Form of Work
Książki
(85)
Czasopisma
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(83)
available
(46)
unavailable
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(51)
Czytelnia
(83)
Author
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(16)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(14)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(6)
Białoszewski Dariusz
(4)
Gawlik Ewa
(4)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Korabiewska Izabela
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Lewandowska Monika
(4)
Colonna-Kasjan Daniela
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Okoń Wincenty
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Rongies Witold
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Wołoszyn Stefan
(3)
Łabuz-Roszak Beata
(3)
Czopek Jakub
(2)
Czyż Stanisław
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Dusza Bożena
(2)
Furman Joanna
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Guła-Kubiszewska Halina
(2)
Hallada Marek
(2)
Hessen Sergiusz
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kocór Maria
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kwaśna Anna
(2)
Kwieciński Zbigniew
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Machnio Dominika
(2)
Majewski Tomasz
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Mastalski Janusz
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Mańka Aleksander (1966- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Starościak Wojciech
(2)
Urych Ilona
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wilczyńska Sylwia
(2)
Wrońska Marta
(2)
Zieleńczyk Adam
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Angiel Joanna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bielecka-Prus Joanna
(1)
Bluszcz Grzegorz
(1)
Bourdieu Pierre
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Cholewiński Mirosław
(1)
Christoph Monika
(1)
Chrobot Magdalena
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Year
2020 - 2022
(4)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(59)
1990 - 1999
(6)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(91)
Language
Polish
(91)
Subject
Szkolnictwo
(61)
Wychowanie
(52)
Pedagogika
(31)
Nauczyciele
(23)
Kształcenie
(18)
Oświata
(18)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Uczniowie
(13)
Młodzież
(12)
Dziecko
(11)
Nauczanie
(11)
Rodzina
(11)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Wychowanie fizyczne
(8)
Pedagogika społeczna
(7)
Rodzice
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Studenci
(6)
Wychowanie do wartości
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Edukacja medialna
(4)
Kultura
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Szkolnictwo podstawowe
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Agresywność
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dyslekcja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Ludzie starzy
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Patologia społeczna
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Samokształcenie
(3)
Socjalizacja
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Więź rodzinna
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie pozaszkolne
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Antypedagogika
(2)
Arteterapia
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Etyka
(2)
Gimnazja
(2)
Gry i zabawy
(2)
Historia wychowania
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Kobieta
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Ludzie starzy w rodzinie
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Płeć
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkolnictwo niepubliczne
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Szkolnictwo średnie
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adler, Alfred
(1)
Adopcja
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bednarski, Henryk
(1)
Bernstein, Basil B.
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Subject: work
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Subject: time
1901-
(6)
2001-0
(4)
1989-
(3)
1801-
(2)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1918-
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Praca zbiorowa
(3)
Domain
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
91 results Filter
Book
In basket
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
ISBN: 978-83-7246-552-8
Cz. I. Metodologiczne podstawy wychowania: 1. Wychowanie jako działanie edukacyjne; 2. Teoria wychowania; 3. Koncepcje i idee wychowania; 4. Cele wychowania; 5. Diagnoza środowiska wychowawczego; 6. Metody wychowania; Cz. II. Etyka w wychowaniu: 1. Antropologiczne podstawy personalistycznej koncepcji wychowania; 2. Aretologia jako sposób moralnego wychowania; 3. Wychowanie ku wartościom charakterystycznym dla środowiska akademickiego (odpowiedzialność, prawda, wolność, autorytet, sprawiedliwość, patriotyzm)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-7523-717-7 (tom 2)
Zawiera: Wyzwalanie potencjału dydaktyczno-wychowawczego edukacji: od tradycji, przez aktualia, po perspektywy. Cz. I Problemy wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: Homokreatywna intencjonalność książki Janusza Korczaka „Jak kochać dziecko”; Pieniądze w życiu młodszych uczniów; Rola czasu wolnego w życiu dziecka w wieku przedszkolnym. Cz. II Edukacja dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: Partycypacja rodziców w edukacji dziecka na etapie wczesnej edukacji - perspektywa teoretyczna; Sposoby rozwijania zainteresowań matematycznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Aktualność metody zuchowej Aleksandra Kamińskiego we współczesnej edukacji. Cz. III Szanse rozwojowe uczniów: W kręgu zagadnień pedagogiki niedyrektywnej - szanse i zagrożenia praktycznych rozwiązań wychowawczych; Stosunek do nauki szkolnej przedstawicieli pokolenia baby boomers oraz pokolenia Y w perspektywie kompetencji samokierowanego uczenia się; Samodzielność poznawcza uczniów istotą szkolnego uczenia się. Cz. IV Nauczyciele we współczesnym szkolnictwie: Pasja w zawodzie nauczyciela; Szanse i bariery rozwojowe uczenia w szkole w perspektywie nauczycieli. Raport z badań; W stronę edukacji jutra przez zarządzanie humanistyczne w oświacie; Wyzwalanie potencjału naukowo-edukacyjnego edukacji jutra w ujęciu Kazimierza Denka. Cz. V Urozmaicenia kształcenia w uczelniach wyższych: Indywidualny Plan Działania jako narzędzie w procesie kształcenia skoncentrowanego na studentach; Praca nauczyciela w opiniach kandydatów na nauczycieli; „Leśne przedszkole”, czyli o koniecznych zmianach w przygotowaniu do pracy zawodowej przyszłych nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.170)
ISBN: 978-83-7204-651-2
1. Ku szkole uczącej, wychowującej, dobrze zorganizowanej - wprowadzenie, 2. Zarządzanie oświatą, 3. Jakość pracy w szkole, 4. Międzynarodowe programy edukacyjne i operacyjne
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (6 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86770-41-4
1. Ideał swobodnego wychowania, 2. Karność, wolność, osobowość. Cel wychowania moralnego, 3. Podstawowe zagadnienia wychowania przedszkolnego, 4. Szczebel heteronomii, czyli teoria szkoły. Idea szkoły pracy, 5. Autorytet i swoboda w szkole. Zagadnienie samorządu szkolnego, 6. Zagadnienie szkoły jednolitej, 7. Szczebel wolnego samokształcenia, czyli teoria oświaty pozaszkolnej, 8. Cel wychowania naukowego, 9. Składniki wychowania naukowego, 10. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczebel pierwszy: kurs epizodyczny, 11. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczeble drugi: kurs systematyczny, 12. Szczebel kursu naukowe, czyli teoria uniwersytetu, 13. Zaganienie wychowania fizycznego. Teoria wychowania a technika psychofizjologiczna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-7523-716-0 (tom 1)
Zawiera: Społecznie pożądana „edukacja jutra” a praktycznie zrealizowana „edukacja dnia dzisiejszego”. Cz. I Wychowanie do bycia przywódcą: Przywództwo i autorytet a edukacja; Kształtowanie kompetencji przywódczych studentów na kierunku zarządzanie i dowodzenie; Wykorzystanie podejścia fixed mindset i growth mindset w kształtowaniu kompetencji przywódczych; Patriotyzm oficerów wojska polskiego - diagnostyka wartości. Cz. II Edukacja a zmiany społeczne: Homo creator w przekształcaniu społeczeństwa pracy w społeczeństwo wiedzy; Szkoła jako współczesna organizacja; Kategorie organizacyjne a kategorie wpływu społecznego; Nauczyciel klas mundurowych. Wyzwania i oczekiwania podmiotów publicznych wobec pedagogów. Cz. III Miejsce i rola kultury w wychowaniu współczesnego człowieka: Sztuka - estetyzacja rzeczywistości - wychowanie i kształcenie poprzez sztukę. Pozaestetyczne aspekty sztuki w ponowoczesnej kulturze i edukacji; Wychowawczy i dydaktyczny potencjał sztuki w edukacji dziecka; Sztuka muzyczna w szkole - przestrzeń dla tradycji i nowoczesności; Dyskusyjne kluby książki jako źródło twórczego myślenia i działania; Filmoterapia w edukacji studentów fizjoterapii. Cz. IV Wychowanie zdrowotne i sportowe we współczesnej edukacji: Jakiej wiedzy o nowotworach skóry jeszcze nam potrzeba? Wyniki badań ankietowych wśród studentów uczelni medycznych i niemedycznych; Rola fizjoterapeuty w edukacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Biochemistry at the Faculty of Sports Studies, Masaryk University in Brno (Czech Republic); Zmienne czynniki zewnętrzne w procesie nauczania - uczenia się pływania w opinii instruktorów. Cz. V Funkcjonowanie w społeczeństwie osób niepełnosprawnych: Trener osób z niepełnosprawnością intelektualną jako przywódca w społeczeństwie; Wsparcie osób dorosłych z głębszą niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie działalności sosnowieckiej spółdzielni socjalnej; Metody stosowane we współczesnej edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualna. Cz. VI Praca nauczycieli w środowisku osób niepełnosprawnych: Istota procesu edukacyjnego a czynniki warunkujące rozbieżności między oczekiwaniami i osiągnięciami uczniów niepełnosprawnych; Innowacyjne metody i formy pracy nauczyciela z dzieckiem z deficytem w wieku przedszkolnym; Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkołach ogólnodostępnych. Cz. VII Przeciwdziałanie w procesach edukacji zjawiskom negatywnym społecznie: Profilaktyka systemowa wobec ryzyka zakłóceń rozwoju psychospołecznego dziecka w rodzinie; Zagrożenie fonoholizmem wśród dzieci we wczesnej fazie dorastania; Źródła i przestrzenie cyberprzemocy w szkole; Odrzucenie rówieśnicze i profilaktyka w działaniach wychowawczych we wczesnej edukacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Socjologia / Wydawnictwo Naukowe PWN)
ISBN: 978-83-01-18786-6
Zawiera: Wprowadzenie; Socjologia edukacji, czyli socjologia czego?; Teorie socjologii edukacji – jak analizuje się edukację socjologicznie; Po co jest ta książka?; Dla kogo jest ta książka?; Jak zaprojektowana jest ta książka?. CZĘŚĆ I. Edukacja jako fenomen społeczny – czym jest szkoła dla ludzi i społeczeństw?: Czym jest edukacja dla tzw. Zwykłego człowieka?; Ewolucja funkcji szkoły; Specyfika współczesnej edukacji. Wielość form organizacji edukacji – czy jedna logika?; Problemy współczesnej edukacji; Podsumowanie części I; Ważniejsze pojęcia w części I; Polecane lektury. CZĘŚĆ II. Szkoła w służbie porządku społecznego – podejście strukturalno-funkcjonalne: Ogólny model myślenia; Po co jest szkoła? – socjalizacja i zapewnienie wspólnoty?; Po co jest szkoła? – selekcja i alokacja; Klasyczne problemy funkcjonalne; Podsumowanie części II; Ważniejsze pojęcia w części II; Polecane lektury. CZĘŚĆ III. Szkoła jako opresja i narzędzie dominacji – podejście konfliktowe: Ogólny model myślenia; Nierówności społeczne w edukacji – teorie reprodukcji; Klasy społeczne, kody językowe i kody szkolne – koncepcja Basila Bernsteina; Ekspansja edukacyjna a poziom nierówności społecznych w edukacji i przez edukację; Podsumowanie części III; Ważniejsze pojęcia w części III; Polecane lektury. CZĘŚĆ IV. Szkoła jako miejsce spotkań i działań ludzi: Ogólny model myślenia; Szkoła z perspektywy interpretatywnej; Być w szkole – program jawny i ukryty; Kluczowe postaci szkolnej sceny: nauczyciele; Struktury latentne w szkole – rytuały szkolne i antystruktura oporu; Czy można analizować szkołę w skali mikro bez odwołań do makro? – nowa socjologia edukacji; Podsumowanie części IV; Ważniejsze pojęcia w części IV; Polecane lektury. CZĘŚĆ V. Szkoła i jej otoczenie: Ogólny model myślenia; Kapitał społeczny – środowisko społeczne jako zasób; Lokalność i edukacja – czyli szkoła w środowisku; Podsumowanie części V; Ważniejsze pojęcia w części V; Polecane lektury. Zakończenie. Bibliografia. Indeks osób. Indeks pojęć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 3)
ISBN: 978-83-7489-094-6
1. Tożsamość wychowawcy, 2. W cieniu włąsnej wiedzy - między pewnośćią a bezradnością wychowawcy, 3. Język o wychowaniu - rzecz o tym, co się dzieje w klasie szkolnej?, 4. Nieprzypadkowe spotkania, czyli o rozmowie w wychowaniu, 5. "Stań na ramionach gigantów" czyli uczeń zdolny jako problem wychowawczy, 6. "Co wygrałem, co przegrałem, a co diabli wzięli". Z doświadczeń wychowawców klasy, 7. Ocena z zachowania - sens czy bezsens?, 8. Ukryty program wychowania, 9. Ometkowane serce szkoły. O tym, jak widać w szkole ślady wielkich korporacji w przestrzeniu uczniowskiej i co one znaczą, 10. Mocne i słabe strony wychowania w szkole. (Nie)prześmiewcze reflekscje długoletniego praktyka, 11. Czy literatura piękna przydaje się jeszcze w wychowaniu? Z perspektywy dydaktyka literatury, 12. Czy literatura piękna przyda(je) się jeszcze wychowaniu. Z doświadczeń nauczyciela polonisty
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2301-6
1. Wychowanie do wartości. 2. W poszukiwaniu godnych uznania oddziaływań wychowawczych w szkole. 3. Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania. 4. W sprawie trudności wychowawczych. 5. Wychowanie w rodzinie i na styku nauczyciele-rodzice. 6. O wychowaniu akademickim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Pedagogika : podręcznik akademicki / red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski ; Tom 2)
ISBN: 83-01-14133-6
Cz. I Teorie wychowania; 1. Istota i przedmiot badań teorii wychowania, 2. Cztery orientacje badawcze w teoriach wychowania, 3. Badania porównawcze teorii wychowania, 4.Nowe kategorie pojęciowe współczesnej teorii wychowania, 5. Kultura popularna jako czynnik socjalizacji. Cz. II Szkoła - kształcenia - nauczyciel; 1. Szkoła wspomagająca rozwój, 2. Program szkolny, 3. Nauczanie i uczenie się w klasie, 4. Egzaminy i ocenianie szkolne, 5. Szkolne środowisko uczenia się, 6. Agresja i przemoc w szkole, 7. Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu. Cz. III Aktualne problemy oświaty; 1. Edukacja a stratyfikacja społeczna, 2. Główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych na świecie, 3. Reformowanie oświaty w Polsce
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (9 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2541)
ISBN: 978-83-226-1659-8
Obrona życia człowieka zadaniem i wyzwaniem dla nauczycieli i wychowawców; Geniusz kobiety - kilka słów o feminizmie Jana Pawła II; Zagrożenie realizacji funkcji rodziny; Funkcje rodziny w opinii dziecka; Odkładanie jako wynik niewłaściwych stosunków rodzinnych i zagrożenie rozwojowe; Patologia życia rodzinnego i jej wpływ na wychowanie artystyczne dziecka; Patologia w rodzinie a twórczość plastyczna dziecka; Film i jego uzupełniająca (w odniesieniu do rodziny) funkcja wychowawcza w procesie kształtowania standardów osobowych młodzieży; Rodzina - wartość ocalona. Doświadczenia rodzeństwa Czapskich a współczesne zdania edukacji kulturalnej; Macocha, ojczym - stereotypy baśniowe i społeczne a wizerunek współczesny; Literacka kreacja modelu rodziny z twórczości Małgorzaty Musierowicz; Ideały wyniesione z domu rodzinnego w świetle życiorysów nauczycieli ziemi pszczyńskiej; Rodzina w globalnym świcie; Przestrzenie interpersonalne pomiędzy rodziną a szkołą; W poszukiwaniu modelu pedagogicznego wspierania rodziny przez szkołę; Zmiany w świadczeniach rodzinnych i obowiązek alimentacyjny w Polsce; Rodzice jako sojusznicy szkoły, czyli jak uspołeczniać szkołę?; Obraz rzeczywistości w socjolekcie nastolatków - w orbicie wpływu dorosłych; Rodzina pierwszą szkołą wychowania technicznego?; Zmiany w klasach I-III w opinii rodziców uczniów etapu kształcenia propedeutycznego; Prawo do nauki i obowiązek szkolny w kontekście powinności państwa i rodziców; Nauczyciel wychowawca jako "drugi" rodzic
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89631-45-8
1. Przedmiot, metody i zadania pedagogiki porównawczej, 2. Koncepcje wychowania we współczesnych nurtach pedagogicznych, 3. Rola nauczyciela i wychowawcy w świetle współczesnych teorii pedagogicznych, 4. Wychowanie a terapia w świetle współczesnych nurtów pedagogicznych, 5. Wartości trwałe we współczesnych koncepcjach pedagogicznych, 6. Alternatywa dla nurtów alternatywnych - koncepcja o. A Cencini'ego, 7. Zadania edukacji w świetle raportu UNESCO, 8. Program współpracy europejskiej w dziedzinie edukacji, 9. Systemy oświatowe - wychowanie początkowe i podstawowe, 10. Kształcenie średnie drugiego stopnia, 11. Kształcenie uniwersyteckie i nieuniwersyteckie, 12. Kształcenie dorosłych i kształcenie na odległość,13.Reforma oświatowa w Polsce
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Krótkie wykłady z pedagogiki)
ISBN: 978-83-01-16257-3
1. Geneza modelu transmisji kultury Basila Bernsteina; 2. Kody jako media transmisji kultury; 3. Proces przyswajania orientacji kodowych w rodzinie; 4. Kody transmisji wiedzy edukacyjnej; 5. Społeczne konstruowanie dyskursów pedagogicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14580-3
1. Wprowadzenie, 2. Socjalizacja a płeć - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii psychologicznych, 3. Socjalizacja przez szkołę - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii socjologicznych, 4. Socjalizacja w wieku młodzieńczym - a zarazem wprowadzenie do podejść łączących różne teorie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89190-17-6
Edukacja-kluczem do nowych wyzwań, 1. Edukacja wobec problemów XXI wieku, Edukacja "toczących się" reform, Globalizacja jako źródło przesileń w edukacji, Konsekwencje procesu globalizacji dla edukacji, Globalny cel edukacji-realizacja idei uczenia się przez całe życie, Globalne procesy zmieniające świat wyzwaniem dla pedagogiki i edukacji, Nauczyciel w okowach czasu globalizacji, Nauczyciel w zreformowanym kształceniu zawodowym, Szkoła XXI wieku-wybrane idee i strategie edukacji dla przyszłości, Perspektywy szkoły jako organizacji uczącej się, "Ucząca się szkoła"-przykład porozumienia nauczycieli,uczniów i rodziców, Edukacja-między misją a komercją, Rynkowa transformacja szkolnictwa wyższego w polsce.Szanse i zagrożenia, 2. Wybrane aspekty dialogu o wychowaniu, Kariera kategorii "wychowanie jako rozwój" we współczesnej architekturze przestrzeni pedagogicznej, Znaczenie koncepcji "społeczeństwa wychowującego" Floriana Znanieckiego na początku XXI wieku, Funkcjonowanie ucznia w środowisku wychowawczym szkoły, Problematyka zdrowia uczniów w pracy pedagogicznej szkoły podstawowej, Działania edukacyjne w nowoczesnej profilaktyce społecznej, Akceptacja normy "trzeźwość" wyzwaniem dla wychowania, Aktualne tendencje w kształceniu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie, trójkąd władzy w oświacie:kuratur-gmina-dyrektor szkoły, Dylematy edukacji w obliczu problemów XXI wieku, Zręby instytucjonalizacji edukacji jutra w realiach ponowoczesnego świata.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-02-1
1. Znaczenie autorytetu nauczyciela w edukacji: Autorytet współczesnego nauczyciela- oczekiwania a rzeczywistość; Nauczyciel akademicki jako wychowawca' Quo vadis nauczycielu? O godny wizerunek współczesnego nauczyciela w drodze do doskonałości; Kim jest dziś nauczyciel- freinetowiec?- pytanie o tożsamość zawodową w 20. rocznicę powstania Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta; Wypalenie zawodowe nauczycieli- aspekty psychospołeczne zjawiska; 2. Zagrożenia wychowawcze i specjalne potrzeby edukacyjne wyzwaniem dla szkoły jutra: Wybrane problemy wychowawcze i zagrożenia polskich gimnazjalistów; Serial telewizyjny w życiu uczniów szkoły podstawowej; Model kształcenia dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w placówkach oświatowych ogólnodostępny; 3. Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne w perspektywie jutra: Problemy samodzielności uczniów w dochodzeniu do wiedzy; Rozpoznawanie i rozwijanie postaw twórczych uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Propedeutyka wychowania obywatelskiego w przedszkolu jako część komplementarnego wychowania patriotycznego- sens, możliwości, treści; "Piękna nasza Polska cała", czyli o kształtowaniu postaw patriotycznych u dzieci edukacji przedszkolnej; 4. Różnorodność w aspekcie płci i wieku wyzwaniem dla edukacji jutra: Równouprawnienie jako przesłanka pozytywna w kształtowaniu postaw społecznych nowoczesnego społeczeństwa edukacyjnego w świetle ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym; pływ uczestnictwa słuchaczek w zajęciach dydaktycznych Uniwersytetu Trzeciego Wieku na jakość życia; Udział stereotypów w procesie edukacji- perspektywa społecznej psychologii poznawczej; 5. Uwarunkowania edukacji: Przestrzeń dziecka a przestrzeń edukacyjna- uwarunkowania edukacji w kontekście wyzwań współczesności; Sprawność ruchowa dzieci sześcioletnich z zaburzeniami mowy a efekty terapii logopedycznej; Rozwój zawodowy doradców metodycznych- zaniedbywany obszar edukacji?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-99-8
1. W poszukiwaniu samodzielności: Problem samodzielności myślenia i działania; Struktura i problem w procesie kształcenia; Wiadomości, wiedza i działanie; Proces samokształcenia. 2. Od rozumu do mądrości: Homo sapiens - podmiot edukacji szkolnej; O kulturze pedagogicznej; Kształcenie przez całe życie. 3. Od heteronomii do autonomii: Autonomia człowieka jako cel i szansa edukacyjna; Edukacja intelektualna a rozwój osobowości; Jedność osobowości a wielostronność wychowania; Problem wielostronności w nauczaniu literatury. 4. Inne drogi wychowania: Warunki reformowania wychowawczej szkoły; O koncepcji wychowania zdrowotnego; Praca a inne formy działalności człowieka; Wychowawcza funkcja podręcznika szkolnego; Wychowawcze wartości pracy grupowej. 5. Nauczyciel czy wychowawca: Problem osobowości nauczyciela; O twórczości nauczycielskiej; Nowe tendencje w kształceniu nauczycieli; Doskonalenia nauczycieli czy doskonalenie szkół. 6. Ku szkole nowoczesnej: Funkcje szkoły i ich pzremiany6; Poczynania innowacyjne w systemie szkolnym; Szkoła jako przedmiot badań porównawczych; Nauki o wychowaniu a system edukacji narodowej; Nowy wariant reformy szkolnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-261-0
1. Wprowadzenie do socjologii wychowania, 2. Podstawowe pojęcia socjologii wychowania i relacje między nimi, 3. Wybrane teorie rozowju społecznego jednostki, 4. Role społecze w socjologii - przegląd stanowisk teoretycznych, 5. Kultura jako źródło socjalizacji jednostki, 6. Język jak narzędzie socjalizacji jednostki, 7. Rodzina jako środowisko wychowania, 8. Młodzież jako kategoria społeczne. Socjalizacja w grupach rówieśniczych, 9. Media w edukacji i wychowaniu, 10. Szkoła jako środowisko wychowania w perspektywie modelu funkcjonalno-strukturalnego, 11. Szkoła jak system społeczno-kulturowy w perspektywie interakcjonalizmu symbolicznego, 12. Ideologie wychowania i edukacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Socjologiczna)
ISBN: 83-01-14624-9
1. Teoria socjologiczna Pierre'a Bourdieu. Wstęp do wydania polskiego, Cz. I Podstawy teorii przemocy symbolicznej, Cz. II Utrzymanie porządku: 1.Kapitał kulturowy i komunikacja pedagogiczna, 2. Tradycja literacka i konserwacja społeczne, 3. Eliminacja i selekcja, 4. Uzależnienie przez uniezależnienie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-906-8
1. Działanie, a nie "edukacja"; 2. Mit "uczenia się"; 3. Szkoły aktywnych ludzi przeciwko szkołom edukatorów; 4. Zasoby przydatne aktywnym ludziom; 5. Więcej zasobów dla ludzi aktywnych; 6. Pomysły związane ze sportem; 7. Aktywni ludzie i ich nauczyciele; 8. Jeszcze o nauczycielach przy pracy; 9. Prawdziwy autorytet nauczycieli; 10. O naturze ludzkiej; 11. Jedna z najlepszych szkół; 12. Klęska reformy oświaty; 13. Po co są szkoły?; 14. Czego muszą nauczyć wszystkie szkoły?; 15. Posłuszni oprawcy; 16. Przekształcić szkoły w szkoły; 17. Po co w ogóle nauczać? Reformatorzy systemu edukacji; 18. Czy mamy jakieś szanse?.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7438-135-2
Zawiera: Rozdział I Kontekst rozwjowy: 1. Wybrane koncepcje rozwoju człowieka; 2. Rozwój fizyczny i poznawczy; 3.Rozwój emocjonalny i społeczny; Rozwój moralny i religijny. Rozdział II Nastolatek w rodzinie: 1. Czynniki utrudniające życie rodzinne; 2. Niepokojące zjawiska rodzinne; 3. Konflikt pokoleń; 4. Nastolatek wobec rodzeństwa. Rozdział III Niechciana Szkoła: 1. Szkoła jako przykry obowiązek; 2. Nauczyciel "złem koniecznym"; 3. Przemoc i agresja szkolna; 4. Problemy z "innością". Rozdział IV Zagubienie w edukacji: 1. Aksjologiczne aspekty wychowania; 2. Relatywizm w świecie wartości; 3. Implozja procesu edukacyjnego; 4. Globalizacja a edukacja. Rozdział V Uzależnienia cywilizacyjne: 1. Choroby XXI wieku; 2. Zniewolenie komunikacyjne; 3. W poszukiwanu tożsamości; 4. W szponach bezsensu. Rozdział VI Przeciwdziałanie samotności: 1. Dowartościowanie tradycyjnego modelu rodziny; 2. Model przyjaznej szkoły; 3. Kościół w służbie młodzieży; 4. Zasady wychowawcze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again