Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(17)
IBUK Libra
(3)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(17)
E-booki
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(13)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(13)
Autor
Andruszko Robert
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Alford Brad A
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Arntz Arnoud
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Beck Aaron T
(1)
Beck Aaron Temkin
(1)
Bilejczyk Arkadiusz
(1)
Bramham Jessica
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gitta Jacob
(1)
Golec Danuta
(1)
Graaf Peter
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Jakima Sławomir
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kingdon David G
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Langley Audra
(1)
Leahy Robert L
(1)
Loose Christof
(1)
Muldner-Nieckowski Łukasz
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Norcross John C
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Opara Józef
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Piacentini John
(1)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Prochaska James O
(1)
Przybyla Olga
(1)
Roblek Tami
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Tanalska-Dulęba Anna
(1)
Turkington Douglas
(1)
Weisz John R
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Zakrzewski Maria
(1)
Zalewski Bartosz
(1)
Zarbock Gerhard W
(1)
Łamacz Małgorzata
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Temat
Psychoterapia
(8)
Terapia poznawczo-behawioralna
(8)
Terapia poznawcza
(6)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Terapia rodzinna
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Młodzież
(2)
Psychoterapia systemowa
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Autyzm
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Gniew
(1)
Lęk
(1)
Medytacja
(1)
Mózg
(1)
Nastolatki
(1)
Neurony
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Rodzina
(1)
Schizofrenia
(1)
Superwizja w psychoterapii
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia egzystencjalna
(1)
Terapia par i małżeństw
(1)
Terapia schematów
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
21 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część I: Teoria i metateoria terapii poznawczej: Rozdział 1: Teoria: Wczesna faza rozwoju teorii poznawczej; Formalne stanowisko teorii poznawczej; Kierunki i problemy teoretyczne; Kierunki przyszłego rozwoju. Rozdział II: Metateoria: Natura teorii; Przyczyny; Natura funkcji poznawczych; Procesy poznawcze jako pomost pomiędzy teorią a praktyką kliniczną; Wnioski. Rozdział III: Poznawcza mediacja skutków zachowania: Konflikty dotyczące czasu wystąpienia skutków zachowania; Funkcje poznawcze a mediacja skutków zachowania; Wnioski. Część II: Terapia poznawcza i integracja psychoterapii: Rozdział IV: Analiza ideologii integracyjnej: Problemy ideologii integracyjnej; rozwiązania proponowane przez terapię poznawczą; Wnioski. Rozdział V: Terapia poznawcza jako teoria integrująca praktykę kliniczną: Rola teorii; Kryteria teorii naukowej; Terapia poznawcza i integracja teoretyczna; Wnioski. Część III: Terapia poznawcza jako terapia integrująca: przykłady z teorii i praktyki klinicznej: Rozdział VI: Zaburzenie z napadami paniki: zbieżność teorii warunkowania i teorii poznawczej: Zaburzenie z napadami paniki w ujęciu teorii warunkowania i teorii poznawczej; Zbieżność teoretycznego modelu warunkowania i modelu poznawczego; Ku unifikacji psychologicznej teorii zaburzenia z napadami paniki; Rozdział VII: Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne: Diagnoza idiograficzna: Wykorzystanie badań podstawowych w psychologii: Przykład reaktancji psychologicznej; Dystansowanie się lub spojrzenie z perspektywy; Poznawcza zawartość treściowa i przetwarzanie informacji; Kontekst interpersonalny; Koncentrowanie się na emocjach; Wyrażane emocje i stres interpersonalny; Skupienie uwagi na obrazie samego siebie; Walidacja ekologiczna; Empiryczny status metod terapii poznawczej: Przegląd badań. Epilog. Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I. Początek terapii poznawczej. 1. Wstęp. Część II. Techniki. 2. Wywoływanie myśli; 3. Ocena i weryfikacja myśli; 4. Ocena założeń i zasad; 5. Przetwarzanie informacji i błędy logiczne; 6. Modyfikacja procesu podejmowania decyzji; 7. Reakcja na natrętne myśli i ich ocena; 8. Modyfikacja zmartwień i ruminacji; 9. Spojrzenie z perspektywy; 10. Określanie i modyfikacja schematów; 11. Techniki regulacji emocjonalnej. Część III. Konkretne zastosowania. 12. Analiza i kwestionowanie zniekształceń poznawczych; 13. Modyfikacja potrzeby aprobaty; 14. Kwestionowanie samokrytycyzmu; 15. Radzenie sobie ze złością; 16. Uwagi końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Terapia schematów w pracy z dziećmi i młodzieżą – podstawowe zagadnienia: psychorozwojowe aspekty terapii schematów; Model terapii schematów; Model trybów w pracy z dziećmi i młodzieżą; Cechy szczególne terapii schematów uwarunkowane wiekiem pacjenta; Dostępność terapii schematów. R. 2 Terapia schematów w przypadku niemowląt i małych dzieci: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Mężczyzna w roli ojca z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja i terapia zaburzeń regulacji w terapii schematów; Podsumowanie. R. 3 terapia schematów w przypadku dzieci w wieku przedszkolnym: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja i leczenie w duchu terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji i strategie terapii odpowiednio do wieku dziecka; opis przypadku: wyniki diagnozy oraz postępowanie terapeutyczne; Podsumowanie. R. 4 Terapia schematów w przypadku dzieci w wieku szkolnym: Specyficzne dla wieku szkolnego zadania rozwojowe i konflikty; Koncepcje diagnozy dzieci szkolnych w terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji terapeutycznej i strategie terapii odpowiednie do wieku dziecka; Podsumowanie. R. 5 Terapia schematów w przypadku nastolatków: Specyficzne dla okresu dojrzewania zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy oraz ich wpływ na rozwój poznawczy; Diagnoza, psychoedukacja i leczenie w duchu terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji terapeutycznej i strategie terapeutyczne odpowiednie do wieku pacjenta; Podsumowanie. R. 6 terapia schematów w przypadku młodych dorosłych: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja oraz leczenie i obraz kliniczny najczęstszych zaburzeń według terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: strategie terapeutyczne, kształtowanie relacji terapeutycznej i techniki odpowiednie do wieku pacjenta; Podsumowanie. R. 7 Techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą: Uwagi wstępne: motywacja dzieci i młodzieży do terapii; Praca z trybami: podstawowe elementy, materiały i pomoce; Budowanie relacji terapeutycznej jako zasadniczy element terapii schematów; Empatyczna konfrontacja; Zorientowana na tryby terapia przez zabawę; praca z historiami; psychoedukacja; Wykorzystanie obrazków, rysunków i innych technik twórczych w pracy nad schematami i trybami; Praca z trybami przy użyciu krzeseł; Praca z trybami przy użyciu lalek (marionetek, pacynek, kukiełek) i innych figur; Budowanie „wewnętrznego domu”; Praca wyobrażeniowa; Karty przypominające i podobne pomoce; Zadania domowe; Podsumowanie i wskazówki dotyczące leczenia poszczególnych technik. R. 8 Praca z rodzicami pacjenta w ramach terapii schematów: Sposoby pracy z rodzicami; Perspektywy rozwoju systemowej terapii schematów; Konstelacje trybów i aktywowanie się trybów w systemie; Rola terapeuty wobec rodziców: relacja terapeutyczna na trudnym polu pomiędzy poradnictwem, coachingiem, udzielaniem wskazówek i terapią; Diagnozowanie schematów i trybów rodziców pacjenta; psychoedukacja oparta na wyjaśnieniach i rysunkach; Interwencje stosowane w pracy ze schematami i z trybami; Opis przypadku: stosowanie różnych interwencji w praktyce; Podsumowanie. R. 9 terapia schematów a wniosek o terapię: Informacje na temat objawów; Informacje na temat pacjenta i zaburzenia; Orzeczenie dotyczące stanu psychicznego pacjenta w momencie składania wniosku; Orzeczenie dotyczące chorób somatycznych; Analiza zachowań pacjenta i warunków sprzyjających rozwinięciu się zaburzenia; Diagnoza; Cele terapii i rokowanie; plan leczenia uwzględniający techniki terapii schematów; Podsumowanie. R. 10 terapia schematów dzieci i młodzieży – rozwijające się podejście: Krajowe i międzynarodowe grupy robocze; Doskonalenie zawodowe terapeutów; terapia schematów w kształceniu terapeutów dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Definiowanie i porównywanie psychoterapii: model integracyjny: Czym jest psychoterapia, Rola teorii; Elementy wspólne; Procesy prowadzące do zmiany; Wstępna integracja procesów prowadzących do zmiany Treść terapii; Przypadek pani C.; Kluczowe terminy; Sugestie dotyczące dodatkowych lektur. 2. Terapie psychoanalityczne: Sylwetka Zygmunta Freuda; Teoria osobowości; Teoria psychopatologii; Teoria procesów terapeutycznych; Treść terapii; Relacja terapeutyczna; Praktyka psychoanalizy; Główna alternatywa: psychoterapia psychoanalityczna; Skuteczność terapii psychoanalitycznych; Krytyka psychoanalizy; Psychoanalityczna analiza przypadku pani C.; Kierunki dalszego rozwoju. 3. Terapie psychodynamiczne: Freud i jego następcy; Terapia adlerowska; Psychologia ego Teoria relacji z obiektem; Krótkoterminowa terapia psychodynamiczna; Skuteczność terapii psychodynamicznych; Krytyka terapii psychodynamicznych; Adlerowska analiza przypadku pani C.; Kierunki dalszego rozwoju. 4. Terapie egzystencjalne: Sylwetki trzech pierwszych terapeutów egzystencjalnych; Teoria osobowości; Teoria psychopatologii; Teoria procesów terapeutycznych; Treść terapii; Relacja terapeutyczna; Strona praktyczna terapii egzystencjalnej; Krótkoterminowa terapia egzystencjalna; Główne alternatywy: terapia egzystencjalno-humanistyczna, logoterapia, terapia zorientowana na rzeczywistość; Skuteczność terapii egzystencjalnej; Krytyka terapii egzystencjalnej; Analiza egzystencjalna przypadku pani C.; Kierunki dalszego rozwoju. 5. Terapia skoncentrowana na osobie: Sylwetka Carla Rogersa; Główna alternatywa: wywiad motywujący; Skuteczność terapii skoncentrowanej na osobie. 6. Terapia Gestalt i terapie oparte na doświadczeniu: Sylwetka Fritza Perlsa; Strona praktyczna terapii Gestalt. 7. Terapie interpersonalne: Sylwetka Erica Berne’a; Teoria osobowości w TA; Strona praktyczna analizy transakcyjnej. 8. Terapie ekspozycyjne i zanurzające: Krótko o terapiach ekspozycyjnych i zanurzających; Terapia implozywna; Terapia ekspozycyjna; EMDR 288. 9. Terapie behawioralne: Terapia behawioralna; Przeciwwarunkowanie; Sterowanie uwarunkowaniami; Modyfikacja poznawczo-behawioralna; 10. Terapie poznawcze: Sylwetka Alberta Ellisa; Teoria osobowości w REBT; Sylwetka Aarona Becka; 11. Terapie systemowe: Kontekst terapii kontekstowych; Terapia komunikacyjna/strategiczna; Terapia strukturalna; Terapia systemów rodzinnych Bowena; 12. Terapie uwzględniające różnice związane z płcią i kulturą: Czynniki społeczno-polityczne; Terapia feministyczna; Psychoterapia dla mężczyzn; Terapia uwzględniająca różnice kulturowe; Krytyka terapii uwzględniającej różnice płci i kultury; Feministyczna analiza przypadku pani C.. 13. Terapiekonstruktywistyczne: skoncentrowane na rozwiązaniu i narracyjne: Zarys konstrukcji teorii i terapii; Terapia skoncentrowana na rozwiązaniu; Terapia narracyjna; Skuteczność terapii konstruktywistycznych. 14. Terapie integracyjne i eklektyczne: Motywy integracji; Techniczny eklektyzm czy integracja teoretyczna?; Integracyjna terapia psychodynamiczno-behawioralna; Terapia multimodalna; Krótkoterminowa terapia integracyjna i eklektyczna; 15. Wnioski płynące z porównań: w stronę terapii transteoretycznej: Perspektywy rozwojowe; Model transteoretyczny; Procesy prowadzące do zmiany; Stadia zmiany; Poziomy zmian. 16. Przyszłość psychoterapii: Studium delfickie; Dwanaście kierunków przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1 Konceptualizacja przypadku: Rozdział 1: Podstawowe zagadnienia: 1.1. Nieadaptacyjne schematy; 1.2. Potrzeby pacjentów; 1.3. Radzenie sobie ze schematem; 1.4. Model trybów schematów; 1.5. Często zadawane pytania. Rozdział 2: Pojęcie trybów: 2.1. Przegląd trybów schematów; 2.2. Konceptualizacja przypadku w ramach modelu trybów; 2.3. Specyficzne modele trybów dla różnych zaburzeń osobowości; 2.4. Często zadawane pytania. Rozdział 3 Omówienie modelu trybów z pacjentem: 3.1. Planowanie terapii z użyciem modelu trybów; 3.2. Często zadawane pytania. Część 2 Terapia: Rozdział 4 Ogólny zarys terapii: 4.1. Cele terapii w przypadku poszczególnych trybów; 4.2. Techniki terapeutyczne; 4.3. Relacja terapeutyczna; 4.4. Często zadawane pytania. Rozdział 5 Przezwyciężanie trybów radzenia sobie: 5.1. Relacja terapeutyczna: 5.2. Techniki poznawcze; 5.3. Techniki skoncentrowane na emocjach; 5.4. Techniki behawioralne; 5.5. Często zadawane pytania. Rozdział 6 Leczenie trybu Wrażliwego Dziecka: 6.1. Ograniczone powtórne rodzicielstwo w relacji terapeutycznej; 6.2. Techniki poznawcze; 6.3. Techniki skoncentrowane na emocjach; 6.4. Techniki behawioralne; 6.5. Często zadawane pytania. Rozdział 7 Leczenie trybów Złoszczącego się Dziecka i Impulsywnego Dziecka: 7.1. Relacja terapeutyczna; 7.2. Techniki poznawcze; 7.3. Techniki skoncentrowane na emocjach; 7.4. Techniki behawioralne; 7.5. Często zadawane pytania. Rozdział 8 Leczenie nieadaptacyjnych trybów rodzicielskich: 8.1. Relacja terapeutyczna; 8.2. Techniki poznawcze; 8.3. Techniki skoncentrowane na emocjach; 8.4. Techniki behawioralne; 8.5. Często zadawane pytania. Rozdział 9 Wzmacnianie trybu Zdrowego Dorosłego: 9.1. Relacja terapeutyczna; 9.2. Techniki poznawcze; 9.3. Techniki skoncentrowane na emocjach; 9.4. Techniki behawioralne; 9.5. Zakończenie terapii; 9.6. Często zadawane pytania. Bibliografia. Indeks haseł.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Rozdział 1. Czym jest schizofrenia? Rozdział 2. Dowody na skuteczne metody leczenia schizofrenii; Rozdział 3. Wczesna interwencja; Rozdział 4. Relacja terapeutyczna; Rozdział 5. Diagnoza; Rozdział 6. Indywidualne opracowanie przypadku i planowanie terapii; Rozdział 7. Zapoznanie pacjenta z terapią; Rozdział 8. Psychoedukacja i normalizacja; Rozdział 9. Opracowanie przypadku i praca nad urojeniami; Rozdział 10. Opracowanie przypadku i praca nad omamami; Rozdział 11. Zakłócenia myśli, zjawiska owładnięcia i zaburzenia toku myślenia; Rozdział 12. Objawy negatywne; Rozdział 13. Zaburzenia współwystępujące; Rozdział 14. Zapobieganie nawrotom i zakończenie terapii; Rozdział 15. Trudności w terapii; Dodatek 1. Skala oceny zdrowia populacyjnego; Dodatek 2. Skala oceny objawów psychotycznych; Dodatek 3. Skala oceny terapii poznawczej z osobami psychotycznymi; Dodatek 4. Ulotki informacyjne; Na czym polega problem? Terapia poznawcza psychozy? Rozumienie głosów; Rozumienie tego, co myślą inni; Znalezienie motywacji; Dodatek 5. Karta opracowania przypadku i dzienniczki; Dodatek 5.1. Karta opracowania przypadku; Dodatek 5.2. Dzienniczek przekonań odnoszących; Dodatek 5.3. Dzienniczek rozgłaszania myśli; Dodatek 5.4. Dzienniczek głosów lub wizji; Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: R. 1 Wprowadzenie: Przegląd współczesnej terapii poznawczo-behawioralnej par i rodzin; Zasady teorii uczenia się; Zasady terapii poznawczej; Integracyjny potencjał terapii poznawczo-behawioralnej. R. 2 mechanizm zmiany w terapii par i rodzin: Procesy poznawcze; Przywiązanie i afekt; Znaczenie zmiany behawioralnej. R. 3 Miejsce schematu w terapii poznawczo-behawioralnej: Pojęcie schematu; Myśli automatyczne i schematy; Ukryte schematy i zniekształcenia poznawcze; Rozpoznawanie schematów z rodzin pochodzenia i ich wpływ na relacje małżeńskie i rodzinne; Procesy poznawcze i schematy międzypokoleniowe. R. 4 Znaczenie procesów neurobiologicznych: Znaczenie ciała migdałowatego; Poznanie a emocje. R. 5 Metody diagnozy klinicznej: Wstępne wspólne wywiady; Konsultacje z poprzednimi terapeutami lub innymi specjalistami w dziedzinie zdrowia psychicznego; Inwentarze u kwestionariusze; Dodatkowe testy i oceny psychologiczne; Genogramy; Diagnoza i konceptualizacja przypadku dokonywane na bieżąco w toku terapii; Specyficzne trudności związane z procesem diagnostycznym; Obserwacje zachowania i zmiana behawioralna; Ustrukturyzowane interakcje rodzinne; Ocena procesów poznawczych; Wywiady indywidualne; Rozpoznawanie ogólnych wzorców i głównych problemów relacyjnych; Ocena motywacji do zmiany; Informacje zwrotne na temat oceny diagnostycznej; Rozpoznawanie myśli automatycznych i przekonań kluczowych; odróżnianie przekonań kluczowych od schematów; Negatywne obramowanie i jego rozpoznawanie; Rozpoznawanie i nazywanie zniekształceń poznawczych; Przekładanie myśli, emocji i zachowań w procesie konceptualizacji; Atrybucja i standardy oraz ich rola w ocenie diagnostycznej; Skupienie się na nieadaptacyjnych wzorcach behawioralnych; testowanie i reinterpretacja myśli automatycznych; Sformułowanie planu leczenia. R. 6 Techniki poznawczo-behawioralne: Zaznajomienie par i członków rodziny z modelem poznawczo-behawioralnym; Rozpoznawanie myśli automatycznych i skojarzonych z nimi emocji i zachowań; Praca ze schematami i ich restrukturyzacja; Wprowadzanie inscenizacji poprzez przeformułowanie i próbę w wyobraźni; Techniki behawioralne; Przygotowanie się na możliwość nawrotu; radzenie sobie z przeszkodami i oporem przed zmianą; negatywizm partnerów i ich niewiara w możliwość zmiany; Różnice w planach; Lek przed zmianą istniejących wzorców w związku; Rezygnacja ze spostrzeganej władzy i kontroli; Kwestie związane z wzięciem na siebie odpowiedzialności za zmianę; Przeszkody. R. 7 Zagadnienia specjalne: Rozwód; Wrażliwość kulturowa; Depresja, zaburzenie osobowości lub inna choroba psychiczna; Romanse pozamałżeńskie; Nadużywanie substancji psychoaktywnych; Przemoc domowa; Przeciwwskazania do podejścia poznawczo-behawioralnego i jego ograniczenia; Pary i rodziny w sytuacji kryzysu; pary jednopłciowe i ich dzieci; Nietypowe konsultacje dotyczące par i rodzin; Koterapia z parami i rodzinami; leczenie wielopoziomowe; R. 8 Rozszerzenie terapii poznawczo-behawioralnej: Techniki oparte na akceptacji; uważność. R. 9 Przykłady kliniczne: Pułapka emerytury; Rodzina żarłoków. R. 10 Epilog. Dodatek A: Kwestionariusze i skale dla par i rodzin; Dodatek B: Zapisy dysfunkcjonalnych myśli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czynniki leczące w psychoterapii / Jan Czesław Czabała. - Wyd. 4 zm. - 6 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2013. - 333, [2] s. ; 21 cm.
(Krótkie wykłady z psychologii)
Zawiera: Część I. Kontrowersje wokół psychoterapii. Rozdział 1: Psychoterapia psychoanalityczna; Rozdział 2: Psychoterapia behawioralno-poznawcza; Rozdział 3: Psychoterapia humanistyczna; Rozdział 4: Psychoterapia systemowa. Część II. Integracja szkół psychoterapeutycznych. Rozdział 5: Czynniki wspólne psychoterapii; Rozdział 6: Metateoretyczne formy integracji psychoterapii; Rozdział 7: Dopasowanie rodzaju psychoterapii do problemów pacjenta; Rozdział 8: Przyszłość psychoterapii. Część III. Czynniki leczące w psychoterapii. Rozdział 9: Podstawowe przyczyny podejmowania psychoterapii; Rozdział 10: Czynniki warunkujące o powstawanie problemów; Rozdział 11: Rodzaje zmian możliwych do osiągnięcia w psychoterapii; Rozdział 12: Diagnoza dla potrzeb psychoterapii; Rozdział 13: Sposoby osiągania zmiany w psychoterapii; Rozdział 14: Psychoterapia jako proces uczenia się rozwiązywania problemów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wstępne infomacje dla terapeutów; 2. Diagnoza - ocena nasilenia objawów; 3. Sesja pierwsza: wprowadzenie do programu terapii; 4. Sesja druga: podstawy terapii - praca z rodzicami; 5. Sesja trzecia: przedstawienie dziecku programu terapii; 6. Sesja czwarta: terapia z udziałem całej rodziny; 7. Sesja piąta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz modelowanie; 8. Sesja szósta: ekspozycja i powstrzymanie oraz wprowadzenie do metody budowania rusztowania; 9. Sesja siódma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji z wykorzystaniem metody budowania rusztowania; 10. Sesja ósma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji - środkowa część hierarchii objawów oraz stosowanie narzędzi w różnych kontekstach; 11. Sesja dziewiąta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji - środkowa część hierarchii objawów oraz poszerzanie zakresu stosowania strategii; 12. Sesja dziesiąta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji - górna część hierarchii objawów oraz przygotowanie do zakończenia terapii; 13. Sesja jedenasta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji - górna część hierarchii objawów oraz zapobieganie nawrotom zaburzenia; 14. Sesja dwunasta: podsumowanie terapii i przyjęcie pożegnalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Wstęp. 1. Tło historyczne; 2. Podstawowe pojęcia; 3. Proces terapeutyczny; 4. Przed spotkaniem; 5. Postawa terapeutyczna i współpraca terapeutyczna; 6. Zgłoszenie i wywiad diagnostyczny; 7. Notatki, etyka i tajemnica zawodowa; 8. Organizacja kolejnych sesji; 9. Prace domowe; 10. Techniki; 11. Zakończenie terapii; 12. Postawa i cechy terapeuty; 13. Poznawcza terapia rodzinna. Zakończenie. Piśmiennictwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wstępne informacje dla terapeutów; 2. Sesja pierwsza: psychoedukacja i uzasadnienie terapii; 3. Sesja druga: stworzenie hierarchii objawów i psychoedukacja; 4. Sesja trzecia: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz kwestionowanie negatywnych założeń; 5. Sesja czwarta: restrukturyzacja poznawcza i redukcja poczucia winy; 6. Sesja piąta: radzenie sobie z obsesjami i reakcje rodziny pacjenta na zaburzenie; 7. Sesja szósta: ocena postępów i odpowiedzialność dziecka za przebieg leczenia; 8. Sesja siódma: usuwanie przeszkód na drodze realizacji ekspozycji i wtórne korzyści z zaburzenia; 9. Sesja ósma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz różnice między zachowaniami wynikającymi i niewynikającymi z zaburzenia; 10. Sesja dziewiąta: praca nad trudnymi objawami i troska o dobrostan rodziny; 11. Sesja dziesiąta: praca nad trudnymi objawami i rozwiązanie ewentualnych problemów; 12. Sesja jedenasta: planowanie zakończenia terapii i zapobieganie nawrotom zaburzenia; 13. Sesja dwunasta: zakończenie terapii; Aneks 1. Skala Obsesji i Kompulsji Yale-Brown dla Dzieci - Childreris Yale-Brown Obsessive-Compulsive Scalę (CY-BOCS); Aneks 2. Formularze oceny ogólnej poprawy stanu pacjenta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Nurty teoretyczne i szkoły psychoterapii 1. Psychoanaliza 2. Terapia behawioralno-poznawcza 3. Terapia humanistyczno - egzystencjalna 4. Terapia systemowa 5. Studia przypadków 6. Inne szkoły psychoterapeutyczne 7. Psychoterapia z perspektywy neurobiologicznej II. Przygotowanie do psychoterapii i jej przebieg 8. Przygotowania do podjęcia psychoterapii 9. Ogólna charakterystyka procesu psychoterapii III. Procesy i zjawiska w psychoterapii 10. Dynamika relacji pacjent - terapeuta 11. Zjawisko oporu pacjenta przez zmianą 12. Doświadczenie Katharsis, odreagowanie i ekspresja "ja" 13. Wgląd, samopoznanie i schematy poznawcze w terapii 14. Procesy warunkowania i społecznego uczenia się w terapii IV. Podstawowe techniki i procedury psychoterapii 15. Techniki psychoanalityczne 16. Techniki behawioralno-poznawcze 17. Techniki podejścia humanistyczno - egzystencjalnego 18. Techniki innych szkół psychoterapii 19. Inne techniki psychoterapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: I.Superwizja zagadnienia ogólne: Znaczenie superwizji; Superwizja – zagadnienia ogólne i szczegółowe; Superwizja w terapii poznawczo-behawioralnej. II.Wybrane aspekty psychoterapii poznawczo-behawioralnej istotne dla procesu superwizji: Superwizja w psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży; Występowanie objawów psychopatologicznych w schorzeniach ogólnoustrojowych – znaczenie w konceptualizacji problemu pacjenta; Podstawy psychofarmakologii w kontekście konceptualizacji poznawczej; Terapeuta poznawczo-behawioralny jako terapeuta empatyczny; Dopasowanie osobowości pacjent-terapeuta a skuteczność psychoterapii; Higiena psychiczna psychoterapeuty – jak skutecznie dbać o siebie; Terapia poznawczo-behawioralna i superwizja w kontekście wielokulturowym. III.Zagadnienia etyczne i prawne w terapii i superwizji: Filozoficzne aspekty kodeksu etycznego w zawodzie psychologa/psychoterapeuty; Aspekty etyczne psychoterapii i superwizji terapii poznawczo-behawioralnej; Prawne aspekty psychoterapii; Posłowie. IV.Aneksy: Niezbędnik superwizora; Kształcenie superwizorów – przykłady standardów i programu szkolenia superwizorów Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB); Kodeks etyczny Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Prof. Zdzisława Bizonia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychoterapia sprzyjająca mózgowi / Wiesław Sikorski. - Wyd. 2 rozszerz. - Warszawa : Difin SA , 2019. - 388 s. ; 23 cm.
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1 Neuroplastyczność – „bieżnia dla psychoterapii”: 1.1. Plastyczność neuronów; 1.2. Aktywność fizyczna uplastyczniająca mózg. Rozdział 2 Metaforyczna komunikacja terapeutyczna z mózgiem w tle: 2.1. Metafory a praca mózgu; 2.2. Metafory terapeutyczne; 2.3. Metafory w psychoterapii dzieci; 2.4. Metaforyczne kończenie terapii. Rozdział 3 Terapia poznawcza jako metoda treningu mózgu: 3.1. Zmiana procesów myślowych; 3.2. Terapia poznawcza Becka; 3.3. Przebieg treningu poznawczego. Rozdział 4 Terapia obrazowaniem wewnętrznym przyjazna neuronom: 4.1. Wyobraźnia a praca mózgu; 4.2. Relaksacja a obrazowanie wewnętrzne. Rozdział 5 Terapia muzyką i tańcem – dźwięk i ruch dobroczynny dla mózgu: 5.1. Muzykoterapia; 5.1.1. Muzyka a ruchliwość neuronów; 5.1.2. Zastosowanie muzyki w terapii; 5.2. Terapia ruchem i tańcem. Rozdział 6 Terapia czytaniem – „umysłowy fitness”: 6.1. Czytanie a neurony; 6.2. Terapia książką; 6.3. Transkulturowa terapia narracyjna. Rozdział 7 Medytacja i relaksacja – odprężające i terapeutyczne pobudzanie mózgu: 7.1. Medytacja a psychoterapia; 7.2. Medytacja w treningu mózgu; 7.3. Trening relaksacyjny. Rozdział 8 Psychorysunek jako technika diagnostyczno-terapeutyczna angażująca znaczne obszary mózgu: 8.1. Rysowanie a kreatywne uaktywnianie mózgu; 8.2. Rysunek w badaniach dziecka; 8.3. Rysunek źródłem informacji o dziecku; 8.4. Analiza rysunku postaci ludzkiej a osobowość dziecka; 8.5. Rysunek terapeutyczny. Rozdział 9 Trening uważności – monitorowanie pracy własnego mózgu: 9.1. Czym jest uważność?; 9.2. Leczenie właściwości uważności; 9.3. Mentalny trening uważności; 9.4. Ćwiczenia treningu uważności; 9.5. Ból a mózg. Rozdział 10 Terapeutyczne recepty na zdrowy mózg: 10.1. Głęboki układ limbiczny; 10.2. Jądra podstawne; 10.3. Kora przedczołowa; 10.4. Zakręt obręczy; 10.5. Płaty skroniowe; 10.6. Mózg na kozetce; 10.7. Trening rozciągania pamięci. Zakończenie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Wprowadzenie: Dlaczego dzieci i młodzież z zespołem Aspergera potrzebują nauki rozumienia i wyrażania sympatii i miłości?; Cele programu; Kto może prowadzić program?; Terapia poznawczo-behawioralna. II. Jak realizować program? Ocena umiejętności okazywania sympatii i miłości; Jak prowadzić sesję?; Składniki sesji; Sesje krok po kroku; III. Sesje: Wprowadzenie do programu; Zaczynamy rozpoznawać i okazywać sympatię i miłość; Mówienie i przyjmowanie komplementów; Dlaczego okazujemy sympatię i miłość czułymi słowami i gestami?; Rozwijanie umiejętności okazywania sympatii i miłości; Załącznik 1 Historyjki używane do oceny wstępnej i końcowej; Załącznik 2 Kwestionariusze okazywania uczuć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy badań nad terapią dzieci i młodzieży. 2. Programy badań. A. Zaburzenia i problemy zinternalizowane. B. Zaburzenia i problemy eksternalizowane. C. Inne zaburzenia i specjalne zastosowanie. 3. Wnioski oraz prognozy na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest próbą przedstawienia złożonego i ważnego problemu, jakim jest uzależnienie od zachowań seksualnych. Zagadnienie hiperseksualności jest wciąż szeroko analizowane. Prowadzone są badania zarówno neurobiologiczne, jak i psychologiczne, z wykorzystaniem nowych technik diagnostycznych. Leczenie hiperseksualności wiąże się z wykorzystaniem integracyjnego modelu, obejmującego zarówno spojrzenie psychodynamiczne, metody poznawczo-behawioralne, jak i użycie technik behawioralnych, czy koncepcji obsesyjno-kompulsyjnej. Znani i cenieni terapeuci dzielą się z czytelnikami wiedzą kliniczną oraz wskazówkami i dylematami, z którymi spotykają się w swojej codziennej praktyce zawodowej. Autorzy omawiają seksualność człowieka, normę seksualną, klasyfikację zaburzeń seksualnych, czynniki wpływające na rozwój uzależnienia, diagnozę medyczną i psychoterapeutyczną według koncepcji wielu wymiarów, a także istotne zagadnienia prawne. Prezentowana publikacja z pewnością zainteresuje terapeutów uzależnień, psychoterapeutów, lekarzy i wszystkie osoby zajmujące się tematyką hiperseksualności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Diagnoza w psychoterapii par. Tom 1: Diagnoza par w różnych podejściach to polifonia psychoterapeutów par pracujących w różnorodnych nurtach teoretycznych. W kolejnych rozdziałach omówiona została specyfika pracy diagnostycznej psychoterapeuty z perspektywy różnych teorii psychoterapii par: systemowej, psychoanalitycznej, narracyjnej terapii więzi, skoncentrowanej na emocjach i poznawczo-behawioralnej. Treść tych rozdziałów pozwala dostrzec różnice w sposobie rozumienia i interpretacji problemów, z którymi zgłaszają się osoby doświadczające trudności w swoich związkach, a także określić miejsce pracy diagnostycznej w procesie terapeutycznym. Opracowanie diagnozy jest bardzo ważnym merytorycznie etapem pełnego procesu psychoterapeutycznego. Uważamy, że sformułowanie diagnozy, jej omówienie i wypracowanie celów pracy terapeutycznej jest niezbędne zarówno dla terapeutów, jak i pacjentów. Oddzielenie etapu konsultacji diagnostycznych od sesji terapeutycznych jest konieczne. Wpływa to na poziom zaangażowania pacjentów, ich motywację, upodmiatawia ich oraz daje lepsze rozumienie tego, czym jest psychoterapia. Niniejszym podręcznikiem robimy krok w kierunku mocniejszego wyodrębnienia etapu diagnozy w codziennej praktyce. W ten sposób próbujemy znaleźć odpowiedź na pytanie o to, jak łączyć wiedzę akademicką i praktyczną. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja stanowi kompleksowe przedstawienie zagadnień nowoczesnej diagnostyki, leczenia i kompleksowej rehabilitacji osób po urazach czaszkowo-mózgowych. Podręcznik wzbogaci fachową wiedzę lekarzy oraz fizjoterapeutów. Będzie również użyteczny dla osób specjalizujących się w neurologii, ortopedii i traumatologii, neurochirurgii, rehabilitacji medycznej i fizjoterapii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej