Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(2)
Autor
Knosala Ryszard
(1)
Szostek Dawid
(1)
Tomczak-Horyń Kamila
(1)
Wasilewska Barbara
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Praca zespołowa
(2)
Konflikt
(1)
Ocena pracowników
(1)
Organizacja
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Zarządzanie talentami
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. 1. Złożoność problematyki zachowań organizacyjnych: 1.1. Interdyscyplinarny i dualny charakter zachowań w organizacji; 1.2. Pozytywne zachowania w pracy; 1.3. Negatywne zachowania w pracy; 1.4. Konstruktywne dewiacje oraz destruktywne aspekty pozytywnych zachowań; 1.5. Współwystępowanie zachowań pozytywnych i negatywnych. 2. Zachowania kontproduktywne w organizacji i ich pomiar: 2.1. Pojęcie zachowań kontrproduktywnych; 2.2. Klasyfikacja zachowań kontrproduktywnych; 2.3. Główne uwarunkowania zachowań kontrproduktywnych; 2.3.1. Uwarunkowania podmiotowe; 2.3.2. Uwarunkowania organizacyjne; 2.3.2.1. Sprawiedliwość organizacyjna; 2.3.2.2. Przywództwo; 2.3.2.3. Kontrakt psychologiczny; 2.3.3. Uwarunkowania pozaorganizacyjne; 2.4. Konsekwencje i koszty zachowań kontrproduktywnych; 2.5. Zapobieganie zachowaniom kontrproduktywnym; 2.5.1. Dobór i socjalizacja pracowników; 2.5.2. Szkolenia; 2.5.3. Kontrola zachowań kontrproduktywnych; 2.6. Złożoność problematyki pomiaru zachowań kontrproduktywnych; 2.7. Autoraportowanie oraz pomiar częstotliwości w badaniach zachowań kontrproduktywnych; 2.8. CWB-C jako skala do jednoczesnego pomiaru wielu przejawów zachowań kontrproduktywnych. 3. Istota relacji organizacyjnych w naukach o zarządzaniu: 3.1. Znaczenie relacji dla organizacji i człowieka; 3.2. Wieloaspektowość pojęcia relacji; 3.3. Relacje wewnątrzorganizacyjne; 3.3.1. Relacje pracownik–przełożony; 3.3.2. Relacje między współpracownikami; 3.4. Relacje organizacji z jej otoczeniem; 3.4.1. Relacje międzyorganizacyjne; 3.4.2. Relacja dostawca–nabywca; 3.5. Cykl życia relacji. 4. Relacje interpersonalne w zespole pracowniczym: 4.1. Specyfika zespołu pracowniczego; 4.2. Pojęcie relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 4.3. Relacje interpersonalne w zespole pracowniczym a interakcje, związki i więzi; 4.4. Typy i funkcje relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 4.5. Rola oczekiwań w budowaniu relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 4.6. Rola bezpieczeństwa psychologicznego w budowaniu relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 4.7. Przyjaźń jako forma relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym. 5. Jakość relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym i jej pomiar: 5.1. Istota i definicja jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 5.2. Główne uwarunkowania jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 5.2.1. Satysfakcja z relacji; 5.2.2. Wzajemna zależność pracowników; 5.2.3. Zaangażowanie w relację; 5.2.4. Zaufanie między pracownikami; 5.2.5. Cechy i podobieństwo pracowników; 5.2.6. Czas trwania relacji i częstotliwość interakcji; 5.2.7. Emocje; 5.2.8. Inwestycje w relacje; 5.2.9. Komunikacja; 5.2.10. Kultura i atmosfera organizacyjna; 5.2.11. Relacje pozazawodowe; 5.3. Skutki jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 5.3.1. Skutki fizjologiczne; 5.3.2. Skutki poznawcze; 5.3.3. Skutki behawioralne; 5.4. Pomiar jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym. 6. Jakość relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym a kontrproduktywne zachowania pracowników w świetle wyników badań własnych: 6.1. Etap I: Identyfikacja zmiennych do pomiaru jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 6.1.1. Wstępna identyfikacja zmiennych (wywiady indywidualne); 6.1.2. Identyfikacja dodatkowych zmiennych (wywiady grupowe); 6.1.3. Potwierdzenie występowania zidentyfikowanych zmiennych w praktyce (obserwacje uczestniczące); 6.2. Etap II: Walidacja skali do pomiaru jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 6.3. Etap III: Jakość relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym a zachowania kontrproduktywne pracowników; 6.4. Ograniczenia i implikacje badań oraz ich dalsze kierunki. Zakończenie. Bibliografia. Załączniki. Załącznik 1. Załącznik 2. Załącznik 3. Załącznik 4. Załącznik 5. Spis tabel. Spis rysunków. Spis wykresów. Spis załączników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(NPI Nauka i Praktyka Innowacji)
Zawiera: Wstęp . 1. Podstawy kreatywności: 1.1. Definicja kreatywności; 1.2. Kreatywność a twórczość; 1.3. Perspektywy analizy twórczości. 2. Kreatywność pracowników: 2.1. Kreatywność pracowników i jej komponenty; 2.2. Sylwetka kreatywnego pracownika; 2.3. Kreatywny menedżer; 2.4. Inhibitory i stymulatory kreatywności pracowników. 3. Narzędzia do badania predyspozycji twórczych: 3.1. Myślenie dywergencyjne; 3.2. Testy zawierające zadania werbalne i testy mieszane; 3.3. Testy zawierające zadania niewerbalne; 3.4. Kwestionariusze samooceny; 3.5. Badania biograficzne, wywiad i obserwacja. 4. Ocena kreatywności pracowników: 4.1. Model oceny kreatywności pracowników; 4.2. Założenia budowy kwestionariuszy do badania predyspozycji twórczej pracowników; 4.3. Weryfikacja kwestionariuszy do badań. 5. Prokreatywna przestrzeń w przedsiębiorstwie: 5.1. Istota prokreatywnej przestrzeni przedsiębiorstwa; 5.2. Czynniki sprzyjające kreatywności w przedsiębiorstwie; 5.3. Przegląd koncepcji i narzędzi do identyfikacji twórczego klimatu w miejscu pracy. 6. Procesy grupowe i ich dynamika: 6.1. Grupa a zespół; 6.2. Role grupowe; 6.3. Coaching zespołowy i mentoring; 6.4. Przewodzenie grupom. 7. Metodyka zespołowego rozwiązywania problemów: 7.1. Sesja twórcza; 7.2. Moderacje; 7.3. Metody aktywizujące pracę zespołu; 7.4. Kreowanie innowacyjnych rozwiązań. 8. Twórcze zespoły pracownicze w przedsiębiorstwie: 8.1. Charakterystyka i podział zespołów pracowniczych; 8.2. Zasady budowania twórczych zespołów; 8.3. Procedura rekrutacji pracowników do zespołów twórczych; 8.4. Dobór pracowników do twórczych zespołów na przykładzie praktycznym. 9. Wpływ kreatywności pracowników na rozwój innowacji: 9.1. Obszar badań wpływu kreatywności pracowników na rozwój innowacji w przedsiębiorstwie; 9.2. Model badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach; 9.3. Metody i narzędzia zastosowane w badaniach; 9.4. Ocena wpływu kreatywności pracowników na rozwój innowacji. 10. Tworzenie ruchu proinnowacyjnego w przedsiębiorstwie: 10.1. Geneza pojęcia racjonalizacji; 10.2. Przedmiot wniosku racjonalizatorskiego; 10.3. Model ruchu proinnowacyjnego w przedsiębiorstwie; 10.4. Motywowanie pracowników do proinnowacyjnego działania w przedsiębiorstwie; 10.5. Narzędzie wspomagające ruch proinnowacyjny w przedsiębiorstwie. 11. Przykłady z praktyki przemysłowej: 11.1. Działanie kreatywnego zespołu na przykładzie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej; 11.2. Analiza badań w dużym przedsiębiorstwie branży spożywczej; 11.3. Analiza badań w dużym przedsiębiorstwie branży meblarskiej; 11.4. Analiza badań w dużym przedsiębiorstwie branży metalowej; 11.5. Analiza badań w średnim przedsiębiorstwie branży opakowań; 11.6. Analiza badań w średnim przedsiębiorstwie branży meblarskiej; 11.7. Analiza badań w małym przedsiębiorstwie branży rolniczej; 11.8. Budowanie zespołu z wykorzystaniem metod kreatywnego rozwiązywania problemów; 11.9. Moderowanie zespołu problemowego. Bibliografia. Słownik ważniejszych pojęć. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej