Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(3)
Autor
Grabowska Tatiana
(2)
Hallada Marek
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Piasecka Małgorzata
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Urbańska Magda
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Białoszewski Dariusz
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czopek Jakub
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Furman Joanna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kocór Maria
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nastazjak Aleksandra
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Profilaktyka szkolna
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Nauczyciele
(2)
Profilaktyka zdrowotna
(2)
Studenci
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Cele życiowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egalitaryzm
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Fonoholizm
(1)
Hazardziści
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hipoterapia
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Oficerowie
(1)
Okresy rozwojowe człowieka
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Pokolenie Z
(1)
Postawy
(1)
Praca hybrydowa
(1)
Praca socjalna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samokształcenie
(1)
Socjologia dzieciństwa
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Sport
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wojskowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Uzależnienie od hazardu
(1)
Wady postawy
(1)
Wdzięczność
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Polska
(2)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Diagnoza, podstawy prawne i profilaktyka uzależnienia od hazardu 1. Hazard – diagnozowanie, uwarunkowania, współwystępowanie; 1.1. Diagnozowanie uzależnienia od hazardu w świetle literatury przedmiotu 1.2. Koncepcje teoretyczne wyjaśniające zjawisko uzależnienia od hazardu 1.3. Zachowania przestępcze, uzależnienia oraz inne zaburzenia współwystępujące z uzależnieniem od hazardu 2. Prawne podstawy profilaktyki uzależnienia od hazardu w Polsce 2.1. Ograniczanie dostępności uprawiania hazardu w ustawie o grach hazardowych 2.2. Środek karny zakazu wstępu do ośrodków gier i uczestnictwa w grach hazardowych 2.3. Narodowy Program Zdrowia na lata 2021–2025 i jego cele operacyjne w zakresie profilaktyki uzależnienia od hazardu 2.4. Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii i jego zadania w zakresie profilaktyki uzależnienia od hazardu 2.5. Fundusz Rozwiązywania Problemów Hazardowych i jego zadania w zakresie profilaktyki uzależnienia od hazardu 2.6. Jednostki samorządu terytorialnego i ich zadania w zakresie zapobiegania uzależnieniu od hazardu 2.7. Zadania szkół i placówek oświatowych w zakresie profilaktyki uzależnienia od hazardu 2.8. Kompetencje realizatorów działań profilaktycznych w zakresie zapobiegania uzależnieniu od hazardu 3. Skuteczne działania w zakresie zapobiegania uzależnieniu od hazardu w świetle standardów jakości w profilaktyce 3.1. Zasady skutecznej profilaktyki uzależnienia od hazardu 3.2. Standardy jakości w profilaktyce uzależnień 3.3. System rekomendacji programów profilaktycznych w Polsce 3.4. Skuteczna profilaktyka uzależnienia od hazardu w ujęciu rozwojowym Część II. Skuteczna profilaktyka uzależnienia od hazardu w świetle analizy danych zastanych 4. Metodologia badań nad skuteczną profilaktyką uzależnienia od hazardu 4.1. Założenia podejścia evidence based practice w medycynie i naukach społecznych 4.2. Metody gromadzenia danych w ramach przeglądu systematycznego 4.3. Metoda opracowania danych zebranych w ramach przeglądu systematycznego 5. Czynniki ryzyka uzależnienia od hazardu w wybranych okresach rozwojowych w świetle syntezy jakościowej 5.1. Czynniki ryzyka uzależnienia od hazardu w okresie dzieciństwa i adolescencji – jakościowa synteza badań 5.2. Czynniki ryzyka uzależnienia od hazardu oraz czynniki chroniące u osób dorosłych – jakościowa synteza badań 5.3. Czynniki zwiększające prawdopodobieństwo zaburzenia uprawiania hazardu u osób starszych – jakościowa synteza badań 5.4. Profilaktyka uzależnienia od hazardu oparta na dowodach naukowych – implikacje dla badań naukowych i działań profilaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część 1. WYBRANE OBSZARY DIAGNOZY W PEDAGOGICE: Diagnoza czynników ryzyka i czynników chroniących w zakresie zachowań suicydalnych młodzieży – zarys problemu; Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży w świetle badań; Holistyczna diagnoza rodziny jako najważniejszego środowiska wychowawczego w perspektywie familiologii; Środowisko rodzinne a kompetencje społeczne uczniów w młodszym wieku szkolnym; Współczesne dyskursy wokół diagnozy i terapii słuchu; Samoocena ucznia w perspektywie pracy nauczyciela szkoły podstawowej; Współczesne problemy rozwoju pedagogiki muzealnej w Ukrainie; Dobre samopoczucie czy zdrowie psychiczne? Refleksje nad kondycją psychiczną współczesnego człowieka; Instytucjonalizm jako kwintesencja mentalności społeczeństwa; Część 2. PROFILAKTYKA WOBEC WYBRANYCH PROBLEMÓW, SYTUACJI I ZAGROŻEŃ: Gotowość logopedów do realizacji zadań w zakresie profilaktyki zaburzeń komunikacji; Szkoła w profilaktyce sytuacji granicznych; Rodzaje zachowań ryzykownych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych i sposoby ich niwelowania; Zapobieganie zachowaniom suicydalnym; Część 3. WYBRANE METODY PRACY, POMOCY I WSPARCIA (TERAPEUTYCZNEGO) DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH: Metody wspomagające pracę dydaktyczną nauczyciela akademickiego; Żywa biblioteka jako metoda edukacji antydyskryminacyjnej; Aromaterapia, chromoterapia, luminoterapia i chi ball wsparciem oddziaływań logopedycznych; Bajkoterapia w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym; Changing the Known into the Fresh; Modernizing Traditional TEFL Methods and Techniques When Teaching English to Young Learners as a Segment of Lifelong Education; Pomoc rodzinie i dziecku z FASD – okiem pedagoga: potrzeby, możliwości, propozycje rozwiązań systemowych; Metoda projektów jako element rozwoju kompetencji i narzędzie pracy pracowników socjalnych oraz edukatorów w kształceniu i pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej