Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(30)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(16)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(24)
Autor
Wach Krzysztof (1976- )
(5)
Daszkiewicz Nelly
(2)
Baran Michał
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Brdulak Halina
(1)
Bugaj Justyna M
(1)
Chłopek Włodzimierz
(1)
Dominiak Piotr
(1)
Duczmal Wojciech
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Falecki Janusz
(1)
Famulska Teresa
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Jarosz Klaudia
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kallus Jolanta
(1)
Knecht Damian
(1)
Kotowicz-Jawor Joanna (1940- )
(1)
Kraj Kamil M
(1)
Kusio Tomasz
(1)
Kłosiewicz-Górecka Urszula
(1)
Makieła Zbigniew J
(1)
Małkus Tomasz
(1)
Małuszyńska Ewa
(1)
Najlepszy Eugeniusz
(1)
Noga Marian
(1)
Nowakowski Jerzy
(1)
Olszewski Leon
(1)
Poznańska Krystyna
(1)
Siuta-Tokarska Barbara
(1)
Staszewska Jolanta (1960- )
(1)
Stawicka Magdalena Kinga
(1)
Stefańska-Matuszyn Maria
(1)
Steinerowska-Streb Izabella
(1)
Strużycki Marian
(1)
Stuss Magdalena M
(1)
Surdej Aleksander (1961- )
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Słomińska Bożena
(1)
Słowik Anna
(1)
Tkaczyk Tadeusz Paweł
(1)
Wasilczuk Julita
(1)
Witkowska Janina
(1)
Wiśniewski Jan (1946- )
(1)
Wolniak Radosław
(1)
Wysokińska Zofia
(1)
Wójtowicz Krzysztof
(1)
Zasępa Piotr
(1)
Żurawska Joanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(24)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Temat
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(20)
Unia Europejska
(10)
Polska
(9)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(9)
Globalizacja
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Innowacje
(5)
Unia Europejska (UE)
(5)
Euro (pieniądz)
(3)
Handel międzynarodowy
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Prawo krajowe a prawo Unii Europejskiej
(3)
Rynek
(3)
Współpraca gospodarcza
(3)
Energetyka
(2)
Franchising
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(2)
Handel
(2)
Inkubatory przedsiębiorczości
(2)
Internacjonalizm
(2)
Konkurencja
(2)
Przedsiębiorstwo prywatne
(2)
Rynek pracy
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Awans zawodowy
(1)
Banki
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bezrobocie
(1)
Budżet
(1)
Budżet państwa
(1)
Ceny transferowe
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Depozyt bankowy
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Ekorozwój
(1)
Emerytura
(1)
Europeizacja
(1)
Facebook
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finanse publiczne
(1)
Finansowanie działalności gospodarczej w Polsce
(1)
Francja
(1)
Fundusz powierniczy
(1)
Fundusze
(1)
Fundusze celowe
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Giełda Papierów Wartościowych
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy producenckie*
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Jednolity rynek UE
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Kadry
(1)
Kapitał
(1)
Kariera
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Kobieta
(1)
Kontrola skarbowa i podatkowa
(1)
Kooperacja przemysłowa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kępno (woj. Wielkopolskie)
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(1)
Marketing
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce lokalnej
(1)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(1)
Monopole
(1)
Motywacja pracy
(1)
Niemcy
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Organizacje gospodarcze
(1)
PHARE
(1)
Parlament
(1)
Pieniądz
(1)
Podatek
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Polityka innowacyjna
(1)
Polityka publiczna
(1)
Polityka regionalna
(1)
Polityka regionalna UE
(1)
Polityka spójności UE
(1)
Polska -- a Unia Europejska -- gospodarka
(1)
Postęp
(1)
Private equity
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie -- Polska
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Temat: czas
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(9)
Polska
(5)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Zarządzanie i marketing
(3)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
R.1 Współczesne procesy globalizacji, internacjonalizacji i integracji gospodarki światowej oraz sektora małych i średnich przedsiębiorstw, R.2 Teorie i modele internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw, R.3 Strategie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw, R.4 Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw w wybranych krajach świata, R.5 Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, R.6 Studia przypadków wybranych małych i średnich przedsiębiorstw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej w Warszawie / Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna w Warszawie ; 9/2000)
1.Opcje polityki wspieranie MSP w perspektywie Jednolitego Rynku Unii Europejskiej, 2.Przełom w polskim handlu - wyzwania dla przedsiębiorstw i polityki gospodarczej, 3.Barierty i zachęty do rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Uwagi praktyczne, 4.Rola sektora MSP w polskim eksporcie, 5.Dostosowanie małych i średnich przedsiębiorstw do integracji z Unią Europejską, 6.Polityka Unii Europejskiej wobec małych i średnich przedsiębiorstw, 7.Minigiganty polskiej gospodarki, 8.Małe i średnie przedsiębiorstwa w rozwiniętej gospodarce rynkowej, 9.Makroekonomiczne aspekty funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw. Uwagi na kanwie konferencji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera / red. Aneta Kordek ; Scientific Publishing Group)
1.Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec procesów integracji gospodarki światowej - teoria i metodologia badań, 2.Integracja europejska a sektor małych i średnich przedsiębiorstw-doświadczenia włoskie, 3.Internacjonalizacjia małych i średnich przedsiębiorstw we Włoszech - przykład regionu Marche, 4.Francuskie małe i średnie przedsiębiorstwa wobec jednolitego rynku europejskiego oraz internacjonalizacji - przegląd literatury francuskojęzycznej, 6.Ewolucja systemu pomocy dla małych i średnich przedsiębiorstw we Francji, 7.Jednolity rynek europejski: implikacje dla polsich małych i średnich przedsiębiorstw, 8.Studia przypadków internacjonalizacji małych i srednich przedsiębiorstw we Francji i włoszech, 9.Małe i średnie przedsiębiorstwa w Republice Czeskiej wobec jednolitego rynku europejskiego w świetle badań empirycznych, 10.Polscy właściciele/menedżerowie wobec jednolitego rynku europejskiego, 11.Postrzeganie otoczenia ekonomiczno-politycznego oraz możliwości i zagrożeń związanych ze wstapieniem do Unii Europejskiej-porównanie wyników badań polskich i czeskich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwsze doświadczenia adaptacji gospodarek Grecji, Hiszpanii i Portugalii do warunkow Jednolitego Rynku UE, 2. Zmiany relacji przedsiębiorstw z otoczeniem, 3. Dostosowania w sferze finansowej, 4. Korzystanie z pomocy publicznej z Unii Europejskiej, 5. Wpływ akcesji na efektywność przedsiebiorstw, 6. Reakcje przedsiębiorstw na zmiany w infrastrukturze, 7. Dostosowania w sferze zatrudnienia, 8. Zmiany metod konkurownia przedsiębiorstw, 9. Instrumenty redukcji zagrożeń w działalnośc firm, 10. Adaptacja w sferze rozwoju - inwestycje, innowacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw, 2. Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce po zmianie systemowej, 3. Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw po zmianie systemowej, 4. Polityka państwa i programy pomocy dla MSP, 5. Szanse i zagrożenia sektora MSP w perspektywie przystąpienia do Unii Europejskiej, 6. Specyfika sieci Franchisingowych w Polsce, 7. Rola franchisingu w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, 8. Franchising jako metoda przezwyciężania barier sektora MSP
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu ; 35)
Współzależności polityki konkurencji Unii Europejskiej z pozostałymi politykami wspólnotowymi; Ochrona konsumenta wobec reklamy w Unii Europejskiej i w Polsce; Przekształcenia w handlu wspólnotowym jako efekt istnienia jednolitego rynku europejskiego; Kształtowanie dochodów rolniczych w świetle zmian Wspólnej Polityki Rolnej UE z uwzględnieniem typologii gospodarstw rolnych; Zasady i ewolucja wspierania MŚP w Unii Europejskiej - implikacje dla Polski; Ewolucja strategii polityki pieniężnej i kursowej w Polsce w procesie integracji gospodarczej z UE i UGW; Jednolita ponadnarodowa polityka pieniężna oraz zróżnicowana narodowo polityka fiskalna wobec asymetrycznych i wspólnych wstrząsów gospodarczych w przyszłej Unii Europejskiej; Zachowania władz regionalnych w polityce europejskiej Hiszpanii i Niemiec; Rola polityki regionalnej w zmniejszaniu zróżnicowania regionalnego w Unii Europejskiej. Zróżnicowanie regionalne PKB oraz stopy bezrobocia w krajach kandydujących i członkowskich Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Cz. I Zmiany w motywowaniu: 1. Motywowanie dziś i jutro; Główne problemy, 2. Jak nie demotywować pracowników, 3. Metoda trójaspektowej motywacji. Cz. II Motywowanie w Unii Europejskiej: 1. Główne aspekty motywowania do pracy, 2. Zróżnicowanie systemów motywacyjnych w krajach Unii Europejskiej 2. Prawne aspekty motywowanie. Rozwiązania polskie, a wymogi Unii Europejskiej, 3. Jedność w różnorodności motywowanie. Przypadek firmy Novartis. Cz. III motywowanie w zmieniającej się organizacji: 1. Fuzje i przejęcia a motywowanie, 2. Motywowanie w warunkach zmian technologicznych w organizacyjnych, 3. Czy polskie pracownicze programy emerytalne w formie ustawowej można uznać za narzędzia motywowania pracowników? Cz. IV Instrumenty motywowania: 1. Grupowe formy organizacji pracy i wynagradzania, 2. "Kompleks" jako forma grupowej organizacji wynagradzania w fabryce Urządzeń Górnictwa Odkrywkowego S.A, 3. Bodźce długoterminowe - determinantami wzrostu wartości organizacji, 4. E=mc2, czyli motywowanie do wzrostu efektywności pracy a kultura organizacji, Cz. V: 1. System wynagrodzeń w małych i średnich firmach - realia oraz kierunki modernizacji, 2. Determinanty poziomu wzrostu wynagrodzeń w małych i średnich przedsiębiorstwach, 3. Struktura wewnętrzna wynagrodzeń w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, 4. Prorozwojowe instrumenty motywowania w małych i średnich przedsiębiorstwach, 5. Symboliczno-rytualny sposób motywowania na przykładzie firmy marketingu sieciowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy działania przedsiębiorstw w Unii Europejskiej, 2. Warunki zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w krajach Unii Europejskiej, 3. Korzyści i koszty związane z uruchomieniem działalności gospodarczej w poszczególnych krajach Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jak założyć firmę w Unii Europejskiej / Krzysztof Wach. - Wyd. 3 uaktual. - Kraków : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2006. - 421, s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
1. Podstawy działania przedsiębiorstw w Unii Europejskiej, 2. Warunki zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w krajach Unii Europejskiej, 3. Korzyści i koszty związane z uruchomieniem działalności gospodarczej w poszczególnych krajach Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Innowacje źródłem sukcesu przedsiębiorstwa – analiza krytyczna; Wybrane problemy innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej; Innowacje organizacyjne i marketingowe w małych firmach w województwie opolskim; Kilka uwag w sprawie uczciwości i odpowiedzialności firmy; Rynek szkolnictwa wyższego w Polsce w pogoni za innowacją; Innowacje pedagogiczne – potrzeba profilaktyki społecznej. Część II Dynamika i wybrane charakterystyki przemian innowacyjnych; Efektywne motywowanie pracowników determinantą innowacyjnego przedsiębiorstwa; Hybrydowe metody nowoczesnego motywowania do pracy; Optymizm jako kapitał psychologiczny pracownika. Część III Innowacje – wyzwanie dla marketingu; Stymulatory rozwoju innowacji marketingowych; Innowacje marketingowe a funkcjonowanie mikro- i małych przedsiębiorstw; Logistyczna obsługa klienta i integracja ECR i CRM jako przejawy innowacyjnego działania w łańcuchu dostaw; Partnering oraz system CRM jako narzędzia działań marketingowych w przedsiębiorstwie; Marketing sportowy i sponsoring jako obszar działań innowacyjnego konsultingu zarządzania; Zarządzanie marketingiem w sporcie – stosowanie innowacyjnych działań marketingowych w klubie fitness; Innowacyjność marketingu internetowego w branży szkoleniowo-doradczej. Część IV Marketing w mediach społecznościowych; Innowacyjność polityki informacyjnej a odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw; Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element innowacyjnego zarządzania firmą – wsparcie systemowe i europejskie; Innowacje inspirowane społeczną odpowiedzialnością i społeczna odpowiedzialność inspirowana innowacjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu)
R.1 Grupy producenckie: Uwarunkowania i tendencje rozwoju grup producenckich w Polsce; Związek gospodarczy - przykład integracji na tle działalności floty samochodowej; Konsorcjum "Turystyczna Szóstka" jako forma marketingowej integracji w turystyce; Wpływ przystąpienia do grupy rynkowej (producenckiej) na realizowaną strategię marketingową przedsiębiorstwa; Grupy producenckie; Działalność grupy producentów trzody chlewnej w świetle badań ankietowych; Menedżerowie małych firm rejonu kępińskiego. Wybrane aspekty w kontekście Unii Europejskiej. R.2 Formy wspierania zintegrowanej działalności: Praca zespołowa kluczem do sukcesu; Promocja "zagłebia meblowego"; Konsekwencje przekształceń i konsolidacji przedsiębiorstw prowadzonych przez osoby fizyczne w podmioty prawa handlowego. Studium przypadku; Wpływ grupy interesów na konkurencyjność gospodarki; Wiedza organizacji a związki gospodarcze. R.3 Koordynacja gospodarcza: Współpraca partnerska jako nowe źródło sukcesu przedsiębiorstwa; Skala oraz intensywność procesów fuzji i przejęć w Polsce i w innych krajach; Franchising jako wyższa forma związku gospodarczego; Rozwój współpracy przedsiębiorstw poprzez eurotfansformację; Związki gospodarcze na rynku obrotu wyrobami hutniczymi w Polsce; Ubzepieczenia finansowe jako metoda wspierania eksportu; Firmy meblarskie rejonu kępińskiego i ich menedżerowie. R.4 Lokalne inicjatywy w dziedzinie koordynacji gospodarczej: Funkcje Samorządowych Funduszy Pożyczkowych "Karbona" w kreowaniu rozwoju regionalnej przedsiębiorczości; Lokalny potencjał szansą rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie powiatu kępińskiego; Bogactwo gospodarki lokalnej w kreowaniu silnej marki "kępińskie meb;e"; Wpływ outsourcingu na bezpieczeństwo funkcjonowania zrzeszeń instytucji bankowych; Nowoczesne metody zarządzania samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej; Systemy zintegrowanej gospodarki odpadami; Szanse rozwoju dla małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce po wejściu do Unii Europejskiej (raport badawczy); Mandragoń - wielkopolskie deja vu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Struktura wyróżników europejskich w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami, Przedsiębiorczość w zarządzaniu i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, Doradztwo z zakresu zarządzania jako czynnik rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Działalność marketingowa polskich przedsiębiorstw sektora MSP w kontekście integracji z Unią Europejską, Finansowe uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na progu Unii Europejskiej, Monitoring finansowy w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przewidywane zmiany na krajowym rynku żywności w wyniku integracji polski z Unią Europejską, 2. Skutki dla przedsiębiorstw wynikające z integracji Polski z krajami Unii Europejskiej, 3. Ocena potencjału konkurowania małych i średnich krajowych przedsiębiorstw na rynku żywnościowym, 4. Zakres przygotowań krajowych przedsiębiorstw do funkcjonowania w ramach Jednolitego Rynku Wewnętrznego Unii Europejskiej, 5. Ocena instrumentów wspomagających przystosowanie firm do zmieniających się warunków funkcjonowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konceptualizacja rozwoju małego i średniego przedsiębiorstwa; 2. Rozwój małego i średniego przedsiębiorstwa przez umiędzynarodowienie; 3. Operacjonalizacja procesu europeizacji małych i średnich przedsiębiorstw; 4. Unijna polityka wspierania rozwoju i europeizacji małych i średnich przedsiębiorstw; 5. Empiryczna analiza procesu europeizacji przedsiębiorstw. Badania eksploracyjne przedsiębiorstw z województwa małopolskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Biznes międzynarodowy - formy i metody działania w zróżnicowanych warunkach konkurencji międzynarodowej. Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki Polski i jej pomiar przy zastosowaniu analizy czynnikowej; Dylematy polityk i konkurencji Unii Europejskiej; Konkurencyjność, atrakcyjność i ryzyko inwestycyjne Polski na tle innych krajów Europy Środkowowschodniej; Rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 1919-2002 i jego wkład w handel zagraniczny; Determinanty rozwoju regionalnego i globalnego. Przypadek energii; Analiza rynku wyrobów mleczarskich w Polsce w obliczu przystąpienia do Unii Europejskiej; Międzynarodowa wymiana handlowa produktami technologii informatycznych - specyfikacja i implikacje; Technologiczne aspekty funkcjonowania łańcuchów dostaw - ujęcie międzynarodowe; Logistyka międzynarodowa w biznesie międzynarodowym; Uwarunkowania rozwoju transportu w krajach alpejskich; Żegluga morska bliskiego zasięgu. Część II: Zróżnicowanie współczesnej polityki gospodarczej i zagranicznej z perspektywy rozwoju globalizacji. Globalizacja a handel międzynarodowy - uwagi ogólne; Globalizacja - szansa czy zagrożenia dla przedsiębiorstw i gospodarstw domowych - wyniki badań ekspertów; Globalizacja a polityka przemysłowa; Perspektywy delokalizacji działalności produkcyjnej poza Europę w opinii europejskich ekspertów; Wpływ procesów integracji i globalizacji rynków finansowych na usługi bankowości inwestycyjnej; Wpływ japońskiego kryzysu gospodarczego na reformy strukturalne w Japonii; Polityka wspierania wymiany gospodarczej krajów ASEAN. Część III: Procesy internacjonalizacji - korporacje międzynarodowe - strategie przedsiębiorstw - konkurencyjność międzynarodowa. Korporacje transnarodowe jako podmioty współczesnej gospodarki światowej; Struktury przedsiębiorstw międzynarodowych w świetle nowego instytucjonalizmu w teorii organizacji; Zarządzanie wiedzą w korporacjach transnarodowych; Przeciwdziałanie kryzysom - wnioski dla przedsiębiorców międzynarodowych; Teoretyczny model funkcjonowania konsorcjum eksportowego; Sieci biznesowe jako forma integracji w celu optymalizacji warunków działania na rynku globalnym - ujęcie teoretyczne; Typologia oraz kierunki przepływu wiedzy wewnątrz powiązania sieciowego działającego na rynku zagranicznym; Możliwości czołowej rywalizacji polskich przedsiębiorstw z korporacjami międzynarodowymi; Wpływ konkurencji na strategie przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych; Determinanty strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa na etapie wyboru rynku zagranicznej ekspansji; Inwestycje jako forma wejścia przedsiębiorstw na rynek Federacji Rosyjskiej; Rozwój rynku fuzji i przejęć w Europie Środkowowschodniej - determinanty szóstej fali fuzji i przejęć; Cele i strategie działania polskich przedsiębiorców w perspektywie roku 2008 - wyniki badań; Kształtowanie polityki cenowej na rynkach międzynarodowych; Zagadnienia kadrowe w kontekście internacjonalizacji rynków pracy; Wpływ pomocy publicznej na konkurencyjność przedsiębiorstw; Dominujące postawy strategiczne firm polskich wobec ekspansji inwestorów zagranicznych; Wpływa nowoczesnych technologii na działalność firm fonograficznych; Internacjonalizacja polskiej branży meblarskiej. Część IV: Międzynarodowe rynki finansowe. Rozwój globalnych rynków finansowych na przełomie wieków; Ryzyko kraju i instrumenty jego ograniczania; Ocena skuteczności tzw. pośrednich reżimów kursowych; Problematyka uwarunkowania pomocy kredytowej MFW oraz efektywności programów dostosowywania tej organizacji; Wpływ globalizacji rynków finansowych na politykę pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwa; Ocena stabilności deficytu na rachunku obrotów bieżących - podejście bezpośrednie i pośrednie; Liberalizacja przepływów kapitału w krajach Unii Europejskiej na tle ewolucji światowego systemu walutowego; Sektor finansowy w nowych krajach Unii Europejskiej i jego znaczenie w finansowej intermediacji i transmisji impulsów polityki pieniężnej; Integracja rynku papierów wartościowych w Unii Europejskiej; Kontrowersje wokół polityki fiskalnej w strefie euro; Perspektywy integracji walutowej Polski w ramach Europejskiego Systemu Walutowego; Rozwój detalicznego rynku usług bankowych po akcesji Polski do Unii Europejskiej na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw; Rozwój światowego rynku kwitów depozytowych w latach 1993-2004.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorczość i przedsiębiorstwo rodzinne w gospodarce rynkowej; 2. Własność, kontrola i zarządzanie w przedsiębiorstwach rodzinnych; 3. Sukcesja w przedsiębiorstwach rodzinnych; 4. Egzogeniczne uwarunkowania procesu sukcesji przedsiębiorstw w Unii Europejskiej; 5. Metodyka badania procesu sukcesji przedsiębiorstw rodzinnych; 6. Empiryczna analiza sukcesji przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Powrót do transformacji systemowej, 2. Konsesus Waszyngtoński a stabilizacja makroekonomiczna i wzrost gospodarczy, 3. Modele endogenicznego wzrostu gospodarczego jako próba projekcji aktywności gospodarczej w warunakch integracji i globalizacji, 4. Jaka społeczna gospodarka rynkowa?, 5. Modele rozwoju gospodarczego dla Poslki - czy Polska moze być solidarna, 6. Wykorzystanie taksonomicznej miary rozowju Z. Hellwiga do określenia poziomu rozowoju polskiej gospodarki na tle krajów należących do Unii Europejskiej, 7. Globalizacja a mikor, małe i średnie przedsiębiorstwa, 8. Cywilizacja zachodnia - konsumpcja społeczeństwa, 9. Wybrane czynniki zróznicowania rozwoju regionów - na przykładzie województwa pomorskiego i wielkopolskiego, 10. Transgenicznośc krajów i regionów, 11. Polityka innowacyjna państwa w okresie transformacji, 12. Perspektywy wprowadzenia przez Polskę wspólnej waluty euro, 13. Wejście Polskie do strefy euro - najkrótsza droga fo pełnej integracji, 14. Analiza strukturalna upadłości przedsiębiorstw w województwie pomorskim, 15. Powiązania międzya indeksami PPI i CPI w Polsce, 16. Rozkład regionalny i społeczny wpływ kredytów i lokat na nierówność, 17. Miejsce klastrów przedsiębiorstw w gospodarkach o różnym stadium rozowju, 1. Polityka konkurencji wobec problemu regulacji sektorowej, 19. Podstystem pozyskiwania środków w systemie finansowania przedsięwzięć ekologicznych w Polsce, 20. Konsorcja eksporotwe jako instrument stymulowania wzrostu polskiego eksportu, 21. Deregulacja prawa dewizowego w Polsce a swoboda przedsiębiorstw, 22. Implikacje zmian finansowania Wspólnej Polityki Rolnej dla modelu rolnictwa polskiego po roku 2013, 23. Wdrażanie koncepcji zrównoważonego rozowju do polityki energetycznej Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck. Przedsiębiorczość)
Zawiera: Część I. Przedsiębiorczość Rozdział 1. Przedsiębiorczość i innowacyjność – wprowadzenie: 1.1. Przedsiębiorczość; 1.2. Wprowadzenie do innowacyjności – analiza pojęciowa; 1.3. Innowacyjność a przedsiębiorczość; 1.4. Przedsiębiorcza, innowacyjna organizacja. Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: 2.1. Klasyfikacja uwarunkowań kształtowania przedsiębiorczości; 2.2. Kompetencje przedsiębiorcze i motywacja w podejmowaniu działalności gospodarczej; 2.3. Stan rozwoju przedsiębiorczości w Polsce; 2.4. Studium przypadku – koncepcja i uwarunkowania rozwoju firmy rodzinnej na przykładzie przedsiębiorstwa cukierniczo-piekarskiego. Rozdział 3. System i instytucje wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw: 3.1. Systemy wsparcia MSP; 3.2. Polityka Unii Europejskiej na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw; 3.3. Systemy i instrumenty wspierania MSP w wybranych krajach UE; 3.4. System i instrumenty wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; 3.5. Studium przypadku – przykłady wsparcia dla MSP. Rozdział 4. Przestrzenne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: 4.1. Przesłanki rozwoju przedsiębiorczości; 4.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości na przykładzie klastrów; 4.3. Studium przypadku – Klaster Life Science w Krakowie. Rozdział 5. Przedsiębiorczość akademicka: 5.1. Kanały komercjalizacji innowacji; 5.2. Definicje przedsiębiorczości akademickiej – analiza pojęciowa; 5.3. Koncepcje (modele) przedsiębiorczości akademickiej;5.4. Instrumenty wsparcia przedsiębiorczości akademickiej; 5.5. Rekomendacje dla przedsiębiorczości akademickiej;5.6. Studium przypadku – przedsiębiorczość akademicka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Rozdział 6. Cechy modelu przedsiębiorczego uniwersytetu – analiza przypadku polskiej uczelni publicznej: 6.1. Wprowadzenie do przedsiębiorczości uniwersyteckiej; 6.2. Ewolucja uczelni w kierunku modelu przedsiębiorczego – wybrane zagadnienia; 6.3. Studium przypadku – przedsiębiorcza Akademia Górniczo-Hutnicza. Część II. Zarządzanie innowacjami Rozdział 7. Innowacyjne przedsiębiorstwo: 7.1. Czynniki innowacyjności przedsiębiorstwa w kontekście zmian w postrzeganiu procesów innowacyjnych; 7.2. Innowacyjne przedsiębiorstwo – istota pojęcia; 7.3. Miary innowacyjnego przedsiębiorstwa; 7.4. Refleksje nad innowacyjnym przedsiębiorstwem; 7.5. Studium przypadku – innowacyjne przedsiębiorstwa. Rozdział 8. Innowacyjne metody zarządzania: 8.1. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA); 8.2. Rozwinięcie funkcji jakości (QFD) a dom jakości (HoQ); 8.3. Statystyczne sterowanie procesem (SPC); 8.4. Studium przypadku – projektowanie nowej usługi edukacyjnej z zastosowaniem techniki budowy domu jakości w ramach analizy QFD. Rozdział 9. Zarządzanie innowacjami: 9.1. Zarządzanie innowacjami – analiza pojęciowa; 9.2. Źródła innowacji; 9.3. Strategie innowacji; 9.4. Modele zarządzania innowacjami; 9.5. Źródła finansowania innowacji; 9.6. Uwarunkowania wdrażania innowacji; 9.7. Studium przypadku – plan zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie branży Motoryzacyjnej. Rozdział 10. Techniki zarządzania innowacyjnym projektem: 10.1. Uwarunkowania projektów innowacyjnych; 10.2. Techniki stosowane w praktyce zarządzania projektem innowacyjnym; 10.3. Studium przypadku – firma Flukar Sp. z o.o. Rozdział 11. Działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce; 11.1. Rola międzynarodowych organizacji outsourcingowych we wdrażaniu innowacji; 11.2. Rola kultury organizacyjnej wpływająca na poziom innowacyjności organizacji; 11.3. Rola specjalistów personalnych we wdrażaniu innowacji; 11.4. Studium przypadku – zastosowania employer brandingu w Grupie INTERIA.PL (wywiad z Agatą Łotowską). Rozdział 12. Rola informacji w pobudzaniu innowacyjności: 12.1. Pojęcie informacji z perspektywy innowacyjności; 12.2. Zasilanie informacją procesu kreowania innowacyjnych rozwiązań; 12.3. Informatyczne wsparcie zasilania informacją procesu pobudzania innowacyjności; 12.4. Doskonalenie systemu informacyjnego podnoszące potencjał innowacyjności; 12.5. Studium przypadku – innowacyjność jako źródło oraz efekt wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego SAP na Uniwersytecie Jagiellońskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej w Unii Europejskiej, 2.Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw, 3.Warunki uruchamiania działalności gospodarczej w wybranych krajach Unii Europejskiej, 4.Współpraca handlowa wewnątrz Unii Europejskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej