Form of Work
Książki
(67)
Status
only on-site
(43)
available
(39)
unavailable
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(43)
Czytelnia
(43)
Author
Materska Maria
(5)
Radzicki Józef
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Czerniawska Ewa
(4)
Gerrig Richard J
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Hołyst Brunon (1930- )
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Grabarz Barbara
(2)
Gruszczyk Edyta
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Heszen Irena
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Majczyna Beata
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Szostak Jacek
(2)
Wosińska Wilhelmina
(2)
Wrona Leszek
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Boyd John
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Colman Andrew M
(1)
Costa Paul T. Jr
(1)
Cybulko Anna
(1)
Domurat Artur
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Foxall Gordon
(1)
Francuz Piotr
(1)
Fronczyk Krzysztof
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Hampson Sarah E
(1)
Hauziński Aleksander
(1)
Heilbrunn Benoit
(1)
Hetherington Angela
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Horoszowska Beatrice
(1)
Jasiński Tomasz J
(1)
Juliszewski Tadeusz
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Król Marianna
(1)
Kubielski Wiesław Wojciech
(1)
Lambkin Mary
(1)
Mackiewicz Robert
(1)
Majczyna Marek
(1)
McCrae Robert R
(1)
Meili Richard (1900-1990)
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Ogińska Halszka
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Oleś Maria
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Pasko-Porys Wojciech
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Prokopowicz Piotr
(1)
Przytuła Sylwia
(1)
Raaij Fred van
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rucińska Monika
(1)
Sanocki Włodzisław
(1)
Shaughnessy John J
(1)
Siek Stanisław (1930- )
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(1)
Smoleń Dorota
(1)
Staworzyńska-Grządziel Maria
(1)
Stańczak Małgorzata
(1)
Stocki Ryszard
(1)
Suchańska Anna
(1)
Sułek Mirosław
(1)
Sęk Helena
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Trempała Janusz
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Tyler Leona Elizabeth (1906- )
(1)
Tylikowska Anna
(1)
Waśkiewicz Olena
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Zawadzki Bogdan
(1)
Zechmeister Eugene B
(1)
Zechmeister Jeanne S
(1)
Zielinski Marcin
(1)
Zyski Teodor
(1)
Złowodzki Maciej
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Żebrowska Maria
(1)
Żmuda Grzegorz
(1)
Year
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(43)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(3)
Country
Poland
(66)
unknown (a)
(1)
Language
Polish
(67)
Subject
Psychologia
(23)
Osobowość
(19)
Stres
(10)
Młodzież
(9)
Psychologia rozwojowa
(9)
Uczenie się
(9)
Zachowanie
(9)
Inteligencja (psychol.)
(8)
Motywacja
(8)
Dziecko
(7)
Poznanie
(7)
Psychoterapia
(7)
Uczucia
(7)
Choroby psychiczne
(6)
Psychologia społeczna
(6)
Rodzina
(6)
Testy psychologiczne
(6)
Pamięć
(5)
Sen
(5)
Testy
(5)
Uczniowie
(5)
Zmysły
(5)
Świadomość
(5)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Ofiary przestępstw
(4)
Agresywność
(3)
Choroby
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Jakość życia
(3)
Kryminalistyka
(3)
Kształcenie
(3)
Kwestionariusz osobowości
(3)
Metodologia
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Policja
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Psychologia kryminalistyczna
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zdolności
(3)
Alkohol
(2)
Bezrobocie
(2)
Chorzy
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Kadry
(2)
Kara (prawo)
(2)
Ludzie starzy
(2)
Medycyna
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Niemowlę
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Postępowanie przygotowawcze
(2)
Praca
(2)
Prokuratorzy
(2)
Przestępcy
(2)
Przestępczość
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przestępstwo
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samobójstwo
(2)
Starzenie się
(2)
Statystyka
(2)
Stres zawodowy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sędziowie
(2)
Twórczość
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zarządzanie
(2)
Śledztwo i dochodzenie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
AIDS
(1)
Anoreksja
(1)
Autorytet
(1)
Bezdomność
(1)
Bulimia
(1)
Ból
(1)
Choroby afektywne
(1)
Czas
(1)
Depresja
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Eksperyment
(1)
Etyka
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hipnoza
(1)
Język
(1)
Kobiety
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Korupcja
(1)
Kradzież
(1)
Kryminologia
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Genre/Form
Wywiady
(1)
67 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0401-6
1. Wprowadzenie teoretyczne: O wartościach; Laddering podstawy teoretyczne; 2. Laddering: pomiar, analiza i interpretacja: Pomiar: zbieranie danych surowych; Kodowanie danych; Macierz implikacji; Konstrukcja hierarchicznej mapy wartości i interpretacja wyników; Interpretacja wyników; Zastosowanie metody. 3. Roszczenie ladderignu a nowe procedury i metody analizy danych: Uzasadnienie roszczeni: zastrzeżenia wobec metody oryginalnej; Pojęcia matematyczne wykorzystane w metodzie rozszerzonej; Kodowanie danych; Oceny zgodności sędziów kompetencyjnych: nowe wskaźniki statystyczne; Wyrazistość kategoryzacji; Oszacowanie przynależności; Budowa jednostkowych i zbiorczych macierzy implikacji; Budowa hierarchicznej mapy wartości; Ilustracja zastosowania metody rozszerzonej - badania 2; 4. Podsumowanie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zawiera: Cz. I Problemy ogólnometodologiczne: R. I Istota nauki i metodologii; R. II O niektórych problemach metodologicznych procesu zdobywania wiedzy w naukach humanistycznych; R. III Analiza procesu zdobywania wiedzy w naukach empirycznych; R. IV Teorie naukowe; R. V Psychologia jako nauka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zawiera: Część II Postępowanie badawcze: R. VI Strategia badań naukowych; R. VII Problem badawczy i hipotezy - pierwsze etapy badania naukowego; R. VIII Rozumienie pojęć zawartych w hipotezach nauk społecznych. Ustalanie zmiennych. Dobór oraz pomiar wskaźników tych zmiennych; R. IX Dobór próby; R. X Porządkowanie wyników; R. XI Wnioskowanie na podstawie rezultatów badawczych. Interpretacja wyników; R. XII Zastosowanie wyników badań w praktyce społecznej. Część III: Ćwiczenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy psychologii klinicznej i osobowości / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 6)
ISBN: 83-7306-243-2
1. Inwentarz Poczucia Własnej Wartości - CSEI S. Coopersmitha 2. Religijne aspekty radzenia sobie ze stresem (prace nad polską wersją kwestionariusza RCOPE) 3. Kwestionariusz do badania zmęczenia. Psychometryczne właściwości 4. Pomiar poczucia osamotnienia u dzieci - Skala Osamotnienia dla Dzieci (children's Loneliness Scale, LSC) S.R. Ashera, S. Hymel i P.D. Renshawa 5. Kwestionariusz do Badania Bólu u Dzieci i młodzieży J. Varni i K. Thompson (Varni/Thompson Pediatric Pain Questionnaire - VT-PPQ) 6. Kwestionariusz Radzenia sobie ze Stresem (KRS). Wartość diagnostyczna i wyniki badań młodzieży 7.Kwestionariusz Tendencji Konstruktywnych/Dekonstruktywnych w badaniach dzieci grających w "agresywne" gry komputerowe 8. Kwestionariusz Narcyzmu. Wartość diagnostyczna w świetle wyników badań polskiej młodzieży 9. Pomiar egzystencjalnego wymiaru depresji i jej osobowościowe korelaty u młodzieży akademickiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7299-620-6
1. Teoretyczne i praktyczne problemy kształcenia uczniów zdolnych; 2. Wybrane zagadnienia dotyczące potrzeb psychicznych; 3. Metodologiczne podstawy badań własnych; 4. Formy pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole z uczniem zdolnym; 5. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych; 6. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć lekcyjnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Podręcznik diagnostyki psychologicznej / Richard Meili ; tł. Beatrice Horoszowska. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe , 1967. - 372 , [4] s., [2] k. tabl. : rys., tab., err ; 24 cm.
Zawiera: I.Wstęp: Praktyczne zadania diagnostyki psychologicznej i jej rozwój; Krytyka przednaukowych metod poznania człowieka; Przegląd naukowych metod poznania. II.Zdolności i ich badanie: Teorie inteligencji i testów inteligencji; Badanie inteligencji; Specjalne formy inteligencji a zdolności; Badanie całościowe. III.Osobowość i jej badanie: Podstawy teoretyczne; Metody diagnostyki charakterologicznej. IV.Technika badanie. Ocena i opracowanie wyników testów: Badanie; Ilościowe opracowanie wyników TESTÓW; Orzeczenie psychologiczne. V.Analiza kontrola wyników testów: Rzetelność techniczna; Trafność testu jako środka diagnostycznego. VI.Oddziaływanie niektórych czynników ogólnych na wyniki testów: Poziom osiągu, sprawność i stopień zdolności; Różnice między osiągami obu płci; Wpływ warunków zewnętrznych na osiągi w testach; Wpływ ćwiczenia. DODATEK: Technika niektórych testów; Statystyka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-235-0125-4
Cz. I. Perspektywa holistyczna w psychologicznych badaniach rodzin; Cz. II. Zmodyfikowana metoda lozańska; Cz. III. Badania - analiza danych i diagnozy; Cz. IV. Rozważania wokół badań
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zawiera: I. Obserwacja psychologiczna: Znaczenie obserwacji psychologicznej w pracy wychowawczej; Rozwój metody obserwacji psychologicznej; Przedmiot obserwacji; Rodzaje obserwacji psychologicznej; Technika obserwacji; Ukierunkowanie obserwacji; Cechy poprawnych obserwacji; Trudności i błędy w obserwacjach. II. Psychologiczna interpretacja zachowania się: Określenie psychologicznej interpretacji zachowania się; Zagadnienie psychologicznej interpretacji zachowania się w literaturze naukowej; Tłumaczenie zachowania się działaniem aktualnych podniet zewnętrznych; Wyjaśnianie zachowania się za pośrednictwem aktualnych przeżyć psychicznych; wyjaśnianie zachowania się wpływem procesów fizjologicznych; Tłumaczenie zachowania się oddziaływaniem aktualnych warunków środowiskowych; Wyjaśnianie zachowania się wpływem minionych doświadczeń życiowych; Próby zastosowania niektórych teorii psychologicznych przy interpretacji zachowania się dziecka; Teoria odruchów warunkowych a interpretacja zachowania się dziecka; Zakres stosowalności różnych sposobów interpretacji zachowania się. III. Charakterystyki psychologiczne: Określenie charakterystyk; Znaczenie charakterystyk w pracy wychowawczej; Zasady opracowywania charakterystyk; Inwentarze czynności; Główne rodzaje charakterystyk; Charakterystyki zachowania się i charakterystyki osobowości; Charakterystyki swobodne; Charakterystyki opisowe opracowane według planu; Charakterystyki przyczynowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Omega : współczesna biblioteka naukowa ; 95)
Zawiera: Przedmowa. 1.Charakter i rola pomiarów w psychologii: Potrzeba ocen ilościowych; Cztery poziomy pomiarów. 2.Podstawowe pojęcia statystyczne: Porządek w zmienności; Miary tendencji centralnej; Miary zmienności; Miary zależności; istotność statystyczna a przypadek. 3.Testy psychologiczne: Testy a pomiary; Tło historyczne; Znaczenie trafności i testu; Znaczenie rzetelności; Normy i wyniki pochodne; Klasyfikacja testów. 4.Testy inteligencji: Charakterystyczne cechy testów binetowskich; Znaczenie ilorazu inteligencji; Testy Wschslera; grupowe testy inteligencji; Testy dla niemowląt; Błędne poglądy na inteligencję; Inteligencja jako myślenie symboliczne; Rozwój inteligencji. 5.Testy zdolności specjalnych: Zdolności a wiadomości i umiejętności; Trafność dla różnych celów; Badania nad zdolnościami specjalnymi; Czy różne zawody wymagają różnych rodzajów uzdolnień?; Zestaw Testów Zdolności Ogólnych; Specjalne właściwości i zastosowania testów wiadomości i umiejętności; Połączone zestawy testów zdolności i wiadomości. 6.Testy osobowości: Specjalne problemy w badaniach testowych osobowości; Klasyfikacja testów osobowości; Kwestionariusze osobowości; Techniki projekcyjne; Różne sposoby określania osobowości 7.Zastosowania testów i pomiarów: Testy a indywidualne decyzje; Testy jako narzędzia w badaniach nad różnicami grupowymi; Różnice związane z wiekiem ludzi dorosłych; Zależność między cechami psychicznymi a fizycznymi; Dziedziczność a środowisko; Zastosowania testów i pomiarów - uwagi końcowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia wobec współczesności. Podstawy psychologii)
ISBN: 978-83-60501-17-7
Cz.I Wprowadzenie do problematyki rozmowy i obserwacji psychologicznej: 1. Ogólne zasady profesjonalnego postępowania diagnostycznego. Etyczny, merytoryczny i osobowościowy profesjonalizm diagnosty, 2. Rozmowa i obserwacja w procesie diagnozowania. Podstawy teoretyczne i problemy metodologiczne. Cz.II Rozmowa psychologiczna w praktyce diagnostycznej: 1. Interakcyjny charakter rozmowy diagnostycznej. Relacja i kontakt diagnostyczny, 2. Taktyka rozmowy. Podstawowe interwencje i formy zadawania pytań, 3. Jak wybrać optymalną formę rozmowy?, 4. Paradygmat a założenia, struktura i treść rozmowy diagnostycznej, 5. Planowanie tematyki rozmowy, 6. Rejestracja i interpretacja danych. Cz.II Obserwacja psychologiczna: 1. Obserwacja - przedmiot i teoretyczne ramy metody, 2. Wybór rodzaju i formy obserwacji, 3. Zachowanie niewerbalne jako źródło danych diagnostycznych, 4. Integrowanie i interpretacja danych obserwacyjnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: 1. Zarys rozwoju metody kwestionariuszy; 2. Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości; 3. Kwestionariusz osobowości H.J. Eysencka; 4. Kwestionariusze osobowości J. P. Guilforda; 5. Metodologiczna ocena kwestionariuszy osobowości; 6. Etapy konstruowania kwestionariusza osobowości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89511-08-8
1. Narodziny i stan psychologii jako nauki. 2. Podstawowe pojęcia psychologii. 3. Metodologiczne podstawy badań psychologicznych. 4. Człowiek poznaje świat i siebie. 5. Człowiek wartościuje świat i siebie. 6. Człowiek zmienia świat i siebie. 7. Człowiek rozwija się. 8. Człowiek kieruje innymi. 9. Człowiek podejmuje decyzje.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-264-4590-3
Zawiera: 1. Kompetencyjne testy sytuacyjne – trafne, ale niedocenianie: Czym są kompetencyjne testy sytuacyjne?; Skąd się wzięły testy sytuacyjne?; Pięć przesłanek przemawiających za wykorzystaniem testów sytuacyjnych; Czas na testy sytuacyjne. 2. Kilka ważnych faktów – trafność i rzetelność testów sytuacyjnych: Czym jest efektywność pracy?; Czym jest trafność narzędzi oceny?; Czym jest rzetelność narzędzi oceny kompetencji?; Co tak naprawdę mierzą testy sytuacyjne?. 3. Proces tworzenia kompetencyjne testów sytuacyjnych w pigułce: Czym jest jakość testów sytuacyjnych?; Zanim zaczniesz; Etapy tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych; Z pamiętnika praktyka: naruszanie założeń testów sytuacyjnych. 4. Identyfikacja stanowiska i analiza pracy: Produkty analizy pracy; Proces analizy pracy; Eksploracja stanowiska i wstępna lista zadań; Walidacja, stworzenie pełnej listy i identyfikacja KSAOs; Przetworzenie zebranych danych. 5. Pozyskanie, sortowanie i selekcja incydentów krytycznych: Produkty analizy incydentów krytycznych; Krok 1. Pozyskanie incydentów krytycznych i wstępne sortowanie; Krok 2. Sortowanie właściwe i selekcja incydentów krytycznych. 6. Konwersja incydentów w dylematy sytuacyjne: Incydenty krytyczny a dylematy sytuacyjne; Czym się charakteryzują dylematy sytuacyjne?; 7. Stworzenie, ocena i selekcja reakcji oraz określenie formatu odpowiedzi i klucza oceny testu: Krok 1. Pozyskanie i opracowanie reakcji na dylematy; Krok 2. Określenie formatu pytania/odpowiedzi na dylematy; Krok 3. Ocena efektywności każdej reakcji i opracowanie klucza odpowiedzi; Krok 4. Określenie właściwości testu i ostateczna selekcja pozycji testowych. 8. Wdrażanie testów sytuacyjnych: Kiedy warto pomyśleć o wdrożeniu kompetencyjnego testu sytuacyjnego; Forma; Możliwość oszukiwania; Możliwość stworzenia banku dylematów umożliwiającego losowanie; Przeznaczenie – czy tylko rekrutacja i selekcja?; Narzędzia i metody uzupełniające; Pytanie o powód wyboru danej reakcji; Zastosowanie kompetencyjnych testów sytuacyjnych w rekrutacji i selekcji wyższej kadry menadżerskiej – studium przypadku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89574-27-5
1. Wsparcie psychologiczne w środowisku służb ratowniczych; 2. Zagadnienia związane z pomocą psychologiczną; 3. Pomoc psychologiczna w działaniu; 4. Praca ze stresem pourazowym; 5. Traumatyzacja zastępcza; 6. Pomoc psychologiczna w miejscu pracy; 7. Zagadnienia prawne i etyczne związane z udzieleniem pomocy psychologicznej; Objawy zespołu stresu pourazowego (PTSD); Drugorzędne objawy zespoły stresu pourazowego; Objawy strsu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (5 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-620-8
1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej; 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży; 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży; 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci młodzieży; 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży; 6. Strategia badań własnych; 7. Relacja emocjonalne w rodzinie; 8. Jakość związku małżeńskiego rodziców; 9. Systemowe zasoby rodziny; 10. Negatywne wydarzenia życiowe; 11. Związki między zmiennymi charakteryzującymi funkcjonowanie systemu rodzinnego; 12. Analiza wszystkich zmiennych- ranking predykatorów w klasyfikacji badanych do grupy z rozpoznaniem depresji lub grupy kontrolnej; 13. Podsumowanie wyników badań własnych. Implikacje teoretyczne i praktyczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Metody diagnozy psychologicznej / red. nauk. Jerzy Brzeziński)
ISBN: 83-7383-194-0
1. Kwestionariusze jako metoda badania osobowości, 2. Strategie konstruowania inwentarzy osobowości, 3. Procedura konstruowania inwentarzy osobowości
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
ISBN: 978-83-01-15954-2
1. Nowa nauka o czasie. Jak działa czas?: Dlaczego czas się liczy?; Czas. Retrospektywny przegląd perspektyw postrzegania czasu; Przeszłość. Sposób, w jaki widzisz wczoraj przez okulary dnia dzisiejszego; Teraźniejszość. Chwila na to wszystko, co jest prawdziwe; Przyszłość. Jutro przez pryzmat dnia dzisiejszego; Przyszłość transcendentalna. Nowy czas po śmierci; 2. Jak sprawić, by czas działał na Twoją korzyść? Czas; twoje ciało i Zdowie. Tutaj tyka coś więcej niż tylko twój zegar biologiczny; Upływ czasu. Rola wyborów życiowych i pieniędzy w bilansowaniu teraźniejszości i przyszłości; Miłość i szczęście; Biznes, polityka i twój czas; Dostrajanie własnego zegara psychologicznego. Jak rozwinąć idealną dla siebie perspektywę czasu; Poza czasem. Aby twój czas miał znaczenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89275-38-7
1. Podstawowe pojęcia, 2. Przedmiot, cele, funkcje i zadania psychologii rozwoju, 3. Czynniki i wyznaczniki rozwoju człowieka, 4. Okresy rozwoju człowieka, 5. Kategorie rozwoju człowieka, 6. Zaburzenia i upośledzenia rozwoju człowieka, 7. Typy i metody badań w psychologii rozwoju człowieka, 8. Teorie psychologii rozwoju człowieka, 9. Historia psychologii rozwoju człowieka, 10. Zachowanie jako przejaw rozwoju człowieka
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88278-72-X
1. Pomiar w pedagogice; 2. Pomiar dydaktyczny; 3. Narzędzie pomiaru- test dydaktyczny; 4. Opracowanie testu dydaktycznego; 5. Analiza i ocena zadań testu; 6. Analiza i ewaluacja testu dydaktycznego; 7. Wartościowanie i ewaluacja testu dydaktycznego- egzemplifikacja praktyczna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 7)
ISBN: 83-88495-68-2
Zawiera: Wstęp. Jakim zagadnieniem poświecona jest ta książka. R. 1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna i obszar zainteresowania nauki: 1.1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna. Blok rozszerzający: Modele współpracy psychologów i psychiatrów wg Obuchowskiego; Modele współpracy psychologów praktyków i teoretyków wg Brzezińskiej; Modele odpowiadania psychologów diagnostów na wyzwania praktyki wg Kelly-ego. 1.2. Pojęcie i przedmiot diagnozowania. Blok rozszerzający: Miary nieinwazyjne; Asymetria relacji: badania naukowe i praktyka psychologiczna. R.2. Pojęcie diagnozy w psychologii: 2.1. Sposoby ujmowania procesu diagnozowania w psychologii; 2.2. Diagnostyka tradycyjna a diagnostyka behawioralna; 2.3. Personologiczna koncepcja diagnozowania i pojęcie cechy psychologicznej; 2.4. Diagnoza a terapia; 2.5. Nowe wyzwania – możliwości i konsekwencje wykorzystywania komputerów w diagnostyce psychologicznej. R.3. Diagnozowanie – faza prediagnostyczna, badania i wstępnych decyzji: 3.1. Faza prediagnostyczna. Blok rozszerzający: Wiedza i umysł diagnosty; 3.2. Faza badania i wstępnych decyzji. Blok rozszerzający: Wyodrębnianie zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie kwestionariusza MMPI; Norma statystyczna i jej konsekwencje; Próba normalizacyjna a pacjenci. R.4. Diagnozowanie – opis i interpretacja: 4.1. Ilościowy opis zachowań; 4.2. Jakościowy opis zachowań; 4.3. Opis a interpretacja zachowań testowych i pozatekstowych. Blok rozszerzający: Znaczenie interpretacyjne, skupione wokół skal MMPI; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (6 i 9) w obszarze patologii; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (4 i 0) w obszarze normy; Przykład reguł klasyfikowania profili MMPI wg systemu Gilbestadta i Drukera; Typ 2-7-4 (3); 4.4. Zachowania testowe i rzeczywiste (pozatekstowe) jako przedmiot interpretacji; 4.5. Wyjaśnianie psychologiczne; 4.6. Sposoby interpretacji. Blok rozszerzający: Schemat interpretacji wielowymiarowych inwentarzy osobowości na przykładzie MMPI; 4.7. Trafność interpretacji. R.5. Diagnozowanie i formułowanie zaleceń i interwencja: Etap formułowania zaleceń interwencyjnych i komunikatów (planu interwencji); Interwencja i jej formy; Iteracyjny charakter diagnozowania. R.6. Kształtowanie i kształcenie diagnostów: 6.1. Problemy etyczne związane z diagnozowaniem; 6.2. Problemy związane z komercjalizacją diagnostyki psychologicznej; Problemy nauczania diagnozowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again