Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(8)
Autor
Błażejowski Jerzy
(1)
Czekaj Katarzyna
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Duczmal Wojciech
(1)
Gribble David
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kulesza Marek
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Skierska-Pięta Katarzyna
(1)
Surzykiewicz Janusz
(1)
Swadźba Stanisław
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Żurawska Joanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Innowacje
(9)
Szkolnictwo
(6)
Nauczanie
(3)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Informatyka
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Polityka regionalna
(1)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Sport
(1)
Społeczna odpowiedzialność
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Summerhill 2. Szkoła Dartington Hall 3. Szkoła Tamariki 4. Szkoła Sudbury Valley 5. Szkoła Bramblewood 6. Countesthorpe Community College 7. Neel Bagh i Sumavanam 8. Szkoła "Pesta" 9. Kleingruppe Lufingen 10. Mirambika 11. Szkoła Barbary Taylor 12. Japonia 13. Demokratyczna Szkoła Hadera 14. Szkoła Sands
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwikłanie edukacji w kontekst społeczny: Społeczeństwo wobec Szkoły- szkołą wobec przyszłości. Rozważania o polskiej polityce oświatowej; Ciągłość i zmiana czy bierność i niekontrolowane odruchy- w którym kierunku zmierza Szkoła?; Społeczne nierówności i ich wpływ na osiągnięcia szkolne- stary problem ze współczesnej perspektywy; Szkoła w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/2006)- pierwszego rocznika reformy edukacji. Zarys koncepcji badań i fragmenty wyników; Klimat Szkoły i jego pomiar w kontekście problemowych zachowań uczniów; Przestrzeń uczenia się nauczycieli- idea społecznej teorii uczenia się we wspólnocie projektów Etienne'a Wagnera; Model dialogowej edukacji jako propozycja procesu przekazywania wiedzy; Koncepcja multiprofesjonalnego wsparcia dziecka w środowisku Szkoły- szanse i bariery; Szkolna edukacja zdrowotna- stan obecny i perspektywy; Działalność profilaktyczna w szkole- rzeczywistość a wyobrażenia. Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli w Dąbrowie Górniczej; Profilaktyka krzywdzenia dziecka w rodzinie jako nowe zadanie Szkoły- propozycja działań; 2. Szkoła w międzykulturowej i lokalnej przestrzeni społecznej: Potrzeby edukacyjne w realiach społeczeństwa wielokulturowego; Między asymilacją i transgresją- funkcje i zadania edukacji szkolnej w społecznościach wielokulturowych; Wizja Szkoły dla autochtonicznych mniejszości narodowych w zmieniającej się Europie na początku XXI wieku; Odmienność kulturowa w klasie szkolnej na przykładzie uczniów czeczeńskich w Polsce- badania kompetencji kulturowych nauczycieli; Przykłady realizacji edukacji regionalnej w wybranych szkołach województwa kujawsko-pomorskiego; "Małe Szkoły" w środowisku lokalnym regionu kujawsko-pomorskiego- założenia badawcze; Nauczyciel sprzymierzeniec. Upiększanie miast, gentryfikacja i rewitalizacja jako wyzwania animacyjne dla Szkoły; 3. Innowacje w edukacji szkolnej- podnoszenie jakości kształcenia: Demitologizacja romantycznej wizji Szkoły twórczej- w trosce o świadome nauczania umiejętności twórczych; Funkcje zadań dydaktycznych w rozwijaniu kompetencji twórczych uczniów; Edukacja medialna w reformie programowej obowiązującej od września 2009 r.- refleksje o potrzebach współczesnej Szkoły; Wykorzystanie mediów w edukacji szkolnej jako źródła innowacji pedagogicznych- badania nauczycieli; Szkołą wobec uczniowskiego uwikłania w sieci; Źródła sukcesu szkolnego Finlandii w badaniach międzynarodowej oceny uczniów OECD; Szkoła codzienna?- pytanie o możliwości wyrównywania szans dzieci w edukacji na podstawie niemieckich doświadczeń; Pedagogika Planu Marchtalskiego- model nauczania w szkołach katolickich w Niemczech; Reformy systemu szkolnictwa we Włoszech jako wyraz dążenia do rozwoju edukacji; Co to znaczy dobra Szkoła?- rozważania o efektywności Szkoły; Na drodze do idealnej Szkoły- innowacja, rozwój i ocena jakości w świetle międzynarodowej literatury
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Narodowy plan rozwoju a innowacyjność w gospodarce, 2.Narodowe strategie innowacyjne, 3.Programy strukturalne Unii Europejskiej wspierania innowacyjności, 4.Innowacyjność w nauce i edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN ; z.9)
1. Studia literaturowe- kategorie i pojęcia: Barbarzyńcy w europejskiej szkole- perspektywa edukacji w warunkach zróżnicowania kulturowego; Samokształcenie w reformowanej szkole- kilka rozważań na marginesie poszukiwania nowoczesnej Szkoły; "Edukacja w ruchu". Edukacja na odległość a edukacja tradycyjna na progu XXI wieku; Gimnazjum wirtualne miejscem budowania przez ucznia obrazu samego siebie; Działalność nauczyciela-terapeuty wyznacznikiem sukcesu edukacyjnego ucznia we współczesnej szkole; Zastosowanie technologii informacyjnych w nauczaniu dzieci przejawiających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Czytelnictwo. Prawa dziecięcego odbiorcy; 2. Egzemplifikacje empiryczne: Oblicze współczesnej Szkoły w wypowiedziach małych dzieci; Wizerunek szkoły propagowany na łamach dwutygodnika "Gimnazjalista Victor"; Współczesna szkołą wobec jednej z ofert kultury popularnej; Osobowość współczesnego nauczyciela. Autorytet w świetle doświadczeń- raport z badań; Brak zaangażowania studentów we własny rozwój jako bariera w budowaniu nowoczesnej szkoły; Społeczne funkcjonowanie dziecka wiejskiego w szkole; Obraz dziecka rodziców z klasy średniej jako ucznia i kolegi; Portret ucznia w szkolnych interakcjach komunikacyjnych z nauczycielem; Odpowiedź ustna na stopień w gimnazjum z perspektywy doświadczeń ucznia. Doniesienie z badań; Rola edukacji w rozwijaniu twórczej aktywności dziecka. Twórczość plastyczna a obraz Ja dzieci w młodszym wieku szkolnym; Tolerancja wobec mniejszości religijnych zadaniem współczesnej szkoły; Współczesna Szkoła wobec tolerancji religijnej; 3. Tytułem zakończenia: Dobry tekst naukowy. Jak go napisać?; XVIII letnia Szkoła Młodych Pedagogów z perspektywy organizatorów; Limerykofraszkojada i jeden lepiej szkolne i pozaszkolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Współczesne szkolnictwo w obliczu reform oświatowych: Edukacja jutra wiedzie do postępu edukacyjnego od wczoraj do dzisiaj; Ku nowoczesnej szkole; Nauczyciel wobec reformy- reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego; Dyrektor szkoły- zarządca czy kreator edukacji; System edukacji w Szwecji; 2. Szkoła jako podmiot polityki lokalnej: Środowisko lokalne rzeczywistym determinantem rozwoju edukacji; Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków; Wybrane zagadnienia polityki oświatowej gminy Racibórz na lata 2013-2017; 3. Kompetencje współczesnego nauczyciela: Zdolności i kompetencje interpersonalne nauczyciela warunkujące skuteczność procesu pedagogicznego; Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym środowisku uczenia się; Wykształcony, doświadczony nauczyciel… Dyskusje o przygotowaniu nauczycieli do pracy z uczniem w szkole; Jaki nauczyciel w e-szkole?; 4. Współczesne wyzwania stojące przed nauczycielami i wychowawcami: Problematyka niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych; Neurodydaktyka- sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły?; Różnorodność w edukacji- wyzwanie dla polskich nauczycieli; Rzeczywistość wychowawcza wobec znamion psychomanipulacji w relacjach pedagogicznych współczesnej szkoły; Druga szansa dla młodzieży zaniedbanej i trudnej. Casus Ochotniczych Hufców Pracy; 5. Ewaluacja i innowacje w edukacji szkolnej: Kognitywistyczne fundamenty hybrydowego modelu szkoły; Kilka uwag o ewaluacji kształcenia szkolnego; Cel a zadanie- kategorie ewaluacji kształcenia; Innowacje pelagiczne w edukacji wczesnoszkolnej; Podstawa programowa a metodyka kształcenia; 6. Edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Sześciolatek u progu kariery szkolnej- nowe wyzwania, szanse i zagrożenia; Kształtowanie dojrzałości szkolnej poprzez zabawę; Edukacja domową forma kształcenia i samokształcenia dzieci; Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga; 7. Specjalne potrzeby edukacyjne i profilaktyka w szkole jutra: Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych; Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej; Profilaktyka zniekształceń poznawczych u dzieci- wybrane środki i metody dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Szkolnictwo wyższe w procesie zmiany- wstępny zarys tematów i problemów; 1. Uczelnie wyższe w procesie zmiany: Szanse i ograniczenia związane z integracją różnych rodzajów wiedzy o edukacji; Uniwersytet- instytucja naukowo-edukacyjna czy przedsiębiorstw? Szkoła wyższa w procesie zmiany; Uniwersytet- podmiot czy obiekt zmian?; Szkoły wyższe w roku kreatywności; 2. Zarządzanie uczelniami wyższymi: Główne kierunki zmian w zarządzaniu uczelniami wyższymi w procesie umiędzynarodowienia; Deklaracja Bolońska: (nie)zamierzone skutki zmian strukturalnych i programowych; Wprowadzenie nowych mechanizmów stylu kierowania w szkolnictwie wyższym w Niemczech; Kształcenie kadr dla nauki- aktualny model i perspektywy zmian; Uspołecznienie szkół wyższych - możliwości związane z udziałem studentów i doktorantów w zarządzaniu uczelnią; Potencjał współpracy sektora przemysłowego i uczelni wyższych; 3. Tradycja akademickie- zmiany etosu: Nowe spojrzenie na ideę uniwersytetu. Edukacja, polityka a społeczeństwo; Etos nauki a współczesne polskie szkolnictwo wyższe. Refleksje pedagoga; Adepci nauki w ponowoczesnym akademickim świecie (o dylematach możliwych wyborów); Universtitas, czyli "wspólnota oporu" w czasach PRL-u (szkic zagadnienia); Estetyzacja praktyki akademickiej- głos w dyskusji na temat perspektywy uczestniczącej; 4. Kształcenie w uczelniach wyższych: Poszukiwanie- refleksyjność- dialektyczne uczenie się. Nowe praktyki edukacyjne w szkole wyższej; Uczelnia jako społeczność ucząca się; Uczenie się w szkołach wyższych w perspektywie badań europejskich. Ku nowym "kulturom uczenia się"; Społeczny wymiar nabywania wiedzy w kształceniu akademickim; Wdawanie się we fragmentaryczność w refleksyjnym procesie nauczania- uczenia się w szkole wyższej na przykładzie tekstów Bertolta Brechta Der bose Baal der asoziale- szkice, fragmenty, sceny; Koncepcja kształcenia pedagogów społecznych na poziomie licencjackim- z doświadczeń nauczycieli; Edukacja olimpijska i jej innowacyjna fora kształcenia studentów pedagogiki Uniwersytetu Łódzkiego; Studenci o praktykach- analiza fragmentu dyskusji grupowej z wykorzystaniem metody obiektywnej hermeneutyki; Studenci o praktykach - analiza fragmentu dyskusji grupowej z wykorzystaniem hermeneutycznej interpretacji tekstu. Druga odsłona; Koncepcja podejścia kompetencyjno-zawodowego w przygotowaniu wykładowcy szkoły wyższej; Ukierunkowane tworzenie doświadczenia innowacyjnego w dziedzinie pedagogiki jako metoda badawcza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Innowacje źródłem sukcesu przedsiębiorstwa – analiza krytyczna; Wybrane problemy innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej; Innowacje organizacyjne i marketingowe w małych firmach w województwie opolskim; Kilka uwag w sprawie uczciwości i odpowiedzialności firmy; Rynek szkolnictwa wyższego w Polsce w pogoni za innowacją; Innowacje pedagogiczne – potrzeba profilaktyki społecznej. Część II Dynamika i wybrane charakterystyki przemian innowacyjnych; Efektywne motywowanie pracowników determinantą innowacyjnego przedsiębiorstwa; Hybrydowe metody nowoczesnego motywowania do pracy; Optymizm jako kapitał psychologiczny pracownika. Część III Innowacje – wyzwanie dla marketingu; Stymulatory rozwoju innowacji marketingowych; Innowacje marketingowe a funkcjonowanie mikro- i małych przedsiębiorstw; Logistyczna obsługa klienta i integracja ECR i CRM jako przejawy innowacyjnego działania w łańcuchu dostaw; Partnering oraz system CRM jako narzędzia działań marketingowych w przedsiębiorstwie; Marketing sportowy i sponsoring jako obszar działań innowacyjnego konsultingu zarządzania; Zarządzanie marketingiem w sporcie – stosowanie innowacyjnych działań marketingowych w klubie fitness; Innowacyjność marketingu internetowego w branży szkoleniowo-doradczej. Część IV Marketing w mediach społecznościowych; Innowacyjność polityki informacyjnej a odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw; Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element innowacyjnego zarządzania firmą – wsparcie systemowe i europejskie; Innowacje inspirowane społeczną odpowiedzialnością i społeczna odpowiedzialność inspirowana innowacjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wyzwania edukacji XXI wieku -innowacje i ICT w nowoczesnym procesie nauczania; 2. ICT w warsztacie nauczyciela i praktyce szkolnej; 3. Nauczanie zdalne (e-learning); 4. Innowacyjna Szkoła - przegląd nowoczesnych trendów i rozwiązań z zakresu metodologii nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe i Konferencyjne)
1.Innowacje w polityce rozwoju regionalnego, 2.Regiony uczące się - wyzwanie dla polskiej polityki regionalnej, 3.Wykorzystanie nowych technologii teleinformatycznych w procesie edukacji - możliwości programów europejskich (Leonardo Da Vinci), 4.Innowacje w Unii Europejskiej, 5.Inkubatory przedsiębiorczości w Polsce, 5.Oferta technologiczna Politechniki Śląskiej, 6.Wybrane aspekty koncepcji gospodarki opartej na wiedzy i jej implikacje dla rozwoju społeczno-gospodarczego regionów i państw, 7.Kilka refleksji na marginesie rządowego programu zwiększania innowacyjności gospodarki polskiej, 8.Strefy aktywności gospodarczej śląska jako wyznaczniki idei regionu uczącego się, 9.Wykształcenie jako wyznacznik zmian w regionie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej