Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(139)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(136)
Publikacje naukowe
(8)
Czasopisma
(3)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(90)
dostępne
(88)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(97)
Czytelnia
(90)
Autor
Radzicki Józef
(6)
Jaworska Aleksandra
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Izdebski Paweł
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Berne Eric
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Morgan Gareth
(2)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Siek Stanisław (1930- )
(2)
Smółka Paweł
(2)
Szostak Jacek
(2)
Waśkiewicz Olena
(2)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Bartkowiak Grażyna
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Bojko Joanna
(1)
Bolesta Krzysztof
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Buzan Tony
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carnegie Dale
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Colman Andrew M
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czyż Stanisław
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Debesse Maurice
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Doherty Nora
(1)
Domurat Artur
(1)
Dorobek Rafał
(1)
Dryden Gordon
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Flores Suzana E
(1)
Foxall Gordon
(1)
Fraisse Paul (1911-1996)
(1)
Francuz Piotr
(1)
Fronczyk Krzysztof
(1)
Fuchs Bolko
(1)
Galloway Charles
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Glasser William
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Grabarz Barbara
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(1)
Grabka Robert Ireneusz. Lektor
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Guyler Marcelas
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hampson Sarah E
(1)
Hanausek Tadeusz
(1)
Hauziński Aleksander
(1)
Heilbrunn Benoit
(1)
Hetherington Angela
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Horoszowska Beatrice
(1)
Hyman Ray
(1)
Idzikowska-Szymańska Maria
(1)
Izdebski Mateusz
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(83)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(141)
Język
polski
(141)
Temat
Psychologia
(27)
Osobowość
(22)
Psychoterapia
(19)
Uczenie się
(19)
Nauczanie
(13)
Psychologia społeczna
(13)
Dziecko
(12)
Metody badawcze
(12)
Młodzież
(12)
Motywacja
(10)
Rodzina
(9)
Stosunki interpersonalne
(9)
Stres
(9)
Uczniowie
(9)
Zachowanie
(9)
Komunikacja społeczna
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Testy psychologiczne
(8)
Uczucia
(8)
Nauczyciele
(7)
Poznanie
(7)
Kadry
(6)
Praca
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Inteligencja (psychol.)
(5)
Kształcenie
(5)
Pamięć
(5)
Pedagogika
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Sen
(5)
Zarządzanie
(5)
Zmysły
(5)
Świadomość
(5)
Agresywność
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Metodologia
(4)
Organizacja
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Socjotechnika
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Zdolności
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Autorytet
(3)
Autyzm
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Leczenie
(3)
Lęk
(3)
Motywacja pracy
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Opinia publiczna
(3)
Patologia społeczna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia stosowana
(3)
Public relations
(3)
Rodzice
(3)
Rozmowa
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Testy
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zespół ADHD
(3)
Badania naukowe
(2)
Ból
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Czytanie
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziennikarze
(2)
Eksperyment
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kryminalistyka
(2)
Kwestionariusz osobowości
(2)
Menedżerowie
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mowa
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Negocjacje
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Perswazja
(2)
Temat: czas
1989-
(2)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Czasopismo naukowe
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Ankieta
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(15)
Edukacja i pedagogika
(7)
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
141 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozmowa i wywiad w psychologii / Stanisław Gerstmann. - Wyd. 2. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe , 1974. - 258, [2] s. : tab. ; 20 cm.
Zawiera: R. 1 Koncepcje metod rozmowy i wywiadu w literaturze: Metoda kliniczna J. Piageta; Stosowanie rozmowy przez zwolenników psychoanalizy; Poglądy i. P. Pawłowa na rozmowę i wywiad; rozmowa i wywiad w nauce radzieckiej; Stanowisko R. C. Oldfielda wobec metody wywiadu H. S. Sullivan i jego teoria wywiadu; Wywiad w rozumieniu amerykańskich psychologów społecznych; Stosunek wywiadu do innych metod w ujęcie niektórych autorów. R. 2 Rozmowa i wywiad jako metody psychologiczne: Uwagi o przedmiocie badań psychologicznych; Odzwierciedlenie rzeczywistości jako składnik przedmiotu badań; Charakterystyka materiału uzyskiwanego za pośrednictwem rozmowy; Charakterystyka materiału uzyskiwanego za pomocą wywiadu; Rozmowa a wywiad - definicje, podobieństwa, różnice. R. 3 Pytania i ich rola: Pytania jako sposób poszukiwania informacji; Trudności językowe jako przeszkoda w uzyskiwaniu odpowiedzi na pytania; Przeszkody emocjonalne występujące przy zadawaniu pytań; Ogólne zasady formułowania pytań; Pytania otwarte i zamknięte; Kolejność pytań; Zagadnienie wartości odpowiedzi uzyskanych od rozmówcy. R. 4 Zasady kierowania rozmowa i wywiadem: Wzajemny stosunek badającego i rozmówcy; Formalność i nieformalność jako cechy rozmowy i wywiadu; Podstawowe czynności prowadzącego rozmowę i wywiad; Zmiana omawianego tematu; Sposoby wpływania na motywację rozmówcy; Taktyka omawiania tematów „trudnych”. R. 5 Przygotowanie badań: Podstawowe problemy przygotowania badań; Przygotowanie rozmówcy do udziału w badaniach; Zewnętrzne warunki przeprowadzania rozmowy i wywiadu. R. 6 Zagadnienie wiarygodności wyników badań metodami rozmowy i wywiadu: „Pomiar” danych; Wiarygodność materiału dostarczonego przez rozmowę i wywiad; Inne przyczyny braku wiarygodności danych; Wpływ uprzedzeń na wiarygodność materiału; Ogólne problemy wiarygodności materiału. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp: W obronie metody eksperymentalnej w spychologii; Uwagi ogólne. I. Wprowadzenie metodologiczne; II. Motoryka i praca; III. Reakcje emocjonalne; IV. Procesy sensoryczne i metody psychofizyczne; V. Spostrzeganie; VI. Uczenie się i pamięć; VII. Czas i rytm; VIII. Skojarzenia i myślenie; IX. Osobowość; X. Psychologia społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Omega : współczesna biblioteka naukowa ; 97)
Zawiera: 1. Metoda i przedmiot procesu badawczego; 2. Proces badawczy; 3. Rodzenie się pomysłów; 4. Zbieranie faktów; 5. Przetwarzanie danych; 6. Interpretacja danych; 7. Przekazywanie wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przyszłość, 2. Tylko to co najlepsze, 3. Poznaj swój zadziwiające mózg, 4. Przewodnik samouka, 5. Jak myśleć, by znajdować wspaniałe pomysły, 6. Prawidłowy start, 7. Najważniejsze lata, 8. Tajemnica efektywnej nauki, 9. Prawdziwa nauka - szybka i zabawna, 10. Rób to stylowo, 11. Co robić, gdy późno zaczynamy?, 12. Zapobiegamy porzucaniu szkół przez młodzież, 13. Planowanie szkół przyszłości, 14. Przyszłość świata biznesu, 15. Zrób to!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. II Kierowanie zachowaniem klasy szkolnej i różnice indywidualne: R. 9 Pozytywne ujmowanie motywacji; R. 10 Nauczanie samoorganizacji. Cz. III Rozwój i różnice indywidualne: R. 11 Koncepcje i prawa rozwoju; R. 12 Nauczanie zindywidualizowane. Cz. IV Ocena uczenia się i nauczania: R. 13 Ocena uczenia się i nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 159.9 (wyp. dla wykładowcy)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne i praktyczne problemy kształcenia uczniów zdolnych; 2. Wybrane zagadnienia dotyczące potrzeb psychicznych; 3. Metodologiczne podstawy badań własnych; 4. Formy pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole z uczniem zdolnym; 5. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych; 6. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć lekcyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie teoretyczne: O wartościach; Laddering podstawy teoretyczne; 2. Laddering: pomiar, analiza i interpretacja: Pomiar: zbieranie danych surowych; Kodowanie danych; Macierz implikacji; Konstrukcja hierarchicznej mapy wartości i interpretacja wyników; Interpretacja wyników; Zastosowanie metody. 3. Roszczenie ladderignu a nowe procedury i metody analizy danych: Uzasadnienie roszczeni: zastrzeżenia wobec metody oryginalnej; Pojęcia matematyczne wykorzystane w metodzie rozszerzonej; Kodowanie danych; Oceny zgodności sędziów kompetencyjnych: nowe wskaźniki statystyczne; Wyrazistość kategoryzacji; Oszacowanie przynależności; Budowa jednostkowych i zbiorczych macierzy implikacji; Budowa hierarchicznej mapy wartości; Ilustracja zastosowania metody rozszerzonej - badania 2; 4. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania; R. 2 Nauczanie i wychowanie a rozwój psychiczny. Cz. I Psychologia nauczania: R. 3 Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób; R. 4 Analiza sytuacji nauczania. Determinanty przebiegu i efektów, wskaźniki, pomiary; R. 5 Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej; R. 6 Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania; R. 7 Psychologiczne problemy programu nauczania; R. 8 Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne); R. 9 Koncepcja nauczania programowanego; R. 10 Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania; R. 11 Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole; R. 12 Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole; R. 13 Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne); R. 14 Pożądane cechy nauczyciela i sposoby porozumiewania się w procesie nauczania; R. 15 Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego; R. 16 Trudności w uczeniu się szkolnym. Cz. II Psychologia wychowania: R. 17 Wychowanie a regulacja stosunków człowieka ze światem zewnętrznym; R. 18 Psychologiczna struktura działalności wychowawczej; R. 19 Psychologiczne podstawy oddziaływań wychowawczych; R. 20 Wychowanie a kształtowanie osobowości; R. 21 Charakterystyka środowiska wychowawczego; R. 22 Psychologiczne podstawy wychowania w rodzinie; R. 23 Wychowanie małego dziecka w rodzinie i w środowisku pozarodzinnym; R. 24 Psychologiczne problemy wychowania dzieci w wieku przedszkolnym; R. 25 Wychowanie dzieci i młodzieży w wieku szkolnym; R. 26 Trudności wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Zagadnienia ogólne: 1. Wprowadzenie, 2. Etyka badań psychologicznych, Cz.II: 3. Obserwacja, 4. Badania korelacyjne, 5. Nieinwazyjne pomiary zachowania, Cz.III Metody eksperymentalne: 6. Plany grup niezależnych, 7. Plany z powtarzanymi pomiarami, 8. Złożone plany eksperymentalne, Cz.IV Badania stosowane: 9. Plany badań pojedynczych przypadków, 10. Plany quasi-eksperymentalne oraz ocena programów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Argumentowanie i zmiana postaw, 2. Reklama kontrowersyjna i jej skuteczność, 3. Podatność na wpływ sprzedawców a umiejscowienie poczucia kontroli, 4. Reklama pod progowa - mity, fakty i badania, 5. Oddziaływanie werbalnymi i niewerbalnymi bodźcami podprogowymi a tworze nie się postaw, 6. Wiedza o manipulacji a jej skuteczność, 7. Uwaga mimowolna a proces komunikacji marketingowej, 8. Odbiór reklam zawierających schemat dziecięcości, 9. Skuteczność reklamy zewnętrznej - poszukiwaniu wskaźników, 10. Wybrane czynniki skuteczności działań medialnych PR, 11. Public relations wobec kryzysu - test profesjonalizmu, 12. Korzyści i ich prezentacja w różnych mediach reklamy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I.Metodologiczne zagadnienia psychologii uczenia się: Teoria systemów a psychologia; Główne aspekty teorii uczenia się; Określenie problematyki badawczej. II.Strukturalna i funkcjonalna analiza procesów uczenia się: problematyka psychologicznej teorii uczenia się; Eksploracja a aferentacja zwrotna; Zagadnienia aktywacji i motywacji; Antycypacja i wyobrażenie realizacji celu; Rola słowa w uczeniu się; Rozwiązywanie problemów i operacje myślowe; Społeczne uczenie się i normy grupowe. III.Psychologiczne problemy teorii uczenia się: Ogólne założenia systemu teoretycznego; Podstawowe twierdzenia dotyczące struktury i procesów uczenia się; Uwagi do strukturalno-funkcjonalnej teorii uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Moderatora / red. Tomasz Witkowski)
1.Zawód - trener, 2.Szkolenie a trening, 3.Przygotowanie szkoleń, 4.trener w akcji, 5.Warsztat trenera-metody prowadzenia zajęć, 6.Sytuacje trudne w pracy trenera, 7.Język trenera, 8.Po szkoleniu, 9.Trener sam ze sobą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Etyczny wymiar psychoterapii; Teoretyczny i praktyczny wymiar związku etyki z psychoterapią i... polityką; Przemoc a pomoc. Szyfr absurdu i szyfr harmonii; O manipulacji w psychoterapii; Psychoterapeuta wobec osobliwości i manipulacji; Terapeuta jako wzór osobowy kultury współczesnej. Na marginesie Alasdaira MacIntyre'a teorii moralności; Tajemnica zawodowa w zespole psychoterapeutycznym; Zagadnienia etyczne w psychoterapii wieku rozwojowego; Energia libidinalna a moralność akademicka; NLP a imperatywy kategoryczne Kanta; Wybrane aspekty etyczne metody ustawień systemowych Berta Hellingera; Etyka pracy z procesem w psychoterapii Arnolda Mindella; Deontologia w hipnozie i hipnoterapii; Poczucie jakości życia terapeutów (zawodowych pomagaczy). Psychospołeczny portret; Terapia przez mądrość. Możliwości edukacji na pograniczu etyki i psychologii; Psychoterapia wobec zagadnienia sensu rozwoju człowieka; Wartości a działanie w świetle wybranych koncepcji psychospołecznych i w praktyce szkoleniowej; Etyczne problemy w pracy menedżera; Problemy etyczne w polskim poradnictwie zawodowym; Etyczne aspekty pomocy psychologicznej online; Emocje i cnoty. Psychologiczne podstawy etyki cnót.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podręcznik diagnostyki psychologicznej / Richard Meili ; tł. Beatrice Horoszowska. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe , 1967. - 372 , [4] s., [2] k. tabl. : rys., tab., err ; 24 cm.
Zawiera: I.Wstęp: Praktyczne zadania diagnostyki psychologicznej i jej rozwój; Krytyka przednaukowych metod poznania człowieka; Przegląd naukowych metod poznania. II.Zdolności i ich badanie: Teorie inteligencji i testów inteligencji; Badanie inteligencji; Specjalne formy inteligencji a zdolności; Badanie całościowe. III.Osobowość i jej badanie: Podstawy teoretyczne; Metody diagnostyki charakterologicznej. IV.Technika badanie. Ocena i opracowanie wyników testów: Badanie; Ilościowe opracowanie wyników TESTÓW; Orzeczenie psychologiczne. V.Analiza kontrola wyników testów: Rzetelność techniczna; Trafność testu jako środka diagnostycznego. VI.Oddziaływanie niektórych czynników ogólnych na wyniki testów: Poziom osiągu, sprawność i stopień zdolności; Różnice między osiągami obu płci; Wpływ warunków zewnętrznych na osiągi w testach; Wpływ ćwiczenia. DODATEK: Technika niektórych testów; Statystyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Narodziny i stan psychologii jako nauki. 2. Podstawowe pojęcia psychologii. 3. Metodologiczne podstawy badań psychologicznych. 4. Człowiek poznaje świat i siebie. 5. Człowiek wartościuje świat i siebie. 6. Człowiek zmienia świat i siebie. 7. Człowiek rozwija się. 8. Człowiek kieruje innymi. 9. Człowiek podejmuje decyzje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia wobec współczesności. Podstawy psychologii)
Cz.I Wprowadzenie do problematyki rozmowy i obserwacji psychologicznej: 1. Ogólne zasady profesjonalnego postępowania diagnostycznego. Etyczny, merytoryczny i osobowościowy profesjonalizm diagnosty, 2. Rozmowa i obserwacja w procesie diagnozowania. Podstawy teoretyczne i problemy metodologiczne. Cz.II Rozmowa psychologiczna w praktyce diagnostycznej: 1. Interakcyjny charakter rozmowy diagnostycznej. Relacja i kontakt diagnostyczny, 2. Taktyka rozmowy. Podstawowe interwencje i formy zadawania pytań, 3. Jak wybrać optymalną formę rozmowy?, 4. Paradygmat a założenia, struktura i treść rozmowy diagnostycznej, 5. Planowanie tematyki rozmowy, 6. Rejestracja i interpretacja danych. Cz.II Obserwacja psychologiczna: 1. Obserwacja - przedmiot i teoretyczne ramy metody, 2. Wybór rodzaju i formy obserwacji, 3. Zachowanie niewerbalne jako źródło danych diagnostycznych, 4. Integrowanie i interpretacja danych obserwacyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zebranie założycielskie. Refleksje z udziału w Stowarzyszeniu Krótkoterminowej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu; Reakcja studentki na spotkania szkoleniowe KTSR: przyszłość rysuje się jasno. Stosowanie krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Grupowa terapia skoncentrowana na rozwiązaniach; Praca z wieloma stronami; Mini-mapa krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach; Ćwiczenie "Trójkąt PCM"; "Głosy"; Negocjowanie celów terapii par i rodzin: od praktyki wirtualnej do rzeczywistej; Przez komplementy do zaangażowania. Ćwiczenia do szkoleń. Warsztaty szkoleniowe. Szkolenie i superwizja w krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wsparcie psychologiczne w środowisku służb ratowniczych; 2. Zagadnienia związane z pomocą psychologiczną; 3. Pomoc psychologiczna w działaniu; 4. Praca ze stresem pourazowym; 5. Traumatyzacja zastępcza; 6. Pomoc psychologiczna w miejscu pracy; 7. Zagadnienia prawne i etyczne związane z udzieleniem pomocy psychologicznej; Objawy zespołu stresu pourazowego (PTSD); Drugorzędne objawy zespoły stresu pourazowego; Objawy stresu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej; 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży; 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży; 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci młodzieży; 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży; 6. Strategia badań własnych; 7. Relacja emocjonalne w rodzinie; 8. Jakość związku małżeńskiego rodziców; 9. Systemowe zasoby rodziny; 10. Negatywne wydarzenia życiowe; 11. Związki między zmiennymi charakteryzującymi funkcjonowanie systemu rodzinnego; 12. Analiza wszystkich zmiennych- ranking predykatorów w klasyfikacji badanych do grupy z rozpoznaniem depresji lub grupy kontrolnej; 13. Podsumowanie wyników badań własnych. Implikacje teoretyczne i praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej