Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(8)
IBUK Libra
(3)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(8)
E-booki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(7)
Autor
Urbanek Piotr
(3)
Dąbrowski Paweł
(1)
Faulhaber Peter
(1)
Idzikowski Lesław
(1)
Landwehr Norbert
(1)
Lipa Michał
(1)
Lovett David
(1)
Miłaczewski Bohdan
(1)
Różański Jerzy
(1)
Slatter Stuart
(1)
Smektała Tymon (1977- )
(1)
Szaflarski Krzysztof
(1)
Wieczerzyńska Beata
(1)
Zook Chris
(1)
Łuczak Maciej
(1)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
Przedsiębiorstwo
(6)
Zarządzanie kryzysowe
(4)
Kryzys
(3)
Kryzys gospodarczy
(2)
Upadłość
(2)
Kadry -- polityka -- poradnik
(1)
PHARE -- zagadnienia -- Polska
(1)
Polityka regionalna UE
(1)
Prawo pracy
(1)
Przedsiębiorstwo -- zatrudnienie -- organizacja
(1)
Public relations
(1)
Płynność finansowa
(1)
Ryzyko upadłości
(1)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Istota i zakres niepewności oraz ryzyka. R.2 Ryzyko w prowadzeniu działalności gospodarczej. R.3 Metody identyfikacji i oceny ryzyka. R.4 Model zarządzania ryzykiem. R.5 Ryzyko w transakcjach handlu zagranicznego. R.6 Istota kryzysu. R.7 Podstawy zarządzania w sytuacjach kryzysowych, R.8 Kryzys w przedsiębiorstwie, R.9 Zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie propozycja rozwiązań systemowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Zarządzanie restrukturyzacją przedsiębiorstwa: Kiedy przedsiębiorstwo wymaga restrukturyzacji?; Trwała poprawa kondycji firmy; Zarządzanie restrukturyzacją przedsiębiorstwa; Restrukturyzować czy wyeksploatować?; Zapotrzebowanie na zarządzanie restrukturyzacją firmy; Dostępność funduszy i fachowców; Struktura książki. R.2 Objawy i przyczyny pogarszania się kondycji przedsiębiorstwa: Objawy pogarszającej się kondycji firmy; Przewidywanie upadku firmy; Przyczyny pogarszającej się kondycji firmy; Analiza przyczyn upadku przedsiębiorstwa R.3 Cechy charakterystyczne sytuacji kryzysowych; Podatność na kryzys; Wpływ kryzysu na zachowanie kierownictwa; Wpływ kryzysu na organizację; Niezgodność z rzeczywistością; Spirala upadku; Kryzys a zmiany; Interwencja otoczenia. R.4 Metodologia udanej restrukturyzacji: Siedem podstawowych elementów udanej restrukturyzacji; Metodologia wdrażania planu restrukturyzacji; Synchronizacja w czasie. R.5 Diagnoza stanu firmy: Cele; Nastawienie; Analiza zdolności do przetrwania w krótkim okresie; Ocena szans na przetrwanie; Typowe scenariusze ratowania firmy; Ocena możliwych rozwiązań; Ocena grup interesu; Wstępna ocena kierownictwa; Wynik diagnozy stanu firmy R.6 Stabilizacja kryzysu: Najważniejsze zasady stabilizacji kryzysu; Zarządzanie gotówką w krótkim okresie; Strategie krótkoterminowego pozyskiwania gotówki; Nowe reguły zarządzania i kontroli finansowej; Wstępna redukcja kosztów; Przestrzeganie regulacji prawnych. R.7 Przywództwo: Zatrudnienie menedżera prowadzącego restrukturyzację; Cechy menedżera prowadzącego restrukturyzację; Właściwe kierownictwo; Zmiana kierownictwa; Prowadzenie restruktur.; Mobilizacja organizacji; Komunikacja. R.8 Zarządzanie kontaktami z grupami interesu: Zasady zarządzania kontaktami z grupami interesu; Faza wstęp na: Faza zarządzania kryzysowego i przygotowania planu restruktur.; Restruktur. finansowa; Faza wdrożenia; Podsumowanie. R.9 Opracowanie planu restruktur. firmy: Definiowanie wizji firmy; Szczegółowe plany operacyjne; Oprac. projekcji finansowych; Integracja i weryfikacja; Szacowanie ryzyka; Plan komunikacji; Podsumowanie. R.10 Analiza strategiczna firmy: Co się kryje pod poję ciem "strategii firmy"?; Elementy strategii restruktur firm; Strategia przedsięb.; Strategia konkurencyjna lub strategia jednostek organizacyjnych. R.11 Zmiany organizacyjne: Struktura organizacyjna; Ludzie; Podnoszenie kwalifikacji; Warunki zatrudniania pracowników. R.12 Usprawnienie kluczowych procesów: Kluczowe elementy; Sprzedaż i marketing; Poprawa efektywności operacyjnej; Informacja zarządcza i zarządzanie efektywnością. R.13 Wdrożenie planu restruktur.: Reguły skutecznego wdrożenia; Monitorowanie procesu wdrożenia; Źródła zasobów w procesie wdrożenia; Uczestnictwo pracowników w procesie zmian. R.14 Restruktur. finansowa: Krótkoterminowe finansowa nie umożliwiające przetrwanie firmy; Długoterminowa restruktur. finansowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kryzys w przedsiębiorstwie / Beata Wieczerzyńska. - Warszawa : CeDeWu, 2009. - 191, [1] s. : rys. ; 24 cm.
1. Identyfikacja kryzysu w przedsiębiorstwie: Kryzys jako zjawisko wpisane w cykl życia przedsiębiorstwa; Kryzys w przedsiębiorstwie; Przyczyny kryzysu w przedsiębiorstwie; Symptomy kryzysu w przedsiębiorstwie; 2. Prognozowanie i ostrzeganie w warunkach zagrożenia upadłością: Cel prognozowania zagrożenia upadłością; Istota metod oceny zagrożenia upadłością; Potencjalni użytkownicy metod oceny zagrożenia upadłością; Metody prognozowania zagrożenia upadłością w warunkach polskich; Prawne instrumenty monitorowania sytuacji przedsiębiorstw; 3. Strategie reagowania na kryzys w przedsiębiorstwie: Opcja wzrostu; Opcja likwidacyjna; Opcja sanacyjna; 4. Wszczęcie procedury upadłościowej jako konsekwencja nieopanowania kryzysu: Prawne znaczenie pojęcia "upadłość"; Dochodzenie należności od niewypłacalnych dłużników- ujęcie historyczne i prawno-porównawcze; Zdolność upadłościowa; Postępowanie w podmiocie ogłoszenia upadłości; Orzeczenia kończące postępowanie w podmiocie ogłoszenia upadłości. Postanowienie o ogłoszeniu upadłości; Skutki ogłoszenia upadłości dla osoby i majątku upadłego; Układ restrukturyzacyjny w postępowaniu upadłościowym szansą na zachowanie przedsiębiorstwa dłużnika i jego sankcję; 8. Analiza przedsiębiorstwa Toora Poland SA w upadłości pod kontem zaistnienia ekonomicznych i prawnych przesłanek kryzysu i upadłości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy, symptomy i przeszkody Turnaround, 2. Zespół Turnaround, 3. Zarządzanie płynnością, 4. Moratorium, 5. Poszukiwania dźwigni Turnaround - od analizy do koncepcji, 6. W handlu szczęście - w zakupach wygrana, 7. Turnaround w sprzedaży, 8. Kształtowanie produktu, 9. Przez controlling produkcji do efektywnej produkcji, 10. Turnaround a kadry - między zwolennikami indywidualnymi a grupowymi, 11. Komunikacja w Turnaround, 12. Mergers & Acquisitions w Turnaround, 13. Wczesne ostrzeganie - zarządzanie ryzykiem i możliwościami w Turnaround, 14. Skuteczny Turnaround, 15. Sytuacja po Turnaround
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kryzys wzrostu, 2. Wyobrażenie ideału, 3. Ocena ruchów ekspansywnych, 4. Planowanie ruchów ekspansywnych, 5. Wykonywanie ruchów ekspansywnych, 6. Transformacja poprzez ruchy ekspansywne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Zawiera: R. 1 Public relations. Definicje, cele, zasady, narzędzia: Definicje public relations, Rola i cele public relations; Grupy docelowe działań public relations; Arsenał środków i działania public relations; Public relations jako proces komunikacyjny; Czym public relations nie jest; Prawidła public relations. R. 2 Sytuacje kryzysowe. Definicje, typy, etapy, udziałowcy: Definicje sytuacji kryzysowej; Typy sytuacji kryzysowych; Etapy sytuacji kryzysowych; Udziałowcy sytuacji kryzysowych; Konflikt medialny. R. 3 Public relations w sytuacjach kryzysowych: Rola opinii publicznej; Public relations w czasach spokoju; Plany działań w sytuacjach kryzysowych; Działania w trakcie sytuacji kryzysowej; Reguły działań public relations w zależności od typy sytuacji kryzysowej; Działania po opanowaniu kryzysu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rola państwa w życiu gospodarczym wg merkantylistów oraz angielskiej i francuskiej ekonomii klasycznej; Zarządzanie czynnikiem ludzkim jako źródło konkurencyjnego sukcesu na przykładzie wybranych państw wysoko rozwiniętych; Przebieg kryzysów finansowych lat 90 - próba analizy ich przyczyn, charakteru i znaczenia dla świata; Podstawowe założenia reformy polityki regionalnej Unii Europejskiej po roku 1999; Ocena sytuacji gospodarczej i politycznej w krajach Europy Środkowej i Wschodniej aspirujących do członkostwa w Unii Europejskiej pod kątem kryteriów kopenhaskich; III etap Unii Gospodarczej i Walutowej- wprowadzenie wspólnej waluty Rola sektora rolnego we współczesnej gospodarce na przykładzie Hiszpanii; Program pomocy Unii Europejskiej Phare - Struder w promocji Górnego Śląska; Ewolucja form kooperacji przemysłowej Wschód-Zachód (lat 1970-97); Motywy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw przemysłu hutniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Monitora Prawa Pracy)
Cz.1 Prywatno-prawna sfera indywidualnych stosunków pracy w antykryzysowym ustawodawstwie pracy: R.1 Zakres zastosowania antykryzysowego ustawodawstwa pracy; R.2 Czas pracy; R.3 Przestój ekonomiczny; R.4 Umowa o pracę na czas określony; Cz.!! Publiczno-prawna sfera indywidualnych stosunków pracy w antykryzysowym ustawodawstwie pracy: R.1 Zasady przyznawania, wypłaty i zwrotu świadczeń finansowych w ramach pomocy publicznej; R.2 Postępowanie w sprawach o przyznawanie, wypłatę i zwrot świadczeń finansowych w ramach pomocy publicznej; R.3 Zasady dofinansowania kosztów szkoleń i studiów podyplomowych oraz wypłaty stypendiów dla pracowników; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Celem książki jest ukazanie, jakie działania podejmują współczesne przedsiębiorstwa w odpowiedzi na zmiany zachodzące w ich globalnym i krajowym otoczeniu. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom, które mają dyskusyjny, a nawet kontrowersyjny charakter. Tam, gdzie było to możliwe, wykorzystano prowadzone przez autora badania empiryczne, syntetyzując ich wyniki. Skoncentrowano się na kwestiach mających największe znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstw, akcentując te koncepcje teoretyczne, które są pomocne w rozwiązywaniu problemów stanowiących wyzwania dla współczesnych firm.

„Niniejsza monografia jest wybitna i unikatowa. Książka, oprócz walorów naukowych, ma także wartość praktyczną – zawarte w niej analizy i rozwiązania mogą wykorzystać menedżerowie w procesie zarządzania i podejmowania decyzji rozwojowych. Dzięki zastosowaniu holistycznego podejścia w zakresie wyjaśniania trudnych zjawisk i trendów oraz wyzwań związanych ze współczesnym funkcjonowaniem przedsiębiorstw powstało opracowanie pełne, ze wszech miar istotne i wnoszące znaczący wkład w rozwój problematyki zarządzania rozwojem i finansami przedsiębiorstw. Niewątpliwie publikacja tej monografii będzie ważnym wydarzeniem na polskim rynku wydawniczym”.

prof. nadzw. dr hab. Marek Jabłoński

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja zawiera oceny czynników determinujących konkurencyjność zgodnie z definicją OECD. W części o konkurencyjności przedsiębiorstw znajdujemy ocenę wpływu struktur rynkowych i otoczenia regulacyjnego przedsiębiorstw na ich zdolność do konkurowania na rynkach krajowych i zagranicznych. Relacja konkurencja – konkurencyjność jest opisywana przede wszystkim w kontekście implikacji procesów liberalizacji i deregulacji na poziom dobrobytu. Rynek kapitałowy jest dla każdej gospodarki swoistym zwierciadłem pokazującym konkurencyjność gospodarki narodowej jako miejsca lokowania kapitałów. Tendencje występujące na rynku kapitałowym stają się ważnym wskaźnikiem sytuacji gospodarczej kraju i barometrem nastrojów inwestorskich. Konkurencyjność gospodarki i regionów jest efektem konkurencyjności działających na ich obszarach przedsiębiorstw. Występuje interakcja wzajemnie powiązanych ze sobą czynników, które razem tworzą wielowymiarową przestrzeń. Konkurencyjność z perspektywy gospodarki narodowej oznacza zdolność gospodarki do osiągania najważniejszych celów makroekonomicznych, takich jak: utrzymanie wysokiego tempa wzrostu gospodarczego, efektywnego wykorzystania zasobów czynników wytwórczych, w tym przede wszystkim pracy, niskiej inflacji i równowagi zewnętrznej – zrównoważonego bilansu obrotów bieżącego i stabilnego kursu walutowego. Decyduje o tym m.in. skuteczna polityka ekonomiczna prowadzona przy użyciu takich instrumentów, jak polityka monetarna i fiskalna.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja zawiera oceny czynników determinujących konkurencyjność zgodnie z definicją OECD. W części o konkurencyjności przedsiębiorstw znajdujemy ocenę wpływu struktur rynkowych i otoczenia regulacyjnego przedsiębiorstw na ich zdolność do konkurowania na rynkach krajowych i zagranicznych. Relacja konkurencja – konkurencyjność jest opisywana przede wszystkim w kontekście implikacji procesów liberalizacji i deregulacji na poziom dobrobytu. Rynek kapitałowy jest dla każdej gospodarki swoistym zwierciadłem pokazującym konkurencyjność gospodarki narodowej jako miejsca lokowania kapitałów. Tendencje występujące na rynku kapitałowym stają się ważnym wskaźnikiem sytuacji gospodarczej kraju i barometrem nastrojów inwestorskich. Konkurencyjność gospodarki i regionów jest efektem konkurencyjności działających na ich obszarach przedsiębiorstw. Występuje interakcja wzajemnie powiązanych ze sobą czynników, które razem tworzą wielowymiarową przestrzeń. Konkurencyjność z perspektywy gospodarki narodowej oznacza zdolność gospodarki do osiągania najważniejszych celów makroekonomicznych, takich jak: utrzymanie wysokiego tempa wzrostu gospodarczego, efektywnego wykorzystania zasobów czynników wytwórczych, w tym przede wszystkim pracy, niskiej inflacji i równowagi zewnętrznej – zrównoważonego bilansu obrotów bieżącego i stabilnego kursu walutowego. Decyduje o tym m.in. skuteczna polityka ekonomiczna prowadzona przy użyciu takich instrumentów, jak polityka monetarna i fiskalna.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia obejmuje 34 opracowania. Zespół autorski składa się z doświadczonych badaczy od lat zajmujących się problematyką nadzoru korporacyjnego. Oprócz tego jest kilku młodych autorów, dla których zamieszczone w monografii rozważania stanowią przyczynek dla przygotowywanych rozpraw doktorskich i habilitacyjnych. Na uwagę zasługuje wielowątkowy i wielowymiarowy charakter rozważań, prowadzonych w poszczególnych opracowaniach. Dominującym tematem jest problematyka kryzysu gospodarczego i wynikających stąd implikacji dla nadzoru korporacyjnego. Temat ten jest przedstawiany w różnych ujęciach: analizy przypadków, oceny istniejącego otoczenia regulacyjnego, proponowanych kierunków reform systemu. Bardzo ważnym wkładem w dyskusję na temat funkcjonowania nadzoru korporacyjnego są prezentowane przez niektórych autorów wyniki własnych badań empirycznych, prowadzonych na różnych próbach badawczych oraz opracowania o charakterze teoretycznym i metodologicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej