Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(4)
Autor
Dołęga Zofia
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Kafka Franz (1883-1924)
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Schulz Bruno
(1)
Twardowska-Rajewska Jolanta
(1)
Urban Bronisław
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura austriacka
(1)
Temat
Samotność
(6)
Agresywność
(1)
Dziecko
(1)
Grupy społeczne
(1)
Kara (psychologia)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Młodzież
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wartość
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Powieść
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 126)
Samotność i osamotnienie ludzi starszych jako kategorie aksjologiczne; Samotność oraz starość w świetle koncepcji jakości życia; Problem osamotnienia chorego narażonego na cierpienie i bezradność starości; Samotność jako jedna z treści etykiety starości; Samotność jako czynnik etiologiczny chorób okresu starości; Samotność jako czynnik zaburzeń odżywiania seniorów; Praca socjalna z samotnym seniorem; Edukacja seniorów sposobem na samotność. Na podstawie doświadczeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poczucie osamotnienia dziecka jako wynik zaburzonych relacji emocjonalnych i społecznych w rodzinie. 2. Oddziaływania wychowawcze rodziców a poczucie osamotnienia dziecka w rodzinie. 3. Osamotnienie dziecka a jego adaptacja w środowisku społecznym. 4. Założenia metodologiczne badań własnych. 5. Źródła i rozmiary poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie. 6. Etologia zaburzeń więzi emocjonalnych między rodzicami a dzieckiem w rodzinie. 7. Poczucie osamotnienia dziecka jako dysfunkcjonalność oddziaływań wychowawczych. 8. Poczucie osamotnienia dziecka jako dysfunkcja adaptacyjna w środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Gazety Wyborczej ; 23)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2070)
1. Teoretyczne rozważania nad samotnością: Samotność jako problem filozoficzno-antropologiczny; Wybrane psychologiczne aspekty samotności; Psychologiczne źródła samotności; Pomiar samotności jako zmiennej psychologicznej. 2. Problematyka i metodologia badań własnych: Cel i problemy badawcze; Pomiar zmiennych w procedurze badań 3. Wyniki badań nad zakresem problemu samotności i jej predyktorami w okresie dorastania: Zakres problemu samotności wśród badanej młodzieży - studium empiryczne nr 3; Czynniki socjodemograficzne a samotność; Poczucie samotności u młodzieży o różnym stanie zdrowia - studium empiryczne nr 5; Relacyjne predyktory samotności; Rozwojowo-wychowawcze źródła samotności. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Eksplikacja zagadnień związanych z kategorią wartości; 2. Samotność w ujęciu interdyscyplinarnym; 3. Metodologia badań własnych; 4. Wartości, pasje i doświadczenie samotności młodzieży na podstawie analizy wypowiedzi badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I: Zachowania dewiacyjne współczesnej młodzieży. 1. Tendencje we współczesnej przestępczości młodzieży. 2. Główne interpretacje teoretyczne. Rozdział II: Temperamentalne uwarunkowania zróżnicowań zaburzeń w zachowaniu. 1. Biopsychiczne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu i niedostosowania społecznego. 2. Współczesne badania nad uwarunkowaniami biopsychicznymi. 3. Teoretyczne i operacyjne ujęcie zaburzeń w zachowaniu. 4. Zróżnicowania typologiczne zaburzeń: zachowania eksternalizacyjne i internalizacyjne. 5. Emocjonalność i kontrola wewnętrzna a typy zaburzeń. 6. Predyspozycje temperamentalne i wczesne oddziaływania rodzicielskie jako predyktory zaburzeń w zachowaniu. 7. Geneza zachowań agresywnych. 8. Empiryczna weryfikacja uwarunkowań zachowań agresywnych. Rozdział III: Grupowe uwarunkowania zjawisk dewiacyjnych. 1. Rola grupy rówieśniczej w etiologii zachowań dewiacyjnych. 2. Odrzucenie a wycofanie. Powiązania z problemami internalizacyjnymi. 3. Znęcanie się i wiktymizacja. 4. Negatywna socjalizacja w grupie rówieśniczej. 5. Procesy pośredniczące w oddziaływaniu czynników grupowych na indywidualne zachowania dewiacyjne. 6. Dewiacyjne grupy rówieśnicze a przestępczość. 7. Relacje w grupie rówieśniczej a przystosowanie społeczne w życiu dorosłym. 8. Zorganizowane grupy dewiacyjne w środowisku lokalnym. Rozdział IV: Odrzucenie dzieci z zaburzeniami w zachowaniu przez grupę rówieśniczą. 1. Reakcje rówieśników na przejawy zaburzeń w zachowaniu. 2. Zachowania agresywne i przemocowe jako efekt agresji wewnątrzrodzinnej i rówieśniczej. 3. Percepcja odrzucenia a rodzaje zaburzeń w zachowaniu. 4. Motywy zachowań agresywnych dzieci odrzuconych. 5. Agresja i odrzucenie przez grupę jako predyktory chronicznych zachowań dewiacyjnych. 6. Przyjaźń i przejawy agresji. 7. Samotność jako konsekwencja zaburzeń w zachowaniu i odrzucenia przez grupę rówieśniczą. Rozdział V: Pozytywny wpływ grupy rówieśniczej na readaptację dzieci agresywnych i odrzuconych. 1. Akceptacja w grupie rówieśniczej jako przeciwwaga negatywnych doświadczeń rodzinnych. 2. Grupa rówieśnicza jako wsparcie dla ofiar przemocy ze strony środowiska lokalnego. 3. Modyfikujący wpływ grupy rówieśniczej na skuteczność strategii adaptacyjnych stosowanych przez dzieci zaburzone w sytuacji stresu i wiktymizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej