Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(5)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Airey David
(1)
Anderson Gail (1962- )
(1)
Chwałowski Robert
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Dogadamycie.pl
(1)
Dzik Piotr
(1)
Heller Steven (1950- )
(1)
Kolczyńska Joanna
(1)
Malinowski Jerzy Jarosław
(1)
Meyer Eric A
(1)
Newark Quentin
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Sztuka Jacek
(1)
Weyl Estelle
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Projektowanie graficzne
(4)
Logotypy
(2)
Znaki graficzne
(2)
Budowa książki
(1)
Edytorstwo
(1)
Edytorstwo elektroniczne
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Identyfikacja wizualna
(1)
Informacja wizualna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Piktogram
(1)
Programy graficzne
(1)
Projektowanie komunikacji wizualnej
(1)
Typografia
(1)
Wizerunek miasta
(1)
Wydawnictwa fachowe
(1)
Wzornictwo przemysłowe
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Co to jest projektowanie graficzne? / Quentin Newark ; [tłum. Joanna Kolczyńska]. - Warszawa : Wydawnictwo ARKADY , 2021. - 189, [3] s. : fotografie, ilustracje ; 20 cm.
(Niezbędnik Projektanta)
Zawiera: 1. Zagadnienia: Co to jest projektowanie graficzne?; Funkcjonalność a estetyka; Definicje; Kim jest projektant graficzny?; Problem stylu; Styl i polityka; Projekt graficzny a reklama; Projekt graficzny a sztuka; Ewolucja projektu graficznego; Zmienić świat; Język wizualny; 2. Struktura: Alfabety; Moduły; Języki; Kroje pisma; Pełen zestaw znaków; Czcionki cyfrowe; Typografia; Siatka; Hierarchia; Linie i inne środki wyrazu; Obrazy; Ilustracje; Fotografie; Zastosowanie fotografii; Słowo i obraz; Narzędzia; Ołówek; Materiały; Papier; Komputer; Logo; Tożsamość; Druki reklamowe; Druki informacyjne; Opakowania; Książki; Czasopisma; Wystawy; Znaki; Strony internetowe; Grafika w filmie; 3. Portfolio: Atelier Works; Transmission; Rabia Gupta; Sawdust; Anagrama; Experimental Jetset; H5; Philippe Apeloig; Browns; Cahan & Associates; Rebecca Foster; Kid-ethic; Rose; Koichi Sato; 4. Dodatki: Słowniczek; Indeks; Podziękowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 002 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; CZĘŚĆ I ZNACZENIE WIZERUNKU MARKI: Rozdział 1. Jesteśmy otoczeni; Rozdział 2. Chodzi o to, co chcesz przekazać: Oryginalny produkt tylko z tym podpisem; Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy; Na oczach milionów; Tylko za zgodą królowej; Symbole nie znają granic; Projektowanie wizerunku jako element języka; O znaczeniu wizerunku marki raz jeszcze; Rozdział 3. Elementy kultowych projektów: Nie komplikuj; Trafność; Czerpanie z tradycji; Wyjątkowość; Logo powinno zapadać w pamięć; Małe jest piękne; Skoncentruj się na jednym aspekcie; Siedem składników Twojego popisowego dania; Pamiętaj, że zasady są po to, aby je łamać; CZĘŚĆ II PROCES PROJEKTOWANIA: Rozdział 4. Podstawy: Pozbądź się tremy; Wszystko zależy od wytycznych projektu; Gromadzenie informacji wstępnych; Informacje szczegółowe; Słów kilka na temat decydentów; Daj klientowi czas na odpowiedź...; ...dbaj jednak o to, aby dialog przebiegał zgodnie z zasadami; Czas na zadanie domowe; Opracowywanie wytycznych projektu; Misja i cele kluczem do sukcesu; Badania terenowe na ratunek; Wcielanie w życie szczegółów ustalonych z klientem; Wybór przymiotników zaproponowanych przez klienta; Rozdział 5. Unikanie zagrożeń związanych z rebrandingiem: Argumenty przemawiające za rebrandingiem; Byle nie przedobrzyć; Odpowiedź znajdziesz często w wywiadzie zogniskowanym; Od wizerunku korporacyjnego do wizerunku bliskiego; A może wystarczy poprawić to i owo?; Łączenie elementów; Nie zapomnij o manierach; Rozdział 6. Wycena projektu: Najpierw porozmawiaj, potem podaj cenę; Rozdział 7. Od ołówka do PDF-a: Mapy myślowe; Szkicownik - rzecz absolutnie niezbędna; Dziesiąte przykazanie; Definiowanie ubezpieczeń; Międzynarodowy komunikat; Raz szybciej, raz wolniej; Zbyt wiele pomysłów; Czerń i biel przed kolorem; Znaczenie kontekstu; Pióro mocniejsze od myszy; Rozdział 8. Sztuka prowadzenia rozmów: Kontaktuj się z decydentami; Zasada nr 1: współpracuj z osobą kontaktową; Zasada nr 2: unikaj pośrednictwa i mediacji; Zasada nr 3: przejmij kontrolę; Zasada nr 4: utrzymuj zaangażowanie komitetu; Nie zapomnij mniej obiecać, a potem przekroczyć oczekiwania; Zapomnij o swoim ego; CZĘŚĆ III NAPRZÓD: Rozdział 9. Utrzymywanie motywacji: Nigdy nie przestawaj się uczyć; Wyprzedzaj innych o cztery lata; Zrób coś ważnego; Odejdź od komputera; Twórz dla siebie; Stwórz coś nowego; Pamiętaj o początkach; Znajdź w sobie nieukojone pragnienie; Nie przepracowuj się; Nie ustawaj w zadawaniu pytań; Wstań z łóżka prawą nogą i pozostań na niej; Znajdź płaszczyznę porozumienia; Gdy zbliża się termin; Myśl lateralnie; Lepiej się komunikuj; Kontroluj swoje oczekiwania; Nigdy nie przestawaj projektować; Bądź szczęśliwy; Nie wszyscy mają tyle szczęścia; Rozdział 10. Odpowiedzi na Twoje pytania: Problemy z oryginalnością pomysłów; Pomiary zwrotu z inwestycji w projekt; Prawo do korzystania z logo; Problemy komunikacyjne; Jak sfinalizować transakcję; Klienci zagraniczni; Ile koncepcji?; Rodzina i przyjaciele; Poprawianie projektów; Ramy czasowe projektów; Badanie konkurentów klienta; Najgorszy projekt, najgorszy klient; Co jest czyje?; Kontrolowanie ilości pracy; Rozdział 11. 31 praktycznych porad dotyczących projektowania logo: 1. Zadawaj klientom pytania 2. Myśl jasno 3. Przygotuj się na niespodziewane okoliczności 4. Logo nie musi informować o tym, czym zajmuje się firma 5. Symbol nie jest niezbędnym elementem logo 6. Jeden element zapadający w pamięć 7. Nie zapominaj o szkicowniku 8. Trendy zostaw przedstawicielom świata mody 9. Sięgaj po banały 10. Pracuj w czerni i bieli 11. Pamiętaj o trafności 12. Uważaj na koszty druku 13. Bądź konsekwentny 14. Dopasuj czcionkę do symbolu 15. Stosuj podpisy 16. Przedstaw wersję jednokolorową 17. Zwracaj uwagę na kontrast 18. Testuj wiele różnych rozmiarów 19. Odwróć kolorystykę 20. Odwróć projekt do góry nogami 21. Ważny jest materiał 22. Zastanów się nad rejestracją logo jako znaku towarowego 23. Nie obawiaj się błędów 24. Zachowaj elastyczność 25. Logo to nie marka 26. Pamiętaj, że projektowanie to proces dwukierunkowy 27. Zróżnicowanie to podstawa 28. Świadomość kulturowa 29. Wspomagaj rozpoznawalność 30. Przedstaw kontekst 31. Spraw, by inni się uśmiechali Rozdział 12. Logo to nie wszystko: Pyszne marzenie; Przyczyna i skutek; Diabeł tkwi w szczegółach; Szczęścia nie kupisz, ale kupisz herbatę; Pod powierzchnią wody; Dodatek A Polecana lektura; INDEKS. Szukasz czegoś?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Typografia typowej książki / Robert Chwałowski. - Gliwice : Helion, 2002. - 109 s. : rys. ; 24 cm.
1. Elementy i części składowe ksiązki. 2. Okładka. 3. Karty tytułowe. 4. Materiały wprowadzające. 5. Tekst główny. 6. Przypisy. 7. Tabele. 8. Ilustracje. 9. Bibliografia załącznikowa. 10. Materiały informacyjno-pomocnicze. 11. Paginacja. 12. Indeksy. 13. Przytoczenia. 14. Dialogi literackie. 15. Wzory matematyczne. 16. Wyliczenia z punktami. 17. Skróty i skrótowce. 18. Znaki interpunkcyjne.19. Zbiegi znaków interpunkcyjnych. 20. Znaki nieinterpunkcyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 002 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania. 1. Tożsamość wizualna jednostki samorządu terytorialnego jako problem badawczy; Wprowadzenie; Pojęcia i terminy - definicje i relacje; Pojęcia: miejsca, marki i marki miejsca; Tożsamość i tożsamość wizualna; "Logo", "logotyp", "sygnatura" - definicje i znaczenie w komunikacji marketingowej; Metoda badawcza; Analiza treści; Etapy analizy treści; Poszukiwanie przedstawień; Kategorie wykorzystane w procesie kodowania sygnatur; Charakterystyka poszczególnych typologii wykorzystanych w procesie kodowania sygnatur; Proces kodowania; Przedstawienie wyników. 2. Tożsamość wizualna polskich województw; Tożsamość wizualna marki "Polska" - wprowadzenie; Identyfikacja (tożsamość) wizualna województw; Województwo dolnośląskie; Województwo kujawsko-pomorskie; Województwo lubelskie; Województwo lubuskie; Województwo łódzkie; Województwo małopolskie; Województwo mazowieckie; Województwo opolskie; Województwo podkarpackie; Województwo podlaskie; Województwo pomorskie; Województwo śląskie; Województwo świętokrzyskie; Województwo warmińsko-mazurskie; Województwo wielkopolskie; Województwo zachodniopomorskie; Podsumowanie. 3. Sygnatury miast i powiatów. Przegląd według województw; Województwo dolnośląskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa dolnośląskiego; Województwo kujawsko-pomorskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa kujawsko-pomorskiego; Województwo lubelskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa lubelskiego; Województwo lubuskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa lubuskiego; Województwo łódzkie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa łódzkiego; Województwo małopolskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa małopolskiego; Województwo mazowieckie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa mazowieckiego; Województwo opolskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa opolskiego; Województwo podkarpackie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa podkarpackiego; Województwo podlaskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa podlaskiego; Województwo pomorskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa pomorskiego; Województwo śląskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa śląskiego; Województwo świętokrzyskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa świętokrzyskiego; Województwo warmińsko-mazurskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa warmińsko-mazurskiego; Województwo wielkopolskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa wielkopolskiego; Województwo zachodniopomorskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa Zachodniopomorskiego. 4. Podsumowanie statystyczne. Miasta i powiaty; Statystyka sygnatur promocyjnych miast i powiatów; Statystyka systemów identyfikacji wizualnej; Formalne typy sygnatur; Źródła inspiracji; Typologia sygnatur według taksonomii Pera Mollerupa; Klasyfikacja według Beyrowa i Vogt; Typologia sygnatur według M. Florek, E. Glińskiej, A. Kowalewskiej. 5. Praktyka sygnatury miejsca w Polsce. Sytuacje kontrowersyjne. 6. Podsumowanie. Teoria i praktyka sygnatury miejsca w polskich miastach i powiatach; Wprowadzenie; Herb a logo; Wnioski teoretyczne; Proponowane kierunki dalszych badań nad znakami promocyjnymi województw, miast i powiatów. 7. Zalecenia praktyczne; Zalecenia dotyczące procesu zarządzania marką terytorialną; Zalecenia wykonawcze: jak zamawiać i wdrażać SIW?; Zalecenia zarządcze: projekt struktury departamentu (wydziału) marki terytorialnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp: Idea + tożsamość = logo; Nadaj literom osobowość: AEG; Braun; Mediolańskie Metro; PTT; IBM; AC/DC; Leica; Metropolitan Museum of Art.; V&A; The Cooper Union; eBay; GERO Health; Help Remedies; Headline Publishing; Virto; Wien Modern; Restaurant du Cercle de la Voile de Neuchâtel; Stwórz zapadający w pamięć monogram; Crane & Co.; Obama; Volvo; Riot; Stwórz symbol z przesłaniem: Windows; Qatar; CVS Health; 23andMe; Przekształć tożsamość: BP; NASA; LEGO; L’Eau d’Issey Isseya Miyakego; Żydowski Festiwal Filmowy; Stwórz mnemonik: Campari; Le Diplomate; JackRabbit; Duquesa Suites; Zilustruj mądrze i dowcipnie: Dubonnet; Brooklyn Children’s Museum; Art UK; Art Works; Music Together; Amazon; ASME; Edition Unik; Ichibuns; Oslo City Bike; Dołącz tajemne znaki: Solidarność; FedEx; Igrzyska Olimpijskie Meksyk 1968; Telemundo; Nourish; PJATK; Słowniczek; Bibliografia; Indeks; Podziękowania; Ilustracje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (2 egz.)
E-book
W koszyku

„Jacek Sztuka odsłania w monografii warsztat dochodzenia twórcy do ostatecznej wersji dzieła. (…) Z jednej strony prezentowane szkice są niejako scenopisami przyszłych realizacji, z drugiej anektują uczestnika by wraz z poszukującym rozwiązań autorem stał się „pielgrzymem” spełniającym się w drodze poszukiwań.

Dr hab. Janusz Pacuda, (fragmenty recenzji).

(…) otwarcie nowej karty szkicownika nie oznacza wcale zaczynania czegoś „od początku”. (…) Nowy szkic to tak jak powrót do jakiegoś świata, w którym ukonstytuowały się już właściwie wszystkie konkretne zależności i uwarunkowania. Pewne ścieżki w tym labiryncie kresek okazały się prowadzić „do nikąd”. Określone formy stały się już jakby oswojone czy „sprawdzone”, inne ulubione lub nawet powtarzalne. „Bohaterowie” zostali już wybrani i grają swoje role, a któryś z nich gra już rolę główną, a inni stanowią tło.

Jacek Sztuka, (fragmenty monografii)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

CSS służy do opisywania sposobu prezentowania treści internetowych wyświetlanych na ekranach, na potrzeby druku czy syntezatorów mowy. Jest obsługiwany przez wszystkie przeglądarki i urządzenia takie jak smartfony, komputery, gry wideo, telewizory, zegarki, kioski multimedialne czy konsole samochodowe. CSS pozwala zwiększyć wygodę użytkownika, przyspieszyć proces projektowania, uniknąć potencjalnych błędów, a także urozmaicić i ożywić aplikacje. Język ten wciąż się rozwija i od wielu lat stanowi niezbędny element warsztatu każdego profesjonalnego projektanta stron internetowych.

Ta książka to kompleksowy i zaktualizowany przewodnik po implementacji CSS. Zawiera obszerną analizę najnowszych specyfikacji CSS. Przedstawiono tu szereg istotnych zagadnień i wyrafinowanych technik stylizowania stron oraz poprawiania dostępności treści - wykorzystanie tych sposobów pomaga zaoszczędzić czas i wysiłek. Ta publikacja została napisana z myślą o profesjonalnych projektantach stron, niemniej jednak bardzo przyda się osobom, które zaczynają naukę CSS i chcą od razu wykorzystywać jego najlepsze cechy. Znalazł się tu szczegółowy opis wszystkich funkcji CSS powszechnie obsługiwanych przez przeglądarki, włączając w to również te funkcje, które w czasie pisania tej książki były przygotowywane do wprowadzenia.

Wybrane zagadnienia:

  • Selektory, specyficzność i kaskada
  • Właściwości tekstu, dopełnienia, marginesy, tła i gradienty
  • Układy, w tym flexbox i grid
  • Przekształcenia 2D i 3D, przejścia i animacje
  • Filtry: mieszanie, przycinanie i maskowanie
  • Media i zapytania o ich właściwości

CSS. Poznaj i stosuj najnowsze specyfikacje!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej