Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(6)
Książki
(6)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
E-booki
(7)
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(4)
Autor
Kozioł Leszek
(2)
Makowska-Iskierka Marzena
(2)
Wojciechowska Jolanta
(2)
Ankiel Magdalena
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Gołębiowski Marian
(1)
Janasz Władysław
(1)
Kassay Stefan
(1)
Komorowski Jan
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Mączyńska Elżbieta (1944- )
(1)
Piotrowski Zbigniew
(1)
Prozorowicz Magdalena
(1)
Pysz Piotr (1941- )
(1)
Skawińska Eulalia
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Wiszumirska Karolina
(1)
Wojciechowska Patrycja
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Żabiński Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
Przedsiębiorstwo
(4)
Produkt*
(3)
Ceny
(2)
Kanały marketingowe
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Marketing
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Controlling
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dług publiczny
(1)
Europa 2020
(1)
Ełk (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Holdingi
(1)
Jakość produktu
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Logistyka
(1)
Marka*
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Monopol
(1)
Oligopol
(1)
Ordoliberalizm
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Poczta
(1)
Polityka kulturalna
(1)
Porządek społeczny
(1)
Produkt krajowy brutto
(1)
Produkt turystyczny
(1)
Regiony
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Społeczna gospodarka rynkowa
(1)
Strategia rozwoju
(1)
Subsydiarność
(1)
Tarcza antykryzysowa (pakiet rządowy)
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Turystyka
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Łomża (woj. podlaskie)
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; T. 410)
Wprowadzenie; 1. Proces kształtowania jakości produktów; 2. Ekonomiczne stymulatory kształtowania jakości produktów; 3. Metody zarządzania jakością i wartościowania jakości; 4. Przejawy polityki projakościowej w wybranych przedsiębiorstwach; 5. Długofalowa strategia jakości przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy marketingu. 2. Warunki działania firmy w gospodarce rynkowej. 3. Konsument i jeo zachowanie na rynku. 4. Marketingowy system informacyjny. 5. Badania marketingowe. 6. Produkt i proces jego rozwoju. 7. Cena i sposoby jej ustalania. 8. Dystrybucja. 9. Komunikacja marketingowa. 10. Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
8. Instrumenty marketingu mix. 8.1. Marketingi mix. 8.2. Strategia produktu. 8.3. Strategia rozwoju nowych produktów. 8.4. Strategia cenowa. 8.5. Strategia kanałów dystrybucji. 8.6. Strategia komunikacje marketingowej. 9. Wdrażanie i weryfikacja strategii marektingowej korporacji. 9.1. Systemy informacji dla wdrazania strategii marketingowej. 9.2. Planowanie marketingowe. 9.3. Zarządzanie wdrażaniem i jego ocena. 9.4. Kontroling korporacyjny, firmowy i marketingowy. 9.5. Projekt efektywnej struktury organizacyjnej marketingu korporacji. 9.6. Wybór struktury organizacyjnej. 9.7. Możliwości organizacji globalnych firm marketingowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Rynek i polityka kulturalna: Polityka kulturalna w międzynarodowych raportach o kulturze; Wpływ rynku na funkcjonowanie instytucji kultury; O współczesnych poglądach na muzealnictwo. R.II Kierunki zarządzania turystyką: Badania rynku turystycznego; Zmiany w systemie organizacyjnym zarządzania turystyką w Polsce; Marketingowa koncepcja produktu turystycznego. R.III Wybrane regulacje prawne ochrony dóbr kultury: Ochrona dóbr kultury na wypadek szczególnych zagrożeń czasu wojny i pokoju; Zamówienia publiczne w sferze kultury. R.IV Informacje: Podyplomowe Studium Menedżerów Kultury. Geneza rozwoju; Podyplomowe Studium Marketingu w Sferze Kultury i Rekreacji przy Instytucie Marketingu Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; Studium Podyplomowe Ochrony i Konserwacji Zabytkowych Założeń Ogrodowych; Podyplomowe Studium Muzealnicze przy Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego (Informator Studium).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Analizy na poziomie produktu : 1.Modele rozwoju produktu, 2.Struktury i opcje organizacyjne rozwoju produkty. Cz. II Analizy na poziomie przedsiębiorstwa : 1.Znaczenie marki w budowaniu wizerunku i wartości przedsiębiorstwa usługowego, 2.Elementy promocji i jej zadania w przedsiębiorstwie, 3.Funkcje strategii logistycznej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 4.Rola czynnika ludzkiego w osiąganiu przez firmę przewagi konkurencyjnej na rynku, 5.Warunki wzrostu efektywności przedsiębiorstwa "Poczta Polska" w kontekście wejścia Polski do Unii Europejskiej. Cz. III Analiza na poziomie samorządu terytorialnego : 1.Zróżnicowanie regionalne w Polsce w okresie transformacji systemu społeczno-gospodarczego, 2.Rola jednostek samorządu terytorialnego w finansowaniu rozwoju lokalnego (na przykładzie miasta Łomża), 3.Źródła finansowania zadań własnych samorządu terytorialnego na przykładzie powiatu w Ełku. CZ.IV Analizy na poziomie sektora : 1.Konsolidacja sektora bankowego a istota spółdzielczości, 2.Rola i funkcje banków w systemie finansowym państwa, 3.Zastosowanie metod taksonomicznych w wyznaczaniu mierników rozwoju gospodarczego, 5.Eduukacyjne uwarunkowania rozwoju MŚP
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Ekonomicznej)
Wstęp; Część I. Społeczna Gospodarka Rynkowa – Istota, podłoże i analizy. Wirtschaftspolitik: Soziale Marktwirtschaft als christdemokratisches: Fundament. 1.1. Einführung 1.2. Der Weg zur gesellschafts- und wirtschaftspolitischen Konzeption der Sozialen Marktwirtschaft 1.3. Die Freiburger Schule: Euckens Prinzipien der Wettbewerbsordnung 1.4. Von der Freiburger Schule zur Sozialen Marktwirtschaft: Konzept, Menschenbild und Werte 1.5. Die Umsetzung der Sozialen Marktwirtschaft, deren Weiterentwicklung und deren Rolle in der CDU 1.6. Ordnungspolitik ist gefordert. Zarys metody morfologicznej w ekonomii na podstawie Die Grundlagen der Nationalökonomie Waltera Euckena i jej znaczenie dla budowy podstaw ordopolityki społeczno ‑gospodarczej 2.1. Matematyka a ekonomia 2.2. Biologia a ekonomia 2.3. Waltera Euckena metoda morfologiczna. Typy idealne a ujęcie porządku gospodarczego. Wolność i panowanie w ordoliberalnym porządku gospodarczym. 3.1. Szkoła fryburska w historycznym kontekście 3.2. Czy konkurencja i wolność zawierania kontraktów zawsze służy ładowi ekonomicznemu i przedsiębiorczości? 3.3. Na czym miałaby polegać społeczno -gospodarcza misja państwa? Soziale Marktwirtschaft und das unterschätze Staatsversagen. Einleitung. 4.1. Theoretische Erklärungen 4.2. Fallbeispiel für Staatsversagen: Energiewende. Fazit. Społeczno‑Ekologiczna Gospodarka Rynkowa aktywnym rezultatem traktatu lizbońskiego. 5.1. Państwo a rynek, czyli Keynes vs. Hayek 5.2. Jeśli nie Hayek i Keynes, to kto? 5.3. Traktat lizboński perspektywą postępu społeczno-gospodarczego Europy 5.4. Społeczno-Ekologiczna Gospodarka Rynkowa rezultatem koncepcji sustainable development 5.5. Metoda oceny stopnia skuteczności (ładu) Część II. Społeczna Gospodarka Rynkowa a sektor finansowy. Why can’t you see / What you’re doing to me / When you don’t believe a word I say: The Role of Central Banks in Rebuilding Social Capital 6.1. Central Banks 6.2. Price Stability and Full Employment 6.3. Managing Money 6.4. Purposes 6.5. Credit Policy and Privacy. Kształtowanie federalnego ładu społeczno‑gospodarczego w Unii Europejskiej: Déjà vu amerykańskiej koncepcji reformy finansów publicznych Alexandra Hamiltona 7.1. Dlaczego model reformy Hamiltona? 7.2. Polityka kształtowania europejskiego ładu społeczno -gospodarczego 7.3. Perspektywy integracji europejskiej. Wpływ finansowania działań antycovidowych na dług publiczny państwa – przypadek Polski i Niemiec. 8.1. Finansowanie działań antycovidowych a zadłużenie publiczne w Polsce 8.2. Rozwój zadłużenia w Niemczech. Część III. Społeczna Gospodarka Rynkowa – czynniki erozji vs. czynniki rewitalizacji. Cywilizacyjne przesilenie i społeczno‑gospodarczy (nie)ład. 9.1. Przesilenia cywilizacyjne 9.2. Przesilenie cywilizacyjne – cywilizacja postindustrialna 9.3. Zmiany ustrojowych modeli społeczno -gospodarczych. Wzrost zainteresowania ordoliberalną koncepcją społecznej gospodarki rynkowej. Europa między globalizmem a demokracją. 10.1. Główne tezy Wolfganga Streecka 10.2. Krytyczna ocena argumentacji Streecka 10.3. Antyteza: poglądy Jana Zielonki Wartości i instytucje ordoliberalnego ładu społeczno‑gospodarczego a obecna faza kryzysu cywilizacyjnego. 11.1. Problematyka wartości w myśli ordoliberalnej 11.2. Instytucjonalne uwarunkowania realizacji wartości ordoliberalnych. Ordoliberalna wizja państwa a jej uwarunkowania w realiach współczesności. 12.1. Państwo jako strażnik „ordo” 12.2. Konkurencyjność i „przewaga siły państw” 12.3. Modele funkcjonowania państw. Monopole i oligopole realnym zagrożeniem dla Społecznej Gospodarki Rynkowej 13.1. Stopniowy odwrót w niemieckiej polityce gospodarczej i społecznej od idei społecznej gospodarki rynkowej 13.2. Monopolizacja w gospodarce światowej 13.3. Monopolizacja w dobie rewolucji cyfrowej Część IV. Miscellanea. Energy Security in Europe in the 21st Century, the Role of Empirically Tested Theories in Debates About Nord Stream 2 14.1. European Gas Shortage in 2021 and Political Conflict over Nord Stream 2 14.2. Theories of the Structure of Energy Trade and Political Independence 14.3. Testing Theories. Ład społeczno‑gospodarczy i Społeczna Gospodarka Rynkowa – wyzwania edukacyjne – wyniki ewaluacji wśród studentów 15.1. W poszukiwaniu modelu ładu społeczno-gospodarczego – wzorce Ludwiga Erharda i Waltera Euckena 15.2. Wyniki ewaluacji strategii i działań finansowania zrównoważonego w Polsce. Zasady Społecznej Gospodarki Rynkowej w usługach. 16.1. Społeczna Gospodarka Rynkowa i usługi w kontekście rynkowym 16.2. Społeczna Gospodarka Rynkowa i usługi w kontekście społecznym Społeczna Gospodarka Rynkowa – systematyczny przegląd literatury. 17.1. Problemy SGR 17.2. Systematyczny przegląd literatury Podsumowanie; Streszczenia; Abstracts; Spis tabel; Spis rysunków i wykresów; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; Noty o Autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia stanowi kompleksowe ujęcie zagadnień z zakresu innowacji opakowaniowych. Zawiera charakterystykę przesłanek, kategorii i kierunków rozwoju innowacji na rynku opakowań produktów konsumpcyjnych wraz z rozwiązaniami praktycznymi. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano rynek opakowań w Polsce na tle światowym oraz przedstawiono pojęcie, klasyfikację i determinanty rozwoju innowacji na omawianym rynku. Ponadto omówiono teoretyczne ujęcie procesu rozwoju i komercjalizacji innowacji opakowaniowych. W rozdziale drugim szczegółowo zaprezentowano innowacje materiałowe w segmencie opakowań ze szczególnym naciskiem na rozwiązania, które są zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, filozofią zrównoważonego rozwoju oraz zasadami ekoprojektowania opakowań. Rozdział trzeci zawiera szeroką charakterystykę innowacji konstrukcyjnych i technologicznych. Kolejny poświęcono najbardziej powszechnej kategorii innowacji opakowaniowych, tj. innowacjom marketingowym. Omówiono w nim aktualne rozwiązania w zakresie formy konstrukcyjnej opakowań, grafiki, kolorystyki oraz logotypu marki. Ponadto zaprezentowano przesłanki wdrażania tych rozwiązań, kierunki ich rozwoju, a także podano przykłady skutecznych działań z zakresu wdrażania innowacji marketingowych w segmencie dóbr konsumpcyjnych, głównie na rynku polskim. W rozdziale piątym przybliżono zagadnienia związane z projektowaniem innowacyjnych opakowań w odniesieniu do rynkowych, prawnych, technologicznych, ekonomicznych i ekologicznych aspektów tego procesu. Rozdział szósty monografii powstał we współpracy z firmami z branży opakowaniowej, naukowcami oraz projektantami. Zawarto w nim opis czterech unikatowych projektów, ukazujący proces projektowania z różnych perspektyw, a także poruszono aspekty związane z fazą poszukiwania rozwiązań, testowania i prototypowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prace opublikowane w 12. Tomie monografii „Warsztaty z Geografii Turyzmu” poszerzają perspektywę dla co najmniej kilku zagadnień badawczych podejmowanych w turystyce. Tymi zagadnieniami wyznaczonymi przez osiem oryginalnych prac są: – aktywność fizyczna mieszkańców Polski w czasie pandemii COVID-19; – rozwój bazy noclegowej w Kołobrzegu i jego najbliższym zapleczu podczas dwóch lat trwania pandemii; – kreowanie w okresie pandemii turystyki w Łodzi poprzez medialny przekaz; – świadomość zrównoważonego rozwoju wśród studentów na kierunku turystyka i rekreacja; – turystyczny wizerunek Polski w percepcji studentów programu Erasmus+; – międzynarodowe systemy hotelowe w polskiej i zagranicznej literaturze naukowej; – lokalne i regionalne produkty żywnościowe w pięciogwiazdkowych hotelach w Polsce; – groundspotting w przestrzeni turystycznej Łodzi. Najogólniej problematykę badawczą zaprezentowaną w niniejszym tomie można odnieść do takich trzech nurtów, jak: pandemia COVID-19, percepcja turystyki oraz hotele i groundspotting w przestrzeni turystycznej Łodzi. Stanowią one tytuły dla trzech wyznaczonych w monografii części. Opublikowane prace zachęcają do namysłu, a także niejednokrotnie prowokują do zastanowienia się nad postawieniem kolejnych, czy nawet nowych, pytań badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Prace opublikowane w 12. Tomie monografii „Warsztaty z Geografii Turyzmu” poszerzają perspektywę dla co najmniej kilku zagadnień badawczych podejmowanych w turystyce. Tymi zagadnieniami wyznaczonymi przez osiem oryginalnych prac są:

– aktywność fizyczna mieszkańców Polski w czasie pandemii COVID-19;

– rozwój bazy noclegowej w Kołobrzegu i jego najbliższym zapleczu podczas dwóch lat trwania pandemii;

– kreowanie w okresie pandemii turystyki w Łodzi poprzez medialny przekaz;

– świadomość zrównoważonego rozwoju wśród studentów na kierunku turystyka i rekreacja;

– turystyczny wizerunek Polski w percepcji studentów programu Erasmus+;

– międzynarodowe systemy hotelowe w polskiej i zagranicznej literaturze naukowej;

– lokalne i regionalne produkty żywnościowe w pięciogwiazdkowych hotelach w Polsce;

groundspotting w przestrzeni turystycznej Łodzi.

Najogólniej problematykę badawczą zaprezentowaną w niniejszym tomie można odnieść do takich trzech nurtów, jak: pandemia COVID-19, percepcja turystyki oraz hotele i groundspotting w przestrzeni turystycznej Łodzi. Stanowią one tytuły dla trzech wyznaczonych w monografii części. Opublikowane prace zachęcają do namysłu, a także niejednokrotnie prowokują do zastanowienia się nad postawieniem kolejnych, czy nawet nowych, pytań badawczych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Polityka ekonomiczna to książka wydana w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a jej poszczególne części stanowią znaczący dorobek. Składają się na nią opracowania autorstwa pracowników najbardziej liczących się w Polsce ośrodków naukowych. Artykuły zawarte w niniejszej książce są poświęcone rozważaniom dotyczącym wieloaspektowych zagadnień naukowo-badawczych związanych z polityką ekonomiczną zarówno w Polsce, jak i w krajach Unii Europejskiej. Liczne grono autorów prezentuje wyniki swoich dociekań naukowych w postaci teoretycznych i empirycznych analiz dotyczących stymulowania konkurencyjności sektora MSP, problemów jego finansowania oraz absorpcji środków unijnych na rzecz rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce. Publikacja zawiera ponadto artykuły odnoszące się do współczesnych procesów demograficznych, polityki regionalnej i lokalnej, rozwoju produkcji rolnej i obszarów wiejskich, problemów sektora usług turystycznych i transportowych, jak również polityki państwa w obszarze rynku pracy i efektywności funkcjonowania sektora publicznego. Książka jest adresowana do środowisk naukowych, studentów wyższych uczelni i osób, które w praktyce zajmują się finansami publicznymi na szczeblu centralnym lub samorządowym. Poszczególne artykuły były recenzowane przez profesorów uniwersytetów, w większości kierowników katedr ekonomii lub polityki ekonomicznej, którym chciałbym serdecznie za ich pracę podziękować. Składam też wyrazy uznania i po-dziękowania pracownikom Katedry Ekonomii i Polityki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz wszystkim osobom i instytucjom zaangażowanym w powstanie tej publikacji. Jestem w pełni przekonany, że książka Polityka ekonomiczna będzie Państwa inspirować do dalszych badań i dociekań naukowych oraz do przygotowywania w przyszłości równie interesujących opracowań. Jerzy Sokołowski '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W miarę narastania współczesnych globalnych problemów społecznych, ekologicznych i ekonomicznych koncepcja społecznej odpowiedzialności wszystkich podmiotów społeczno-gospodarczych staje się coraz bardziej powszechna. Dotyczy ona nie tylko przedsiębiorstw, ale również podmiotów pozostałych sektorów gospodarki oraz poszczególnych obywateli. Kierowanie się w działalności zasadami społecznej odpowiedzialności (CSR) powinno stanowić imperatyw zarówno dla organizacji, jak i dla jednostek, z nadrzędnym celem, jakim jest poprawa jakości życia obecnych i przyszłych pokoleń. W ostatnich latach można zauważyć wyraźne związki pomiędzy ideą społecznej odpowiedzialności a ideą zrównoważonego rozwoju. Zrównoważony rozwój jest koncepcją o charakterze nowego paradygmatu, integrującą trzy główne obszary funkcjonowania społeczeństw, tj. ekologiczny, ekonomiczny i społeczny, a społeczna odpowiedzialność zintegrowana z innymi rodzajami odpowiedzialności staje się jednym z podstawowych narzędzi implementacji nowego paradygmatu rozwoju na poziomie organizacji. Przekazywana Czytelnikowi publikacja zawiera przegląd aktualnych badań dotyczących społecznej odpowiedzialności w kontekście zrównoważonego rozwoju. W publikacji wyróżniono trzy względnie jednorodne moduły tematyczne, poświęcone głównym kategoriom odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju. Koncentrują się one kolejno na: • roli i znaczeniu społecznej odpowiedzialności w realizacji zrównoważonego rozwoju i podnoszeniu poziomu jakości życia, głównie w aspekcie regionalnym przy uwzględnieniu następujących kontekstów: demografii, regionalnego kapitału społecznego i produktu turystycznego czy specyfiki obszarów wiejskich; • zagadnieniach społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwie; zawarte w tej części artykuły mają charakter zarówno przeglądowy, jak i empiryczny; ich lektura pozwoli Czytelnikowi prześledzić ewolucję koncepcji CSR, zapoznać się z jej wymiarem implementacyjnym oraz zidentyfikować związki pomiędzy CSR a ideą zrównoważonego rozwoju; • odpowiedzialności społecznej w szeroko rozumianych organizacjach non-profit; w tej części pracy poruszono m.in. zagadnienia odpowiedzialności jednostek administracji publicznej, podmiotów systemu zdrowotnego oraz uczelni i organizacji pozarządowych. Projekty artykułów zamieszczonych w tej publikacji były przedmiotem dyskusji naukowych podczas V Ogólnopolskiej Konferencji pn. Zrównoważony rozwój organizacji, która odbyła się w dniach 16-18 czerwca 2014 r. w Karpaczu. Redaktorzy tej publikacji wyrażają wdzięczność uczestnikom konferencji za możliwość twórczej wymiany poglądów, recenzentom za inspirujące i krytyczne uwagi oraz autorom za przygotowanie artykułów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka artykułów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień ochrony i humanizacji pracy oraz implementacji ergonomicznych warunków pracy w przedsiębiorstwie. W szczególności poruszone zostały kwestie kształtowania fizycznych cech pracy, zarządzania czasem dojazdów do pracy i zmęczeniem pracowników, rozwojem świadomości ergonomicznej pracowników i pracodawców, kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Przedstawiono również interesujące modele zarządzania ergonomicznymi czynnikami ryzyka, koncepcję systemu zarządzania absencją w przedsiębiorstwie czy metodę oceny koincydencji zadań wywołujących efekt synergii negatywnej w obszarze bezpieczeństwa pracy. Zawartość Zeszytu obejmuje także tematy ogólniejszej natury, jakimi są: badanie wzrostu gospodarczego regionu oraz doskonalenie procesu obsługi klienta w kontekście rozwoju marki i jakości wyrobu. Problematyka ta jest niezwykle istotna od strony teorii ekonomii i zarządzania oraz realizacji procesu restrukturyzacji gospodarki polskiej. Zidentyfikowane czynniki stanowiące źródło stresu pracowników oraz coraz większa skala tego zjawiska są przykładem, jak słabość teorii i praktyki zarządzania (jak również teorii ekonomii) nie pozwala zapobiegać destrukcyjnym działaniom. Skutkiem takiego stanu rzeczy jest marnowanie siły roboczej, a więc głównego czynnika sprawczego postępu i korzystnych zmian. Podstawą uczciwej, stabilnej finansowo gospodarki przedsiębiorstwa pozostaje zgodność warunków pracy ze standardami ergonomii, której jednak brakuje w odniesieniu do zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych form organizacji pracy i zarządzania nią.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej