Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(35)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(7)
Czasopisma
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(21)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Czytelnia
(25)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(6)
Dawidowicz Maria
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Baker Jed E
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bullock Claire
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Forma Paulina
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Fröhlich Andreas D. (1946- )
(1)
Gawron Agata
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzonka Grzegorz
(1)
Góral Justyna
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Kaczmarek Anna
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kielak Józefa
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimiuk Ewelina
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kołodziej Agnieszka
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Matuszczak Angelika
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Morawicz Iwona
(1)
Morszczyńska Urszula
(1)
Namińska Renata
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakoska-Kempna Iwona
(1)
Nycz Edward
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Szkoły podstawowe
(7)
Przedszkola
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(34)
Dziecko z niepełnosprawnością
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Nauczyciele
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Wsparcie edukacyjne
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Edukacja włączająca
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością
(3)
Nauczanie
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Socjalizacja
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Autyzm
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Historia wychowania
(2)
Mobilność edukacyjna
(2)
Młodzież
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Samobójstwo
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Cele wychowania
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobre praktyki
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Higiena szkolna
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Leczenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Młodzież z trudnościami w uczeniu się
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Opieka nad osobami niesamodzielnymi
(1)
Opieka wytchnieniowa
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
1989-2000
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Karty pracy ucznia
(8)
Poradnik
(7)
Materiały pomocnicze
(6)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(33)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - 324, [1] s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne: Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego; Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności – definiowanie, orzekanie, udzie- lanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej; Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się; Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci; Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką: Rozdział 7. Niepełnosprawność – modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności: 7.1. Niepełnosprawność intelektualna; 7.2. Niepełnosprawność ruchowa; 7.3. Uszkodzenie słuchu; 7.4. Uszkodzenie wzroku. Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym; Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia; Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się; Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej; Rozdział 12. Choroba przewlekła: 12.1. Otyłość; 12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie; 12.3. Mukowiscydoza; 12.4. Cukrzyca; 12.5. Epilepsja; 12.6. Astma oskrzelowa. Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne; Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne; Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi; Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą; Rozdział 17. Autyzm. Część III. Poza „specjalne potrzeby edukacyjne”: Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education); Rozdział 19. Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school); Zamiast zakończenia; Indeks nazwisk; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Poznajmy się; 2. Plan rozwoju osobistego i zawodowego; 3. Emocje; 4. Stres – jak sobie z nim radzić; 5. Moje potrzeby; 6. Porozumienie bez przemocy. Język żyrafy i szakala; 7. Planowanie; 8. Sprawy urzędowe; 9. Pieniądze – zakupy i wydatki; 10. Przyszła praca; 11. Żywienie i żywność; 12. Higiena; 13. Muzykoterapia; 14. Terapia zajęciowa; 15. Biblioterapia. Notatki; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzeni. Dookreślanie znaczeń i budowanie systematyki dydaktyki specjalnej. Rozdział 1 DYDAKTYKA SPECJALNA W POSZUKIWANIU WZORCÓW – WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W EDUKACJI ŹRÓDŁEM UOGÓLNIAJĄCYCH INSPIRACJI: 1.1. Wzorzec pierwszy – edukacja z równym prawem dostępu; 1.2. Wzorzec drugi – edukacja zróżnicowana; 1.3. Wzorzec trzeci – edukacja do uczestniczenia; 1.4. Wzorzec czwarty – edukacja diagnostyczna; 1.5. Wzorzec piąty – edukacja ku podmiotowości; 1.6. Wzorzec szósty – edukacja w integrującej przestrzeni; 1.7. Wzorzec siódmy – edukacja w harmonizowaniu; 1.8. Wzorzec ósmy – edukacja profesjonalna; 1.9. Wzorzec dziewiąty – edukacja wyzwalająca; 1.10. Wzorzec dziesiąty – edukacja z optymizmem pedagogicznym. Rozdział 2 WZORCE DYDAKTYKI SPECJALNEJ – BUDOWANIE KONSTRUKTU WYJAŚNIAJĄCEGO RZECZYWISTOŚĆ EDUKACYJNĄ: 2.1. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŃ – potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy; 2.2. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń; 2.3. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL – profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny. Rozdział 3 KANONY DYDAKTYKI SPECJALNEJ – WYŁONIENIE, NAZWANIE I IMPLIKACJA BADAWCZA: 3.1. Różnicowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŃ; 3.2. Dostosowywanie – ze względu na kategorię edukacyjną WARUNKU; 3.3. Harmonizowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej NAUCZYCIEL; 3.4. Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej – systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych. Rozdział 4 PRAWIDŁOWOŚCI DYDAKTYCZNE I RÓŻNORODNOŚĆ W EDUKACJI – OD ŹRÓDEŁ DO AKTUALNYCH KONCEPCJI: 4.1. Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania–uczenia się – tradycja i aktualne poszukiwania; 4.2. Kilka wątków historycznych – od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalnej jako dyscypliny naukowej; 4.3. Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych – między 1978 a 2005 rokiem; 4.4. Specjalne potrzeby edukacyjne – próba redefinicji i zarysowania koncepcji; 4.5. Jedność w różnorodności – zróżnicowany system edukacji dla wszystkich. Rozdział 5 STAŁOŚĆ I ZMIENNOŚĆ W DYDAKTYCE SPECJALNEJ – OBSZARY INTERPRETACJI: 5.1. Potrzeby edukacyjne – propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej; 5.2. Dydaktyka specjalna – początki, definicje; 5.3. Przedmiot dydaktyki specjalnej; 5.4. Zasady dydaktyki specjalnej – jedność w różnorodności edukacyjnej. Rozdział 6 SWOISTOŚĆ DYDAKTYKI SPECJALNEJ – ODNIESIENIA, RELACJE I POSZUKIWANIA EMPIRYCZNE: 6.1. Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej; 6.2. Dydaktyka specjalna – rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń; 6.3. Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej; 6.4. Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców. Rozdział 7 SYSTEMATYKA DYDAKTYKI SPECJALNEJ – PROPZYCJE KONWENCJI DLA PROJEKTOWANIA DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: 7.1. Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego – niektóre klasyfikacje ze względu na kanon RÓŻNICOWANIE; 7.2. Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania; 7.3. Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; 7.4. Systematyka – dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne; 7.5. Dydaktyka specjalna – istotne parametry kanonu DOSTOSOWYWANIE procesu nauczania-uczenia się; 7.6. Dydaktyka specjalna – ujęcie z perspektywy kanonu HARMONIZOWANIE relacji i kontekstów edukacyjnych. Rozdział 8 WYBRANE KONCEPCJE POGŁĘBIAJĄCE INTERPRETACJE WZORCÓW DYDAKTYKI SPECJALNEJ: 8.1. Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością; 8.2. Edukacja włączająca – rozszerzenie uczestnictwa w powszechnej edukacji; 8.3. Kultura niepełnosprawności - odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei, poczucia szczęścia i pomyślności życiowej; 8.4. Normalizacja – zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością; 8.5. Paradygmat niepełnosprawności – poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologie pozytywną i niepełnosprawność. Rekapitulacja. Definicje i niektóre tezy do refleksji dydaktycznej; Bibliografia; O autorce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka specjalna w poszukiwaniu wzorców- współczesne tendencje w edukacji źródłem uogólniających inspiracji; 2. Dydaktyka specjalna- dział pedagogiki specjalnej i dydaktyki ogólnej; 3. Dydaktyka specjalna- z przeszłości w przyszłość; 4. Podmiot dydaktyki specjalnej- uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w powszechnym systemie oświatowym; 6. Nauczanie diagnostyczne w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 7. Rozwiązania dydaktyczne w specjalnym oddziaływaniu pedagogicznym; 8. Rodzina ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 9. Pedagog specjalny w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 10. Niekonwencjonalne prezentacje i szkice rozwiązań w realizacji przedmiotu- dydaktyka specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. W kierunku dookreślenia znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej. Część I DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne; Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych. Część II DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE: Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku; Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu; Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą; Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym; Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Część III DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE: Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy. Część IV Kształcenie uczniów głuchoniewidomych; Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju; Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia. Wybrane aspekty prawne. Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; Zamiast zakończenia. Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: W Tobie ja; Poznawanie własnego ciała; Treści kształcenia a głęboka niepełnosprawność - proces planowania zajęć; Przekazywanie wartości osobom z głęboką wieloraką niepełnosprawnością - rozważania na temat wychowania bazalnego; Podmiot szczególny i wartościowy - zajęcia w grupie heterogenicznej; Wiktor - niewidome dziecko odkrywa świat; Ambitne treści edukacyjne na zajęciach dla uczniów z głęboką wieloraką niepełnosprawnością - opis doświadczeń; Poznawanie świata: "Jedzie pociąg z daleka..."; Kto tu kogo wychowuje?; Szum lasu; "Parostatkiem w wielki rejs"; Propozycje kształcenia dla dorosłych z głęboką niepełnosprawnością realizowane w ich miejscu zamieszkania; Na koniec jeszcze raz bazalnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 7)
Wstęp; 1 Edukacja włączająca – podstawy teoretyczne; 1.1. Koncepcja edukacji włączającej; 1.2. Rozwój edukacji włączającej w Europie: strategie mające na celu podnoszenie osiągnięć wszystkich uczących się; 1.3. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa nauczyciela; 1.3.1. Postawy wobec edukacji włączającej – jakie skutki?; 1.3.2. Kompetencje zawodowe – jakie wyzwania?; 1.3.3. Zróżnicowane grupy uczniów – jakie problemy?; 1.4. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa ucznia; 1.4.1. Osiągnięcia szkolne – jakie uwarunkowania?; 1.4.2. Kompetencje społeczne – jakie szanse?; 1.4.3. Relacje rówieśnicze – jakie zagrożenia?; 1.5. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa rodzica; 2 Edukacja włączająca w praktyce – czy nowy model przedszkola/szkoły?; 2.1. Dostępne przedszkole, dostępna szkoła – co to znaczy?; 2.2. Finansowanie zadań oświatowych w edukacji włączającej; 2.3. Nauczyciel w edukacji włączającej; 2.4. Uczeń w edukacji włączającej; 2.4.1. Diagnoza – obszary, sposoby, narzędzia; 2.4.2. Wsparcie – instrumenty, zobowiązania systemowe, formalne i nieformalne formy; 2.4.3. Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych; 2.4.4. Kształtowanie pozytywnych relacji uczniów w edukacji włączającej; 2.4.5. Ocenianie kształtujące – ocenianie wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.4.6. Start w dorosłość – uwarunkowania, wyznaczniki oraz proces przejścia z edukacji do rynku pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.5. Rodzic w edukacji włączającej jako współuczestnik procesu; 2.6. Nowa rola placówek specjalnych; 3 Wspólna przestrzeń – wspólne problemy – wspólne rozwiązania. Doświadczenia praktyków; 3.1. Różnorodność i inkluzja w edukacji – wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracji; 3.2. Nie marnujmy talentów! Wspieranie uczniów zdolnych w praktyce edukacyjnej; Bibliografia; Dokumenty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania. Przedmowa. Wstęp. Jak korzystać z tej książki. Część I. Dobra praktyka. 1. O czym należy pamiętać. 2. Praca na rzecz integracji. 3. Podejście obejmujące całą szkołę. 4. Zaczynamy od imion. 5. Czas na zastanowienie się. 6. Stosujcie proste rozwiązania. 7. Mówienie w sposób dosłowny. 8. Najważniejsza jest konsekwencja. 9. Uwaga! 10. Nie kruszcie kopii o drobiazgi. 11. Pomoce wizualne. 12. Zasoby ludzkie. 13. Współpraca z rodzicami. 14. To nic osobistego. Część II. Okres przejściowy i zmiana. 15. Dzielenie się informacjami. 16. Wizyty aklimatyzacyjne. 17. Zajęcia w czasie wizyt aklimatyzacyjnych. 18. Pierwsze dni. 19. Wzajemne poznawanie się. 20. Gdy nie wszystko idzie zgodnie z planem. 21. Przezorny zawsze ubezpieczony. 22. Karty informacyjne. 23. Wycieraczki i wyjścia. 24. Droga do szkoły i z powrotem. 25. Dalsza droga. Część III. Wspomaganie w zakresie lęku i zachowania. 26. Rozpoznawanie lęku. 27. Relaksowanie się. 28. Wyjaśnianie i rozumienie lęku. 29. Rozpraszanie rozproszonych. 30. Samopomoc. 31. Przejdźmy do ćwiczeń fizycznych. 32. Praca nad problemami - jeden na jeden z uczniem. 33. Uspokajająca lektura. 34. Radzenie sobie z błędami. 35. Dziewczęta. 36. Zestaw pomocy w sytuacjach lękowych. 37. Głos uczniów. Część IV. Zachowanie. 38. Praca detektywistyczna. 39. Agresja fizyczna. 40. Karać czy nie karać? 41. Relacja ze zdarzenia. 42. Lista kontrolna nieporządanych zachowań. 43. Karty "Czas rozmowy". 44. Przerwa. 45. Rozpoznawanie emocji. 46. Światła uliczne. 47. Barometr emocji. 48. Słoik uczuć. 49. Okna mozliwości. 50. Fobia szkolna. 51. Uciążliwe rozmowy. 52. Czy to jest autyzm? Część V. Rozwój umiejetności i relacji społecznych. 53. Trudności z rozumieniem interakcji społecznych. 54. Podtrzymywanie rozmowy. 55. Przemyśl to, co chcesz powiedzieć, zrób przerwę i powiedz tak, jak należy. 56. Znęcanie się versus żarty. 57. Wskazówki niewerbalne. 58. Radzenie sobie z prześladowcą i z ofiarą. 59. Naucz, przećwicz, powtórz. 60. System koleżeński. 61. Czekanie na swoją kolej. 62. Książeczki wspomagania społecznego. 63. Dzeń dobry, do widzenia i to, co pomiędzy. 64. Wsparcie rówieśników. 65. Plakaty uczniów. 66. Umiejętności życiowe. Część VI. Środowisko fizyczne i uwarunkowania sensoryczne. 67. Sala lekcyjna. 68. Wszystko na swoim miejscu. 69. Wizualne przypomnienia. 70. Potencjalne trudności na boisku. 71. Korytarze, stołówki i pracownie specjalistyczne. 72. Zmiana sali. 73. Bądźcie wrażliwi. 74. Przestrzeń przyjazna dla osób z autyzmem. 75. Rozsądne wsparcie. 76. Przygotowanie specjalistycznej bazy. Część VII. Program naczania, prace domowe i sprawdziany. 77. Postaw na prostotę. 78. Wykorzystanie szczególnych zainteresowań. 79. Różnicowanie treści. 80. Dostosowanie, konsekwencje społeczne, komunikacja. 81. Zastępstwo. 82. Przedmioty sprawiające trudność. 83. Wychowanie do życia w rodzinie. 84. Nagrywanie lekcji. 85. Zaangażujcie uczniów. 86. Zmaganie się z pracami domowymi. 87. Projekty i prace zaliczeniowe. 88. Powtórki. 89. Przygotowanie do egzaminów. 90. Możliwości. Część VIII. Nadzorowanie, monitorowanie i dokumentowanie. 91. Gromadzenie informacji. 92. Plan działań wspierających. 93. Lista kontrolna metod wspomagających. 94. Program zajęć rewalidacji indywidualnej. 95. Monitorowanie postępów. 96. Rejestr bieżący. 97. Omówienia doroczne i omówienia związane z okresem przejścia. 98. Listy i przypomnienia. 99. Procedury bezpieczeństwa. 100. Nauka przez ocenianie. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Wprowadzenie; Przedmowa; Erasmus+ Edukacja szkolna w liczbach; II. Projekty; 1. Przykłady dobrych praktyk; Bądźmy dwujęzyczni! Uczmy nowocześnie!; Nasz przedszkolny mały świat jest bezpieczny i bez wad; Nauczyciele w Europie dla uczniów niepełnosprawnych!; Przez morze ku wartościom i lepszej szkole; Wiedza i języki kluczem do Europy!; Eurocyberteacher; 2. Praktycznie o projektach – porady doświadczonych koordynatorów dla przyszłych beneficjentów; III. Synergia Erasmus+ i eTwinning; IV. School Education Gateway – platforma dużych możliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozpoznanie- różne podejścia diagnostyczne: Diagnoza dziecka z zaburzeniami w rozwoju- konteksty definicyjne; Pojęcie diagnozy psychologicznej i problem testowego diagnozowania intelektu; Podejście diagnostyczne wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Diagnoza i terapia deficytów poznawczych dziecka autystycznego na podstawie koncepcji teorii umysłu; O dwóch takich, co.. dostali diagnozę. Problematyka diagnozy dziecka z dysleksją; 2. Terapia- wspieranie- edukacja: Programy wczesnej interwencji O.I. Lovaasa i S. Greenpana w terapii małego dziecka z autyzmem; ADHD- terapia czy inne spojrzenie na dziecko?; Czytanie mapy czy recytowanie wiersza? Strategie utrwalania wiedzy przez dzieci z uszkodzonym słuchem; Terapia poprzez dramę dziecka napotykającego trudności szkolne; Dziecięca obecność w działaniach artystycznych; Dolnośląski Ośrodek Osób Twórczych- jako przykład zintegrowanych działań dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Improwizacje na dziecięcych instrumentach perkusyjnych w muzykoterapii dzieci z zaburzeniami rozwojowymi; Wczesne wspomaganie rozwoju psychomotorycznego małego dziecka z zastosowaniem metody R. Castillo Moralesa; Nauczanie Kierowane dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Wpływ rehabilitacji w wodzie na usprawnianie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa i dzieci z autyzmem; Aktywność ruchowa jako forma rehabilitacji młodzieży oraz dzieci niewidomych i słabo widzących na przykładzie zimowych obozów integracyjnych; Edukacja seksualna uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; 3. Rodzina w aspekcie diagnozy i terapii zaburzeń rozwoju dziecka: Niedoceniony w wychowaniu dziecka- świat uczuć; Podejście zorientowane na rodzinę we współczesnej teorii i praktyce wczesnej interwencji; Diagnoza rodziny biologicznej w pracy z wychowankiem domu dziecka; Porozumiewanie się dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w codziennych sytuacjach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Możliwości zapobiegania i radzenia sobie z przemocą rówieśniczą, w którą zaangażowani są uczniowie z niepełnosprawnościami i innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: 1.2. Specjalne potrzeby edukacyjne; 1.3. Agresja elektroniczna i cyberbullying; 1.4. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a przemoc rówieśnicza - wybrane aspekty zapobiegania i interwencji; 1.5. Ogólne zasady w działaniach profilaktycznych i interwencyjnych; 1.6. Szkoły wobec zaangażowania uczniów z SPE w przemoc rówieśniczą - specyfika działań profilaktycznych i zaradczych realizowanych na poziomie instytucjonalnym; 1.7. Wybrane typy specjalnych potrzeb edukacyjnych w kontekście ryzyka zaangażowania w agresję rówieśniczą; 1.8. Działania nauczyciela ukierunkowane na jednostkę z SPE. 2. Specyfika pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna - aspekty definicyjno-klasyfikacyjne; 2.2. Charakterystyka rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną; 2.3. Autyzm - terminologia; 2.4. Specyfika zachowania dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD); 2.5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie towarzyszące zaburzeniom ze spektrum autyzmu; 2.6. Diagnoza ułatwiająca konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych; 2.7. Specyfika edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.8. Metody terapii i wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.9. Pomoc rodzinie ze strony szkoły - współpraca dla dobra dziecka. 3. Edukacja uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu: 3.1. Zmiany w obszarze regulacji prawnych dotyczące uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.2. Formy kształcenia uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.3. Wybrane pojęcia dotyczące zróżnicowanej grupy osób z uszkodzonym słuchem; 3.4. Przyczyny i konsekwencje uszkodzenia zmysłu słuchu; 3.5. Uwarunkowania psychofizyczne dziecka z uszkodzonym zmysłem słuchu; 3.6. Metody wykorzystywane w komunikacji z uczniem z uszkodzonym słuchem; 3.7. Wspomaganie dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole; 3.8. Metody nauczania uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu. 4. Uczeń z niepełnosprawnością wzrokową w szkole ogólnodostępnej: 4.1. Kształcenie segregacyjne i integracyjne w Polsce w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością wzrokową; 4.2. Uwarunkowania wzajemnych postaw osób widzących i niepełnosprawnych wzrokowo; 4.3. Specjalne potrzeby osób niewidomych i słabowidzących w kontekście edukacji i możliwości ich zaspokajania. 5. Wspieranie i edukacja dziecka z choroba przewlekłą: 5.2. Modele choroby przewlekłej; 5.3. Choroba przewlekła jako sytuacja trudna; 5.4. Wsparcie dzieci przewlekle chorych; 5.5. Dziecko przewlekle chore w roli ucznia. 6. Nauczanie dziecka z niepełnosprawnością ruchową: 6.1. Podstawowe jednostki chorobowe powodujące niepełnosprawność ruchową; 6.2. Specyfika nauczania dziecka z niepełnosprawnością ruchową; 6.3. Dobór właściwego stanowiska pracy; 6.4. Dostosowanie programu i pomocy dydaktycznych; 6.5. Wspieranie porozumiewania się - alternatywne formy komunikacji; 6.6. Współpraca z rodzicami ucznia niepełnosprawnego ruchowo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 447)
I. Niepełnosprawność człowieka a uwarunkowania postaw społecznych II. System kształcenia specjalnego na przykładzie kształcenia dzieci i młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym III. Podstawy integracji dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami w rozwoju IV. Dziecko z lekkim upośledzeniem umysłowym w roli ucznia V. Diagnoza i terapia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych VI. O wychowaniu i kształceniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej VII. O aktywności ucznia niepełnosprawnego umysłowo w procesie kształcenia ogólnodostępnego VIII. Samoocena uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim IX. Rola nauczyciela w procesie rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych X. Podręcznik w pracy nauczyciela z dzieckiem lekko upośledzonym umysłowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Uwarunkowania sytuacji społecznej osób z upośledzeniem umysłowym. Rozwój mowy i języka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Zaburzenia psychiczne u osób z rozpoznanym upośledzeniem umysłowym; Płaszczyzny wykluczenia społecznego osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich rodzin; Lekkie upośledzenie umysłowe a nieprzystosowanie społeczne. Przegląd stanowisk. Część II: Uczeń z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej. Psychospołeczne i edukacyjne funkcjonowanie ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; Wykorzystanie biblioterapii i czytelnictwa w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Lekcja z wrażliwości. Propozycja wykorzystania edukacji humanitarnej jako stymulatora rozoju emocnonalno-uczuciowego dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym; W trosce o wielostronny rozwój ucznia. Kilka uwag o wyborze szkoły i formach realizacji obowiązku szkolnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym. Część III: Obszary rehabilitacji społecznej osób z głębszym i głębokim upośledzeniem umysłowym. Metoda Knillów a teoria osobowości Kurta Goldsteina (studium indywidualnego przypadku); Rodzina i personel placówek opiekunczych w procesie edukacji osób z głębokim upośledzeniem umysłowym; Obszary aktywności mieszkańców domu pomocy społecznej; Twórczość osób niepełnosprawnych w kontekśdcie terapii Gestalt; Efekty kształcenia zawodowego osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia wychowania zdrowotnego w aspekcie zachowań zdrowotnych dzieci i młodzieży: Zdrowie i jego zagrożenie w świadomości młodszych uczniów; Pedagogika zdrowia a zadania szkoły wobec zagrożenia zdrowia dzieci ze środowisk wiejskich w okresie edukacji (na przykładzie Podkarpacia); Zdrowie młodzieży szkolnej w powiecie cieszyńskim - wybrane aspekty; Lęki szkolne czy lęki rodzinne?; Dylematy nauk o kulturze fizycznej w kształtowaniu prozdrowotnych postaw człowieka; Wychowanie zdrowotne a społeczno-kulturowy kontekst promocji zdrowia. Niepełnosprawność wyzwaniem dla edukacji: Edukacja niepełnosprawnych wobec zagrożeń i wyzwań XXI wieku; Integracja dzieci zdrowych i niepełnosprawnych - szansą na ich efektywne funkcjonowanie w globalnej rzeczywistości; Wybrane uwarunkowania normalizacji sytuacji dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w recesie kształcenia ogólnodostępnego; Opieka nad uczniami niepełnosprawnymi w szkole - wyzwaniem dla pielęgniarki szkolnej; Standardy opieki pielęgniarskiej nad uczniami niepełnosprawnymi w szkole. Opieka zdrowotna i edukacja zdrowotna jako działania w promocji zdrowia: Szanse poprawy profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami w środowisku nauczania i wychowania; Realizacja w szkole programów profilaktycznych na przykładzie programu edukacyjnego dla młodzieży: "Już dziś mogę zadbać oz zdrowie swego przyszłego dziecka".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Czym jest Erasmus+ i jak złożyć wniosek o projekt stażu zagranicznego?; Wsparcie finansowe dla osób ze specjalnymi potrzebami; Rola koordynatora; Włączenie i różnorodność w projektach mobilności; Projekt szkolny – grupa mieszana; Projekty dla ośrodków specjalnych; Rola rodziców w projektach mobilności; Opiekunowie: „dobre duchy” staży zagranicznych; Wybór środka transportu; Współpraca z partnerami zagranicznymi; Przygotowanie do wyjazdu – wielkie i małe wyzwania; Upowszechnianie; Zamiast podsumowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Wspomaganie rozwoju tożsamości dzieci i młodzieży z dysfunkcją widzenia szansą ich sukcesów życiowych; „Twoje ograniczenia leżą prawdopodobnie o wiele dalej, niż się spodziewasz” – możliwości budowania ścieżki edukacyjno-zawodowej przez osoby niewidome; Idee pedagogiki specjalnej w działaniach tyflopedagogów; Autodiagnoza w pracy tyflopedagoga; Obciążenia zawodowe tyflopedagogów w kontekście doświadczanej niepełnosprawności; Diagnostyka zaburzeń narządu wzroku u małych dzieci z uwzględnieniem specyfiki ich wieku; Dostosowanie otoczenia i wymagań edukacyjnych do potrzeb ucznia niewidomego i słabowidzącego w szkole; Wybrane problemy dotyczące kształcenia osób niewidomych i słabowidzących w Niemczech; Znaczenie kształcenia muzycznego dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku – dobre praktyki metodyczne i organizacyjne; Dostosowanie otoczenia do potrzeb osób słabowidzących; Pomoce dydaktyczne dla osób niewidomych – o pasji zawodowej tyflopedagogów i efektach ich twórczych poszukiwań; Doświadczenia studentów pedagogiki specjalnej w konstruowaniu książek dotykowych dla dzieci z dysfunkcją narządu wzroku; O autorach i redaktorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej