Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(221)
IBUK Libra
(5)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(217)
Publikacje naukowe
(48)
Publikacje fachowe
(33)
E-booki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(5)
Audiobooki
(3)
Czasopisma
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(145)
dostępne
(126)
wypożyczone
(20)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(149)
Czytelnia
(146)
Autor
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Lipka Anna
(4)
Sęk Helena (1938- )
(4)
Kożusznik Barbara
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Waszczak Stanisław
(3)
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Bańka Augustyn
(2)
Bańka Waldemar
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Brol Michał
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dołęga Zofia
(2)
Gamian-Wilk Małgorzata
(2)
Janicka Iwona
(2)
Janicka-Olejnik Ewa
(2)
Korchut Aleksander
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kranas Grażyna
(2)
Król Małgorzata Beata
(2)
Kusztal Justyna
(2)
Lipka Justyna
(2)
Lubrańska Anna
(2)
Mink Joanna
(2)
Piątek Karolina
(2)
Rostowska Teresa (1947- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Skorupa Agnieszka
(2)
Stawnicka Jadwiga
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Szwejka Łukasz
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Ściborek Zbigniew (1949- )
(2)
Abbrederis Katharina
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adamczewski Rafał
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta (1970- )
(1)
Adams Scott
(1)
Agathos Monika (1969- )
(1)
Allen David
(1)
Arnold Wolfgang H
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Bailey Reinholdt Barbara
(1)
Bailey Roy
(1)
Bajer Ewa
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Banasik Przemysław
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bańka Augustyn (1950- )
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Belbin Meredith
(1)
Belbin R. Meredith
(1)
Bernacka Ryszarda Ewa
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Białopiotrowicz Grażyna
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Blanchard Scott
(1)
Blanpain Roger
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowski Jan (pedagogika)
(1)
Borsich Szymon
(1)
Boryczka Stanisław (1949- )
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Braksal Katarzyna
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Brzęk Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bucki Piotr
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bumeder Irmgard
(1)
Burghofer Karin
(1)
Buzan Tony
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Byčkov Jiří (1972- )
(1)
Búgelová Tatjana
(1)
Bączek Karolina
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Charmaciński Marcin
(1)
Chin-Ning Chu
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Chrapoński Dariusz
(1)
Chłopek Ryszard (1979- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(68)
2000 - 2009
(121)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(52)
Kraj wydania
Polska
(227)
nieznany (us)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(228)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Nauczyciele
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Praca
(73)
Motywacja pracy
(33)
Psychologia pracy
(33)
Kadry
(25)
Zarządzanie
(22)
Stres
(19)
Wypalenie zawodowe
(18)
Organizacja
(17)
Menedżerowie
(15)
Stosunki interpersonalne
(15)
Zawód
(15)
Przedsiębiorstwo
(14)
Relacje międzyludzkie
(14)
Prześladowanie w miejscu pracy
(12)
Psychologia
(12)
Kariera
(10)
Nauczyciele
(10)
Stres zawodowy
(10)
Bezrobocie
(9)
Mentoring
(8)
Praca zespołowa
(8)
Satysfakcja zawodowa
(8)
Motywacja
(7)
Nauczanie
(7)
Osobowość
(7)
Poradnictwo zawodowe
(7)
Przywództwo
(7)
Zachowanie organizacyjne
(7)
Internet
(6)
Jakość życia
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Osoby z niepełnosprawnością
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Psychologia kliniczna
(6)
Psychologia zarządzania
(6)
Socjologia pracy
(6)
Decyzje
(5)
Mobbing
(5)
Molestowanie seksualne
(5)
Przemoc
(5)
Płaca
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzina
(5)
Socjologia rodziny
(5)
Sukces
(5)
Uczucia
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Zachowanie
(5)
Agresywność
(4)
Cyberprzemoc
(4)
Humanizacja pracy
(4)
Kobieta
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Pracoholizm
(4)
Prawo pracy
(4)
Produktywność pracy
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Psychologia rodziny
(4)
Uczniowie
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Zatrudnienie
(4)
Autyzm
(3)
Czas pracy
(3)
Dobrostan psychiczny
(3)
Dzieci
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja społeczna
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Konflikt
(3)
Leczenie
(3)
Motoryka mała
(3)
Myślenie
(3)
Mężczyzna
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Negocjacje
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Ocena pracowników
(3)
Organizacje
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Pośrednictwo pracy
(3)
Prawo
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Psychologia zdrowia
(3)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(22)
1989-2000
(4)
1901-2000
(3)
1989-
(3)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Europa
(2)
Czechy
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(62)
Podręcznik
(23)
Opracowanie
(19)
Poradnik
(10)
Karty pracy ucznia
(5)
Monografia
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Raport z badań
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo prawnicze
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(77)
Socjologia i społeczeństwo
(43)
Zarządzanie i marketing
(36)
Edukacja i pedagogika
(27)
Medycyna i zdrowie
(19)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
229 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Teorie i modele motywacji do pracy, 2. Czynniki mające wpływ na motywację do pracy, 3. Modelowe ujęcie motywowania pracowników, 4. Badania motywacji do pracy - studia przypadków
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek w relacji z innymi, Wiedza jednostki i sądy o świecie społecznym, Postawy i ich zmiana; Tożsamość i współzależność, Psychologia tożsamości, Współzależność społeczna; relacje interpersonalne, Agresja, Pomaganie innym, Atrakcyjność interpersonalna; Wpływ społeczny, Wpływ obecności innych, Konformizm; Stereotypy i uprzedzenia; Edukacja, Psychologia wychowania, Psychologia kształcenia, Nabywanie kompetencji, Analiza procesu nauczania, Cele uczenia się; działalność zawodowa i publiczna, Psychologia pracy, Psychologia organizacji, Psychologia ekonomiczna, Psychologia polityczna; Psychologia ekologiczna; Zdrowie i choroba, Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów zdrowia somatycznego, teoria stresu psychologicznego i radzenia sobie; Psychologiczne uwarunkowania powstania i rozwoju chorób somatycznych; psychologiczne problemy chorych somatycznie, Zdrowie behawioralne, Wprowadzenie do psychologii klinicznej, Psychologiczna diagnoza zaburzeń psychicznych, Podstawowe zaburzenia psychiczne; pomoc psychologiczna, Psychologia kliniczna dziecka Neuropsychologia kliniczna: charakterystyka dyscypliny Zastosowania neuropsychologii w praktyce społecznej, Psychopatologia zjawisk społecznych, Psychoterapia; Psychologiczne podstawy niepełnosprawności i rehabilitacji; Etyka zawodowa psychologa, Etyczne aspekty uprawiania zawodu psychologa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek w relacji z innymi, Wiedza jednostki i sądy o świecie społecznym, Postawy i ich zmiana; Tożsamość i współzależność, Psychologia tożsamości, Współzależność społeczna; Relacje interpersonalne, Agresja, Pomaganie innym, Atrakcyjność interpersonalna; Wpływ społeczny, Wpływ obecności innych, Konformizm; Stereotypy i uprzedzenia; Edukacja, Psychologia wychowania, Psychologia kształcenia, Nabywanie kompetencji, Analiza procesu nauczania, Cele uczenia się; działalność zawodowa i publiczna, Psychologia pracy, Psychologia organizacji, Psychologia ekonomiczna, Psychologia polityczna; Psychologia ekologiczna; Zdrowie i choroba, Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów zdrowia somatycznego, teoria stresu psychologicznego i radzenia sobie; Psychologiczne uwarunkowania powstania i rozwoju chorób somatycznych; psychologiczne problemy chorych somatycznie, Zdrowie behawioralne, Wprowadzenie do psychologii klinicznej, Psychologiczna diagnoza zaburzeń psychicznych, Podstawowe zaburzenia psychiczne; pomoc psychologiczna, Psychologia kliniczna dziecka Neuropsychologia kliniczna: charakterystyka dyscypliny Zastosowania neuropsychologii w praktyce społecznej, Psychopatologia zjawisk społecznych, Psychoterapia; Psychologiczne podstawy niepełnosprawności i rehabilitacji; Etyka zawodowa psychologa, Etyczne aspekty uprawiania zawodu psychologa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Praktyka psychologii organizacji i pracy; Reguły, praktyka i problemy; Techniki, narzędzia i procedury; Rozwijanie zasobów ludzkich; Zasady i techniki selekcji pracowników, Testy psychologiczne, Ocena wykonywania zadań, szkolenie i doskonalenie personelu, Psychologia organizacji; Przywództwo, Motywacja, satysfakcja z pracy i zaangażowanie; Kształtowanie się organizacji; Właściwości miejsca pracy; Bezpieczeństwo, przemoc i zdrowie w miejscu pracy; Stres w miejscu pracy; Psychologia inżynieryjna, Psychologia zachowań konsumenckich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Teoria Badania)
Podziękowania; 1. Wokół definicji 1.1. Mobbing w różnych kontekstach 1.2. Skala problemu 1.3. Mobbing i pojęcia pokrewne 1.4. Mobbing w kontekście patologii miejsca pracy 1.5. Kryteria definicyjne mobbingu 1.6. Działania o charakterze mobbingu 1.7. Mobbing jako proces 1.8. Teoretyczne wyjaśnienia mobbingu w miejscu pracy 2. Metody pomiaru 3. Społeczne i organizacyjne uwarunkowania mobbingu 3.1. Organizacja pracy 3.2. Kultura i klimat organizacyjny 3.3. Sposób zarządzania 3.4. Zmiany organizacyjne 3.5. Hipoteza organizacyjnych czynników pojawiania się mobbingu 3.6. Podsumowanie 4. Indywidualne uwarunkowania mobbingu 4.1. Sprawcy mobbingu 4.2. Podsumowanie: sprawca mobbingu 4.3. Osoby poddawane mobbingowi 4.4. Podsumowanie: osoby poddawane mobbingowi 5. Konsekwencje mobbingu 5.1. Konsekwencje występowania mobbingu na poziomie organizacji 5.2. Konsekwencje doświadczania mobbingu 6. Badanie: Organizacyjne czynniki pojawiania się mobbingu 6.1. Procedura generowania pozycji testowych 6.2. Badanie pilotażowe 6.3. Opis KOCRPM 6.4. Trafność KOCRPM 6.5. Podsumowanie 7. Badanie: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne osobowościowe 7.1. Badanie 1: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne osobowościowe 8. Badanie: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne indywidualne związane z obszarem funkcjonowania emocjonalnego 8.1. Badanie 2: Bycie poddawanym mobbingowi a negatywna emocjonalność 8.2. Badanie 3: Bycie poddawanym mobbingowi a depresyjność 8.3. Badanie 4: Bycie poddawanym mobbingowi a doświadczanie ruminacji 8.4. Badanie 5: Bycie poddawanym mobbingowi a klarowność pojęcia ja 8.5. Dyskusja ogólna 9. Badanie: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne indywidualne związane z obszarem funkcjonowania społecznego 9.1. Badanie 6: Bycie poddawanym mobbingowi a kompetencje społeczne 9.2. Badanie 7: Bycie poddawanym mobbingowi a agresja 9.3. Dyskusja ogólna 10. Podsumowanie; Literatura cytowana; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Motywacja - sztuka kierowania sobą i innymi; Decyduje zasadnicza postawa; Wykorzystanie własnych możliwości; Motywator jako charyzmatyczna osobowość; Forsować? Tak! Ale, proszę, z wyczuciem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia / Anna Lubrańska. - Wyd. 2 rozszerz. - Warszawa : Difin, 2017. - 224 s. ; 21 cm.
Zawiera: R. 1 Człowiek w pracy, czyli o uwarunkowaniach realizacji roli zawodowej; R. 2 Praca i pracownik wobec współczesnych wyzwań zawodowych; R. 3 Praca jako przestrzeń rozwoju zagrożeń dla dobrostanu jednostki; R. 4 Stres w pracy; R. 5 człowiek w pracy z innymi; R. 6 Motywacja do pracy; R. 7 Satysfakcja z pracy; R. 8 Współczesny rynek pracy - zróżnicowanie pokoleniowe; R. 9 Teoria i praktyka - wzajemne relacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia biznesu : psychologia w biznesie / red. nauk. Bohdan Rożnowski, Paweł Fortuna. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2020. - XXI, [1], 590 s. : fotografie, ilustracje, wykres ; 29 cm.
Wstęp Część I. Historia psychologii biznesu 1. Między dociekaniem i manipulacją. zarys historii związków psychologii i biznesu 1.1. Geneza relacji psychologia – biznes 1.2. Wpływ dziedzictwa funkcjonalistów na rozwój psychologii biznesu 1.3. Początki relacji psychologia – biznes w Europie i Polsce Część II. Kwestie etyczne 2. Etyczne aspekty pracy psychologa biznesu w obszarze HR 2.1. Podstawowe wartości etyczne 2.2. Kto jest klientem? – problem odbiorcy i podmiotu oddziaływania 2.3. Kto decyduje o metodach diagnozy? 2.4. Kto może mieć dostęp do informacji uzyskanych w trakcie badań? 2.5. Jak zapewnić anonimowość w badaniach wewnątrz organizacji? 2.6. Jak wprowadzać zmiany organizacyjne? 2.7. Podsumowanie Część III. Kwestie metodologiczne 3. Psychologiczna diagnoza zachowań i zjawisk w organizacji 3.1. Wstęp 3.2. Czym jest diagnozowanie? 3.3. Metody badawcze w psychologii biznesu 3.4. Metody gromadzenia danych na potrzeby organizacji 3.5. W jaki sposób przeprowadzać diagnozę w organizacjach? 4. Badanie jakościowe zachowań w organizacji 4.1. Zamiast wstępu – ostrzeżenie 4.2. Jakościowe badania organizacji jako przedsięwzięcie humanistyczne 4.3. Krytycyzm i zaangażowanie – sedno metodologii jakościowej 4.4. Badanie etnograficzne na gruncie organizacji – praktyczna (i krótka) instrukcja obsługi 4.5. Zakończenie: naukowość i poezja 5. Cechy intelektu i osobowości w przewidywaniu funkcjonowania pracowników 5.1. Opis funkcjonowania człowieka przez konfigurację cech 5.2. Rozumienie cech intelektu; inteligencja ogólna, zdolności specjalne 5.2.1. Badania nad związkiem cech intelektu z funkcjonowaniem w pracy 5.3. Rozumienie cech osobowości; modele cech podstawowych i tzw. wąskie cechy osobowości 5.4. Zainteresowania zawodowe: między intelektem a osobowością 5.5. Podsumowanie Część IV. Kariera zawodowa 6. Wzory karier i ich rozwój 6.1. Wstęp 6.2. Klasyczne teorie kariery 6.3. Współczesne teorie kariery 6.4. Wzory kariery 7. Indywidualny rozwój pracownika: formalne i nieformalne uczenie się w miejscu pracy 7.1. Rozwój osobisty i uczenie się osób dorosłych w świetle teorii 7.2. Specyfika uczenia się w organizacji 7.3. Efektywny proces formalnego uczenia się w miejscu pracy 7.4. Ułatwianie nieformalnego uczenia się w miejscu pracy 8. zmiany na rynku pracy, utrata zatrudnienia i związane z tym wyzwania dla współczesnego pracownika 8.1. Wstęp 8.2. Istota i aspekty utraty pracy 8.3. Funkcjonowanie człowieka w sytuacji bezrobocia 8.4. Powrót do pracy 8.5. Podsumowanie 9. Psychologia przedsiębiorczości 9.1. Wstęp 9.2. Czym jest przedsiębiorczość? 9.3. Analizy teoretyczne przedsiębiorczości i badania jej psychologicznych uwarunkowań Część V. Psychologia pracy 10. Praca ludzka i jej analiza 10.1. Praca ludzka w ujęciu psychologii pracy i psychologii organizacji 10.2. Pojęcie pracy 10.3. Znaczenie pracy 10.4. Rodzaje pracy 10.5. Analiza pracy 10.6. Zastosowanie analizy pracy 11. Błędy w procesie pracy i sposoby im zapobiegania 11.1. Błędy w pracy jako problem społeczny 11.2. Błędy i ich rodzaje w procesie pracy 11.3. Charakterystyka błędów w ujęciu Jamesa Reasona 11.4. Afektywne konsekwencje wystąpienia błędów w pracy 11.5. Odziaływanie z perspektywy indywidualnej. Edukacyjna funkcja błędów 11.6. Odziaływanie z perspektywy systemowej 12. Proces doboru personelu: procedury i metody 12.1. Procedura doboru pracowników: podstawowy schemat i uwarunkowania 12.2. Pojęcie predyktora i kryterium – problem trafności decyzji selekcyjnych 12.3. Poszukiwanie kandydatów 12.4. Metody używane do badania kandydatów 12.5. Planowanie procedury: kolejność metod, łączenie wyników i wyciąganie wniosków 12.6. Podsumowanie 13. Ocena pracy – ewaluacja efektywności i potencjału pracowników 13.1. Wstęp 13.2. Efektywność zawodowa 13.3. Funkcje i cele ocen pracowniczych 13.4. Problem trafności ocen pracowniczych 13.5. Wprowadzanie systemów ocen w organizacji 13.6. Techniki pomiaru efektywności pracy i ewaluacji potencjału pracowników 13.7. Rola informacji zwrotnych 13.8. Nowe trendy w ocenianiu pracy Część VI. Organizacja 14. Psychologiczne wizje organizacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania firm i pracowników 14.1. Wstęp 14.2. Czym jest organizacja i kim są jej członkowie? 14.3. Metafory organizacji 14.4. Tożsamość organizacyjna jako rodzaj tożsamości społecznej i rozumienie fenomenu tożsamości społecznej 14.5. Tożsamość organizacyjna a funkcjonowanie 15. Różnorodność kulturowa w miejscu pracy – perspektywa psychologiczna 15.1. Wstęp 15.2. Europejski kontekst zarządzania wielokulturowego – mobilność i migracja 15.3. Czym jest „kultura”? 15.4. Problemy integracji pracowników odmiennych kulturowo – szok kulturowy 15.5. Praktyczne zastosowanie umiejętności międzykulturowych w miejscu pracy – edukacja międzykulturowa 16. Kultura organizacji i klimat organizacyjny 16.1. Wstęp 16.2. Przegląd wybranych teorii oraz modeli kultury i klimatu organizacyjnego 16.3. Badanie kultury i klimatu organizacyjnego 16.4. Kultura i klimat organizacyjny – implikacje dla praktyki 17. Sprawiedliwość w organizacjach: teoria, metody i zastosowania 17.1. Co rozumiemy przez pojęcie sprawiedliwości organizacyjnej? 17.2. Jak formułowane są sądy o sprawiedliwości? 17.3. Czynniki organizacyjne i osobowe a sądy o sprawiedliwości 17.4. Konsekwencje (nie)sprawiedliwości w organizacji 17.5. Budowanie sprawiedliwego miejsca pracy – aplikacja teorii 18. Społeczna odpowiedzialność biznesu 18.1. Wstęp 18.2. Geneza i ewolucja pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu 18.3. Współczesne uwarunkowania rozwoju CSR – CSR w Polsce 18.4. Sposoby ujęcia i obszary CSR 18.5. Teoretyczne modele CSR i ich klasyfikacja 18.6. Aplikacje teorii. Instrumenty i metody pomiaru CSR 18.7. Psychologiczne aspekty CSR. Badania i perspektywy badawcze 19. Przywództwo w organizacji 19.1. Wstęp 19.2. Przywództwo a kierowanie 19.3. Teorie cech 19.4. Teorie zachowań 19.5. Zależnościowe modele kierowania 19.6. Model Full Range of Leadership Avolio i Bassa 19.7. Przywództwo charyzmatyczne 19.8. Teoria wymiany między przywódcą a członkiem zespołu i model tworzenia przywództwa 19.9. Przywództwo autentyczne 19.10. Przywództwo współdzielone 19.11. Przywództwo służebne 19.12. Przywództwo piątego stopnia 19.13. Koncepcje przywództwa dla biznesu 19.14. Wyzwania wobec przywództwa. Ciemna strona triada przywództwa 19.15. Związki przywództwa z dobrostanem pracowników 19.16. Czasopisma dotyczące przywództwa 19.17. Centra badań nad przywództwem 20. Komunikacja w organizacji 20.1. Wstęp 20.2. Tradycje w teoriach komunikacji 20.3. Komunikacja w zespołach 20.4. Przyszłe kierunki badań 21. Zespół pracowniczy 21.1. Wstęp 21.2. Pojęcie zespołu 21.3. Czynniki funkcjonowania zespołu 21.4. Klasyczne modele efektywności zespołu 21.5. Wielopoziomowe uwarunkowania efektywności zespołu 21.6. Tradycyjne formy współpracy zespołowej 21.7. Multizespołowość 21.8. Nowe struktury zespołowe 22. Innowacyjność w procesie pracy i w organizacji 22.1. Wstęp – innowacja w kontekście procesu twórczego 22.2. Psychologiczna specyfika innowacji – dwa modele 22.3. Innowacyjność jako właściwość pracownika 22.4. Innowacyjność jako właściwość grup i zespołów 22.5. Innowacyjność a kontekst organizacyjny 22.6. Konieczność różnicowania i wzbogacania modeli innowacji 23. Psychologiczne aspekty zmiany organizacyjnej 23.1. Wstęp 23.2. Globalne trendy w zmianie charakteru pracy 23.3. Rozumienie zmiany organizacyjnej i oporu wobec zmian 23.4. Indywidualne i organizacyjne uwarunkowania reakcji pracowniczych na zmianę Część VII. Człowiek w organizacji 24. Kontrakt psychologiczny w organizacji 24.1. Wstęp 24.2. Koncepcja kontraktu psychologicznego 24.3. Właściwości kontraktu psychologicznego 24.4. Treść kontraktu psychologicznego 24.5. Wyznaczniki treści kontraktu psychologicznego 24.6. Naruszenie i złamanie kontraktu psychologicznego 24.7. Konsekwencje naruszenia kontraktu psychologicznego 24.8. Kontrakt psychologiczny w przyszłości: nierozstrzygnięte pytania 25. zachowania organizacyjne „poza rolą” 25.1. Wstęp 25.2. Definicja zachowań „poza rolą” i ich cechy osiowe 25.3. Typologia organizacyjnych zachowań „poza rolą” 25.4. Typologie zachowań kontrproduktywnych 25.5. Modele teoretyczne wyjaśniające źródła zachowań „poza rolą” 25.6. Teorie odwetowe 25.7. Model stresory – emocje 25.8. Problemy metodologiczne 26. Motywacja do pracy 26.1. Wstęp 26.2. Motywacja do pracy – wczesne podejścia badawcze 26.3. Osobowościowe uwarunkowania motywacji – w kierunku autodeterminacji 27. Dobrostan zawodowy 27.1. Wstęp 27.2. Hedonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – zadowolenie, satysfakcja i emocje w pracy 27.3. Eudaimonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – poczucie sensu i ważności pracy 27.4. Podsumowanie Część VIII. Psychologia konsumpcji 28. Psychologia zachowań konsumenckich 28.1. Wstęp 28.2. Zachowania konsumenckie z perspektywy psychologii 28.3. Psychologiczne aspekty posiadania 28.4. Psychologiczne aspekty oddziaływania marki 28.5. Relacja konsument – marka 28.6. Konsumpcja na pokaz 29. Psychologia w marketingu 29.1. Wstęp 29.2. Modele zachowań konsumentów 29.3. Zastosowanie psychologii w polityce produktowej 29.4. Zastosowanie psychologii w polityce cenowej 29.5. Zastosowanie psychologii w dystrybucji 29.6. Zastosowanie psychologii w akcjach promocyjnych i reklamie; Bibliografia; Indeks rzeczowy; O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologiczny model dobrostanu w pracy : wartość i sens pracy / Agnieszka Czerw. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 231, [1] s. : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Psychologia Teoria Badania)
Zawiera: 1. Psychologia pozytywna i jej wpływ na psychologię pracy i organizacji. 2. Dobrostan jako pojęcie ogólne dotyczące różnych obszarów życia; Dobrostan osobisty, społeczny i zawodowy; Koncepcja hedonistyczna i eudajmonistyczna dobrostanu przyjemne i wartościowe życie; Sens rozróżnienia perspektywy hedonistycznej i eudajmonistycznej; Dobrostan i złe samopoczucie. 3. Dobrostan w pracy stan wiedzy aktualnej; Hedonistyczny dobrostan w pracy i organizacji; Emocje w sytuacji pracy; Satysfakcja z pracy; Eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Zaangażowanie w pracę; Flow w pracy; Pasja w pracy; Poczucie powołania w pracy; Praca jako wartość centralna w życiu człowieka; Wartości realizowane w pracy; Sens pracy. 4. Budowanie pozytywnej organizacji poprzez nadawanie sensu pracy; Praktyki organizacyjne a odczuwanie sensu pracy przez pracowników; Przyczyny dobrostanu w pracy w szerokim kontekście dopasowania do pracy i organizacji. 5. Kwestionariusz eudajmonistycznego dobrostanu w miejscu pracy; Założenia teoretyczne kwestionariusza; Konstrukcja narzędzia do pomiaru dobrostanu w miejscu pracy; Badania konstrukcyjne Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Definicje skal Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Analiza konfirmacyjna struktury Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Stabilność pomiaru Kwestionariuszem Dobrostanu w Miejscu Pracy; Profile dobrostanu w pracy. 6. Weryfikacja konceptualnego modelu relacji eudajmonistycznego dobrostanu zawodowego z innymi typami dobrostanu; Relacja hedonistycznego i eudajmonistycznego dobrostanu w pracy; Badanie 1 eudajmonistyczny i hedonistyczny (satysfakcja z pracy) dobrostan w pracy; Badanie 2 eudajmonistyczny i hedonistyczny (afekt) dobrostan w pracy; Empiryczny model zależności różnych typów dobrostanu w sytuacji pracy; Relacja dobrostanu w miejscu pracy do dobrostanu osobistego i społecznego; Badanie 3 dobrostan w pracy i w życiu w perspektywie hedonistycznej; Badanie 4 eudajmonistyczny dobrostan w pracy i w życiu; Badanie 5 dobrostan w pracy i w życiu w mieszanej perspektywie; Badanie 5a hedonistyczny dobrostan osobisty i eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 5b eudajmonistyczny dobrostan osobisty i hedonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 6 dobrostan w pracy i dobrostan społeczny w perspektywie eudajmonistycznej; Empiryczny model zależności eudajmonistycznych miar dobrostanu w różnych obszarach funkcjonowania człowieka; Empiryczny model zależności dobrostanu zawodowego (eudajmonistycznego i hedonistycznego) z dobrostanem w innych obszarach funkcjonowania człowieka. 7. Podsumowanie rola psychologicznego dobrostanu u pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Człowiek w organizacji, 2. Indywidualny poziom zachowań organizacyjnych człowieka, 3. Grupowe determinanty zachowania organizacyjnego, 4. Systemowe wyznaczniki zachowania organizacyjnego, 5. Stres organizacyjny, 6. Praktyczne problemy psychologii zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmowa do wydania polskiego; Przedmowa; Osobowość lidera. Wprowadzenie; Siedem duchowych praw, które wiodą do maksymalnych osiągnięć; Zaprogramuj własną podświadomość; Przejmij odpowiedzialność!; Wyluzuj się!; Naucz się odpuszczać!; Sukces to twój program!; Tak zmieniasz swoją samoocenę!; Nowa dieta umysłowa i jej składniki; Wytyczanie celów- siedem najważniejszych zasad; Osiąganie celów- siedem stopni; Siła koncentracji; Efektywne dokonywanie zmian- siedem "R"; Zarządza nie karierą; Maksymalne osiągnięcia w zespole; Łagodzenie skutków stresu; Jesteś geniuszem!; Kreatywne rozwiązywanie problemów; Zadbaj o wzrost popularności; Typy osobowości; Jak zadowolić klientów zewnętrznych i wewnętrznych; Satysfakcjonujące związki z bliskimi; Wychowanie dzieci na ludzi sukcesu; Powrót do życiowej równowagi. Ćwiczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychopedagogiczne ujęcie kompetencji społecznych; 2. Człowiek na współczesnym rynku pracy; 3. Założenia metodologiczne badań; 4. Kompetencje społeczne osób pracujących i bezrobotnych w świetle badań własnych; 5. Typy kompetencji społecznych osób pracujących oraz bezrobotnych; 6. Uwarunkowania typów kompetencji społecznych pracujących oraz bezrobotnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena / PLACET)
Cz. I Środki i narzędzia stosowane w procesie motywacyjnym: R.1 Proces motywacyjny i jego przebieg (Istota, miejsce i znaczenie motywowania w działalności kierowniczej; Proces motywacyjny i jego struktura). R.2 Płace jako instrument oddziaływania motywacyjnego (Systemy motywowania płacowego; Formy płac; Wewnętrzna struktura płac; Zasady kształtowania składników wynagrodzenia). R.3 Motywacyjne aspekty organizacji pracy (Organizacja pracy jako źródło motywacji; Motywacyjne formy organizacji pracy). R.4 Motywacyjna rola uprawnień pracowniczych (Pojęcie i rola partycypacji pracowniczej w zarządzaniu; Formy partycypacji pracowniczej; Motywacyjny model partycypacji decyzyjnej; Partycypacja w praktyce różnych firm). R.5 Motywowanie elementami procesu kadrowego ( Dobór pracowników; Planowanie karier; System ocen pracowniczych; Szkolenie i rozwój personelu; System awansowania; Rozwiązanie stosunku pracy). R.6 Uwarunkowania przebiegu procesów motywacyjnych (Uwarunkowania zewnętrzne; Uwarunkowania wewnętrzne). Cz. II Motywowanie w wybranych obszarach przedsiębiorstwa: R.7 Motywowanie do pracy twórczej w przedsiębiorstwie (Znaczenie pracy twórczej w gospodarce; Natura procesu i produktu twórczego; Ogólne zasady tworzenia klimatu dla działalności twórczej; Zasady automatyzacji do pracy twórczej; Cechy grup twórczych przydatne dla zarządzania; Motywatory twórczości w biznesie). R.8 Motywowanie do zachowań projakościowych ( Motywowanie dla jakości; Motywowanie a wprowadzenie i pod trzymanie systemu zarządzania jakością w praktyce gospodarczej). R.9 Motywowanie w procesie implementacji systemów informatycznych (Psychologiczne uwarunkowania procesu implementacji systemów informatycznych; Tradycyjne podejście do procesu implementacji systemu informatycznego; Współczesne podejście do procesu implementacji systemów informatycznych)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I: ROZUMIENIE MOTYWACJI 1. Czy jest motywacja, 2. Czego się spodziewasz, 3. Hierarchia potrzeb wg Maslowa, 4. Nie samym chlebem... 5. Czynniki higieniczne, 6. Motywatory, Cz. II: BUDOWANIE POMOSTÓW 1. Model trzech kręgów, 2. Równowaga balonów, 3. Przywództwo i motywowanie, 4. Inspirowanie ludzi, 5. Zasada "pół na pół", Cz. III: JAK WYDOBYĆ Z LUDZI WSZYSTKO, CO NAJLEPSZE 1. Motywuj sam siebie, 2. Wybieraj ludzi, którzy już mają motywację, 3. Stawiaj wysokie, ale realne cele, 4. Pamiętaj, że postęp motywuje, 5. Każdą osobę traktuj jak indywidualność, 6. Zapewniaj uczciwe wynagrodzenie, 7. Wyrażaj swoje uznanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motywowanie pracowników w organizacji / Waldemar Kozłowski. - Warszawa : CeDeWu , 2017. - 190 s. : il. ; 24 cm.
Rozdział 1: Istota motywacji pracownika; Rozdział 2: Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego; Rozdział 3: Rola wartości w procesie motywacyjnym; Rozdział 4: Metody analizy motywacji; Rozdział 5: Rola przywództwa w procesie motywacyjnym; Rozdział 6: Komunikacja interpersonalna w procesie motywowania; Rozdział 7: Rola pracy zespołowej w procesie motywowania; Rozdział 8: Rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych jako uwarunkowanie procesu motywowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ból emocjonalny w organizacjach. 2. Źródła toksyczności w organizacjach. 3. Praca koordynatora toksyn. 4. Jaką cenę płaci koordynator toksyn? 5. Jak uzdrowić koordynatorów? 6. Na wspólnej płaszczyźnie. Co mogą zrobić koordynatorzy oraz ich organizacje? 7. Szefowie zarządzający bólem. 8. Firma kierująca się współczuciem. Jak zaplanować reakcję na ból? 9. Patrząc przez pryzmat bólu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia w pracy sędziego / Zbigniew Marten. - Wyd. 3 popr. i uzupeł. - Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza "Humanitas", 2009. - 162, [1] s. : il., tab. ; 24 cm.
(Psychologia w pracy / red. Zbigniew Marten)
1. Związki psychologii z prawem, 2. Psychologiczne wyznaczniki wiedzy zawodowej sędziego, 3. Czynniki ułatwiające sukces zawodowy, 4. Wybrane elementy organizacji pracy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Psychopatologia pracy. Podstawowe definicje i zakres przedmiotu: 1.1. Definicje pojęć: psychopatologia i praca; 1.2. Psychopatologia pracy; Ćwiczenie 1. Analiza stanowiska pracy. 2. Zmienność świata pracy i jej wpływ na rynek pracy. Niepewność zatrudnienia. Kontrakt psychologiczny; 2.1. Zmiany cywilizacyjne zmieniające świat pracy: -globalizacja; -rozwój technologii; -wirtualizacja świata; -konsumeryzm; 2.2. Niepewność zatrudnienia a adekwatność funkcjonalna; 2.3. Nowy kontrakt psychologiczny; Ćwiczenie 2. Kontrakt psychologiczny. 3. Psychologiczne aspekty utraty pracy oraz długotrwałego bezrobocia; 3.1. Znaczenie utraty pracy; 3.2. Psychologiczne ryzyko bezrobocia; 3.3. Długotrwałe bezrobocie i jego psychologiczne konsekwencje; Ćwiczenie 3. Wywiad z osobą bezrobotną w dojrzałym wieku. 4. Psychologiczne aspekty stresu zawodowego i organizacyjnego; 4.1 Podejście inżynieryjne: stresory; 4.2. Psychologiczne modele stresu pracy; Ćwiczenie 4. Pomiar stresu w pracy. 5. Funkcjonowanie w zawodach wysokiego ryzyka. Poczucie zagrożenia; 5.1. Zawody wysokiego ryzyka; 5.2. Poczucie zagrożenia; 5.3. Styl radzenia sobie ze stresem; Ćwiczenie 5: Poczucie zagrożenia w sytuacji pracy. 6. Wypalenie zawodowe: skutek stresu zawodowego, zaburzenia adaptacyjne; 6.1. Christiny Maslach model wypalenia zawodowego; 6.2. Nowy całościowy (strukturalny) model wypalenia zawodowego; Ćwiczenie 6. Pomiar wypalenia zawodowego. 7. Mobbing. O relacjach społecznych w pracy; 7.1. Definicje mobbingu; 7.2. Uczestnicy mobbingu i kierunek ich działań; 7.3. Taktyki mobbera wobec ofiary; 7.4. Ofiary mobbingu; 7.5. Przeciwdziałanie mobbingowi; Ćwiczenie 7. Jak diagnozować mobbing w miejscu pracy. 8. Pracoholizm. Przede wszystkim praca; 8.1. Definicje i syndromy pracoholizmu; 8.2. Typologia pracoholików; 8.3. Etapy procesu uzależniania się od pracy; 8.4. Skutki pracoholizmu; 8.5. Narzędzia pomiaru pracoholizmu; Ćwiczenie 8. Diagnoza pracoholizmu. 9. Praca zawodowa a rodzina; 9.1. Wymiary i typy „osobowości rodzinnej”; 9.2. Typy relacji małżeńskich; 9.3. Konflikt, facylitacja, synergia, równowaga praca - rodzina i rodzina - praca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej