Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(109)
IBUK Libra
(41)
Forma i typ
Książki
(108)
E-booki
(41)
Publikacje naukowe
(31)
Publikacje fachowe
(12)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(73)
dostępne
(61)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(68)
Czytelnia
(73)
Autor
Sadowska-Snarska Cecylia
(5)
Szlosek Franciszek (1943- )
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Górak-Sosnowska Katarzyna
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Muczyński Maciej
(2)
Musiał Emilia
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Panek Tomasz
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Żynel Małgorzata
(2)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Arendt Łukasz (1979- )
(1)
Babik Wiesław (1956- )
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Barczak Andrzej S
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Bombol Małgorzata
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borowska Elżbieta
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Budzanowska Anna (1976- )
(1)
Burkiewicz Maria
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bąk Krystyna
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Czerwińska Marzenna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Duszczyk Maciej
(1)
Dzierzbicka Dorota
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Frączek Renata
(1)
Frątczak Ewa
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gasińska Maria
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gałecki Paweł
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Geryk Marcin
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Godlewski Włodzimierz
(1)
Golinowska Stanisława (1947- )
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Bogusław (1946-2009)
(1)
Guła Katarzyna
(1)
Górny Mirosław
(1)
Hallada Marek
(1)
Herbstem Jan
(1)
Horodeński Ryszard Cz
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Itrich-Drabarek Jolanta
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jarmołowicz Wacław
(1)
Jaskólska Justyna
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Juliszewski Tadeusz
(1)
Jurkowlaniec Grażyna
(1)
Kacperczyk Katarzyna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karwacki Arkadiusz
(1)
Kassyk-Rokicka Helena
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Knosala Ryszard
(1)
Kocór Maria
(1)
Kononowicz Marta
(1)
Koprowska Dorota
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Korczyńska Joanna
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kostera Monika
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kotowska Irena E
(1)
Kowal Jolanta
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
Kraj wydania
Polska
(150)
Język
polski
(145)
angielski
(5)
Temat
Praca
(29)
Rynek pracy
(19)
Badania naukowe
(11)
Kadry
(9)
Kobieta
(9)
Zatrudnienie
(9)
Bezrobocie
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Badania marketingowe
(7)
Zarządzanie
(7)
Kształcenie
(6)
Metodologia
(6)
Nauczyciele
(6)
Praca dyplomowa
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Dysertacje naukowe
(5)
Marketing
(5)
Motywacja pracy
(5)
Organizacja
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Jakość życia
(4)
Metody badawcze
(4)
Satysfakcja zawodowa
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Czas wolny od pracy
(3)
Informacja naukowa
(3)
Internet
(3)
Młodzież
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Ocena pracowników
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Prawo pracy
(3)
Psychologia pracy
(3)
Płaca
(3)
Siła robocza
(3)
Stres
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Zdrowie publiczne
(3)
Bhp
(2)
Czas pracy
(2)
Demografia
(2)
Dobre praktyki
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Ekonometria
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Ludność
(2)
Macierzyństwo
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Menedżerowie
(2)
Migracje
(2)
Mobbing
(2)
Osobowość
(2)
Praca socjalna
(2)
Praca zespołowa
(2)
Prace badawczo-rozwojowe
(2)
Pracodawcy
(2)
Produktywność pracy
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Przywództwo
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Rolnictwo
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Stres zawodowy
(2)
Studenci
(2)
Służba zdrowia
(2)
Technologia
(2)
Turystyka
(2)
Ubóstwo
(2)
Umiędzynarodowienie nauki i edukacji
(2)
Usługi turystyczne
(2)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zatrudnienie cudzoziemców
(2)
Zawód
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Śląskie, województwo (od 1999)
(2)
Życie seksualne
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Administracja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Analiza czynnikowa
(1)
Analiza historii zdarzeń
(1)
Architekci
(1)
Awans społeczny
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1989-2000
(8)
1989-
(5)
2001-0
(4)
1901-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Człuchów (woj. pomorskie)
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Małopolska
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Żyrardów (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(71)
Raport z badań
(17)
Opracowanie
(6)
Poradnik
(6)
Księga pamiątkowa
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(25)
Zarządzanie i marketing
(18)
Edukacja i pedagogika
(15)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
150 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Praca jako kategoria naukowa: Źródła pracy; Praca jako kategoria poznawcza; Interdyscyplinarny charakter pracy- wybrane problemy; Praca zawodowa; 2. Zawód jako kategoria naukowa: Geneza zawodu; Zawód w ujęciu poznawczym; Interdyscyplinarne rozumienie zawodu- wybrane problemy; 3. Klasyfikacje, kwalifikacje i kompetencje zawodowe: Klasyfikacje zawodów i specjalności jako narzędzie edukacji i rynku pracy; Kwalifikacje jako kategorie opisujące zawód i proces pracy; Kompetencje- ich rozumienie i znaczenie dla pracy zawodowej człowieka; 4. Metody badania pracy w interdyscyplinarnym układzie: Rodowód badania pracy; Metodologia nauk- rozumienie, struktura i zakres; Metodologia nauk w nurcie naukoznawczym; Psychologia procesów poznawczych (epistemologicznych); Metodologia nauk w nurcie badawczym; 5. Przyszłość metod badania pracy: Teorie motywacji wyznacznikiem współczesnych tendencji badania pracy; Teoria kompleksowego zarządzania organizacją (TQM- Total Quality Menagement) kryterium badania pracy; Zarządzanie zasobami ludzkimi współczesnym trendem; Menadżerment kadrowy przyszłością badania pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Wartościowanie stanowisk pracy; Systemy wartościowa- nia stanowisk pracy; Tabele wynagrodzeń; Badania wynagrodzeń; Podsumowanie; Definicje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Czas pracy i czas poza pracą w gospodarce: 1.Przemiany w zarządzaniu organizacją i czasem pracy na przełomie XX i XXI wieku, 2.Problemtyka czasu pracy i zdrowia w polityce i badaniach Unii Europejskiej, 3.Czas pracy jako czynnik zdrowia i bezpieczeństwa pracowników - próba przybliżenia problemu. Cz. II Czas pracy w polskich przedsiębiorstwach a sfera czasu wolnego i zdrowie pracowników w świetle badań IPiSS: 4.Metoda badań empirycznych oraz charakterystyka badanej zbiorowości, 5.CZas pracy w polskim przedsiębiorstwie w latach 1999-2000 - wyniki badań IPiSS, 6.Partnerzy społeczni a organizacja i rozkłady czasu pracy w świetle badań empirycznych, 7.Aspekty zdrowotne i rodzinne stosowanych rozkładów czasu pracy, 8.Zadzów nad warunkami pracy a wybrane problemu zdrowia pracujących, 9.Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Miejsce systemu ocen okresowych w polityce personalnej przedsiębiorstwa: 1.1. Najważniejsze cele oceny; 1.2. Formy oceny; 1.3. Kontrowersje wokół systemów ocen; 1.4. Wymagania stawiane systemom ocen; 1.5. Oczekiwania pracowników wobec systemu ocen okresowych; Studium przypadku I. Rozdział 2. Uwarunkowania systemu ocen: 2.1. Rodzaj działalności i wielkość organizacji; 2.2. Cele strategiczne firmy; 2.3. Metoda zarządzania; 2.4. Styl kierowania; 2.5. Poziom kierowania; 2.6. Poziom wymagań; 2.7. Autorytet oceniających; 2.8. Wiek pracowników; Studium przypadku II. Rozdział 3. Wprowadzanie systemu ocen okresowych: 3.1. Planowanie działania; 3.2. Szkolenie osób oceniających; 3.2.1. Wybór rodzaju szkolenia; 3.2.2. Wybór miejsca szkolenia; 3.2.3. Problem wspólnego udziału w szkoleniu przełożonych i podwładnych; 3.2.4. Ćwiczenia z użyciem kamery wideo; 3.3. Przygotowanie osób ocenianych; Studium przypadku III. Rozdział 4. Przegląd najważniejszych zagadnień związanych z tworzeniem systemów ocen: 4.1. Wybór osób oceniających; 4.2. 360-stopniowa ocena pracownika; 4.3. Przygotowanie 360-stopniowej oceny pracowników; 4.4. Podział osób ocenianych; 4.5. Ustalanie częstotliwości oceny; Studium przypadku IV. Rozdział 5. Metody oceny pracowników: 5.1. Metody relatywne; 5.1.1. Ranking; 5.1.2. System porównywania parami; 5.1.3. Metoda rozkładu normalnego; 5.2. Metody absolutne; 5.2.1. Ocena opisowa; 5.2.2. Punktowa skala ocen; 5.2.3. Skale ważone; 5.2.4. Testowa metoda oceny; 5.2.5. Metoda zdarzeń krytycznych; 5.2.6. Skale behawioralne (BARS - behavioral anchored rating scale; 5.2.7. Zarządzanie przez cele - ZPC (management by objectives – MBO; 5.2.8. Assessment Center ("centrum oceny"). Rozdział 6. Ustalanie kryteriów oceny: 6.1. Kryteria dotyczące efektywności; 6.2. Kryteria dotyczące kwalifikacji; 6.3. Kryteria dotyczące zachowań (behawioralne); 6.4. Kryteria osobowościowe; 6.5. Zasady opracowywania kryteriów oceny; Studium przypadku VI. Rozdział 7. Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami: 7.1. Istota rozmowy oceniającej; 7.2. Jak prowadzić rozmowę?; 7.2.1. Wyrażanie szacunku i uznania; 7.2.2. Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych; 7.3. Najczęstsze przyczyny złej pracy; 7.4. Dialog przełożony - podwładny a przyszłe zadania pracownika; Studium przypadku VII. Rozdział 8. Błędy w procesie oceniania: 8.1. Błędy "techniczne"; 8.2. Błędy w sztuce oceniania; 8.3. Jak unikać błędów oceny?; Studium przypadku VIII. Rozdział 9. Ocena przełożonych przez podwładnych: 9.1. "Odwrócenie ról" jako niezbędne uzupełnienie systemu ocen; 9.2. Doświadczenia niektórych przedsiębiorstw; 9.3. Zasady wprowadzania oceny przełożonych przez podwładnych; Studium przypadku IXa; Studium przypadku IXb. Rozdział 10. System ocen okresowych a pozostałe aspekty polityki personalnej firmy: 10.1. System ocen okresowych a polityka płacowa przedsiębiorstwa; 10.2. System ocen okresowych a polityka szkoleniowa firmy; 10.3. System ocen okresowych a kształtowanie ścieżek kariery zawodowej pracowników; 10.4. System ocen okresowych a zwalnianie pracowników; Studium przypadku X. Zakończenie. Aneks. Przykładowe formularze oceny pracowników. Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Istota i instrumenty programów równowaga praca – życie – rodzina: ocena kierunków zamian w polityce rodzinnej Polsce w aspekcie godzenia życia zawodowego z rodzinnymi; Rozwiązania ułatwiające godzenie pracy z rodziną jako instrument wyrównywania szans – doświadczenia projektu Gender Index 2006; Rezultaty programów praca-życie w krajach UE – korzyści dla pracowników i ich rodzin; Przejściowe rynki pracy typu praca-życie – przykłady europejskie; Równowaga między życiem zawodowym a rodzinnym w perspektywie makroekonomicznej; Konflikt praca-rodzina. Szwedzkie przykłady rozwiązań. Cz. II. Rozwiązania sprzyjające równowadze praca- życie stosowane w firmach: Równowaga praca-życie jako element strategii zarządzania zasobami ludzkimi; Wykorzystanie rozwiązań sprzyjających równowadze praca-życie w praktyce fińskich, polskich i hiszpańskich firm; Godzenie życia osobistego z pracą zawodową w firmach z sektora MŚP; Zmieniający się paradygmat rynku pracy a praktyka organizacji w zakresie wspierania równowagi praca-życie zatrudnionych; Miejsce oceny i wynagrodzenia efektów pracy jako obszar programów praca-życie. Cz. III. Aktywizacja zawodowa kobiet a rodzina: Kierowanie karierami kobiet – problemy i perspektywy; Praca zawodowa a życie rodzinne kobiet; Praca zawodowa kobiet a ich rola w życiu rodziny; Pozycja kobiet w wybranych obszarach społeczno-kulturowych a sytuacja na rynku pracy; Równouprawnienie kobiet i mężczyzn na rynku pracy; Rodzina a praca kobiet na przełomie wieków; Problemy godzenia życia zawodowego i pozazawodowego kobiet regionu łódzkiego; Obciążenie obowiązkami zawodowymi i domowymi menedżerek i menedżerów w Polsce – wyniki badań ankietowych; Praca a zadowolenie z życia matek w krajach Unii Europejskiej; Trudności w godzeniu życia zawodowego z rodzinnym jako przyczyny opóźnienia decyzji o posiadaniu dziecka przez młode kobiety; Doświadczenia kampanii „Zrobione, docenione, wiele warte…” w zakresie informowania społeczeństwa o problematyce pracy domowej. Cz. IV. Istota i znaczenie relacji partnerskich w rodzinie z punktu widzenia godzenia życia zawodowego z rodzinnym: Relacje partnerskie w rodzinie: korzyści z nich płynące i konieczne działania w Polsce na rzecz ich poprawy; Postawy mężczyzn wobec partnerstwa w rodzinie. Badanie w ramach projektu „Elastyczny pracownik – partnerska rodzina”; Konflikt praca-rodzina a zadowolenie z relacji partnerskiej – analiza wybranych czynników demograficznych; Partnerstwo w związku – jego wpływ na sytuację na rynku pracy. Cz. V. Instytucjonalne wsparcie w opiece nad osobami zależnymi: Sytuacja w zakresie instytucjonalnej opieki nad dzieckiem w Polsce; Potrzeby rodziców w zakresie organizacji opieki nad dzieckiem na terenie miasta Białystok w świetle badań; Rola środowiska lokalnego we wspomaganiu i promowaniu konstruktywnego wychowania dzieci w rodzinach pracujących i bezrobotnych opiekunów. Cz. VI. Elastyczne formy zatrudnienia jako instrument ułatwiający godzenie życia zawodowego z rodzinnym i sposób na poprawę konkurencyjności firm: Elastyczne formy pracy – fakty i mity; Efekty stosowania elastycznych form pracy w praktyce; Elastyczne formy zatrudnienia a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw; Telepraca i innowacyjność w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Cz. VII Perspektywy finansowania badań z zakresu równowaga praca-życie-rodzina: Partnerstwo i innowacyjność w Europejskim Funduszu Społecznym w kontekście możliwości realizacji projektów badawczych w latach 2007-2013.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Uwarunkowania rynku pracy młodzieży w Polsce i w Unii Europejskiej, 2.Diagnoza sytuacji młodzieży na rynkach pracy Polski i Unii Europejskiej, 3.Integracja systemu kształcenia i rynku pracy w Polsce i Unii Europejskiej, 4.Skutki bezrobocia młodzieży, 5.Przeciwdziałania bezrobociu młodzieży
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. Potrzeba i możliwości zmian w zakresie instytucjonalnej opieki nad dzieckiem; Cz. II. W kierunku dobrych praktyk w zakresie instytucjonalnej opieki nad dzieckiem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Funkcje produkcji i wydajności pracy, 2.Funkcja nierównowagi czynników produkcji - "wąskich gardeł", 3.Funkcja wydajności z parametrem zależnym od deprecjacji środków trwałych, 4.Ekonomiczne szacowanie efektów prywatyzacji oraz inflacji, 5.Wydajność jako logistyczna funkcja stopy inwestycji, 6.Kapitał społeczny a wzrost gospodarczy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Słowo wstępne; 1. Wprowadzenie; 2. Testowanie elastycznych rozwiązań w zakresie opieki nad dziećmi; 3. Metodologia badania; 4. Charakterystyka badanej próby; 5. Praca zawodowa oraz obowiązki domowe; 6. Zakres korzystania z oferty elastycznych placówek opieki nad dziećmi; 7. Ocena wprowadzonych zmian; 8. Wnioski i rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. Uwarunkowania stosowania elastycznych form pracy; Cz. II. W kierunku praktycznego wykorzystania elastycznych form pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. 1. Złożoność problematyki zachowań organizacyjnych: 1.1. Interdyscyplinarny i dualny charakter zachowań w organizacji; 1.2. Pozytywne zachowania w pracy; 1.3. Negatywne zachowania w pracy; 1.4. Konstruktywne dewiacje oraz destruktywne aspekty pozytywnych zachowań; 1.5. Współwystępowanie zachowań pozytywnych i negatywnych. 2. Zachowania kontproduktywne w organizacji i ich pomiar: 2.1. Pojęcie zachowań kontrproduktywnych; 2.2. Klasyfikacja zachowań kontrproduktywnych; 2.3. Główne uwarunkowania zachowań kontrproduktywnych; 2.3.1. Uwarunkowania podmiotowe; 2.3.2. Uwarunkowania organizacyjne; 2.3.2.1. Sprawiedliwość organizacyjna; 2.3.2.2. Przywództwo; 2.3.2.3. Kontrakt psychologiczny; 2.3.3. Uwarunkowania pozaorganizacyjne; 2.4. Konsekwencje i koszty zachowań kontrproduktywnych; 2.5. Zapobieganie zachowaniom kontrproduktywnym; 2.5.1. Dobór i socjalizacja pracowników; 2.5.2. Szkolenia; 2.5.3. Kontrola zachowań kontrproduktywnych; 2.6. Złożoność problematyki pomiaru zachowań kontrproduktywnych; 2.7. Autoraportowanie oraz pomiar częstotliwości w badaniach zachowań kontrproduktywnych; 2.8. CWB-C jako skala do jednoczesnego pomiaru wielu przejawów zachowań kontrproduktywnych. 3. Istota relacji organizacyjnych w naukach o zarządzaniu: 3.1. Znaczenie relacji dla organizacji i człowieka; 3.2. Wieloaspektowość pojęcia relacji; 3.3. Relacje wewnątrzorganizacyjne; 3.3.1. Relacje pracownik–przełożony; 3.3.2. Relacje między współpracownikami; 3.4. Relacje organizacji z jej otoczeniem; 3.4.1. Relacje międzyorganizacyjne; 3.4.2. Relacja dostawca–nabywca; 3.5. Cykl życia relacji. 4. Relacje interpersonalne w zespole pracowniczym: 4.1. Specyfika zespołu pracowniczego; 4.2. Pojęcie relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 4.3. Relacje interpersonalne w zespole pracowniczym a interakcje, związki i więzi; 4.4. Typy i funkcje relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 4.5. Rola oczekiwań w budowaniu relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 4.6. Rola bezpieczeństwa psychologicznego w budowaniu relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 4.7. Przyjaźń jako forma relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym. 5. Jakość relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym i jej pomiar: 5.1. Istota i definicja jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 5.2. Główne uwarunkowania jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 5.2.1. Satysfakcja z relacji; 5.2.2. Wzajemna zależność pracowników; 5.2.3. Zaangażowanie w relację; 5.2.4. Zaufanie między pracownikami; 5.2.5. Cechy i podobieństwo pracowników; 5.2.6. Czas trwania relacji i częstotliwość interakcji; 5.2.7. Emocje; 5.2.8. Inwestycje w relacje; 5.2.9. Komunikacja; 5.2.10. Kultura i atmosfera organizacyjna; 5.2.11. Relacje pozazawodowe; 5.3. Skutki jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 5.3.1. Skutki fizjologiczne; 5.3.2. Skutki poznawcze; 5.3.3. Skutki behawioralne; 5.4. Pomiar jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym. 6. Jakość relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym a kontrproduktywne zachowania pracowników w świetle wyników badań własnych: 6.1. Etap I: Identyfikacja zmiennych do pomiaru jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 6.1.1. Wstępna identyfikacja zmiennych (wywiady indywidualne); 6.1.2. Identyfikacja dodatkowych zmiennych (wywiady grupowe); 6.1.3. Potwierdzenie występowania zidentyfikowanych zmiennych w praktyce (obserwacje uczestniczące); 6.2. Etap II: Walidacja skali do pomiaru jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 6.3. Etap III: Jakość relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym a zachowania kontrproduktywne pracowników; 6.4. Ograniczenia i implikacje badań oraz ich dalsze kierunki. Zakończenie. Bibliografia. Załączniki. Załącznik 1. Załącznik 2. Załącznik 3. Załącznik 4. Załącznik 5. Spis tabel. Spis rysunków. Spis wykresów. Spis załączników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka audytowanych organizacji, 2. Organizacja funkcji personalnej, 3. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi, 4. Rekrutacja i selekcja kandydatów do zatrudnienia, 5. Ruch zatrudnieniowy, 6. Ocena pracy, 7.Wynagradzanie pracowników, 8. Zarządzania rozwojem i karierami pracowników, 9. Społeczne środowisko pracy, 10. Zbiorowe stosunki pracy, 11. Społeczna odpowiedzialność biznesu, 12. Deklarowane osiągnięcia w dziedzinie ZZL
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Gospodarka i Zarządzanie)
1. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi współczesnej organizacji; 2. Od motywacji do zaangażowania. Ewolucja teorii, nowoczesne koncepcje i rozwiązania; 3. Źródła i czynniki zaangażowania- w świetle danych badawczych; 4. Proponowane rozwiązania w zakresie kreowania zaangażowania pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne źródła polskiej kultury organizacyjnej, 2. Modele motywacyjne, 3. Koszt psychiczny a inicjatywa i innowacyjność, 4. Style kierowania, 5. Sztywność i elastyczność w doborze stylu kierowania, 6. Metody kierowania ludźmi a efektywność przedsiębiorstw czy podręcznikowe zasady kierowania są skuteczne w polskich warunkach, 7. Dlaczego przedsiębiorstwa prywatne i publiczne stosują rożne metody kierowania? Dwie perspektywy analityczne: konfliktowa i funkcjonalna, 8. Alienacja, kultura i stosunki klasowe w badanych przedsiębiorstwach, 9. Przeszkody osobowościowe we współdziałaniu i decydowaniu zbiorowym, 10. Gospodarka oparta na wiedzy i organizacje "uczące się", 11. Czynniki sprzyjające i niesprzyjające adaptacji do gospodarki opartej na wiedzy. Optymalny dobór stylu kierowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Psychospołeczna struktura środowiska pracy: Środowisko pracy jako jedno z podstawowych środowisk życia człowieka dorosłego; Praca zawodowa w strukturze środowiska pracy; Role zawodowe i ich statusy „w roli” konstruktorów środowiska pracy; Aksjologiczne podstawy pracy i środowiska pracy; Przyszłość pracy i środowiska pracy w kontekście wyzwań społeczeństwa ponowoczesnego. R. 2 Podmiotowe czynniki adaptacji do środowiska pracy: Adaptacja i jej wymiary, z uwzględnieniem środowiska pracy; Kompetencje komunikacyjne a adaptacja w środowisku pracy; Aspiracje zawodowe jako czynnik adaptacji w środowisku pracy; Postawy wobec pracy i środowiska pracy; Motywacja zawodowa a jakość funkcjonowania człowieka w środowisku pracy; Motywowanie do pracy; Identyfikacja z zawodem i środowiskiem pracy. R. 3 Czynniki fizyczne a adaptacja w środowisku pracy: Klasyfikacja czynników fizycznych; Znaczenie światła i barwy w środowisku pracy; Hałas; Temperatura, wilgotność powietrza i ciśnienie atmosferyczne; Zapylenie; Minimalizowanie barier adaptacji w fizycznym środowisku pracy. R. 4 Korzyści z adaptacji w środowisku pracy: Satysfakcja zawodowa a zadowolenie z pracy; Czynniki warunkujące osiąganie satysfakcji zawodowej; Znaczenie satysfakcji zawodowej dla jednostki i organizacji, z uwzględnieniem problemów adaptacji zawodowej; Kariera i sukces jako efekt adaptacji zawodowej. R. 5 Psychospołeczne czynniki nasilające ryzyko dezadaptacji w środowisku pracy: Stres i frustracje; Konflikty w środowisku pracy; Agresja i przemoc w stosunkach zawodowych; Sposoby przeciwdziałania agresji; Mobbing – charakterystyka problemu; Przyczyny, symptomy i konsekwencje mobbingu; Przeciwdziałanie i obrona przed mobbingiem. R. 6 Konsekwencje dezadaptacji zawodowej dla bio-psycho-społecznego funkcjonowania pracownika: Wypalenie zawodowe; Pracoholizm; Choroby zawodowe. R. 7 Kształcenie ustawiczne w przygotowaniu do adaptacji zawodowej: Kształtowanie kompetencji zawodowych w zintegrowanym procesie edukacyjnym; Miejsce edukacji dorosłych w kształceniu zawodowym; Rozwój zawodowej edukacji dorosłych w Polsce; Formy edukacji zawodowej dorosłych w Polsce w kontekście rozwiązań wybranych krajów Unii Europejskiej; Uwarunkowania i bariery edukacji zawodowej dorosłych Polaków; Orientacja, poradnictwo i doradztwo zawodowe. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Metodologia wartościowania pracy / Zbigniew Martyniak. - Kraków : Antykwa, 1998. - 321 s. : tab. ; 20 cm.
Pojęcia i kryteria wartościowania pracy; 3. Sumaryczne metody wartościowania pracy (m. sumaryczno-porównawcza, m. porównywania parami); 4. Pierwsza m. analityczna Ch.Bedaux. II Uniwersalne metody wartościowania pracy Geneza i istota wartościowania pracy: 1. Wartościowania pracy jako technika organizatorska; 2. y: 1. Metody zachodnioeuropejskie (założenia m. belgijskiej, założenia m. holenderskiej, m. S.W.Hangera i H.Wenga, m. H. Timme, m. Sulzera); 2. M. jugosłowiańskie(założenia m. rządowej, m. Huty Żelaza w Skopje, założenia m. FOSOLD założenia m. PRADO); 3. M. krajowe(założenia m. "MIPPI SS-81", m. "UMEWAP-85P", założenia m. "UMEWAP-87") III Specyficzne metody wartościowania pracy: 1. M. wartościowania prac produkcyjnych(m. szwedzka, węgierska m. wartościowania stanowisk robotniczych, założenia m. "MIPPISS-84"); 2. M. wartościowania prac biurowych i kierowniczych(założenia m. J.Kordaszewskiego, m. Z.Stu dniarka, zmodyfikowana m. Z.Studniarka dla ośrodków komputerowych, m. czechosłowacka, m. Hay-Metra, m. "HORTEX", m. "AWP-N", m. "MEBATOR") IV Metodyka wdrażania analitycznego wartościowania pracy: 1. Strategie wdrażania; 2. Przygotowanie zakładu pracy; 3. Analiza pracy; 4. Określenie m. analitycznej (m. Stiegersa-Reeda, m. szacunku ekspertów); 5. Opracowanie opisów pracy; 6. Wycena punktowa stanowisk; 7. Przechodzenie z wyników wartościowania na płace( m. statystyczna, m. H.Eulera, m. H.Timme, m. własna) Od statystycznego do dynamicznego wartościowania pracy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monitor Europejski / Urząd Komitetu Integracji Europejskiej ISSN 1732-8268 ; Nr 44)
R. 1. Panorama europejskich rynków pracy: Wprowadzenie, Najnowsze wyniki na rynku pracy, Sytuacja na rynku pracy w 2005 r. w rozszerzonej UE, Aktualne tendencje w zatrudnieniu w zależności od rodzaju umowy, Godziny pracy i nietypowe ustalenia dotyczące czasu pracy, Kwalifikacje i zatrudnienie, Zatrudnienie sektorowe - struktura i tendencje, Struktura zawodowa zatrudnienia i tendencje, Różnice na regionalnym rynku pracy, Tendencje demograficzne i migracja, Wnioski. R. 2.. Elastyczność i bezpieczeństwo na rynkach pracy UE: Wstęp, Definicje flexicurity, Elastyczność: Prawodawstwo ochrony zatrudnienia a segmentacja, Bezpieczeństwo: zasiłki dla bezrobotnych (UB) i strategie aktywizacyjne, Przegląd różnych systemów/modeli flexicurity w Europie, Budowanie porozumienia w celu przeprowadzenia reform. Wnioski. R. 3. Efektywne europejskie aktywne polityki na rynku pracy: Wprowadzenie, Czym są polityki rynku p[racy?, Wydatki na ALMP, Ewaluacja APRP, Interakcje miedzy aktywnymi a pasywnymi politykami, Wnioski - potrzeba kultury oceny. r. 4. Kapitał ludzki, technologia i wzrost w państwach członkowskich UE: wprowadzenie, Mierzenie rentowności wykształcenia: od mikro do makroekonomii, Ekonometryczne dowody wpływu kapitału ludzkiego na wzrost gospodarczy poprzez postęp technologiczny w państwach członkowskich UE, Wnioski i konsekwencje dla polityki, Kapitał ludzki i innowacja, wyzwania i kwestie dotyczące MŚP. R.5. Mobilność geograficzna w granicach UE: Wstęp, Kontekst aktualnej polityki, Tendencje w mobilności geograficznej, Kim są osoby zmieniające miejsce pobytu i co nimi kieruje, Dojaz do pracy, Podsumowania i wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Metodologia rynku pracy województwa śląskiego : 1.Modelowanie rynku pracy Cz. II Struktura zawodowa a potrzeby gospodarki województwa śląskiego : 2.Struktura zawodowa a działy, sekcje i sektory gospodarki, 3.Bezrobocie a edukacja zawodowa, 4.Zapotrzebowanie na kwalifikacje zawodowe a edukacja zawodowa, 5.Postawy absolwentów ponadpodstawowych szkół zawodowych wobec bezrobocia. Cz. III Lokalne rynki pracy województwa śląskiego : 6.Ocena lokalnej infrastruktury społeczno-gospodarczej, 7.Kwalifikacje zawodowe a rynek pracy, 8.Kształtowanie modeli kształcenia i zarządzania (Projekt metody obserwacji rynku pracy). Cz. IV Monitorowanie rynku pracy w województwie śląskim : 9.Analiza rynku pracy, 10.Lokalne rynki pracy, 11.Kwalifikacje zawodowe generujące bezrobocie lub zapotrzebowanie na pracę, 12.Analiza rynku pracy województwa śląskiego w przekroju zawodowo-kwalifikacyjnym, 13.Analiza rynku pracy Żor w przekroju zawodowo-kwalifikacyjnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Charakterystyka badanej próby, 3. Praca zawodowa oraz obowiązki domowe, 4. Godzenie życia zawodowego z rodzinnym, 5. Ocena potrzeb w zakresie uelastycznienia placówek opieki nad dzieckiem, 6. Wnioski końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Interdyscyplinarna Seria Akademicka)
1. Wprowadzenie. Część I: Polacy i inni. 1. Obywatele świata. O znaczeniu i wartości pracy menadżerów międzykulturowych. 2. O wizerunku i rożsamości Automovilistico Company Poland. 3. Przedsionek prawdziwego świata: etnografia międzynarodowego stowarzyszenia studenckiego.Część II: Szefowie, zespoły, wizje. 4. Warszawskie plemię: Team-building i szkolenia. 5. Wiedza explicite a wiedza w działaniu w pracy konsultanta. 6. Kapłan, wizja i zakon, czyli zarządzanie świątynią sztuki. 7. Proces rekrutacji - realia. Część III: Ideały, mity, archetypy. 8. Dekalog badacza-pielgrzyma, czyli trochę doświadczeń z obserwacji bardzo uczestniczącej. 9. Klan spółdzielców - opowieść o pewnym warszawskim sklepie. 10. Filadelfia - organizowanie jako walka na murach oblężonej twierdzy. 11. Społeczne konstruowanie miejsca pracy. 12. Harcerski autorytet - istota oraz kształtowanie. Część IV: W poszukiwaniu tożsamości. 13. "Drugi Dom?" Etnografia organizacji humanitarnej. 14. W poszukiwaniu organizacji - zdrowe życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej