Form of Work
Książki
(6)
Status
available
(5)
only on-site
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(4)
Author
Barański Jarosław
(1)
Chlabicz Sławomir
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Johnson Robert L
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Knapp Herschel
(1)
Makara-Studzińska Marta
(1)
Marcinowicz Ludmiła
(1)
Materska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
Steciwko Andrzej
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Waszyński Edmund
(1)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
Psychologia lekarska
(5)
Chorzy
(3)
Komunikacja społeczna
(2)
Rozmowa
(2)
Chorzy nieuleczalnie
(1)
Dziecko
(1)
Empatia
(1)
Etyka lekarska
(1)
Leczenie
(1)
Lekarze
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Medycyna
(1)
Neuropsychologia
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Praca
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychologia zdrowia
(1)
Służba zdrowia
(1)
Trening grupowy (psychol.)
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Wywiad lekarski
(1)
6 results Filter
Book
In basket
(Kreatywność)
ISBN: 978-83-7277-962-5
Zawiera: Część I. Zasady komunikowania międzyludzkiego. 1: Ogólne zasady porozumiewania się. Część II. Komunikowanie się lekarza z pacjentem. 2: Porozumiewanie się lekarza z pacjentem i pacjenta z lekarzem; 3: Empatia a relacja lekarz-pacjent; 4: Psychologiczne aspekty jatropatogenii; 5: Komunikowanie werbalne i niewerbalne; 6: Przestrzeń gabinetu lekarskiego jako warunek komunikowania się; 7: Zachowanie intymności pacjentki w gabinecie ginekologicznym; 8: Przestrzeganie zaleceń lekarskich; 9: Zasady komunikowania się lekarza z pacjentem z uwzględnieniem przewlekle i ciężko chorego; 10: Rozmowa z nieuleczalnie chorym; 11: Choroba jako dewiacja społeczna i jej znaczenie w komunikowaniu się lekarza z pacjentem; 12: Wyznaczniki efektywności postępowania lekarskiego w oczach pacjenta; 13: Potrzeby i oczekiwania pacjentów objętych opieką lekarza rodzinnego; 14: Czynniki wpływające na jakoś komunikowania się lekarza z pacjentem i jego rodziną lub najbliższym mu otoczeniem. Część III. Etyczne i prawne aspekty komunikowania się lekarza z pacjentem. 15: Troska, zaufanie i sprawiedliwość jako wartości ustanawiające w etyce medycznej; 16: Między deontologią a autonomią pacjenta. O granicach słuszności wzajemnych roszczeń pacjenta i lekarza; 17: Drugi język medykalizacji; 18: Bioetyczny kontekst zakłóceń w komunikowaniu się lekarza z pacjentem; 19: Podstawy prawne komunikowania się w medycynie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia)
ISBN: 978-83-01-15771-5
1. Rozumienie pojęcia relacji terapeutycznej. 2. Początek terapii. 3. Kontynuowanie terapii. 4. Komunikacja emocjonalna. 5. Prowadzenie terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-200-4718-9
Zawiera: Rozdział 1. Istota pracy lekarza rodzinnego. Rozdział 2. Konsultacja lekarska: Konsultacja lekarska – wyjaśnienie terminu; Powody zgłaszania się pacjenta do lekarza rodzinnego; Cele konsultacji lekarskiej; Etapy konsultacji lekarskiej w gabinecie lekarza rodzinnego. Rozdział 3. Rozmowa z pacjentem: Przywitanie lekarza z pacjentem; Zadawanie pytać pacjentowi; Umiejętność słuchania; Empatia; Informowanie pacjenta; Włączenie pacjenta do planu postępowania; Zadawanie pytań przez pacjenta; Wykorzystanie poczucia humoru; Komunikowanie niewerbalne; Efektywne wykorzystanie ciszy; Zakłócenia rozmowy; Obawy i oczekiwania pacjentów; Budowanie zaufania; Wiedza zdrowotna pacjenta; Zakończenie rozmowy. Rozdział 4. Komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych: Wprowadzenie; Sytuacja trudna; Perspektywa lekarza vs. perspektywa pacjenta; Kto to jest „trudny pacjent”? Jak sobie poradzić, gdy uznamy pacjenta za trudnego?; Wybrane sytuacje trudne – społeczne wyzwania dla lekarza. Rozdział 5. Pacjent z niewyjaśnionymi objawami: Zaburzenia psychosomatyczne na podstawowej opiece zdrowotnej – wyjaśnienie pojęć; Pacjenci z MUS u lekarza rodzinnego; Wpływ i konsekwencje MUS na relacje lekarz – pacjent; Przebieg konsultacji pacjenta z MUS; Strategie postępowania lekarza rodzinnego. Rozdział 6. Dziecko jako pacjent u lekarza rodzinnego: Prowadzenie rozmowy i zbieranie wywiadu; Umiejętność rozmowy z dzieckiem i rodzicami; Wizyta patronażowa; Problem dziecka krzywdzonego. Rozdział 7. Relacja lekarza z pacjentem chorym terminalnie i jego rodziną: Stan psychiczny człowieka w odpowiedzi na etapy nieuleczalnej choroby; Wyobrażenie o chorobie; Jakość życia, w tym uwarunkowana stanem zdrowia; Rozpoznanie środowiska chorego; Rola rodziny w obliczu nieuleczalnej choroby; Funkcjonowanie rodziny w kryzysie; Ekspresja uczuć jako warunek dobrej jakości życia; Komunikacja lekarz – pacjent – rodzina; Priorytety w komunikacji. Rozdział 8. Konsultacja telefoniczna: Zasady udzielania porady telefonicznej. Rozdział 9. Pacjenci korzystający z internetu w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych: Możliwości postępowania. Rozdział 10. Nauczanie i uczenie się poprzez odgrywanie ról: Nauczanie problemowe; Odgrywanie ról; Symulowany pacjent; Wykorzystanie nagrań wideo; Ocena konsultacji lekarskiej; Korzyści i trudności; Wirtualny pacjent.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16236-8
1. Umysł, zachowanie oraz psychologia naukowa: Czym jest psychologia a czym nie jest?; W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę?; Na czym polega sześć podstawowych perspektyw badawczych w psychologii?; 2. Biopsychologia, nauka o układzie nerwowym i natura ludzka: W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie?; Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu?; Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe?; 3. Rozwój przez całe życie: Jakie wrodzone zdolności posiada noworodek?; Jakie zadania rozwojowe napotykamy w okresie dzieciństwa?; Jakie zmiany charakteryzują okres dorastania?; Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dorośli?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-65471-20-8
CZĘŚĆ I: 1. Komunikacja zawodowa; 2. Modele komunikacji w relacji lekarz-pacjent; 3. Zasady kontaktu z pacjentem; 4. Współpraca w procesie leczenia; 5. Potrzeby osoby chorej na kolejnych etapach leczenia i rehabilitacji. CZĘŚĆ II: 1. Pacjent pediatryczny; 2. Komunikacja z agresywnym pacjentem; 3. Pacjent nieprzestrzegający zaleceń. Dialog motywujący; 4. Pacjenci w szczególnych sytuacjach życiowych - kryzys i trauma; 5. Kontakt z osobami doświadczającymi przemocy; 6. Komunikowanie się z pacjentem z zaburzeniami psychicznymi; 7. Pacjent z ryzykiem samobójczym; 8. Kontakt z osobami starszymi w sytuacji pomagania; 9. Kontakt z pacjentem z niepełnosprawnością; 10. Specyfika kontaktu z pacjentem onkologicznym; 11. Specyfika kontaktu z pacjentem operowanym; 12. Rozmowy z pacjentem o śmierci i umieraniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8107-269-4
1. Pojęcie empatii w świetle różnorodnych koncepcji; 2. Empatyczny mózg; 3. Empatia w komunikowaniu się; 4. Model empatycznej komunikacji lekarz - pielęgniarka - pacjent; 5. Empatia w pomaganiu; 6. Wpływ empatii na humanizację procesu opieki medycznej; 7. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu a empatia; 8. Kształcenie umiejętności empatycznych u studentów i profesjonalistów zawodów medycznych; 9. Rozwijanie empatii metodą treningową; 10. Metody pomiaru empatii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again