Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia
(2)
Autor
Benner Dietrich
(1)
Starnawski Witold
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Demokracja
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kultura
(1)
Nauczanie
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Prawda
(1)
Religia
(1)
Wychowanie chrześcijańskie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wybór pism: Przekaz moralności przez doświadczenie negatywne i etyka eksperymentalna jako adekwatne formy współczesnego wychowania moralnego; Kształcenie i demokracja; Kształcenie a Kultura. Uwagi na podstawie artykułu Immanuela Kanta "Co to jest oświecenie?" i Mosesa Mendelssohna "W kwestii: Co znaczy oświecać?"; Wychowanie a przekaz tradycji. Główne problemy innowacyjnej teorii i praxis transmisji kultury; Kształcenie a religia. Rozważania o ichproblematycznym stosunku oraz współczesnych zadaniach nauczania religii w szkole; Rozumienie krytyki na podstawie rozróżnienia afirmatywnych i nieafirmatywnych koncepcji kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Założenia metodologiczno-poznawcze. 1. Fundament poznawczy - doświadczenie człowieka. 2. Teoretyczny i praktyczny aspekt pedagogii. 3. Metoda pedagogii - aspekt poznawczy. Część II: Doświadczenie wychowania jako źródło pedagogii. 1. Ontyczno-antropologiczne implikacje doświadczenia wychowania. 2. Wychowanie integralne. 3. Charakterystyka doświadczenia wychowania. Część III: Filozoficzne wymiary prawdy. 1. Prawda poznawcza, ontyczna i absolutna. 2. Doświadczalny aspekt prawdy. 3. Osobowy aspekt prawdy. Część IV: Moc prawdy. 1. Poznawcza moc prawdy. 2. Normatywna moc prawdy. 3. Osobowa moc prawdy - świadectwo. 4. Siła fałszu. 5. Milczenie prawdy. Część V: Prawda jako czynnik wyzwalający. 1. Związek prawdy i wolności w osobie - zniewolenie i wyzwolenie. 2. Człowiek jako byt zadany sobie - doskonalenie. 3. "Prawdziwość osoby". 4. "Zniewolenie" przez prawdę. Część VI: Prawda jako zasada wpływu wychowawczego. 1. Charakter wpływu wychowawczego. 2. Metafizyczne ujęcie wpływu. 3. Osobowe ujęcie wpływu. 4. Spotkanie - dynamiczny aspekt wpływu. 5. Subiektywne warunki efektywności wpływu. 6. Zasada prawdy a przymus w wychowaniu. Część VII: Wychowanie prawdziwościowe. 1. Podstawy wychowania prawdziwościowego. 2. Naśladowanie jako metoda pedagogii. 3. Wychowanie prawdziwościowe we wspólnocie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej