystycznych, 4.Promocja, 5.Dystrybucja, 6. Personel. R.III Plan marketingowy a ogólna strategia przedsiębio rstwa turystycznego : 1.Pojęcie zarządzania strategi cznego, 2.Proces planowania. R.IV Działalność firm usługowych zorientowanych na kli enta : 1.Proces zachowań nabywcy, 2.Zachowanie nabywcó w wobec czynników ekonomicznych, 4.Proces dokonywania zakupu i jego ocena, 5.Marketingowa obsługa klienta w przedsiębiorstwie turystyczno-usługowym zorientowanym na klienta, 6.Obsługa kliena-jakość obsługi, 7.Jakość obsługi i marketing, 8.Rola, jaką odgrywają marketing wewnętrzny i personel w usługach turystycznych. R.V Badania marketingowe : 1.Istota badań marketingowy ch, 2.Cele badań marketingowych, 3.Problematyka badań marketingowych, 4.Badania marketingowe średnio i długo
okresowe, 5.Wtórne i pierwotne źródła badań marketing owych, 6.Badania zz biurka (desk research), 7.Badania terenowe (field research), 8.Ankiety do badań marketin gowych. R.VI Turystyka wczoraj, dziś i jutro : 1.Podróże w uję ciu retro, 2.Drugi obieg turystyczny (niezwykłe miejsc a mało znanej Polski), 3.Wieliczka, 4.Kosmiczne wakacj e, 5.Atlandyta XX wieku, 50 ginących cudów świata
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Międzynarodowe organizacje turystyczne / Wiesław Alejziak. - Kraków : Albis, 2003. - 421 s. : tab. ; 24 cm.
R. 1 Turystyka jako element współczesnych stosunków międzynarodowych, R. 2 Współpraca międzynarodowa w dziedzinie turystyki, R. 3 Rodzaje i funkcje współczesnych organizacji międzynarodowych, R. 4 Organizacje ogólnoświatowe o kompetencjach ogólnych, mające duży wpływ na funkcjonowanie turystyki, R. 5 Międzynarodowe organizacje turystyczne o zasięgu ogólnoświatowym, R. 6 Międzynarodowe organizacje turystyczne o zasięgu regionalnym, R. 7 Międzynarodowe organizacje działające w sektorze touroperatorów i agencji podróży, R. 8 Międzynarodowe organizacje działające w sektorze hotelarstwa i gastronomii, R. 9 Międzynarodowe organizacje turystyczne działające w sektorze transportowym, R. 10 Międzynarodowe organizacje turystyczne działające w sektorze edukacji i nauki, R. 11 Międzynarodowe organizacje mające na celu ochronę przyrody i dziedzictwa kulturowego, R. 12 Międzynarodowe organizacje zrzeszające menedżerów i pracowników turystyki, R. 13 Inne międzynarodowe organizacje
turystyczne, r.14 Polityka turystyczna Unii europejsk iej, r.15 Rola i znaczenia międzynarodowych organizacj i turystycznych dla funkcjonowania współczesnego rynku
turystycznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej