Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(2)
Autor
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Mańkowska Beata
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Skowrońska Joanna
(1)
Łodej-Sobańska Wiesława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Psychoterapia
(2)
Superwizja w psychoterapii
(2)
Praca
(1)
Superwizja
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zapobieganie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Od autorki; Wstęp; Rozdział I. Mity i fakty na temat superwizji – na początek 1.1. Superwizja – co to takiego? 1.2. Dla kogo przeznaczona jest superwizja? 1.3. Po co poddawać swą pracę superwizji? 1.4. Co dzieje się podczas superwizji? – słów parę o zjawiskach tam omawianych 1.4.1. Przeniesienie – cóż to takiego i jak je rozpoznać w codziennych relacjach? 1.4.2. Przeciwprzeniesienie – czym się przejawia i kogo dotyczy? 1.5. Jakie warunki uczestnictwa mogą zapewnić powodzenie superwizji? 1.6. Czy superwizja pełni funkcję ochronną wobec wypalenia zawodowego? 1.7. Co lepsze – superwizja czy coaching? 1.8. Czy udział w superwizji własnej pracy wymaga szczególnych przygotowań? Rozdział II. Istota superwizji – pojęcie, rodzaje i obszary zastosowań 2.1. Ewolucja zakresu znaczeniowego pojęcia „superwizja” 2.2. Rodzaje superwizji oraz obszary jej zastosowań Rozdział III. Wsparcie w miejscu pracy jako czynnik ochrony przed wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia 3.1. Profesjonalne wsparcie w miejscu pracy jako strategia w redukcji stresu i jego konsekwencji 3.2. Zdrowotne skutki stresu 3.3. Wypalenie zawodowe jako konsekwencja chronicznego stresu w miejscu pracy 3.4. Superwizja jako profesjonalna forma wsparcia i ochrony przed wypaleniem zawodowym – przegląd badań Rozdział IV. Superwizja konsultacyjna jako ciągły i pogłębiony proces psychoedukacyjny 4.1. Cele superwizji konsultacyjnej jako formy zapobiegania wypaleniu zawodowemu 4.2. Czym różni się pogłębiona psychoedukacja od zwykłej edukacji? 4.3. Zjawiska i procesy będące przedmiotem pogłębionej analizy superwizyjnej 4.3.1. Przeniesienie – pojęcie, rodzaje, możliwości rozpoznania 4.3.2. Przeciwprzeniesienie – istota, przejawy, źródła pochodzenia 4.4. Przebieg sesji superwizyjnej – czyli czego po kolei można się spodziewać? 4.5. Grupa Balinta jako szczególna forma analitycznej superwizji konsultacyjnej Rozdział V. Prawo polskie wobec ochrony zdrowia osób aktywnych zawodowo 5.1. Prawo polskie wobec superwizji jako formy ochrony zdrowia i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu Rozdział VI. Dobre i złe praktyki superwizyjne – słów parę z doświadczeń superwizora 6.1. Możliwe źródła niepowodzeń superwizji 6.1.1. Nieufność uczestników superwizji – co ją rodzi? 6.1.2. Niechęć pracowników do rozwoju i doskonalenia zawodowego 6.1.3. Przymus uczestnictwa w superwizji 6.1.4. Chaos organizacyjny w firmie 6.1.5. Superwizor jako źródło niepowodzenia superwizji 6.1.6. Incydentalność superwizji 6.2. Czynniki sprzyjające powodzeniu superwizji 6.2.1. Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa uczestnikom superwizji 6.2.2. Budowanie zaufania pomiędzy superwizantami i superwizorem 6.2.3. Przestrzeganie zasady dyskrecji – czyli wzajemna lojalność stron 6.2.4. Dojrzałość pracownika i chęć rozwoju osobistego 6.2.5. Dobrowolność uczestnictwa w superwizji 6.3. Przykłady dobrych praktyk – z doświadczeń superwizora Rozdział VII. Kompetentny superwizor – co znaczy trafić w dobre ręce? 7.1. Wiedza i umiejętności, czy coś więcej? Co buduje profesjonalizm superwizora? 7.2. Standardy etyczno-moralne superwizora jako fundament w budowaniu autorytetu 7.3. Superwizor czy coach? – w służbie odpowiedzialności i w trosce o bezpieczeństwo 7.3.1. Dylematy wokół istoty oraz rodzajów coachingu 7.3.2. Wątpliwości w zakresie metod wykorzystywanych przez coachów 7.3.3. Model kompetencji profesjonalnego coacha według ICF 7.3.4. Wątpliwości natury etycznej oraz formalno-prawnej dotyczące coachingu 7.4. Na co warto uważać, decydując się na wybór formy superwizji oraz osoby superwizora? Rozdział VIII. Czy jesteś gotów do poddania swej pracy superwizji? Zakończenie; Bibliografia; Spis rycin.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Instytutu Analizy Grupowej "Rasztów")
Wstęp. Wspólna droga. Wprowadzenie. O czym i dla kogo jest ta książka Część I. Inspiracje i modele teoretyczne 1. Psychoanalityczne inspiracje superwizora grupowo-analitycznego 2. Przeplatające się matryce – model superwizji grupowo-analitycznej opartej na swobodnie płynącej dyskusji grupowej 3. Świadome i nieświadome wymiary superwizji 4. Balansowanie między wiedzeniem a niewiedzeniem w superwizji 5. Relacja pomieszczające–pomieszczane w superwizji jako doświadczenie wspierające pracę terapeutyczną z grupami i rozwój terapeuty Część II. Grupa superwizyjna w działaniu 6. „Niewidzialna organizacja” – znaczenie kontekstu procesu psychoterapii i superwizji 7. Wymiary superwizji zespołów 8. Znaczenie pomocy dla terapeutów pracujących z pacjentami adolescentami 9. Superwizja relacji terapeutycznej w pracy z osobami z doświadczeniem psychozy 10. Superwizja – towarzysz w podróży terapeutycznej z pacjentami z problemami seksualnymi 11. Superwizja osób szkolących się w psychoterapii 12. Superwizja online 13. Superwizja w szkoleniu z analizy grupowej – problemy etyczne Część III. Superwizja relacji terapeutycznej w pracy z indywidualnym pacjentem 14. Superwizja krok po kroku 15. Przestrzeń potencjalna, trzymanie i pomieszczanie w superwizji terapii procesu pacjenta indywidualnego 16. Wewnętrzne grupy odniesienia 17. Trudne sytuacje w superwizji; O Autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: I.Superwizja zagadnienia ogólne: Znaczenie superwizji; Superwizja – zagadnienia ogólne i szczegółowe; Superwizja w terapii poznawczo-behawioralnej. II.Wybrane aspekty psychoterapii poznawczo-behawioralnej istotne dla procesu superwizji: Superwizja w psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży; Występowanie objawów psychopatologicznych w schorzeniach ogólnoustrojowych – znaczenie w konceptualizacji problemu pacjenta; Podstawy psychofarmakologii w kontekście konceptualizacji poznawczej; Terapeuta poznawczo-behawioralny jako terapeuta empatyczny; Dopasowanie osobowości pacjent-terapeuta a skuteczność psychoterapii; Higiena psychiczna psychoterapeuty – jak skutecznie dbać o siebie; Terapia poznawczo-behawioralna i superwizja w kontekście wielokulturowym. III.Zagadnienia etyczne i prawne w terapii i superwizji: Filozoficzne aspekty kodeksu etycznego w zawodzie psychologa/psychoterapeuty; Aspekty etyczne psychoterapii i superwizji terapii poznawczo-behawioralnej; Prawne aspekty psychoterapii; Posłowie. IV.Aneksy: Niezbędnik superwizora; Kształcenie superwizorów – przykłady standardów i programu szkolenia superwizorów Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB); Kodeks etyczny Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Prof. Zdzisława Bizonia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej