Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(4)
Autor
Granosik Mariusz
(1)
Kozłowska Urszula
(1)
Leoński Jacek
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Strzelecki Zbigniew
(1)
Szlosek Franciszek (1943- )
(1)
Szloska Franciszek
(1)
Wolska-Prylińska Dorota
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Metodologia
(2)
Nauki społeczne
(2)
Pedagogika
(2)
Rodzina
(2)
Socjologia
(2)
Demografia
(1)
Metody badawcze
(1)
Opieka społeczna
(1)
Polityka ludnościowa
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rynak pracy a demografia
(1)
Starzenie się społeczeństwa
(1)
Tożsamość
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tożsamość ponowoczesna. O poszukiwaniach teoretycznych w kontekście metodologicznym, Kategoria tożsamości w badaniach współczesnego społeczeństwa polskiego, Tożsamość jako narracja, O pojęciu i pojmowaniu tożsamości, Czy podmiot teorii strukturacji jest rzeczywiście refleksyjny? Sprzeczności w propozycjach Giddensa, Działanie przedsiębiorcze. Auto-praca nad tożsamością a społeczny proces konstruowania motywacji do działania przedsiębiorczego, Kształcenie tożsamości członków międzynarodowych elit. Internacjonalizm zawodowy - pomiędzy dyskursema praktyką, Czynniki kształtujące tożsamość przedsiębiorcy w Polsce, Tożsamość współczesnych menedżerów, Badanie dyskursu jako sposób rekonstruowania granic tożsamości zawodowej, Destrukcja tożsamości zawodowej. Przykład osób zatrudnionych w domu pomocy społecznej, Bieg życia organizacji. Kilka uwag o historii, tożsamości i upadku Stoczni Szczecińskiej SA, Narzekający taksówkarze. Ideologie zawodowe w działaniu, Konteksty relacji mistrz-uczeń, Zaoczna strona uniwersytetu: "Kontakt", tożsamość i kontekst świadomości, Społeczne konstruowanie emocji, Autoprezentacje mężczyzn odpowiadających na prasowe ogłoszenia towarzysko-matrymonialne, Wirtualne wytwory nastolatka - badania, Tożsamość mieszkańców Warszawy, Uwagi o pojęciu socjalizacja pograniczna, Tożsamość lokalna na pograniczu (na przykładzie Ziemi Lubuskiej), "Wsi spokojna, wsi wesoła..."-elementy stylu życia mieszkańców pewnej mazurskiej wsi, Glokalizacja: lokalny wymiar procesu makroprzekształceń. Wybrane aspekty, Ciało a tożsamość społeczna z perspektywy konstruktywistycznej socjologii ciała, Ciało jako element tożsamości, Ciało a konstruowanie tożsamości indywidualnej w przestrzeni wirtualnej, Ciało jako narzędzie budowania pozycji w grupie. Na podstawie badań wśród tancerzy tańca towarzyskiego, Kreowanie tożsamości w warunkach de-reifikacji i destabilizacji kultury, W spirali niepewności-proces budowania tożsamości poety, Sport jako element tożsamości (na przykładzie biografii Diego Armando Maradony), Trajektoryczne doświadczenie migracji w biografii migrujących małżeństw wojskowych, Interakcja korupcyjna jako spektakl-Podejście dramaturgiczne w badaniu zjawiska korupcji, Człowiek z Davos vs. człowiek Seattle. Rola antyglobalistów w kształtowaniu świadomości i tożsamości społeczeństwa polskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , 245)
1. Tożsamość naukowa i dojrzałość metodologiczna: Uwagi o tożsamości; Nauka jedna- wielość dróg do jej uprawiania; Czy podejmowanie odkrywczych przełomowych badań jest wynikiem jedynie dojrzałości metodologicznej czy już dojrzałości badawczej? Na drodze do kształtowania tożsamości uczonego; Koncepcja badań pedagogicznych- specyfika i uwarunkowania realizacyjnej; Tożsamość osobowa uczonego; O drodze do naukowej tożsamości; Intuicja i introspekcja w poszukiwaniu własnej tożsamości naukowej; Dojrzałość osobowa badawcza oraz jego dojrzałość i gotowość badawcza w warunkach współczesności; Dojrzałość metodologiczna w warunkach transformacji; 2. Wybrane aspekty ogólnometodologiczne: Konceptualizacja mega problemu jako pierwszy etap procesu badawczego; O pożytku z badań w obszarze pracy socjalnej; O trudnej sztuce wyszukiwania owocnych tematów badań; Metodologiczne faux pas w badaniach naukowych- przypadek czy nonszalancja?; 3. Koncepcja badań własnych- ocena i uwarunkowania: Koncepcja pracy promocyjnej- rola promotora i doktoranta; Dobra koncepcja badań własnych- kryteria oceny oraz niezbędne narzędzia do jej przeprowadzania; Dojrzałość metodologiczna i osobista badacza jako podstawa trafnej koncepcji badań własnych; Dobra koncepcja badań własnych to efekt dojrzałości metodologicznej; Praca pedagoga w kontekście metod badawczych w psychologii i pedagogice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Stała Konferencja Pedagogiki Społecznej pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN / Komitet Nauk Pedagogicznych PAN ; 4)
1. Wprowadzenie w problematykę: 1.1 Badania nad pracą socjalną i dla pracy socjalnej - przegląd stanu z lat 1998-2005 2.2 W poszukiwaniu teorii społeczeństwa obywatelskiego. Czego oczekujemy od pracy socjalnej? 2. Podejścia metodologiczne do badania i działania w pracy socjalnej/społecznej: 2.1 Zespołowość jako kluczowa cecha badań interpretatywnych 2.2. Kategoria poznania i zrozumienia pracy socjalnej - postawa przyrodnicza versus postawa humanistyczna w poznaniu drugiego człowieka - problemy, dylematy i wyznaczniki. 2.3. Interdyscyplinarność pracy socjalnej i jej konsekwencje metodologiczne 2.4. Orientacje metodologiczne w badaniach porównawczych europejskiej pracy socjalnej. 2.5. Action research jako metoda badań społecznych dla praktyki pracy socjalnej 2.6. Praca socjalna w społeczeństwie ryzyka - jak badać, jak działać? 2.7. Praca socjalna z dzieckiem ofiarą przemocy - trudnośći diagnostyczne 2.8. Dodatnia anamneza według Verny Kast w diagnozie socjalnej przypadku. 3. Przedmiot badań i pola działania pracownika socjalnego : 3.1. Rodzina i jej konfiguracje ( środowisko życia) : 3.1.1. Rodzina jako obszar działań i dociekań teoretyków oraz praktyków - szanse rozwoju, 3.1.2 Możliwości wspierania rodzin problemowych w środowisku lokalnym 3.1.3 Wybrane aspekty opieki i pomocy dziecku w środowisku wiejskim 3.1.4. Poznawanie środowiska życia dziecka w środowisku wiejskim 3.1.5. Zagrożenia rozwoju społecznego w środowisku życia. Na przykładzie biografii Adama. 3.1.6. Praca socjalna z ludźmi starszymi. 3.2. Środowisko otwarte : 3.2.1. Idee multisektorowość w rozwiązywaniu problemów przemocy i zaniedbywania dziecka w rodzinie - znaczenie dla pracy socjalnej 3.2.2. Okoliczności sprzyjające podejmowaniu aktywności w organizacjach społecznych na przykładzie organizacji pozarządowych zorientowanych na pracę z rodziną 3.2.3. Animacja współpracy środowiskowej w realizacji edukacji regionalnej 3.2.4. Modele działań zapobiegawczych wobec HIV/AIDS w Polsce - rozwiązania - realizacja, konieczność zmian 3.2.5. Konsultanci w pomocy społecznej - w świetle wyników badań empirycznych 4. Analizy makrokontekstu pracy socjalnej : 4.1. Programy wczesnej interwencji jako instrument polityki społecznej w walce z ubóstwem i wykluczeniem społecznym wśród dzieci. Przykład brytyjskiego " Sure Start " 4.2. Partycypacyjny model pomocy społecznej w Polsce po reformie administracyjnej 4.3. Rola systemu edukacyjnego w wyrównywaniu szans młodych ludzi. Przypadek Finlandii i Polski. 4.4. Zróżnicowanie dostępu do nowych technologii komunikacyjnych - źródłem nowych nierówności społecznych 5. Projektowanie przekształceń - koncepcje, przykłady : 5.1. Projekt pedagogiczny jako narzędzie wprowadzania zmian w polu praktyki 5.2. Aktywność zawodowa pracowników socjalnych wykształconych z wykorzystaniem metody projektowania socjalnego. 5.3. Praca socjalna w projektach studentów Studium Pracy Socjalnej Instytutu Socjologii Uniwersytetu Śląskiego 5.4. Projekt socjalny " Pajęczyna " 6. Debata panelowa na temat "Po co nam badania w pracy socjalnej/społecznej?"
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.1 Stan i perspektywy demograficzne. Europa - Polska - stan i perspektywy demograficzne (1980-2050); Narodowy Spisz Powszechny Ludności i Mieszkań 2002 - synteza wyników Cz.2 Teoria i p raktyka demografii. Podstawy metodologiczne nowoczesnej analizy demograficznej; Teorie niskiej płodności; Zmiany procesu zastępowalności pokoleń i ich uwarunkowania Cz.3 Demografia ekonomiczna. Rozwój ludności, a rynek pracy - Polska i Europa; Polska starość - 30 lat później Cz.4 Demografia społeczna. Proces starzenia się ludności a sprawiedliwość i równość międzypokoleniowa; Samorząd terytorialny wobec problemów osób starszych; Niepełnosprawność a rynek - wymiary marginalizacji osób niepełnosprawnych. Cz.5 Demografia rodziny. Problematyka rodziny wielkiego miasta; Zmiany stanu i struktury rodzin w kontekście przemian procesów demograficznych w Polsce w latach 1988-2002 Cz.6 De mografia medyczna. Zdrowie, umieralność a polityka ludnościowa - Polska - Europa; Onkologia polska - osiągnięcia, problemy i propozycje rozwiązań systemowych; Ochrona zdrowia dzieci i młodzieży w Polsce - aktualne problemy i propozycje rozwiązań systemowych Cz.7 Demografia regionalna. Zróżnicowanie regionalne sytuacji demograficznejw Polsce; Rozwój demograficzny ludności województwa śląskiego Cz.8 Po lityka ludnościowa. Polityka ludnościowa i społeczna - doświadczenia międzynarodowe; Etyczne aspekty polityki demograficznej; Zadania samorządów terytorialnych w rozwoju demograficznym i polityce ludnosciowej. Deklaracja I Kongresu Demografi cznego w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej