Form of Work
Książki
(59)
Status
available
(37)
only on-site
(36)
unavailable
(4)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(42)
Czytelnia
(36)
Author
Brzezińska Anna
(8)
Czerniawska Ewa
(4)
Gerrig Richard J
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria
(4)
Radzicki Józef
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Trempała Janusz
(3)
Appelt Karolina
(2)
Bakiera Lucyna
(2)
Birch Ann
(2)
Doliński Dariusz
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Olejnik Marian
(2)
Piaget Jean
(2)
Schaffer H. Rudolph
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Strelau Jan
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Anglin Jeremy M
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bowlby John
(1)
Bruner Jerome
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Brzezińska Anna I
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Butler Gillian
(1)
Bühler Charlotte (1893-1974)
(1)
Cichy Edward
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Dobroczyński Bartłomiej
(1)
Dunn Judy
(1)
Fontana David
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Harwas-Napierała Barbara. Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara. Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Hebb Donald Olding (1904-1985)
(1)
Helms Donald B
(1)
Huget Patrycja
(1)
Jabłoński Sławomir
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Janiszewska-Rain Joanna
(1)
Jarosz Józef
(1)
Jegier Aneta
(1)
Karandashev Yuri
(1)
Kipp Katherine
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kołakowska Tamara
(1)
Kołudzka Janina
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lis Stanisława
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Marchow Marta
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Mańk-Kowalska Jadwiga
(1)
McManus Freda
(1)
Mietzel Gerd
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Ober-Łopatka Kinga
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Paszkowski Michał
(1)
Pałczyński Janusz
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria. Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Radomska Anna
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rzepa Teresa
(1)
Satir Virginia
(1)
Schaffer David Reed
(1)
Senko Tatiana
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Siuta Jerzy
(1)
Stec Radosław
(1)
Szurowska Beata
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Tomaszewski Tadeusz
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Trempała Janusz. Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Trempała Janusz. Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Turner Jeffrey S
(1)
Tylikowska Anna
(1)
Tyszkowa Maria
(1)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(1)
Tyszkowa Maria. Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Year
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
Country
Poland
(59)
Language
Polish
(59)
Subject
Psychologia rozwojowa
(48)
Dziecko
(26)
Osobowość
(15)
Młodzież
(13)
Psychologia
(13)
Mowa
(12)
Psychologia społeczna
(12)
Uczenie się
(9)
Myślenie
(8)
Uczucia
(8)
Stres
(7)
Zachowanie
(7)
Inteligencja (psychol.)
(6)
Motywacja
(6)
Pamięć
(6)
Psychoterapia
(6)
Choroby psychiczne
(5)
Niemowlę
(5)
Poznanie
(5)
Zmysły
(5)
Świadomość
(5)
Metodologia
(4)
Psychopatologia
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój społeczny
(4)
Sen
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Genetyka
(3)
Ludzie starzy
(3)
Myślenie -- psychologia rozwojowa
(3)
Mózg
(3)
Młodzież -- psychologia
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Noworodek
(3)
Osobowość -- teoria -- podręcznik akademicki
(3)
Psychologia rozwojowa -- podręcznik
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Diagnoza
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura
(2)
Nauczyciele
(2)
Neuropsychologia
(2)
Piaget, Jean
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Samoakceptacja
(2)
Starość
(2)
Twórczość
(2)
Umysł
(2)
Vygotskij, Lev Semenovič
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Życie
(2)
Alkohol
(1)
Alkoholizm
(1)
Autyzm
(1)
Brzezińska, Anna
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dorosłość
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka
(1)
Eutanazja
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hipnoza
(1)
Język
(1)
Język niemiecki
(1)
Języki
(1)
Kształcenie
(1)
Lateralizacja
(1)
Medytacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Narkotyki
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nałóg
(1)
Ontogeneza
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Piaget, Jean (1896-1980)
(1)
Pokwitanie
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Przyjaźń
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Publicystyka polska
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Ruchy
(1)
Sens życia
(1)
59 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-814-0
Zawiera: 1. Co i jak bada psychologia rozwoju?: Zmiany społeczne oraz ich skutki dla rozwoju indywidualnego – obszary zapotrzebowania na badania psychologii rozwoju; Status teorii i perspektywy badawcze; Różnorodność sposobów opisywania i wyjaśniania rozwoju człowieka; Nowe podejście w psychologii rozwoju; Zadania psychologii rozwoju. 2. Zmiana a rozwój: Pojęcie rozwoju; Rodzaje zmian rozwojowych; Dynamika zmian rozwojowych; Interakcje czynników rozwoju; Etapy rozwoju i zadania rozwojowe. 3. Badania nad procesem i efektami rozwoju: Podejścia badawcze w psychologii rozwoju; Problemy badawcze psychologii rozwoju; Strategie prowadzenia badań. 4. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym: Struktura i ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów poznawczych; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Zagrożenia dla rozwoju dziecka w I erze; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy I erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze II. 5. Rozwój w okresie dzieciństwa: Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów psychicznych; Zabawa i nauka; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Przebieg i skutki kryzysów w rozwoju dziecka; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy II erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze III. 6. Rozwój w okresie dorastania: Istota III ery rozwoju; Zadania okresu adolescencji; Społeczne środowiska rozwoju w okresie adolescencji; Zmiany w sferze biologicznej, psychicznej i społecznej; Istota kryzysu adolescencyjnego; Kształtowanie się tożsamości; Tożsamość negatywna i jej znaczenie w procesie rozwoju; Zaburzenia rozwoju w okresie dorastania; Źródła i istota wsparcia udzielanego nastolatkom; efekty rozwojowe – z czym dorastający kończy III erę rozwoju i do czego jest gotowy w erze IV. 7. Rozwój w okresie dorosłości: Istota IV ery rozwoju; Podział okresu dorosłości na etapy i zadania z nimi związane; Rozwiązanie kryzysu okresu adolescencji a proces wchodzenia w dorosłość; Zmiany okresu dorosłości; Kryzysy dorosłości i ich źródła; od debiutanta do mistrza – o uczeniu się roli osoby dorosłej; Ewolucja roli pracownika w dorosłości; Życie rodzinne w okresie dorosłości; Wybrane problemy zdrowotne okresu dorosłości; Efekty rozwojowe ery IV. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-626-9
Zawiera: 1. Co i jak bada psychologia rozwoju?: Zmiany społeczne oraz ich skutki dla rozwoju indywidualnego – obszary zapotrzebowania na badania psychologii rozwoju; Status teorii i perspektywy badawcze; Różnorodność sposobów opisywania i wyjaśniania rozwoju człowieka; Nowe podejście w psychologii rozwoju; Zadania psychologii rozwoju. 2. Zmiana a rozwój: Pojęcie rozwoju; Rodzaje zmian rozwojowych; Dynamika zmian rozwojowych; Interakcje czynników rozwoju; Etapy rozwoju i zadania rozwojowe. 3. Badania nad procesem i efektami rozwoju: Podejścia badawcze w psychologii rozwoju; Problemy badawcze psychologii rozwoju; Strategie prowadzenia badań. 4. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym: Struktura i ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów poznawczych; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Zagrożenia dla rozwoju dziecka w I erze; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy I erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze II. 5. Rozwój w okresie dzieciństwa: Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów psychicznych; Zabawa i nauka; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Przebieg i skutki kryzysów w rozwoju dziecka; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy II erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze III. 6. Rozwój w okresie dorastania: Istota III ery rozwoju; Zadania okresu adolescencji; Społeczne środowiska rozwoju w okresie adolescencji; Zmiany w sferze biologicznej, psychicznej i społecznej; Istota kryzysu adolescencyjnego; Kształtowanie się tożsamości; Tożsamość negatywna i jej znaczenie w procesie rozwoju; Zaburzenia rozwoju w okresie dorastania; Źródła i istota wsparcia udzielanego nastolatkom; efekty rozwojowe – z czym dorastający kończy III erę rozwoju i do czego jest gotowy w erze IV. 7. Rozwój w okresie dorosłości: Istota IV ery rozwoju; Podział okresu dorosłości na etapy i zadania z nimi związane; Rozwiązanie kryzysu okresu adolescencji a proces wchodzenia w dorosłość; Zmiany okresu dorosłości; Kryzysy dorosłości i ich źródła; od debiutanta do mistrza – o uczeniu się roli osoby dorosłej; Ewolucja roli pracownika w dorosłości; Życie rodzinne w okresie dorosłości; Wybrane problemy zdrowotne okresu dorosłości; Efekty rozwojowe ery IV. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159,9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89275-38-7
1. Podstawowe pojęcia, 2. Przedmiot, cele, funkcje i zadania psychologii rozwoju, 3. Czynniki i wyznaczniki rozwoju człowieka, 4. Okresy rozwoju człowieka, 5. Kategorie rozwoju człowieka, 6. Zaburzenia i upośledzenia rozwoju człowieka, 7. Typy i metody badań w psychologii rozwoju człowieka, 8. Teorie psychologii rozwoju człowieka, 9. Historia psychologii rozwoju człowieka, 10. Zachowanie jako przejaw rozwoju człowieka
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zawiera: R. 1 Psychika a zachowanie się; R. 2 Wnioskowanie z zachowania się; R. 3 Układ nerwowy - I. Drogi nerwowe w uczeniu się i spostrzeganiu; R. 4 Rodzaje kontroli sensorycznej - zachowanie się wyższe i niższe; R. 5 Uczenie się Typu-R i uczenie się poznawcze; wzmocnienie; R. 6 Uczenie się, pamięć i zapomnienie; R. 7 Dziedziczenie, dojrzewanie, wczesne uczenie się; R. 8 Interludium statystyczne i grupa kontrolna; R. 9 Inteligencja; R. 10 Układ nerwowy - II. Mechanizmy motywacyjne; R. 11 Emocje i motywacja; kontekst społeczny; R. 12 Wrażenie a spostrzeżenie; R. 13 Myślenie; R. 14 Psychologia a metoda naukowa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2000. - 296 s. : tab., wykr. ; 25 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 3)
ISBN: 83-88495-22-4
Co to jest i na jakie pytania odpowiada społeczna psychologia rozwoju? Czym jest i czego dotyczy rozwój? Jak przebiega zmiana rozwojowa? Co powoduje, że człowiek się rozwija? W jakich kontekstach rozwija się człowiek? Jak zmienia się człowiek w ciągu życia; Jak kształtuje się człowiek w ciągu życia? Jak kształtuje się tożsamość człowieka w ciągu życia? Jak teorie psychologiczne wyjaśniają rozwój człowieka? Porównanie koncepcji podziału biegu życia człowieka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Book
In basket
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Wyd.3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2007. - 296 s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 3)
ISBN: 978-83-7383-273-2
Co to jest i na jakie pytania odpowiada społeczna psychologia rozwoju? Czym jest i czego dotyczy rozwój? Jak przebiega zmiana rozwojowa? Co powoduje, że człowiek się rozwija? W jakich kontekstach rozwija się człowiek? Jak zmienia się człowiek w ciągu życia; Jak kształtuje się człowiek w ciągu życia? Jak kształtuje się tożsamość człowieka w ciągu życia? Jak teorie psychologiczne wyjaśniają rozwój człowieka? Porównanie koncepcji podziału biegu życia człowieka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14237-5
1. Kształtowanie się psychologii rozwojowej jako nauki, 2. Przedmiot, problemy i zadania współczesnej psychologii rozwoju człowieka, 3. Pojęcie rozwoju i zmiany rozwojowej, 4. Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka, 5. Ekologiczne uwarunkowania rozwoju psychicznego człowieka, 6. Rola kultury w rozwoju psychicznym jednostki, 7. Jednostka a rodzina: interakcje, stosunki, rozwój, 8. Zmiany rozwojowe aktywności i działalności jednostki, 9. Wybrane koncepcje i teorie rozwoju psychicznego człowieka, 10. Periodyzacja rozwoju psychicznego, 11. Metodologiczne problemy badania procesów rozwoju
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-08144-9
Zawiera: Cz. I: Formalne cechy rozwoju w różnych ujęciach modelowych; Rozwój psychiczny jednostki jako proces strukturyzacji i restrukturyzacji doświadczenia; Rozwój z perspektywy jego podmiotu; Czynne uczestnictwo w sytuacjach kształtowanych przez warunki życia a rozwój psychiczny człowieka; Stadia psychicznego rozwoju człowieka. Przegląd zagadnień; Funkcje semiotyczne a przejście od bezpośredniej do pośredniej orientacji w rzeczywistości; Psychologiczna charakterystyka kryzysu w wieku dorastania i jego konsekwencje dla rozwoju jednostki; Procesy rozwojowe człowieka w pełnym cyklu życia indywidualnego. Cz. II Metodologiczne problemy badania zmian we współczesnej psychologii rozwoju; Statystyczne modele badania zmian rozwojowych (analiza wariancji, analiza kowariancji, analiza regresji wielokrotnej); Modele sekwencyjnej analizy zmian rozwojowych wg W. K. Schaie’go.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Mowa i myślenie dziecka / Jean Piaget ; przetł. Janina Kołudzka. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2010. - 227, [1] s. ; 21 cm.
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
ISBN: 978-83-01-14478-4
1. Funkcje mowy dwojga dzieci sześcioletnich; 2. Typy i stadia rozmów między dziećmi od lat 4 do 7; 3. Rozumienie się wzajemne i wyjaśnienia słowne miedzy rówieśnikami od 6 do 8 lat; 4. Niektóre właściwości rozumienia słownego u dzieci w wieku od 9 do 11 lat; 5. Pytania dziecka sześcioletniego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
( Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
ISBN: 97883-242-0697-1
R. I Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka. R.ł II Wybrane teorie rozwoju psychicznego. R. III Rozwój procesów poznawczych. R. IV Rozwój twórczości. R. V Rozwój mowy. R. VI Rozwój społeczny. R. VII Rozwój emocjonalny. R VIII Rozwój osobowości., R.IX Współczesne konteksty roli nauczyciela i ucznia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Rozwój człowieka i jego zagrożenia w świetle współczesnej psychologii / pod red. Z. Łosia i A. Oleszkowicz. - Wrocław : Instytut Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego ; Lublin : Wydawnictwo Linea , 1997. - 372 s. : tab. ; 20 cm.
ISBN: 83-901518-2-0
Zawiera: Aspekty rozwoju: Kryzys wychowania i perspektywa jego przezwyciężenia. Refleksje psychologa zajmującego się rozwojem człowieka; Niektóre właściwości środowiska a rozwój; własność a rozwój człowieka; Rozwój jednostki a współzależność emocji pozytywnych i negatywnych; O niektórych uczuciach społeczno-morlanych; Psychologiczne warunki przygotowania do życia i ich typowy rozwój we wczesnym dzieciństwie (koncepcja kształtowania się temperamentu); Specyfika rozwoju uczuć religijnych dzieci przedszkolnych; Rozumienie przysłów przez młodzież; Predyspozycje twórcze jako predykatory funkcjonowania młodzieży w relacjach społecznych; Post-formalny czy pos-intelektualny? O rozwoju umysłowym dorosłych; Rozwój znaczeń w decyzjach życiowych doniosłych osób dorosłych; Znaczenie różnych aspektów pracy w zależności od dominujących wartości i wieku; Płeć a obraz siebie kierowników; Ocena ruchów gałek ocznych podczas czytania jako podstawa diagnozy przebiegu procesu przetwarzania przyjmowanych informacji. Zagrożenia rozwoju: Wczesne uwarunkowania rozwoju inteligencji operacyjnej; Interwencja psychologiczna w zaburzeniach rozwoju. Autyzm wczesnodziecięcy; Dziecko o kształtującym się narcystycznym charakterze - wybrane cechy osobowości i zachowania; Doświadczenia przemocy w rodzinie pochodzenia a tendencja do reakcji agresywnych u młodzieży akademickiej; Poczucie koherencji wśród studentów a doświadczenia przemocy doznanej w rodzinie pierwotnej; Niektóre właściwości osobowości młodzieży skłonnej do zachowań destrukcyjnych; Specyfika obron psychospołecznych młodzieży jako reakcja na zagrażające wydarzenia życiowe; Z badań nad osobowością młodzieży z wadą słuchu; Rozumienie pojęć i wydarzeń religijnych u uczniów z wadą słuchu; Stres rozwodowy i niektóre jego uwarunkowania; Rola empatii oraz innych cech osobowości w zapobieganiu objawom syndromu wypalenia zawodowego u nauczycieli.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Odkryj w sobie kreatywność / Michał Paszkowski. - Warszawa : Difin, 2008. - 164 s. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-7251-963-4
1. Kreatywnosć - odkryj swój talent, 2. Poznaj i przełam bariery kreatywności, 3. Rozwiń swoje zdolności twórcze, 4. Zbuduj strefę twórczego myślenia, 5. Opanuj techniki tworzenia pomysłów
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży / pod red. Marii Żebrowskiej. - Wyd. 8. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1977. - 879, [1] s. : rys., tab. ; 25 cm.
1. Zagadnienia ogólne: Przedmiot i początki psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży; Zarys historii psychologii rozwojowej w XX wieku; Teorie rozwoju psychicznego; Metody badawcze stosowane w psychologii rozwojowej; Rozwój anatomiczno-czynnościowego podłoża psychiki; Wiek niemowlęcy; Wiek poniemowlęcy; Wiek przedszkolny; Młodszy wiek szkolny; Wiek dorastania; Zaburzenia rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika)
ISBN: 83-89120-18-6
Zawiera: 1.Zakres i zadania psychologii kształcenia: Ch-ka psychologii kształcenia; Badanie uczenia się i jego uwarunkowań; Opracowywanie wiedzy psychologiczno-pedagogicznej; Warunki efektywnej pracy dydaktycznej. 2.Wsparcie pedagogiczne w perspektywie psychologii rozwojowej: Problem dziedziczności i środowiska; Zależność między dojrzewaniem a uczeniem się; Nabywanie wiadomości według Jeana Piageta; Rozwój poznawczy z perspektywy społeczno-kulturowej; Kształtowanie ocen moralnych. 3.Podstawowe procesy uczenia się: Uczenie skojarzeń przez warunkowanie klasyczne; Warunkowanie sprawcze; Podstawy społeczno-poznawczej teorii uczenia się; Znaczenie behawiorystycznych teorii uczenia się dla pracy dydaktycznej. 4.Uczenie się jako aktywne przetwarzanie informacji: Sposób przetwarzania informacji przez człowieka; Schemat jako złożona jednostka wiedzy pamięci deklaratywnej; Uczenie się nowych informacji; Korzystne warunki dla pozyskiwania nowych informacji; Wiedza o własnych procesach poznawczych; Mnemotechniki; Teorie zapominania; Kształtowanie uwarunkowań dydaktycznych wspierających zapamiętywanie. 5.Rozwiązywanie problemów - warunki: Inteligencja jako zdolność rozwiązywania problemów; Rozwiązywanie problemów; Przenoszenie materiału wyuczonego na sytuacje pozaszkolne: transfer. 6.Wspomaganie motywacji do uczenia się: Motywacja i siła woli jako znaczące procesy prowadzące do osiągnięcia celów nauczania; Niektóre teorie motywacji i ich znaczenie dla praktyki dydaktycznej; Specyficzne koncepcje wyjaśniające i wspomagające motywację do uczenia się; Różne struktury służące realizacji celu; Lek i osiągnięcia. 7.Diagnostyka i ocenianie szkolnego uczenia się: Sprawdzanie wiedzy i umiejętności z perspektywy nauczania zakładającego obiektywizm; Cechy tradycyjnych metod oceny wyników: stopnie i testy; Sprawdzanie wiedzy i umiejętności zgodnie z konstruktywistyczną teorią uczenia się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
ISBN: 978-83-01-15119-5
Cz. I. Zadanie: 1. Punkt widzenia, 2. Obserwacje do wyjaśnienia, Cz. II. Zachowanie instynktowne: 3. Zachowanie instynktowne: model alternatywny, 4. Środowisko ewolucyjnego przystosowania się człowieka, 5. Systemy behawioralne pośredniczące w zachowaniu instynktownym, 6. Przyczynowość zachowania instynktownego, 7. Ocena i selekcja: uczucia i emocje, 8. Funkcja zachowania instynktownego, 9. Zmiany w zachowaniu w cyklu życia, 10. Ontogeneza zachowania instynktownego. Cz. III. Zachowanie przywiązaniowe: 11. Więzy łączące dziecko z matką: zachowanie przywiązaniowe, 12. Natura i funkcja zachowania przywiązaniowego, 13. Zachowanie przywiązaniowe z punktu widzenia teorii systemów kontroli, Cz. IV. : Ontogeneza przywiązania człowieka: 14. Początki zachowania przywiązaniowego, 15. Zogniskowanie na figurze, 16. Wzorce przywiązania oraz ich uwarunkowania, 17. Zmiany w organizacji zachowania przywiązaniowego, Cz. V. Stare kontrowersje i nowe odkrycia: 18. Stabilność i zmiana wzorców przywiązania, 19. Zastrzeżenia, błędne wyobrażenia i wyjaśnienia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
ISBN: 83-01-12765-1
Zawiera: Cz. A. Podstawowe zjawiska w biegu ludzkiego życia. R. I Bieg życia w aspekcie zachowań i danych obiektywnych: Ogólna biologiczna krzywa życia; Biograficzny schemat biegu życia; Dane statystyczne o wzroście i regresie; Witalność jako podstawa życia; Witalność i doświadczenie; Produkcja. R. II Bieg życia w aspekcie przeżyć i danych subiektywnych: Dane obiektywne i subiektywne; Intencjonalność; Byt a przeznaczenie; Potrzeba, zadanie i przeznaczenie; Treści przeznaczenia; Swobodna przestrzeń przeznaczenia; Przeżywanie przeznaczenia; Kwalifikacja przeznaczenia; Zmiana dominanty; Intelektualizacja witalności; Witalność w sferze intelektualnej; Specyfikacja. R. III Bieg życia w aspekcie dzieła lub rezultatu: Specyfikacja dzieła; Zaangażowanie i szansa; Powodzenie życiowe; Zaspokojenie i spełnienie; Spełnienie. R. IV Zagadnienie faz: Opis faz w aspekcie biologicznym, behawiorystycznym, przeżycia i dzieła; Fazy przeżyć; Statystyka dzieła; Fazy dokonań; Zagadnienie szczytowego punktu życia. Cz. B. Struktury biegu życia. R. V Podstawowe struktury biegu życia: Generalne i typologiczne aspekty w strukturze biegu życia; Struktura normalna; Wczesna i późna kulminacja; Życie krótkie; Dominancja dzieła nad życiem; Równowaga życia i dzieła; Dominancja życia nad dziełem; Ułomne struktury biegu życia. R. VI Ogólna i szczegółowa struktura biegu życia: Dzieciństwo i młodość a bieg życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88149-90-3
1. Biologiczne uwarunkowania rozwoju seksualnego, 2. Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju erotycznego, 3. Zewnętrzne przejawy rozwoju erotycznego dzieci i młodzieży, 4. Nieprawidłowości zachowań seksualnych dzieci i młodzieży, 5. Rodzaje nieprawidłowych zachowań seksualnych, 6. Wychowanie i uświadamianie seksualne
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14151-4
1. Okres prenatalny, 2. Wczesne dzieciństwo, 3. Średnie dzieciństwo. Wiek przedszkoly, 4. Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny, 5. Adolescencja, 6. Wczesna dorosłość, 7. Średnia dorosłość. Wiek średni, 8. Późna dorosłość. Wiek starzenia się
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-400-3
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again