Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(5)
Autor
Baran Jolanta
(1)
Benner Dietrich
(1)
Krysztofik Janusz
(1)
Kłoczowski Jerzy
(1)
Nowacka Ewa J. (1947- )
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Starnawski Witold
(1)
Stańkowski Bogdan
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Walulik Anna
(1)
Żukowska-Gardzińska Dominika (1978- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Religia
(4)
Demokracja
(2)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Kościół katolicki
(2)
Kultura
(2)
Benedykt XVI (papież ; 1927-2022)
(1)
Biblia
(1)
Biblioterapia
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Europa
(1)
Franków, państwo
(1)
Głusi
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Kościół
(1)
Kościół a państwo
(1)
Miasta
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie papieskie
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niewidomi
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Polityka
(1)
Prawda
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Religijność
(1)
Socjoterapia
(1)
Teologia katolicka
(1)
Wieś
(1)
Wychowanie chrześcijańskie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Zakony
(1)
Temat: czas
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Religia i duchowość
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Dorośli uczą się religii: Uczenie się dorosłych oparte na źródłach religijnych; Edukacja religijna dorosłych w Kościele katolickim. R. 2 Dorośli poznają Biblię: Początki i historie Korespondencyjnego Kursu Biblijnego; Idea Korespondencyjnego Kursu Biblijnego; Struktura Korespondencyjnego Kursu Biblijnego; W systemie korespondencyjnym; Metodyka Korespondencyjnego Kursu Biblijnego. R. 3 Uczenie się dorosłych w Korespondencyjnym Kursie Biblijnym: Teorie aktywności edukacyjnej i uczenia się dorosłych; Uczestnicy Korespondencyjnego Kursu Biblijnego. R. 4 Motywacja uczestnictwa w Korespondencyjnym Kursie Biblijnym: Motywacja w uczeniu się dorosłych; Motywy zewnętrzne; Motywy wewnętrzne. R. 5 Skutki uczestnictwa w Korespondencyjnym Kursie Biblijnym: Wspomaganie rozwoju osobowościowego; Wspomaganie rozwoju poznawczego; Wspomaganie rozwoju duchowego. R. 6 Kształtowanie stylu życia wspomagane uczestnictwem w Korespondencyjnym Kursie Biblijnym: Codzienność kształtowana przez edukację religijną; „W sieci niecodziennych wydarzeń”; „W zasięgu wahadła”; „Na zaczarowanej wyspie”; „We własnym kręgu”. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybór pism: Przekaz moralności przez doświadczenie negatywne i etyka eksperymentalna jako adekwatne formy współczesnego wychowania moralnego; Kształcenie i demokracja; Kształcenie a Kultura. Uwagi na podstawie artykułu Immanuela Kanta "Co to jest oświecenie?" i Mosesa Mendelssohna "W kwestii: Co znaczy oświecać?"; Wychowanie a przekaz tradycji. Główne problemy innowacyjnej teorii i praxis transmisji kultury; Kształcenie a religia. Rozważania o ichproblematycznym stosunku oraz współczesnych zadaniach nauczania religii w szkole; Rozumienie krytyki na podstawie rozróżnienia afirmatywnych i nieafirmatywnych koncepcji kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / pod red. Franciszek Rzepka)
1. Imigracja- nowe wyzwanie?: Imigranci- cudzoziemcy w polskiej rzeczywistości; Obcokrajowcy w ustawodawstwie polskim; Imigranci- obcokrajowcy a polska polityka oświatowa; Programy szkolne a perspektywa wychowania wielokulturowego i edukacji europejskiej; 2. Szkoła polska a problem edukacji europejskiej i wychowania wielokulturowego: Zadania szkoły w świetle edukacji europejskiej i wychowania w duchu wielokulturowości; Nauczyciel w szkole europejskiej wielokulturowej; Metoda cooperative learning w szkole europejskiej wielokulturowej; 3. Nauczyciel w obliczu wielokulturowości i wychowania do wspólnej Europy- wyniki badań empirycznych wśród nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych na Podhalu: Podstawy metodologiczne badań; Wyniki badań empirycznych wśród nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych na Podhalu; Synteza wyników; 4. Rola przedmiotów szkolnych w wychowaniu wielokulturowym i edukacji europejskiej: Język polski; Języki obce; Historia; Geografia; Muzyka; Religia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jubileusze)
Słowo wstępne. Wprowadzenie. Twórca idei: Mistrz – uczeń. Cywilizacja i kultura u Jana Pawła II w kontekście ponowoczesności (na przykładzie Francji). Pasterz zaiste uniwersalny. Św. Jan Paweł II: encykliki społeczne – przełom w stosunkach społecznych i gospodarczych świata. Rodzina i nowa ewangelizacja w nauczaniu św. Jana Pawła. Głowa Kościoła Katolickiego: Świętość jako odpowiedź Jana Pawła II na wyzwania współczesnego świata. Troska o Kościół w świecie współczesnym: Jan Paweł II i Yves COngar OP. Kluczowe reformy Soboru Watykańskiego II i dowartościowanie świeckich w Kościele w czasie pontyfikatu Jana Pawła II. Papież przywódca: Dyplomacja papieska w imię pokoju na świecie. Jan Paweł II – budowanie społeczeństwa obywatelskiego. Rola Jana Pawła II w rozwoju zasady pomocniczości. Zmiana kierunku polityki wschodniej Stolicy Apostolskiej przez Jana Pawła II i upadek komunizmu w Europie Środkowej i Wschodniej. Papież człowiek kultury: Rozwód czy separacja? Relacje Kościoła z kulturą w trakcie pontyfikatu Jana Pawła II. Medytacyjno-mistyczne aspekty poezji Karola Wojtyły – Jana Pawła II. Literacka droga Karola Wojtyły. Papież dialogu: Personalizm Jana Pawła II w dialogu z filozofiami XX wieku. Dialog ocalenia w myśli Karola Wojtyły. Inkulturacja, ekumenizm i dialog międzyreligijny – poza ideologią i stereotypem. Fenomen Światowych Dni Młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Założenia metodologiczno-poznawcze. 1. Fundament poznawczy - doświadczenie człowieka. 2. Teoretyczny i praktyczny aspekt pedagogii. 3. Metoda pedagogii - aspekt poznawczy. Część II: Doświadczenie wychowania jako źródło pedagogii. 1. Ontyczno-antropologiczne implikacje doświadczenia wychowania. 2. Wychowanie integralne. 3. Charakterystyka doświadczenia wychowania. Część III: Filozoficzne wymiary prawdy. 1. Prawda poznawcza, ontyczna i absolutna. 2. Doświadczalny aspekt prawdy. 3. Osobowy aspekt prawdy. Część IV: Moc prawdy. 1. Poznawcza moc prawdy. 2. Normatywna moc prawdy. 3. Osobowa moc prawdy - świadectwo. 4. Siła fałszu. 5. Milczenie prawdy. Część V: Prawda jako czynnik wyzwalający. 1. Związek prawdy i wolności w osobie - zniewolenie i wyzwolenie. 2. Człowiek jako byt zadany sobie - doskonalenie. 3. "Prawdziwość osoby". 4. "Zniewolenie" przez prawdę. Część VI: Prawda jako zasada wpływu wychowawczego. 1. Charakter wpływu wychowawczego. 2. Metafizyczne ujęcie wpływu. 3. Osobowe ujęcie wpływu. 4. Spotkanie - dynamiczny aspekt wpływu. 5. Subiektywne warunki efektywności wpływu. 6. Zasada prawdy a przymus w wychowaniu. Część VII: Wychowanie prawdziwościowe. 1. Podstawy wychowania prawdziwościowego. 2. Naśladowanie jako metoda pedagogii. 3. Wychowanie prawdziwościowe we wspólnocie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; nr 2881)
I. Wpływ myśli społeczno-politycznej św. Augustyna na rozwój teorii państwa i Kościoła II. Średniowieczna myśl społeczno-polityczna III. Wpływ doktryny św. Augustyna i św. Bonawentury na zasadnicze założenia teorii Benedykta XVI IV. Wpływ doktryny Soboru Watykańskiego II na kształtowanie się myśli społecznej i politycznej Benedykta XVI V. Społeczno-polityczna myśli Jana Pawła II VI. Ogólne założenia teorii spoeczno0politycznej Benedykta XVI VII. Filozofia człowieka w encyklice Benedykta XVI Deus Caritas Est oraz jej idee przewodnie VIII. Teoria państwa i prawa IX. Kościół a państwo X. Rola zasady subsydiarności w ustrojach państw demokratycznych Europy Zachodniej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Cesarstwo karolińskie - pierwsza próba zjednoczenia Zachodu, 2. Przełom, 3. Wspólnoty, 4. Humanizm chrześcijański, 5. Edukacja dla wszystkich, 6. Państwa, 7. Polska i Rzeczpospolita Obojga Narodów w Rzeczypospolitej chrześcijańskiej, 8. Od Rzeczypospolitej chrześcijańskiej do Europy, 9. Miejsce chrześcijaństwa i chrześcijańskiego dziedzictwa w Europie w stuleciach XVIII-XXI, Epilo : dzisiaj i jutro Europy. Refleksje historyków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; "Wiedział, co zrobić ze swoim życiem". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; Olga Skorochodowi - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniemej; Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; Niepełnosprawny tancerz; Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; Rynek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Cz. II Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnych w tworzeniu dóbr kulturalnych; Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; "Zabawa teatrem", "praca teatrem" - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; Aktynowość plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; Działalność Drużyn "Nieprzetartego szlaku" źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze?; Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Cz. III Kulturowe konteksty niepełnosprawności: Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; Jedność ludzka w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietzschego; wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; Kultura duchowa czyli kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uśmiech niedokończony; Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Cz. IV Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności: Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; Oryginalność jako kryterium oceny zdalności twórczych uczniów z wadą słuchu; Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; Podstawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej