Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(3)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(3)
Autor
Attwood Tony (1952- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Krajewska Anna
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Woźniak-Krakowian Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Trudne sytuacje życiowe
(4)
Młodzież
(3)
COVID-19
(2)
Dzieci
(2)
Epidemie
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Autodestruktywność
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
E-learning
(1)
Edukacja domowa
(1)
Egzaminy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Licea
(1)
Medycyna
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Podmiotowość
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zwłoka (psychologia)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część pierwsza. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży dorastającej w sytuacji konfliktu społecznego w relacji do rodzinnych uwarunkowań Rozdział 1. Problematyka strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego z uwzględnieniem rodzinnych uwarunkowań – w literaturze przedmiotu: 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna; 2. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w kontekście sytuacji konfliktu społecznego; 3. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego; 4. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego. Rozdział 2. Założenia metodologiczne i prezentacja metody badań: 1. Problem badawczy; 2. Metoda i narzędzia badawcze; 3. Badana grupa i procedura badania. Rozdział 3. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Strategie radzenia sobie rodziców w sytuacji konfliktu społecznego w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 4. Podsumowanie wyników badań. Część druga. Radzenie sobie młodzieży z niepełnosprawnością w sytuacjach trudnych Rozdział 1. Dorastanie jako okres zmagań z sytuacjami trudnymi: 1. Obszary zadań rozwojowych i sytuacji trudnych młodzieży; 2. Aktywność zaradcza młodzieży wobec sytuacji trudnych; 3. Uwarunkowania i efektywność radzenia sobie. Rozdział 2. Typowe i specyficzne sytuacje trudne oraz aktywność zaradcza młodzieży z niepełnosprawnością: 1. Niepełnosprawność jako czynnik psychologicznego stresu zadaniowego i społecznego; 2. Społeczne i osobiste oblicza sytuacji trudnych młodzieży niepełnosprawnej; 3. Dynamika radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością w kontekście uniwersalnego procesu przystosowania; 4. Specyficzne sytuacje trudne i radzenie sobie różnych grup młodzieży niepełnosprawnej: 4.1. Młodzież z zaburzeniami widzenia; 4.2. Młodzież z zaburzeniami słyszenia; 4.3. Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; 4.4. Młodzież z dysfunkcją narządu ruchu; 4.5. Młodzież przewlekle chora. Rozdział 3. Pomoc młodzieży niepełnosprawnej w przezwyciężaniu sytuacji trudnych w kontekście różnych podejść teoretycznych. Rozdział 4. Metody badania doświadczeń stresowych i aktywności zaradczej młodzieży niepełnosprawnej. Część trzecia. Autodestruktywne zachowania młodzieży w sytuacjach trudnych Rozdział 1. Adolescencja czasem niepokoju i buntu: 1. Specyfika okresu dorastania w psychologicznej perspektywie; 2. Stresory sytuacji trudnych i ich konsekwencje dla adolescentów; 3. Etiologia agresji i autoagresji nastolatków: 3.1. Agresja; 3.2. Autoagresja. Rozdział 2. Wybrane przejawy zachowań autodestruktywnych: 1. Samozniszczenie – samobójstwo, samookaleczenia; 2. Uzależnienia substancyjne; 3. Uzależnienia behawioralne – kult ciała: 3.1. Piercing i tatuowanie; 3.2. Zaburzenia łaknienia; 3.3. Dysmorfofobia; 4. Zaburzenia pozorowane. Rozdział 3. Wspomaganie dorastającej młodzieży. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 145)
I. Sytuacje trudne dziecka w środowisku rodzinnym (dyskurs pedagogiczno-socjologiczny i historyczny): Osamotnienie dziecka w domu rodzinnym; Dziecko odarte z domu - odziane w instytucje. Kilka uwag o tworzeniu sytuacji, w których trudno być dzieckiem; Wspólnotowość życia rodzinnego - w kontekście socjalizacji i sytuacji trudnych; Przekaz telewizyjny jako źródło sytuacji trudnych w życiu dziecka; Kłopoty w wychowaniu małych dzieci w świetle wybranych pamiętników osiemnastowiecznych. II. Środowisko szkolne a sytuacje trudne dziecka (dyskurs wychowawczo-dydaktyczny): Dzieci z zaburzeniami procesu socjalizacji w środowisku szkolnym; Start szkolny dziecka jako sytuacja trudna; Dziecko w sytuacji konfliktu poznawczego; Świadomość fonologiczna a trudności w nabywaniu umiejętności czytania; Działania plastyczne kanwą ujawniania sytuacji trudnych przez dzieci Dziecko wobec trudności i wyzwań stawianych przez wczesnoszkolną edukację muzyczną - zarys problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Radzenie sobie: COVID-19 a autyzm; Klub historyjek pandemicznych; Radzenie sobie z nową normalnością; Wskazówki dotyczące tego, jak nawiązywać kontakt z dzieckiem i wspierać je w okresie izolacji; Depresja w trakcie izolacji; Narzędzia do radzenia sobie ze stresem. Część druga. Spojrzenie od środka: Temple w izolacji; Jak sobie radzić w izolacji; Jak nie zwariować w izolacji; Każdy do swojego pokoju. Część trzecia. Edukacja domowa i radzenie sobie z problematycznymi zachowaniami: Edukacja domowa ucznia z autyzmem – zacznij od prezentu; Teraz ty jesteś przyjacielem…; Edukacja domowa i praca domowa – jak je realizować bez problematycznych zachowań; Organizacja warunkuje lepsze zachowanie; Zachowanie i zmiany. Część czwarta. Aktywności i terapia zajęciowa: Zabawy sensoryczne pomagające dzieciom radzić sobie z zamknięciem w domu; Zgrana wizja; Otoczenie, zaangażowanie oraz edukacja w domu i w szkole; Tworzenie otoczenia sensorycznego; Funkcje wykonawcze a rozwój osobowości w czasie izolacji – ujęcie sensoryczne; Aktywności według Sher. Część piąta. Kwestie praktyczne: 13 kroków, które należy wykonać, gdy przywódcy nie spełniają oczekiwań; Planowanie finansowe w ramach kryzysu - autyzm podczas restrykcji sanitarnych; Rozwiązania dla rodziców dzieci z autyzmem podczas restrykcji sanitarnych. Część szósta. Przeżyć i rozkwitnąć: Ciastka, katastrofy i przejażdżki samochodem; Budowanie odporności psychicznej rodziny; Wdzięczność za autyzm; Rozwój dzięki wybranemu motywowi; Palmerowie rozkwitają w nowej normalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej