Form of Work
Książki
(44)
Czasopisma
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(36)
available
(28)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(36)
Author
Rudkowska Grażyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Dambach Karl E
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bruner Jerome
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chętkowski Dariusz
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Ciosek MIeczysław
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czyż Stanisław
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Ahata
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Gebauer Karl
(1)
Glasser William
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Herbert Martin
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Idem Magdalena
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jerzak Marta
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Katra Grażyna
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kos Ewa
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kulesza Marek
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kübler Magdalena
(1)
Lankamer Agata
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Malinow Anna
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Michalak Renata
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Minga Urszula
(1)
Musialska Kinga
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Rongies Witold
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Smoleń Dorota
(1)
Sokołowska Ewa
(1)
Starościak Wojciech
(1)
Stańczak Małgorzata
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szurowska Beata
(1)
Vajda Marta
(1)
Wojdyło-Preisner Monika
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zakrzewska Agnieszka
(1)
Zawadzki Kamil
(1)
Łuszczuk Władysława
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(30)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(45)
Language
Polish
(45)
Subject
Uczniowie
(32)
Nauczyciele
(16)
Dziecko
(7)
Szkolnictwo
(7)
Nauczanie
(6)
Kształcenie
(5)
Młodzież
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Wychowanie
(5)
Osobowość
(4)
Psychologia
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagogika
(3)
Poznanie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zdolności
(3)
Dziecko trudne
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Motywacja
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Sens życia
(2)
Stres
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Arteterapia
(1)
Bruner, Jerome
(1)
Bruner, Jerome Seymour
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etyka
(1)
Frankl, Viktor E.
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Kodály, Zoltán
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura
(1)
Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych
(1)
Lęk
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metoda Montessori
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nałóg
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby w wieku średnim
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pokwitanie
(1)
Pomoce naukowe
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy
(1)
Pracowitość
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Programy nauczania
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Rodzice
(1)
Subject: work
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Subject: time
1989-
(4)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Austria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Opracowanie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
45 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-002-9
1. Rozwój osobowy w świetle koncepcji psychologicznych, 2. Rozwojowe znaczenie zaburzeń zachowania, 3. Funkcjonowanie szkolne nastolatka, 4. Badania uczniów o różnym poziomie dysfunkcjonalności, 5. Analiza sytuacji szkolnej uczniów a różnym poziomie dysfunkcjonalności, 6. Analiza oraz dyskusja wyników badań
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Wychowawcy)
ISBN: 978-83-7489-183-7
1. Wiek dojrzewania- rozstanie z dzieciństwem: Owca w skórze wilka?; Spojrzenie na wiek dojrzewania jako na okres burzliwy i stresujący; Rozwój poznawczy; Obraz własnego ciała i samego siebie; Kształtowanie się tożsamości; Zmiany hormonalne; Rozwój zachowań seksualnych; 2. Zachowania aspołeczne: Profil dzieci wykazujących zaburzenia społeczne; Teoria społecznego uczenia się; Rozwój destrukcyjnych zachowań aspołecznych; Zachowania o charakterze przestępczym; Terroryzowanie innych; Wyuczona bezradność rodziców; Poszukiwanie przyczyn; 3. Ocena sytuacji oraz metody interwencyjne: Ocena zachowania oraz sformułowanie problemów; Wybór odpowiedniej metody; Ocena metod interwencji; Praca z rodzicami; Wielokierunkowe metody interwencyjne; Terapia poznawczo-behawioralna (bezpośrednia praca z młodzieżą); Interwencje w środowisku dziecka; 4. Przykłady interwencji w praktyce: Złożone podejście poznawczo-behawioralne; Umiejętność prowadzenia negocjacji oraz zawieranie kontraktów rodzinnych; Trening umiejętności rozwiązywania problemów
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2594-8
1. Psychopedagogiczne aspekty samooceny, 1.1 Rozumienie samooceny i pojęć pokrewnych, 1.2 Rodzaje i funkcje samooceny, 1.3 Rozwój samooceny, 1.4. Wpływ samooceny na zachowanie jednostki, 2. Rozwijanie i korygowanie samooceny w praktyce pedagogicznej, 2.1 Kształtowanie i korygowanie samooceny jako zadanie wychowawcze, 2.2 Terapia pedagogiczna, 2.3 Korygowanie samooceny w programach profilaktycznych, 2.4 Możliwości wykorzystania współczesnej psychoterapii w rozwijaniu i korygowaniu samooceny, 3. Problematyka i organizacja badań, 3.1 Cel,problemy i hipotezy robocze, 3.2 Metody,techniki i narzędzia badawcze, 3.3 Teren badań i osoby badane, 4. Opis terapii pedagogicznej zastosowanej w eksperymencie, 4.1 Pedagogika zabawy jako podstawa programu terapii pedagogicznej, 4.2 Podstawowe techniki korygowania samooceny zastosowane w terapii pedagogicznej, 4.3 Opis programu oraz spostrzeżenia z przebiegu terapii, 5. Skuteczność terapii samooceny w świetle przeprowadzonych badań, 5.1 ZAmiany samooceny ujawnione badaniem kwestionariuszem "jaki jesteś" P.Sears, 5.2 Zmiany samooceny uczniów w swietle badania dyferencjałem semantycznym, 5.3 Zmiany samooceny w świetle badania testem zdań niedokończonych, 5.4 Zmiana stosunku do siebie ujawniona skalą samoakceptacji E.M.Bergera, 5.5 Zmiany gotowości do zachowań asertywnych uczniów, 5.6 Zmiany stosunków społecznych w grupie, 5.7 Zmiany we wzajemnym postrzeganiu uczniów, 5.8 Zmiany wizji własnej przyszłości badanych uczniów, 5.9 Opinia uczniów o zajęciach, 5.10 Charakteryzstyka wybranych przypadków
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88555-41-3
1. Kim jest uczeń? 2. Dorosły jako ciemiężca 3. Miejsce na etyczną rozmowę w szkole 4. Etyczny problem szkoły 5. Budowanie drogi ku marzeniu 6. Dzień powszedni nauczyciela
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16655-7
1. Psychologia w szkole. Zarys problematyki; 2. Problemy uczniów i ich rozwiązywanie przez nauczycieli; 3. Skuteczne uczenie się w szkole; 4. Trudności wychowawcze i ich rozwiązywanie w szkole; 5. Adaptacja uczniów do warunków Szkoły; 6. Ocena osiągnięć edukacyjnych uczniów; 7. Konflikty w środowisku szkolnym; 8. Współpraca szkoły z rodzicami ucznia; 9. Nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne w procesie edukacji; 10. Integracja uczniów niepełnosprawnych z uczniami pełnosprawnymi; 11. Promocja szkoły i jej współpraca ze środowiskiem lokalnym; 12. Osobowość i specyficzne problemy psychologiczne nauczycieli.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7525-462-4
1.Konstrukcja kwestionariusza predyspozycji zawodowych; 2. Psychometryczne własności kwestionariusza predyspozycji zawodowych; 3. Badania i obliczanie wyników; 4. Kwestionariusz predyspozycji zawodowych - wersja do samobadania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-287-5
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-287-5
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Dydaktyczne Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
ISBN: 83-910022-9-2
1. Podstawowe pojęcia psychologii edukacyjnej; 2. Psychologia edukacyjna jako nauka; 3. Szkoła jako miejsce edukacji uczniów; 4. Uczniowie szkolni i ich kariera edukacyjna; 5. Rodzina i rodzice uczniów szkolnych; 6. Rówieśnicy szkolni uczniów; 7. Nauczyciele szkolni; 8. Dzisiejsi uczniowie jako przyszli pracownicy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-64788-37-6
1. Szkolenie nauczycieli przygotowujące do roli mentora; 2. Ewaluacja efektywności szkoleń dla nauczycieli przygotowujących; 3. Podsumowanie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-87925-81-9
Cz.I Zagadnienia ogólne: O niejednoznaczności sukcesów edukacyjnych; Współczesne dzieci - sukcesy i porażki; Ochrona praw dziecka; Sukcesy i porażki dziecka w percepcji własnej i dorosłych opiekunów; Tajemnice sukcesu edukacyjnego. Rola przywództwa; Dzieciństwo nierównych szans; Radzenie sobie z niepowodzeniami szkolnymi przez uczniów - strategie obronne; Perspektywa Innego w nauczycielskiej relacji z dzieckiem; Rozwijanie kreatywności - zadanie współczesnej edukacji; Cz.II Badania: Długotrwałe slady szkolnego dzieciństwa; Typ myslenia a sukces szkolny dziecka; Kształcenie zintegrowane - szansa czy zagrożenie dla optymalnego rozwoju uczniów klas niższych?; Praca domowa - krok do samokształcenia w klasie III; Twórczośc językowa dziecka w okresie wczesnoszkolnym; Kompetencje matematyczne uczniów kończących pierwszych etap kształcenia - rzeczywistość a oczekiwania nauczycieli; Diagnoza umiejętności arytmetycznych dzieci 6-7-letnich; Niepowodzenia we współpracy nauczycieli z rodzicami - samospełniająca sie przepowiednia?; Szkoła w opinii uczniów; Typy inteligencji uczniów uzdolnionych twórczo; Dzieci nonkonformistyczne i działające dywergencyjnie - w zespole klasowym; Cz.III Wychowanie przedszkolne: Szanse edukacyjne dziecka w wieku przedszkolnym; Jakość edukacji przedszkolnej - wyzwanie czy nadawanie znaczenia; Przedszkole - wstęp do kariery edukacyjnej?; Wpływ pobytu w oddziale przedszkolnym na społeczno-emocjonalny rozwój dziecka; Rola mężczyzny w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym; Interakcyjne uwarunkowania rozwijania kompetencji dialogowej dziecka w wieku przedszkolnym; Edukacja przedszkolna jako warunek nabycia przez dzieci 6-letnie umiejętności radzenia sobie z sytuacją trudną; Relacje rówieśnicze w przedszkolu - niepowodzenia i sukcesy; Diagnostyczna zabawa w przedszkolu jako narzędzie poznania wielorakich uzdolnień; Cz.IV Edukacja w społeczeństwie informacyjnym: Konstruktywistyczne ujęcie procesu kształcenia jako warunek powodzenia szkolnego w społeczeństwie informacyjnym; Znaczenie kształcenia informacyjnych kompetencji uczniów; Psychospołeczne aspekty sukcesów i porażek edukacyjnych współczesnego ucznia w społeczeństwie informacyjnym; Sytuacja życiowa dzieci wiejskich - wyzwanie dla edukacji medialnej; Dziecko w wirtualnym świecie gier komputerowych; Uczniowie wczesnej edukacji wobec przekzaów reklam telewizyjnych; Cz.V Dziecko niepełnosprawne: Dziecko niepełnosprawne w rodzinie - sukcesy i porażki; Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - sukces czy porażka?; Dziecko niepełnosprawne intelektualnie; Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów niepełnosprawnych w środowisku wiejskim - rzeczywistość czy fikcja?; Obniżona sprawność intelektualna a początki kształcenia matematycznego; Cz.VI Refleksje, doświadczenia, propozycje: Integracja sensoryczna - radość dziecka w naturalnym odkrywaniu świata; Relacje ojciec - dziecko jako czynnik sukcesu wychowawczego; Relacje uczniów klas młodszych z innymi uczestnikami procesu edukacyjnego; Wpływ kodu językowego używanego w szkole na sukcesy i porażki ucznia; Nauczyciel edukacji elementarnej jako człowiek budujący; Rola nauczyciela w pokonywaniu uczniowskich trudności w uczeniu się matematyki; Mnemotechnika jako alternatywa w nauczaniu i uczeniu się na szczeblu kształcenia zintegrowanego; Wspomaganie rozwoju dzieci z trudnościami edukacyjnymi; Pedagogika Celestyna Freineta - poszukiwanie optymalnej koncepcji edukacyjnej; Dzieciństwo bez przyszłości?; Poczucie własnej wartości jako efekt edukacji przez sztukę; Czasopiśmiennictwo uczniowski jako wartościowy wzorzec kulturowy; Drama jako metoda wspomagająca szanse rozwojowe i sukces dziecka; Świat wartości dziecka kreowany w piosenkach religijnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2070)
ISBN: 83-226-1186-2
1. Teoretyczne rozważania nad samotnością: Samotność jako problem filozoficzno-antropologiczny; Wybrane psychologiczne aspekty samotności; Psychologiczne źródła samotności; Pomiar samotności jako zmiennej psychologicznej. 2. Problematyka i metodologia badań własnych: Cel i problemy badawcze; Pomiar zmiennych w procedurze badań 3. Wyniki badań nad zakresem problemu samotności i jej predyktorami w okresie dorastania: Zakres problemu samotności wśród badanej młodzieży - studium empiryczne nr 3; Czynniki socjodemograficzne a samotność; Poczucie samotności u młodzieży o różnym stanie zdrowia - studium empiryczne nr 5; Relacyjne predyktory samotności; Rozwojowo-wychowawcze źródła samotności. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-332-4
1. Psychologia wobec zagrożeń współczesnego świata, 2. Psychologia wobec problemów życiowych jednostki, 3. Psychologiczne badania nad rozwojem dziecka, 4. Psychologia w edukacji, 5. Psychologia w praktyce klinicznej, 6. Warsztat badawczy współczesnej psychologii
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-0097-1
1. Rozważania teoretyczne: Psycholog szkolny w Polsce i w innych krajach; Model roli psychologa szkolnego- propozycja własna; Charakterystyka środowiska szkolnego; Psycholog we współczesnej szkole polskiej- inspiracje teoretyczne; 2. Podstawowe wyzwania: Specyficzne problemy rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym- kierunki i formy działań profilaktycznych; Psycholog szkolny wobec wyzwań dorastania; Niepowodzenia szkolne; Przemoc i krzywdzenia "za szkolną bramą"- programy psychoprofilaktyczne; Rola psychologa szkolnego wobec konfliktów. Działanie profilaktyczne i interwencyjne; 3. Kompetencje i umiejętności: Praca indywidualna; Praca z grupą na terenie szkoły; Kontakt z rodziną w realiach szkolnych; Specyfika kontaktu psychologa szkolnego z nauczycielami; "W obliczu audytorium"; Wspieranie rozwoju uczniów. Perspektywa całościowa. Współpraca psychologa szkolnego z instytucjami pozaszkolnymi w świetle przepisów prawnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 121)
ISBN: 83-232-1397-6
1. Aktywizowanie ucznia w konstruowaniu zintegrowanego obrazu świata: Kształcenie a konstruktywistyczna teoria wiedzy i poznawania; Edukacja zintegrowana w kontekście konstruktywizmu; Konstruktywistyczny model nauczania; 2. Aktywne nauczanie w kontekście zintegrowanym: Aktywizująca strategia nauczania w edukacji najmłodszych uczniów; Metody wyzwalające aktywność dziecka; Kompetencje nauczyciela aktywizującego najmłodszych uczniów; 3. Metodologiczna charakterystyka badań: Założenia i cele badań; Problematyka badawcza; Metody i techniki badawcze. Charakterystyka prób badawczych; 4. Strategie pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej: Metody nauczania wprowadzane przez nauczycieli do edukacji wczesnoszkolnej; Sposób wprowadzania nowego zagadnienia przez nauczycieli podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi; Rodzaj zadań podejmowanych przez uczniów i sposób ich rozwiązywania; Stopień wpływu ucznia na sposób pracy podczas zajęć w szkole; Możliwości stawiania przez uczniów pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi podczas zajęć szkolnych; Rodzaj działalności badawczej podejmowanej przez uczniów; Stopień wykorzystania przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej najbliższego otoczenia ucznia jako kontekstu nauczania; Charakterystyka nauczycieli wykorzystujących w pracy z dziećmi aktywizujące strategię kształcenia; 5. Umiejętności poznawcze uczniów edukacji wczesnoszkolnej: Rozwój umiejętności poznawczych; Umiejętność dostrzegania problemów przez uczniów klas III; Umiejętność projektowania rozwiązania przez uczniów aktywnych i biernych w procesie kształcenia; Umiejętność oceny użyteczności danych przez uczniów aktywizowanych i nieaktywizowanych w procesie kształcenia; Umiejętności wykorzystywania przez uczniów osobistej wiedzy w nowym kontekście
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-432-7
1. Klasa szkolna jako środowisko odrzucenia rówieśniczego ; 2. Pojęcie i rodzaje odrzucenia rówieśniczego ; 3. Status odrzucenia w grupie i podtypy dzieci odrzuconych rówieśniczo ; 4. Zjawisko odrzucenia ucznia przez rówieśników ; 5. Determinanty odrzucenia rówieśniczego ; 6. Konsekwencje odrzucenia rówieśniczego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7299-620-6
1. Teoretyczne i praktyczne problemy kształcenia uczniów zdolnych; 2. Wybrane zagadnienia dotyczące potrzeb psychicznych; 3. Metodologiczne podstawy badań własnych; 4. Formy pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole z uczniem zdolnym; 5. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych; 6. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć lekcyjnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-02-08352
1. Agresja i jej geneza, 2. Agresja i wychowanie w rodzinie, 3. Agresja i wychowanie w szkole, 4. Budowanie środowiska profilaktycznego w szkole, 5. Terapia pedagogiczna dla uczniów zagrożonych agresją
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-18810-8
Zawiera: Wstęp; Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży: R. 1 Zespół nadpobudliwości psychoruchowej; R. 2 Zaburzenia zachowania; R. 3 Zaburzenia depresyjne; R. 4 Myśli i tendencje samobójcze; R. 5 Zaburzenia lękowe; R. 6 Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; R. 7 Zaburzenia odżywiania; R. 8 Zespół stresu pourazowego; R. 9 Wykorzystanie seksualne; R. 10 Płodowy zespół alkoholowy; R. 11 Zaburzenia więzi; R. 12 Choroba tikowa; R. 13 Mutyzm; R. 14 Zaburzenia rozwoju językowego; R. 15 Zaburzenia sensoryczne; R. 16 Odmowa chodzenia do szkoły. Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania: R. 17 Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie; R. 18Techniki uczenia się sprzyjające poprawie koncentracji uwagi; R. 19 Asystent nauczyciela w klasie; R. 20 Psychoterapia; R. 21 Socjoterapia; R. 22 Trening Zastępowania Agresji; R. 23 Praca z rodzicami; Dodatek: Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach; Formy wsparcia dziecka w pigułce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again