Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(25)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(19)
Autor
Panowicz-Lipska Janina (1944-2022)
(5)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(5)
Kawałko Agnieszka (1973- )
(3)
Witczak Hanna (1972- )
(3)
Banasiński Cezary (1953- )
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(1)
Czerniawski Michał
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Doroszczak Jan
(1)
Franke Mateusz
(1)
Grubalska Aleksandra
(1)
Gumularz Mirosław
(1)
Górski Marcin
(1)
Huras Agnieszka
(1)
Izydorczyk Tomasz
(1)
Jacyszyn Jerzy
(1)
Jagielska Monika (1970- )
(1)
Kadyszewski Borys
(1)
Kil Jan
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Kosikowski Cezary (1942- )
(1)
Kowal Jakub
(1)
Kozieł Karol
(1)
Kozik Patrycja
(1)
Kołodziej Anastazja
(1)
Krasuski Andrzej
(1)
Krenz-Brzozowska Lucyna
(1)
Kubacki Artur Dariusz
(1)
Kuczkowska Ewelina
(1)
Makowska Agata
(1)
Marszałek Joanna
(1)
Matuszak Michał
(1)
Mencel Agnieszka
(1)
Mitrus Leszek
(1)
Nowak Krystian
(1)
Olczyk Magdalena
(1)
Rogala Elżbieta
(1)
Rokita Karolina
(1)
Rzepka Michał
(1)
Stefanicki Robert
(1)
Szczotka Jerzy
(1)
Wagner Paweł
(1)
Widła Bohdan
(1)
Wieczorek Emilia
(1)
Węgiel Ewa
(1)
Włodarska-Dziurzyńska Karolina
(1)
Zelek Mariusz
(1)
Ziemian Kamila Marlena
(1)
Żmuda-Matan Kamila
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Temat
Konsumenci (ekon.)
(10)
Sprzedaż
(9)
Umowa kupna i sprzedaży
(9)
Najem
(8)
Leasing
(5)
Obligacje
(5)
Papiery wartościowe
(5)
Prawo zobowiązań
(5)
Przyrzeczenie publiczne
(5)
Ubezpieczenia gospodarcze
(5)
Umowa
(5)
Umowa użyczenia
(5)
Weksle
(5)
Zabezpieczenie wierzytelności
(5)
Artykuły konsumpcyjne
(4)
Umowa sprzedaży
(4)
Bezpodstawne wzbogacenie
(3)
Darowizna
(3)
Dzierżawa
(3)
Dług
(3)
Prawo zobowiązaniowe
(3)
Sprzedaż konsumencka
(3)
Wierzytelność
(3)
Gwarancja jakości
(2)
Prawo Unii Europejskiej
(2)
Dozwolony użytek
(1)
Dyskrecjonalność sędziowska
(1)
E-sądy
(1)
Elektroniczna wymiana danych
(1)
Europejska Konwencja Praw Człowieka
(1)
Europejski Urząd ds. Pracy
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Grunty rolne
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Harmonizacja prawa
(1)
Inspekcja pracy
(1)
Instytucje kultury
(1)
Internet
(1)
Klauzule abuzywne
(1)
Kupno i sprzedaż
(1)
Marketing
(1)
Mieszkania
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Obywatelstwo
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Odpowiedzialność za produkt
(1)
Oskarżony
(1)
Podatek od towarów i usług
(1)
Podpis elektroniczny
(1)
Posiadanie
(1)
Praca zdalna
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo handlu elektronicznego
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo karne procesowe
(1)
Prawo lokalowe
(1)
Prawo pracy
(1)
Prawo rolne
(1)
Prawo sportowe
(1)
Prekluzja dowodowa
(1)
Prokuratura
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(1)
Płaca
(1)
Rachunkowość
(1)
Reklamacja
(1)
Repatriacja
(1)
Sportowcy
(1)
Stosunek pracy
(1)
Techniki sprzedaży
(1)
Telekomunikacja
(1)
Telepraca
(1)
Turystyka
(1)
Tłumacze przysięgli
(1)
Ubezpłodnienie
(1)
Umowa deweloperska
(1)
Upadłość konsumencka
(1)
Usługi
(1)
Usługi elektroniczne
(1)
Wykładnia prawa
(1)
Zniewaga
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Kosowo
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty Becka)
Cz. I Zobowiązania - część ogólna: 1. Elementy zobowiązaniowego stosunku prawnego, 2. Podział i rodzaje umów, 3. Zawarcie umowy, 4. Bezpodstawne wzbogacenie, 5. Czyny niedozwolone, 6. Wykonanie zobowiązania, 7. Skutki niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, 8. Wygaśnięcie zobowiązania, 9. Zmiana wierzyciela lub dłużnika, 10. Ochrona wierzyciela w razie niewypłacalności dłużnika. Cz. II Zobowiązania - część szczegółowa: 1. Sprzedaż, 2. Zamiana, 3. Dostawa, 4. Kontraktacja, 5. Umowa o dzieło, 6. Umowa o roboty budowlane, 7. Najem, 8. Dzierżawa, 9. Umowa leasingu, 10. Użyczenie, 11. Pożyczka, 12. Umowa rachunku bankowego, 13. Zlecenie, 14. Prowadzenie cudzych spraw bez zlecenia, 15. Umowa agencyjna, 16. Umowa komisu, 17. Umowa przewozu, 18. Umowa spedycji, 19. Umowa ubezpieczenie, 20. Przechowanie, 21. Odpowiedzialność, prawo zastawu i przedawnienie roszczeń utrzymujących hotele i podobne zakłady, 22. Umowa składu, 23. Spółka, 24. Poręczenie, 25. Darowizna, 26. Renta, 27. Dożywocie, 27. Ugoda, 28. Przyrzeczenie publiczne, 29. Przekaz i papiery wartościowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zobowiązania / Agnieszka Kawałko, Hanna Witczak. - Wyd. 3. - Warszawa : C.H.Beck, 2010. - 442 s. ; 25 cm.
(Skrypty Becka)
Cz. I Zobowiązania - część ogólna: 1. Elementy zobowiązaniowego stosunku prawnego, 2. Podział i rodzaje umów, 3. Zawarcie umowy, 4. Bezpodstawne wzbogacenie, 5. Czyny niedozwolone, 6. Wykonanie zobowiązania, 7. Skutki niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, 8. Wygaśnięcie zobowiązania, 9. Zmiana wierzyciela lub dłużnika, 10. Ochrona wierzyciela w razie niewypłacalności dłużnika. Cz. II Zobowiązania - część szczegółowa: 1. Sprzedaż, 2. Zamiana, 3. Dostawa, 4. Kontraktacja, 5. Umowa o dzieło, 6. Umowa o roboty budowlane, 7. Najem, 8. Dzierżawa, 9. Umowa leasingu, 10. Użyczenie, 11. Pożyczka, 12. Umowa rachunku bankowego, 13. Zlecenie, 14. Prowadzenie cudzych spraw bez zlecenia, 15. Umowa agencyjna, 16. Umowa komisu, 17. Umowa przewozu, 18. Umowa spedycji, 19. Umowa ubezpieczenie, 20. Przechowanie, 21. Odpowiedzialność, prawo zastawu i przedawnienie roszczeń utrzymujących hotele i podobne zakłady, 22. Umowa składu, 23. Spółka, 24. Poręczenie, 25. Darowizna, 26. Renta, 27. Dożywocie, 27. Ugoda, 28. Przyrzeczenie publiczne, 29. Przekaz i papiery wartościowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zobowiązania / Hanna Witczak, Agnieszka Kawałko. - Wyd. 4. - Warszawa : C.H.Beck, 2012. - 450 s. ; 24 cm.
(Skrypty Becka)
Cz. I Zobowiązania - część ogólna: 1. Elementy zobowiązaniowego stosunku prawnego, 2. Podział i rodzaje umów, 3. Zawarcie umowy, 4. Bezpodstawne wzbogacenie, 5. Czyny niedozwolone, 6. Wykonanie zobowiązania, 7. Skutki niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, 8. Wygaśnięcie zobowiązania, 9. Zmiana wierzyciela lub dłużnika, 10. Ochrona wierzyciela w razie niewypłacalności dłużnika. Cz. II Zobowiązania - część szczegółowa: 1. Sprzedaż, 2. Zamiana, 3. Dostawa, 4. Kontraktacja, 5. Umowa o dzieło, 6. Umowa o roboty budowlane, 7. Najem, 8. Dzierżawa, 9. Umowa leasingu, 10. Użyczenie, 11. Pożyczka, 12. Umowa rachunku bankowego, 13. Zlecenie, 14. Prowadzenie cudzych spraw bez zlecenia, 15. Umowa agencyjna, 16. Umowa komisu, 17. Umowa przewozu, 18. Umowa spedycji, 19. Umowa ubezpieczenie, 20. Przechowanie, 21. Odpowiedzialność, prawo zastawu i przedawnienie roszczeń utrzymujących hotele i podobne zakłady, 22. Umowa składu, 23. Spółka, 24. Poręczenie, 25. Darowizna, 26. Renta, 27. Dożywocie, 27. Ugoda, 28. Przyrzeczenie publiczne, 29. Przekaz i papiery wartościowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; R.1 Prawo ochrony konsumentów; R.2 Sprzedaż konsumencka; R.3 Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa - sprzedaż obnośna; R.4 Umowy zawierane na odległość; R.5 Usługi turystyczne; R.6 Usługi w systemie timeshare; R.7 Promocje sprzedaży; R.8 Kredyt konsumencki. Kredyt bankowy. Umowa rachunku bankowego. Elektroniczne instrumenty płatnicze;R.9 Niedozwolone postanowienia umowy; R.10 Bezpieczeństwo produktów; R.11 Cywilnoprawna odpowiedzialność za produkt niebezpieczny; R.12 Prawo do informacji na przykładzie reklamy; R.13 Ochrona zbiorowych interesów konsumentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1178 ze zm.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ratio legis. Społeczno-gospodarcze determinanty ustawy o ochronie prawa nabywcy lokalu lub domu od dewelopera; 2. Schemat działania mającego na celu nabycie lokalu lub domu od dewelopera; 3. Zakres stosowania norm dotyczących nabycia lokalu lub domu od dewelopera; 4. Wybór i nabycie nieruchomości; 5. Określenie sposobu finansowania przedsięwzięcia; 6. Przygotowanie przedsięwzięcia; 7. Umowa rachunku powierniczego i kredytu dla dewelopera; 8. Umowa gwarancji bankowej i umowa o gwarancję ubezpieczeniową; 9. Przygotowanie harmonogramu przedsięwzięcia; 10. Przygotowanie prospektu informacyjnego i dokumentów do wglądu; 11. Zawarcie umowy deweloperskiej; 12. Realizacja przedsięwzięcia; 13. Zakończenie przedsięwzięcia; 14. Alternatywny schemat działania mającego na celu nabycie lokalu lub domu od dewelopera (nieuwzględniający stosowania przepisów ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu lub domu od dewelopera). Umowa gwarancji bankowej i umowa o gwarancję ubezpieczeniową; 15. Ocena wpływu ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu lub domu na schemat działania mającego na celu nabycie lokalu lub domu od dewelopera.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R.1 Ch-ka ogólna prawa gospodarczego; R. 2 Działalność gospodarcza; R.3 Przedsiębiorca; R.4 Podejmowanie działalności gospodarczej; R.5 Formy organizacyjno-prawne wykonywania działalności gospodarczej; R.6 Ch-ka ogólna umów w działalności gospodarczej; R.7 Umowy sprzedaży i dostawy oraz umowy w obrocie konsumenckim; R.8 Umowy o używanie i korzystanie; R.9 Umowy w procesie inwestycyjnym; R.10 Umowy transportowo-spedycyjne; R.11 Umowy pośrednictwa handlowego; R. 12 Umowy na rynku finansowym; R.13 Nowe typy umów w praktyce gospodarczej; R.14 Działalność gospodarcza a ochrona konkurencji; R. 15 Działalność gospodarcza a ochrona rynku krajowego; R.16 Kontrola i nadzór nad działalnością gospodarczą; R. 17 Zakończenie działalności gospodarczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo w Praktyce / Wydawnictwo C. H. Beck)
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział I. Zakres przedmiotowy regulacji RODO – rozumienie danych osobowych i ich przetwarzania w kontekście marketingu i sprzedaży: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Dane osobowe dostępne publicznie; 3. Dane osobowe jednoosobowych przedsiębiorców; 4. Dane osobowe wynikające z Krajowego Rejestru Sądowego; 5. Korzystanie zdanych zawartych w rejestrach publicznych do celów komercyjnych; 6. Firma przedsiębiorstwa/przedsiębiorcy jako dane osobowe; 7. Dane osobowe pełnomocników i pracowników; 8. Informacje trudno identyfikowalne; 8.1. Granica możliwości przypisania informacji osobie fizycznej; 8.2. Identyfikacja vs weryfikacja tożsamości; 8.3. Możliwość zidentyfikowania osoby fizycznej przez administratora i osoby trzecie; 8.4. Intencja identyfikacji osoby fizycznej; 8.5. Dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację; 8.6. Problem identyfikacji danych – przykład; 9. Dane „wygenerowane” przez administratora danych (np. poprzez profilowanie); 10. Podsumowanie. Rozdział II. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w marketingu i sprzedaży: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Cel przetwarzania danych osobowych; 3. Analiza wybranych podstaw przetwarzania danych istotnych z perspektywy marketingu i sprzedaży; 3.1. Zgoda jako podstawa przetwarzania danych osobowych; 3.1.1. Kryteria skuteczności zgody; 3.1.2. Zgoda na przetwarzanie danych zwykłych i danych wrażliwych; 3.1.3. Uzależnienie wykonania świadczenia od wyrażenia zgody; 3.1.4. Zgoda wyrażona przez dziecko; 3.1.5. Jedna zgoda wyrażona na wiele celów przetwarzania danych; 3.1.6. Zgoda a rozliczalność; 3.1.7. Ważność zgód uzyskanych przed wejściem w życie RODO; 3.2. Uzasadniony interes administratora danych jako podstawa przetwarzania danych osobowych; 3.2.1. Uzasadniony interes a inne przesłanki legalizujące przetwarzanie danych; 3.2.2. Powoływanie się na przesłankę uzasadnionego interesu; 3.2.3. Cele przetwarzania na podstawie uzasadnionego interesu; 3.2.4. Uzasadniony interes a prawa osób, których dane dotyczą; 3.2.5. Uzasadniony interes a identyfikowalność danych; 3.3. Zmiana celu przetwarzania danych; 4. Opis wybranych procesów w marketingu i sprzedaży; 4.1. Przygotowanie do zawarcia umowy; 4.2. Wykonywanie umowy; 4.3. Realizacja marketingu bezpośredniego na bazie danych aktualnych kontrahentów; 4.4. Realizacja marketingu bezpośredniego na bazie danych byłych kontrahentów; 4.5. Realizacja marketingu bezpośredniego na rzecz podmiotów trzecich; 4.6.Realizacja marketingu bezpośredniego przez odbiorców danych; 4.7. Pozyskiwanie danych osobowych potencjalnych kontrahentów (lub ich pracowników/współpracowników) ze źródeł powszechnie dostępnych na potrzeby realizacji marketingu bezpośredniego; 4.8. Pozyskiwanie danych osobowych potencjalnych kontrahentów za ich dobrowolną zgodą. Rozdział III. Role podmiotów przetwarzających dane osobowe na gruncie RODO: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Administrator danych osobowych; 2.1. Status administratora danych osobowych; 2.2. Decydowanie o celach i sposobach przetwarzania; 2.3. Administrator fanpage’a w portalu społecznościowym; 2.4. Konsekwencje uznania podmiotu za administratora danych osobowych; 3. Współadministratorzy danych osobowych; 3.1. Współadministrowanie a prawnie uzasadniony interes jako podstawa przetwarzania danych osobowych; 3.2. Współadministrowanie a wspólne ustalanie celów i sposobów przetwarzania; 3.3. C-210/16 –wyrok o współadministrowaniu; 3.4. Konsekwencje przyjęcia współadministrowania; 4. Podmiot przetwarzający dane w imieniu administratora; 4.1. Powierzenie a udostępnienie danych osobowych; 4.2. Konsekwencje przyjęcia powierzenia; 4.2.1. Wybór podmiotu dającego gwarancję przestrzegania wymogów RODO; 4.2.2. Zawarcie umowy powierzenia; 4.2.3. Korzystanie z dalszego podmiotu przetwarzającego; 4.2.4. Przyjęcie powierzenia a samodzielne obowiązki procesora. Rozdział IV. Profilowanie: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Profilowanie w RODO; 2.1. Profilowanie nadanych osobowych; 2.2. Profilowanie w sposób zautomatyzowany; 2.3. Wykorzystanie danych osobowych do oceny czynników osobowych; 3.Konsekwencje przyjęcia, że dochodzi do profilowania; 4. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji a zautomatyzowane przetwarzanie, w tym profilowanie na gruncie RODO; 4.1. Decyzja oparta wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych, w tym profilowaniu; 4.2. Decyzja wywołująca skutki prawne wobec osoby, której dane dotyczą, lub istotnie na nią wpływająca; 5. Konsekwencje przyjęcia, że dochodzi do profilowania prowadzącego do zautomatyzowanego podejmowania decyzji. Rozdział V. RODO a regulacje szczególne w zakresie marketingu –ustawa oświadczeniu usług drogą elektroniczną i ustawa – Prawo telekomunikacyjne: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Relacja RODO i regulacji implementujących dyrektywę 2002/58/WE; 3. Porównanie art. 10 ŚwiadUsłElektU oraz art. 172 PrTelekom; 4. Projekt zmian w przepisach ŚwiadUsłElektU i PrTelekom; 5. Marketing B2B i względem obecnych klientów; 6. Używanie automatów wywołujących (automated call/live call); 7. Używanie wyskakujących okienek (pop-up); 8. Marketing podmiotów trzecich (third party marketing) a marketing realizowany na rzecz podmiotów trzecich; 9. Zgoda na otrzymywanie komunikatów marketingowych od konkretnego podmiotu a zgoda na otrzymywanie informacji o konkretnych towarach/usługach; 10. Badania satysfakcji klienta i badanie rynku; 11. Sposób zbierania zgód na gruncie RODO i regulacji szczególnych; 12. Uzasadniony interes administratora danych a zgoda z ŚwiadUsłElektU i PrTelekom; 13. Wysłanie zapytania z prośbą o zgodę na marketing; 14. Sposób oznaczenia informacji handlowej; 15. Spam jako usługa świadczona drogą elektroniczną; 16. Organy chroniące przed spamem; 17. Marketing a zgoda na stosowanie cookies. 18. Podsumowanie. Rozdział VI. Zapłata danymi osobowymi: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Studia przypadków; 2.1. Świadczenie w zamian za zgodę [Model A]; 2.2. Wykonanie umowy w zamian za wykorzystanie danych winnych celach [Model B]. Rozdział VII. Bazy marketingowe w transakcjach zbycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Specyfika transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części; 3. Badanie due diligence w transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części; 4. Pojęcie bazy danych; 5.Pojęcie bazy marketingowej; 6. Baza marketingowa jako przedmiot obrotu prawnego; 6.1. Baza danych – zasady ochrony prawnej/ochrony sui generis; 6.2. Baza danych jako know-how/tajemnica przedsiębiorstwa; 6.3. Baza danych jako utwór; 6.4. Przypadki mieszane; 6.4.1. Podmiot korzystający z bazy marketingowej jako administrator danych osobowych; 6.4.2. Rodzaje danych przetwarzanych w bazie marketingowej; 6.4.3. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w bazie marketingowej; 7.Podsumowanie. Rozdział. VIII. Ochrona baz danych zawierających dane osobowe: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Baza danych a zbiór danych osobowych; 3. Administrator i podmiot przetwarzający a producent bazy danych; 4. Przetwarzanie danych osobowych a zakres prawa do bazy danych; 5. Umowy dotyczące baz danych a podstawy przetwarzania danych osobowych; 5.1. Producent bazy danych udziela licencji; 5.2. Licencjobiorca powierza przetwarzanie danych znajdujących się w bazie; 5.3. Podmiot przetwarzający będący licencjobiorcą dokonuje dalszego powierzenia. 6. Podsumowanie. Rozdział IX. Prawo ochrony danych osobowych a prywatnoprawna ochrona wizerunku: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Pojęcie wizerunku; 2.1. Wizerunek wprawie prywatnym; 2.2. Wizerunek jako dane osobowe; 3. Status poszczególnych czynności dotyczących wizerunku; 3.1. Sporządzenie wizerunku: zasady ogólne; 3.1.1. Sporządzanie wizerunku z punktu widzenia prawa prywatnego; 3.1.2. Sporządzenie wizerunku z punktu widzenia RODO; 3.2. Eksploatacja wizerunku; 3.2.1.Eksploatacja wizerunku z punktu widzenia prawa prywatnego; 3.2.2. Eksploatacja wizerunku z punktu widzenia RODO; 4. Studia przypadków; 4.1. Wykorzystanie wizerunku modeli i modelek przez fotografa; 4.2. Wykorzystanie wizerunku w filmie promocyjnym; 4.3. Nagranie z imprezy sportowej; 4.3.1. Monitoring wizyjny; 4.3.2. Transmisja z imprezy. Rozdział X. Przetwarzanie danych osobowych w akcjach promocyjnych: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Akcje promocyjne – próba definicji; 3. Rodzaje akcji promocyjnych; 3.1. Konkurs; 3.2. Sprzedaż premiowa; 3.3. Loteria promocyjna; 3.4. Program lojalnościowy i motywacyjny; 4. Konstrukcja prawna akcji promocyjnej; 4.1. Akcja promocyjna jako przyrzeczenie publiczne; 4.2. Akcja promocyjna jako umowa; 4.3. Zobowiązanie do wydania nagrody; 5. Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych w przypadku akcji promocyjnych; 5.1. Zgoda (art.6 ust.1 lit. a RODO); 5.1.1. Problemy związane z pozyskiwaniem zgody; 5.1.2. Przetwarzanie opcjonalnie pozyskiwanych danych osobowych; 5.1.3. Przetwarzanie danych osobowych szczególnych kategorii; 5.1.4. Publikowanie danych osobowych laureatów; 5.1.5. Marketingowy charakter akcji promocyjnej a zgoda; 5.1.6.Zbieranie zgód marketingowych; 5.2.Umowa (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); 5.2.1.Umowa uczestnictwa w akcji promocyjnej; 5.2.2. Przetwarzanie danych osobowych przedstawicieli; 5.3.Obowiązek prawny (art.6 ust.1 lit. c RODO); 5.3.1. Podatki i rachunkowość; 5.3.2. Obowiązki organizatora loterii promocyjnej; 5.3.3. Wykonanie zobowiązania a obowiązek prawny; 5.3.4. Reklamacje; 5.4. Prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust.1 lit. f RODO); 5.4.1. Przyrzeczenie publiczne; 5.4.2. Inne cele. 6. Wybrane zagadnienia podatkowe a przetwarzanie danych osobowych; 6.1. Zryczałtowany podatek dochodowy od osób fizycznych; 6.2. Przychód z innych źródeł; 6.3. Przychód z działalności gospodarczej; 6.4. Protokoły wydania nagród; 6.5. Ewidencja prezentów o małej wartości; 7. Administrator i podmiot przetwarzający w akcji promocyjnej; 7.1. Pojęcie „administratora” i podmiotu przetwarzającego”; 7.2. Samodzielna realizacja akcji promocyjnej; 7.3. Model współpracy z agencją marketingową; 7.3.1. Agencja marketingowa w roli koordynatora; 7.3.2. Agencja marketingowa w roli organizatora; 7.4. Współadministrowanie; 8. Wybrane zagadnienia szczegółowe; 8.1. Akcje promocyjne a obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych; 8.2. Akcje promocyjne a ocena skutków dla ochrony danych; 8.3. Okres przechowywania danych osobowych. Rozdział XI. Screen scraping w działalności marketingowej a ochrona danych osobowych: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Definicja screen scrapingu; 3. Przykłady użycia screen scrapingu; 4. Modele biznesowego wykorzystania screen scrapingu; 5. Problemy prawne związane ze scrapowaniem danych; 5.1. Ochrona baz danych a ochrona danych osobowych; 5.2. Określenie rodzaju pozyskiwanych informacji; 5.3. Warunki korzystania z serwisów internetowych a możliwość kopiowania danych za pomocą scrapowania – wybrane orzecznictwo; 6. Scrapowanie danych a zasady dotyczące zwalczania nieuczciwej konkurencji; 6.1. Przesłanki legalnego wykorzystania informacji zawartych w cudzych bazach danych; 6.2. Definicja pojęcia istotnej części bazy danych; 7. Wykorzystywanie publicznie dostępnych danych a ochrona danych osobowych; 7.1. Podstawa prawna zbierania publicznie dostępnych danych osobowych za pomocą screen scrapingu; 7.2. Kategoryzowanie danych pozyskiwanych w wyniku screen scrapingu w celu marketingowym; 7.3. Przetwarzanie danych osobowych w celu marketingowym na podstawie prawnie uzasadnionego interesu; 7.4. Związanie celem zebrania danych osobowych; 7.5. Spełnienie obowiązku informacyjnego wobec podmiotu danych; 8. Działania marketingowe prowadzone z wykorzystaniem danych pozyskanych w wyniku scrapowania; 9. Podsumowanie. Rozdział XII. Media społecznościowe a ochrona danych osobowych: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Wykorzystywanie mediów społecznościowych do celów marketingowych i sprzedażowych; 3. Elementy mediów społecznościowych w kontekście ochrony danych osobowych; 4. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w mediach społecznościowych; 5. Działanie fanpage’a w serwisie Facebook jako przykład przetwarzania danych osobowych w mediach społecznościowych; 6. Międzynarodowy charakter mediów społecznościowych; 7. Podsumowanie. Rozdział XIII. Zagrożenia i ryzyka w marketingu: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Pojęcie ryzyka naruszenia praw i/lub wolności osób; 3. Źródła ryzyka; 3.1. Ryzyko o podłożu organizacyjnym; 3.2. Ryzyko o podłożu technicznym; 4. Podsumowanie. Rozdział XIV. Zastosowanie funkcji haszujących w marketingu: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Przykładowe wyniki funkcji haszującej; 3. Cechy funkcji haszującej; 4. Haszowanie a szyfrowanie; 5. Haszowanie a anonimizacja; 6. Wykazywanie zgodności przetwarzania z wymogami RODO dzięki stosowaniu funkcji haszującej; 7. Wykorzystanie funkcji haszującej w marketingu; 7.1. Budowanie i zarządzanie bazami danych osobowych; 7.2. Rozliczalność w zakresie zgód i klauzul informacyjnych; 7.3.Rozliczalność w zakresie doręczanych regulaminów i innych dokumentów; 8. Pewność usuwania danych; 9. Zapewnienie odpowiedniego stanu wiedzy technicznej; 10. Zagrożenia związane ze stosowaniem funkcji haszujących lub szyfrujących; 11. Podsumowanie. Rozdział XV. ePrivacy w kontekście marketingu: 1. Zagadnienia wstępne; 2. Założenia projektu rozporządzenia o e-prywatności; 3. Definicje i podstawy przetwarzania danych w projekcie rozporządzenia o e-prywatności; 4. Relacje pomiędzy dyrektywą 2002/58/WE a RODO; 5. Kwestia tzw. cookie wall; 6. Rozporządzenie o e-prywatności a marketing bezpośredni; 7. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342.72/.73 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.72/.73 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kryteria wyodrębnienia sprzedaży w obrocie konsumenckim, 2. Charakterystyka ustawowego uprawnienia do odstąpienia od umowy, 3. Wykonanie i skutki konsumenckiego prawa odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania przyczyny (praw do namysłu), 4. Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową a wadliwość rzeczy, 5. Konsumenckie prawo odstąpienia od umowy jako uprawnienie wynikające z gwarancji ustawowej oraz rękojmi za wady rzeczy, 6. Konsumenckie praw odstąpienia od niektórych innych umów dotyczących rzeczy, 7. Związki umów w obrocie konsumenckim
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawa konsumenta / Karolina Rokita. - Warszawa : LexisNexis Polska Sp. z o.o., 2009. - 225, [1] s. ; 21 cm.
(Poradniki / LexisNexis Polska Sp. z o.o.)
1. Sprzedaż konsumencka, 2. Sprzedaż na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa, 3. Bezpieczeństwo produktów, 4. Kredyt konsumencki, 5. Nieuczciwe praktyki rynkowe, 6. Spory z udziałem konsumentów, 7. Niedozwolone postanowienia umowne (klauzule abuzywne), 8. Upadłość konsumencka, 9. Prawo karne też chroni konsumenta, 10. Kto pomoże konsumentowi?, 11. Przyszłośc prawa konsumenckiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Prawa Handlowego)
1. Zagadnienia ogólne, 2. Wymogi informacyjne ciążące na profesjonaliści, 3. Zgodność z umową, 4. Uprawnienia kupującego, 5. Gwarancja, 6. Zagadnienia uzupełniające
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej)
Cz.I Wybrane przepisy wraz z omówieniem: -Kodeks cywilny: Odpowiedzialność za wady fizyczne to warów nieżywnościowych zakupionych po dn.27.XII.1996r. Odpowiedzialność za wady fizyczne towaró nieżywnościo wych zakupionych przed dn.28.XII.199r. -Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rze czy ruchomych z udziałem konsumentów. -Wytyczne Sądu Najwyższego w zakresie wykłądni prawa i praktyki sądowej w sprawach rękojmi i gwarancji. Cz.II Vademecum konsumenta i sprzedawcy: -10 użytecznych wskazówek. -Polubowne sądy konsumenckie krótki przewodnik. Cz.III Zbiór przydatnych przepisów: -Ustawa z dn.23.IV.1964r. - Kodeks cywilny (wyciąg). -Rozporządzenie Rady Ministrów z dn.30.V.1995r. w spra wie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów przedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów. -Ustawa z dn.17.Xi.1964r. - Kodeks postępowania cywil nego (wyciąg).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sprzedaż konsumencka : komentarz / Jerzy Szczotka. - Wyd.2 uaktual. - Lublin : Oficyna Wydaw. VERBA, 2007. - 206, [1] s ; 21 cm.
Wstęp, I. Sprzedaż konsumencja-komentarz, 1. Sprzedaż konsumencka, 2. Zmiany w przepisach obowiązujących i przepis końcowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sprzedaż przez Internet w prawie europejskim; 2. Sprzedaż w świetle prawa polskiego; 3. Zawarcie umowy sprzedaży przez Internet; 4. Wykonanie umowy sprzedaży przez Internet oraz skutki jej niewykonania bądź nienależytego wykonania; 5. Ustanie stosunku wynikającego z umowy sprzedaży przez Internet i jego skutki; 6. Ograniczenia sprzedaży wybranych towarów przez Internet; 7. Procesowe aspekty sprzedaży przez Internet; 8. Kolizyjne aspekty sprzedaży przez Internet; 9. Podatkowe aspekty sprzedaży przez Internet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i funkcje sankcji w prawie cywilnym; Pojęcie sankcja; Sankcje w prawie konsumenckim; Tradycyjne sankcje cywilnoprawne jako instrument ochrony konsumenta; Funkcje sankcji; 2. Problematyka ochrony konsumenta w prawie polskim i w prawie wspólnotowym- uwagi ogólne: Przyczyny szczególnej ochrony konsumenta; Problematyka ochrony konsumenta w Unii Europejskiej; 3. Sankcje mające zapewnić efektywną realizację obowiązków informacyjnych i ochronę konsumenta na wypadek ich niedopełnienia: O obowiązkach informacyjnych w ogólności; Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym jako instrument ochrony konsumenta przed naruszeniem przez przedsiębiorców obowiązków informacyjnych; Konsekwencje niedochowania obowiązków informacyjnych w przypadku umów o imprezę turystyczną; Konsekwencje niedochowania obowiązków informacyjnych w przypadku umów timesharingu; ; Konsekwencje niedochowania obowiązków informacyjnych w przypadku umowy sprzedaży konsumenckiej; Konsekwencje niedochowania obowiązków informacyjnych w umowie o kredyt konsumencki; 4. Instrumenty zapewniające realizację praw konsumenta, charakterystyczne dla poszczególnych umów: Problem realnego wykonania zobowiązania i pełnej rekompensaty szkody w przypadku umów o imprezę turystyczną; Umowa timesharingu; Sankcje na wypadek niezgodności towaru z umową sprzedaży konsumenckiej; 5. Wnioski końcowe: Przyczyny deficytu realności sankcji; Działania na poziomie prawodawczym w celu zmniejszenia deficytu realności sankcji; Granice swobody działań państw członkowskich w zakresie konstruowania sankcji; Instrumenty ochrony interesów konsumenta na etapie wykonania umowy; Problem rekompensaty uszczerbku niemajątkowego, doznanego przez konsument w przypadku nienależytego wykonania zadania przed przedsiębiorcę; Działania zwiększające świadomość prawa przedsiębiorcę.8. Wykorzystanie sankcji innych niż sankcje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakter prawny umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, 2. Cechy umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, 3. Strony umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, 4. Forma umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, 5. Treść umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, 6. Sposoby zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, 7. Wykonanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, 8. Rozstrzyganie sporów, 9. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, 10. Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych w prawie wspólnotowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki Prawnicze)
Wprowadzenie; Umowy regulujące przeniesienie praw; Umowy regulujące używanie rzeczy; Zobowiązania odnoszące się do świadczenia usług; Umowy regulujące stosunki kredytowe; Zabezpieczenia wierzytelności; Umowy o funkcji alimentacyjnej; Ubezpieczenia gospodarcze; Umowa spółki w systemie prawnym; Przekaz i papiery publiczne; Gra i zakład; Ugoda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ogólne założenia i pojęcia reżimu odnoszącego się do umów konsumenckich, 2. Klauzule dotyczące ogólnych obowiązków informacyjnych, 3. Klauzule dotyczące obowiązków sprzedawcy w zakresie potwierdzenia określonych informacji, 4. Klauzule dotyczące przedmiotu sprzedaży i ceny, 5. Klauzule dotyczące wydania i dostarczenia towaru oraz przejścia ryzyka jego utraty i zniszczenia, 6. Klauzule dotyczące dodatkowych praw i obowiązków stron umowy zawartej na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa, 7. Klauzule dotyczące uprawnienia kupującego i wyłączające odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu stwierdzonej niezgodności towaru z umową, 8. Klauzule dotyczące realizacji uprawnień konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową, 9. Klauzule dotyczące gwarancji, 10. Klauzule dotyczące właściwości sądu w sporach z konsumentami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zobowiązania. Zobowiązania - część szczegółowa / Zbigniew Radwański, Janina Panowicz-Lipska. - Wyd. 13 Stan prawny na sierpień 2019. - Warszawa : C.H.Beck, 2019. - XXVIII, 399 s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Zawiera: Przedmowa do trzynastego wydania Wykaz skrótów Wykaz literatury Rozdział I. Wprowadzenie § 1. Przedmiot i systematyka części szczegółowej prawa zobowiązań I. Przedmiot 1. Podstawy wyróżnienia 2. Stosowanie prawa II. Regulacja umów typowych 1. Uwagi wstępne 2. Systematyzowanie umów szczegółowych 3. Relacje między ustawowymi typami umów 4. Podtypy III. Grupy umów 1. Uwagi wprowadzające 2. Podstawy wyróżnienia grup umów § 2. Systematyzacja szczegółowych umów zobowiązaniowych I. Umowy nazwane II. Umowy nienazwane III. Umowy mieszane IV. Związki umów 1. Uwagi wstępne 2. Łańcuchy i zespoły umów Rozdział II. Umowy regulujące przeniesienie praw § 3. Uwagi ogólne § 4. Sprzedaż I. Uwagi wstępne II. Pojęcie III. Zawarcie umowy 1. Konsensualność 2. Forma 3. Tryb 4. Minimalny (konieczny) zakres konsensu 5. Ograniczenia IV. Oebowiązki sprzedawcy 1. Przeniesienie własności 2. Wydanie rzeczy 3. Obowiązki informacyjne V. Obowiązki kupującego 1. Odebranie rzeczy 2. Zapłata ceny VI. Przedawnienie VII. Rękojmia za wady 1. Uwagi wstępne 2. Wady fizyczne 3. Wady prawne 4. Odpowiedzialność 5. Akty staranności kupującego 6. Uprawnienia 7. Zasady wykonywania uprawnień 8. Terminy 9. Przejście uprawnień 10. Odpowiedzialność odszkodowawcza 11. Modyfikacje odpowiedzialności 12. Roszczenie zwrotne sprzedawcy VIII. Gwarancja przy sprzedaży 1. Pojęcie i charakter prawny 2. Oświadczenie gwarancyjne, dokument gwarancyjny 3. Gwarancja a rękojmia 4. Przesłanki odpowiedzialności 5. Uprawnienia 6. Naprawienie szkody IX. Szczególne rodzaje sprzedaży 1. Uwagi wstępne 2. Sprzedaż na raty 3. Sprzedaż z zastrzeżeniem własności rzeczy sprzedanej 4. Sprzedaż na próbę 5. Sprzedaż z zastrzeżeniem prawa odkupu 6. Prawo pierwokupu § 5. Zamiana I. Pojęcie II. Regulacja ustawowa § 6. Darowizna I. Pojęcie II. Zawarcie umowy 1. Strony 2. Forma III. Skutki IV. Polecenie 1. Pojęcie 2. Wypełnienie V. Odwołanie darowizny 1. Niewdzięczność obdarowanego 2. Niedostatek darczyńcy 3. Tryb odwołania i skutki 4. Darowizna zgodna z zasadami współżycia społecznego VI. Obowiązek utrzymania darczyńcy w razie niedostatku VII. Rozwiązanie darowizny § 6a. Umowa przekazania nieruchomości I. Uwagi wstępne II. Pojęcie i charakterystyka ogólna III. Zawarcie umowy IV. Skutki związane z przekazaniem nieruchomości § 7. Kontraktacja I. Pojęcie II. Obowiązki stron 1. Producenta 2. Kontraktującego III. Zasady odpowiedzialności 1. Producenta 2. Kontraktującego IV. Zmiana w osobie producenta V. Przedawnienie Rozdział III. Umowy regulujące używanie rzeczy § 8. Uwagi ogólne § 9. Najem I. Najem w ogólności 1. Konstrukcja prawna 2. Zawarcie umowy 3. Obowiązki wynajmującego 4. Obowiązki najemcy 5. Zbycie rzeczy najętej 6. Zakończenie najmu 7. Przedawnienie roszczeń II. Najem lokali 1. Uwagi wprowadzające 2. Najem podlegający regulacji ustawy o ochronie praw lokatorów 3. Nawiązanie stosunku najmu 4. Najemca lokalu mieszkalnego 5. Czynsz i inne opłaty 6. Pozostałe prawa i obowiązki stron 7. Sytuacja najemcy wobec osób trzecich 8. Ustanie najmu 9. Skutki ustania najmu § 10. Dzierżawa I. Dzierżawa w ogólności 1. Pojęcie 2. Okres związania 3. Prawa i obowiązki stron 4. Ustanie dzierżawy 5. Dzierżawa nieruchomości rolnej II. Umowa o bezczynszowe oddanie nieruchomości rolnej do używania i pobierania pożytków 1. Charakter prawny 2. Skutki prawne § 11. Użyczenie I. Pojęcie II. Prawa i obowiązki stron 1. Użyczającego 2. Biorącego w używanie III. Ustanie użyczenia 1. Przyczyny 2. Skutki 3. Przedawnienie IV. Nieodpłatne używanie rzeczy i pobieranie z niej pożytków § 12. Leasing I. Wprowadzenie II. Pojęcie 1. Charakterystyka ogólna umowy 2. Nabycie rzeczy 3. Oddanie rzeczy do korzystania 4. Wynagrodzenie pieniężne 5. Umowy podobne III. Treść stosunku prawnego 1. Uwagi wstępne 2. Obowiązki finansującego 3. Sytuacja korzystającego 4. Skutki naruszeń 5. Przeniesienie własności rzeczy IV. Zakończenie leasingu Rozdział IV. Zobowiązania odnoszące się do świadczenia usług § 13. Uwagi ogólne I. Pojęcie usług II. Umowy nazwane i nienazwane § 14. Umowa zlecenia I. Pojęcie i charakterystyka ogólna II. Zawarcie umowy III. Prawa i obowiązki stron 1. Przyjmującego zlecenie 2. Dającego zlecenie IV. Ustanie zlecenia 1. Przyczyny 2. Skutki 3. Przedawnienie § 15. Prowadzenie cudzych spraw bez zlecenia I. Pojęcie II. Skutki III. Potwierdzenie § 16. Umowa o dzieło I. Pojęcie II. Zawarcie umowy III. Prawa i obowiązki stron 1. Uwagi wstępne 2. Sposób wykonania 3. Materiały 4. Współdziałanie 5. Wydanie i odebranie dzieła 6. Rękojmia za wady dzieła 7. Wynagrodzenie IV. Zakończenie stosunku prawnego 1. Przyczyny 2. Przedawnienie § 17. Przechowanie I. Pojęcie II. Zawarcie umowy III. Prawa i obowiązki stron 1. Przechowawcy 2. Składającego IV. Zakończenie stosunku prawnego § 18. Odpowiedzialność utrzymujących hotele i podobne zakłady I. Uwagi wstępne II. Podmioty odpowiedzialne III. Powstanie odpowiedzialności 1. Podstawa 2. Rzecz wniesiona IV. Zasady odpowiedzialności 1. Przesłanki 2. Zakres odszkodowania V. Rozszerzenie odpowiedzialności na inne zakłady VI. Przedawnienie VII. Prawo zastawu § 19. Umowa składu I. Pojęcie II. Zawarcie umowy; dokumenty III. Czas trwania IV. Prawa i obowiązki stron 1. Przedsiębiorcy składowego 2. Składającego V. Odpowiedzialność przedsiębiorcy składowego VI. Przedawnienie i wygaśnięcie roszczeń § 20. Umowa agencyjna I. Pojęcie i charakterystyka ogólna II. Prawa i obowiązki stron III. Zakończenie stosunku prawnego § 21. Umowa komisu I. Pojęcie i charakterystyka ogólna II. Prawa i obowiązki stron 1. Komisanta 2. Komitenta III. Zakończenie stosunku prawnego IV. Stosunki między komisantem a osobą trzecią § 22. Umowa przewozu I. Pojęcie i charakterystyka ogólna 1. Regulacja kodeksowa 2. Ustawy szczegółowe II. Przewóz osób 1. Strony i zawarcie umowy 2. Treść 3. Przedawnienie 4. Zbieg roszczeń odszkodowawczych III. Przewóz rzeczy 1. Strony 2. Zawarcie umowy § 23. Umowa spedycji I. Pojęcie i charakterystyka ogólna II. Rola regulacji kodeksowej Rozdział V. Umowy regulujące stosunki kredytowe § 24. Uwagi ogólne § 25. Pożyczka I. Pojęcie i charakterystyka ogólna II. Prawa i obowiązki stron 1. Dającego pożyczkę 2. Biorącego pożyczkę III. Przedawnienie IV. Pożyczka bankowa § 26. Depozyt nieprawidłowy I. Pojęcie i cechy II. Treść stosunku prawnego § 27. Umowa kredytu I. Pojęcie i charakterystyka ogólna II. Prawa i obowiązki stron 1. Banku 2. Kredytobiorcy III. Przedawnienie § 28. Umowa rachunku bankowego I. Charakterystyka ogólna 1. Pojęcie 2. Strony 3. Cechy 4. Rodzaje rachunków bankowych II. Prawa i obowiązki stron 1. Banku 2. Posiadacza rachunku III. Ustanie stosunku prawnego IV. Przedawnienie V. Rachunki bankowe oszczędnościowe 1. Umowa 2. Rachunki oszczędnościowe osób małoletnich 3. Ochrona środków pieniężnych przed zajęciem 4. Skutki śmierci posiadacza rachunku 5. Skutki nieuprawnionych wypłat lub przelewu 6. Przedawnienie Rozdział VI. Zabezpieczenia wierzytelności § 29. Uwagi ogólne I. Wprowadzenie II. Zabezpieczenia rzeczowe 1. Uwagi ogólne 2. Kaucja 3. Blokada rachunku bankowego III. Zabezpieczenia osobiste 1. Uwagi ogólne 2. Typy zabezpieczeń osobistych § 30. Poręczenie I. Pojęcie 1. Uwagi ogólne 2. Akcesoryjność 3. Równorzędna odpowiedzialność 4. Odpłatność 5. Kauzalność 6. Podporęczenie 7. Poręczenie a awal II. Zawarcie i treść umowy poręczenia 1. Strony 2. Forma 3. Treść umowy III. Skutki prawne poręczenia 1. Uwagi wstępne 2. Nieważność i niezaskarżalność długu głównego 3. Wygaśnięcie poręczenia 4. Zakres odpowiedzialności poręczyciela 5. Realizacja odpowiedzialności poręczyciela 6. Zarzuty przysługujące poręczycielowi IV. Następstwa zaspokojenia wierzyciela 1. Wstąpienie poręczyciela w miejsce zaspokojonego wierzyciela 2. Roszczenia zwrotne między poręczycielami § 31. Gwarancja bankowa I. Pojęcie i funkcjonowanie 1. Uwagi ogólne 2. Regulacja prawna 3. Gwarancja i regwarancja II. Zawarcie i treść umowy 1. Tryb i forma 2. Treść 3. Prowizja banku 4. Przeniesienie gwarancji III. Samodzielność gwarancji 1. Zasada ogólna 2. Zobowiązanie niezależne i abstrakcyjne 3. Zarzuty przysługujące gwarantowi 4. Nadzwyczajne środki ochrony IV. Skutki wykonania zobowiązania gwarancyjnego V. Potwierdzenie gwarancji VI. Przedawnienie VII. Gwarancja a ubezpieczenie kredytu Rozdział VII. Umowy o funkcji alimentacyjnej § 32. Uwagi ogólne § 33. Renta I. Umowa renty 1. Pojęcie i cechy 2. Forma 3. Prawa i obowiązki stron 4. Wygaśnięcie prawa do renty 5. Przedawnienie II. Renta ze źródeł pozaumownych 1. Stosunek do renty umownej 2. Podstawa 3. Modyfikacja świadczeń 4. Przedawnienie § 34. Dożywocie I. Umowa o dożywocie 1. Pojęcie 2. Treść prawa dożywocia 3. Ochrona prawa dożywocia 4. Zmiana treści 5. Rozwiązanie umowy 6. Bezskuteczność względna II. Dożywocie a umowa z następcą 1. Uwagi wstępne 2. Umowa z następcą Rozdział VIII. Ubezpieczenia gospodarcze § 35. Uwagi ogólne I. Wprowadzenie II. Źródła regulacji III. Ubezpieczenia dobrowolne i obowiązkowe § 36. Umowa ubezpieczenia I. Pojęcie II. Podmioty III. Wypadek ubezpieczeniowy IV. Przedmiot ubezpieczenia i świadczenie V. Zawarcie umowy 1. Tryb 2. Forma VI. Powstanie odpowiedzialności ubezpieczyciela VII. Obowiązki stron 1. Znaczenie regulacji ustawowej 2. Obowiązki ubezpieczającego 3. Obowiązki ubezpieczyciela VIII. Wygaśnięcie stosunku ubezpieczenia IX. Przedawnienie Rozdział IX. Umowa spółki w systemie prawnym § 37. Uwagi ogólne§ 38. Spółka cywilna I. Pojęcie 1. Umowa spółki 2. Cel gospodarczy 3. Podmioty II. Stosunki majątkowe i odpowiedzialność za zobowiązania 1. Wkład 2. Wspólny majątek wspólników 3. Odpowiedzialność za zobowiązania spółki 4. Zyski i straty III. Prowadzenie spraw spółki IV. Reprezentacja V. Zmiana składu osobowego spółki VI. Rozwiązanie umowy VII. Rozliczenia Rozdział X. Przekaz i papiery wartościowe § 39. Uwagi ogólne § 40. Przekaz I. Konstrukcja prawna przekazu 1. Pojęcie 2. Odwołalność II. Przyjęcie przekazu 1. Pojęcie 2. Abstrakcyjność 3. Przedawnienie § 41. Papiery wartościowe w ogólności I. Charakterystyka ogólna 1. Pojęcie 2. Powstanie zobowiązania 3. Rodzaje papierów wartościowych 4. Zasady wykonania zobowiązań 5. Umarzanie papierów wartościowych II. Papiery wartościowe a znaki legitymacyjne § 42. Wybrane postacie papierów wartościowych I. Uwagi wstępne II. Weksel 1. Pojęcie 2. Weksel własny 3. Weksel trasowany 4. Poręczenie wekslowe 5. Indos 6. Abstrakcyjność 7. Protest 8. Odpowiedzialność 9. Weksel in blanco 10. Znaczenie gospodarcze III. Czek 1. Pojęcie i cechy 2. Odpowiedzialność IV. Obligacje 1. Pojęcie i rodzaje 2. Odpowiedzialność, zabezpieczenia 3. Emitenci, emisja 4. Zgromadzenie obligatariuszy 5. Obrót obligacjami 6. Wykup obligacji 7. Znaczenie gospodarcze Rozdział XI. Przyrzeczenie publiczne § 43. Przyrzeczenie publiczne I. Przyrzeczenie publiczne w ogólności 1. Pojęcie 2. Treść stosunku prawnego 3. Odwołanie przyrzeczenia publicznego II. Przyrzeczenie nagrody konkursowej 1. Pojęcie 2. Cechy Rozdział XII. Gra i zakład § 44. Umowa gry i zakładu I. Pojęcie i źródła regulacji 1. Uwagi ogólne 2. Regulacja ustawowa II. Skutki prawne 1. Gry i zakłady prowadzone na podstawie zezwolenia 2. Gry i zakłady zakazane 3. Inne gry i zakłady Rozdział XIII. Ugoda § 45. Umowa ugody I. Pojęcie i cechy II. Zawarcie ugody III. Skuteczność 1. Zasady ogólne 2. Wady oświadczenia woli IV. Ugoda sądowa Indeks rzeczowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki Prawnicze)
Wprowadzenie; Umowy regulujące przeniesienie praw; Umowy regulujące używanie rzeczy; Zobowiązania odnoszące się do świadczenia usług; Umowy regulujące stosunki kredytowe; Zabezpieczenia wierzytelności; Umowy o funkcji alimentacyjnej; Ubezpieczenia gospodarcze; Umowa spółki w systemie prawnym; Przekaz i papiery publiczne; Gra i zakład; Ugoda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej