Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(45)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(37)
dostępne
(33)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(35)
Czytelnia
(37)
Autor
Abt Stefan (1937-2002)
(3)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(3)
Szymonik Andrzej (1952- )
(3)
Andrzejczyk Paweł
(2)
Banaś Jarosław
(2)
Blaik Piotr (1942- )
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Janczewska Danuta
(2)
Janczewski Jerzy
(2)
Kordel Zdzisław (1950- )
(2)
Krawczyk Stanisław
(2)
Kuriata Andrzej
(2)
Lutek Wojciech
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Pastuszak Zbigniew
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(2)
Bartoszczuk Paweł
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Brauer Jakub
(1)
Brzeziński Andrzej
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Chmielewiec Beata
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Domagała Joanna
(1)
Drejerska Nina
(1)
Drozda Mariola
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Dziedzic Dorota
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Ejdys Stanisław
(1)
Fajfer Paweł
(1)
Ficoń Krzysztof (1947- )
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Gajda Waldema
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Godlewska-Majkowska Hanna
(1)
Golonko Magdalena
(1)
Gołasa Piotr
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gromada Arkadiusz
(1)
Górecka Aleksandra Katarzyna
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Huczek Antoni
(1)
Janusz Anna
(1)
Januła Eugeniusz
(1)
Jarosz Marek
(1)
Jędrzejczyk Zbigniew
(1)
Kacperska Elżbieta
(1)
Kamińska Barbara
(1)
Kasińska Małgorzata
(1)
Kasperek Marek
(1)
Kałowski Adam
(1)
Kempny Danuta
(1)
Klepacki Bogdan (1953- )
(1)
Knapik Alina
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Krystek Ryszard (1941-2017)
(1)
Krzepicka Alicja
(1)
Krzyżaniak Stanisław
(1)
Kukuła Karol (1948- )
(1)
Kwiatkiewicz Piotr (1968- )
(1)
Kwietniewska-Sobstyl Małgorzata
(1)
Laskowski Marek
(1)
Lemańska-Majdzik Anna
(1)
Maciejczak Mariusz
(1)
Maciąg Agnieszka
(1)
Madyda Aneta
(1)
Majchrzak-Lepczyk Justyna
(1)
Majewski Jerzy (1952- )
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Masiukiewicz Piotr
(1)
Matuszczak Agnieszka Ewa
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Michalik Damian
(1)
Michalski Konrad
(1)
Miecznikowski Stanisław
(1)
Moczydłowska Joanna M
(1)
Motnyk Marcin
(1)
Myszak Justyna Maria
(1)
Niemczyk Aleksander
(1)
Niestrój Krzysztof
(1)
Nowak Iwo
(1)
Nowicka-Mieszała Julia
(1)
Pachura Aneta
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Penar Dominik
(1)
Perenc Józef (1945- )
(1)
Perkowska Aleksandra
(1)
Piszczek Marcin
(1)
Pochopeń Jolanta
(1)
Rajczakowska Ewa
(1)
Rokicki Tomasz
(1)
Roman Monika
(1)
Rucińska Danuta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Logistyka gospodarcza
(19)
Transport
(11)
Usługi logistyczne
(8)
Przedsiębiorstwo
(7)
Łańcuch dostaw
(6)
Branża TSL
(5)
Gospodarka magazynowa
(5)
Marketing
(5)
Zarządzanie
(5)
Logistyka
(4)
Magazynowanie
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Handel międzynarodowy
(3)
Magazyn
(3)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(3)
Obsługa klienta
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Usługi
(3)
Controlling
(2)
Ekonomika transportu
(2)
Gospodarka odpadami
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Infrastruktura techniczna
(2)
Inteligentne miasta i wsie
(2)
Komunikacja miejska
(2)
Konkurencyjność
(2)
Logistyka zwrotna
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Polityka transportowa
(2)
Powierzchnie magazynowo-przemysłowe
(2)
Satysfakcja konsumentów
(2)
Transport międzynarodowy
(2)
Transport samochodowy
(2)
Zaopatrzenie przedsiębiorstwa
(2)
Zarządzanie zapasami
(2)
Abt, Stefan (1937-2002)
(1)
Badania operacyjne
(1)
Bezpieczeństwo komunikacyjne
(1)
Budownictwo infrastrukturalne
(1)
COVID-19
(1)
Ceny
(1)
Decyzje
(1)
Ekonomika
(1)
Eksport
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Gry kierownicze
(1)
Handel
(1)
Informacja
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Integracja europejska
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Inżynieria bezpieczeństwa
(1)
Jakość usług
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Kolejnictwo
(1)
Konkurencja
(1)
Logistyka miejska
(1)
Lotnictwo
(1)
Marketing partnerski
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Mobbing
(1)
Obuwie
(1)
Odzież
(1)
Opakowania
(1)
Organizacje gospodarcze
(1)
Poczta
(1)
Podatek dochodowy od osób prawnych
(1)
Polityka miejska
(1)
Polska
(1)
Popyt
(1)
Poradnictwo
(1)
Produkcja
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(1)
Przedsiębiorstwo transportowe
(1)
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(1)
Reengineering*
(1)
Reklama
(1)
Rosja
(1)
Rynek
(1)
Rynek (ekonomia)
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Ryzyko transportowe
(1)
Spedycja
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Substancje niebezpieczne i szkodliwe
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Transport drogowy
(1)
Transport kolejowy
(1)
Transport morski
(1)
Transport pasażerski
(1)
Transport powietrzny
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Monografia
(11)
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(38)
Transport i logistyka
(35)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(17)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Matematyka
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz.I Zarządzanie marketingowe działalnością transportową: 1. Zarządzanie marketingowe działalnością gospodarczą; 2. Rynek usług transportowych jako struktura ekonomiczna; 3. Zachowania nabywcze na rynku usług transportowych; 4. Badania rynku usług transportowych; 5. Strategie marketingowe jako element zarządzania na rynku usług transportowych; 6. Instrumenty zarządzania marketingowego na rynku usług transportowych. Cz.II Zarządzanie marketingowe na wybranych rynkach usług transportowych: 1. Zarządzanie marketingowe na rynku usług lotniczych; 2. Zarządzanie marketingowe na rynku usług komunikacji miejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Istota gospodarowania w aspekcie historycznego rozwoju transportu kolejowego, 2. Popyt na rynku usług transportu olejowego, 3. Charakterystyka podaży w transporcie kolejowym, 4. Marketing na jednolitym rynku usług kolejowych, 5. Konkurencyjność kolei na rynku transportowym, 6. Efektywność przedsiębiorstw transportu kolejowego, 7. Rewitalizacja jako czynnik poprawy pozycji konkurencyjnej transportu kolejowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka w zarządzaniu marketingiem / Stanisław Krawczyk. - Wyd. 2. - Wrocław : Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, 1999. - 201 s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
Wstęp; Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Procesy i ich koordynacja; Marketing sprzedaży; Marketing zakupów; Problemy magazynowania; Baza transportowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne wyzwania dla rozwoju systemów bezpieczeństwa transportu; 2. Rozwój zintegrowanych systemów bezpieczeństwa transportu na świecie; 3. Rozwój i integracja systemu bezpieczeństwa transportu drogowego; 4. Rozwój i integracja bezpieczeństwa transportu kolejowego; 5. Rozwój i integracja systemu bezpieczeństwa transportu lotniczego; 6. Rozwój i integracja systemu bezpieczeństwa transportu wodnego; 7. Integracja metod zarządzania ryzykiem w transporcie; 8. Problemy bezpieczeństwa wielomedialnego transportu osób i towarów; 9. Społeczne straty w wypadkach drogowych' 10. Uwarunkowania prawne integracji systemu bezpieczeństwa w transporcie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logistyka)
1. Specyfika logistyki ponad granicami: Logistyka a systemy logistyczne; Struktura systemów logistycznych; Procesy logistyczne ponad granicami; Ku globalizacji gospodarki; Logistyka w skali mikro i makro. 2. Różnorodność infrastruktury logistycznej: Infrastruktura logistyczna; Modernizacja transportu; Gospodarka magazynowa; Logistyczne centra; Wymogi eurologistyczne 3. Logistyka w integracji systemów transportowych Europy: Integracja polskiego systemu transportowego z systemem transportowym Europy; Bariery w wykorzystywaniu logistyki w przewozach międzynarodowych; Centrum dystrybucji w organizacji łańcucha dostaw; Znaczenie infrastruktury transportowej dla procesu integracji krajów europejskich; Koncepcje pracy europejskiego operatora logistycznego. 4. Polska infrastruktura transportowa w logistyce po nadgranicznej: Regulacje UE w zakresie transportu międzynarodowego; Rozwój motoryzacji i wzrost ruchu na drogach Polski; Polska sieć drogowa na mapie Europy; Założenia programu budowy autostrad; Pozostała infrastruktura transportowa Polski. 5. Logistyka w marketingu sprzedaży: Organizowanie procesów dystrybucji; Klasyfikacje produktów; Prognozy marketingowe; Wybór kanałów dystrybucji; Proces obsługi klienta. 6. Logistyka w marketingu zakupów: Środowisko procesu zakupów; Organizacja procesu zakupów; Planowanie zakupów; Aspekty międzynarodowe w logistyce. 7. Kontrolingowy system zarządzania międzynarodowymi procesami logistycznymi: Kontroling jako element zintegrowanego środowiska zarządzania logistycznego ponad granicami; Komponenty kontrolingowego systemu zarządzania procesami logistycznymi; Wpływ organizacyjnych form kształtowania międzynarodowych procesów logistycznych na system kontrolingu; Modele sterowania kontrolingowego procesami logistycznymi i rodzaje wzorców oceny; Wybrane metody i narzędzia rachunku zarządczego i analizy odchyleń; Podstawowe techniki zaopatrzenia informacyjnego w zarządzaniu kontrolingowym. 8. Zintegrowane łańcuchy dostaw: Zjawisko "dojrzałości przemysłowej"; Koncepcja outsourcingu; Ewolucyjne przemiany rynku dostawców; Koncepcja zintegrowanego dostawcy; Płaszczyzny współpracy objęte koncepcją zintegrowanego dostawcy; Problemy związane z wdrażaniem nowoczesnych strategii zaopatrzeniowych na rynku europejskim; Wprowadzenie do zagadnienia wirtualnych korporacji; Koordynacja działań drogą do sukcesu; Zaopatrzenie wirtualnych korporacji. 9. Doświadczenia logistyki europejskiej: Tendencje logistyki europejskiej w aspekcie ekologii; Dążenie do zmniejszenia szkodliwego wpływu transportu; Gospodarka odpadami; Rozwój ponadgranicznej regionalnej komunikacji gospodarczej (PRKG) pomiędzy Niemcami a Polską; Argumenty przemawiające za PRKG; Analiza rozwoju PRKG w latach 1994-1998 i prognoza; Warunki ramowe i następstwa rozwoju gospodarczego w regionie; Środki potrzebne do rozwoju ponadgranicznej regionalnej komunikacji gospodarczej do roku 2005.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Geneza i przyczyny rozwoju logistyki, 2. Istota i przedmiot logistyki, 3. Infrastruktura logistyczna, 4. Logistyczny model przedsiębiorstwa, 5. Logistyka zaopatrzenia, 6. Logistyka produkcji, 7. Logistyka dystrybucji, 8. Logistyka zapasów, 9. Koszty procesów logistycznych, 10. Systemy informatyczne w logistyce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria bezpieczeństwa systemów logistycznych / Andrzej Szymonik. - Warszawa : Difin SA, 2016. - 353 s. : il., wykresy ; 23 cm.
Wstęp; 1. System logistyczny 1.1. Istota systemu logistycznego 1.2. Współdziałanie systemów logistycznych 1.3. Klasyfikacja zagrożeń w kontekście bezpieczeństwa systemów logistycznych 2. Determinanty funkcjonowania zarządzania bezpieczeństwem systemu logistycznego 2.1. Bezpieczeństwo systemu logistycznego i zarządzanie nim 2.2. Zarządzanie progresywne 2.3. Zarządzanie konserwatywne 2.4. Zarządzanie ryzykiem w systemach logistycznych 3. Bezpieczeństwo systemów logistycznych w wymogach i normach międzynarodowych 3.1. System Zarządzania Bezpieczeństwem Łańcucha Dostaw – ISO 28000:2007 3.2. Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności – ISO 26000:2010 3.3. System Zarządzania Ciągłością Działania – ISO 22301:2012 3.4. System Badania i Oceny Bezpieczeństwa i Jakości – SQAS (Safety and Quality Assessment System) 3.5. Inicjatywy Bezpieczeństwa Kontenerowego – CSI (Container Security Initiative) 3.6. Bezpieczeństwo łańcuchów dostaw przed terroryzmem w wymogach C-TAPT (Customs-Trade Partnership Against Terrorism) 3.7. Certyfikaty TAPA (Technology Asset Protection Association) 3.8 .Międzynarodowy Kodeks Ochrony Statku i Obiektu Portowego – ISPS (International Ship and Port Facility Security Code) 3.9. Zaawansowane informacje o ładunku ACI (Advanced Cargo Information) 3.10. Upoważniony podmiot gospodarczy – AEO (Authorised Economic Operator) 3.11. Zarządzanie ryzykiem – ISO 31000:2009 3.12. Zarządzanie ryzykiem w korporacji – COSO 3.13. Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – ISO/IEC 27001 4. Bezpieczeństwo transportu samochodowego, kolejowego, kontenerowego, wewnętrznego 4.1. Uwarunkowania wpływające na bezpieczeństwo transportu 4.2. Bezpieczeństwa w transporcie samochodowym 4.3. Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym 4.4. Bezpieczeństwo przewozów kontenerowych 4.5. Bezpieczeństwo w transporcie wewnętrznym 5. Bezpieczeństwo wybranych systemów logistycznych 5.1. Bezpieczeństwo gospodarki magazynowej 5.2. Zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego 5.3. Ekologistyka w bezpieczeństwie środowiska naturalnego 5.4. Logistyka imprez masowych 6. Bezpieczeństwo strumienia informacji 6.1. Istota ochrony informacji 6.2. Zagrożenia 6.3. System zarządzania bezpieczeństwem informacji 7. Technologie informatyczne w zarządzaniu bezpieczeństwem systemów logistycznych 7.1. Informatyczne wspomaganie 7.2. Automatyczna identyfikacja 7.3. Elektroniczna wymiana danych 7.4. Telematyka 8. Bezpieczeństwo a koszty logistyczne 8.1. Koszty logistyczne 8.2. Proces pozyskiwania sprzętu 8.3. Eksploatacja sprzętu 8.4. Koszty eksploatacji sprzętu 8.5. Redukcja kosztów 9. Model zarządzania bezpieczeństwem logistycznym 9.1. Modelowanie systemowe w zarządzaniu i logistyce 9.2. Wybiórcza analiza wyników badań i ich graficzne przedstawienie 9.3. Model zarządzania bezpieczeństwem systemów logistycznych (MZBSL); Zakończenie; Bibliografia; Załączniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; T. 612)
1. Rynek usług transportowych. 2. Uregulowania współczesnych rynków usług transportowych. 3. Teoretyczne aspekty konkurencji. 4. Konkurencja na rynku usług transportowych. 5. Marketing na rynku usług transportowych. 6. Marketing jako sposób poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku usług transportowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing usług logistycznych / Joanna Dyczkowska. - Warszawa : Difin SA, 2014. - 192 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Rynek usług transport-spedycja-logistyka (TSL) 1.1. Rynek usług logistycznych 1.1.1. Łańcuch logistyczny 1.1.2. Outsourcing 1.1.3. Przedsiębiorstwa TSL 1.2. Zarządzanie strategiczne usługami logistycznymi 1.2.1. Proces zarządzania wiedzą 1.2.2. Struktury organizacyjne 1.2.3. Zarządzanie poziomem zapasów 1.2.4. Łańcuch wartości dla przedsiębiorstw TSL 1.2.5. Funkcje zarządzania i strategie w przedsiębiorstwach TSL 1.3. Segmenty rynku logistycznego a zachowanie nabywców 1.3.1. Segmentacja rynku konsumentów 1.3.2. Marketing relacji 1.3.3. Segmenty klientów na rynku TSL 1.3.4. Wartość logistyczna a zachowanie klientów 1.4. System informacji marketingowej – telematyka 1.4.1. Informacja marketingowa 1.4.2. Informacja w procesie logistycznym 1.4.3. Elektroniczna wymiana danych 1.4.4. Telematyka Rozdział 2. Instrumenty marketingu usług logistycznych 2.1. Produkt – usługa logistyczna 2.1.1. Model usługi logistycznej 2.1.2. Cechy usługi logistycznej 2.1.3. Marka w usługach logistycznych 2.2. Promocja usług logistycznych 2.2.1. Komunikacja marketingowa 2.2.2. Sprzedaż osobista 2.2.3. Reklama 2.2.4. Public relations 2.2.5. Marketing bezpośredni 2.2.6. Promocja sprzedaży przez internet 2.3. Dystrybucja w usługach logistycznych 2.3.1. Strumienie w dystrybucji 2.3.2. Typy kanałów marketingowych 2.3.3. Rodzaje kanałów marketingowych 2.3.4. Funkcje dystrybucji 2.3.5. Strategie dystrybucji 2.3.6. Logistyka dystrybucji 2.4. Cena usługi logistycznej 2.4.1. Problem ustalania wysokości cen 2.4.2. Metody wyznaczania cen 2.4.3. Oferty cenowe usług logistycznych 2.5. Funkcje personelu w przedsiębiorstwie TSL 2.5.1. Zasoby ludzkie 2.5.2. Zarządzanie personelem 2.5.3. Personel w usługach logistycznych 2.6. Proces usług logistycznych 2.6.1. Proces świadczenia usługi 2.6.2. Determinanty procesu 2.6.3. Proces obsługi klienta 2.6.4. Logistyczna obsługa klienta 2.6.5. Fazy i mierniki procesu obsługi klienta 2.7. Jakość w usługach logistycznych 2.7.1. Koncepcja jakości 2.7.2. Kompleksowe zarządzanie jakością 2.7.3. Jakość w logistyce Rozdział 3. Kreowanie wizerunku operatora logistycznego 3.1. CSR – odpowiedzialność społeczna operatorów logistycznych 3.1.1. Zrównoważony łańcuch dostaw 3.1.2. Ekologistyka 3.1.3. Działania CSR u operatorów logistycznych 3.2. Logistyka ładunków niebezpiecznych przez operatorów logistycznych 3.2.1. Towary niebezpieczne 3.2.2. Odpowiedzialność przewoźnika 3.2.3. Logistyka ADR 3.3. Logistyka imprez sportowych 3.3.1. Obsługa klienta – zawodnika, klubu 3.3.2. Łańcuch dostaw w organizacji zawodów 3.3.3. Rola operatora w logistyce zawodów 3.4. Wizerunek wybranych przedsiębiorstw TSL 3.4.1. Konkurowanie marką 3.4.2. Benchmarking; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Transport i łańcuchy dostaw w czasie pandemii / Monika Ziółko, Dorota Dziedzic (red.). - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 251, [1] s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Eksploracyjna analiza mobilności ludności w trakcie pandemii Rozdział 2. Rynek i logistyka usług kurierskich w obliczu pandemii COVID-19 Rozdział 3. Porównanie podróżowania przed pandemią oraz w czasie jej trwania Rozdział 4. Wpływ pandemii na zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej i zachowania pasażerów w Krakowie Rozdział 5. Wpływ pandemii koronawirusa na transport w Chinach Rozdział 6. Zdrowie psychiczne kierowców w międzynarodowym transporcie drogowym rzeczy w dobie pandemii Rozdział 7. Badanie opinii osób korzystających z transportu lotniczego w dobie epidemii COVID-19 Rozdział 8. Loty repatracyjne w czasie pandemii na przykładzie akcji „Lot do domu" Rozdział 9. Konsekwencje pandemii COVID-19 na branżę lotniczą w Ukrainie Rozdział 10. Transportowanie ładunków medycznych w dobie pandemii COVID-19 Rozdział 11. Lotniczy transport medyczny w czasie pandemii Rozdział 12. Funkcjonowanie przedsiębiorstw logistycznych w dobie pandemii COVID-19 Rozdział 13. Poczta Polska w czasach pandemii COVID-19 Rozdział 14. Analiza wpływu pandemii COVID-19 na zachowania konsumenckie w kierunku wyboru opakowań oraz gospodarowania odpadami Rozdział 15. Ocena usług świadczonych przez firmę InPost na terenie miasta Kraków Rozdział 16. Usługi kurierskie firmy InPost przed i w czasie pandemii COVID-19 Rozdział 17. Wpływ pandemii na decyzje zakupowe konsumentów branży odzieżowej Rozdział 18. Preferencje konsumentów dotyczące zakupów i usług kosmetycznych w obliczu pandemii COVID-19 Rozdział 19. Logistyka ostatniej mili w branży spożywczej Rozdział 20. Rozwój subskrypcji programów wysyłkowych na przykładzie programu Allegro Smart - ocena poglądu konsumenta oraz ich wpływ na decyzje zakupowe Rozdział 21. Logistyczne wyzwania w sporcie podczas pandemii COVID-19 na przykładzie amerykańskiej ligi koszykarskiej NBA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Logistyka międzynarodowa w internacjonalizacji zarządzania, 2. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką międzynarodową, 3. Logistyka międzynarodowaw praktyce polskich przedsiębiorstw, wyniki badań, 4. Swobody gospodarcze oraz polityka celna, transportowa i wobec MSP według Traktatu Wspólnot Europejskich a zmiany warunków obsługi logistycznej, 5. Polski rynek TSL po wejściu do Unii Europejskiej, 6. Uwarunkowania i kierunki rozowju logistyki europejskiej, 7. Logistyka w polityce gospodarczej wybrnaych państw, 8. Społeczno-kulturowe uwarunkowania logistyki międzynarodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka i transport w ujęciu systemowym / Zdzisław Kordel, Andrzej Kuriata. - Wyd. 1 (dodruk). - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 181 s. : ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Ogólna teoria systemów. Logistyka oraz jako łańcuch informacyjny 1.1. Teoria systemów 1.2. Logistyka (pojęcie) 1.3. Transport (pojęcie) Rozdział 2. Systemowość pojęcia Międzynarodowego Transportu Multimodalnego (MTM) oraz jego bezpieczeństwa 2.1. Istota pojęcia MTM oraz jego bezpieczeństwa 2.2. Istota pojęcia MTM oraz jego bezpieczeństwa Rozdział 3. System logistyczny (SL) 3.1. Struktura elementowa i procesowa pojęcia systemu logistycznego (SL) 3.2. Algorytm struktury elementowej i procesowej pojęcia systemu logistycznego (SL) Rozdział 4. Ujęcie rozgrywające elementu D (dystrybucji) pojęcia systemu logistycznego (SL) (strony: producent - hurtownik) 4.1. Istota pojęcia systemu rozgrywającego (SR) 4.2. Model gry logistycznej (strony: producent - hurtownik) Rozdział 5. Instrumenty polityki transportowej 5.1. Liberalizacja w transporcie 5.2. Problematyka regulowania rynku 5.3. Bariery rozwoju rynku transportu samochodowego Rozdział 6. Funkcjonowanie rynku transportu samochodowego - Zdzisław Kordel 6.1. Polityka wspólnotowa w odniesieniu do transportu samochodowego 6.2. Ceny jako instrument polityki transportowej Rozdział 7. Ujęcie systemowe transportu samochodowego Polsce - Zdzisław Kordel; Zakończenie; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Orientacja rynkowa jako koncepcja integrujaca procesy w przedsiębiorstwie, 2. Struktura i efektywność zarządzania logistyczno-marketingowego, 3. Procesy i systemy planistyczne w zarządzaniu logistyczno-marketingowym, 4. System operacyjnego zarządzania logistyczno-marketingowego, 5. Zarządzanie łańcuchem dostaw w aspekcie integracji logistyki i marketingu, 6. Kluczowe procesy logistyczno-marketingowe determinujące rozwój wiedzy przedsiębiorstwa o rynku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie / Stefan Abt. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1998. - 365 s. : rys., tab. ; 20 cm.
1. Wprowadzenie do logistyki: Logistyka w gospodarowaniu; Uwarunkowania logistyczne przedsiębiorstwa jako obiektu; Funkcje logistyki w przedsiębiorstwie. 2. Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie: Zmierzanie ku systemom logistycznym; Strategia logistyczna; Infrastruktura logistyczna. 3. Zarządzanie logistyczne w sferze zaopatrzenia: Łańcuchy zaopatrzeniowe; Wybór dostawców; Terminowe zapewnieni dostaw. 4. Zarządzanie logistyczne w sferze magazynowania: Gospodarka magazynowa; Modernizacja wyposażenia magazynu, Magazyny wysokiego składowania. 5. Automatyczna identyfikacja towarów: Wprowadzenie kodów kreskowych; Usprawnienie identyfikacji produktów; Rozwiązania systemowe. 6. Zarządzanie logistyczne zapasami: Optymalizacja zapasów; Metody ABC i XYZ; Zabezpieczenie materiałowe. 7. Zarządzanie logistyczne w transporcie: Modernizacja transportu wewnętrznego; Modernizacja transportu zewnętrznego; Pakiety usług logistycznych. 8. Zarządzanie logistyczne w sferze produkcji: Cykle zaopatrzeniowe; Sterowanie procesem przepływu materiałów, surowców i wyrobów gotowych; Komputeryzacja procesów produkcji; Dochodzenie do zintegrowanych systemów logistycznych. 9.Zarządzanie logistyczne w sferze dystrybucji: Marketing logistyczny; Organizacja logistycznych centrów dystrybucji; Systemy EDI. 10. Infrastruktura informatyczna logistyki: Komputerowe wspomaganie zarządzania; Zintegrowane systemy zarządzania; Dochodzenie do systemów kompleksowych. 11. Projektowanie systemów logistycznych: Diagnoza i projekcja systemu informatycznego; Proces przygotowawczy do wdrożenia systemu logistycznego; Etapowość wdrażania systemu logistycznego. 12. Symulacja komputerowa i jej możliwości: Procesy symulacyjne; Modelowanie w zarządzaniu logistycznym; Pakiety symulacji komputerowej. 13. Controlling logistyczny: Sterowanie zasobami; Zadania controllingu; Optymalizacja kosztów logistycznych. 14. Kształtowanie i ochrona jakości: Jakość w łańcuchach logistycznych; Doskonalenie TQM; Dążenie do TQC. 15. Specyficzne cechy systemów logistycznych przedsiębiorstw: Różnorodność działalności; Powiązania rozliczeniowe z bankami; Standaryzacja systemów zarządzania logistycznego. 16. Wymagania eurologistyki: Problemy eurologistyki; Wymagania wobec Polski; Efektywność makrologistyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; CZĘŚĆ I. ISTOTA I ROZWÓJ LOGISTYKI Rozdział 1. Pojęcie i rys historyczny rozwoju logistyki 1.1. Pojęcie logistyki 1.2. Wybrane ważniejsze punkty rozwoju logistyki w ujęciu historycznym 1.3. Etapy rozwoju współczesnej logistyki 1.4. Przyczyny rozwoju logistyki Rozdział 2. Pozycja logistyki polskiej w Europie i na świecie 2.1. Znaczenie logistyki w wykorzystaniu zasobów i w tworzeniu Produktu Krajowego Brutto 2.2. Główni uczestnicy sektora logistyki w Polsce 2.3. Miejsce Polski w działalności logistycznej na tle wybranych państw europejskich 2.4. Poziom obsługi logistycznej w Polsce na tle wybranych państw Europy Środkowej, Wschodniej i Północnej 2.5. Ocena pozycji Polski w poziomie usług działań logistycznych na świecie CZĘŚĆ II. PODSTAWOWE OBSZARY DZIAŁAŃ LOGISTYCZNYCH Rozdział 3. Magazyny i ich wyposażenie 3.1. Pojęcie magazynu i czynności w ramach magazynowania 3.2. Rodzaje magazynów 3.3. Wyposażenie magazynów 3.4. Nowoczesne rodzaje wyposażenia magazynów 3.5. Opakowania i jednostki ładunkowe 3.4. Centra magazynowe i logistyczne Rozdział 4. Zarządzanie magazynem 4.1. Funkcje magazynów w systemie logistycznym 4.2. Stanowiska pracy i odpowiedzialność w magazynie 4.3. Organizacja procesów magazynowych Rozdział 5. Sterowanie zapasami 5.1. Definicja zapasu i zarządzania zapasami 5.2. Przyczyny utrzymywania zapasów 5.3. Klasyfikacja zapasów według metody ABC/XYZ 5.4. Metody sterowania zapasami 5.5. Wielkość dostawy bazująca na Ekonomicznej Wielkości Zamówienia Rozdział 6. Transport wewnętrzny – Tomasz Rokicki 6.1. Pojęcie transportu wewnętrznego i jego rodzaje 6.2. Rodzaje środków transportu wewnętrznego 6.3. Przepływ informacji w transporcie wewnętrznym Rozdział 7. Transport zewnętrzny – Tomasz Rokicki 7.1. Pojęcie transportu 7.2. Znaczenie i funkcje transportu 7.3. Proces transportowy 7.4. Klasyfikacje transportu 7.5. Charakterystyka gałęzi transportu 7.6. Struktura gałęziowa transportu Rozdział 8. Infrastruktura transportu 8.1. Infrastruktura transportu samochodowego 8.2. Infrastruktura transportu kolejowego 8.3. Infrastruktura transportu wodnego 8.4. Infrastruktura transportu intermodalnego 8.5. Infrastruktura transportu lotniczego Rozdział 9. Opakowania 9.1. Opakowania – rys historyczny 9.2. Opakowanie − definicja 9.3. Funkcje opakowań 9.4. Znakowanie opakowań 9.5. Rodzaje opakowań występujących w transporcie 9.6. Łańcuch logistyczny opakowań 9.7. Racjonalizacja użytkowania opakowań i poużytkowych odpadów opakowaniowych Rozdział 10. Systemy informatyczne w logistyce 10.1. Podstawowe pojęcia z zakresu informatyki ekonomicznej 10.2. Logistyczny system informacyjny i jego elementy 10.3. Geneza i funkcje systemów informatycznych w logistyce 10.4. Podział systemów informatycznych wspierających procesy logistyczne 10.5. Systemy do zarządzania magazynem (WMS) 10.6. Systemy realizacji produkcji (MES) 10.7. Systemy do zarządzania transportem (TMS) 10.8. Systemy zintegrowane (ERP) 10.9. Główne kierunki rozwoju systemów informatycznych w logistyce CZĘŚĆ III. LOGISTYKA W PRZEDSIĘBIORSTWIE Rozdział 11. Logistyka zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji 11.1. Wstęp 11.2. Logistyka według faz w przedsiębiorstwie 11.3. Logistyka zaopatrzenia 11.4. Logistyka produkcji 11.5. Logistyka dystrybucji Rozdział 12. Logistyka usług 12.1. Różnice między produktem materialnym i usługą istotne z punktu widzenia logistyki 12.2. Charakterystyka systemu logistycznego dla usług 12.3. System wsparcia logistycznego dla usług 12.4. Zastosowanie koncepcji logistyki w sektorach usług Rozdział 13. Koncepcje zarządzania w logistyce 13.1. Zarządzanie logistyczne jako koncepcja zarządzania w logistyce 13.2. Procesowe koncepcje zarządzania w logistyce 13.3. Zarządzanie procesami biznesowymi (BPM) 13.4. Just in Time, Kanban i VMI jako metody zarządzania przepływami produktów w przedsiębiorstwach 13.5. Lean Management Rozdział 14. Dojrzałość procesów logistycznych 14.1. Wprowadzenie 14.2. Geneza koncepcji dojrzałości 14.3. Istota i definicje modelu dojrzałości 14.4. Model dojrzałości jako narzędzie zarządzania 14.5. Modele dojrzałości procesowej 14.6. Modele dojrzałości projektowej 14.7. Modele dojrzałości logistycznej Rozdział 15. Rachunek kosztów logistyki 15.1. Definiowanie kosztów logistyki 15.2. Funkcje rachunku kosztów logistyki 15.3. Istota rachunku kosztów działań 15.4. Nowoczesne koncepcje rachunku kosztów logistyki Rozdział 16. Ekonomika transportu 16.1. Pojęcie ekonomiki transportu i jej zakres 16.2. Mierniki produkcji usług transportowych 16.3. Popyt i podaż usług transportowych 16.4. Usługi spedycyjne 16.5. Koszty i ceny w transporcie Rozdział 17. Marketing w logistyce 17.1. Marketing i relacje z klientami 17.2. Segmentacja i podstawy marketingu mix 17.3. Marketing międzynarodowy i badania marketingowe Rozdział 18. Ubezpieczenia i prawo w logistyce 18.1. Pojęcie ubezpieczenia 18.2. Odpowiedzialność cywilna spedytora i przewoźnika 18.3. Rodzaje ubezpieczeń szczególnie przydatnych w logistyce 18.4. Ubezpieczenie CARGO 18.5. Prawo w logistyce Rozdział 19. Transport i magazynowanie towarów niebezpiecznych 19.1. Definicja i właściwości towarów niebezpiecznych 19.2. Pakowanie i oznakowanie towarów niebezpiecznych 19.3. Uwarunkowania prawno-technologiczne przewozu towarów niebezpiecznych 19.4. Uwarunkowania prawno-technologiczne magazynowania towarów niebezpiecznych 19.5. Zasady pracy w magazynach towarów niebezpiecznych 19.6. Środki ochrony indywidualnej dla pracowników magazynu towarów niebezpiecznych 19.7. Postępowanie w sytuacjach awaryjnych Rozdział 20. BHP w logistyce 20.1. Wprowadzenie 20.2. Koszty BHP w działalności logistycznej 20.3. Transport wewnątrzzakładowy a wymogi BHP 20.4. Użytkowanie wózków jezdniowych 20.5. Oznakowanie dróg 20.6. Ruch pieszych na terenie zakładu 20.7. Transport ręczny 20.8. Drogi ewakuacyjne i pożarowe oraz utrzymanie porządku Rozdział 21. Specyfika wyceny przedsiębiorstwa logistycznego 21.1. Metody oceny kondycji finansowej przedsiębiorstw w perspektywie wyceny firmy logistycznej 21.2. Zakres i rola dokumentacji finansowej w wycenie przedsiębiorstwa logistycznego 21.3. Metody szacowania wartości przedsiębiorstw a wycena firmy logistycznej CZĘŚĆ IV. PROJEKTOWANIE I FUNKCJONOWANIE SIECI ORAZ SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH Rozdział 22. Systemy logistyczne 22.1. Definiowanie systemów logistycznych 22.2. Cechy i rodzaje systemów logistycznych 22.3. Struktura systemów logistycznych 22.4. Ocena systemów logistycznych Rozdział 23. Projektowanie systemów logistycznych 23.1. Ogólne zasady projektowania systemów logistycznych 23.2. Uwarunkowania, płaszczyzny i kluczowe elementy projektowanego systemu logistycznego 23.3. Procedura projektowania systemu logistycznego 23.4. Formułowanie zadania logistycznego 23.5. Kształtowanie systemu logistycznego 23.6. Wymiarowanie systemu logistycznego 23.7. Ocena rozwiązań projektowych Rozdział 24. Łańcuchy dostaw i ich rola 24.1. Definicje łańcucha dostaw i zarządzania łańcuchem dostaw 24.2. Fazy rozwoju koncepcji zarządzania łańcuchami dostaw 24.3. Czynniki sprzyjające rozwojowi koncepcji zarządzania łańcuchami dostaw 24.4. Strategie łańcuchów dostaw 24.5. Technologie informatyczne wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw CZĘŚĆ V. METODY I TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE PODEJMOWANIE DECYZJI LOGISTYCZNYCH Rozdział 25. Technologie informacyjne w logistyce 25.1. Znaczenie informacji i technologii informacyjnych 25.2. System GS1 i kody kreskowe 25.3. Zastosowanie systemów GPS w logistyce Rozdział 26. Nowoczesne technologie informatyczne w logistyce 26.1. Technologie towarzyszące systemom transakcyjnym logistyki 26.2. Aplikacje mobilne do zarządzania zleceniami 26.3. Platformy usług przewozowych (giełdy transportowe) 26.4. Rozwiązania telematyczne w transporcie 26.5. Traceability w łańcuchu dostaw 26.6. Systemy do zarządzania obiegiem dokumentów 26.7. Systemy informowania kierownictwa (MIS) w logistyce 26.8. Systemy wsparcia decyzji (DSS) w logistyce 26.9. Systemy zarządzania wiedzą (eksperckie) w logistyce 26.10. Główne kierunki rozwoju zastosowań informatycznych w logistyce Rozdział 27. Badania operacyjne i teoria optymalizacji 27.1. Podstawowe pojęcia z zakresu badań operacyjnych i teorii optymalizacji 27.2. Elementy sytuacji decyzyjnej 27.3. Problem plecakowy 27.4. Zagadnienie transportowe 27.5. Problem komiwojażera CZĘŚĆ VI. WSPÓŁCZESNE KIERUNKI ROZWOJU LOGISTYKI Rozdział 28. Logistyka międzynarodowa 28.1. Pojęcie logistyki międzynarodowej 28.2. Specyfika logistyki międzynarodowej 28.3. Przyczyny rozwoju logistyki międzynarodowej 28.4. Podmioty logistyki międzynarodowej 28.5. Metody zarządzania w logistyce międzynarodowej Rozdział 29. E-handel 29.1. Biznes elektroniczny 29.2. Handel elektroniczny w logistyce 29.3. Perspektywy rozwoju handlu elektronicznego Rozdział 30. Logistyka zwrotna 30.1. Pojęcie logistyki zwrotnej i rodzaje zwrotów w łańcuchach dostaw 30.2. Działania i procesy w logistyce zwrotnej 30.3. Recykling jako element logistyki zwrotnej 30.4. Korzyści z logistyki zwrotnej Rozdział 31. Logistyka miejska 31.1. Istota logistyki miejskiej 31.2. Cele i zadania logistyki miejskiej 31.3. Inteligentne miasta Rozdział 31. Agrologistyka 32.1. Pojęcie i zakres agrobiznesu 32.2. Miejsce rolnictwa i wybranych członów agrobiznesu w gospodarce 32.3. Pojęcie agrologistyki 32.4. Specyfika agrobiznesu jako miejsca zastosowania rozwiązań logistycznych 32.5. Pojęcie i cele zrównoważonego łańcucha żywnościowego 32.6. Typowy łańcuch dostaw w agrobiznesie 32.7. Przepływy zbóż jako przykład roślinnego łańcucha logistycznego 32.8. Rynek mleka jako przykład zwierzęcego łańcucha logistycznego 32.9. Rola zimnych łańcuchów dostaw w agrologistyce 32.10. Tendencje zmian w agrologistyce Rozdział 33. Rynek usług logistycznych 33.1. Usługi logistyczne, ich formy i rodzaje 33.2. Systematyka rynku usług logistycznych 33.3. Branża TSL 33.4. Popyt na usługi logistyczne i zachowania nabywców 33.5. Ceny usług logistycznych Rozdział 34. Logistyka w okresie P4.0 34.1. Megatrendy i ich rola w rozwoju ludzkości 34.2. Rys historyczny rozwoju społeczno-gospodarczego 34.3. Ważniejsze elementy ery Przemysł 4.0 34.4. Przemysł 4.0 a logistyka; Literatura; Wykaz wybranych skrótów stosowanych w logistyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Wprowadzenie; Rozdział 1. Strategia marketingowa w eksporcie 1.1. Struktura eksportu jako uwarunkowanie działań marketingowych 1.2. Segmentacja rynku zagranicznego 1.3. Wybór strategii w zakresie produktu, ceny i logistyki marketingowej 1.4. Strategia działań promocyjnych za granicą 1.5. Strategia kreowania wizerunku przedsiębiorstwa eksportującego 1.6. Organizacja i budżetowanie działań marketingowych na rynku zagranicznym Rozdział 2. Analiza rynków eksportowych i wybór metody wejścia 2.1. Ustalanie sytuacji rynkowej 2.2. Metody wejścia na rynek zagraniczny 2.3. Badanie zachowań nabywców za granicą 2.4. Analiza uwarunkowań prawnych, kulturowych i politycznych Rozdział 3. Zarządzanie ryzykiem w eksporcie 3.1. Niepewność i ryzyko w odniesieniu do rynku zagranicznego 3.2. Sposoby ograniczania ryzyka eksportowego 3.3. Gwarancje bankowe jako forma przeniesienia ryzyka na bank 3.4. Ubezpieczenia w działalności eksportowej 3.5. Międzynarodowe procedury bezpieczeństwa dostaw Rozdział 4. Specyfika sporządzania oferty eksportowej 4.1. Prawne aspekty ofert w handlu zagranicznym 4.2. Elementy ofert zgodnych z wymaganiami rynków zagranicznych 4.3. Kalkulacja ceny ofertowej 4.4. Cykl zawierania umów w eksporcie za pomocą oferty 4.5. Postępowanie eksportera z zapytaniem i zamówieniem Rozdział 5. Kulturowe aspekty negocjacji z kupcami z różnych krajów 5.1. Etapy negocjacji w handlu zagranicznym 5.2. Taktyki negocjowania umów w eksporcie 5.3. Wykorzystanie przez eksportera taktyk obrony ceny 5.4. Specyfika negocjowania umów z kupcami z różnych kultur narodowych Rozdział 6. Zabezpieczanie interesów eksportera w kontrakcie handlowym 6.1. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe kontraktów zagranicznych 6.2. Konwencja NZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów 6.3. Formułowanie klauzul podstawowych w kontrakcie 6.4. Posługiwanie się warunkami ogólnymi umów eksportowych 6.5. Zasady ustalania kar umownych i postępowania reklamacyjnego Rozdział 7. Etapy realizacji transakcji eksportowej 7.1. Cykl transakcji eksportowej i związane z nim czynności 7.2. Działania eksportera w zakresie dokumentacji 7.3. Kontrola przedwysyłkowa i wysyłka towaru 7.4. Załatwianie reklamacji towaru przez eksportera Rozdział 8. Warunki dostaw w transakcjach eksportowych 8.1. Uzanse międzynarodowe w zakresie bazy dostawy 8.2. Szczegółowa wykładnia uniwersalnych terminów Incoterms 2010 8.3. Postanowienia terminów Incoterms 2010 dla transportu morskiego 8.4. Nowe zwyczaje Combiterms 2011 dla dostaw kontenerowych 8.5. Amerykańskie formuły RAFTD Rozdział 9. Dobór finansowych zabezpieczeń i rozliczanie dostaw w eksporcie 9.1. Akredytywa dokumentowa jako tradycyjny sposób rozliczeń 9.2. Zwyczaje dotyczące akredytyw dokumentowych UCP 600 9.3. Zabezpieczenia przed odrzucaniem dokumentów eksportowych przez banki 9.4. Bankowe zobowiązanie płatnicze (BPO) jako najnowszy sposób rozliczeń 9.5. Rachunek zastrzeżony jako alternatywa akredytywy 9.6. Inkaso dokumentowe i jego negocjowanie przez eksportera 9.7. Analiza sposobu płatności z punktu widzenia eksportera Rozdział 10. Dokumenty w transakcjach eksportowych 10.1. Faktura handlowa jako jeden z dokumentów podstawowych 10.2. Dokumenty przewozowe, składowe i ubezpieczeniowe 10.3. Dokumenty kontroli i pochodzenia jako uzupełniające 10.4. Kwestie zgodności dokumentacji w zwyczajach UCP 600 Rozdział 11. Transport i spedycja w transakcjach eksportowych 11.1. Współpraca eksportera z przewoźnikiem i spedytorem 11.2. Umowa przewozu i list przewozowy w transporcie drogowym 11.3. Posługiwanie się konosamentem i dokumentami multimodalnymi w transporcie morskim 11.4. Wykorzystanie transportu kolejowego i lotniczego w eksporcie 11.5. Dokumenty spedycyjne FIATA Rozdział 12. Dochodzenie spraw spornych w eksporcie 12.1. Arbitraż instytucjonalny i ad hoc 12.2. Wzorcowe klauzule arbitrażowe w różnych sądach 12.3. Procedury arbitrażowe i sądy ponadnarodowe 12.4. Dochodzenie roszczeń przed sądami państwowymi 12.5. Porozumienia międzynarodowe o uznawaniu orzeczeń; Zakończenie; Załącznik 1. Konwencja CISG (wyciąg); Załącznik 2. Status Konwencji CISG; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część 1. Logistyka i spedycja w modelach rozgrywających i ujęciu teoriomnogościowym Rozdział 1. Model informacyjny operatora oraz obiektu technicznego w ujęciu rozgrywającym 1.1. Pojęcie operatora oraz obiektu technicznego w ujęciu holistycznym 1.2. Elementy pojęcia systemu rozgrywającego (SR) 1.3. Ujęcie rozgrywające procesów logistycznych (strony: operator (OP) - obiekt techniczny (OT)) 1.4. Ujęcie rozgrywające działalności podmiotów gospodarczych (strony: produkcyjny - operator) 1.4.1. Istota ujęcia rozgrywającego. Rozważania teoretyczne 1.4.2. Ujęcie modelowe podmiotu gospodarczego produkcyjnego oraz operatora logistycznego 1.4.3. Model gry logistycznej w ujęciu teoriomnogościowym (uczestnicy: podmiot gospodarczy produkcyjny oraz operator logistyczny) 1.4.4. Ujęcie modelowe podmiotu gospodarczego oraz sytuacji konfliktowej Rozdział 2. Pojęcia spedycji oraz usług logistycznych w ujęciu teoriomnogościowym 2.1. Pojęcie spedycji w ujęciu teoriomnogościowym 2.2. Pojęcie usługi logistycznej w ujęciu teoriomnogościowym Część 2. Usługi logistyczne w ujęciu pragmatycznym (transport i spedycja) Rozdział 3. Rynek transportu samochodowego w realizacji usług logistycznych 3.1. Potencjał infrastruktury drogowej w Polsce 3.2. Potencjał taborowy 3.3. Potencjał magazynowy 3.4. Potencjał przewozowy Rozdział 4. Ceny w transporcie samochodowym 4.1. Podstawowe zagadnienia związane z pojęciem ceny 4.2. Konkurencja na rynku transportu samochodowego w Polsce 4.3. Tendencje kształtowania się kosztów i cen w transporcie samochodowym 4.4. Problematyka konkurencji cenowej - dumping Rozdział 5. Warunki funkcjonowania transportu samochodowego w Polsce 5.1. Konwencja TIR 5.2. Znaczenie regulacji prawnych w transporcie samochodowym w Polsce; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Wprowadzenie do logistyki i transportu 1.1. Przegląd podstawowych definicji 1.2. Podstawy logistyki zaopatrzenia 1.3. Podstawy logistyki produkcji 1.4. Podstawy logistyki dystrybucji 1.5. Podstawy transportu 1.6. Logistyka zwrotna i ekologistyka 1.7. Logistyczna obsługa klienta Rozdział 2. Wprowadzenie do zarządzania w logistyce i magazynowania 2.1. Przegląd podstawowych definicji 2.2. Charakterystyka magazynów 2.3. Zarządzanie zapasami 2.4. Infrastruktura logistyczna 2.5. Zarządzanie procesami logistycznymi 2.6. Zarządzanie łańcuchem dostaw 2.7. Controlling logistyczny Rozdział 3. Spedycja w systemach transportowych 3.1. Zagadnienia teoretyczne z przykładami 3.2. Proces spedycyjny 3.3. Funkcje i zadania spedytora 3.4. Formuły INCOTERMS 2020 3.5. Studium przypadku 3.6. Zadania 3.7. Odpowiedzi do zadań Rozdział 4. Systemy i infrastruktura transportu 4.1. Zagadnienia teoretyczne z przykładami 4.2. Studium przypadku 4.3. Zadania 4.4. Odpowiedzi do zadań Rozdział 5. Zarządzanie przedsiębiorstwem transportowym 5.1. Zagadnienia teoretyczne 5.2. Studium przypadku - charakterystyka prywatnego przedsiębiorstwa transportowego Gomola-Trans Paweł Gomola 5.3. Zadania 5.4. Rozwiązania zadań Rozdział 6. Obsługa celna w przepływie towarów 6.1. Zagadnienia teoretyczne z przykładami 6.2. Studium przypadku 6.3. Zadania 6.4. Rozwiązania zadań Rozdział 7. Prawo i ubezpieczenia w transporcie 7.1. Zagadnienia teoretyczne z przykładami 7.2. Studium przypadku 7.3. Zadania 7.4. Rozwiązania zadań Rozdział 8. Polityka transportowa Unii Europejskiej 8.1. Zagadnienia teoretyczne 8.2. Studium przypadku - Polska polityka transportowa Rozdział 9. Company Image Creating - Edyta Klosa-Komańda 9.1. Theory with examples 9.2. Case studies 9.3. Exercises 9.4. Solutions of exercises Rozdział 10. Przesłanki wdrożenia egzaminu dyplomowego w miejsce pracy dyplomowej Rozdział 11. Synteza wiedzy i umiejętności z zakresu logistyki 11.1. Cel i zakres 11.2. Zasady tworzenia narzędzi pomiaru dydaktycznego ze szczególnym uwzględnieniem testu 11.3. Egzamin dyplomowy Rozdział 12. Projekt dyplomowy - Piotr Szczypa 12.1. Cel i zakres 12.2. Dydaktyczne i metodyczne założenia projektu dyplomowego 12.3. Istota projektów w działalności gospodarczej 12.4. Przykłady tematów projektów dyplomowych; O Autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logistyka)
Przedmowa 1.1. Magazyn i magazynowanie 1.2. Zagospodarowanie magazynu 1.3. Procesy magazynowe 1.4. Ocena wskaźnikowa i procesowa pracy magazynu 1.5. Urządzenia magazynowe 1.6. Środki transportu wewnętrznego 1.7. Dokumentacja magazynowa 2.1. Podstawowe wiadomości dotyczące zapasów 2.2. Koszty w gospodarce zapasami 2.3. Analiza popytu 2.4. Prognozowanie popytu 2.5. Profil popytu – rozkłady częstości występowania 2.6. Cykl uzupełniania zapasu 2.7. Poziom obsługi a zapas zabezpieczający 2.8. Optymalizacja zapasu cyklicznego 2.9. Systemy sterowania zapasami 2.10. Zapasy w wybranych strategiach logistycznych 3.1. Wspomaganie procesów magazynowych z wykorzystaniem systemów informatycznych; Ważniejsze wzory; Tablice pomocnicze do zadań rachunkowych; Słowniczek podstawowych pojęć w językach: polskim, angielskim i niemieckim; Wykaz angielskojęzycznych skrótów i akronimów; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logistyka)
Wstęp; 1. Procesy magazynowe - wprowadzenie do algorytmów 1.1. Magazyn - podstawowe zagadnienia 1.2. Procesy realizowane w strefie przyjęć (schemat przyjęcia towarów do magazynu) 1.3. Składowanie zapasów w magazynie (schemat składowania towarów w magazynie) 1.4. Kompletacja towarów (schemat kompletacji towarów w magazynie) 1.5. Strefa wydań (schemat wydań towarów z magazynu) 1.6. Test sprawdzający 2. Procesy magazynowe realizowane w strefie przyjęć 2.1. Strefa przyjęć - wprowadzenie 2.2. Strefa przyjęć - typowe operacje 2.3. Strefa przyjęć - przemieszczanie ładunków w magazynie, wyznaczanie liczby stanowisk przeładunkowych oraz ich parametrów 2.4. Strefa przyjęć - przemieszczanie ładunków w magazynie; Czas cyklu pracy wózka magazynowego 2.5. Strefa przyjęć - przemieszczanie ładunków w magazynie; Czas rozładunku zewnętrznego środka transportu przy użyciu wózka magazynowego 2.6. Strefa przyjęć - przemieszczanie ładunków w magazynie; Wyznaczanie liczby środków transportu wewnętrznego 2.7. Test sprawdzający 3. Składowanie towarów w magazynie 3.1. Jednostka ładunkowa - wprowadzenie 3.2. Opakowania w systemach logistycznych - wprowadzenie 3.3. System wymiarowy opakowań 3.4. Formowanie jednostki ładunkowej - wprowadzenie 3.5. Moduły magazynowe w składowaniu rzędowym 3.6. Moduły magazynowe w składowaniu blokowym 3.7. Objętość modułu magazynowego 3.8. Składowanie z piętrzeniem jednostek ładunkowych 3.9. Test sprawdzający 4. Procesy magazynowe realizowane w strefie kompletacji oraz wydań 4.1. Strefa kompletacji - wprowadzenie 4.2. Strefa kompletacji - kompletacja zamówienia 4.3. Kompletacja zamówienia a konfiguracja opakowań zbiorczych 4.4. Opakowania tekturowe - podstawowe rodzaje tektury 4.5. Planowanie trasy kompletacji w odniesieniu do czasu realizacji procesu 4.5.1. Planowanie trasy kompletacji metodą S-Shape 4.5.2. Planowanie trasy kompletacji metodą Midpoint 4.5.3. Planowanie trasy kompletacji metodą Return 4.5.4. Planowanie trasy kompletacji metodą Largest gap 4.5.5. Planowanie trasy kompletacji metoda Combined 4.6. Analiza procesu kompletacji 4.7. Kompletacja a zgodność wydań i załadunku 4.8. Strefa wydań a zgodność kompletacji zamówień 4.9. Test sprawdzający 5. Dokumentacja magazynowa 5.1. Dokumentacja magazynowa - wprowadzenie 5.2. Instrukcja magazynowa 5.3. Instrukcja BHP w procesach magazynowych 5.4. Zakres czynności (obowiązków) pracownika 5.5. Zasady wypełniania dokumentacji magazynowej 5.6. Zamówienie 5.7. Dowód dostawy 5.8. Dokument Pz przyjęcie z zewnątrz 5.9. Dokument Mm przesunięcie międzymagazynowe 5.10. Dokument Rw rozchód wewnętrzny 5.11. Przyjęcie wewnętrzne Pw 5.12. Dokument Wz wydanie zewnętrzne 5.13. Zwrot wewnętrzny Zw 5.14. Faktura 5.15. Kartoteka magazynowa 5.16. Przykłady dokumentów magazynowych angielskojęzycznych 5.17. Przykłady złych praktyk przy wypełnianiu dokumentacji magazynowej 5.18. Test sprawdzający 6. Wyznaczanie lokalizacji magazynu oraz kalkulacje związane z jego funkcjonowaniem 6.1. Wyznaczanie lokalizacji magazynu przy wykorzystaniu metody środka ciężkości – wersja popytowa 6.2. Wyznaczanie lokalizacji magazynu przy wykorzystaniu metody środka ciężkości - wersja popytowo-podażowa 6.3. Mierniki i wskaźniki określające efektywność funkcjonowania magazynu - wprowadzenie 6.4. Mierniki i wskaźniki określające efektywność wykorzystania powierzchni oraz przestrzeni magazynu - ćwiczenia praktyczne 6.5. Mierniki i wskaźniki określające efektywność wykonywanych operacji magazynowych 6.6. Mierniki i wskaźniki określające aspekty ekonomiczne wykonywanych operacji magazynowych 6.7. Test sprawdzający 7. Zadania przekrojowe. 7.1. Zadanie 1. Obieg dokumentów magazynowych 7.2. Zadanie 2. Dokumentacja magazynowa związana z realizacją zamówienia produkcyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej