Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(24)
Autor
Chakowski Maciej
(2)
Dambach Karl E
(2)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Stanik Jan M
(2)
Szczepanik Renata
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Gawrońska Anita
(1)
Gebauer Karl
(1)
Hirszel Krzysztof
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Janicka-Panek Teresa
(1)
Karaś Marta
(1)
Koczy Sebastian
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kretek Henryk
(1)
Kuntz Helmut
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Lankamer Agata
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
Majewska Ewa
(1)
Malinow Anna
(1)
Minga Urszula
(1)
Mitoraj Robert
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Musialska Kinga
(1)
Pierzchała Kazimierz
(1)
Rigby Ken
(1)
Schabowska Grażyna
(1)
Spurek Sylwia (1976- )
(1)
Staszak Beata
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Tomaszewska Wiesława
(1)
Urban Bronisław
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wieczorek Paweł
(1)
Wołosik Anna
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Zieliński Jerzy
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(16)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Przemoc w szkole
(13)
Agresywność
(9)
Przemoc w rodzinie
(8)
Przemoc
(7)
Uczniowie
(7)
Patologia społeczna
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Prześladowanie w miejscu pracy
(4)
Zapobieganie
(4)
Zwalczanie
(4)
Dziecko
(3)
Narkomania
(3)
Narkotyki
(3)
Przestępczość
(3)
Szkolnictwo
(3)
Alkoholizm
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Nałóg
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Substancje uzależniające
(2)
Wrogość
(2)
Bezdomność
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry komputerowe
(1)
Internet
(1)
Kryminologia
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Penitencjarystyka
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prostytucja
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przestępczość gospodarcza
(1)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy - Europa - od 2005 r.
(1)
Psychologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzice
(1)
Samobójstwo
(1)
Socjologia kryminalistyczna
(1)
Społeczeństwo
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wiktymologia
(1)
Zespół ADHD
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Przemoc, agresja w świetle teorii i badań: Przyczyny agresji wśród uczniów - teoria i badania empiryczne; Przejawy agresji w sieci zniewolonych dróg (analiza historyczno-porównawcza); Fenomenologiczne ustrukturyzowanie problemu agresji jako koincydencji podmiotu, akty i przedmiotu; Agresja i przemoc w szkole w świetle badań; Zjawisko mobingu wśród uczniów szkół gimnazjalnych w świetle przeprowadzonych badań; Agresja wśród młodzieży gimnazjalnej; Agresywne zachowania dzieci i młodzieży - próba holistycznego ujęcia diagnozowanego problemu. 2. Biopsychologiczne uwarunkowania przemocy i agresji: Indywidualne i społeczne determinanty agresywności uczniów klas czwartych; Poszukiwania związków pomiędzy osobowością i sprawnością fizyczną młodzieży w okresie adolescencji; Zapotrzebowanie na stymulację a zachowania agresywne uczniów; W poszukiwaniu źródeł zachowań antyspołecznych. Agresja w naturze ludzkiej - próba ujęcia interdyscyplinarnego; Czynniki warunkujące agresję u młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim i normie intelektualnej; 3. Socjokulturowe czynniki wzmacniające zachowania agresywne: Gry komputerowe i sieciowe jako stymulator zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Model instytucji szkolnictwa w świetle struktur prawno-organizacyjnych. Redukcja czy generowanie zjawiska agresji; System szkolny a problem agresji; Radzenie sobie ze stresem jako forma profilaktyki zachowań agresywnych; Ustawodawstwo prorodzinne oraz rodzina - czy przyczynia się do wzmacniania zachowań agresyjnych u dzieci i młodzieży? Ryzykowne zachowania związane z używaniem substancji psychoaktywnych w opinii młodzieży; Wartości preferowane przez licealistów doświadczających przemocy w pryzmacie ich dotychczasowych osiągnięć; Wpływ agresji na proces wychowania młodzieży do wartości; 4. Profilaktyka przemocy i agresji w szkole: Przejawy i formy agresji w szkole jako narastający problem w polskiej edukacji. Rola nauczyciela- wychowawcy w profilaktyce agresji; diagnoza i działania profilaktyczne podejmowane przez nauczycieli wobec ucznia agresywnego; Przeciwdziałania zachowaniom agresywnym w szkole; Współpraca nauczycieli i rodziców szansą na zapobieganie zachowaniom agresywnym dzieci i młodzieży; Profilaktyka agresji w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem metody projektu edukacyjnego; Programy rówieśnicze jako nowa forma działań zapobiegających agresji w zakresie profilaktyki pierwszorzędowej oraz drugorzędowej; Festiwal Małych Form Teatralnych pod hasłem "Dramat i tragedię pozostaw teatrowi"- zwrot ku kreatywnej i skutecznej profilaktyce; Rola komunikacji w konflikcie wśród młodzieży gimnazjalnej (na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego); Trening Zastępowania Agresji- ART.; 5. Rozwiązywania systemowe problemu przemocy i agresji: Profilaktyka zachowań agresywnych w warunkach otwartych instytucji probacyjnych; Przemoc jako wyzwanie dla profilaktyki w wychowaniu do dorastania wśród sprzeczności; Terapia kompatybilna wobec ucznia agresywnego; Projekt programu przeciwdziałania agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży szkolnej na terenie dzielnicy Śródmieście w Warszawie w 2007 roku; Znaczenie wartości w profilaktyce zachowań agresywnych i przestępczych wśród młodzieży; Kształtowanie umiejętności prospołecznych dzieci i młodzieży jako ważny element profilaktyki agresji; Agresja w języku polityki; Pochwała agresywności czyli o waleczności i przedsiębiorczości; Pedofilia jako przemoc seksualna wobec nieletnich, typologia postaw i sprawców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Oblicza przemocy: Drogi zła; Dom i rodzina jako środowisko przemocy. Przegląd wyników badań w wybranych krajach Europy; Przemoc symboliczna w edukacji; Agresja w środowisku szkolnym. Kontekst socjologiczny; Przemoc wśród nieletnich; Praca wychowawczo-resocjalizacyjna a zachowania agresywne nieletnich. Głos praktyka; Przemoc i agresja wśród dzieci w przedszkolu. Wybrane zagadnienia; Agresja u dzieci z ADHD- objaw syndromu czy konsekwencja braku wsparcia społecznego?; Mobbing. Prawne ujęcie problemu; Przemoc instytucjonalna na przykładzie domów pomocy społecznej; 2. Kulturowo-społeczne uwarunkowania przemocy: Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła; Konstruowanie męskości. U źródeł przemocy interpersonalnej; Kulturowe usankcjonowanie alkoholu i przemocy; Propagandowanie przemocy w czasopismach dla dzieci na przykładzie "Płomyczka" w latach 80; Czy agresja jest wrodzona?; 3. Profilaktyka przemocy: Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych; Przeciwdziałanie absencji szkolnej na Słowacji; Miłość, seks, pornografia- tematy ważne dla młodzieży; Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. O przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; Interwencje, wsparcie, edukacja. Trzy wymiary reakcji policji na zjawisko przemocy w rodzinie; Zachowania agresywne a bezpieczeństwo osobiste funkcjonariuszy policji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Zajwisko przemocy w szkole. Przemoc w życiu szkolnym (doniesienie z badań nad uczniami klas młodszych); Przemieszczenie agresji w szkolnej przestrzeni; Przemoc w szkole w perspektywie teorii gier - nowe ujęcie problemu; Przestrzeganie praw ucznia w szkole - wyniki badań ogólnopolskich; Premoc w szkole średniej z perspektywy studentów; Zjawisko przemocy w grupie rówieśniczej wśrod uczniów w małym mieście; Wybrane czynniki strukturalne sprzyjające przemocy w szkole; Przejawy i formy przemocy występujące we współczesnej szkole; Zjawisko przemocy we współczesnej szkole. Część II: Kulturowe konteksty przemocy. Ludzka przemoc w świecie przedstawionym współczesnego horroru; Prze-grane dzieci i bezradni rodzice; Socjalizacyjne0wychowawcze aspekty Internetu; Dziecko.m@internet.pl, czyli o profilaktyce zagrożeń w Sieci; Zjawisko przemocy w mediach na przykładzie reklam i gier komputerowych dla dzieci i młodzieży; Poziom agresywności dzieci a ich percepcja przemocy w filmach; Zjawisko przemocy w środkach masowego komunikowania na przykładzie filmów animowanych; Wpływ telewizji na postawy agresywne uczniów klas III szkoły podstawowej. Część III: Profilaktyka przemocy. Wychowanie w wolności od uzależnień jako podstawa profilaktyki wobec przemocy; Zapobieganie i przeciwdziałanie przmocy rowieśniczej wśród dzieci i młodzieży; Profilaktyka przemocy psychicznej w szkole ponadgimnazjalnej; Rola pedagoga szkolnego w zapobieganiu i eliminowaniu agresji oraz przemocy w szkole; Przeciwdziałanie przemocy w szkole średniej w środowisku miejskim - propozycje rozwiązań; Działania profilaktyczne pedagoga i zespołu nauczycielskiego - praktyka wychowawcza; Profilaktyka uzależnień oraz przeciwdziałanie przemocy w rodzinie (działania samorządu województwa podkarpackiego); Zadania Wojewody w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Mechanizmy defaworyzacji w kontekście wybranych sytuacji społecznych: Społeczne oddziaływania defawoyzujące a poczucie własnej wartości dzieci i młodzieży; Problem dzieci ulicy w kontekście zjawiska defaworyzacji społecznej; Wpływ instytucji "pomocowych" na proces wykluczenia społecznego dzieci i mlodzieży zagrożonej demoralizacją; Droga do osiągnięcia wielu celów Unii wiedzie przez społeczeństwo informacyjne; Społeczna defaworyzacja otyłości; Defaworyzacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualna; 2. Zjawisko defaworyzacji społecznej w środowisku szkolnym: Przeciwdziałanie społecznej defawoyzacji dzieci i młodzieży. Rola przywództwa edukacyjnego; Poziom kompetencji komunikacyjnej a defaworyzacja dziecka w środowisku szkolnym; Profilaktyka wobec zjawiska defaworyzacji w szkole; Przemoc i agresja wśród dzieci i młodzieży- implikacje profilaktyczne i terapeutyczne; Społeczna defaworyzacja nastolatków z ADHD- raport z badań; Równość szans oświatowych- koncepcje teoretyczne oraz zalecenia w zakresie polityki edukacyjnej; 3. Przeciwdziałanie defaworyzacji i działania profilaktyczne: Kampanie społeczne jako szansa w przezwyciężeniu społecznej defaworyzacji; Równe szanse w edukacji- dwa oblicza idei; Uczelnia równych szans. O praktycznym wymiarze wprowadzania tutoringu na polskie uczelnie; Zapomniane wpływy natury- survival drogą do samego siebie?; System pomocy dla osób uzależnionych od grup destruktywnych (sekt); Znaczenie metody warsztatowej w procesie przeciwdziałania defaworyzacji młodzieży akademickiej; Malarstwo jako źródło ekspresji, energia odbioru działa. Spotkanie ze sztuką spotkaniem siebie. Dzieci i młodzież w muzeum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Rozdział 1: Wprowadzenie. Rozdział 2: Zmartwienia rodziców. Rozdział 3: Istota przemocy szkolnej. Rozdział 4: Badania nad przemocą szkolną. Rozdział 5: Wasze dzieci w szkole. Rozdział 6: Informowanie. Rozdział 7: Świadkowie. Rozdział 8: Wchowanie a prawidłowy rozwój dziecka. Rozdział 9: Rodzice jako nauczyciele życia. Rozdział 10: Rodzice pomagają dzieciom, które zetknęły się z przemocą. Rozdział 11: Jak dobre szkoły radzą sobie z przemocą. Rozdział 12: Wybrane pytania i odpowiedzi. Załącznik 1: Diagram dłoni - pomoc dla najmłodszych uczniów. Załącznik 2: Metody intewencji w przypadkach znęcania się. Załącznik 3: Wskazówki dotyczące szkolnych strategii przeciwdziałania przemocy. Załącznik 4: Wskazówki dotyczące przeciwdziałąnia przemocy elektronicznej. Załącznik 5: Przeciwdziałanie przemocy w programach szkolnych. Załącznik 6: Kwestionariusz do oceny poziomu przemocy. Załącznik 7: Programy i metody przeciwdziałania przemocy. Załącznik 8: Przydatne strony internetowe poświęcone przemocy w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Siła i bezsilność w sytuacjach mobbingu, 2. Co to jest mobbing?, 3. Profilaktyka przez wzmacnianie poczucia własnej wartości, 4. Wspierac dzieci w okresie dojrzewania, 5. Mobbing jako wyzwanie dla pedagogiki, 6. Co może zrobić nauczyciel
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Klasa szkolna jako środowisko odrzucenia rówieśniczego ; 2. Pojęcie i rodzaje odrzucenia rówieśniczego ; 3. Status odrzucenia w grupie i podtypy dzieci odrzuconych rówieśniczo ; 4. Zjawisko odrzucenia ucznia przez rówieśników ; 5. Determinanty odrzucenia rówieśniczego ; 6. Konsekwencje odrzucenia rówieśniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja i reforma)
1. Agresja i jej przeciwdziałanie w szkole, 2. Możliwości ograniczania agresji we wczesnym okresie rozwoju psychofizycznego dziecka, 3. Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, 4. O dzieciach przejawiających notoryczne zachowania agresywne-z nauczycielskiego punktu widzenia, 5. Zanim pojawi się agresja. Wstępna diagnoza i wczesna interwencja, 6. Praca z dzieckiem o zaburzonych emocjach, 7. Zachowania agresywne u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Kulturowe tło agresji dziecięcej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kim są sprawcy przemocy domowej?; 2. Pomoc udzielana sprawcom przemocy domowej na świecie; 3. Integratywna psychoterapia dla osób stosujących przemoc wobec bliskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie : komentarz / Sylwia Spurek. - Wyd. 4 uzupeł. Stan prawny na 10.01.2019 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2019. - 688, [3] s. : tab. ; 24 cm.
(Komentarze Praktyczne)
Zawiera: Wykaz skrótów. Słowo wstępne. Wprowadzenie: 1. Przemoc w rodzinie – zjawisko, Mity i stereotypy; 2. Przemoc w rodzinie w liczbach; 3. Międzynarodowe akty prawne i inne dokumenty dotyczące przeciwdziałania przemocy w rodzinie; 4. Austriackie regulacje w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie; 5. Geneza ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz jej nowelizacji z 2010 r. Ustawa z dnia 29 Lipca 2005 r. O przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie ( tekst jedn. Dz.U. z 2015 r. poz. 1390): preambuła; Art. 1. [Zakres ustawy]; Art. 2. [Definicje pojęć ustawowych]; Art. 3. [Zakres działań adresowanych do osób dotkniętych przemocą w rodzinie]; Art. 4. [Zakres działań adresowanych do osób stosujących przemoc w rodzinie]; Art. 5. [Upoważnienie ustawowe do wydania rozporządzenia w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych w tych ośrodkach, a także szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych i kwalifikacji osób prowadzących te oddziaływania]; Art. 6. [Zadania administracji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie]; Art. 6a. [Kwalifikacje osób kierujących specjalistycznymi ośrodkami wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie]; Art. 7. [Zadania wojewody]; Art. 8. [Zadania ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego]; Art. 8a. [Wytyczne Prokuratora Generalnego w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie]; Art. 9. [Współpraca organów administracji z podmiotami pozarządowymi]; Art. 9. [Współpraca organów administracji z podmiotami pozarządowymi]; Art. 9a. [Zespoły interdyscyplinarne]; Art. 9b. [Zadania zespołu interdyscyplinarnego]; Art. 9c. [Przetwarzanie danych przez zespół interdyscyplinarny]; Art. 9d. [Niebieska Karta]; Art. 10. [Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 10a. [Zespół Monitorujący do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 10b. [Skład Zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie; Art. 10c. [Organizacja prac Zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 10d. [Pomoc dla zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 10e. [Obsługa zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 10f. [Upoważnienie ustawowe do wydania rozporządzenia w sprawie Zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 11. [Sprawozdanie z realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 11a. [Nakaz opuszczenia mieszkania w postępowaniu cywilnym]; Art. 12. [Obowiązek zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa z użyciem przemocy w rodzinie]; Art. 12a. [Odebranie dziecka z rodziny]; Art. 12b. [Zażalenie na odebranie dziecka z rodziny]; Art. 12c. [Pouczenie o prawie do złożenia zażalenia na odebranie dziecka z rodziny]; Art. 12d. [Wniosek kuratora w sprawie skazanego za przestępstwo popełnione z użyciem przemocy lub groźby bezprawnej wobec członka rodziny]; Art. 13. [Dodatkowe elementy orzeczenia sądu w przypadku zastosowania art. 72 § 1 pkt 7a i 7b k.k.]; Art. 14. [Warunkowy dozór Policji]; Art. 15. [Nowelizacja kodeksu karnego]; Art. 16. [Nowelizacja ustawy o pomocy społecznej]; Art. 17. [Termin wejścia w życie]. Ustawa z dnia 10 czerwca 2010r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 125, poz. 842): Art. 2. [Nowelizacja Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego]; Art. 3. [Nowelizacja Kodeksu postępowania cywilnego]; Art. 4. [Nowelizacja ustawy o Policji]; Art. 5. [Nowelizacja Kodeksu karnego]; Art. 6. [Nowelizacja Kodeksu postępowania karnego]; Art. 7. [Nowelizacja Kodeksu karnego wykonawczego]; Art. 8. [Nowelizacja ustawy o pomocy społecznej]; Art. 9. [Nowelizacja ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych]; Art. 10. [Utrzymanie w mocy przepisów wykonawczych]; Art. 11. [Termin spełnienia wymogów dotyczących kwalifikacji osób kierujących specjalistycznymi ośrodkami dla ofiar przemocy w rodzinie]; Art. 12. [Informacja ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego oraz Rzecznika Praw Dziecka o skutkach obowiązywania ustawy]. Akty prawne i inne dokumenty: Ustawa z dnia 29 Lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (tekst jedn. Dz.U. z 2015 r. poz. 1390); Ustawa z dnia 10 czerwca 2010 r o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 125, poz. 842); Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 22 października 2010 r. W sprawie wzoru zaświadczenia lekarskiego o przyczynach i rodzaju uszkodzeń ciała związanych z użyciem przemocy w rodzinie (Dz.U. Nr 201, poz. 1334); Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 stycznia 2011 r. w sprawie Zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie (Dz.U. Nr 28, poz. 146); Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 lutego 2011 r. w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych w tych ośrodkach, szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie oraz kwalifikacji osób prowadzących oddziaływania korekcyjno-edukacyjne (Dz.U. Nr 50, poz. 259); Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 września 2011 r. w sprawie procedury „Niebieskie Karty” oraz wzorów formularzy „Niebieska Karta” (Dz.U. Nr 209, poz. 1245); Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 3 czerwca 2011 r. w sprawie nadzoru i kontroli nad realizacją zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie (Dz.U. Nr 126, poz. 718); Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 marca 2011 r. w sprawie procedury postępowania przy wykonywaniu czynności odebrania dziecka z rodziny w razie bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia dziecka w związku z przemocą w rodzinie (Dz.U. Nr 81, poz. 448); Uchwała Nr 76 Rady Ministrów z dnia 29 kwietnia 2014 r. w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2014-2020 (M.P. zoz. 445); Zarządzenie Nr 162 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 lutego 2008 r. w sprawie metod i form wykonywania przez Policję zadań w związku z przemocą w rodzinie w ramach procedury „Niebieskie Karty” (Dz.Urz. KGP Nr 4, poz. 30); Wytyczne Nr 2 Komendanta Głównego Policji z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie sposobu postępowania policjantów podczas realizacji procedury „Niebieskie Karty” (Dz.Urz. KGP Nr 10, poz.77); Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 343 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Metody zwalczania patologii społecznych w systemie penitencjarnym Polski i USA; 2. Reedukacja przestępców w zakładach karnych w USA na podstawie obserwacji w więzieniach; 3. Bezdomność; 4. Prostytucja; 5. Przejawy agresji i przemocy w środowisku wychowawczym; 6. Przestępczość; 7. Seryjne morderstwa jako przejaw przemocy; 8. Profilaktyka wobec destrukcyjnej działalności sekt; 9. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych; 10. Rozwój ku wyższym wartościom profilaktyką przestępczości; 11. Znaczenie dezintegracji pozytywnej w resocjalizacji przestępców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ćwiczenie wstępne: Moja postawa wobec narkotyków i uzależnień; 2. Społeczeństwo regulowane nałogowo; 3. To, co stale powtarza się w uzależnieniach; 4. Nałóg jako choroba relacji międzyludzkich; 5. O tym jest mowa: "spożycie", "nałóg", "uzależnienie", "nałogowe uzależnienie"; 6. Istota i dynamika nałogowych relacji międzyludzkich; 7. Współuzależnienie jako druga strona medalu; 8. Poszukiwanie "genu uzależnienia" albo: stóg siana, w którym nie ma igły; 9. Przewodnik po świecie środków odurzających; 10. Zachowania nałogowe, niezwiązane ze spożywaniem środka chemicznego; 11. Używanie środków uzależniających i uzależnienia u rodziców; 12. Używanie środków uzależniających przez dzieci i młodzież; 113. Podpowiedzi dla rodziców; 14. Rozdział interakcyjny dla (nie)konsumentów; 15. Nieco rozrywki z podtekstem; 16. Konieczność wczesnego wtrącania się- skuteczna profilaktyka nałogów w szkole; 17. Zakończenie, które nie jest końcem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ochrona praw dzieci, 2. Rodzaje przemocy wobec dziecka, 3. Sfery zniewolonego dzieciństwa, 4. Antytrajektornia - przeciwdziałanie przemocy wobec dziecka w rodzinie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Część I: Teoretyczne i empiryczne wprowadzenie w problematykę agresji w szkole. 1. Społeczno-poznawczy wymiar agresji - przegląd teoretyczno-badawczy. 2. Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej. 3. O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży. 4. W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. 5. Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim). 6 Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP. 7. Konflikty dorastających z rówieśnikami. 8. Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych. 9. Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym. 10. Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II - Multimedia a problem agresji w szkole: 1. Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem. 2. Dlaczego cyberbullying wśród młodzieży jest niebezpieczny. 3. "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów. 4. Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów. Część III - Terapia inne metody niwelowania agresji w szkole: 1. Geniusz dziecięcej kreatywności. 2. Pedagogika harmonii. 3. Rola rodziny w zapobieganiu przestępczościi agresji wśród młodzieży. 4. Antyterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji. 5. Trening zastępowania Agresji wprzeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny. 6. Zapobieganiu wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałąnia agresji. 7. Arteterapia - techniki nauki scjalnch umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A guide to safe Schools. 8. Inteligencja emocjonalna jako czynnik przecwdziałający agresji uczniów. 9. Odrzucenie i agresa jako przejawy braku intgracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne. 10. Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych. Część IV Przemoc i agresja w szkole - rozwiązania systemowe: 1. Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe. 2. Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania. 3. Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego. 4. Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowychi podejmowane konsekwencjew stosunku do uczniów w szkole zawodowej. 5. Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w placówkach oświatowych. 6. Na ratunek szkole. 7. Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Agresja - słowo wstępne, 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku, 3. Przestępczość nieletnich w Poslce w świetle statystyk, 4. Bezpieczenstwo szkoły w opinii nauczycieli, 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole, 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole, 7. Refleksje nad wynikami badan agresji, 8. Agresja w szkole. Uwarunkowania społeczne i kulturowe, 9. Polityka oświatowa państwa. zadania i ułomności, 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania, 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji, 12. Agresja dzieci i młodziezy - wyjaśnienie socjologiczne, 13. System psychoprofilaktyki rozowju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży, 14. Agresywne zachowania młodziezy jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań, 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wokół problemu napastowania seksualnego; 2. Wymiary seksualnego napastowania; 3. Różne formy napastowania seksualnego; 4. Szkolny program przeciwdziałania przemocy seksualnej w relacjach rówieśniczych; 5. Prawo- wybrane przepisy dotyczące równouprawnienia płci, molestowania seksualnego w pracy i przemocy; 6. Scenariusze zajęć dla młodzieży do programu profilaktycznego dotyczącego przemocy ze względu na płeć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna przestępczość - uwarunkowania i konsekwencje. Dylematy reakcji społecznej, 2. Uzależnienia - alkoholizm, narkomania, palenie tytoniu. Profilaktyka, terapia i resocjalizacja, 3. Przemoc w rodzinie, 4. Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej, 5. Specjalistyczne programy korekcyjno-resocjalizacyjne, 6. Readaptacja społeczna i reorganizacja środowisk lokalnych jako warunek skuteczności oddziaływań resocjalizacyjnych, 7. Rola i zadania kadry resocjalizacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne i praktyczne problemy profilaktyki społecznej wobec zjawisk pereprzestępczych i przestępczych, Typologia i funkcje obrazu bezpieczeństwa w umyśle człowieka a prewencja środowiska zamieszkania przed przestępczością, wiedza i sposób postrzegania zjawiska niedostosowania społecznego przez nauczycieli szkół podstawowych jako wyznacznik skuteczności ddziaływań profilaktycznych, Polityka bezpieczeństwa lokalnego w zakresie przeciwdziałania przestępczości w opiniach młodzieży szkolnej, 2. Przemoc w rodzinie:przejawy i uwarunkowania a perspektywy profilaktyki i korekcji, Psychologiczna chrakterystyka sprawców przemocy seksualnej w małżeństwie, Przestępstwo znęcania się na tle specyfiki środowiska lokalnego i sytuacji materialno-bytowej rodziny, Psychospołeczne uwarunkowania stosowania przemocy w rodzinie a programy psychokorekcyjne wobec sprawcy, Interwencje wobec zjawiska krzywdzenia dzieci w rodzinie jako czynnika ryzyka przestępczości-możliwości i ograniczenia w świetle teorii i praktyki, Relacje emocjonalne w rodzinach skazanych kobiet i mężczyzn (analiza porównawcza), 3. Psychologiczne i prawne przesłanki w procesie sądowym i resocjalizacji, Ustalanie elementów kryminogenezy a sędziowskie decyzje o wszczęciu i prowadzeniu postępowania z nieletnimi sprawcami czynów karalnych, Prawne i psychologiczne przesłanki wszczęcia postępowania karnego wobec nieletnich szczególnie zdemoralizowanych, Normy prawne w świetle opinii nieletnich poniżej minimalnego wieku odpowiedzialności karnej (14 roku życia), Przedmiot psychologicznej opinii sądowej z perspektywy psychologii społecznej, Poglądy psychografologiczne dotyczące tzw.pisma przestępców-dawniej i dziś, Stadia wykolejenia społecznego a implikacje resocjalizacyjne, Wybrane osobowościowe uwarunkowania autoagresji wśród skazanych, Wykonywanie kary pozbawienia wolności i proces resocjalizacji w opinii osadzonych (Informacja z badań)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej