Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(11)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(6)
Autor
Allen Judy
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Bramley Peter (1934- )
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Hędrzak Anna
(1)
Karney Janina E
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kwiatkowski Stefan M
(1)
Lisiński Marek
(1)
Mokrzycki Leszek
(1)
Rae Leslie
(1)
Sochacka Iwona
(1)
Ściborek Zbigniew (1949- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Szkolenie zawodowe
(7)
Organizacja
(5)
Kadry
(2)
Motywacja pracy
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Praca
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(2)
Zawód
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Azure (platforma chmurowa)
(1)
Banki
(1)
Budżetowanie
(1)
COVID-19
(1)
Chatbot
(1)
Coworking
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość procesowa organizacji
(1)
Dowód księgowy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Elastyczne powierzchnie biurowe
(1)
Faktura VAT
(1)
Freelancer
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Konferencje
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Logistyka
(1)
Marketing
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele
(1)
Ocena pracowników
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Planowanie
(1)
Praca biurowa
(1)
Programy szkoleń
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Struktura organizacyjna
(1)
System elektroenergetyczny
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Transfer wiedzy
(1)
Uczenie się
(1)
Ulga na złe długi
(1)
Voicebot
(1)
Wykluczenie cyfrowe
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Zarządzanie różnorodnością
(1)
Zarządzanie talentami
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dylematy kształcenia zawodowego: Uwarunkowania globalne; Uwarunkowania lokalne; 2. Rodzime wyzwania rozwoju kształcenia ustawicznego: Rola i znaczenia kształcenia ustawicznego; Dostępność do kształcenia ustawicznego; Jakość kształcenia ustawicznego; Współdziałanie i partnerstwo; Inwestycje w zasoby ludzkie; Informacje (bez danych)- poradnictwo i doradztwo; 3. Priorytety w kształceniu zawodowym; 4. Globalne i lokalne cele kształcenia zawodowego; 5. Procedury projektowania kierunków kształcenia ponadgimnazjalnego; 6. Społeczności lokalne w zarządzaniu oświatą; 7. Standaryzacja procesu kształcenia zawodowego; 8. Standardy kwalifikacji zawodowych; 9. Ramy kwalifikacji zawodowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Psychospołeczna struktura środowiska pracy: Środowisko pracy jako jedno z podstawowych środowisk życia człowieka dorosłego; Praca zawodowa w strukturze środowiska pracy; Role zawodowe i ich statusy „w roli” konstruktorów środowiska pracy; Aksjologiczne podstawy pracy i środowiska pracy; Przyszłość pracy i środowiska pracy w kontekście wyzwań społeczeństwa ponowoczesnego. R. 2 Podmiotowe czynniki adaptacji do środowiska pracy: Adaptacja i jej wymiary, z uwzględnieniem środowiska pracy; Kompetencje komunikacyjne a adaptacja w środowisku pracy; Aspiracje zawodowe jako czynnik adaptacji w środowisku pracy; Postawy wobec pracy i środowiska pracy; Motywacja zawodowa a jakość funkcjonowania człowieka w środowisku pracy; Motywowanie do pracy; Identyfikacja z zawodem i środowiskiem pracy. R. 3 Czynniki fizyczne a adaptacja w środowisku pracy: Klasyfikacja czynników fizycznych; Znaczenie światła i barwy w środowisku pracy; Hałas; Temperatura, wilgotność powietrza i ciśnienie atmosferyczne; Zapylenie; Minimalizowanie barier adaptacji w fizycznym środowisku pracy. R. 4 Korzyści z adaptacji w środowisku pracy: Satysfakcja zawodowa a zadowolenie z pracy; Czynniki warunkujące osiąganie satysfakcji zawodowej; Znaczenie satysfakcji zawodowej dla jednostki i organizacji, z uwzględnieniem problemów adaptacji zawodowej; Kariera i sukces jako efekt adaptacji zawodowej. R. 5 Psychospołeczne czynniki nasilające ryzyko dezadaptacji w środowisku pracy: Stres i frustracje; Konflikty w środowisku pracy; Agresja i przemoc w stosunkach zawodowych; Sposoby przeciwdziałania agresji; Mobbing – charakterystyka problemu; Przyczyny, symptomy i konsekwencje mobbingu; Przeciwdziałanie i obrona przed mobbingiem. R. 6 Konsekwencje dezadaptacji zawodowej dla bio-psycho-społecznego funkcjonowania pracownika: Wypalenie zawodowe; Pracoholizm; Choroby zawodowe. R. 7 Kształcenie ustawiczne w przygotowaniu do adaptacji zawodowej: Kształtowanie kompetencji zawodowych w zintegrowanym procesie edukacyjnym; Miejsce edukacji dorosłych w kształceniu zawodowym; Rozwój zawodowej edukacji dorosłych w Polsce; Formy edukacji zawodowej dorosłych w Polsce w kontekście rozwiązań wybranych krajów Unii Europejskiej; Uwarunkowania i bariery edukacji zawodowej dorosłych Polaków; Orientacja, poradnictwo i doradztwo zawodowe. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Inwestowanie w personel / Zbigniew Ściborek. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2006. - 213 s. : tab., rys. ; 21 cm.
Wprowadzenie; 1. Pewne uwarunkowania funkcjonowania współczesnych strategii; 2. Ludzie we współczesnej organizacji; 3. Kształtowanie karier zawodowych; 4. O czym należy wiedzieć, aby odnieść sukces szkoleniowy; 5. Cykl szkoleniowy; Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Rozpoznanie i analiza potrzeb Rozdział 1. Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (RAPS): Co to jest RAPS?; Wstęp do rozpoznania i analizy potrzeb szkoleniowych; Po co przeprowadza się RAPS?; Zalety i wady RAPS; Kto jest odpowiedzialny za RAPS?; „Kwintet szkoleniowy”; Klienci zamawiający RAPS; Etapy RAPS. Rozdział 2. Zastosowanie rozpoznania i analizy potrzeb szkoleniowych: Zastosowanie RAPS w praktyce; Sposób określania potrzeb szkoleniowych; Kto powinien przeprowadzać RAPS?; Metody przeprowadzania analizy; Etap 1 – określanie wymagań; Etap 2 – planowanie RAPS; Etap 3 – ocena istniejących potrzeb; Normy kwalifikacji zawodowych. Rozdział 3. Rozpoznanie istniejących potrzeb szkoleniowych: Etap 4 i 5 – identyfikacja braków w kwalifikacjach pracowników i rozpoznanie potrzeb szkoleniowych; Planowanie RAPS; Analiza wyników; Dalsze działania; Etap 6 – określenie celów i treści szkolenia; Część II. Planowanie i projektowanie programów szkoleniowo-rozwojowych Rozdział 4. Projektowanie programu szkoleniowo-rozwojowego: Indywidualne cechy uczącego się; Style uczenia się; Preferencje dotyczące sposobu uczenia się; Wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się; Model komunikacji; Zastosowanie modeli uczenia się w programach szkoleniowych; Cel szkolenia; Przeszkody w procesie uczenia się. Rozdział 5. Cele szkolenia: Określanie celów szkolenia na piśmie; Plan osiągania celów; Sprawdzanie listy celów; Praktyczne zastosowanie listy celów; Rozdział 6. Szkolenie w miejscu pracy: Planowanie czynności; Lista ustalonych celów; Grupa uczących się; Ustalenie treści programu szkolenia; Uwzględnienie norm kwalifikacji w programie; Rodzaje metod szkoleniowych. Rozdział 7. Szkolenie poza miejscem pracy: Planowanie czynności; Cele a grupa uczących się; Miejsce zorganizowania szkolenia; Ograniczenia czasowe; Termin rozpoczęcia i zakończenia; Zalety i wady szkolenia poza miejscem pracy; Ustalenie treści programu szkolenia; Formy szkolenia; Strategie szkolenia grupowego; Szkolenia o sztywnej i elastycznej strukturze; Metody szkolenia grupowego; Kolejność materiału szkoleniowego; Szablon programu szkolenia. Część III. Planowanie i projektowanie sesji szkoleniowych Rozdział 8. Planowanie sesji szkoleniowych – cz. I: Cele sesji; Metody szkoleniowe. Rozdział 9. Planowanie sesji szkoleniowych – cz. II: Metody szkoleniowe; Opracowanie sesji. Rozdział 10. Planowanie sesji ćwiczeniowych: Ćwiczenia; Obserwacja i podsumowanie; Część IV. Ocena programów szkoleniowo-rozwojowych Rozdział 11. Ogólne zasady oceny programów szkoleniowo-rozwojowych: Dlaczego dokonuje się oceny szkolenia?; Dlaczego nie dokonuje się oceny szkolenia?; Skutki nieprzeprowadzenia oceny; Kto przeprowadza ocenę?; Proces oceny; Projektowanie procesu oceny; Zaangażowanie menedżerów liniowych. Rozdział 12. Ocena przed rozpoczęciem, na początku i w trakcie programu: Ocena przed rozpoczęciem lub na początku programu; Testy sprawdzające poziom wiedzy; Ocena wiedzy lub umiejętności; Samoocena wiedzy lub umiejętności; Ocena w trakcie szkolenia. Rozdział 13. Inne formy oceny w czasie trwania szkolenia: Podsumowania w kilku słowach; Metoda „znaczków”; Podsumowanie sesji; Podsumowanie w notatnikach szkoleniowych; Rozdział 14. Ocena na zakończenie programu szkoleniowego: Wskazówki dotyczące oceny przeprowadzanej na końcu programu; Rodzaje oceny przeprowadzanej na koniec szkolenia; Efektywna ocena. Rozdział 15. Ocena po programie szkoleniowym: Średnio- i długoterminowe metody oceny; Ocena długoterminowa; Czy warto przeprowadzać szkolenie?; Oszacowanie wartości szkolenia; Lista punktów do sprawdzenia przed szkoleniem; Podsumowanie; Lektura uzupełniająca; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Cz. I. Znaczenie oceny efektywności szkoleń 1. Cele oceny efektywności szkoleń 2. Podejścia do oceny efektywności szkoleń 3. Wybrane zagadnienia związane z oceną efektywności szkoleń Cz. II Ocena efektywności szkoleń 4. Modele szkolenia 5. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych 6. Etapy procesu uczenia się 7. Szkolenia w kontekście organizacyjnym Cz. III. Ocena zmian zachodzących w wyniku szkolenia 8. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu wiedzy 9. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu nowych umiejętności 10. Sprawdzanie stopnia zmiany postaw i zachowań 11. Zmiana efektywności organizacji 12. Kalkulacja kosztów szkoleń 13. Bibliografia 14. Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja dorosłych- geneza i rozwój koncepcji; 2. Rozwój człowieka dorosłego; 3. Charakterystyka odrębności uczenia się osób dorosłych; 4. Formy i metody kształcenia ludzi dorosłych; 5. Modele szkolenia pracowników w organizacjach; 6. Projektowanie szkolenia; 7. Realizacja szkolenia; 8. Analiza i ocena efektów szkoleń; 9. Cechy i umiejętności trenera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ewolucja imprez korporacyjnych i sposoby ich wykorzystywania w firmie, 2. Rodzaj imprezy a osiągnięcie celów przez firmy, 3. Wybór rodzajów imprez pod kątem osiągania celów przez firmy, 4. Ocena sytuacji i dalszy plan działania, 5. Przeznaczenie pieniędzy firmy na najważniejsze cele, 6. Określenie potencjalnych zagrożeń, 7. Jak uchronić siebie i firmę przed zagrożeniami, 8. Wykorzystanie analizy działalności konkurencji, 9. Realizacja powyżej oczekiwań, 10. Kodeks postępowania i firmowe standardy, 11. Sprawdzanie i analizowanie rezultatów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dobór na stanowiska i adaptacja; 2. Planowanie karier i tworzenie rezerwy kadrowej; 3. Zarządzanie swoim czasem i radzenie sobie ze stresem; 4. Projektowanie kompleksowych systemów motywacyjnych; 5. Wdrażanie systemów ocen; 6. Wspieranie twórczości w firmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna pedagogika pracy - problemy interdyscyplinarne, 2. Pracownik w organizacji, 3. Badanie pracy i zawodów, 4. Organizacja czasu pracy, 4. Przedsiębiorczość, 5. Psychologiczne mechanizmy zachowania człowieka w organizacji, 7. Przystosowanie do pracy i dobór zawodowy, 8. Motywacja do pracy, 9. Edukacja dorosłych w organizacji, 10. Sztuka bycia pracownikiem, 11. Style zachowania dorosłych, 12. Autorytet przełożonego, 13. Zjawiska patologiczne we współczesnym przedsiębiorstwie, 14. Pedagogika pracy XXI wieku - koncepcje, badania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Realizacja polityki oświatowej w latach 1944-1956, 2. Tworzenie i rozwój liceów pedagogicznych, 3. Polityka kadrowa, 4. Podstawowe formy oddziaływania ideowopolitycznego na nauczycieli, 5. Uczniowie w polityce kadrowej władzy, 6. Wdrażanie nowych treści nauczania w programach i podręcznikach szkolnych, 7. Laicyzacja liceów pedagogicznych, 8. Miejsce organizacji młodzieżowych w oddziaływaniu ideowo-wychowawczym na uczniów, 9. Rola czynnika społecznego w oddziaływaniu ideowo-wychowawczym na uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem sztuczną inteligencją na przykładzie zastosowania chatbotów w wybranych bankach w Polsce; Dojrzałość organizacyjna w krytycznym przeglądzie literatury; Zmiany na rynku przestrzeni coworkingowych w Polsce na przestrzeni lat 2016–2021; System ratownictwa medycznego w Polsce jako system logistyczny – struktura i wyzwania; Faktura jako dowód prawa do odliczenia przez podatnika ulgi na złe długi; Zarządzanie wiedzą w procesie onboardingu; Przywództwo transformacyjne a satysfakcja z pracy w sektorze hotelarsko-gastronomiczno-turystycznym w czasie pandemii COVID-19; Projekt systemu budżetowania sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej, oparty na usługach chmury obliczeniowej Microsoft Azure – studium przypadku; Wpływ percepcji na zarządzanie organizacją – metodyczny przegląd literatury; Zarządzanie dobrostanem pracowniczym w organizacji; Rola instytucji otoczenia biznesu województwa śląskiego w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw z sektora MŚP; Wykluczenie cyfrowe w kontekście pandemii COVID-19: wprowadzenie do zagadnienia; Metody zarządzania wiedzą ukrytą pracowników z długim stażem naukowym na przykładzie instytucji naukowych zajmujących się budownictwem. Założenia wstępne; Model kompetencji dyrektora szkoły podstawowej; Model architektury systemu zarządzania talentami w organizacji; Porównanie holakracji z innymi strukturami organizacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podstawę metodologiczną prezentowanych analiz stanowi podejście funkcjonalne, które w swej istocie polega na badaniu systemów wytwórczych czy systemów zarządzania z punktu widzenia spełnianych przez nie funkcji. W podejściu tym nadrzędne znaczenie mają zasady i normy użytkowe oraz miary sprawnego działania systemu. W większości zamieszczonych prac odnosi się je w szczególności do funkcji spełnianych w procesie zarządzania aktywami organizacji (J. Ząbek), nowych form organizacji pracy biurowej (A. Taczalska), do czynności składających się na specyficzny rodzaj usług przeładunkowych, jakim jest przeładunek kontenerów (A. Lewiński, R. Sterniński), jak również do modelu systemu finansów oświatowych w Polsce (I. Kowalska). W pozostałych opracowaniach dominują aspekty ergonomiczne. Przedstawiono interesującą refleksję nad funkcjonalnością współczesnej architektury, wskazując przy tym na nieprawidłowości obiektów użyteczności publicznej w oświacie, kulturze czy handlu (K. Krause-Brykalska), dokonano także oceny funkcjonalności aspektu estetycznego w odniesieniu do budownictwa biurowego (M. Złowodzki). Jasne jest przy tym, że podejście funkcjonalne można zastosować do obiektów statycznych, ale też do obiektów dynamicznych, a więc do procesów, procedur, metod i technik, przyjętych sposobów postępowania, działań. W nurcie tym mieszczą się opracowania zawierające wyniki badań nad monitorowaniem transportu drogowego towarów niebezpiecznych (S. Bęczkowska, I. Grabarek), funkcjonalnością warunków pracy personelu pielęgniarskiego w stacjonarnych zakładach opieki długoterminowej (E. Kułagowska, M. Kosińska, I. Karolak), oceną funkcjonalności użytkowania rękawic ochronnych i jej wpływu na sposób wykonywania pracy przy rozbiorze mięsa (T. Tokarski, E. Irzmańska), jak również oceną funkcjonalności warunków pracy w przemyśle motoryzacyjnym (K. Wegner, A. Błaszczyk, M. Zygmańska, M.B. Ogurkowska). Na szczególną uwagę zasługują badania nad oceną funkcjonalności edukacji z zakresu bezpiecznych warunków pracy w kształtowaniu dobrostanu pracowniczego (J.S. Marcinkowski). Rezultaty tych badań pokazują, jak nieprzestrzeganie zasad ergonomii zwiększa ryzyko wypadków i chorób zawodowych, przyczynia się do zmniejszenia dobrostanu pracowniczego, a w ostatecznym rachunku prowadzi do marnotrawienia siły roboczej. W konkluzji wspomnianych prac wskazano kierunki i sposoby niwelowania badanych dysfunkcji.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej