Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(31)
IBUK Libra
(1)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(26)
dostępne
(17)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Czytelnia
(27)
Autor
Dambach Karl E
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Walc Wiesława
(2)
Wawrzyniak Joanna
(2)
Bidziński Andrzej
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Burczyk Irena
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Coyne Iain
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Filion Lorraine
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gebauer Karl
(1)
Gilliland Burl E
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
James Richard K
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Krahe Barbara
(1)
Kuchynska Irina Oleksiiwna
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Majewska Ewa
(1)
Malinow Anna
(1)
Malinowski Jan A
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Markowska-Gos Ewa
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mitoraj Robert
(1)
Monks Claire P
(1)
Musialska Kinga
(1)
Nawrocki Paweł
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Ożańska-Ponikwia Katarzyna
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Plichta Piotr
(1)
Prościak Beata
(1)
Rigby Ken
(1)
Skibska Joanna
(1)
Solak Adam
(1)
Strutyńska Elżbieta
(1)
Suchecki Jacek
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczupał Bernadeta
(1)
Urban Bronisław
(1)
Waluś Roman
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wolska-Prylińska Dorota
(1)
Wołosik Anna
(1)
Zandecki Aleksander
(1)
Łuczeczko Paweł
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(18)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Temat
Przemoc w szkole
(31)
Agresywność
(14)
Przemoc w rodzinie
(9)
Przemoc
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dziecko maltretowane
(3)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(3)
Samobójstwo
(3)
Cyberprzemoc
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Rodzice
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Cierpienie
(1)
Drugoroczność
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Handel ludźmi
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Korupcja
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kryzys
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Medycyna
(1)
Mobbing
(1)
Młodociane matki
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Narkomania
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ofiary katastrof i wypadków
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Opieka społeczna
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Policja
(1)
Prawa dziecka
(1)
Problemy społeczne
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przestępczość
(1)
Prześladowanie w miejscy pracy
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Stopa życiowa
(1)
Stres
(1)
Terroryzm
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Urazy
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wagary
(1)
Wiktymologia
(1)
Więziennictwo
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wypadki
(1)
Wypadki drogowe
(1)
Wypadki przy pracy
(1)
Zakładnicy
(1)
Zapobieganie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zgwałcenie
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Żałoba
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Siła i bezsilność w sytuacjach mobbingu, 2. Co to jest mobbing?, 3. Profilaktyka przez wzmacnianie poczucia własnej wartości, 4. Wspierac dzieci w okresie dojrzewania, 5. Mobbing jako wyzwanie dla pedagogiki, 6. Co może zrobić nauczyciel
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Wybrane teorie i mechanizmy agresji - zagadnienia podstawowe. 1. Czym jest agresja? Podstawowe pytania dotyczące agresji: Agresja (aggression) - co to jest?; Czy agresję można wypreparować z motywów? Motywy agresji; Czy oprócz ofiary cierpi także agresor?; Czy agresja jest równa agresji?; Agresja: emocje czy rozum?; Czy można uporządkować przejawy i formy agresji? Jakie są wymiary agresji?; W jakich zachowaniach może wyrażać się agresja?; Czy agresja, przymus i przemoc to to samo?; Czy agresja jest tym samym co agresywność?; Jakie są kierunki poszukiwań mechanizmu agresji?. 2. Podstawowe teorie i mechanizmy powstawania agresji: Biologiczne teorie agresji; Agresja w ujęciu etologicznym; Agresja ujmowana na gruncie teorii ewolucji - stanowisko socjobiologii; Agresja z perspektywy genetyki behawioralnej - problem dziedziczenia. 3. Psychologiczne koncepcje agresji: Agresja jako destrukcyjny instynkt; Agresja jako popęd ukierunkowany na cel a teoria frustracji - agresji; Rola negatywnych afektów w regulacji agresji; Agresywne skrypty a przetwarzanie informacji społecznych; Uczenie się agresji: rola wzmocnienia i naśladownictwa; Agresja jako przymuszający wpływ społeczny; Ogólny interakcyjny model agresji; Agresja jako zjawisko biopsychospołeczne. Część II. Podstawowe problemy badań nad agresją i jej uwarunkowaniami. 4. Wybrane problemy badań nad agresją: obszary, strategie i narzędzia pomiaru: Problemy dotyczące wyznaczników obszaru badawczego i integracji uzyskanych rezultatów; Metody badania agresji - podział i charakterystyka wybranych narzędzi pomiaru; Wybrane metody badań nad agresją. 5. Uwarunkowania agresji wśród młodzieży: Wybrane uwarunkowania agresji jako zjawiska biopsychospołecznego; Czynniki chroniące i czynniki ryzyka powstawania agresji w okresie dojrzewania; Uwarunkowania socjodemograficzne agresji - mit czy rzeczywistość?; Oddziaływania rodzicielskie jako uwarunkowania agresji u dzieci i młodzieży; Sprawca i ofiara - dwie strony tego samego problemu? Uwarunkowania podmiotowe i społeczne wchodzenia w rolę sprawcy i ofiary. 6. Etapy i ścieżki w rozwoju agresywności - propozycja modelu badawczego i jego weryfikacji: Prezentacja modelu; Weryfikacja modelu i kierunki modyfikacji; Rezultaty badań własnych: nowe zjawiska i kierunki dalszych poszukiwań. Część III. Przejawy agresji - ponadczasowe problemy i nowe wyzwania. 7. Zachowania agresywne - klasyczna klasyfikacja zjawiska: Podział zachowań agresywnych; Uwarunkowania społecznej akceptacji zachowań agresywnych. 8. Przejawy zachowań agresywnych w kontekście interakcji społecznych - stary problem, nowe formy: Asertywność - technika obrony granic, strategia komunikacji, postawa czy agresja akceptowana społecznie?; Cyberbullying - przemoc grupowa w nowej odsłonie; Mobbing - przemoc ukryta w zasadach grupy. 9. Formy agresji na przestrzeni życia jednostki - agresja w późnej dorosłości: Zachowania agresywne starzejących się osób i problemy z ich pomiarem; Przyczyny agresji seniorów w perspektywie neuropsychologicznej i teorii pomyślnego starzenia się; Zachowania agresywne wobec seniorów; Zachowania agresywne w małżeństwach w okresie późnej dorosłości; Problemy agresywności i agresji w starości jako biała plama w badaniach i dyskursie społecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Oblicza przemocy: Drogi zła; Dom i rodzina jako środowisko przemocy. Przegląd wyników badań w wybranych krajach Europy; Przemoc symboliczna w edukacji; Agresja w środowisku szkolnym. Kontekst socjologiczny; Przemoc wśród nieletnich; Praca wychowawczo-resocjalizacyjna a zachowania agresywne nieletnich. Głos praktyka; Przemoc i agresja wśród dzieci w przedszkolu. Wybrane zagadnienia; Agresja u dzieci z ADHD- objaw syndromu czy konsekwencja braku wsparcia społecznego?; Mobbing. Prawne ujęcie problemu; Przemoc instytucjonalna na przykładzie domów pomocy społecznej; 2. Kulturowo-społeczne uwarunkowania przemocy: Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła; Konstruowanie męskości. U źródeł przemocy interpersonalnej; Kulturowe usankcjonowanie alkoholu i przemocy; Propagandowanie przemocy w czasopismach dla dzieci na przykładzie "Płomyczka" w latach 80; Czy agresja jest wrodzona?; 3. Profilaktyka przemocy: Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych; Przeciwdziałanie absencji szkolnej na Słowacji; Miłość, seks, pornografia- tematy ważne dla młodzieży; Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. O przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; Interwencje, wsparcie, edukacja. Trzy wymiary reakcji policji na zjawisko przemocy w rodzinie; Zachowania agresywne a bezpieczeństwo osobiste funkcjonariuszy policji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Agresja - słowo wstępne, 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku, 3. Przestępczość nieletnich w Poslce w świetle statystyk, 4. Bezpieczenstwo szkoły w opinii nauczycieli, 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole, 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole, 7. Refleksje nad wynikami badan agresji, 8. Agresja w szkole. Uwarunkowania społeczne i kulturowe, 9. Polityka oświatowa państwa. zadania i ułomności, 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania, 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji, 12. Agresja dzieci i młodziezy - wyjaśnienie socjologiczne, 13. System psychoprofilaktyki rozowju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży, 14. Agresywne zachowania młodziezy jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań, 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Agresja w szkole / red. Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin, 2019. - 253, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
Zawiera: 1. Agresja – słowo wstępne; 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku; 3. Przestępczość nieletnich w Polsce w statystykach policyjnych i sądowych; 4. Bezpieczeństwo szkoły w opinii nauczycieli; 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole; 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole; 7. Refleksje nad wynikami badań agresji; 8. Agresja jako przejaw niedostosowania społecznego młodzieży szkolnej; 9. Polityka oświatowa państwa. Zadania i ułomności; 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania; 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji; 12. Agresja wśród dzieci i młodzieży – wyjaśnienie socjologiczne; 13. System psychoprofilaktyki rozwoju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży; 14. Agresywne zachowania młodzieży jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań; 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych; 16. Działania profilaktyczne wobec młodzieży zagrożonej agresją i przestępczością – inspiracje do działań rozwojowych na przykładzie Schroniska dla Nieletnich Warszawa Okęcie; 17. Kształtowanie empatii w profilaktyce agresji uczniów; Terapia poznawczo-behawioralna w programach redukowania zachowań agresywnych u młodych przestępców; 19. Przejawy oraz nasilenie poziomu agresji, gniewu i wrogości wśród młodzieży licealnej – raport z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
1. Historia badań nad lobbingiem; 2. Przemoc między przedszkolakami; 3. Mobbing w szkole: trzydzieści lat badań; 4. Przemoc rówieśnicza w domach dziecka: wyjątkowe doświadczenie; 5. Przemoc domowa: lobbing w domu; 6. Przemoc w parach adolescentów; 7. Mobbing w więzieniu: aktualizacja wiedzy; 8. Mobbing w miejscu pracy; 9. Przemoc i mobbing wobec osób starszych: badanie powiązań teoretycznych i empirycznych; 10. Cyberbulling; 11. Przegląd zagadnień związanych z lobbingiem i przemocą w różnych kontekstach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Zajwisko przemocy w szkole. Przemoc w życiu szkolnym (doniesienie z badań nad uczniami klas młodszych); Przemieszczenie agresji w szkolnej przestrzeni; Przemoc w szkole w perspektywie teorii gier - nowe ujęcie problemu; Przestrzeganie praw ucznia w szkole - wyniki badań ogólnopolskich; Premoc w szkole średniej z perspektywy studentów; Zjawisko przemocy w grupie rówieśniczej wśrod uczniów w małym mieście; Wybrane czynniki strukturalne sprzyjające przemocy w szkole; Przejawy i formy przemocy występujące we współczesnej szkole; Zjawisko przemocy we współczesnej szkole. Część II: Kulturowe konteksty przemocy. Ludzka przemoc w świecie przedstawionym współczesnego horroru; Prze-grane dzieci i bezradni rodzice; Socjalizacyjne0wychowawcze aspekty Internetu; Dziecko.m@internet.pl, czyli o profilaktyce zagrożeń w Sieci; Zjawisko przemocy w mediach na przykładzie reklam i gier komputerowych dla dzieci i młodzieży; Poziom agresywności dzieci a ich percepcja przemocy w filmach; Zjawisko przemocy w środkach masowego komunikowania na przykładzie filmów animowanych; Wpływ telewizji na postawy agresywne uczniów klas III szkoły podstawowej. Część III: Profilaktyka przemocy. Wychowanie w wolności od uzależnień jako podstawa profilaktyki wobec przemocy; Zapobieganie i przeciwdziałanie przmocy rowieśniczej wśród dzieci i młodzieży; Profilaktyka przemocy psychicznej w szkole ponadgimnazjalnej; Rola pedagoga szkolnego w zapobieganiu i eliminowaniu agresji oraz przemocy w szkole; Przeciwdziałanie przemocy w szkole średniej w środowisku miejskim - propozycje rozwiązań; Działania profilaktyczne pedagoga i zespołu nauczycielskiego - praktyka wychowawcza; Profilaktyka uzależnień oraz przeciwdziałanie przemocy w rodzinie (działania samorządu województwa podkarpackiego); Zadania Wojewody w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Agresja - główne pojęcie i narzędzia pomiaru, 2. Teorie zachowania agresywnego, 3. Różnice indywidualne w agresji, 4. Wpływy sytuacyjne na agresję, 5. Przemoc w mediach a agresja, 6. Agresja w sferze publicznej, 7. Przemoc w rodzinie, 8. Agresja seksualna, 9. Kontrola i prewencja zachowania agresywnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Współczesne mity o nauczycielu i jego wizerunki: 1.1. Nauczyciel – mediator; 2. O współczesnych uzależnieniach: 2.1. Uzależnienie od mediów a manipulacja; 2.2. „Pokolenie spektaklu”; 2.3. Charakter filmowych zainteresowań współczesnej młodzieży; 3. Jak mówić o cierpieniu i bólu z radością?; 4. O mediacjach; 5. O inteligencjach wielorakich; 6. O mediacjach uwzględniających różne typy inteligencji uczniów; 7. Spojrzenie młodzieży na nieagresywny i bezkonfliktowy wymiar życia człowieka w oparciu o literaturę – stan obecny; 8. Czy można nabyć umiejętności mediacji, zdając dzisiejszą maturę z języka polskiego?; 9. Nowy kształt matury z języka polskiego; 10. Mediacje w pracy i w życiu dorosłym; 11. Piramida mediacji literackich w obszarze wielu inteligencji – przykłady; 12. Między krytyczną i alternatywną akceptacją a lansowaniem fascynacji młodych – czyli o możliwościach przełożeń w piramidzie mediacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Klasa szkolna jako środowisko odrzucenia rówieśniczego ; 2. Pojęcie i rodzaje odrzucenia rówieśniczego ; 3. Status odrzucenia w grupie i podtypy dzieci odrzuconych rówieśniczo ; 4. Zjawisko odrzucenia ucznia przez rówieśników ; 5. Determinanty odrzucenia rówieśniczego ; 6. Konsekwencje odrzucenia rówieśniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przemoc, agresja w świetle teorii i badań: Przyczyny agresji wśród uczniów - teoria i badania empiryczne; Przejawy agresji w sieci zniewolonych dróg (analiza historyczno-porównawcza); Fenomenologiczne ustrukturyzowanie problemu agresji jako koincydencji podmiotu, akty i przedmiotu; Agresja i przemoc w szkole w świetle badań; Zjawisko mobingu wśród uczniów szkół gimnazjalnych w świetle przeprowadzonych badań; Agresja wśród młodzieży gimnazjalnej; Agresywne zachowania dzieci i młodzieży - próba holistycznego ujęcia diagnozowanego problemu. 2. Biopsychologiczne uwarunkowania przemocy i agresji: Indywidualne i społeczne determinanty agresywności uczniów klas czwartych; Poszukiwania związków pomiędzy osobowością i sprawnością fizyczną młodzieży w okresie adolescencji; Zapotrzebowanie na stymulację a zachowania agresywne uczniów; W poszukiwaniu źródeł zachowań antyspołecznych. Agresja w naturze ludzkiej - próba ujęcia interdyscyplinarnego; Czynniki warunkujące agresję u młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim i normie intelektualnej; 3. Socjokulturowe czynniki wzmacniające zachowania agresywne: Gry komputerowe i sieciowe jako stymulator zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Model instytucji szkolnictwa w świetle struktur prawno-organizacyjnych. Redukcja czy generowanie zjawiska agresji; System szkolny a problem agresji; Radzenie sobie ze stresem jako forma profilaktyki zachowań agresywnych; Ustawodawstwo prorodzinne oraz rodzina - czy przyczynia się do wzmacniania zachowań agresyjnych u dzieci i młodzieży? Ryzykowne zachowania związane z używaniem substancji psychoaktywnych w opinii młodzieży; Wartości preferowane przez licealistów doświadczających przemocy w pryzmacie ich dotychczasowych osiągnięć; Wpływ agresji na proces wychowania młodzieży do wartości; 4. Profilaktyka przemocy i agresji w szkole: Przejawy i formy agresji w szkole jako narastający problem w polskiej edukacji. Rola nauczyciela- wychowawcy w profilaktyce agresji; diagnoza i działania profilaktyczne podejmowane przez nauczycieli wobec ucznia agresywnego; Przeciwdziałania zachowaniom agresywnym w szkole; Współpraca nauczycieli i rodziców szansą na zapobieganie zachowaniom agresywnym dzieci i młodzieży; Profilaktyka agresji w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem metody projektu edukacyjnego; Programy rówieśnicze jako nowa forma działań zapobiegających agresji w zakresie profilaktyki pierwszorzędowej oraz drugorzędowej; Festiwal Małych Form Teatralnych pod hasłem "Dramat i tragedię pozostaw teatrowi"- zwrot ku kreatywnej i skutecznej profilaktyce; Rola komunikacji w konflikcie wśród młodzieży gimnazjalnej (na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego); Trening Zastępowania Agresji- ART.; 5. Rozwiązywania systemowe problemu przemocy i agresji: Profilaktyka zachowań agresywnych w warunkach otwartych instytucji probacyjnych; Przemoc jako wyzwanie dla profilaktyki w wychowaniu do dorastania wśród sprzeczności; Terapia kompatybilna wobec ucznia agresywnego; Projekt programu przeciwdziałania agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży szkolnej na terenie dzielnicy Śródmieście w Warszawie w 2007 roku; Znaczenie wartości w profilaktyce zachowań agresywnych i przestępczych wśród młodzieży; Kształtowanie umiejętności prospołecznych dzieci i młodzieży jako ważny element profilaktyki agresji; Agresja w języku polityki; Pochwała agresywności czyli o waleczności i przedsiębiorczości; Pedofilia jako przemoc seksualna wobec nieletnich, typologia postaw i sprawców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Przemoc w społeczeństwie. Wybrane aspekty socjologiczne, 3. Niektóre uwarunkowania przemocy w Polsce. Aspekty socjologiczne, 4. Przemoc jako zjawisko społeczne, 5. Przemoc jako problem społeczny XXI wieku - analiza socjologiczna, 6. Kulturowo - społeczna "płeć" agresji. Perspektywa pedagogiczna, 7. Mobbing. Niektóre aspekty socjologiczne, 8. Mobbing jako forma przemocy. Społeczne tło występowania zjawiska w Polsce, 9. Przemoc w miejscu pracy, 10. Zespół dziecka potrząsanego (Shaken Baby Syndrome) jako jedna z form przemocy w rodzinie, 11. Wpływ postaw rodzicielskich na zachowania agresywne dzieci, 12.Poziom agresji wychowanków domów dziecka z doświadczeniem przemocy w rodzinie (komunikat z badań), 13. Proces formowania się osobowości osób wywodzących się z rodzin patologicznych. Socjologiczna charakterystyka badań., 14. Nauczyciel wobec zjawiska przemocy psychicznej w klasie szkolnej, 15. Działania WODN wspierające nauczyciela w pracy nad agresją, 16. Patologia społeczna i przemoc nieletnich. Wybrane aspekty socjologiczne, 17. Zjawisko agresji i przemocy w szkole a poziom edukacji, 18. Diagnoza agresji i przemocy wśród młodzieży liceum ogólnokształcącego - raport z badań przeprowadzonych w LO w Sieradzu, 19. Agresja w szkole podstawowej i gimnazjum. Wybrane aspekty socjologiczne, 20. Przemoc w szkole zagrożeniem poczucia bezpieczeństwa uczniów, 21. Projekt tematów wychowania antynarkotykowego w programach nauczania I stopnia w szkołach podstawowych w Czechach i na Słowacji, 22. Obrazy przemocy w komiksach, 23. Przestępczość w sieci i jej wpływ na młodego człowieka. Wybrane aspekty socjologiczne, 24. Stowarzyszenie 'Azyl" Na Rzecz Pomocy Kobietom i Dzieciom Ofiarom Przemocy, 25. Przemoc w starości, 26. Zjawisko przemocy wśród żołnierzy zasadniczej służby wojskowej. Wybrane zagadnienia socjologiczne, 27. Formalne członkostwo a rzeczywiste uczestnictwo społeczne - problem marginalizacji społecznej, 28. Mediacje jako procedura umożliwiającą redukowanie przemocy i zachowań agresywnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przyczyny agresji i przemocy w szkole: Tłumienie cielesności przyczyną powstawania agresji w szkole; Zachowania agresywne wśród uczniów a przynależność do subkultur młodzieżowych; "Lawina bieg do tego zmienia,/ Po jakich toczy się kamieniach" Relacje nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel jako pochodna świadomości przemocy w środowisku szkolnym; Rozpoznanie przyczyn zachowań agresywnych u uczniów. 2. Percepcja zjawisk agresji i przemocy: Od bierności do działania. Przegląd typów postaw uczniów wobec przemocy i agresji; Przemoc w pomorskich gimnazjach; Wartości preferowane przez młodzież licealną w kontekście doświadczonej przez nią przemocy w szkole; Wykorzystanie kwestionariusza "Moje życie w szkole" do pomiaru zachowań agresywnych; Agresywne zachowania uczniów - wyzwanie dla nauczyciela. Obawy i opinie studentów kierunków pedagogicznych. 3. Typy i formy agresji i przemocy w szkole: "Fala w szkole?" Sprawcy, ofiary, motywy; Wybrane przejawy agresji wśród uczniów gimnazjum na terenie miasta i gminy Słupsk; Zjawisko agresji dziewcząt w wieku gimnazjalnym; Dyskryminacja jako przejaw agresji wobec dzieci cudzoziemców w polskiej szkole; Szkoła w Polsce miejscem rzetelnego kształcenia i krzewienia tolerancji wobec mniejszości seksualnych; Uwarunkowania agresji wśród młodzieży akademickiej; Nieformalne programy nauczania a system szkolnej przemocy symbolicznej . 4. Przestępczość nieletnich. Odpowiedzialność nieletniego na gruncie Kodeksu karnego z 1997 roku i proponowanych zmian w prawie, Administracyjno-prawne środki służące rozwiązywaniu problemu i agresji w szkole; Znaczenie edukacji prawnej w zakresie profilaktyki przemocy w szkole. 5. Sposoby przeciwdziałania szkolnej agresji i przemocy: Prewencja zachowań dewiacyjnych w szkole. Od pluralizmu do integralności metod przeciwdziałania; Relacja mistrz - uczeń jako pozytywna propozycja wyjścia poza spiralę przemocy w szkole; Kreowanie właściwych relacji między wychowawcą a wychowankiem w myśl pedagogiki niedyrektywnej jednym ze sposobów zapobiegania agresji w szkole; Uzdrowić agresję. Edukacja emocjonalna młodzieży szkolnej; Bezpieczeństwo małego dziecka w szkole; Zachowania agresywne wśród dzieci i młodzieży. Praktyczne szkolna w Internecie; Przemoc w szkole - wyzwania i zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane?, 2. Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie?, 3. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości, 4. Dać czy nie dać klapsa?, 5. Przekazywanie zdrowego podejścia do seksu, 6. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy?, 7. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole, 8. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele?, 9. W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
CD 1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane? ; Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie?
CD 2. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości ; Dać czy nie dać klapsa? ; Przekazywanie zdrowego podejścia do sukcesu.
CD 3 Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy? ; Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole?
CD 4 Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele? ; W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Ogólna charakterystyka mobbingu; 2. Mobbing z perspektywy; 3. Zakres i uwarunkowania lobbing; 4. Metodologia badań własnych; 5. Mobbing wśród nauczycieli. Wyniki badań własnych; 6. Rekomendacje antymobingowe dla środowiska nauczycielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 10/2015)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Problemy wychowania w rodzinie i poza nią: Wychowanie człowieka w ujęci pedagogiki personalistycznej; Family and its problems; Egzystencja dziecka w warunkach przemocy domowej i szkolnej. Analiza psychologiczno-prawna; Instrumenty prawne stosowane w przypadkach przestępczości nieletnich; LL. Praktyka edukacyjna współczesnego pedagoga: Neuroplastyczność mózgu wsparciem rozwojowym dziecka we wczesnym dzieciństwie; The role of mneminics in the process of L1 and L2 language learning; The importance of autonomous self-development of adult learners in the theory of transformative learning by J. Mezirow; Zalety I wady e-podręcznika postrzegane z perspektywy nauczycieli; Muzyka a słuch fonematyczny; Postrzeganie sytuacji konfliktowych w środowisku rówiesniczym prze uczniów we wczesnej edukacji; Z teorii i praktyki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej; Preschool teacher in modern educational strategy; To be a teacher - it is so easy to say - how diffucult it is to meet the expectations of the children’ modern education; Key aspects of the iedological and political directions of educational activity in high er school in conditions of prezent time (art. w jęz. ukraińskim).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Część I: Teoretyczne i empiryczne wprowadzenie w problematykę agresji w szkole. 1. Społeczno-poznawczy wymiar agresji - przegląd teoretyczno-badawczy. 2. Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej. 3. O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży. 4. W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. 5. Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim). 6 Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP. 7. Konflikty dorastających z rówieśnikami. 8. Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych. 9. Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym. 10. Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II - Multimedia a problem agresji w szkole: 1. Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem. 2. Dlaczego cyberbullying wśród młodzieży jest niebezpieczny. 3. "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów. 4. Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów. Część III - Terapia inne metody niwelowania agresji w szkole: 1. Geniusz dziecięcej kreatywności. 2. Pedagogika harmonii. 3. Rola rodziny w zapobieganiu przestępczościi agresji wśród młodzieży. 4. Antyterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji. 5. Trening zastępowania Agresji wprzeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny. 6. Zapobieganiu wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałąnia agresji. 7. Arteterapia - techniki nauki scjalnch umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A guide to safe Schools. 8. Inteligencja emocjonalna jako czynnik przecwdziałający agresji uczniów. 9. Odrzucenie i agresa jako przejawy braku intgracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne. 10. Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych. Część IV Przemoc i agresja w szkole - rozwiązania systemowe: 1. Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe. 2. Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania. 3. Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego. 4. Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowychi podejmowane konsekwencjew stosunku do uczniów w szkole zawodowej. 5. Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w placówkach oświatowych. 6. Na ratunek szkole. 7. Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej