Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(37)
dostępne
(26)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Czytelnia
(38)
Autor
Dambach Karl E
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Król Małgorzata Beata
(2)
Lipka Anna
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Waszczak Stanisław
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Adamczyk Marta (1970- )
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Bajer Ewa
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Chłopek Ryszard (1979- )
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Coyne Iain
(1)
Cugowski Mikołaj
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dejko Karolina
(1)
Dembińska Aleksandra
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Dobrowolska Małgorzata
(1)
Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka (1962-2006)
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Francuz Piotr
(1)
Franken Robert E
(1)
Frazier Donna
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gebauer Karl
(1)
Gierlińska Anna
(1)
Gilliland Burl E
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Gulla Bożena
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
James Richard K
(1)
Janicka-Olejnik Ewa
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Karoń Tomasz
(1)
Karwat Mirosław (1953- )
(1)
Klimek Krzysztof
(1)
Korchut Aleksander
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kołodziej Sabina
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krok Dariusz (1969- )
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Lankamer Agata
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Leśniak Ewa
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Lis Sabina
(1)
Majchrzak Łukasz
(1)
Majewska Ewa
(1)
Malinow Anna
(1)
Malinowski Jan A
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Miller Alice
(1)
Miller Arthur G
(1)
Minga Urszula
(1)
Monks Claire P
(1)
Mossakowska Małgorzata
(1)
Musialska Kinga
(1)
Nawrocki Paweł
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Piotrowski Przemysław
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Reder Violetta
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rode Danuta
(1)
Rzepa Teresa (1952- )
(1)
Segeth Sylwia
(1)
Stanik Jan Maria (1943- )
(1)
Stelmach Sylwia
(1)
Suchecki Jacek
(1)
Szluz Beata
(1)
Szymańska Agnieszka
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Ulfik Iwona
(1)
Ulfik-Jaworska Iwona
(1)
Urban Bronisław
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Widera-Wysoczańska Agnieszka
(1)
Więcek Andrzej
(1)
Wołosik Anna
(1)
Wrona Grzegorz
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Temat
Przemoc w rodzinie
(22)
Przemoc w szkole
(18)
Przemoc
(16)
Agresywność
(12)
Dziecko maltretowane
(7)
Dziecko
(6)
Uczniowie
(6)
Cyberprzemoc
(4)
Internet
(4)
Prześladowanie w miejscu pracy
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Gry komputerowe
(3)
Młodzież
(3)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(3)
Psychologia
(3)
Rodzina
(3)
Szkolnictwo
(3)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczyciele
(2)
Nałóg
(2)
Patologia społeczna
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc wobec kobiet
(2)
Przestępcy
(2)
Samobójstwo
(2)
Stres
(2)
Uczucia
(2)
Zapobieganie
(2)
Zarządzanie
(2)
Zwalczanie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Chorzy
(1)
Cierpienie
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Dobro
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dzieciobójstwo
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Gniew
(1)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(1)
Jakość życia
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Kara cielesna
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Konflikt
(1)
Kryzys
(1)
Kłamstwo
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Mobbing
(1)
Motywacja
(1)
Młodociane matki
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narracja
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Odżywianie
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Ojcowie i córki
(1)
Opieka nad dzieckiem
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Perswazja
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Popęd płciowy
(1)
Praca
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo komputerowe
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przemoc kobiet wobec mężczyzn
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przemoc wobec niepełnosprawnych
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Prześladowanie w miejscy pracy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia sądowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samopoznanie -- psychologia
(1)
Samotne matki
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Sen
(1)
Socjotechnika
(1)
Starzenie sie społeczeństwa
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Telewizja
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Interpersonalne traumatyczne zdarzenia w rodzinie przyczyną i skutkiem cyklów przemocy; 2. Czynniki społeczne i środowiskowe cyklów przemocy; 3. Czynniki rodzinne przekazywania przemocy; 4. Czynniki osobowe cyklów przemocy; 5. Czynniki biologiczne związane z cyklami przemocy; 6. Czynniki związane z interwencją psychologiczną podtrzymującą przemoc; 7. Procesy transmisji przemocy z pokolenia na pokolenie w kontekście life-span; 8. Czynniki sprzyjające przerwaniu cyklu przemocy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Agresja - główne pojęcie i narzędzia pomiaru, 2. Teorie zachowania agresywnego, 3. Różnice indywidualne w agresji, 4. Wpływy sytuacyjne na agresję, 5. Przemoc w mediach a agresja, 6. Agresja w sferze publicznej, 7. Przemoc w rodzinie, 8. Agresja seksualna, 9. Kontrola i prewencja zachowania agresywnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Tendencje destruktywne i konstruktywne w świetle koncepcji E. Fromma, 2. Gry komputerowe - charakterystyka zjawiska, 3. Oddziaływanie gier komputerowych na dzieci i młodzież, 4. Problematyka i program badań własnych, 5. Tendencje konstruktywne i destruktywne w świetle zastosowanych metod badawczych, 6. Podsumowanie wyników, hipotezy interpretacyjne i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Przemoc - analiza zjawiska: 1. Przemoc - próba analizy zjawiska, 2. Uwarunkowania przemocy w rodzinie, 3. Zjawisko przemocy w świadomości społecznej. Cz.II Rzeczywistość. Przemoc w rodzinie w środowisku miasta przemysłowego na przykładzie Jastrzębia zdroju: 4. Metodologiczne podstawy badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Telewizja i gry komputerowa jako czynnik oddziaływania na dzieci, 2. Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci : Oddziaływanie telewizyjnych obrazów przemocy w świetle literatury, Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci. 3. Wpływ "agresywnych" gier komputerowych na orientację wobec rzeczywistości : Oddziaływanie gier komputerowych na dzieci w świetle literatury, Oddziaływanie "agresywnych" gier komputerowych na dzieci w świetle badań własnych, 4. Mechanizmy psychologiczne wyjaśniające wpływ przemocy medialnej na psychikę odbiorców, 5. Obrona przed szkodliwym wpływem przemocy w mediach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Zawiera: Rozdz. 1. Przemoc domowa. Dylematy definicyjne i ustalenia teoretyczne uwarunkowania: Interpretacje definicyjne przemocy; Przemoc w rodzinie w ujęciu prawa karnego i cywilnego; Ustalenia teoretyczne wyjaśniające agresję i przemoc. Rozdz. 2. Charakterystyka sprawców przemocy domowej: Mężczyzna sprawca przemocy. Motywy; Kobieta jako sprawczyni przemocy. Rozdz. 3. Relacje w związku z problemem przemocy – mechanizm uzależnienia: Wyznaczniki uzależnienia sprawcy w relacji przemocy; Wyznaczniki uzależnienia ofiary w relacji przemocy; Błędne koło uzależnienia w bliskich relacjach przemocy między dorosłymi. Rozdz. 4. Model diagnozy motywacji sprawstwa przemocy w relacjach rodzinnych. Rozdz. 5. Konstatacje końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Wybrane teorie i mechanizmy agresji - zagadnienia podstawowe. 1. Czym jest agresja? Podstawowe pytania dotyczące agresji: Agresja (aggression) - co to jest?; Czy agresję można wypreparować z motywów? Motywy agresji; Czy oprócz ofiary cierpi także agresor?; Czy agresja jest równa agresji?; Agresja: emocje czy rozum?; Czy można uporządkować przejawy i formy agresji? Jakie są wymiary agresji?; W jakich zachowaniach może wyrażać się agresja?; Czy agresja, przymus i przemoc to to samo?; Czy agresja jest tym samym co agresywność?; Jakie są kierunki poszukiwań mechanizmu agresji?. 2. Podstawowe teorie i mechanizmy powstawania agresji: Biologiczne teorie agresji; Agresja w ujęciu etologicznym; Agresja ujmowana na gruncie teorii ewolucji - stanowisko socjobiologii; Agresja z perspektywy genetyki behawioralnej - problem dziedziczenia. 3. Psychologiczne koncepcje agresji: Agresja jako destrukcyjny instynkt; Agresja jako popęd ukierunkowany na cel a teoria frustracji - agresji; Rola negatywnych afektów w regulacji agresji; Agresywne skrypty a przetwarzanie informacji społecznych; Uczenie się agresji: rola wzmocnienia i naśladownictwa; Agresja jako przymuszający wpływ społeczny; Ogólny interakcyjny model agresji; Agresja jako zjawisko biopsychospołeczne. Część II. Podstawowe problemy badań nad agresją i jej uwarunkowaniami. 4. Wybrane problemy badań nad agresją: obszary, strategie i narzędzia pomiaru: Problemy dotyczące wyznaczników obszaru badawczego i integracji uzyskanych rezultatów; Metody badania agresji - podział i charakterystyka wybranych narzędzi pomiaru; Wybrane metody badań nad agresją. 5. Uwarunkowania agresji wśród młodzieży: Wybrane uwarunkowania agresji jako zjawiska biopsychospołecznego; Czynniki chroniące i czynniki ryzyka powstawania agresji w okresie dojrzewania; Uwarunkowania socjodemograficzne agresji - mit czy rzeczywistość?; Oddziaływania rodzicielskie jako uwarunkowania agresji u dzieci i młodzieży; Sprawca i ofiara - dwie strony tego samego problemu? Uwarunkowania podmiotowe i społeczne wchodzenia w rolę sprawcy i ofiary. 6. Etapy i ścieżki w rozwoju agresywności - propozycja modelu badawczego i jego weryfikacji: Prezentacja modelu; Weryfikacja modelu i kierunki modyfikacji; Rezultaty badań własnych: nowe zjawiska i kierunki dalszych poszukiwań. Część III. Przejawy agresji - ponadczasowe problemy i nowe wyzwania. 7. Zachowania agresywne - klasyczna klasyfikacja zjawiska: Podział zachowań agresywnych; Uwarunkowania społecznej akceptacji zachowań agresywnych. 8. Przejawy zachowań agresywnych w kontekście interakcji społecznych - stary problem, nowe formy: Asertywność - technika obrony granic, strategia komunikacji, postawa czy agresja akceptowana społecznie?; Cyberbullying - przemoc grupowa w nowej odsłonie; Mobbing - przemoc ukryta w zasadach grupy. 9. Formy agresji na przestrzeni życia jednostki - agresja w późnej dorosłości: Zachowania agresywne starzejących się osób i problemy z ich pomiarem; Przyczyny agresji seniorów w perspektywie neuropsychologicznej i teorii pomyślnego starzenia się; Zachowania agresywne wobec seniorów; Zachowania agresywne w małżeństwach w okresie późnej dorosłości; Problemy agresywności i agresji w starości jako biała plama w badaniach i dyskursie społecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Przemoc w społeczeństwie. Wybrane aspekty socjologiczne, 3. Niektóre uwarunkowania przemocy w Polsce. Aspekty socjologiczne, 4. Przemoc jako zjawisko społeczne, 5. Przemoc jako problem społeczny XXI wieku - analiza socjologiczna, 6. Kulturowo - społeczna "płeć" agresji. Perspektywa pedagogiczna, 7. Mobbing. Niektóre aspekty socjologiczne, 8. Mobbing jako forma przemocy. Społeczne tło występowania zjawiska w Polsce, 9. Przemoc w miejscu pracy, 10. Zespół dziecka potrząsanego (Shaken Baby Syndrome) jako jedna z form przemocy w rodzinie, 11. Wpływ postaw rodzicielskich na zachowania agresywne dzieci, 12.Poziom agresji wychowanków domów dziecka z doświadczeniem przemocy w rodzinie (komunikat z badań), 13. Proces formowania się osobowości osób wywodzących się z rodzin patologicznych. Socjologiczna charakterystyka badań., 14. Nauczyciel wobec zjawiska przemocy psychicznej w klasie szkolnej, 15. Działania WODN wspierające nauczyciela w pracy nad agresją, 16. Patologia społeczna i przemoc nieletnich. Wybrane aspekty socjologiczne, 17. Zjawisko agresji i przemocy w szkole a poziom edukacji, 18. Diagnoza agresji i przemocy wśród młodzieży liceum ogólnokształcącego - raport z badań przeprowadzonych w LO w Sieradzu, 19. Agresja w szkole podstawowej i gimnazjum. Wybrane aspekty socjologiczne, 20. Przemoc w szkole zagrożeniem poczucia bezpieczeństwa uczniów, 21. Projekt tematów wychowania antynarkotykowego w programach nauczania I stopnia w szkołach podstawowych w Czechach i na Słowacji, 22. Obrazy przemocy w komiksach, 23. Przestępczość w sieci i jej wpływ na młodego człowieka. Wybrane aspekty socjologiczne, 24. Stowarzyszenie 'Azyl" Na Rzecz Pomocy Kobietom i Dzieciom Ofiarom Przemocy, 25. Przemoc w starości, 26. Zjawisko przemocy wśród żołnierzy zasadniczej służby wojskowej. Wybrane zagadnienia socjologiczne, 27. Formalne członkostwo a rzeczywiste uczestnictwo społeczne - problem marginalizacji społecznej, 28. Mediacje jako procedura umożliwiającą redukowanie przemocy i zachowań agresywnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rodzina z problemem przemocy. Podejście interdyscyplinarne; Prawne aspekty przemocy w rodzinie. Aktualny stan prawny; Działania pracownika socjalnego na rzecz rodzin z przemocą; Szkolna diagnoza i skuteczne działania na rzecz dzieci doświadczających przemocy w rodzinie; Socjoterapia w pracy z dzieckiem doświadczającym przemocy; Przemoc seksualna wobec dzieci – terapia sprawców i ofiar; Praca terapeutyczna z problemem przemocy w rodzinie alkoholowej; Praca terapeutyczna z nieletnimi sprawcami przemocy; Praca kuratora sądowego z rodziną z problemem przemocy; Oddziaływania korekcyjne personelu więziennego wobec skazanych z art. 207 i 209 k.k.; Wsparcie duchowe w rodzinie z przemocą – profilaktyka duszpasterska; Przestrzeń dla mediacji jako formy wsparcia rodziny z problemem przemocy; Osoby starsze jako ofiary przemocy domowej; Przemoc a występowanie zaburzeń jedzenia i odżywiania się. Informacje o autorach. Spis schematów, tabel wykresów. Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją, 2. Składniki motywacji, 3. Głód i jedzenie, 4. Namiętność, miłość, sex, 5. Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania, 6. Czuwanie, spanie i marzenia senne, 7. Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych, 8. Agresja, przymus, złość, 9. Emocje i stres a zdrowie, 10. Emocje niespójne z celem (negatywne), 11. Emocje spójne z celem (pozytywne), 12. Od ciekawości do twórczości, 13. Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości, 14. Samoregulacja motywacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Zarys problematyki karalności, Cz. II Karalność - wieloaspektowość zjawiska, Cz. III Praktyczny wymiar karalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Zajwisko przemocy w szkole. Przemoc w życiu szkolnym (doniesienie z badań nad uczniami klas młodszych); Przemieszczenie agresji w szkolnej przestrzeni; Przemoc w szkole w perspektywie teorii gier - nowe ujęcie problemu; Przestrzeganie praw ucznia w szkole - wyniki badań ogólnopolskich; Premoc w szkole średniej z perspektywy studentów; Zjawisko przemocy w grupie rówieśniczej wśrod uczniów w małym mieście; Wybrane czynniki strukturalne sprzyjające przemocy w szkole; Przejawy i formy przemocy występujące we współczesnej szkole; Zjawisko przemocy we współczesnej szkole. Część II: Kulturowe konteksty przemocy. Ludzka przemoc w świecie przedstawionym współczesnego horroru; Prze-grane dzieci i bezradni rodzice; Socjalizacyjne0wychowawcze aspekty Internetu; Dziecko.m@internet.pl, czyli o profilaktyce zagrożeń w Sieci; Zjawisko przemocy w mediach na przykładzie reklam i gier komputerowych dla dzieci i młodzieży; Poziom agresywności dzieci a ich percepcja przemocy w filmach; Zjawisko przemocy w środkach masowego komunikowania na przykładzie filmów animowanych; Wpływ telewizji na postawy agresywne uczniów klas III szkoły podstawowej. Część III: Profilaktyka przemocy. Wychowanie w wolności od uzależnień jako podstawa profilaktyki wobec przemocy; Zapobieganie i przeciwdziałanie przmocy rowieśniczej wśród dzieci i młodzieży; Profilaktyka przemocy psychicznej w szkole ponadgimnazjalnej; Rola pedagoga szkolnego w zapobieganiu i eliminowaniu agresji oraz przemocy w szkole; Przeciwdziałanie przemocy w szkole średniej w środowisku miejskim - propozycje rozwiązań; Działania profilaktyczne pedagoga i zespołu nauczycielskiego - praktyka wychowawcza; Profilaktyka uzależnień oraz przeciwdziałanie przemocy w rodzinie (działania samorządu województwa podkarpackiego); Zadania Wojewody w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1. Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2. Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.2.1. Emocje i agresja w relacjach międzyludzkich; 1.2.2. Agresja językowa - mowa nienawiści i hejtu; 1.3. (Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy; 1.4. Podsumowanie. Rozdział 2. Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1. Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2. Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.2.1. Zniesławienie i znieważenie jako środki wiodące ku dyskredytacji; 2.2.2. Zniesławienie jako przestępstwo naruszające dobre imię; 2.2.3. Znieważenie jako przestępstwo naruszające godność osobistą; 2.2.4. Zniesławienie a znieważenie - różnice i podobieństwa w zakresie zastosowania, przesłanek oraz sankcji; 2.2.5. Naruszenie godności pracowników w stosunkach pracy; 2.3. Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4. Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5. Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6. Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji; 2.7. Podsumowanie. Rozdział 3. Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1. Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.1.1. Cyberdyskredytacja identyfikacyjna; 3.1.2. Cyberdyskredytacja biograficzna; 3.2. Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.2.1. Cyberdyskredytacja statusowa; 3.2.2. Cyberdyskredytacja tezauryczna; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.3.1. Cyberdyskredytacja poznawcza; 3.3.2. Cyberdyskredytacja dziedzinowa; 3.3.3. Cyberdyskredytacja zawodowa; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.4.1. Cyberdyskredytacja impresyjno-emocjonalna; 3.4.2. Dyskredytacja estetyczna; 3.4.3. Cyberdyskredytacja komunikacyjna; 3.4.4. Cyberdyskredytacja charakterologiczna; 3.4.5. Dyskredytacja psychiatryczna; 3.5. Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.5.1. Cyberdyskredytacja alienacyjna; 3.5.2. Cyberdyskredytacja socjometryczna; 3.5.3. Cyberdyskredytacja „towarzyska"; 3.5.4. Cyberdyskredytacja obyczajowa; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.6.1. Cyberdyskredytacja wulgarnoekonomiczna; 3.6.2. Cyberdyskredytacja ideowa; 3.6.3. Cyberdyskredytacja moralna; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna; 3.7.1. Cyberdyskredytacja pruderyjna; 3.7.2. Cyberdyskredytacja prawna lub pseudoprawna; 3.7.3. Dyskredytacja integrystyczna; 3.8. Podsumowanie. Rozdział 4. Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4. Cyberdyskredytacja - prewencja i interwencja; 4.5. Podsumowanie. Rozdział 5. (Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1. Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2. (Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alternatywnych; 5.3. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne; 5.3.1. Rodzaje ryzyka personalnego na tle (cyber)dyskredytacji. Pomiar oraz minimalizowanie ryzyka specyficznego i niespecyficznego; 5.3.2. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko wizerunkowe i ryzyko innowacyjnego zarządzania kapitałem ludzkim; 5.3.3. Strategiczny wymiar oddziaływania na ryzyko (cyber)dyskredytacji; 5.3.4. Prewencja wystąpienia oraz zmniejszanie skutków (cyber)dyskredytacji poprzez koszty jakości; 5.5. Podsumowanie. Rozdział 6. Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1. Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2. Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3. Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji; 6.4. Podsumowanie. Rozdział 7. Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1. Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2. Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3. Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4. Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie; 7.5. Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis wykresów i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1.Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2.Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.3.(Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy. 2.Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1.Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2.Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.3.Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4.Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5.Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6.Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji. 3.Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1.Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.2.Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.5.Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna. 4.Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4.Cyberdyskredytacja – prewencja i inerwencja. 5.(Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1.Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2.(Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alernatywnych; 5.3.(Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne. 6.Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1.Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2.Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3.Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji. 7.Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1.Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2.Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3.Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4.Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z zagadnień psychologii sądowej : (wybrane studia empiryczne) / pod red. Jana M. Stanika. - Katowice : Uniwersytet Śląski , 2002. - 210, [2] s., [1] s. złoż. tab. : tab., wykr. ; 24 cm.
(Psychologia. Badania i aplikacje , ISSN 1428-8664 ; T. 5)
Zawiera: Słowo wstępne; Przestępstwo dzieciobójstwa w świetle psychologiczno-psychiatrycznego opinio dawstwa sądowego; Motywacja i obraz własnej osoby młodocianego dokonującego zabójstwa; Przemoc wobec kobiet w rodzinie - przejawy i uwarunkowania nieletnich; Problematyka rekonstrukcji stanu psychicznego testatora w sytuacji oświadczania woli; Specyfika opinio dawstwa psychologiczno-sądowego dotyczącego małego dziecka - płaszczyzny porozumienia i czynniki różnicujące współpracę psychologiczno-prawniczą; Rozwój mediacji rodzinnych na świecie i w Polsce; Osobowościowe i sytuacyjne wyznaczniki podatności na sugestię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
1. Historia badań nad lobbingiem; 2. Przemoc między przedszkolakami; 3. Mobbing w szkole: trzydzieści lat badań; 4. Przemoc rówieśnicza w domach dziecka: wyjątkowe doświadczenie; 5. Przemoc domowa: lobbing w domu; 6. Przemoc w parach adolescentów; 7. Mobbing w więzieniu: aktualizacja wiedzy; 8. Mobbing w miejscu pracy; 9. Przemoc i mobbing wobec osób starszych: badanie powiązań teoretycznych i empirycznych; 10. Cyberbulling; 11. Przegląd zagadnień związanych z lobbingiem i przemocą w różnych kontekstach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ciało i moralność I. Mówić, lecz nie powiedzieć 1. Głęboka cześć dla rodziców i jej tragiczne skutki 2. Walka o wolność w dramatach i ignorowanie krzyku własnego ciała 3. Zdrada wobec własnych wspomnień 4. Nienawiść do samego siebie i niespełniona miłość 5. Uwięzione dziecko i konieczność zapierania się bólu 6. Miłość matczyna, która nie pozwala oddychać 7. Mistrz odszczepiania emocji II. Terapia oparta na tradycyjnej moralności a wiedza ciala 1. Maltretowanie dzieci jako rzecz oczywista 2. Na karuzeli uczuć 3. Ciało jako strażnik prawdy 4. Czy wolno mi to powiedzieć? 5. Morderstwo jako sposób ucieczki od własnej prawdy 6. Narkotyki - oszukiwanie ciała 7. Mamy prawo to zrozumieć III. Anoreksja: tęsknota za prawdziwym porozumieniem IV. Dziennik Anity Fink
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 96)
1. Magia obrazu, 2. Perswazyjne oddziaływanie telewizji - możliwości obrony, 3. Mitologizowanie przemocy ekranowej, 4. Uwaga i rozumienie w odbiorze przekazu audiowizualnego przez dzieci, 5. Psychologiczne funkcje odbioru telewizji, 6. Torowanie intencji bohaterów wiadomości telewizyjnych: w kierunku rozumienia narracji, 7. Torowanie intencji bohaterów wiadomości telewizyjnych: efekty asymilacji i kontrastu, 8. Zapamiętanie treści telewizyjnych programów informacyjnych o zróżnicowanym nasyceniu emocjonalnym, 9. Poziom refundacji i rodzaj ekspozycji materiału audiowizualnego a rozpoznawanie informacji telewizyjnych, 10. Ocena programu telewizyjnego w zależności od miejsca logo stacji, 11. Wpływ źródła przekazu na odbiór i ocenę telewizyjnych programów informacyjnych, 12. Czego możemy nauczyć się o naszej pamięci na podstawie analizy rozpoznawania treści słownych i obrazowych umieszczonych w materiale audiowizualnym w pobliżu ciecia montażowego?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej