Form of Work
Książki
(60)
Czasopisma
(1)
Status
available
(40)
only on-site
(40)
unavailable
(6)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(47)
Czytelnia
(40)
Author
Czerniawska Ewa
(7)
Radzicki Józef
(7)
Materska Maria
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Półturzycki Józef
(3)
Włodarski Ziemowit
(3)
Binder Marek
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kalat James W
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Mietzel Gerd
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Anderson John R
(1)
Anderson Liz McKendry
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Anglin Jeremy M
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Bandura Albert
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Berryman Julia C
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Blythe Peter
(1)
Borsich Szymon
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Bucki Piotr
(1)
Butcher James N
(1)
Butler Gillian
(1)
Carson Robert C
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Dembo Myron H
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Dryden Gordon
(1)
Emmons Poly Godwin
(1)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Fontana David
(1)
Galloway Charles
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Glasser William
(1)
Goddard Blythe Sally
(1)
Goddard Sally
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Hargreaves David J
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Howells Kevin
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Idzikowska-Szymańska Maria
(1)
Illeris Knud
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Johnson Robert L
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Kincel Adam
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowaliszyn Artur
(1)
Kościelniak Marek
(1)
Krejtz Izabela
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kurantowicz Ewa
(1)
Kurcz Ida
(1)
Lindsay Peter H
(1)
Linhart Josef (1917-1992)
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Matczak Anna
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
McManus Freda
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Mineka Susan
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Myers David G
(1)
Neville Bernie
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Norman Donald A
(1)
Nowacki Tadeusz W
(1)
Obniski Zbigniew
(1)
Year
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(3)
Country
Poland
(61)
Language
Polish
(61)
Subject
Uczenie się
(55)
Psychologia
(18)
Uczucia
(16)
Nauczanie
(15)
Pamięć
(14)
Motywacja
(13)
Osobowość
(13)
Psychologia społeczna
(11)
Poznanie
(10)
Zachowanie
(10)
Choroby psychiczne
(9)
Kształcenie
(9)
Inteligencja (psychol.)
(8)
Nauczyciele
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Stres
(8)
Zmysły
(8)
Dziecko
(7)
Mózg
(7)
Psychoterapia
(7)
Sen
(6)
Świadomość
(6)
Motywacja uczenia się
(5)
Organizacja ucząca się
(5)
Myślenie
(4)
Pedagogika
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Układ nerwowy
(4)
Genetyka zachowania
(3)
Język
(3)
Kadry
(3)
Młodzież
(3)
Organizacja
(3)
Schizofrenia
(3)
Spostrzeganie
(3)
Szkolnictwo
(3)
Słuch
(3)
Wzrok
(3)
Zawód
(3)
Fizjologia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Hormony
(2)
Kariera
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Konflikt
(2)
Motywacja pracy
(2)
Narząd ruchu
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nałóg
(2)
Neuropsychologia
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Odruchy
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychopatologia
(2)
Ruchy
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Twórczość
(2)
Umysł
(2)
Wychowanie
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Agresywność
(1)
Alkohol
(1)
Bruner, Jerome Seymour
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Decyzje
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Etyka
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Gwałt
(1)
Hipnoza
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kazirodztwo
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Lecznictwo
(1)
Lęk
(1)
Medytacja
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Mnemotechnika
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Mowa
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Negocjacje
(1)
Nieświadomość
(1)
Oceny szkolne
(1)
Ontogeneza
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
61 results Filter
Book
In basket
(Myśl Pedagogiczna)
ISBN: 978-83-7505-306-7
1. Psyche w szkole. 2. Potęga sugestii. 3. Magia i manipulacja. 4. Użyj wyobraźni. 5. Głębia, wzniosłość i zwyczajność. 6. Chwytając światło. 7. W poszukiwaniu spontaniczności. 8. Siedząc spokojnie. 9. Eros i inni. 10. Bogowie w klasie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie: Istota i metody psychologii wychowawczej; Nauczanie: sztuka kierowania uczeniem się; Kierowanie uczeniem się: nowy aspekt twórczego nauczania. Cz. II Osobowość i przystosowanie: Teoria osobowości: rozwój, dynamika, ideał; Osobowość a problemy przystosowania u dzieci; Specjalne problemy uczenia się i przystosowania dzieci upośledzonych. Cz. III wzrastanie i rozwój w okresie dzieciństwa o adolescencji: Ogólny charakter rozwoju; Wzrastanie fizyczne i rozwój motoryczny; Rozwój umysłowy; Rozwój emocjonalny; Rozwój społeczny; Rozwój postaw, zainteresowań i wartości; Rozwój jednostki w okresie dzieciństwa i adolescencji. Cz. IV Uczenie się: Podstawowa teoria uczenia się (dla nauczycieli); Istota i warunki uczenia się; Motywacja w uczeniu się szkolnym; Transfer i uczenie się funkcjonalne; Nabywanie sprawności motorycznych i wiedzy; Myślenie twórcze, rozumowanie i rozwiązywanie problemów; Uczenie się podstawowych przedmiotów szkolnych; Specjalne trudności w uczeniu się poszczególnych przedmiotów; Statystyka w naukach pedagogicznych; Wykrywanie potencjalnych możliwości dziecka: inteligencja i zdolności; Ocenianie wyników uczenia się; Różnice indywidualne w zdolnościach umysłowych: ich implikacje pedagogiczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7298-457-3
1. Przyszłość, 2. Tylko to co najlepsze, 3. Poznaj swój zadziwiające mózg, 4. Przewodnik samouka, 5. Jak myśleć, by znajdować wspaniałe pomysły, 6. Prawidłowy start, 7. Najważniejsze lata, 8. Tajemnica efektywnej nauki, 9. Prawdziwa nauka - szybka i zabawna, 10. Rób to stylowo, 11. Co robić, gdy późno zaczynamy?, 12. Zapobiegamy porzucaniu szkół przez młodzież, 13. Planowanie szkół przyszłości, 14. Przyszłość świata biznesu, 15. Zrób to!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-05905-2
Zawiera: Cz. II Kierowanie zachowaniem klasy szkolnej i różnice indywidualne: R. 9 Pozytywne ujmowanie motywacji; R. 10 Nauczanie samoorganizacji. Cz. III Rozwój i różnice indywidualne: R. 11 Koncepcje i prawa rozwoju; R. 12 Nauczanie zindywidualizowane. Cz. IV Ocena uczenia się i nauczania: R. 13 Ocena uczenia się i nauczania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zawiera: I.Metodologiczne zagadnienia psychologii uczenia się: Teoria systemów a psychologia; Główne aspekty teorii uczenia się; Określenie problematyki badawczej. II.Strukturalna i funkcjonalna analiza procesów uczenia się: problematyka psychologicznej teorii uczenia się; Eksploracja a aferentacja zwrotna; Zagadnienia aktywacji i motywacji; Antycypacja i wyobrażenie realizacji celu; Rola słowa w uczeniu się; Rozwiązywanie problemów i operacje myślowe; Społeczne uczenie się i normy grupowe. III.Psychologiczne problemy teorii uczenia się: Ogólne założenia systemu teoretycznego; Podstawowe twierdzenia dotyczące struktury i procesów uczenia się; Uwagi do strukturalno-funkcjonalnej teorii uczenia się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-85599-53-3
1. Istota, cele i warunki samokształcenia, 2. Rola motywacji, pamięci i uwagi w samokształceniu, 3. Planowanie i organizacja pracy samokształceniowej, 4. Źródła samokształcenia, 5. Wybrane metody samokształcenia, 6. Notowanie, 7. Trudności i błędy w samokształceniu, 8. Samokontrola i samoocena w samokształceniu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia uczenia się. T. 1 / Ziemowit Włodarski. - Wyd. 3. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 1998. - 351, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 83-01-11867-9
Zawiera: Cz. I Proces uczenia się i jego efekty: R. 1 Organizm a środowisko; R. 2 Pojęcie uczenia się; R. 3 Uczenie się a dojrzewanie; R. 4 Przejawy uczenia się; R. 5 Przechowywanie skutków uczenia się; R. 6 Rodzaje uczenia się; R. 7 Taksonomia efektów uczenia się; R. 8 Zagadnienia metodologiczne. Cz. II Zależność przebiegu i efektów uczenia się od gatunkowych, rozwojowych i indywidualnych cech osobnika: R. 9 Uczenie się zwierząt a uczenie się człowieka; R> 10 Uczenie się w zależności od wieku człowieka; R. 11 Uczenie się w zależności od indywidualnych cech człowieka. Cz. III Zależność przebiegu i efektów uczenia się od aktywności podmiotu i aktualnie działających czynników sytuacyjnych: R. 12 Aktywność poznawcza podmiotu; R. 13 Struktura i forma przyswajanych treści; R. 14 Powtórzenia; R. 15 Wzmocnienia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-02-06451-3
Zawiera: Cz. 1. Stosowana psychologia wychowawcza: R. 1. Nauczyciel jako człowiek podejmujący decyzje. Cz. 2. Uczenie się i motywacja: zastosowania w kształceniu: R. 2. Behawiorystyczne podejście do uczenia się; R. 3. Poznawcze konsekwencje uczenia się; R. 4. Motywacja i uczenie się; R. 5. Podejście humanistyczne. Cz. 3. Przygotowanie do skutecznego nauczania: R. 6. Planowanie nauczania; R. 7. Kierowanie klasa i dyscyplina. Cz. 4. Rozwój i różnice indywidualne: R. 8. Inteligencja i rozwój poznawczy; R. 9. Poznanie, kultura i język; R. 10. Rozwój osobowości i rozwój społeczny; R. 11. Nietypowe dzieci. Cz. 5. Pomiar i ocena: R. 12. Pomiar w klasie; R. 13. Analizowanie wyników testowych i przekazywanie informacji o postępach uczniów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-45-7
1. Pojęcie uczenia się, procesy uczenia się i różne ich wymiary. 2. Poznawczy wymiar uczenia się. 3. Refleksja, metauczenie się i uczenie się transformatywne. 4. Uczenie się a emocje. 5. Rozwój osobowy i refleksyjność. 6. Kiedy intencjonalne uczenie się nie zachodzi? 7. Interakcja, społeczne uczenie się i socjalizacja. 8. Uczenie się przez doświadczenie. 9. Sekwencja uczenia się, przeskoki, stadia, modele. 10. Przestrzenie uczenia się. 11. Uczenie się, motywacja i wiek uczących się.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika)
ISBN: 83-89120-18-6
Zawiera: 1.Zakres i zadania psychologii kształcenia: Ch-ka psychologii kształcenia; Badanie uczenia się i jego uwarunkowań; Opracowywanie wiedzy psychologiczno-pedagogicznej; Warunki efektywnej pracy dydaktycznej. 2.Wsparcie pedagogiczne w perspektywie psychologii rozwojowej: Problem dziedziczności i środowiska; Zależność między dojrzewaniem a uczeniem się; Nabywanie wiadomości według Jeana Piageta; Rozwój poznawczy z perspektywy społeczno-kulturowej; Kształtowanie ocen moralnych. 3.Podstawowe procesy uczenia się: Uczenie skojarzeń przez warunkowanie klasyczne; Warunkowanie sprawcze; Podstawy społeczno-poznawczej teorii uczenia się; Znaczenie behawiorystycznych teorii uczenia się dla pracy dydaktycznej. 4.Uczenie się jako aktywne przetwarzanie informacji: Sposób przetwarzania informacji przez człowieka; Schemat jako złożona jednostka wiedzy pamięci deklaratywnej; Uczenie się nowych informacji; Korzystne warunki dla pozyskiwania nowych informacji; Wiedza o własnych procesach poznawczych; Mnemotechniki; Teorie zapominania; Kształtowanie uwarunkowań dydaktycznych wspierających zapamiętywanie. 5.Rozwiązywanie problemów - warunki: Inteligencja jako zdolność rozwiązywania problemów; Rozwiązywanie problemów; Przenoszenie materiału wyuczonego na sytuacje pozaszkolne: transfer. 6.Wspomaganie motywacji do uczenia się: Motywacja i siła woli jako znaczące procesy prowadzące do osiągnięcia celów nauczania; Niektóre teorie motywacji i ich znaczenie dla praktyki dydaktycznej; Specyficzne koncepcje wyjaśniające i wspomagające motywację do uczenia się; Różne struktury służące realizacji celu; Lek i osiągnięcia. 7.Diagnostyka i ocenianie szkolnego uczenia się: Sprawdzanie wiedzy i umiejętności z perspektywy nauczania zakładającego obiektywizm; Cechy tradycyjnych metod oceny wyników: stopnie i testy; Sprawdzanie wiedzy i umiejętności zgodnie z konstruktywistyczną teorią uczenia się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-01-11867-9
Zawiera: Cz. IV Zależność przebiegu i efektów uczenia się od wcześniejszej aktywności podmiotu i od poprzedzających czynników sytuacyjnych: R. 16 Ogólna charakterystyka transferu i proakcji; R. 17 Metodologia badań; R. 18 Czynniki wpływające na transfer i proakcję; R. 19 Próby wyjaśnienia transferu i proakcji. Cz. V Zależność efektów uczenia się od późniejszej aktywności podmiotu i od następujących czynników sytuacyjnych: R. 20 Retroakcja i problemy metodologiczne związane z jej badaniem; R. 21 Determinanty retroakcji; R. 22 Istota retroakcji i jej mechanizmy; R. 23 Reminiscencja i problemy metodologiczne związane z jej badaniem; R. 24 Determinanty reminiscencji i próby jej wyjaśnienia. Cz. VI Zaburzenia uczenia się po uszkodzeniach mózgu: R. 25 Mózgowe mechanizmy uczenia się - zarys problematyki; R. 26 Zespół amnestyczny; R. 27 Zaburzenia pamięci w niektórych schorzeniach mózgu; R. 28 Zaburzenia pamięci w następstwie obustronnego uszkodzenia płatów skroniowych mózgu; R. 29 Zaburzenia pamięci po jednostronnych uszkodzeniach półkul mózgowych. Cz. VII Ogólne koncepcje psychologiczne i związane z nimi nurty badań nad uczeniem się: R. 30 Filozoficzne źródła ogólnych koncepcji psychologicznych i aktualne związki obu dyscyplin; R. 31 Przegląd nurtów badawczych w ramach koncepcji behawiorystycznych i poznawczych w psychologii uczenia się; R. 32 Mechanizmy uczenia się w koncepcjach behawiorystycznych i poznawczych; R. 33 Próba integracji koncepcji behawiorystycznych i poznawczych w psychologii uczenia się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zawiera: Cz. 1 Spostrzeganie: O gotowości percepcyjnej; Wartość i potrzeba jako czynniki organizujące spostrzeganie; Znajomość sekwencji literowych a ich rozpoznawanie tachistoskopowe; O spostrzeganiu niespójności - paradygmat; Zakłócenia w rozpoznawaniu wzrokowym; Dynamika osobowości a proces spostrzegania; Funkcje spostrzegania - rzut oka wstecz na Nowy Nurt. Cz. 2 Myślenie: Proces tworzenia pojęć; Strategie odbioru w procesie tworzenia pojęć; Rola przeuczenia i poziomu popędu w uczeniu się odwrotności; Rozpoznawanie powtarzającej się prawidłowości; Warunki działalności twórczej; Wychodzenie poza dostarczone informacje. Cz. 3 Sprawność w okresie niemowlęctwa: Rozwój i struktura sprawności; Oko, ręka i umysł; O działaniu dowolnym i jego strukturze hierarchicznej; Kompetencja w okresie niemowlęctwa. Cz. 4 Procesy reprezentacji w dzieciństwie: Rozwój procesów reprezentacji w dzieciństwie; przebieg rozwoju poznawczego; Rozwój transformacji na zasadzie równoważności u dzieci; kultura a rozwój poznawczy. Cz. 5 Kształcenie: Akt dokonywania odkrycia; Dojrzałość szkolna; Reprezentacja a uczenie się matematyki; Rozwój umysł; Różnice kulturowe a wnioskowanie o procesach psychicznych; Wychowanie jako produkt społeczny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej / FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ ; rada wydawnicza Henryk Samsonowicz, Janusz Sławiński, Lech Szczucki, Marek Ziółkowski)
ISBN: 83-85220-54-2
1. Teoretyczna konstrukcja przyjmowanego modelu: Przekaz kulturowy w procesie rozwoju; Sytuacja indywidualnego podmiotu poznającego; Zarys współczesnego modelu rozwoju reprezentacji; Integracja czynnika Piageta i czynnika Wygotskiego w rozwoju i możliwe zakłócenia: wiedza naturalna a wiedza scholastyczna; 2. Empiryczna weryfikacja modelu teoretycznego: Plan eksperymentu. Zmienne, materiał, procedura; Prezentacja wyników; Interpretacja wyników; Zakończenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-63354-06-0
Zawiera: 1.Proces uczenia się z perspektywy psychologii poznawczej, 2. W oszukiwaniu poznawczych predyktorów osiągnięć szkolnych, 3. Tyle rzeczy mnie rozprasza – procesy kontroli uwagi, 4. Pamięć robocza – istotna zmienna w badaniach edukacyjnych, 5. Lęk i poczucie bezradności na lekcjach, 6. Wybrane predyktory osiągnięć szkolnych – model podsumowujący, 7. Poznawcze korepetycje.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-099-3
Zawiera: Zamiast przedmowy; wstęp; Rozdział 1. Pedagogika i zabawa; Rozdział 2. Czym jest grupa i jak pracuje; Rozdział 3. Geneza pedagogiki przeżyć; Rozdział 4. Uczyć się przez doświadczenie; Rozdział 5. Podstawowe założenia pedagogiki przeżyć; Rozdział 6. Optymalne warunki do przebiegu procesu pedagogiki przeżyć; Rozdział 7. Przebieg projektu edukacyjnego; Rozdział 8. Prowadzący; Rozdział 9. Typowe techniki pedagogiki przeżyć; Rozdział 10. Gry i akcje interaktywne; Rozdział 11. Typowe formy, w których wykorzystuje się pedagogikę przeżyć. Posłowie (Michael Jagenlauf). Bibliografia oraz literatura przedmiotu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-02-06913-2
1.Podejście do uczenia się i pamięci; 2. Warunkowanie klasyczne; 3. Warunkowanie instrumentalne; 4. Wzmocnienia i uczenie się; 5. Pamięć przemijająca; 6. Zapamiętywanie; 7. Przechowywanie informacji w pamięci; 8. Wydobywanie z pamięci; 9. Nabywanie umiejętności; 10. Uczenie się indukcyjne; 11. Zastosowania w edukacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16553-6
1. U źródeł nauczania- psychologiczne prawidłowości uczenia się: Uczenie się- różnorodność ujęć teoretycznych; 2. Specyfika podejścia poznawczego; Kontrola jako szczególny rodzaj kompetencji; Uczenie się- podstawowe prawidłowości, implikacje dla praktyki; 2. Nauczanie: od teorii do praktyki: Koncepcja nauczania przygotowawczego a idea edukacji całożyciowej; Istota nauczania w ujęcie kognitywistycznym; Od kierowania uczeniem się do kształtowania samoregulacji; Wiedza o rozwoju psychicznym jako fundament (podstawa) nauczania; Wiedza o różnicach indywidualnych w praktyce nauczania; Nauczanie uczenia się, rozwijanie samoregulacji; 3. Uczeń jako podmiot w procesie poznawania: Podstawowe narzędzia poznawcze: strategie poznawcze; Zaawansowane narzędzia poznawcze: strategie metapoznawcze; Indywidualne style uczenia się; Pozapoznawcze uwarunkowania funkcjonowania ucznia; 4. Nauczyciel jako uczący się dorosły: O skuteczności oddziaływań dydaktycznych; Trud stawania się nauczycielem; Nauczyciel- człowiek i profesjonalista; Pomiar efektów uczenia się; 5. Wybrane problemy edukacji XXI wieku: Czasy globalnych przemian: próba analizy psychologicznej; Informacja, wiedza, doświadczenie indywidualne w dobie przemian ogólnoświatowych; Poznawać siebie, rozumieć innych: uniwersalne cele kształcenia; Z zagadnień dialogu edukacyjnego; Problemy edukacji w zapisach wielkich dokumentów oświatowych; O niektórych zadaniach psychologa u początku XXI wieku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-04689-9
Zawiera: 1. Spostrzeganie: Interpretacja przekazów sensorycznych; Rozpoznawanie obrazów; Znaczenie reguł; Analiza cech; Spostrzeganie bez wyodrębniania cech. 2. Przetwarzanie informacji przez układ nerwowy: Oko żaby; Metody fizjologiczne; Tworzenie obwodów neuronowych; Obwody podstawowe; Wyodrębnianie konturów; Reakcje w czasie; Reagowanie na ruch; Przetwarzanie sygnałów w ciele kolankowatym bocznym; Wyodrębnianie cech; Wnioski. 3. Teorie rozpoznawania obrazów: Pandemonium; Analiza przez syntezę; dokonywanie syntezy przekazu sensorycznego; Cechy a oczekiwania. 4. System wzrokowy: Światło; Droga wzrokowa; Reakcje chemiczne na światło; Neuroanatomia widzenia; Droga do mózgu; Wybór informacji wzrokowej. 5. Podstawowe właściwości widzenia: Spostrzeganie jasności; Adaptacja; Właściwości widzenia związane z czasem; Barwa; Mieszanie barw; Wrażliwość czopków na barwy. 6. System słuchowy: Fizyka dźwięku; Budowa i funkcjonowanie ucha; Reakcje elektryczne na dźwięk. 7. Wymiary dźwięku: Głośność; Wysokość dźwięku; Krytyczne pasmo częstotliwości; Przestrzenne spostrzeganie dźwięku. 8. Nerwowe podłoże pamięci: Systemy pamięci; Przechowywanie informacji; Chemia pamięci; Zaburzenia pamięci; Poszukiwanie lokalizacji pamięci długotrwałej; Jeden mózg czy dwa mózgi?; Wnioski. 9. Pamięć przemijająca: Przechowywanie informacji sensorycznej; Pamięć krótkotrwała; Od pamięci krótkotrwałej, od pamięci długotrwałej; Zjawiska uwagi; Teorie uwagi. 10. Struktura pamięci: Opowiadanie na pytania; Doniosłość rozumienia; Model pamięci. 11. Procesy pamięci: Mechanizmy wejścia i wyjścia; Poszukiwanie informacji w pamięci; Reorganizacja struktur pamięci poprzez procesy myślowe; Porozumienie a zapamiętywanie; Pamięć jako proces przetwarzania informacji. 12. Język: Struktura języka; Uczenie się języka. 13. Uczenie się i rozwój poznawczy: Schematy sensoryczno-motoryczne; Zjawiska uczenia się; Uczenie się poznawcze; Rozwój poznawczy; Myślenie. 14. Rozwiązywanie problemów: Anatomia problemu; Strategie rozwiązywania problemów; Mechanizmy myślenia. 15. Podejmowanie decyzji: Określanie wartości; Podejmowanie decyzji ryzykownych; Gromadzenie dowodów; Efekty następcze podejmowania decyzji; Wnioski. 16. Społeczny kontekst decyzji: Wpływ czynników społecznych na podejmowanie decyzji; Zachowanie się osób postronnych; Decyzje interakcyjne. 17. Motywacja: Mózgowe mechanizmy motywacji; Systemy regulacji motywacyjnej; Reagowanie na niepewność; Interpretacja wzbudzania emocjonalnego; Motywacja a poznanie. Dodatek A: Mierzenie zmiennych psychologicznych. Dodatek B: Charakterystyki funkcjonowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
ISBN: 978-83-01-15302-1
1. Perspektywa teoretyczna, 2. Źródła zachowania, 3. Poprzedzające determinanty zachowania, 4. Determinanty następcze, 5. Kontrola poznawcza, 6. Determinizm wzajemny
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89511-08-8
1. Narodziny i stan psychologii jako nauki. 2. Podstawowe pojęcia psychologii. 3. Metodologiczne podstawy badań psychologicznych. 4. Człowiek poznaje świat i siebie. 5. Człowiek wartościuje świat i siebie. 6. Człowiek zmienia świat i siebie. 7. Człowiek rozwija się. 8. Człowiek kieruje innymi. 9. Człowiek podejmuje decyzje.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again