Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(5)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(4)
Autor
Bieliński Jerzy
(1)
Brol Ryszard
(1)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(1)
Gigol Katarzyna
(1)
Kowalewski Marcin
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Nieplowicz Maria
(1)
Nowak Edward
(1)
Raszkowski Andrzej
(1)
Stawowska Karolina
(1)
Szafrańska-Blank Katarzyna
(1)
Sztando Andrzej
(1)
Walerjan Dorota
(1)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(1)
Wojtasik Przemysław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(7)
angielski
(1)
Temat
Koszty
(2)
Podatek od towarów i usług
(2)
Reklama
(2)
Usługi
(2)
Akcjonariusze
(1)
Banki
(1)
Fundusze poręczeń kredytowych
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Handel
(1)
Kapitał
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Konkurencja
(1)
Koszty uzyskania przychodu
(1)
Marketing
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemysł
(1)
Rachunek kosztów
(1)
Rachunkowość
(1)
Spółki publiczne
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Własność przemysłowa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wykaz kont syntetycznych, 1. Pojęcie i klasyfikacja kos ztów, 2. Przekroje ewidencyjne kosztów, 3. Ujęcie kosztó w w rachunku zysków i strat, 4. Rachunek kosztów w prze myśle, 5. Rachunek kosztów w handlu, 6. Rachunek kosztów przedsiębiorstw budowlano-montażowych, 7. Skomputeryzowany rachunek kosztów, 8. Budżetowanie kosztów, 9. Koszty w procesie podejmowania decyzji, 10. Koszty jako przedmiot analizy ekonomicznej, 11. Wewnętrzne i zewnętrzne sprawozdania o kosztach, 12. Nowoczesne odmiany rachunku kosztów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Podstawowe pojęcia z zakresu działań marketingowych niezbędne przy klasyfikacji podatkowej wydatków: Uwagi ogólne; Kluczowe pojęcia wspólne na gruncie updop i updof; Inne pojęcia z zakresu pdof; Inne kluczowe pojęcia na gruncie uvat. R.2 Podstawowe przepisy podatkowe regulujące działania z zakresu reprezentacji, reklamy i promocji sprzedaży: Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych; Ustawa o podatku od towarów i usług; Podatek dochodowy od osób fizycznych. R.3 Dokumentacja: Uwagi ogólne; Obowiązki dokumentacyjne wynikające z przepisów podatkowych; Dokumentacja dodatkowa (tzw. "dowodowa"). R.4 Ch-ka wybranych działań marketingowych i ich skutki podatkowe: Reklama w mediach - telewizja, prasa radio, Internet; Inne rodzaje reklamy publicznej - billboardy, reklama na środkach transportu; Ulotki i katalogi reklamowe przekazywane do punktów sprzedaży; Direct mailing; Materiały reklamowe wspierające sprzedaż przekazywane do punktów sprzedaży; Materiały wspierające sprzedaż o charakterze użytkowym; Sprzedaż premiowa; Konkursy; Loterie promocyjne; Inne akcje promocyjne - przykłady; Płatności na rzecz dystrybutorów; Targi i wystawy; Konferencje prasowe; Szkolenia dla pracowników kontrahentów; Imprezy integracyjno- rozrywkowe, bankiety; Upominki reprezentacyjne; Sponsoring; Darowizny. R.5 Przykład praktyczny - wpływ przepisów na "kosztowność" działania marketingowego (wykorzystanie budżetu marketingowego): Uwagi ogólne; Założenia przyjęte do analizy; Wpływ przepisów podatkowych na budżet; Wyliczanie budżetu akcji; Ocena poszczególnych wariantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Bankowca)
Temat
Cz. I Uwarunkowania i instrumenty planowania finansowego : R.1 Planowanie strategiczne i operacyjne w banku; jako element zarządzania bankiem; R.2 Czynniki mające wpływ na planowanie finansowe : 1.Czynniki zewnętrzne,
2.Czynniki wewnętrzne-uwarunkowania w samym banku; 3. Klienci banku; R.3 Instrumenty planowania finansowego : 1.Instrumenty planowania, 2.Ogólna charakterystyka sprawozdań finansowych, 3.Analiza sprawodzań finansowy ch. Cz.II Podstawy rachunkowości zarządczej w banku.Planow anie i budżetowanie : R.1 Rachunkowość i sprawozdaw czość zarządcza; R.2 Planowanie : 1.Rodzaje planowania , 2.Misja banku,cele i zadania, 3.Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne, 5.Strategia finansowa, 6.Planowanie zysk u; R.3 Budżetowanie : 1.Pojęcie budżetu, 2.Etapy budże towania, 3.Monitorowanie działalności w celu kontroli realizacji budżetu, 4.Typy budżetów; R.4 Budżetowanie inwestycji : 1.Decyzje inwestycyjne, 2.Metody oceny in westycji. Cz.III Planowanie kosztów i przychodów : R.1 Kalkulacj a kosztów i przychodów : 1.Rodzaje kalkulacji, 2.Metod y oceny inwestycji; R.2 Zarządzanie kosztami : 1.Kapi tały banku, 2.Kalkulacja kosztu kapitału, 3.Dźwignia, 4.Wzrost banku, 5.Kalkulacja kosztów, 6.System kalkula cji kosztów w banku, 7.Zarządzanie kosztami, 8.Koszty i zachowanie się kosztów; R.3 Planowanie przychodów : 1.Polityka cenowa, 2.Kalkulacja cen, 3.Analizy sprzeda żowe i monitorowanie sprzedaży. Cz.IV Rentowność oferowanych usług bankowych i poszcze gólnych klientów oraz ryzyko związane z działalnością bankową : R.1 Opłaty bankowe; R.2 Wpływ różnych czynni ków na wysokość minimalnego oprocentowania, R.3 Efekty wność operacji bankowych; R.4 Ocena dochodowości opera cji z klientami; R.5 Ryzyko w działalności banku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pojęcie reklamy i reprezentacji: Definicja reklamy; Reklama publiczna czy niepubliczna; Reklama a inne działań; Pojęcie reklamy w innych akatach prawnych; Pojęcie reprezentacji. Wyadtki na reklamę i reprezentację a koszty uzyskania przychodów: Zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów; Limit wydatków na reklamę niepubliczną i reprezentację; Zagadnienia szczegółowe. Reklama i reprezentacja a podatek od towarów i usług: Świadczenie usług; Przekazanie towarów; Zużycie towarów; Odliczenie lub zwolnienie; Podstawa opodatkowania Moment powstania obowiązku podatkowego; Obowiązek wystawienia faktury wewnętrznej; Zagadnienia szczegółowe. Dokumnetowanie i ewidencjonowaie wydatków na reklamę i reprezentację: Obowiązki dokumentacyjne; Ewidencjonowanie w podatkowej księdze przychodów i rozchodów; Ewidencjonowanie w księgach rachunkowych. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Mechanizmy wzrostu wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw:1. Uwarunkowania i czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku globalnym; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle Strategii Lizbońskiej; 3. Wartość dla akcjonariuszy a wartość dla interesariuszy. Ewolucja orientacji spółek publicznych w świetle badań empirycznych; 4. Kapitał menedżerski oferowany przez fundusze venture capital/private equity jako źródło wzrostu wartości spółek portfelowych; 5. Wykorzystanie Valute at Risk w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa; 6. Rola kapitału intelektualnego w kształtowaniu kompetencji przedsiębiorstwa; 7. Tworzenie wartości w sieciach przedsiębiorstw; 8. Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez fuzje i przejęcia. Cz. II Instrumenty finansowe i prawne zwiększania wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw: 9. Fundusze poręczeń kredytowych a bankowe finansowanie przedsiębiorstw; 10. Opodatkowanie należności licencyjnych za korzystanie z własności przemysłowej podatkami dochodowymi; 11. Opodatkowanie dochodów osób fizycznych z depozytów bankowych jako jeden z elementów tworzenia jednolitego rynku usług finansowych w ramach Strategii Lizbońskiej; 12. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości - nowa koncepcja postrzegania wartości przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy; 13. Zarządzanie kosztami w prowadzeniu działalności gospodarczej warunkiem wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw; 14. Ekonomiczna wartość dodana - szansa na wzrost konkurencyjności europejskich przedsiębiorstw? Cz. III Rozwój przedsiębiorczości w małych i średnich przedsiębiorstwach: 15. Ewolucja przedsiębiorczości a małe i średnie przedsiębiorstwa; 16. Determinanty przedsiębiorczości gospodarstw domowych w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Rachunkowość jednostek gospodarczych i instytucji jest zorientowana na dostarczanie informacji zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym użytkownikom. Informacje te dotyczą procesów gospodarczych i rezultatów działalności wykorzystywanych w dokonywaniu ocen i podejmowaniu decyzji. To czyni rachunkowość najważniejszym elementem systemu informacyjnego jednostek gospodarczych i instytucji. Rachunkowość stanowi również podstawową bazę informacyjną dla controllingu. Rachunkowość ukierunkowana na controlling ma za zadanie informacyjne wspomaganie procesu podejmowania decyzji i oceny działalności poszczególnych jednostek organizacyjnych na poziomie całego przedsiębiorstwa czy instytucji. Ra-chunkowość ukierunkowana na controlling zapewnia obsługę informacyjną wszystkich funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontrolowania. Miejsce rachunkowości w systemie informacyjnym controllingu wynika z jej zadania, którym jest pomiar rezultatów działalności organizacji oraz jej ośrodków odpowiedzialności. Rezultaty tego pomiaru są prezentowane nie tylko w sprawo-zdaniach finansowych, ale także w wewnętrznych raportach sporządzanych okre-sowo oraz na bieżąco według potrzeb. Jakość informacji dostarczanych przez rachunkowość w dużym stopniu przesądza o skuteczności działań podejmowanych w ramach controllingu. Problemom rachunkowości traktowanej jako system informacyjny controllingu jest poświęcony niniejszy zeszyt Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zawiera on artykuły naukowe dotyczące różnych etapów procesu informacyjnego rachunkowości. W części artykułów poruszono zagadnienia teoretyczne dotyczące koncepcji, zasad i procedur przetwarzania informacji w systemie rachunkowości, w części zaś zaprezentowano problemy i przykłady praktycznego prowadzenia rachunkowości ukierunkowanej na controlling w określonych jednostkach gospodarczych oraz instytucjach. Pragniemy wyrazić nadzieję, że niniejszy tom będzie stanowić pewien przyczynek do doskonalenia sposobu przetwarzania informacji w systemie rachunkowości, która jest podstawową bazą informacyjną dla controllingu w różnych organizacjach. Edward Nowak, Marcin Kowalewski, Maria Nieplowicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Katedra Gospodarki Regionalnej Wydziału Ekonomii, Zarządzania i Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu zorganizowała kolejną konferencję naukową pt. „Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce”. Była to XXII konferencja, która odbyła się w dniach 17-19 września 2014 r. w hotelu „Chata za wsią” w Mysłakowicach koło Jeleniej Góry. Konferencja miała wyjątkowo uroczysty charakter, ponieważ połączona była z obchodami 30-lecia kierowania Katedrą Gospodarki Regionalnej przez Panią Profesor Danutę Strahl. Przewodniczącą Komitetu Naukowego Konferencji była prof. dr hab. Danuta Strahl, Zastępcą Przewodniczącej prof. UE dr hab. Ryszard Brol. W konferencji uczestniczyło ponad 110 osób, wygłaszający referaty i prezentujący postery reprezentowali blisko 40 ośrodków naukowych i instytucji z kraju i zagranicy. Konferencja współfinansowana była ze środków budżetu województwa dolnośląskiego. Tematyka konferencji obejmowała następujące obszary: rozwój lokalny i regionalny; gminne, powiatowe i wojewódzkie zarządzanie rozwojem lokalnym i regionalnym; metody ilościowe w badaniach regionalnych; wielopoziomowe zarządzanie rozwojem; partnerstwo w rozwoju lokalnym i regionalnym; promocja i rozwój województwa dolnośląskiego. Jednym z głównych celów konferencji była prezentacja osiągnięć i wymiana doświadczeń z zakresu teorii i praktyki gospodarki lokalnej i regionalnej. Organizowana od 1992 r. konferencja stanowi forum dyskusyjne o wieloletniej tradycji służące podsumowaniu obecnego stanu wiedzy, rozwiązywaniu najważniejszych aktualnych problemów gospodarki lokalnej i regionalnej oraz poszukiwaniu i wskazywaniu dalszych kierunków badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The issue consists of articles containing a great deal of cognitively and practically interesting information. For the most part, they regard: methods of estimation of human capital as well as productivity of work, survey on absenteeism from work and arduousness in work, research on digital capital of the websites of local governments, methods of advancement in international accounting systems, forming of principles of fair value as a measure of value of financial instruments. The content of subsequent papers allows perceiving strategic aspects of the management process, among which: management through creating values for the customer in a local tourist economy, strategic planning of rural tourism development, and strategies of the decision making process by representatives of trade unions as well as other social organizations.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej