Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(4)
Autor
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Lulek Barbara
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Bednarkowa Wiga
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bullock Claire
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Furman Joanna
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Hallada Marek
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Trudności wychowawcze
(5)
Adaptacja społeczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Autyzm
(1)
Cele życiowe
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Drugoroczność
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emergentyzm
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Hipoterapia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kształcenie
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oficerowie
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Postawy
(1)
Praca hybrydowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Socjologia dzieciństwa
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wojskowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Usamodzielnianie wychowanków
(1)
Wady postawy
(1)
Wagary
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Zapobieganie
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zawodowa służba wojskowa
(1)
Zwyczaje żywieniowe
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 145)
I. Sytuacje trudne dziecka w środowisku rodzinnym (dyskurs pedagogiczno-socjologiczny i historyczny): Osamotnienie dziecka w domu rodzinnym; Dziecko odarte z domu - odziane w instytucje. Kilka uwag o tworzeniu sytuacji, w których trudno być dzieckiem; Wspólnotowość życia rodzinnego - w kontekście socjalizacji i sytuacji trudnych; Przekaz telewizyjny jako źródło sytuacji trudnych w życiu dziecka; Kłopoty w wychowaniu małych dzieci w świetle wybranych pamiętników osiemnastowiecznych. II. Środowisko szkolne a sytuacje trudne dziecka (dyskurs wychowawczo-dydaktyczny): Dzieci z zaburzeniami procesu socjalizacji w środowisku szkolnym; Start szkolny dziecka jako sytuacja trudna; Dziecko w sytuacji konfliktu poznawczego; Świadomość fonologiczna a trudności w nabywaniu umiejętności czytania; Działania plastyczne kanwą ujawniania sytuacji trudnych przez dzieci Dziecko wobec trudności i wyzwań stawianych przez wczesnoszkolną edukację muzyczną - zarys problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczny status pojęcia niedostosowania społecznego w kontekście historycznym; 2. Środowiskowe uwarunkowania niedostosowania społecznego; 3. Biologiczne i psychologiczne uwarunkowania niedostosowania społecznego; 4. Przejawy niedostosowania społecznego; 5. Od niedostosowania społecznego do demoralizacji i przestępczości- perspektywa polskiego i międzynarodowego prawa; 6. Metodologiczne podstawy badań własnych; 7. Przejawy niedostosowania społecznego wyj stepujące u objętych badaniami uczniów; 8. Warunki socjodemograficzne rodzin badanych uczniów; 9. Środowisko wychowawcze rodzin objętych badaniami uczniów niedostosowanych społecznie; 10. Rozwój psychoruchowy uczniów niedostosowanych społecznie na podstawie badań empirycznych; 11. Osobowość uczniów niedostosowanych społecznie w świetle prowadzonych badań; 12. Sytuacja szkolna objętych badaniami uczniów niedostosowanych społecznie; 13. Postulaty pedagogiczne dla nauczycieli i wychowawców w postępowaniu z dzieckiem/uczniem niedostosowanym społecznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania. Przedmowa. Wstęp. Jak korzystać z tej książki. Część I. Dobra praktyka. 1. O czym należy pamiętać. 2. Praca na rzecz integracji. 3. Podejście obejmujące całą szkołę. 4. Zaczynamy od imion. 5. Czas na zastanowienie się. 6. Stosujcie proste rozwiązania. 7. Mówienie w sposób dosłowny. 8. Najważniejsza jest konsekwencja. 9. Uwaga! 10. Nie kruszcie kopii o drobiazgi. 11. Pomoce wizualne. 12. Zasoby ludzkie. 13. Współpraca z rodzicami. 14. To nic osobistego. Część II. Okres przejściowy i zmiana. 15. Dzielenie się informacjami. 16. Wizyty aklimatyzacyjne. 17. Zajęcia w czasie wizyt aklimatyzacyjnych. 18. Pierwsze dni. 19. Wzajemne poznawanie się. 20. Gdy nie wszystko idzie zgodnie z planem. 21. Przezorny zawsze ubezpieczony. 22. Karty informacyjne. 23. Wycieraczki i wyjścia. 24. Droga do szkoły i z powrotem. 25. Dalsza droga. Część III. Wspomaganie w zakresie lęku i zachowania. 26. Rozpoznawanie lęku. 27. Relaksowanie się. 28. Wyjaśnianie i rozumienie lęku. 29. Rozpraszanie rozproszonych. 30. Samopomoc. 31. Przejdźmy do ćwiczeń fizycznych. 32. Praca nad problemami - jeden na jeden z uczniem. 33. Uspokajająca lektura. 34. Radzenie sobie z błędami. 35. Dziewczęta. 36. Zestaw pomocy w sytuacjach lękowych. 37. Głos uczniów. Część IV. Zachowanie. 38. Praca detektywistyczna. 39. Agresja fizyczna. 40. Karać czy nie karać? 41. Relacja ze zdarzenia. 42. Lista kontrolna nieporządanych zachowań. 43. Karty "Czas rozmowy". 44. Przerwa. 45. Rozpoznawanie emocji. 46. Światła uliczne. 47. Barometr emocji. 48. Słoik uczuć. 49. Okna mozliwości. 50. Fobia szkolna. 51. Uciążliwe rozmowy. 52. Czy to jest autyzm? Część V. Rozwój umiejetności i relacji społecznych. 53. Trudności z rozumieniem interakcji społecznych. 54. Podtrzymywanie rozmowy. 55. Przemyśl to, co chcesz powiedzieć, zrób przerwę i powiedz tak, jak należy. 56. Znęcanie się versus żarty. 57. Wskazówki niewerbalne. 58. Radzenie sobie z prześladowcą i z ofiarą. 59. Naucz, przećwicz, powtórz. 60. System koleżeński. 61. Czekanie na swoją kolej. 62. Książeczki wspomagania społecznego. 63. Dzeń dobry, do widzenia i to, co pomiędzy. 64. Wsparcie rówieśników. 65. Plakaty uczniów. 66. Umiejętności życiowe. Część VI. Środowisko fizyczne i uwarunkowania sensoryczne. 67. Sala lekcyjna. 68. Wszystko na swoim miejscu. 69. Wizualne przypomnienia. 70. Potencjalne trudności na boisku. 71. Korytarze, stołówki i pracownie specjalistyczne. 72. Zmiana sali. 73. Bądźcie wrażliwi. 74. Przestrzeń przyjazna dla osób z autyzmem. 75. Rozsądne wsparcie. 76. Przygotowanie specjalistycznej bazy. Część VII. Program naczania, prace domowe i sprawdziany. 77. Postaw na prostotę. 78. Wykorzystanie szczególnych zainteresowań. 79. Różnicowanie treści. 80. Dostosowanie, konsekwencje społeczne, komunikacja. 81. Zastępstwo. 82. Przedmioty sprawiające trudność. 83. Wychowanie do życia w rodzinie. 84. Nagrywanie lekcji. 85. Zaangażujcie uczniów. 86. Zmaganie się z pracami domowymi. 87. Projekty i prace zaliczeniowe. 88. Powtórki. 89. Przygotowanie do egzaminów. 90. Możliwości. Część VIII. Nadzorowanie, monitorowanie i dokumentowanie. 91. Gromadzenie informacji. 92. Plan działań wspierających. 93. Lista kontrolna metod wspomagających. 94. Program zajęć rewalidacji indywidualnej. 95. Monitorowanie postępów. 96. Rejestr bieżący. 97. Omówienia doroczne i omówienia związane z okresem przejścia. 98. Listy i przypomnienia. 99. Procedury bezpieczeństwa. 100. Nauka przez ocenianie. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wychowawcza funkcja szkoły; 2. Trudności wychowawcze w szkole; 3. Niezgrana klasa; 4. Niezdyscyplinowana klasa; 5. Skonfliktowana klasa; 6. Agresja i przemoc w klasie; 7. Nadmierna rywalizacja w klasie; 8. Klasa mało aktywna; 9. Niska motywacja do nauki; 10. Ściąganie; 11. Niepowodzenia w szkole; 12. Uczeń drugoroczny w klasie; 13. Wagary uczniowskie; 14. Mobbing elektroniczny; 15. W powodzi „komórek”; 16. Uczniowie różniący się kulturowo i językowo w klasie szkolnej; 17. Trudne relacje z rodzicami uczniów oraz pomiędzy nimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej