Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
IBUK Libra
(1)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(2)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(21)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(27)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Baran Lidia
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dambach Karl E
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Celej Piotr (1981- )
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Derda Ahata
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Fontana David
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gindrich Piotr Alfred
(1)
Glasser William
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gębczyk Dagmara
(1)
Heyne David
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Juckiewicz Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kłoskowicz Malgorzata
(1)
Lankamer Agata
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Minga Urszula
(1)
Mink Joanna
(1)
Neville King
(1)
Nęcki Zbigniew
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Podgórska Joanna
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Rollings Stephanie
(1)
Rongies Witold
(1)
Rutkowska Angelina
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Schaefer Klaus
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Szostok Patrycja
(1)
Tonge Bruce
(1)
Uździcki Roman
(1)
Vajda Marta
(1)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(1)
Włodarczyk Anna
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zakrzewska Agnieszka
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żywycki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Temat
Szkolnictwo
(18)
Nauczyciele
(12)
Psychologia wychowawcza
(7)
Uczniowie
(7)
Kształcenie
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Komunikacja społeczna
(5)
Nauczanie
(5)
Dzieci
(4)
Pedagogika
(4)
Wychowanie
(4)
Młodzież
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Oświata
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Uczenie się
(3)
Agresywność
(2)
Arteterapia
(2)
Dziecko
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Public relations
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Stres
(2)
Studenci
(2)
Wartość
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aspiracje
(1)
Badania naukowe
(1)
Blogi
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja najmłodszych
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Historia wychowania
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Internet
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Język
(1)
Język a kultura
(1)
Język polski
(1)
Kobieta
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Leczenie
(1)
Licea
(1)
Macierzyństwo
(1)
Medycyna
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Młodzieć
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauka
(1)
Negocjajce
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby w wieku średnim
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Podmiotowość
(1)
Polska
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Pracowitość
(1)
Prawa dziecka
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Austria
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(3)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
35 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Dydaktyczne Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
1. Podstawowe pojęcia psychologii edukacyjnej; 2. Psychologia edukacyjna jako nauka; 3. Szkoła jako miejsce edukacji uczniów; 4. Uczniowie szkolni i ich kariera edukacyjna; 5. Rodzina i rodzice uczniów szkolnych; 6. Rówieśnicy szkolni uczniów; 7. Nauczyciele szkolni; 8. Dzisiejsi uczniowie jako przyszli pracownicy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Z dziejów szkoły, 2. Szkoła w społeczeństwie, 3. Oświata Polska po roku 1989, 4. Uczeń, 5. Nauczyciel, 6. Program szkolny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształcenie nauczycieli, 2. Droga do szkoły, 3. Lekcje, 4. Dyscyplina, 5. Prace administracyjne, 6. Rady pedagogiczne i konfrontacje, 7. Koledzy, 8. Rodzice, 9. Zdrowie psychiczne, 10. Plan czy improwizacja? Zasady pracy w domu, 11. Gabinet do pracy i wyposażenie, 12. Przygotowania do lekcji, 13. Klasówki i sprawdziany, 14. Wycieczki szkolne, 15. Dokształcanie się, 16. Podstawowe zasady gospodarowania czasem, 17. Najważniejsze zasady, 18. Komputer dla progresywnego nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Part I. Task of family in education of children and youth The area of pedagogical activity in holistic optic; Personality-based view on upbringing. Areas of humanism; Individual and social determinants of valuing in the world of a child; "Dadhood" - that is, the image of the modern father. Between biology and culture; Family home (not) a place of dwelling. An adult's perspective; Application of the Family Group Conference Method working with disabled and their families; 6 Education of Tomorrow - Since education in family to system aspects of education Part II. Education and its dangers in school of tomorrow Creative verbal activity of children Education for diversity Teachers' attitudes toward the "Others" and intercultural education Common area of the integrative school as perceived by fully-abled and disabled students Temperament as a determinant for strategy of coping with di!culty con"ict situation among junior high school students Aggression towards disabled children and youth in their peer environment Part III. Didactic aspects of education of tomorrow Teacher in the face of educational tasks at pre-school and school The ways of obtain information from the internet sources by the young people Educational context of contemporary computer games Student responsibility in deep learning Role of models in swimming education Mariola Wojciechowska, Monika Szpringer, Justyna Kosecka Health and physical activity awareness of young people - selected aspects Legal, organizational, and economic aspects of school tourism in Poland. Current trends and solutions Nutrition education and habits of pregnant women who attend antenatal clinics in Brno, Czech Republic Monika Szpringer, Mariola Wojciechowska, Justyna Kosecka, Ewa Barańska Knowledge of eating disorders related to bulimia among secondary school learners in Poland Part V. University as educational institution University as an educational environment of teachers Pedagogical studies seen in high school graduates opinions Systems approach as a methodology of training modern specialists of the quali!cation of "master" Selected problems in veri!cation of the e"ects of education of candidates for teachers in terms of social competence Innovations in teaching practice program. The accomplishment of "Through practice towards career - the program of teaching practice in Humanitas University's project" Part VI. Institutional aspects of education Consensus between the interests of a person, society and the state as a pledge of success in modernizing the national system of education When the discrimination knocks at the school door. The response of educational institutions to the situation of the local con#ict Varia The contribution of spiritual !gures to the development of the pedagogical thought of Halychyna in the 19th - beginning of the 20th centuries Methodologically oriented reform and improvement of the legal regulation of construction activity in Ukraine.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Szkoła z rozwój społeczny, 2. Szkoła a życie dziecka, 3. Marnotrawstwo w szkolnictwie, 4. Psychologia nauczania początkowego, 5. Zasady pedagogiczne Froebla, 6. Psychologia zajęć praktycznych, 7. Rozwój uwagi, 8. Zadanie nauki historii w nauczaniu początkowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział I Kontekst rozwjowy: 1. Wybrane koncepcje rozwoju człowieka; 2. Rozwój fizyczny i poznawczy; 3.Rozwój emocjonalny i społeczny; Rozwój moralny i religijny. Rozdział II Nastolatek w rodzinie: 1. Czynniki utrudniające życie rodzinne; 2. Niepokojące zjawiska rodzinne; 3. Konflikt pokoleń; 4. Nastolatek wobec rodzeństwa. Rozdział III Niechciana Szkoła: 1. Szkoła jako przykry obowiązek; 2. Nauczyciel "złem koniecznym"; 3. Przemoc i agresja szkolna; 4. Problemy z "innością". Rozdział IV Zagubienie w edukacji: 1. Aksjologiczne aspekty wychowania; 2. Relatywizm w świecie wartości; 3. Implozja procesu edukacyjnego; 4. Globalizacja a edukacja. Rozdział V Uzależnienia cywilizacyjne: 1. Choroby XXI wieku; 2. Zniewolenie komunikacyjne; 3. W poszukiwanu tożsamości; 4. W szponach bezsensu. Rozdział VI Przeciwdziałanie samotności: 1. Dowartościowanie tradycyjnego modelu rodziny; 2. Model przyjaznej szkoły; 3. Kościół w służbie młodzieży; 4. Zasady wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja społeczna w edukacji)
1. Współdziałanie interpersonalne: Współdziałanie interpersonalne; Otwartość na "drugiego" człowieka jako podstawa komunikacji wzajemnej; Współdziałanie interpersonalne warunkiem rozwoju organizacyjnego instytucji oświatowych; 2. Konflikty i negocjacje: Negocjacje i komunikowanie- problematyka wzajemnie splątana; Komunikacja w grupie- konflikty i negocjacje w środowisku szkolnym; O znaczeniu cielesnej komunikacji, czyli jak być idolem; Komunikacja interpersonalna w kontekście lobbingu w miejscu pracy; Style postępowania w sytuacji konfliktowej u nauczycieli i studentów- analiza empiryczna; 3. Komunikacja w sytuacjach szkolnych: Język w komunikacji. Rozważania na przykładzie socjolektu studenckiego Uniwersytetu Zielonogórskiego; Komunikacja "w grupie" i "z grupą"- ujęcie dydaktyczne; Rola komunikacji w procesie zarządzania współczesną szkołą; Przedsiębiorczość i innowacyjność jako sygnały w komunikacji mistrz- uczeń na przykładzie WSEI w Krakowie; 4. Trudności komunikacyjne w sytuacjach szkolnych: Trudności komunikacyjne w relacjach nauczyciel- rodzic; Deprywacja kompetencji komunikacyjnych jako imperatyw sytuacji granicznych młodzieży; Komunikacyjne (Kon)teksty nieoficjalnej leksyki uczniowskiej; Potoczności w komunikacji i dialogu edukacyjnym; Przezwiska jako forma nieoficjalnej rówieśniczej komunikacji w grupie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zadania dydaktyki ogólnej, 2. Ogólna problematyka celów i doboru treści kształcenia, 3. Struktura procesu nauczania, 4. Zasady nauczania i ich rola w realizacji procesu nauczania, 5. Metody i formy nauczania, 6. Organizacja pracy szkolej, 7. Planowanie pracy dydaktycznej, 8. Niepowodzenia szkolne, 9. Struktura dydaktyki szkoły wyższej i jej zadania jako nauki, 10. Osobowość nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Studenci jako osoby dorosłe i ich style życia; 2. Istota i kategorie różnic indywidualnych; 3. Biologiczne różnice indywidualne; 4. Temperamentalne różnice indywidualne; 5. Intelektualne różnice indywidualne; 6. Uczuciowe i emocjonalne różnice indywidualne; 7. Charakterologiczne i osobowościowe różnice indywidualne; 8. Indywidualne różnice w działaniu człowieka; 9. Indywidualne różnice w mądrości nauczycieli akademickich; 10. Ogólne wskazania dla nauczycieli akademickich wynikające.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Czym jest Mobbing?, 2. Odpowiedzialność pracodawcy za stosowanie mobbingu, 3. Prawne instrumenty przeciwdziałania mobbingowi, 4. Mediacja - rola organizacji antymobbingowych, 5. Państwowa Inspekcja Pracy, 6. Mobbing - zagadnienia procesowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
( Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
1. Humanizm - odkrywanie osobowości nauczyciela-terapeuty, 2. Zdarzenia krytyczne w nauczaniu - budowanie refleksyjnej postawy nauczyciela, 3. Analiza transakcyjna - odkrywanie relacji nauczyciel-uczeń w sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych, 4. Istota stylu terapeutycznego na lekcjach języka polskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie choroby, 2. Wprowadzenie w problemtykę rewalidacji, 3. Środowisko rodzinne i szkolne w procesie usprawniania dzieci niepełnosprawnych, 4. Praca w życiu człowieka niepełnosprawnego, 5. Społeczno-kulturowe możliwości rozowju osób niepełnosprawnych, 6. Strach i lęk w niepełnosprawności, 7. Ból i cierpienie osób niepełnosprawnych, 8. Pojęcie i elementy wstydu, 9. Integracja społeczna - zadaniem dla pedagogiki rewalidacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie zakończone sukcesem oparte jest na dobrych relacjach; Problemy będące nieodłączną częścią 1-6 systemu oceniania; Pozbywanie się Psychologii Zewnętrznej Kontroli; W Szkołach Jakości Glasser'a nie ma porażek; Pierwszego dnia, kiedy spotkasz swoją klasę, odnosisz sukces; Argumenty przemawiające za Klasą Opartą na Umiejętnościach; Nowy sposób uczenia; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Podstawowej; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Ponadpodstawowej; Uczenie radości z czytania; Tworzenie więzi zastępuje dyscyplinę, Rola Dyrektora w Szkole Jakości Glasser'a. Załącznik A: Szkoły Jakości Glasser'a stan na październik 2001. Załącznik B: Instytut Williama Glasser'a. Załącznik C: Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 367, [3] s. : tab. ; 23 cm.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. Część pierwsza PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Rozdział 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób. Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary. Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania. Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej. Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania. Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania. Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne). Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień. Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów. Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania. Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne). Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej. Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych. Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia. Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje. Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego. Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
R. 1 Dziś i jutro edukacji: Oświata, nauka i szkolnictwo wyższe w Polsce znajduje się w kryzysie; Przeszkody w reformowaniu oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Ostrze krytyki skierowanie pod adresem edukacji; Prognozowanie oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Dostosowywanie edukacji do społeczeństwa wiedzy; Zamiast podsumowania. R. 2 Dążenie ku szkole jutra: Jaka jest polska szkoła?; Tocząca się reforma szkoły; Szkoła jutra; Oczekiwania w stosunku do szkoły jutra. R. 3 Edukacja procesem komunikowania się: Logosfera i dewastacja potęgi słowa; Teoria racjonalnego działania komunikacyjnego; Funkcje języka w procesie edukacji; Istotny wyznacznik tożsamości narodowej; Czy nieuleczalne okaleczenie?; Wulgaryzacja języka; Inwazja nowomowy do edukacji; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? Sprzężenie zwrotne między językiem teorii i praktyki i edukacji; Kultura języka i troska o nią; Przesłanie. R. 4 Uniwersytet w poszukiwaniu misji adekwatnej do wyzwań społeczeństwa wiedzy: Istota uniwersytetu i jego systemowa transformacja; uczestnicy uniwersyteckiej dydaktyki i wzajemne oczekiwania wobec siebie; Równorzędne podmioty w procesie dydaktyki akademickiej i badań naukowych; etos uniwersytecki; Wyraz stałego zainteresowania i trosk; Uniwersytet w kontekście kapitału ludzkiego; Określanie edukacyjnej jakości pracy uniwersytetu; Niepokój o dydaktykę akademicką i jego przezwyciężanie; Krajowe Ramy Kwalifikacji; Parametryzacja; konkluzje. R. 5 Sens wartości w edukacji: Pojęcie wartości; Podstawowe przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami; Zasadnicze kwestie związane z wartościami i ich funkcje; Wartości poznawcze i uniwersalne; Wartości ogólnoludzkie (ponadczasowe, uniwersalne); Praca jako wartość; Taksonomia wartości; Wartości patriotyczne; Rola wartości w edukacji; Relacje między wartościami; Ukąszenie neoliberalizmu i postmodernizmu; Klasyfikacja wartości i jej techniki; Państwo na straży systemy wartości; Wartości społeczne w świetle badań; Ojczyzna; Patriotyzm. R. 6 Cele kształcenia w kategoriach funkcji, czynności i zdań: Kiedy możemy mówić o efektywności systemu edukacji?; Pojęcie celów kształcenia i ich źródła; Wartość, siła regulacyjna i funkcje celów procesu kształcenia; Europejski horyzont celów edukacji w Polsce i ich klasyfikacja; Kontekst ekonomiczny celów kształcenia; Źródła celów edukacji; ustalenie celów procesu kształcenia; Operacjonalizacja celów kształcenia według R.H. Daviesa, L.T. Alexandra i S.L. Yelona; Operacjonalizacja celów edukacji w ujęciu J.J. Guilberta; Istotne momenty realizacji celów edukacyjnych; Projektowanie celów procesu edukacji. R. 7 Uczyć w duchu mądrości i wiedzy: By mogły służyć edukacji refleksyjnej; Dostosowywanie metod dydaktycznych do potrzeb społeczeństwa w drodze do wiedzy; Troska o wysoki poziom zajęć dydaktyczno-wychowawczych; Aktywność, kreatywność ucznia/studenta i metody dydaktyczne; Kategoryzacja metod dydaktycznych i ich wpływ na aktywność kreatywną uczniów/studentów. R. 8 Kwalifikowanie postępów w nauce: Nowy wymiar ewaluacji postępów uczniów w nauce; Funkcje i rodzaje oceniania uczniowskich osiągnięć szkolnych; Wewnątrzszkolna ewaluacja osiągnięć uczniów; Ocenianie zewnętrzne; Sprawdziany, egzaminy gimnazjalne, matura, testy PISA i nowy ranking dydaktyczny OECD; Testowa ewaluacja wiedzy uczniów; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Określanie wyników kształcenia za pomocą testów; Wpływ oceniania na jakość edukacji. R. 9 Przede wszystkim nauczyciel: Właściwości edukacji nauczycieli; Tożsamość nauczyciela; Jak przygotować nauczycieli do wymagań społeczeństwa wiedzy?; Role i funkcje nauczyciela; Kompetencje nauczyciela; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w miejscu ich pracy; Europejski drogowskaz kształcenia nauczycieli w Polsce; Konkluzje. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Agresja i jej geneza, 2. Agresja i wychowanie w rodzinie, 3. Agresja i wychowanie w szkole, 4. Budowanie środowiska profilaktycznego w szkole, 5. Terapia pedagogiczna dla uczniów zagrożonych agresją
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej