Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(1)
Autor
Jaworski Jacek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębuirstwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Teoria i praktyka zarządzania finansami przedsiębiorstw / Jacek Jaworski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : CeDeWu , 2017. - 543, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw: 1.1. Przedsiębiorstwo i jego funkcjonowanie; 1.1.1. Definicja przedsiębiorstwa; 1.1.2. Relacje przedsiębiorstwa z otoczeniem; 1.1.3. Klasyfikacja przedsiębiorstw; 1.2. Cele finansowe i niefinansowe przedsiębiorstw; 1.2.1. Klasyfikacja celów przedsiębiorstw; 1.2.2. Charakterystyka celów finansowych; 1.2.3. Zarządzanie jako proces i system osiągania celów; 1.3. Kierunki zarządzania finansowego w przedsiębiorstwie; 1.3.1. Przepływy finansowe w przedsiębiorstwie; 1.3.2. Obszary kształtowania podstawowych kategorii finansowych; 1.4. Elementy teorii wartości pieniądza w czasie; 1.4.1. Pieniądz jako kategoria rynkowa; 1.4.2. Wartości przyszłe strumieni pieniężnych; 1.4.3. Rachunek dyskontowy. Rozdział 2. Źródła informacji finansowych: 2.1. Rodzaje informacji i ich rola w podejmowaniu decyzji gospodarczych; 2.1.1. Wykorzystanie informacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 2.1.2. Systemy informacyjne w przedsiębiorstwie; 2.2. Funkcjonowanie systemu rachunkowości; 2.2.1. Geneza i definicja rachunkowości; 2.2.2. Składniki systemu rachunkowości w przedsiębiorstwie; 2.2.3. Jakość informacji rachunkowych oraz ich wykorzystanie w zarządzaniu; 2.3. Sprawozdawczość finansowa; 2.3.1. Obowiązkowe sprawozdanie finansowe i procedury jego sporządzania; 2.3.2. Składniki majątkowe i źródła ich finansowania – bilans; 2.3.3. Przychody i koszty - rachunek zysków i strat; 2.3.4. Pozostałe składniki sprawozdania finansowego i ich wzajemne powiązania. Rozdział 3. Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa: 3.1. Analiza finansowa i jej rola w ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa; 3.1.1. Definicja kondycji finansowej przedsiębiorstwa; 3.1.2. Istota i zakres analizy finansowej; 3.1.3. Metody analizy i wyznaczniki kondycji finansowej; 3.2. Ocena wstępna składników sprawozdania finansowego; 3.2.1. Pozioma i pionowa analiza bilansu; 3.2.2. Ogólna ocena rachunku zysków i strat; 3.2.3. Wartość informacyjna pozostałych elementów sprawozdania finansowego; 3.3. Analiza wskaźnikowa; 3.3.1. Założenia koncepcyjne analizy wskaźnikowej; 3.3.2. Analiza płynności finansowej; 3.3.3. Ocena wspomagania finansowego; 3.3.4. Badanie aktywności gospodarczej przedsiębiorstwa; 3.3.5. Pomiar rentowności w przedsiębiorstwie; 3.3.6. Wskaźniki rynku kapitałowego; 3.4. Pozostałe, wybrane metody oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa; 3.4.1. Zastosowanie analizy piramidalnej; 3.4.2. Elementy analizy dyskryminacyjnej; 3.4.3. Strategiczna karta wyników. Rozdział 4. Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie: 4.1. Istota planowania finansowego; 4.1.1. Planowanie i jego rola w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 4.1.2. Cele, funkcje, typologia i etapy planowania finansowego; 4.2. Długoterminowe planowanie finansowe; 4.2.1. Strategiczne planowanie finansowe; 4.2.2. Metody długoterminowego planowania finansowego; 4.2.3. Sprawozdania finansowe „pro forma"; 4.3. Krótkoterminowe planowanie finansowe; 4.3.1. Budżetowanie przychodów i kosztów; 4.3.2. Preliminowanie zapotrzebowania na gotówkę. Rozdział 5. Zarządzanie strukturą finansową przedsiębiorstwa: 5.1. Charakterystyka źródeł finansowania przedsiębiorstw; 5.1.1. Definicja i klasyfikacja kapitałów w przedsiębiorstwie; 5.1.2. Finansowanie kapitałem własnym; 5.1.3. Obce źródła finansowania przedsiębiorstwa; 5.2. Koszt kapitału w przedsiębiorstwie; 5.2.1. Koszt kapitału własnego; 5.2.2. Koszt kapitału obcego; 5.2.3. Średnioważony koszt kapitału (WACC) i marginalny koszt kapitału (MCC); 5.3. Kształtowanie struktury finansowej przedsiębiorstwa; 5.3.1. Czynniki wpływające na sposoby finansowania przedsiębiorstwa; 5.3.2. Teorie struktury kapitału; 5.3.3. Strategie finansowania przedsiębiorstwa. Rozdział 6. Zarządzanie aktywami trwałymi: 6.1. Działalność inwestycyjna przedsiębiorstw; 6.1.1. Definicje i rodzaje inwestycji; 6.1.2. Przesłanki i uwarunkowania działalności inwestycyjnej przedsiębiorstw; 6.2. Inwestycje rzeczowe; 6.2.1. Środki trwałe w procesie budżetowania kapitałowego; 6.2.2. Czynniki determinujące opłacalność inwestycji w środki trwałe; 6.2.3. Metody szacowania opłacalności inwestycji rzeczowych; 6.3. Inwestycje kapitałowe; 6.3.1. Rynek kapitałowy i papiery wartościowe; 6.3.2. Wycena dłużnych papierów wartościowych; 6.3.3. Inwestowanie w akcje. Rozdział 7. Zarządzanie kapitałem obrotowym: 7.1. Krótkoterminowa polityka finansowa przedsiębiorstwa; 7.1.1. Strategie gospodarowania kapitałem obrotowym brutto; 7.1.2. Cykl operacyjny przedsiębiorstwa; 7.2. Wartość płynności w zarządzaniu finansami firmy; 7.2.1. Determinanty utrzymywania płynności finansowej w przedsiębiorstwie; 7.2.2. Wartość płynności dla przedsiębiorstwa; 7.2.3. Optymalny poziom płynności a zarządzanie kapitałem obrotowym brutto; 7.3. Zarządzanie składnikami aktywów bieżących; 7.3.1. Zarządzanie zapasami; 7.3.2. Narzędzia gospodarowania należnościami; 7.3.3. Zarządzanie gotówką. Rozdział 8. Zarządzanie wynikiem finansowym: 8.1. Kształtowanie wyniku finansowego, 8.1.1. Etapy powstawania i czynniki kształtujące wynik finansowy, 8.1.2. Analiza przyczynowa wyniku ze sprzedaży, 8.1.3. Zastosowanie progów rentowności w analizie koszt - wolumen – zysk, 8.1.4. Stopień dźwigni operacyjnej, 8.1.5. Ryzyko finansowe i dźwignia finansowa, 8.1.6. Dźwignia połączona i jej wpływ na wynik finansowy, 8.2. Podział wyniku finansowego, 8.2.1. Uwarunkowania ekonomiczne i prawne podziału zysku, 8.2.2. Wpływ polityki dywidend na wartość przedsiębiorstwa 8.2.3. Polityka dywidend w praktyce. Rozdział 9. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa: 9.1. Mierniki i metody pomiaru wartości przedsiębiorstwa; 9.1.1. Pojęcie i typologia wartości przedsiębiorstwa; 9.1.2. Istota, funkcje i podział metod wyceny przedsiębiorstw; 9.1.3. Wybrane metody wyceny w praktyce; 9.1.4. Ekonomiczne mierniki wartości przedsiębiorstwa (EVA, MVA); 9.1. Maksymalizacja wartości jako zagregowany cel przedsiębiorstwa; 9.1.1. Nośniki wartości przedsiębiorstwa; 9.1.2. Obszary i kierunki zarządzania wartością przedsiębiorstwa; 9.1.3. Koncepcja Value Based Management. Bibliografia. Rozwiązania zadań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej