Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(2)
Książki
(1)
Forma i typ
E-booki
(2)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(1)
Autor
Olszczyński Artur
(1)
Piwko Łukasz
(1)
Płodzień Jacek
(1)
Stemposz Ewa
(1)
Weisfeld Matt
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Analiza funkcjonalna
(1)
Analiza obiektowa (informat.)
(1)
Baza danych obiektowa
(1)
Języki programowania
(1)
Projektowanie obiektowe
(1)
Systemy informatyczne
(1)
UML
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki Akademicki / edytor Leonard Bolc ; T.19)
1. Wstęp. 2. Model przypadków użycia. 3 . Obiekt a klasa. 4. Związek generalizacji - specjalizacji. 5. Związek asocjacji. 6. Transformacje diagramu klas i realizacji struktur generalizacji - specjalizacji. 7. konstruowanie diaframu klas. 8. Strategie budowy modelu obiektowego. 9. Diagramy stanów. 10. Diagramy aktywności. 1.. Diagramy interakcji. 12. Diagramy implementacyjne oraz diagramy pakietów 217. 13. Mechanizmy rozszerzalności 14. Jakość modelu/diagramu. 15. Modelowanie biznesowe. 16. Transformacja modelu pojęciowego na model logiczny. 17. Przykładowe zadania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na modelowanie w UML

Język modelowania UML i będące jego częścią diagramy UML odgrywają ważną rolę w inżynierii oprogramowania. Stanowią komunikacyjny pomost podczas pracy zespołowej i w kontaktach zarówno z menedżerami, jak i klientami biznesowymi, niekoniecznie zorientowanymi w procesach projektowych i deweloperskich. Język UML umożliwia precyzyjne określenie wymagań, analizowanie systemów i tworzenie przejrzystej dokumentacji. Graficzną reprezentacją systemu są diagramy UML, a każda ich grupa jest przeznaczona do modelowania różnych struktur oprogramowania. Można się z nimi spotkać w każdej fazie projektowania systemu: od analizy potrzeb klienta po implementację czy testowanie. Dzięki diagramom UML szybko można przełożyć pomysły na wizualizację interakcji między obiektami, zależności między klasami czy prezentację przepływu sterowania. Nawet najbardziej skomplikowane procesy przedstawione graficznie są prostsze do wyjaśnienia, a warstwa abstrakcji staje się obrazem zrozumiałym dla wszystkich zaangażowanych w powstawanie systemu. Warto wspomnieć, że UML to nie tylko język IT. Jest uniwersalny i równie szeroko stosowany w przemyśle do projektowania oprogramowania, systemów logistycznych, sieci telekomunikacyjnych i wielu innych inżynieryjnych rozwiązań. Dowiedz się, jak biegle modelować i odzwierciedlać funkcjonalności systemu – postaw na praktyczne zastosowanie diagramów UML!

W trakcie naszego profesjonalnego szkolenia:

  • Poznasz pojęcia i terminy związane z językiem UML
  • Opanujesz zasady projektowania systemów
  • Nauczysz się obsługi narzędzi do modelowania UML, takich jak Visual Paradigm, Enterprise Architect i StarUML
  • Dowiesz się, jak tworzyć diagramy UML, w tym:
  1. diagramy klas
  2. diagramy przypadków użycia
  3. diagramy sekwencji
  4. diagramy aktywności
  5. diagramy stanów
  6. diagramy komponentów
  • Poznasz zastosowania powyższych typów diagramów UML w różnych fazach projektowania
  • Dowiesz się, jak stworzyć diagramy sekwencji i diagramy aktywności w celu przedstawienia przepływu procesu biznesowego lub procesu w systemie
  • Nauczysz się sporządzać diagramy klas, aby zdefiniować strukturę klas w systemie, ich atrybuty, metody i relacje między nimi
  • Opracujesz diagramy przypadków użycia potrzebne do opisywania wymagań użytkowników i funkcjonalności systemu
  • Zaprojektujesz diagramy stanów, aby opisać cykl życia obiektów systemowych i ich zachowania
  • Nauczysz się analizować i dokumentować funkcjonalne i niefunkcjonalne wymagania systemu za pomocą UML
  • Poznasz zastosowania wzorców projektowych w UML
  • Dowiesz się, jak przygotować opartą na UML dokumentację projektową dla programistów i testerów
  • Zaznajomisz się z etapami pracy zespołowej w procesie projektowania systemów z użyciem UML

UML. Kurs video. Projektowanie diagramów i modelowanie systemów w teorii i praktyce to doskonały sposób, by poznać najlepsze praktyki w projektowaniu systemów i umiejętnie korzystać z narzędzi do zautomatyzowania procesu tworzenia diagramów. W trakcie szkolenia dowiesz się, dlaczego diagramy UML usprawniają komunikację w zespole, i zapoznasz się z popularnymi narzędziami używanymi do modelowania, takimi jak Violet, StarUML, Plant UML, Visual Paradigm i Enterprise Architect. Następnie w teorii i za pomocą przykładów poznasz typy diagramów począwszy od diagramu przypadków użycia, stosowanego w początkowej fazie modelowania do zobrazowania interakcji między aktorami (użytkownikami) a systemem. Kolejnym rodzajem diagramu będzie diagram klas, przedstawiający klasy, obiekty, metody i zależności między nimi. Dowiesz się także, jak pokazać interakcje w określonym czasie z zastosowaniem diagramu sekwencji i jak modelować przepływ sterowania za pomocą diagramu aktywności. Na koniec przedstawisz panujące zależności między komponentami poprzez diagram komponentów, a możliwe w programie przejścia i stany obiektów przy użyciu diagramu stanów.

Skorzystajcie z wiedzy, która została Wam przekazana. Weźcie choć kawałek, a to pomoże Wam w szkole, na studiach czy też w codziennej pracy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Burzliwy rozwój obiektowości nastąpił w połowie lat 90. wraz z upowszechnieniem się takich języków jak C++ czy Smalltalk. Obecnie programowanie zorientowane obiektowo wciąż jest jednym z najważniejszych paradygmatów projektowania. Łatwo zauważyć, że większość nowoczesnych języków programowania i technologii sieciowych opiera się na technikach obiektowych. Nieco trudniej jest dostrzec, że mimo szybkiego ewoluowania technik i języków programistycznych podstawowe pojęcia programowania obiektowego pozostają niezmienne i niezależne od jakiejkolwiek platformy. Początkujący programiści powinni więc poświęcić nieco czasu na zapoznanie się z tymi pojęciami i naukę czegoś, co można nazwać "myśleniem obiektowym w programowaniu".

Ta książka jest kolejnym, poprawionym i uzupełnionym wydaniem wyczerpującego wprowadzenia do programowania zorientowanego obiektowo. Jej głównym celem jest przedstawienie podstaw myślenia obiektowego i najważniejszych pojęć w tym zakresie. Wyjaśniono tu, w jaki sposób poprawnie posługiwać się dziedziczeniem i kompozycją, odróżniać agregację od asocjacji oraz zrozumieć różnice między interfejsem a implementacją. Szczególną uwagę zwrócono na technologie, które przetrwały próbę czasu ostatnich 20 lat i stały się rdzeniem koncepcji programowania obiektowego. Opisano też najważniejsze wzorce projektowe, wskazano techniki unikania zależności i zaprezentowano zasady zwane SOLID, których przestrzeganie pozwala tworzyć kod wysokiej jakości, zrozumiały i elastyczny.

Dzięki tej książce:

  • zrozumiesz podstawowe pojęcia obiektowości
  • zaczniesz myśleć abstrakcyjnie podczas projektowania interfejsów
  • nauczysz się budowy i zasad modelowania klas
  • będziesz tworzyć kod, który będzie się nadawał do wielokrotnego wykorzystania
  • zaczniesz unikać zależności i silnych powiązań między klasami
  • przyswoisz sobie i będziesz stosować zasady SOLID

Techniki obiektowe. Zrozum, zanim zaimplementujesz!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej