Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(29)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje fachowe
(9)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
tylko na miejscu
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Czytelnia
(17)
Autor
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Bac Aneta
(2)
Brzezińska Małgorzata
(2)
Graczkowska Małgorzata
(2)
Janus Edyta
(2)
Karolak Wiesław
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Żychowicz Paweł
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Alexová Milena
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baum Ewa
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Durek Iwona
(1)
Dębińska-Rudy Ewa
(1)
Godawa Szymon
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Jabłonkowska Jolanta Barbara
(1)
Jońca Dominika
(1)
Juříková Jana
(1)
Kaczmarek Łukasz
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Klinik Anna
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kruszewski Tomasz (1973- )
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Piekacz Anna
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Pluháčková Martina
(1)
Przesnyska Maria
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Soroko Emilia
(1)
Stańko-Kaczmarek Maja
(1)
Szafrańska Anida
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Słysz Anna
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wilowska Julia Anastazja Sienkiewicz
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wrona Sylwia
(1)
Zalewski Mirosław
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Temat
Terapia zajęciowa
(28)
Arteterapia
(7)
Muzykoterapia
(7)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Choreoterapia
(4)
Biblioterapia
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Kinezyterapia
(3)
Mowa
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Psychoterapia
(3)
Zespół ADHD
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Lateralizacja
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Teatroterapia
(2)
Terapia plastyczna
(2)
Autyzm
(1)
COVID-19
(1)
Diagnoza
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom dziecka
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja domowa
(1)
Epidemie
(1)
Fizjoterapia
(1)
Jakość życia
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Leczenie
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nowe media w edukacji
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z FASD
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Postawa wobec śmierci
(1)
Psychologia człowieka dorosłego
(1)
Psychologia starości
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwój psychomotoryczny
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Spektrum poalkoholowych wrodzonych zaburzeń rozwojowych (FASD)
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zapobieganie
(1)
Zdrowotność
(1)
Zwalczanie
(1)
Śpiew
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(7)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / Ewa Baum. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2008. - 92 s. : fot.; tab. ; 24 cm.
1. Terapia zajęciowa: Miejsce terapii zajęciowej w rehabilitacji; Definicja terapii zajęciowej i niepełnosprawności; Proces terapeutyczny; Projekt realizacji procesu terapeutycznego; Zespół terapeutyczny; Etapy procesu terapeutycznego; Warsztaty terapii zajęciowej; Metody, formy, środki terapii zajęciowej; Tworzenie grupy, kontakt grupowy; Wybrane metody pedagogiki przydatne w realizacji terapii zajęciowej; 2. Rodzaje terapii zajęciowej: Arteterapia; Biblioterapia; Ludoterapia; Ergoterapia; Silvoterapia; Terapia ruchowa; Dogoterapia; Hipoteriapia; 3. Zastosowanie terapii zajęciowej: Mózgowe porażenia dziecięce; Szkoła z oddziałami integracyjnymi; Zespół Downa; Przykłady ćwiczeń- zabaw rewalidacyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rysunek w arteterapii / Wiesław Karolak. - Wyd. 2. - Łódź : Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, 2007. - 103 s. : il., fot., rys. ; 30 cm.
Rysunek w arteterapi; Jakim językiem mówią rysunki ?; Ćwiczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Geneza i pojęcie terapii zajęciowej: terapia zajęciowa w Polsce i na świecie; R. 2 Zawód terapeuty zajęciowego: Formy organizacyjno-prawne wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego; Rola i zadania terapeutów zajęciowych; Specyfika relacji terapeuta zajęciowy – klient; Etyczne aspekty realizacji zawodu terapeuty; Organizacje zrzeszające terapeutów zajęciowych; Prestiż zawodu terapeuty zajęciowego; R. 3 Kształcenie terapeutów zajęciowych: Standardy kształcenia terapeutów promowane przez WFOT – wymagana wiedza i umiejętności; Kształcenie terapeutów zajęciowych w Polsce; R. 4 Założenia metodologiczne badań własnych: Cel i przedmiot badań; Problem i pytania badawcze; Hipotezy; Metody i techniki badawcze; Dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań; R. 5 Oczekiwania osób podejmujących kształcenie a realia wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego na przykładzie pierwszych w Polsce absolwentów kierunku terapia zajęciowa w świetle badań własnych: Ogólna charakterystyka społeczno-demograficzna badanych; Charakter motywów wyboru i podjęcia studiów. Oczekiwania dotyczące zawodu; „Nowi terapeuci” – zadania zawodowe, satysfakcja z pracy, wyzwania związane z implementowaniem terapii zajęciowej według świtowych standardów, prestiż zawodu; Perspektywy profesjonalizacji zawodu terapeuty zajęciowego w Polsce; R. 6 Praca zawodowa pierwszych w Polsce absolwentów kierunku terapia zajęciowa – opis przypadków: „Nowy terapeuty” zajęciowy w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej; Dzienny Dom Opieki Medycznej – nowy podmiot, nowe możliwości; terapia zajęciowa w Centrum rehabilitacji – implementacja światowych standardów w praktyce; terapeuta zajęciowy w miejscu pracy – między nadzieją a frustracją; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest arterapia? (Definicje terapii, psychoterapii, logoterapii, arteterapii, kulturoterapii, terapii sztuką, terapii przez twórczość); 2. Arteterapia i jej rodzaje: Muzykoterapia; Choreoterapia; Teatroterapia: Psychodrama, Drama, Pantomima, Terapia poprzez sztuki teatralna; Biblioterapia: Filoterapia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Elementy zdrowotne warunkiem lepszego funkcjonowania osób niepełnosprawnych: Zespół rehabilitacyjny. Specyficzne oraz niespecyficzne cele i działania; Poziom rozwoju morfologicznego i funkcjonalnego dzieci lekko oraz głębiej upośledzonych umysłowo w percepcji personelu medycznego; Wizje przyszłego życia dzieci przewlekle chorych na cukrzycę; Wychowanie zdrowotne wobec niepełnosprawności; Promocja zdrowia a niepełnosprawność; 2. Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia osób po urazie rdzenia kręgowego; Style radzenia sobie w sytuacjach trudnych a jakość życia osób z niepełnosprawnością narządu ruchu; Seks po urazach rdzenia kręgowego; Nasilenie trudności związanych z deficytem intelektualnym a jakość życia młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym; Przyczyny i następstwa ignorowania seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie; Zagadnienie molestowania seksualnego jako paradygmat zignorowany w edukacji dzieci z wadą słuchu; 3. Postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych: Role edukacji aksjologicznej w kształtowaniu postaw studentów fizjoterapii; Moralne dylematy zawodów nastawionych na pomaganie w świetle poglądów Anthony’ego de Mello; Postawy rodzi leskie a zachowanie przystosowawcze dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego; Postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych- projekt programu kształtującego postawy dzieci i młodzieży; Źródła i mechanizmy kształtowania się postaw wobec osób niepełnosprawnych- analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje; „Auxilium Sociale- Wsparcie Społeczne” czyli nowe czasopismo polskich pedagogów; 4. Sztuka w rozwoju osoby niepełnosprawnej: Percepcja sztuki jako wątek nie w pełni wykorzystywany w wychowywaniu osób z niepełnosprawnością; Techniki parateatralne w procesie rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; Działalność animacyjna wśród niepełnosprawnych; Wykorzystanie muzyki w Metodzie Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim; Czas wolny w procesie rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE ASPEKTY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I TERAPII ZAJĘCIOWEJ 1. Niepełnosprawność intelektualna – definicje, przyczyny, klasyfikacje 1.2. Ustalenia terminologiczne 1.3. Wybrane definicje 1.4. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej 1.5. Wybrane sposoby klasyfikowania 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Zespół Downa (Down syndrome – DS) 2.3. Spektrum autyzmu (autism spectrum disorder – ASD) 2.4. Mózgowe porażenie dziecięce (MPD; cerebral palsy – CP) 2.5. Mukopolisacharydoza (mucopolysaccharidosis – MPS) 2.6. Embriopatia poróżyczkowa (congenital rubell syndrome – CRS) 2.7. Alkoholowy zespół płodowy ( fetal alcohol syndrome – FAS) 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Charakterystyka zaburzeń psychicznych 3.3. Problemy diagnozy i występowanie zaburzeń psychicznych u osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.4. Wybrane zaburzenia psychiczne 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną 4.2. Rozumienie terapii zajęciowej 4.3. Podejście Skoncentrowane Na Osobie 4.4. Przegląd umiejętności terapeuty zajęciowego 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.2. Wybrane podstawowe narzędzia oceny terapeutycznej 5.3. Wybrane narzędzia oceny poziomu wydolności funkcjonalnej 5.4. Wybrane narzędzia oceny zdolności poznawczych i kognitywnych oraz zachowania 5.5. Wybrane narzędzia oceny zdolności społecznych 5.6. Wybrane narzędzia oceny dysfunkcji fizycznych CZĘŚĆ II. OBSZARY FUNKCJONOWANIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I MOŻLIWOŚCI, JAKIE DAJE TERAPIA ZAJĘCIOWA 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego 6.2. Charakterystyka czynności życia codziennego w aspekcie niepełnosprawności intelektualnej 6.3. Analiza aktywności i trening czynności życia codziennego 6.4. Zapobieganie urazom i upadkom podczas wykonywania czynności życia codziennego 6.5. Podstawowe czynności życia codziennego 6.6. Złożone czynności życia codziennego 6.7. Interwencja terapeutyczna w czynnościach życia codziennego 6.8. Studium przypadku 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym 7.2. System edukacji specjalnej w Polsce 7.3. Terapia zajęciowa w szkole 7.4. Komunikacja w środowisku szkolnym 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 8.2. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce – dane statystyczne i wybrane podmioty 8.3. Terapia zajęciowa w rehabilitacji zawodowej 8.4. Rehabilitacja zawodowa – zadania terapeuty zajęciowego 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.2. Czas wolny 9.3. Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.4. Rola terapeuty zajęciowego i sposoby włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w różne formy spędzania czasu wolnego 9.5. Zabawa 10. Uczestnictwo społeczne 10.2. Podstawy teoretyczne uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.3. Przykłady modeli i projektów w zakresie uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną CZĘŚĆ III. WYBRANE PROBLEMY ZAJĘCIOWE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa 11.2. Wspomaganie rozwoju fizycznego i nabywania umiejętności przez dzieci z zespołem Downa 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej 12.2. Rozwój psychoseksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.3. Zakresy seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną a rola terapii zajęciowej 12.4. Przykład interaktywnych zajęć w ramach wychowania psychoseksualnego 12.5. Poczucie prywatności osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.6. Ochrona przed wykorzystaniem seksualnym 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim 13.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim ze sprzężeniami 13.3. Zwiększanie zakresu uczestnictwa poprzez terapię zajęciową 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE) 14.2. Geneza i istota metody Snoezelen 14.3. Osiem zasad prowadzenia sesji Snoezelen 14.4. Wyposażenie pomieszczenia Snoezelen (Sali Doświadczania Świata) 14.5. Problemy w stosowaniu metody Snoezelen 14.6. Metoda Snoezelen współcześnie 14.7. Miejsce metody Snoezelen w terapii zajęciowej; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy artetarapii; 2. Główne założenia terapii pedagogicznej; 3. Wybrane metody edukacyjno-terapeutyczne wykorzystujące muzykę, plastykę i ruch; 4. Wykorzystanie technik arteterapeutycznych w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia, Pedagogika )
1. Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne: Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 3. Organizacja zajęć stymulacyjno-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 2. Efektywność metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne: Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Senior jako podopieczny; 2. Ja jako terapeuta; 3. Senior i terapeuta w DPS; 4. Pracownia terapii zajęciowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia : sacrum i profanum / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 157 s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1 Sacrum i profanum. Rozdział 2 Land art.: 2.1. Trochę teorii; 2.2. Scenariusze warsztatów. Rozdział 3 Upcykling: 3.1. Upcykling. Trochę teorii; 3.2. Scenariusze warsztatów. Zakończenie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Trudności w uczeniu się, 2. Trudności w uczeniu się a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci, 3. terapia pedagogiczna, 4. Założenia metodologiczne, 5. Ustępowanie trudności w uczeniu się, 6. Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychopedagogiczne aspekty samooceny, 1.1 Rozumienie samooceny i pojęć pokrewnych, 1.2 Rodzaje i funkcje samooceny, 1.3 Rozwój samooceny, 1.4. Wpływ samooceny na zachowanie jednostki, 2. Rozwijanie i korygowanie samooceny w praktyce pedagogicznej, 2.1 Kształtowanie i korygowanie samooceny jako zadanie wychowawcze, 2.2 Terapia pedagogiczna, 2.3 Korygowanie samooceny w programach profilaktycznych, 2.4 Możliwości wykorzystania współczesnej psychoterapii w rozwijaniu i korygowaniu samooceny, 3. Problematyka i organizacja badań, 3.1 Cel,problemy i hipotezy robocze, 3.2 Metody,techniki i narzędzia badawcze, 3.3 Teren badań i osoby badane, 4. Opis terapii pedagogicznej zastosowanej w eksperymencie, 4.1 Pedagogika zabawy jako podstawa programu terapii pedagogicznej, 4.2 Podstawowe techniki korygowania samooceny zastosowane w terapii pedagogicznej, 4.3 Opis programu oraz spostrzeżenia z przebiegu terapii, 5. Skuteczność terapii samooceny w świetle przeprowadzonych badań, 5.1 ZAmiany samooceny ujawnione badaniem kwestionariuszem "jaki jesteś" P.Sears, 5.2 Zmiany samooceny uczniów w swietle badania dyferencjałem semantycznym, 5.3 Zmiany samooceny w świetle badania testem zdań niedokończonych, 5.4 Zmiana stosunku do siebie ujawniona skalą samoakceptacji E.M.Bergera, 5.5 Zmiany gotowości do zachowań asertywnych uczniów, 5.6 Zmiany stosunków społecznych w grupie, 5.7 Zmiany we wzajemnym postrzeganiu uczniów, 5.8 Zmiany wizji własnej przyszłości badanych uczniów, 5.9 Opinia uczniów o zajęciach, 5.10 Charakteryzstyka wybranych przypadków
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 131)
Efektywność psychoterapii w świetle badań w warunkach laboratoryjnych i naturalnych - szkoły psychoterapii i ich efektywność; Wiele teorii - jeden człowiek. W poszukiwaniu optymalnego modelu badania skuteczności psychoterapii; Pozytywne emocje jako niespecyficzny czynnik wspomagający proces psychoterapii; Terapeutyczna obecność metafory w relacji pacjent-terapeuta; Rysunek jako technika diagnostyczno-terapeutyczna; Norma seksualna a terapia zaburzeń seksualnych; Koncepcje nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci jako źródło celów i metod terapeutycznych w pracy z dziećmi nadpobudliwymi; Metoda Ruchu Rozwijającego (MRR) w terapii dzieci z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej; Interwencja w kryzysie - z doświadczeń ośrodka interwencji kryzysowej dla ofiar przemocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia i warsztaty edukacji twórczej / Maja Stańko-Kaczmarek. - Warszawa : Difin , 2013. - 167, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Kreacja plastyczna w działaniach psychoterapeutycznych i edukacyjnych; 2. Arteterapia; 3. Warsztaty edukacji twórczej; 4. Arteterapia a warsztaty edukacji twórczej- podobieństwa i różnice; 5. Procesy psychiczne w kreacji plastycznej w świetle funkcji psychoterapeutycznej i edukacyjnej; 6. Trudności, ograniczenia oraz etyczne problemy w artetarapii i warsztatach edukacji twórczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia w teorii i praktyce / Ewelina J. Konieczna. - Wyd. 6. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2014. - 157, [3] s. : tab. ; 24 cm.
1. Czym jest arterapia? (Definicje terapii, psychoterapii, logoterapii, arteterapii, kulturoterapii, terapii sztuką, terapii przez twórczość); 2. Arteterapia i jej rodzaje: Muzykoterapia; Choreoterapia; Teatroterapia: Psychodrama, Drama, Pantomima, Terapia poprzez sztuki teatralna; Biblioterapia: Filoterapia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Wprowadzenie, Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej, Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi, Metoda Ruchu Rozwijającego, Kinezjologia edukacyjne jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt za zwiwrzętami,Usprawnienie percepcji wzrokowej, usprawnienie percepcji wzrokowej na materiale literowym, Usprawnienie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym, Usprawnienie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym,sylabowym i wyrazowym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej na materiale słownym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej, Usprawnienie percepcji słuchowej, Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy, Dzielenie wyrazów na sylaby, Podział na samogłoski i spółgłoski, Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową, Utrwalenie prawidlowej wymowy głoski sz, Róznicowanie głosek sz-s, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.Strona lewa i prawa, Kierowca, Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczącs stosunków przesprzennych, Ćwiczenia utrwalające kierunki, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.usprawnienia percepcji wzrokowej, Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej, Usprawnienie lateralizacji, Herbata w hotelu, Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała, Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi, Żabki-usprawnienie ogólnej koordynacji ruchów, Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno-ruchowego, Spacer po lesie-ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględniemiem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi, Spotkanie z calineczką-zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie, Dziecko "zamknięte" ("wycofane") na zajęciach socjoterapeutycznych-propozycje ćwiczeń, Zimowe igraszki-propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej, Warsztat muzykoterapeutyczny:drzewko smutku-drzewko radości, W leśniczówce-ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu, Zabawa na lodzie-ćwiczenia rozwijające zdolnośc rozumienia czytanego tekstu, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki.dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Integracja sensoryczna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością: Integracja sensoryczna; Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej – perspektywa matki; 2. Metody terapeutyczne wspierające rozwój ruchowy dziecka: Masaż Shantala Specjal Care; Dogoterapia jako jedna z form terapii w pracy z dzieckiem z nieprawidłowym rozwojem ruchowym; Terapeutyczne spojrzenie na taniec i muzykę okiem pedagogów; 3. Diagnoza i metodyka pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu: Test Aha jako narzędzie diagnostyczo-terapeutyczne do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym. Informacje wstępne; Wybrane metody fizjoterapii stosowane u osób z uszkodzeniami mózgu; Metoda Peto wspierająca nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny dziecka; Wykorzystanie terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową w celu polepszenia jakości funkcjonalnej na przykładzie analizy przypadku; 4. Metody terapeutyczne rozwijające umiejętności komunikacyjne dziecka z niepełnosprawnością: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka z autyzmem. Przegląd wybranych oddziaływań terapeutycznych; Arteterapia z elementami sensoplastyki jako metoda wspomagająca terapię dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji; 5. Trening funkcji poznawczych dziecka z niepełnosprawnością: Trening funkcji poznawczych jako forma wsparcia dzieci i młodzieży. Funkcje poznawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Muzyczna zabawa / Mirosław Zalewski. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2008. - 125, [3] s. : rys.; schem.; tab. ; 24 cm.
I. Część teoretyczno-praktyczna: 1. Wspomaganie rozwoju dzieci z głęboką niepełnosprawnością: Dziecięce porażenie mózgowe- definicje i klasyfikacja; Charakterystyka rozwoju psychofizycznego osób z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej; Rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami- metody oddziaływań rehabilitacyjnych w odniesieniu do osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym; Muzykoterapia w teorii i praktyce; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci przedszkolnych: Wspomaganie rozwoju mowy dzieci przedszkolnych w wieku od 3 do 6 roku życia w kontekście kompetencji językowych i komunikacyjnych- terapia śpiewem; II. Część praktyczna: 1. Repertuar piosenek i propozycje aktywności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Radzenie sobie: COVID-19 a autyzm; Klub historyjek pandemicznych; Radzenie sobie z nową normalnością; Wskazówki dotyczące tego, jak nawiązywać kontakt z dzieckiem i wspierać je w okresie izolacji; Depresja w trakcie izolacji; Narzędzia do radzenia sobie ze stresem. Część druga. Spojrzenie od środka: Temple w izolacji; Jak sobie radzić w izolacji; Jak nie zwariować w izolacji; Każdy do swojego pokoju. Część trzecia. Edukacja domowa i radzenie sobie z problematycznymi zachowaniami: Edukacja domowa ucznia z autyzmem – zacznij od prezentu; Teraz ty jesteś przyjacielem…; Edukacja domowa i praca domowa – jak je realizować bez problematycznych zachowań; Organizacja warunkuje lepsze zachowanie; Zachowanie i zmiany. Część czwarta. Aktywności i terapia zajęciowa: Zabawy sensoryczne pomagające dzieciom radzić sobie z zamknięciem w domu; Zgrana wizja; Otoczenie, zaangażowanie oraz edukacja w domu i w szkole; Tworzenie otoczenia sensorycznego; Funkcje wykonawcze a rozwój osobowości w czasie izolacji – ujęcie sensoryczne; Aktywności według Sher. Część piąta. Kwestie praktyczne: 13 kroków, które należy wykonać, gdy przywódcy nie spełniają oczekiwań; Planowanie finansowe w ramach kryzysu - autyzm podczas restrykcji sanitarnych; Rozwiązania dla rodziców dzieci z autyzmem podczas restrykcji sanitarnych. Część szósta. Przeżyć i rozkwitnąć: Ciastka, katastrofy i przejażdżki samochodem; Budowanie odporności psychicznej rodziny; Wdzięczność za autyzm; Rozwój dzięki wybranemu motywowi; Palmerowie rozkwitają w nowej normalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Specyfika zajęć dla osób starszych: Kwestie ogólne; Wskazówki do pracy z osobami z zaburzeniami słuchu; Wskazówki do pracy z osobami z zaburzeniami wzroku; Wskazówki do pracy z osobami z trudnościami w poruszaniu się; Wskazówki do pracy z osobami z otępieniem; Wskazówki w kwestii organizacji wycieczek; Ankieta dot. zainteresowań. Scenariusze zajęć: Zajęcia integracyjne; Smutki i radości starości - w tym: Bajka „…i żyli długo i szczęśliwie”; Szczęśliwy senior; Starość jako niepełnosprawność; Różni czy podobni?; Dobra starość - jak ją osiągnąć?; Starość, czyli co?; Wesołe jest życie staruszka (spotkanie słowno-muzyczne); Dodatki. Szlachetne zdrowie… : „Na zdrowie”; Zdrowie na wesoło; Z higieną za pan brat; Inscenizacja bajki Chory kotek Stanisława Jachowicza; Wiem, co jem; Podkładki pod talerze; Przychodzi baba do lekarza…; U wód; Dodatki. Uczuciowy zawrót głowy: Jak się czuję?; Zabawy w uczucia; (Po)mieszane uczucia; Zobaczyć i usłyszeć emocje; Emocjonalne łamigłówki (wersja trudniejsza); Emocjonalne łamigłówki (wersja łatwiejsza); Miłość niejedno ma imię; Dodatki. Kres życia: Perspektywa śmierci; Towarzyszenie choremu; Żałoba; Opieka nad grobami; Dodatki. Sport to zdrowie: Poranna gimnastyka na siedząco; Ćwiczenia na stojąco z kijami; Miniolimpiada I; Miniolimpiada II; Umysłowa gimnastyka; Sport z przymrużeniem oka - sesja zdjęciowa; Piłka kopana - drużyna narodowa; Dodatki. Moda i uroda: Becyklingowy pokaz mody; Powróćmy jak za dawnych lat…; Jubilerski kram; Guzik z pętelką; Diabeł tkwi w szczegółach; Dzień Piękności; Dodatki. Swojskie klimaty: Słoneczna kraina; Polskie kwiaty; Siano w roli głównej; Słomiany zapał; Ziołowo mi; W kurniku; Na ludowo; Dodatki. Bliżej natury: Leśne przygody; Zapachy lasu; Przewodnik przyrodniczy; Ptasi gaj; Cuda z natury; Spacer po lesie; Dodatki. Zwierzyniec: Zoologiczne łamigłówki (wersja trudniejsza); Zoologiczne łamigłówki (wersja łatwiejsza); Zwierzęta o ludziach; Na safari; Poszukiwacze zwierząt; Zabawa tematyczna „Nasi Pu[ile”; Pies z kotem; Dodatki. Może nad morzem?: Na fali; Muszelkowy zawrót głowy; W kręgu kamieni; Kamienie szlachetne; Okręty; Na plaży; Na ryby; Rejs w nieznane; Dodatki. Podróże małe i duże: Poznajemy Japonię; Światowo; Łamigłówki geograficzne (wersja trudniejsza); Łamigłówki geograficzne (wersja łatwiejsza); Podróż w krainę fantazji; Dodatki. Smaki świata: Owoce świata; Czy znasz ten smak?; Owocowe łamanie głowy (wersja trudniejsza); Owocowe łamanie głowy (wersja łatwiejsza); Nie tylko sól; czas na herbatę; W pasiece; Dodatki. Arte-eko, czyli sztuka ekologii: ekologia na co dzień; Na okrągło; Muzyczny recykling; Pod prąd?; Z wiatrem i pod wiatr; Papier; Wyrol(k)owani; Woda (wersja trudniejsza); Woda (wersja łatwiejsza; Recyklingowe zawody; Teatrzyk recyklingowy; Dodatki. Geometryczne miszmasz: Zwierzęta w paski i w kropki; Gimnastyka z piłką i szarfą; Igła z nitką; Łamigłówki z kształtami; Rękodzieło geometryczne; Pompony; Dodatki. Aby język giętki powiedział wszystko… : Wieża Babel; Bohater: „K”; Gimnastyka języka; Językowe zabawy (wersja trudniejsza); Językowe zabawy (wersja łatwiejsza); Poskromić słowa; Sztuka pięknego pisania; Kaligrafia - inaczej; Dodatki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej