Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(12)
Autor
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bukowska-Piestrzyńska Agnieszka
(1)
Cianciara Dorota
(1)
Czerw Aleksandra
(1)
Denys Andrzej (1939-2022)
(1)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(1)
Kowalska-Wochna Elżbieta
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Piasecka Agnieszka
(1)
Syrek Ewa
(1)
Wojtczak Andrzej
(1)
Wolański Napoleon (1929-2022)
(1)
Wrona-Polańska Helena
(1)
Życińska Jolanta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Promocja zdrowia
(16)
Edukacja zdrowotna
(4)
Zdrowie publiczne
(4)
Młodzież
(3)
Rodzina
(3)
Służba zdrowia
(3)
Agresywność
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Marketing
(2)
Nałóg
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Psychologia zdrowia
(2)
Stres
(2)
Uczniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Auksologia
(1)
Choroby zakaźne ludzi
(1)
Chorzy
(1)
Dietetyka
(1)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
Dymorfizm płciowy
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gerontologia
(1)
HIV
(1)
Higiena
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Jakość usług
(1)
Jakość życia
(1)
Leki
(1)
Medycyna społeczna
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Ontogeneza
(1)
Radość
(1)
Reklama społeczna
(1)
Starość
(1)
Szczepienia ochronne
(1)
Szczęście
(1)
Szkolnictwo
(1)
Usługi
(1)
Usługi prozdrowotne
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zdrowie środowiskowe
(1)
Ścieżki edukacyjne
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Medicina Historica / red. nauk. Wanda Wojtkiewicz-Rok)
Część I: Komunikowanie wartości zdrowia w kulturze popularnej. 1. Komunikacja społeczna we współczesnej kulturze medialnej - promowanie wartości zdrowia w aspekcie edukacyjnym. 2. Życie i zdrowie we współczesnym systemie wartości. Część II: Powstanie i ewolucja kampanii społecznych. 1. Kształtowanie się idei kampanii społecznych. 2. Propagowanie wartości zdrowia w zagranicznych kampaniach społecznych po 1945 r. Część III: Podstawy tworzenia kampanii i działań prospołecznych w Polsce. 1. Działalność filantropijna i dobroczynność jako inspiracja akcji prospołecznych. 2. Polskie kampanie społeczne jako metoda wsparcia działań administracji. 3. Wartość zdrowia w kampaniach społecznych tworzonych przez organizacje non profit i firmy/przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Wiadomości ogólne. Definicja zdrowia. Higiena jako dyscyplina wiedzy. Środowisko przyrodnicze a zdrowie człowieka; 2. Czynniki fizyczne, chemiczne i biologiczne powietrza oraz ich wpływ na organizm ludzki; 3. Higiena wody. Znaczenie wody w fizjologii człowieka oraz w kosmetyce; 4. Higiena mieszkania. Elementy higieny pracy; 5. Higiena pracy w salonach kosmetycznych według dyrektyw Unii Europejskiej; 6. Higiena osobista człowieka; 7. Wpływ cywilizacji XXI na zdrowie człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykład 1. Zdrowie i choroba w odbiorze indywidualnym i społecznym. Wykład 2. Wielowymiarowość zdrowia publicznego. Wykład 3. Zdrowie publiczne - millenium walki z chorobami. Wykład 4. Zdrowie publiczne w systemie opieki zdrowotnej. Wykład 5. Etyczne aspekty działań zdrowia publicznego. Wykład 6. Determinanty zdrowia i czynniki ryzyka zdrowotnego. Wykład 7. Globalne czynniki ryzyka - palenie tytoniu i alkoholizm. Wykład 8. Zapobieganie chorobom i wczesne ich rozpoznawanie. Wykład 9. Rola i znaczenie promocji zdrowia w działaniach zdrowia publicznego. Wykład 10. Zdrowie w polityce państwa - wyzwania i ograniczenia. Wykład 11. Światowa Organizacja Zdrowia i jej polityka zdrowotna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Promocja zdrowia w ujęciu interdyscyplinarnym: Kreowanie zasobów osobowych wyzwaniem dla promocji zdrowia. Perspektywa psychologiczna; Promocja zdrowia psychicznego. Polityka dla Europy; Walka z samotnością współczesnego człowieka formą promocji zdrowia. Perspektywa pedagogiczna; Choroba a duchowość; Duchowy wymiar zdrowia człowieka. Próba nakreślenia niektórych możliwości interpretacyjnych; 2. Promocja zdrowia w praktyce psychologicznej: Prawda w medycynie; Rehabilitacja psychospołeczna w onkologii- model i jego wstępna weryfikacja. Doświadczenia śląskie; Style radzenia sobie ze stresem a zdrowie w ujęciu holistyczno-funkcjonalnym u pacjentów cierpiących na łuszczycę; Samoocena zasobów radzenia sobie jako czynnik ryzyka problematycznego angażowania się w używanie alkoholu; 3. Promocja zdrowia z perspektywy rozwojowej: Odporność psychiczna jako wyznacznik zdrowia; Czynniki zdrowia w rodzinach dzieci chorych na astmę oskrzelową; Zasoby osobiste i rodzinne a zdrowie psychiczne dorastających: pośrednicząca rola odporności na stres; Założenia i schemat programu poprawiającego radzenie sobie ze stresem młodzieży; Promocja zdrowia wśród osób w starszym wieku; 4. Rola muzyki w promocji zdrowia: Muzyka w promocji zdrowia- znaczenie dla pozyskiwania i pogłębiania wsparcia społecznego; Czynniki szkodliwe wpływające na zaburzenia funkcjonowania aparatu głosowego; Aktywność muzyczna w profilaktyce oraz terapii; Muzykoterapia w połączeniu z dźwiękoterapią w promocji zasobów- propozycja programu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Przesłanki stosowania marketingu w usługach zdrowotnych. II. Zadowolenie pacjentów a jakość świadczonych usług. III. Miejsca kontaktu pozwalające na zwrócenie uwagi pacjentów. IV. Komunikacja a wizyta pacjenta w placówce zdrowotnej. V. Telefon jako narzędzie komunikacji na odległość. VI. Podstawy personelu a sukces placówki. VII. Relacje przełożonego z podwładnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychologia pozytywna w obszarze medycyny: Lepsze zdrowie dzięki większemu szczęściu; Czy nadzieja sprzyja zdrowiu? Nadzieja i radzenie sobie ze stresem a stan zdrowia oraz podejmowanie zachowań zdrowotnych u chorych na cukrzycę typu ; Rola przekonań i oczekiwań w podejmowaniu zachowań zdrowotnych przez kobiety ciężarne uzależnione od nikotyny; 2. Podmiotowe uwarunkowania zdrowia: Udział pozytywnych emocji w osiąganiu zdrowia; Osobowościowe wyznaczniki satysfakcji z życia; Samoocena jako miara podmiotowych zasobów radzenia sobie i szczęścia człowieka; Rozróżnienie na zasoby osobiste i subiektywne zdrowie a struktura czynnikowa ich wskaźników: studium przypadku czternastu wybranych zmiennych w próbie uczniów warszawskich szkół średnich; 3. Emocje pozytywne a radzenie sobie ze stresem: Pozytywne emocje w negatywnych sytuacjach: skąd się biorą i jak zmieniają radzenie sobie; Jasna strona stresu młodzieży (emocje pozytywne w radzeniu sobie ze stresem); Dwie funkcje jedzenia w odpowiedzi na nasilenie stresu dnia codziennego. Perspektywa intra- i interpersonalna; 4. Społeczno-kulturowe aspekty aktywności zdrowotnej: Ja cielesne i problematyka identyfikacji z ciałem w kontekście wartości współczesnej kultury i zdrowia; Uwarunkowania aktywności zdrowotnej w kontekście promocji zdrowia- szkic socjologicznego modelu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Wprowadzenie; Choroba i zdrowie; Determinanty chorób i zdrowia; Definiowanie promocji zdrowia; Różnice między profilaktyką a promocją zdrowia; Teoria promocji zdrowia; Praktyka promocji zdrowia; Charakterystyka współczesnej promocji zdrowia: Sprawiedliwość w zdrowiu; Społeczne determinanty zdrowia i nierówności w zdrowiu; Salutogeneza; Samodzielność; Społeczność; Uczestnictwo, posiadanie; Międzysektorowość, partnerstwo; Wielotorowość; Planowanie; Odpowiedzialność; Trwałość; Internacjonalizm. Kwintesencja promocji zdrowia: Polityka prozdrowotna; Ocena wpływu na zdrowie; Edukacja zdrowotna i edukacja pacjenta; Informacja o zdrowiu; Komunikacja między lekarzem i pacjentem; Prawa pacjenta; Recepta na promocję zdrowia. Samoopieka i samoleczenie; Rzecznictwo zdrowotne; Polemika z głównymi zarzutami wobec promocji zdrowia; Przykłady projektów promocji zdrowia; Miejsce promocji zdrowia w systemie zdrowotnym: Stare i nowe zdrowie publiczne; Kodeks etyki zdrowia publicznego; Zasoby kadrowe zdrowia publicznego; Struktura i organizacja promocji zdrowia w Polsce; Podstawowa opieka zdrowotna; Karta Pracowników Służby Zdrowia Papieskiej Rady ds. Duszpasterstwa Służby Zdrowia; Narodowy Program Zdrowia. Potencjał promocji zdrowia: Bariery rozwoju promocji zdrowia; Kształcenie i doskonalenie zawodowe dla promocji zdrowia. Efektywność i opłacalność promocji zdrowia oraz wczesnego zapobiegania chorobom: Efektywność; Opłacalność; Inwestowanie dla zdrowia. Uwagi na zakończenie; Piśmiennictwo; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
1. Pedagogika zdrowotna - zarys obszarów badawczych, 2. Środowisko, kultura i zdrowie, 3. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna, 4. Wybrane obszary edukacji zdrowotnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing w ochronie zdrowia / red. nauk. Aleksandra Czerw. - Warszawa : Difin, 2010. - 175, [1] s. : rys. , tab. , wykr. ; 23 cm.
I. Marketing usługi zdrowotnej: 1. Usługa zdrowotna jako produkt marketingowy; 2. Marketingowe badania rynku usług zdrowotnych w sektorze prywatnym; 3. Segmentacja rynku usług zdrowotnych w sektorze prywatnym; II. Marketing produktu leczniczego: 1. Rynek farmaceutyczny- charakterystyka; 2. Kompozycja marketingu-mix produktu leczniczego; Strategie marketingowe na rynku farmaceutycznym; 3. Marketing społeczny w kształtowaniu postaw zdrowotnych na przykładzie dzieci i młodzieży: 1. Marketing społeczny- pojęcia podstawowe; 2. Reklamowa kampania społeczna jako istotny element marketingu społecznego; 3. Postawy zdrowotne dzieci i młodzieży; 4. Rola marketingu społecznego w tworzeniu programów zdrowotnych dla dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Rozwój jako przedmiot badań naukowych; 2. Aspekty rozwoju; 3. Czynniki osobniczego rozwoju człowieka; 4. Rozwój struktury i funkcji w ontogenezie. Mechanizmy rozwoju; 5. Etapowość rozwoju; 6. Dymorfizm płciowy; 7. Nierówność i niejednostajność wzrastania. Kiedy dziecko rośnie?; 8. Cykle i biorytmy w rozwoju ontogenetycznym człowieka; 9. Międzypokoleniowe przemiany ontogenezy; 10. Epilog.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagrożenia zdrowia publicznego : wybrane zagadnienia / red. nauk. Andrzej Denys. - Stan prawny na 15.04.2014 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska SA , 2014. - 320 s. : tab. ; 24 cm.
1. Problemy zdrowia Polaków w trzecim tysiącleciu; 2. Zagrożenia dla zdrowia związane z rozwojem współczesnej cywilizacji; 3. Starość nie jest chorobą; 4. Odżywianie osób starszych; 5. Choroby zakaźne; 6. HIV/AIDS; 7. Środowiskowe uwarunkowania rozwoju chorób cywilizacyjnych; 8. Zakażenia w opiece zdrowotnej; 9. Genetyka drobnoustrojów, znaczenie zmian dla zdrowia człowieka; 10. Terroryzm- zagrożenia w Polsce; 11. Bezpieczny dom; 12. Szczepienia ochronne, preparaty immunostymulujace; 13. Aktywność fizyczna a zdrowie człowieka; 14. Edukacja zdrowotna, terapia, promocja zdrowia i prewencja; 15. Aktywność ludzi w podeszłym wieku; 16. Strategia, zagrożenia, organizacja, polityka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne problemy edukacji zdrowotnej, 2. Uwarunkowania i zagrożenia zdrowia współczesnego człowieka, 3. System edukacji zdrowotnej i jego struktura, 4. System edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w rodzinie, 5. System edukacji zdrowotnej szkoły, 6. Kształtowanie postaw zdrowotnych dzieci i młodzieży, 7. Efekty systemu edukacji zdrowotnej - ocena zdrowia rozwoju, sprawności, aktywności fizycznej oraz wiedzy zdrowotnej dzieci i młodzieży, 8. Ewaluacja systemu edukacji zdrowotnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Część I. Edukacja zdrowotna – podstawy teoretyczne i metodyczne; Rozdział 1. Zdrowie; 1.1. Definiowanie zdrowia i choroby; 1.1.1. Definiowanie zdrowia profesjonalne i potoczne; 1.1.2. Zdrowie jako kategoria pozytywna; 1.1.3. Definiowanie choroby; 1.2. Modele zdrowia; 1.2.1. Biomedyczny model zdrowia; 1.2.2. Holistyczne podejście do zdrowia; 1.2.3. Model salutogenezy A. Antonovsky’ego; 1.3. Mierniki zdrowia; 1.4. Zdrowie jako wartość i zasób dla jednostki i społeczeństwa; 1.5. Jakość życia związana ze zdrowiem; Rozdział 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie; 2.1. Czynniki warunkujące zdrowie i zmiany w ich postrzeganiu; 2.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące; 2.3. Styl życia i zachowania zdrowotne; 2.3.1. Prozdrowotny styl życia; 2.3.2. Zachowania zdrowotne; 2.3.3. Charakterystyka zachowań zdrowotnych dorosłych Polaków; 2.4. Wsparcie społeczne; 2.4.1. Definicje i rodzaje wsparcia społecznego; 2.4.2. Kapitał społeczny; 2.5. Czynniki społeczno-ekonomiczne; 2.6. Opieka zdrowotna; 2.7. Dbałość ludzi o własne zdrowie; 2.7.1. Sposoby dbania o zdrowie w społeczeństwie polskim; 2.7.2. Przyczyny bierności wobec zdrowia; 2.7.3. Niektóre uwarunkowania dbałości o zdrowie; 2.7.4. Healthism – nadmierna koncentracja na zdrowiu; Rozdział 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.1. Periodyzacja dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.2. Twórcy, ich dzieła i myśli; 3.3. Znaczące organizacje, instytucje i projekty; 3.4. Czasopisma naukowe i fachowe; Rozdział 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej; 4.1. Terminologia i definicje; 4.1.1. Nazwy i ich ewolucja; 4.1.2. Definicje; 4.1.3. Podstawowe pojęcia; 4.2. Cele i oczekiwane efekty; 4.3. Koncepcje i modele; 4.4. Teorie wykorzystywane w edukacji zdrowotnej; 4.5. Etyczne aspekty edukacji zdrowotnej; Rozdział 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia; 5.1. Rola edukacji zdrowotnej w terapii chorób; 5.2. Edukacja zdrowotna a profilaktyka; 5.3. Promocja zdrowia; 5.3.1. Geneza promocji zdrowia; 5.3.2. Definicje; 5.3.3. Strategia działania; 5.3.4. Podejścia i metody działań; 5.3.5. Modele promocji zdrowia; 5.3.6. Edukacja zdrowotna jako kluczowy komponent promocji zdrowia; 5.4. Profilaktyka a promocja zdrowia; Rozdział 6. Metodyka edukacji zdrowotnej; 6.1. Planowanie i ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.1.1. Etapy planowania programu edukacji zdrowotnej; 6.1.2. Zasady układania scenariusza zajęć; 6.1.3. Ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.2. Tworzenie warunków do uczenia się; 6.2.1. Komunikowanie jako podstawa uczenia się – nauczania; 6.2.2. Rola i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną; 6.2.3. Warunki, organizacja i klimat sprzyjające dobremu komunikowaniu i uczeniu się; 6.3. Metody wspomagania uczenia się; 6.3.1. Rodzaje metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.2. Zasady doboru metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.3. Akcje i konkursy w edukacji zdrowotnej; 6.3.4. Charakterystyka wybranych metod i technik; 6.4. Środki dydaktyczne w edukacji zdrowotnej; 6.4.1. Środki dydaktyczne stosowane w edukacji zdrowotnej w ostatnich dekadach; 6.4.2. Korzyści i ograniczenia w korzystaniu z Internetu; Rozdział 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej; 7.1. Mass media jako źródła informacji o zdrowiu; 7.2. Zasady skutecznego wykorzystywania mass mediów w edukacji zdrowotnej; 7.3. Współpraca z mass mediami; 7.4. Marketing społeczny i kampanie społeczne w promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej; Rozdział 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach; 8.1. Edukacja zdrowotna w rodzinie; 8.1.1. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży; 8.1.2. Potrzeby w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej starszych członków rodziny; 8.2. Edukacja zdrowotna w przedszkolu; 8.3. Edukacja zdrowotna w szkole; 8.3.1. Dzieje edukacji zdrowotnej w szkole w Polsce w ostatnim półwieczu; 8.3.2. Aktualna sytuacja w szkolnej edukacji zdrowotnej w Polsce; 8.3.3. Nowe rozwiązania w szkolnej edukacji zdrowotnej w niektórych krajach Europy; 8.3.4. Szkoła promująca zdrowie; 8.4. Edukacja zdrowotna w zakładach opieki zdrowotnej; 8.4.1. Edukacja zdrowotna w praktyce lekarza podstawowej opieki zdrowotnej – lekarza rodzinnego; 8.4.2. Zadania pielęgniarki rodzinnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.3. Zadania pielęgniarki i higienistki szkolnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.4. Edukacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych; 8.4.5. Szpital promujący zdrowie; Część II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym; Wprowadzenie; Rozdział 1. Dbałość o ciało; 1.1. Postrzeganie i dbałość o ciało we współczesnym świecie; 1.2. Uczenie się dbania o ciało w dzieciństwie i młodości; 1.3. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 1.3.1. Dbałość o zęby; 1.3.2. Samokontrola masy ciała; 1.3.3. Pielęgnacja i samobadanie piersi; 1.3.4. Samobadanie jąder; 1.3.5. Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem; Rozdział 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna; 2.1. Pojęcie zdrowego żywienia; 2.2. Prozdrowotna edukacja żywieniowa; 2.3. Edukacja żywieniowa w szkole; 2.4. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 2.4.1. Urozmaicenie posiłków; 2.4.2. Umiarkowanie w jedzeniu; 2.4.3. Uregulowane żywienie; 2.4.4. Umiejętność przygotowania posiłków; 2.4.5. Uprawianie sportu i inne formy aktywności fizycznej; 2.4.6. Unikanie lub ograniczanie spożycia niektórych produktów; 2.4.7. + Uśmiech; Rozdział 3. Bezpieczeństwo - zapobieganie urazom; 3.1. Wypadki i urazy – definicje i epidemiologia; 3.2. Profilaktyka urazów a promocja bezpieczeństwa; 3.3. Edukacja do bezpieczeństwa; 3.4. Edukacja do bezpieczeństwa w szkole; 3.5. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 3.5.1. Samoocena własnych zachowań związanych z bezpieczeństwem; 3.5.2. Przyczyny urazów i sposoby ich eliminowania; 3.5.3. Ocena i podejmowanie ryzyka; 3.5.4. Identyfikacja zagrożeń w najbliższym otoczeniu; Rozdział 4. Seksualność – wybrane zagadnienia; 4.1. Podstawowe pojęcia; 4.1.1. Zdrowie seksualne i prokreacyjne; 4.1.2. Prawa prokreacyjne i seksualne; 4.1.3. Wychowanie i edukacja seksualna; 4.2. Edukacja seksualna; 4.2.1. Edukacja seksualna dzieci w wieku przedszkolnym; 4.2.2. Edukacja seksualna dzieci w okresie wczesnoszkolnym; 4.2.3. Biomedyczne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.4. Psychoseksualne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.5. Antykoncepcja i zapobieganie zakażeniom przenoszonym drogą płciową; 4.2.6. Problemy osobiste i relacje interpersonalne; 4.3. Zasady konstruowania i realizacji programów edukacji seksualnej młodzieży; 4.3.1. Zasady konstruowania programów edukacji seksualnej; 4.3.2. Ważne rady praktyczne; Rozdział 5. Zdrowie psychospołeczne – wybrane zagadnienia; Wprowadzenie; A. Zdrowie i dobrostan psychiczny; 5.1. Kondycja psychiczna dzieci i młodzieży; 5.2. Złożoność i wieloznaczność zdrowia psychicznego; 5.3. Kryteria zdrowia psychicznego; 5.4. Dobrostan psychiczny; 5.5. Propozycje zajęć; B. Emocje i stres; 5.6. Emocje; 5.7. Radzenie sobie z negatywnymi emocjami; 5.8. Stres; 5.9. Strategie przeciwstresowe i mechanizmy obronne; 5.10. Propozycje zajęć; C. Optymizm; 5.11. Optymiści i pesymiści; 5.12. Optymistyczna postawa życiowa; 5.13. Styl wyjaśniania; 5.14. Wyuczona bezradność i granice optymizmu; 5.15. Kształtowanie pozytywnego stosunku do świata; 5.16. Propozycje zajęć; D. Poczucie tożsamości i własnej wartości; 5.17. Terminologia; 5.18. Kształtowanie się obrazu „ja” i poczucia własnej wartości; 5.19. Spostrzeganie siebie w relacjach z innymi; 5.20. Wpływ wychowania na kształtowanie poczucia własnej wartości ucznia; 5.21. Ocena szkolna jako czynnik oddziałujący na poczucie własnej wartości ucznia; 5.22. Propozycje zajęć; E. Umiejętności życiowe; 5.23. Umiejętności życiowe i ich kształtowanie w edukacji zdrowotnej i innych działaniach szkoły; 5.23.1. Definicja i rodzaje umiejętności życiowych; 5.23.2. Planowanie edukacji służącej kształtowaniu umiejętności życiowych; 5.23.3. Możliwości kształtowania umiejętności życiowych w polskiej szkole; 5.24. Rozwijanie u uczniów wybranych umiejętności życiowych; 5.24.1. Myślenie krytyczne i podejmowanie decyzji; 5.24.2. Myślenie twórcze i rozwiązywanie problemów; 5.24.3. Komunikacja interpersonalna; F. Chorzy psychicznie w społeczeństwie; 5.25. Zaburzenia i choroby psychiczne; 5.26. Stosunek społeczeństwa do zaburzeń i chorób psychicznych; 5.27. Społeczny wizerunek osób chorych psychicznie; 5.28. Działania na rzecz integracji osób z zaburzeniami psychicznymi i przeciwdziałanie stygmatyzacji; 5.29. Propozycje zajęć; Rozdział 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych; 6.1. Zmiany w podejściu do problemów związanych z nadużywaniem substancji psychoaktywnych; 6.2. Integralne podejście do profilaktyki używania substancji psychoaktywnych i innych zachowań problemowych młodzieży; 6.3. Nowe i „stare” poziomy profilaktyki; 6.4. Główne obszary profilaktyki używania substancji psychoaktywnych; 6.4.1. Profilaktyka ukierunkowana na jednostkę; 6.4.2. Profilaktyka ukierunkowana na środowisko społeczne; 6.5. Profilaktyka oparta na naukowych podstawach; 6.6. Strategie oparte na naukowych podstawach; 6.6.1. Strategie wiodące; 6.6.2. Strategie uzupełniające; 6.7. Istotne elementy programów profilaktycznych; 6.8. Wskazówki dotyczące ewaluacji; 6.9. Propozycje zajęć; Rozdział 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wśród uczniów; 7.1. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży – definicje, formy, częstość występowania; 7.2. Podejścia wyjaśniające agresję i przemoc u dzieci i młodzieży; 7.3. Środowiskowe uwarunkowania agresji; 7.4. Przyczyny i skutki zachowań agresywnych; 7.4.1. Potrzeby zaspokajane przez zachowania agresywne; 7.4.2. Charakterystyka sprawców i ofiar przemocy; 7.4.3. Skutki zachowań agresywnych; 7.5. Zapobieganie zachowaniom agresywnym uczniów; 7.6. Umiejętności i strategie potrzebne do radzenia sobie w szkolnych sytuacjach agresji i przemocy; Aneks. Propozycje ćwiczeń i zabaw; A.1. Ćwiczenia rozgrzewająco-integrujące; A.2. Ćwiczenia energetyzujące; A.3. Ćwiczenia relaksacyjne; A.4. Ćwiczenia koncentracji; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja zdrowotna - podstawy teoretyczne i metodyczne 1. Zdrowie 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia 6. Metodyka edukacji zdrowotnej 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym 1. Dbałość o ciało 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna 3. Bezepieczeństwo - zapobieganie urazom 4. Seksualność - wybrane zagadnienia 5. Zdrowie psychospołeczne - wybrane zagadnienia 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wsród uczniów 8. Propozycje cwiczeń i zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej