Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(93)
Forma i typ
Książki
(92)
Publikacje naukowe
(54)
Publikacje fachowe
(29)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
tylko na miejscu
(43)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(70)
Czytelnia
(46)
Autor
Gardian-Miałkowska Renata
(2)
Golinowska Stanisława (1947- )
(2)
Majchrzak-Lepczyk Justyna
(2)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Arendt Łukasz (1979- )
(1)
Banaś Jarosław
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Borek Aleksandra
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Borowska Elżbieta
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Broda-Wysocki Piotr (1970- )
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Burlita Augustyna
(1)
Busławski Adam
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bąk Grzegorz
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chmielecka Monika
(1)
Copp Tomasz
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Dajek Elżbieta Renata
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Dzik Piotr
(1)
Dzięcioł Paweł
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gabryś Agnieszka
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Herbstem Jan
(1)
Itrich-Drabarek Jolanta
(1)
Jasiak-Fik Justyna (1983- )
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klimowicz Monika
(1)
Klonowska-Senderska Iwona
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Kocot Damian
(1)
Kolny Beata
(1)
Komorowska Olga
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Korzeniak Grażyna
(1)
Kotowska Irena E
(1)
Kowalski Michał J
(1)
Kozłowski Arkadiusz
(1)
Krans Michał
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kudła Janusz
(1)
Kukulak-Dolata Iwon
(1)
Kulińska Ewa
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Lackowska Marta (1981- )
(1)
Lupa Iwona
(1)
Lutek Wojciech
(1)
Maciejewski Grzegorz (1971- )
(1)
Malinowska Mirosława
(1)
Marzec Bożena (1958- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Michalewska-Pawlak Małgorzata
(1)
Micheli Enrico
(1)
Michońska-Stadnik Anna
(1)
Mielczarek Adam
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Morawski Antoni
(1)
Mroczek Robert
(1)
Nesterak Janusz
(1)
Nowk Marta
(1)
Nowotniak Justyna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Opolska-Bielańska Agata
(1)
Opolski Krzysztof (1948- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Partyk Aleksandra
(1)
Pastuszak Zbigniew
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pawlak Piotr
(1)
Pikuła Norbert (1975- )
(1)
Plewka Czesław (1947- )
(1)
Popławski Wojciech (1946- )
(1)
Poszytek Paweł (1968- )
(1)
Przastek Daniel (1975- )
(1)
Richert-Kaźmierska Anita
(1)
Rogulska Beata (1970-)
(1)
Rosak-Szyrocka Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(55)
Kraj wydania
Polska
(93)
Język
polski
(93)
Temat
Kobieta
(7)
Praca
(7)
Jakość życia
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Polityka regionalna
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Miasta
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Rynek pracy
(4)
Satysfakcja zawodowa
(4)
Zarządzanie
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Efektywność ekonomiczna
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Menedżerowie
(3)
Nauczyciele
(3)
Obsługa klienta
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Policjanci
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Badania naukowe
(2)
COVID-19
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Innowacje
(2)
Integracja europejska
(2)
Internet
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Media społecznościowe
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mężczyzna
(2)
Nauczanie
(2)
Nawyki konsumenckie
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Opieka społeczna
(2)
Organizacja
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Policja
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Prostytucja
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia pracy
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Raport z badań
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Satysfakcja konsumentów
(2)
Socjologia
(2)
Socjologia rodziny
(2)
Sponsoring
(2)
Starzenie się
(2)
Styl kierowania
(2)
Wielokulturowość
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie publiczne
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Życie codzienne
(2)
Życie seksualne
(2)
Absolwenci
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Akceptacja choroby
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Architekci
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania marketingowe
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Ból
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Coaching
(1)
Controlling personalny
(1)
Couchsurfing
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Decyzje
(1)
Demografia
(1)
Digitalizacja
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
Temat: czas
2001-
(49)
1989-2000
(14)
1901-2000
(11)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(60)
Czechy
(2)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Ameryka Północna
(1)
Azja
(1)
Chiny
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kanada
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Małopolska
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Rosja
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(93)
Opracowanie
(35)
Monografia
(22)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały pomocnicze
(4)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(33)
Zarządzanie i marketing
(29)
Edukacja i pedagogika
(21)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(21)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(16)
Psychologia
(15)
Medycyna i zdrowie
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Językoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
93 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; 1. Psychospołeczne perspektywy niepełnosprawności jako wyznaczniki w organizowaniu oddziaływań rehabilitacyjnych: 1.1. Niepełnosprawność – zagadnienia terminologiczne i definicyjne; 1.2. Podstawowe perspektywy badawcze niepełnosprawności; 1.3. Niepełnosprawność – perspektywa indywidualna; 1.4. Niepełnosprawność – perspektywa społeczna; 1.5. Niepełnosprawność – perspektywa integracyjna. 2. Zachowania pomocowe fizjoterapeutów jako forma interwencji w sytuację osoby niepełnosprawnej: 2.1. Wprowadzenie – zagadnienia terminologiczne i definicyjne; 2.2. Podstawowe wymiary procesy udzielania pomocy; 2.3. Podstawowe wyznaczniki procesy udzielania pomocy przez fizjoterapeutów; 2.4. Od typologii do strategii zachowań pomocowych. 3. Metodologia badań własnych: 3.1. Problem pracy i hipotezy badawcze; 3.2. Procedura badań; 3.3. Charakterystyka zastosowanej techniki pomiarowej; 3.4. Charakterystyka osób badanych. 4. Analiza wyników badań: 4.1. Spostrzeganie niepełnosprawności a doświadczenie zawodowe fizjoterapeutów (weryfikacja hipotezy I); 4.2. Spostrzeganie niepełnosprawności wśród personelu medycznego (weryfikacja hipotezy II); 4.3. Spostrzeganie zachowań pomocowych a doświadczenie zawodowe fizjoterapeutów (weryfikacja hipotezy III); 4.4. Spostrzeganie zachowań pomocowych wśród personelu medycznego (weryfikacja hipotezy IV); 4.5. Spostrzeganie niepełnosprawności a spostrzeganie zachowań pomocowych wśród personelu medycznego (weryfikacja hipotezy V); 4.6. Spostrzeganie niepełnosprawności i zachowań pomocowych a płeć osób badanych; 4.7. Spostrzeganie niepełnosprawności w badanych grupach – analiza uzupełniająca; 4.8. Spostrzeganie zachowań pomocowych w badanych grupach – analiza uzupełniająca. 5. Dyskusja i wnioski: 5.1. Spostrzeganie niepełnosprawności a doświadczenie zawodowe fizjoterapeutów; 5.2. Spostrzeganie niepełnosprawności wśród personelu medycznego; 5.3. Spostrzeganie zachowań pomocowych a doświadczenie zawodowe fizjoterapeutów; 5.4. Spostrzeganie zachowań pomocowych wśród personelu medycznego; 5.5. Spostrzeganie niepełnosprawności a spostrzeganie zachowań pomocowych wśród personelu medycznego; 5.6. Spostrzeganie niepełnosprawności i zachowań pomocowych – uwagi dodatkowe. 6. Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Różnorodność podejść definicyjnych, metodologicznych i tematycznych w studiach nad uczestnictwem społecznym osób niepełnosprawnych; 2. Stan badań nad uczestnictwem społecznym osób z wrodzonymi dysfunkcjami fizycznymi; 3. Uwarunkowania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 4. Precyzja własnej strategii wobec badania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 5. Metodologia badań własnych; 6. Wyniki badań własnych nad stylami uczestnictwa społecznego osób z wrodzonymi dysfunkcjami sensorycznymi i motorycznymi; 7. Zróżnicowanie styczności społecznej w badanej grupie; 8. Uwarunkowania kontaktów społecznych osób z dysfunkcjami wrodzonymi. Wstępne podsumowanie; 9. Style społecznego uczestnictwa- typy konstruktywne i warianty empiryczne; 10. Zróżnicowanie stylów uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 11. Wnioski końcowe; 12. Zadania rehabilitacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka zasad zarządzania Toyoty i metod BOST; 2. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Elementy dachu domu Toyoty; 3. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 1; 4. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 2; 5. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 3; 6. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 4; 7. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 6; 8. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 7; 9. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 14; Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Problem średniej w ankietach o skali rangowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I. Komunikacja marketingowa jako przedmiot badań: 1.1. Komunikacja marketingowa - podejście procesowe i systemowe; 1.2. Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej - próba identyfikacji; 1.3. Środki realizacji celów komunikacji marketingowej. Rozdział II. Dylematy pomiaru skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej: 2.1. Podstawy źródłowe, metody i techniki badań skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej; 2.2. Wskaźniki skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej; 2.3. Założenia, przebieg badań i charakterystyka prób badawczych. Rozdział III. Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej w świetle badań jakościowych: 3.1. Postrzeganie skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej przez menedżerów; 3.2. Struktura funkcjonalno-instrumentalna komunikacji marketingowej w badanych przedsiębiorstwach; 3.3. Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej w badanych podmiotach - próba oceny. Rozdział IV. Cele, działania i efekty komunikacji marketingowej - na podstawie badań ilościowych: 4.1. Cele i sposoby oceny efektów komunikacji marketingowej; 4.2. Skuteczne i efektywne działania z zakresu komunikacji marketingowej; 4.3. Budżetowanie i koszty komunikacji marketingowej; 4.4. Współpraca z agencjami reklamowymi i badawczymi w zakresie oceny efektów komunikacji marketingowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Część pierwsza: Recepcja idei i ewaluacji i jej źródła w polu praktyki edukacyjnej: Wprowadzenie; 1. Istota pojęcia „ewaluacja”; 2. Praktykowanie ewaluacji poza teorią - teoria na usługach praktyki ewaluacyjnej; 3. Ewaluacja edukacyjna - w drodze do autoewaluacji (ewaluacji wewnętrznej); 4. Zmiana systemu nadzoru pedagogicznego w Polsce; 5. Nieoczywiste potencjały ewaluacji wewnętrznej; 6. Nauczyciele ewaluatorami – nowa rola czy nowa scena? 7. Zespoły ewaluacyjne. Część Druga: Konceptualizacja projektu badawczego: 1. Teoria społecznych światów Anselma Straussa jako perspektywa teoretyczna; 2. Cele, przedmiot, problematyka badań; 3. złożona natura przedmiotu badań a procedura analityczna badawcza; 4. temporalne ramy doboru próby celowej do badań. Część 3: Społeczne światy szkolnych ewaluatorów: Wprowadzenie; 1. Ewaluacja jako działanie podstawowe; 2. Subświaty ewaluacji – proces segmentacji; 3 Proces legitymizacji ewaluacji w zróżnicowanych perspektywach temporalnych cztery profile evaluatorów – Areny sporu; 5. Proces „ stawania się” ewaluatorem. Zakończenie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uzasadnienie koncepcji pracy; Zamiast wprowadzenia. I. W poszukiwaniu statusu tożsamości naukowej pedagogiki pracy: 1. Jak rozumiem termin status tożsamości naukowej; 2. Stan teoretyczności pedagogiki pracy; 3. Pedagogika pracy czy pedagogika zawodowa? 4. Ewolucja przedmiotu badań i zainteresowań pedagogiki pracy; 5. Obszary i działy badawcze jako próba systematyki i doprecyzowania przedmiotu badań pedagogiki pracy; 6. Przedmiot badań i obszary problemowe pedagogiki pracy w kontekście współczesnych rozstrzygnięć edukacyjnych i ekonomicznych. II. System pojęciowy pedagogiki pracy: 1. Proces tworzenia i wyodrębniania z pespektywy pedagogicznej systemu pojęciowego dla relacji człowiek-praca; 2. Drogi i bezdroża interpretacyjne pracy ludzkiej; 3. Edukacja czy wychowanie przez pracę i do pracy? 4. Spór o istotę zawodu; 5. Kwalifikacje i kompetencje zawodowe jako przykład braku konsekwencji i spójności definicyjnych; 6. Umiejętność jako podstawowa kategoria pojęciowa nie tylko pedagogiki pracy. III. Założenia metodologiczne, procedury oraz metody badań charakterystyczne dla pedagogiki pracy: 1. Typologia badań pedagogicznych; 2. Założenia metodologiczne eksponowane w pedagogice pracy; 3. Procedura badań jako ważna kategoria strategii metodologicznej w pedagogice pracy; 4. Metody i techniki stosowane w badaniach pedagogicznych problemów relacji człowiek-wychowanie-praca. IV. Wybrane aspekty teoretyczne i systemowe kształcenia i doskonalenia zawodowego (spojrzenie z perspektywy pedagogiki pracy): 1. Istota kształcenia doskonalenia zawodowego; 2. Socjoekonomiczny model rozwoju człowieka jako podstawowa przesłanka teoretyczna współcześnie rozumianego kształcenia zawodowego; 3. Kształcenie zawodowe w Polsce po 1945 roku w kontekście złożoności historycznej, mnogości sprzecznych koncepcji oraz zmian cywilizacyjno-kulturowych; Refleksja końcowa; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie i metoda biograficzna; Rozdział 1. Wieloaspektowość rodzicielstwa w perspektywie pedagogicznej: 1.1. Rodzice z niepełnosprawnością intelektualną. Doniesienia z badań; 1.2. Trudności związane z rodzicielstwem osób niepełnosprawnych intelektualnie – krytyczna analiza literatury przedmiotu; 1.3. Uwarunkowania społeczne rodzicielstwa osób niepełnosprawnych i postrzeganie go przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną; 1.4. Kompetencje rodzicielskie i zdrowie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną; 1.5. Promowanie wsparcia społecznego i umiejętności rodzicielskich przez rodziców z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział 2. „Codzienność rodzicielska” rodziców z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – perspektywa badawcza: 2.1. Przed ciążą – życie w parze i plany założenia rodziny w historiach badanych rodziców; 2.2. Opieka położnicza – poród, jego przebieg i czas połogu w narracjach badanych rodziców; 2.3. Opieka nad dzieckiem. Codzienność rodzicielska; 2.4. Plany rodzicielskie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną; Zakończenie; Bibliografia; O Autorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rysunki drzew, wykonane przez osoby z różnych grup badawczych; 2. Porównanie wyników uzyskanych z Testu Drzewa i innych testów na podstawie indywidualnych przypadków; 3. Korelacje pomiędzy wynikami Testu Osobowości i Zainteresowań a Testem Drzewa; 4. Korelacje wewnętrzne pomiędzy poszczególnymi cechami opisującymi rysunek drzewa; 5. Kontrowersje wokół najczęściej stosowanych metod projekcyjnych; Zmodyfikowana lista cech do oceny rysunku drzew.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Problemy funkcjonowania rodzin z osobą niepełnosprawną intelektualnie 1.1 Pojęcie niepełnosprawności i niepełnosprawności intelektualnej 1.2 Rodzina w życiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną 1.3 Wsparcie dla rodzin z dorosłą osobą z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 2. Jakość życia w kontekście niepełnosprawności intelektualnej 2.1. Teoretyczne podstawy koncepcji jakości życia 2.2. Osoby z niepełnosprawnością jako podmiot badań 2.3. Jakość życia rodzin z osobą z niepełnosprawnością w świetle badań wtórnych Rozdział 3. Wymiary jakości życia rodziny opiekującej się osobą z niepełnosprawnością intelektualną (w świetle wyników badań własnych) – jakościowych i ilościowych 3.1 Sytuacja finansowa rodziny 3.2 Samodzielność życiowa oraz sprawność fizyczna osoby niepełnosprawnej 3.3 Stan zdrowia głównego opiekuna 3.4 Aktywność życiowa i wypoczynek głównego opiekuna 3.5 Stopień zaspokojenia potrzeb 3.6 Usługi dodatkowe dla osoby z niepełnosprawnością 3.7 Wsparcie bliskiego otoczenia. Rozdział 4. Ocena jakości życia rodziny opiekującej się osobą niepełnosprawną intelektualnie (w świetle wyników badania ilościowego) 4.1. Konstrukcja syntetycznego wskaźnika jakości życia 4.2. Zróżnicowanie jakości życia między rożnymi grupami gospodarstw domowych 4.3. Analiza nastrojów głównych opiekunów osób niepełnosprawnych intelektualnie; Zakończenie; Załączniki; Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety; Załącznik 2; Scenariusz badania jakościowego z przedstawicielami instytucji świadczących usługi na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin; Załącznik 3. Scenariusz badania jakościowego z rodzicami; Załącznik 4 Uczestnicy badania jakościowego; Załącznik 5. Umowne punkty określające sytuację materialną rodziny w zależności od dochodów oraz liczby członków; Załącznik 6. Planowana alokacja próby pomiędzy regiony; Załącznik 7. Wypowiedzi respondentów w kwestionariuszu w pytaniu 50; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Badanie pakietów usług” jako źródło wiedzy o potrzebach użytkowników dworców 1.1. Metodologia „Badania Pakietów Usług 2018” 1.2. Analiza wyników przeprowadzonych badań w zakresie usług i funkcjonalności niezbędnych na wszystkich kategoriach dworców 1.3. Wyniki badania jako podstawa do tworzenia rekomendowanego standardu na określonych kategoriach dworców 2. Zmiana ról w rodzinie a wpływ ojców na zakup produktów dla dzieci – implikacje marketingowe 2.1. Rola ojca w „tradycyjnej” rodzinie 2.2. Ewolucja roli ojca 2.3. Nowe wzorce męskości i ojcostwa? 2.4. Marketingowe implikacje nowych ról ojców w rodzinie 3. Indywidualizacja produktów a satysfakcja klientów 3.1. Istota i formy indywidualizacji produktów 3.2. Istota i uwarunkowania satysfakcji klientów 3.3. Relacje między indywidualizacją produktów a satysfakcją klientów 3.4. Wybrane uwarunkowania relacji między indywidualizacją produktów a satysfakcją klientów 4. Perspektywy i bariery rozwoju konsumpcji etycznej 4.1. Podstawy teoretyczne konsumpcji etycznej 4.2. Obszary konsumpcji etycznej 4.3. Negatywne i pozytywne formy etycznego zachowania konsumentów 4.4. Perspektywy i bariery rozwoju konsumpcji etycznej 5. Podejmowanie decyzji zakupowych nowych produktów spożywczych przez młodych nabywców Wprowadzenie 5.1. Innowacje a rynek produktów spożywczych 5.2. Zachowania młodych nabywców wobec nowych produktów spożywczych – wyniki badań 6. Consumerism in Poland – a fact or a myth? 6.1. Consumerism – theoretical foundations 6.2. Research methods 6.3. Research findings 6.3.1. Households’ shopping in Poland 6.3.2. Goods possessed by households 6.3.3. Consumer attitude – shopping and possessing products as a source of pleasure and entertainment 6.3.4. Wastage – throwing away, frequent replacement of products 7. Zachowania biegaczy w ujęciu pokoleniowym na przykładzie uczestników biegu Nocna Ściema 7.1. Postawy baby boomers, X, Y, Z 7.2. Moda na bieganie – skala zjawiska w Polsce 7.3. Profil biegacza w ujęciu pokoleniowym na przykładzie uczestników biegu Nocna Ściema 7.4. Zachowania biegaczy a przynależność do pokoleń 8. Korzystanie przez seniorów z informacji o ofercie banków jako wyzwanie dla sektora 8.1. Grupy seniorów jako konsumenci i odbiorcy informacji 8.2. Źródła informacji o usługach bankowych wśród osób starszych 8.3. Możliwe działania banków wobec wyzwań segmentu seniorów 9. Znaczenie Internetu w procesie zakupu usług turystycznych 9.1. Etapy procesu zakupu usługi turystycznej a możliwości i zakres wykorzystania Internetu 9.2. Wykorzystanie Internetu w procesie zakupu usługi turystycznej według grup wieku respondentów z województwa podkarpackiego 10. Assessment of the ethical behaviour of transport service providers by young consumers 10.1. Ethical activities of transport companies 10.2. Methodology 10.3. Results of own research 11. Preferencje młodych kobiet na rynku piwa rzemieślniczego 11.1. Przesłanki badania preferencji kobiet na rynku piwa 11.2. Metodyka badania preferencji kobiet na rynku piwa 11.3. Preferencje kobiet na rynku piwa w świetle badań empirycznych 12. Consumers’ needs as the basis for market development of aesthetic medicine services 12.1. Consumer on the market of aesthetic medicine services 12.2. Consumers’ needs on the market of aesthetic medicine services 12.3. Consumers’ needs as a basis for the market development of aesthetic medicine services – own research results 13. Postawy polskich konsumentów wobec wybranych rodzajów nowej żywności 13.1. Metodologia 13.2. Analiza wyników 14. Poziom zaspokojenia potrzeb żywnościowych Polaków w latach 2001–2015 14.1. Źródła informacji i metody badań 14.2. Determinanty zmian w potrzebach żywnościowych w latach 2001–2015 14.3. Metodyka badań ekonometrycznych 14.4. Wybrane wyniki badań 15. Wpływ cyfryzacji na funkcjonowanie rynku opieki zdrowotnej w Polsce 15.1. Geneza cyfryzacji w usługach medycznych 15.2. Cyfryzacja polskiej opieki zdrowotnej – istota i struktura 15.3. Istota projektu e-zdrowie 15.4. Uwarunkowania prawne funkcjonowania e-zdrowia 15.5. Próba oceny przygotowania polskiego rynku opieki zdrowotnej do wdrożenia systemu e-zdrowia 16. Postrzeganie zagrożeń związanych z konsumpcją e-usług przez młodych konsumentów 16.1. Identyfikacja zagrożeń 16.2. Założenia badań własnych i charakterystyka próby 16.3. Wyniki badań 17. Biegi OCR w Polsce – charakterystyka uczestnika oraz aspekt marketingowy 17.1. Rozwój biegów OCR na przestrzeni ostatnich 5 lat 17.2. Biegacz OCR – charakterystyka na podstawie badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podziękowanie; Wprowadzenie: 1. Polskie szkoły a ukraińscy uchodźcy; 2. Dane statystyczne; 3. Przyczyny migracji ludności. I. Prawne i praktyczne aspekty funkcjonowania ukraińskich uczniów w polskim systemie oświaty: 1. System oświaty w Polsce i w Ukrainie; 2. Zmiany w przepisach prawa dotyczące uczniów z Ukrainy; 3. Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2021/2022; 4. Kształcenie uczniów z Ukrainy po 1 września 2022 r. II. Ukraińscy uchodźcy w polskiej szkole: 1. Uchodźcy i ich problemy; 2. Oddziały przygotowawcze; 3. Dostosowania edukacyjne dla uczniów z Ukrainy; 4. Nauka zdalna w ukraińskim systemie oświaty; 5. Polscy uczniowie wobec swoich koleżanek i kolegów z Ukrainy. III. Raport badań: 1. Cel badania; 2. Metodologia, narzędzia oraz etyka badania; 3. Przedstawienie wyników badania; 4. Wnioski i rekomendacje z pierwszej części badań; 5. Nauka języka polskiego obcokrajowców. Studium przypadku; 6. Nauka języka polskiego ucznia ukraińskiego przed 24 lutego 2022 r. 7. Nauczanie języka polskiego ucznia ukraińskiego po 24 lutego 2022 r. 8. Wnioski i rekomendacje z drugiej części badań. IV. Praca nauczycieli z ukraińskimi uczniami: 1. Ukraiński nauczyciel w polskiej szkole; 2. Zatrudnianie obywateli Ukrainy na stanowisku nauczyciela; 3. Uznawanie kwalifikacji nauczyciela z Ukrainy; 4. Ukraińscy nauczyciele ze znajomością języka polskiego; 5. Polscy nauczyciele ze znajomością języka ukraińskiego; 6. Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach zróżnicowanych pod względem narodowościowym. V. Nowa szkolna rzeczywistość a wielokulturowość: 1. Badania na wielokulturowością i międzykulturowością w edukacji; 2. „Sami swoi” i „Ten obcy”; 3. Spotkanie z Innym; 4. Szkoła jako miejsce spotkań. Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Ankiety.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Koncepcja community policing - budowanie fundamentów poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego w społecznościach lokalnych: Podstawowe założenia community policing; Funkcja edukacyjna i wychowawcza Policja; Idea community policing jako źródło innowacyjnych metod współpracy społeczności lokalnych z Policją. R. 2 Podstawy prawne i strategie policyjnych działań profilaktycznych w Polsce: Pojęcie profilaktyki, prewencji, działań zapobiegawczych, działań zwalczających; Podstawy prawne działań profilaktycznych Policji; Rola działań profilaktycznych policji w zapewnienia poczucia bezpieczeństwa obywateli. R. 3 Dzielnicowy jako podstawowe ogniwo realizacji filozofii community policing: Dzielnicowy elementem community policing; Zadania dzielnicowego i jego rola w kształtowaniu bezpieczeństwa społeczności lokalnych; Przepisy regulujące funkcjonowanie służby dzielnicowych. R. 4 Czynniki utrudniające i ułatwiające dzielnicowym pracę w zakresie profilaktyki społecznej w wybranych trzech garnizonach: Cała Polska - wprowadzenie; Garnizon dolnośląski; Komenda Stołeczna Policji; Garnizon kujawsko-pomorski. R. 5 Czynniki utrudniając i ułatwiające dzielnicowym pracę w zakresie profilaktyki społecznej w wybranych czterech garnizonach: Garnizon lubelski; Garnizon lubuski; Garnizon łódzki; Garnizon małopolski. R. 6 5 Czynniki utrudniając i ułatwiające dzielnicowym pracę w zakresie profilaktyki społecznej w wybranych trzech garnizonach: Garnizon mazowiecki; Garnizon opolski; Garnizon podkarpacki. R. 7 Czynniki utrudniając i ułatwiające dzielnicowym pracę w zakresie profilaktyki społecznej w wybranych trzech garnizonach: Garnizon podlaski; Garnizon pomorski; Garnizon śląski. R. 8 Czynniki utrudniając i ułatwiające dzielnicowym pracę w zakresie profilaktyki społecznej w wybranych czterech garnizonach: Garnizon świętokrzyski; Garnizon warmińsko-mazurski; wielkopolski; Garnizon zachodniopomorski. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Glottodydaktyka jako dziedzina badawcza; 2. Konceptualizacja przedmiotu badań; 3. Badania empiryczne: charakterystyka ogólna i typy badań; 4. Badania empiryczne: procedura i opracowanie wyników; 5. Redagowanie prac naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. ISTOTA AUTYZMU 1.1. Pojęcie autyzmu oraz kryteria diagnostyczne 1.2. Przyczyny autyzmu oraz najważniejsze teorie etiologiczne autyzmu 1.3. Podstawowe objawy oraz zaburzenia towarzyszące zaburzeniu ze spektrum autyzmu 1.4. Wczesne wykrywanie autyzmu i wczesne wspomaganie rozwoju oraz stosowane terapie Rozdział 2. MUZYKOTERAPIA 2.1. Rozważania terminologiczne oraz cele muzykoterapii 2.2. Założenia teoretyczne muzykoterapii i podejścia terapeutyczne 2.3. Klasyfikacja muzykoterapii – umiejscowienie muzyki w terapii i rola terapeuty 2.4. Modele i doświadczenia muzykoterapeutyczne 2.6. Muzykoterapia w autyzmie – badania Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH 3.1. Muzykoterapia jako pole badań 3.2. Perspektywa badawcza 3.3. Przedmiot badań 3.4. Cele prowadzonych badań 3.5. Problemy badawcze 3.6. Metoda badań 3.7. Organizacja badania – model protokołu badawczego Rozdział 4. ZNACZENIE TECHNIK MUZYKOTERAPEUTYCZNYCH WE WSPARCIU ROZWOJU DZIECKA Z AUTYZMEM – BADANIA WŁASNE 4.1. Analiza przypadków 4.2. Podsumowanie; BIBLIOGRAFIA; ANEKSY; Załącznik 1A. Kategoria pożądane muzyczne Załącznik 1B. Kategoria pożądane relacyjne muzyczne Załącznik 1C. Kategoria niepożądane muzyczne Załącznik 1D. Kategoria niepożądane relacyjne muzyczne Załącznik 2. Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 3. Kwestionariusz uzupełniający Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 4. Skala obserwacji zachowania dziecka (SOZ-D) Załącznik 5. Skala I: Relacja dziecko–terapeuta we wspólnym doświadczaniu muzycznym Załącznik 6. Skala II: Muzyczna komunikatywność; WYKAZ TABEL, RYSUNKÓW, WYKRESÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologiczny model dobrostanu w pracy : wartość i sens pracy / Agnieszka Czerw. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 231, [1] s. : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Psychologia Teoria Badania)
Zawiera: 1. Psychologia pozytywna i jej wpływ na psychologię pracy i organizacji. 2. Dobrostan jako pojęcie ogólne dotyczące różnych obszarów życia; Dobrostan osobisty, społeczny i zawodowy; Koncepcja hedonistyczna i eudajmonistyczna dobrostanu przyjemne i wartościowe życie; Sens rozróżnienia perspektywy hedonistycznej i eudajmonistycznej; Dobrostan i złe samopoczucie. 3. Dobrostan w pracy stan wiedzy aktualnej; Hedonistyczny dobrostan w pracy i organizacji; Emocje w sytuacji pracy; Satysfakcja z pracy; Eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Zaangażowanie w pracę; Flow w pracy; Pasja w pracy; Poczucie powołania w pracy; Praca jako wartość centralna w życiu człowieka; Wartości realizowane w pracy; Sens pracy. 4. Budowanie pozytywnej organizacji poprzez nadawanie sensu pracy; Praktyki organizacyjne a odczuwanie sensu pracy przez pracowników; Przyczyny dobrostanu w pracy w szerokim kontekście dopasowania do pracy i organizacji. 5. Kwestionariusz eudajmonistycznego dobrostanu w miejscu pracy; Założenia teoretyczne kwestionariusza; Konstrukcja narzędzia do pomiaru dobrostanu w miejscu pracy; Badania konstrukcyjne Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Definicje skal Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Analiza konfirmacyjna struktury Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Stabilność pomiaru Kwestionariuszem Dobrostanu w Miejscu Pracy; Profile dobrostanu w pracy. 6. Weryfikacja konceptualnego modelu relacji eudajmonistycznego dobrostanu zawodowego z innymi typami dobrostanu; Relacja hedonistycznego i eudajmonistycznego dobrostanu w pracy; Badanie 1 eudajmonistyczny i hedonistyczny (satysfakcja z pracy) dobrostan w pracy; Badanie 2 eudajmonistyczny i hedonistyczny (afekt) dobrostan w pracy; Empiryczny model zależności różnych typów dobrostanu w sytuacji pracy; Relacja dobrostanu w miejscu pracy do dobrostanu osobistego i społecznego; Badanie 3 dobrostan w pracy i w życiu w perspektywie hedonistycznej; Badanie 4 eudajmonistyczny dobrostan w pracy i w życiu; Badanie 5 dobrostan w pracy i w życiu w mieszanej perspektywie; Badanie 5a hedonistyczny dobrostan osobisty i eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 5b eudajmonistyczny dobrostan osobisty i hedonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 6 dobrostan w pracy i dobrostan społeczny w perspektywie eudajmonistycznej; Empiryczny model zależności eudajmonistycznych miar dobrostanu w różnych obszarach funkcjonowania człowieka; Empiryczny model zależności dobrostanu zawodowego (eudajmonistycznego i hedonistycznego) z dobrostanem w innych obszarach funkcjonowania człowieka. 7. Podsumowanie rola psychologicznego dobrostanu u pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp. Rozdział I Pojęcie, źródła oraz mechanizmy redukujące lęk menadżerów w Polsce i w Chinach: 1.1. Człowiek jako podmiot odczuwanego lęku w kulturach zachodniej i chińskiej. 1.2. Źródła lęku. 1.3. Mechanizmy redukujące lęk menadżerów. Rozdział II Lęk decyzyjny menadżerów z Polski i z Chin w realizacji funkcji zarządzania: 2.1. Działanie menadżera w realizacji funkcji zarządzania. 2.2. Proces decydowania oraz rodzaje decyzji menadżerskich. 2.3. Istota decyzji menadżerskich oraz radzenie sobie z lękiem decyzyjnym na podstawie wywiadów z menadżerami z Polski i z Chin. Rozdział III Radzenie sobie z lękiem decyzyjnym menadżerów polskich i chińskich w świetle badań: 3.1. Problem badawczy, hipotezy, metody badawcze oraz przebieg badań. 3.2. Wyniki badań menadżerów polskich i chińskich w zakresie lęku jako stanu i jako cechy. 3.3. Propozycje działań redukujących lęk decyzyjny menadżerów oraz ich rezultaty. Zakończenie. Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Mobbing- zaprzeczenie solidarności, 2. Czy to już mobbing?, 3. Mobbing- charakterystyka zjawiska, 4. Jak walczyć z dyskryminacją i nękaniem, 5. Czynniki utrudniające walkę z mobbingiem, 6. Raport z badań przeprowadzonych w 2002 r. w Polsce, 7. Gdzie możesz uzyskać pomoc?, 8. Rady praktyczne, 9. 14 rad dla mobbingowanego zamiast podsumowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Style kierowania ludźmi 1.1. Istota stylu kierowania ludźmi 1.2. Ewolucja stylów kierowania ludźmi Rozdział 2. Determinanty stylów kierowania ludźmi 2.1. Determinanty stylu kierowania ludźmi w świetle literatury 2.2. Determinanty stylu kierowania ludźmi w świetle badań Rozdział 3. Program badań 3.1. Model badawczy 3.2. Cele i hipotezy badawcze 3.3. Metoda badań i procedura badawcza 3.4. Charakterystyka badanej zbiorowości 3.5. Analiza zgodności wyników z rozkładem normalnym Rozdział 4. Analiza statystyczna - interpretacja wyników 4.1. Typ osobowości badanych menedżerów 4.2. Kompetencje społeczne badanych menedżerów 4.3. Poziom inteligencji emocjonalnej badanych menedżerów 4.4. Style kierowania preferowane przez badanych menedżerów 4.5. Weryfikacja hipotez badawczych 4.6. Wnioski z badań empirycznych; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis wykresów; Spis rysunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej