Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(78)
IBUK Libra
(12)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(77)
E-booki
(14)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(47)
tylko na miejscu
(47)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(53)
Czytelnia
(47)
Autor
Lewicka Maria
(6)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Nęcka Edward (1953- )
(4)
Radzicki Józef
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Strelau Jan (1931-2020)
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Crisp Richard J
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Górska Anna
(2)
Kossowska Małgorzata
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Popper Karl R
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Rydlewska Julitta
(2)
Strączkowski Łukasz
(2)
Szewczuk Włodzimierz
(2)
Tomaszewski Tadeusz
(2)
Turner Rhiannon N
(2)
Wrona Leszek
(2)
Żukowski Bartosz
(2)
Akert Robin M
(1)
Anglin Jeremy M
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Bajcar Beata
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Batiuk Anna
(1)
Benjamin Ludy T. Jr
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Blandzi Seweryn (1949- )
(1)
Bobryk Jerzy
(1)
Bruner Jerome
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Błoch Bogusław
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(1)
Cioran Émile M
(1)
Colman Andrew M
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dehnel Grażyna
(1)
Demetrio Duccio
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Dębski Jerzy
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Falkowski Mateusz
(1)
Ferber Rafael
(1)
Festinger Leon
(1)
Filek Jacek
(1)
Frankiewicz Małgorzata
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gocławska Małgorzata
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gorynia Marian
(1)
Goćkowski Janusz
(1)
Grobler Adam (1949- )
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Hamer Hanna
(1)
Hauziński Aleksander
(1)
Haviland-Jones Jeannette M
(1)
Heidegger Martin (1889-1976)
(1)
Hyży Ewa
(1)
Imbir Kamil
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Jurczak Marcin
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kaźmierczak Krzysztof M
(1)
Kinelski Grzegorz
(1)
Kisiel Przemysław
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(90)
Australia
(1)
Język
polski
(91)
Temat
Poznanie
(47)
Psychologia
(19)
Teoria poznania
(17)
Psychologia społeczna
(14)
Uczucia
(14)
Pamięć
(13)
Motywacja
(12)
Osobowość
(11)
Uczenie się
(10)
Wiedza
(8)
Spostrzeganie
(7)
Zachowanie
(7)
Świadomość
(7)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Język
(6)
Myślenie
(6)
Postawy
(6)
Psychologia poznawcza
(6)
Stres
(6)
Umysł
(6)
Decyzje
(5)
Młodzież
(5)
Psychoterapia
(5)
Behawioryzm
(4)
Filozofia
(4)
Grupy społeczne
(4)
Metodologia
(4)
Metody badawcze
(4)
Miłość
(4)
Pedagogika
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Sen
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Zmysły
(4)
Agresywność
(3)
Historia psychologii
(3)
Mowa
(3)
Poznanie -- psychologia -- podręcznik akademicki
(3)
Rozumowanie (logika)
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Filozofia nauki
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Miasta
(2)
Nauczanie
(2)
Nauka
(2)
Ontologia
(2)
Postmodernizm
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Prawda
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Realizm
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Smutek
(2)
Społeczeństwo
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Układ nerwowy
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Andragogika
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antypedagogika
(1)
Autoprezentacja
(1)
Autyzm
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezdomność
(1)
Biblioterapia
(1)
Bruner, Jerome (1915- )
(1)
Cele wychowania
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma kobiece
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobro
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Empatia
(1)
Empiryzm
(1)
Etyka
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Ewolucja
(1)
Feminizm
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Polska
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(16)
Opracowanie
(6)
Esej
(3)
Antologia
(2)
Poradnik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(6)
Filozofia i etyka
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
92 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Programy aktywności poznawczej owocujące mądrością: R. 1 Dyskretna promocja mądrości i głupoty w wieku nauki; R. 2 Arcyludzka odpowiedź na wyzwania życia i ograniczenia instynktów; R. 3 Nowe spojrzenie na mądrość jako stopniowalną kulturę poznawczą; R. 4 Kultura poznawcza a „wojna domowa” w człowieku; R. 5 Osobowość a korzystanie lub rezygnacja z możliwości poznawczych umysłu. Cz. II Wspomaganie rozwoju mądrości: R. 6 Powszechna nauka roztropności; R. 7 Słynni nauczyciele mądrości; R. 8 Poznawanie teatru życia; R. 9 Mądrość jako cel instrument rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
1. Wstęp do teorii dysonansu, 2. Konsekwencje decyzji: teoria, 3. Konsekwencje decyzji: dane, 4. Efekty wymuszonej uległości: teoria, 6. Dowolna i mimowolna ekspozycja na informacje: teoria, 7. Dowolna i mimowolna ekspozycja na informacje: dane, 8. Rola popracia społecznego: teoria, 9. Rola popracia społecznego: dane dotyczące procesu wywierania wpływu, 10. Rola popracia społecznego: dane dotyczące zjawisk masowych, 11. Podsumowanie i sugestie na przyszłość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej / FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ ; rada wydawnicza Henryk Samsonowicz, Janusz Sławiński, Lech Szczucki, Marek Ziółkowski)
1. Wstęp: o początkowych zamiarach i rezultatach pracy; Determinowania poznawanie i redukcjonizm; 2. Pojęcie przyczynowości w teoretycznych wizjach świadomości; Przyczynowość w koncepcji współczesnego interakcjonistycznego dualizmu; Mechanicyzm a hipoteza jaźni jako systemu luźno związanego z mózgiem; Paradoksy teorii identyczności; 3. Percepcja, pamięć, wyobraźnia: Teorie percepcji a problem zależności przyczynowo- skutkowych; Pamięć; Wyobrażenia i wyobraźnia; 4. Przyczynowość a zjawiska intencjonalne: Intencjonalność a pojęcie reprezentacji; Intencjonalność; Cognitive science, cognitive neuroscience a wittgenstenizm i filozofia postmodernizmu. Postmodernistyczne krytyki i pojęcie reprezentacji; 5. W kierunku nieklasycznego pojmowania przyczynowości: Wola i akty woli. Wola jako problem filozoficzny; Czy naukowa psychologia może zajmować się zjawiskami woli?; 3. Przyczynkowość a zjawiska woli i zjawiska świadomości; 4. Możliwość redukcjonizmu w psychologii procesów poznawczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 14)
1. Ewolucyjne źródła dyspozycji poznawczych: mózgi, złożone środowiska, ewoluujące umiejętności; 2. Poznanie społeczne: lustrzane neurony, automatyzmy a refleksje, rozpoznanie umysłów; 3. Język: przestrzenie mentalne, znaczenia zobrazowane, interpretacja pragmatyczna; 4. Najnowsze tendencje w kognitywistyce: podejmowanie decyzji, neurotyka, neuroestetyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dlaczego?; 2. Czasowe objawienia; 3. Język pamięci; 4. Przemiany; 5. Wspólne poetyzowanie; 6. Dzienniki z podróży; 7. Wsłuchiwanie się w siebie; 8. Nieznane dziecko; 9. Wiedza o wspomnieniach; 10. Tłum i pojedyncze oblicze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Koncepcja behawiorystyczna, czyli człowiek zewnątrzsterowany; Cz.II Koncepcja psychodynamiczna, czyli człowiek niedoskonały; Cz.III Koncepcja poznawcza, czyli człowiek samodzielny; Cz.IV Koncepcja humanistyczna, czyli dążenie do samorealizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstep; Problemy podstawowe; Spostrzeganie; Uwaga; Pamięć; Procesy pamięciowe; Pamięć autobiograficzna; Wyobraźnia; Pojęcia; Myślenie i rozwiązywanie problemów; Procesy poznawcze i procesy emocjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Metapoznanie – metapamięć: stary problem w nowszym ujęciu, 2. Struktura i działanie metapamięci, 3. Poznawcze i afektywne aspekty metapamięci, 4. Metapamięć – metody diagnozy, 5. Mózgowe mechanizmy metapamięci, 6. Determinanty metapmięci, 7. Zaburzenia metapamięci – modele wyjaśniające. Metapamięć w grupach klinivznych, 8. Skutki deficytów metapamięciowych. Treningi metapamięci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg emocjonalny; Natura inteligencji emocjonalnej; Inteligencja emocjonalna stosowana; Przedziały możliwości; Wykształcenie emocjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia i teorie psychologiczne, Historia psychologii. Od Wundta do czasów najnowszych, Funkcjonalizm, Psychologia behawiorystyczna, Neobehawioryzm, Psycho- analiza, Psychologia humanistyczna; Psychologiczne koncepcje człowieka; Biologiczne mechanizmy zachowania; Psychologia fizjologiczna, Psychofizjologia; Psychologia ewolucyjna; Elementy genetyki zachowania; Psychologia rozwoju człowieka; Rozwój człowieka w pełnym cyklu życia; Metodologia badań naukowych i diagnostycznych, Poznanie naukowe - poznanie psychologiczne, Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny, Podstawowe metody badawcze - teoria i praktyka testowania, Testy inteligencji i zdolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koncepcje psychologiczne człowieka / Józef Kozielecki. - Wyd. 5 zm. i rozszerz. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 1995. - 292 s. ; 20 cm.
Cz.I Koncepcja behawiorystyczna, czyli człowiek zewnątrzsterowany; Cz.II Koncepcja psychodynamiczna, czyli człowiek niedoskonały; Cz.III Koncepcja poznawcza, czyli człowiek samodzielny; Cz.IV Koncepcja humanistyczna, czyli dążenie do samorealizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. 1 Spostrzeganie: O gotowości percepcyjnej; Wartość i potrzeba jako czynniki organizujące spostrzeganie; Znajomość sekwencji literowych a ich rozpoznawanie tachistoskopowe; O spostrzeganiu niespójności - paradygmat; Zakłócenia w rozpoznawaniu wzrokowym; Dynamika osobowości a proces spostrzegania; Funkcje spostrzegania - rzut oka wstecz na Nowy Nurt. Cz. 2 Myślenie: Proces tworzenia pojęć; Strategie odbioru w procesie tworzenia pojęć; Rola przeuczenia i poziomu popędu w uczeniu się odwrotności; Rozpoznawanie powtarzającej się prawidłowości; Warunki działalności twórczej; Wychodzenie poza dostarczone informacje. Cz. 3 Sprawność w okresie niemowlęctwa: Rozwój i struktura sprawności; Oko, ręka i umysł; O działaniu dowolnym i jego strukturze hierarchicznej; Kompetencja w okresie niemowlęctwa. Cz. 4 Procesy reprezentacji w dzieciństwie: Rozwój procesów reprezentacji w dzieciństwie; przebieg rozwoju poznawczego; Rozwój transformacji na zasadzie równoważności u dzieci; kultura a rozwój poznawczy. Cz. 5 Kształcenie: Akt dokonywania odkrycia; Dojrzałość szkolna; Reprezentacja a uczenie się matematyki; Rozwój umysł; Różnice kulturowe a wnioskowanie o procesach psychicznych; Wychowanie jako produkt społeczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Teorie dwusystemowe w psychologii; Proponowany model teoretyczny związków emocji i p4rocesów poznawczych; Metody badań – w stronę obiektywizacji metody porównań między dwoma systemami; Rola genezy ładunku emocjonalnego w procesach przetwarzania słów; Rola typów aktywacji w zadaniach wymagających kontroli poznawczej; wpływ genezy emocji na preferowany typ przetwarzania w sytuacjach ambiwalentnych; Status proponowanego modelu teoretycznego i dalsze pytania badawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inteligencja i procesy poznawcze / Edward Nęcka. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 1994. - 319 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Zawiera: R. 1. Poznawcze ujęcie inteligencji; R. 2. Inteligencja a funkcjonowanie uwagi; R. 3. Inteligencja a funkcjonowanie pamięci; R. 4. Inteligencja a stosunek do nowości; R. 5 Zarys formalnej teorii intelektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej / FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ ; rada wydawnicza Henryk Samsonowicz, Janusz Sławiński, Lech Szczucki, Marek Ziółkowski)
1. Teoretyczna konstrukcja przyjmowanego modelu: Przekaz kulturowy w procesie rozwoju; Sytuacja indywidualnego podmiotu poznającego; Zarys współczesnego modelu rozwoju reprezentacji; Integracja czynnika Piageta i czynnika Wygotskiego w rozwoju i możliwe zakłócenia: wiedza naturalna a wiedza scholastyczna; 2. Empiryczna weryfikacja modelu teoretycznego: Plan eksperymentu. Zmienne, materiał, procedura; Prezentacja wyników; Interpretacja wyników; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Proces uczenia się z perspektywy psychologii poznawczej, 2. W oszukiwaniu poznawczych predyktorów osiągnięć szkolnych, 3. Tyle rzeczy mnie rozprasza – procesy kontroli uwagi, 4. Pamięć robocza – istotna zmienna w badaniach edukacyjnych, 5. Lęk i poczucie bezradności na lekcjach, 6. Wybrane predyktory osiągnięć szkolnych – model podsumowujący, 7. Poznawcze korepetycje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Podstawy poznania społecznego: Motywowane poznanie społeczne; Procesy świadome a automatyzmy w poznaniu społecznym; Gra w reprezentacje świata społecznego- od wiedzy uogólnionej do usytuowanej; Ucieleśniony emocjonalny umysł społeczny; Poznanie społeczne z perspektywy psychologii dynamicznej; Psychoewolucyjne podejście do społecznego poznania i zachowań społecznych; Psychologia poznania społecznego w erze neuronauk; 2. Poznanie społeczne a konstruowania rzeczywistości społecznej, motywacja i działanie: Poznanie społeczne jako konstruowanie poznawcze: ujecie koneksjonistyczne; Rola Ja i poznawczych reprezentacji innych osób w myśleniu społecznym. Społeczne układy odniesienia i ich funkcje; Podstawy jawne a podstawy ukryte jako wyznaczniki poznania i zachowań społecznych; Kontrola stereotypowych myśli: indywidualne versus społeczne koszty i profity; Nowe poznawcze wymiary osobowości a społeczne poznanie i działanie; Emocje umysłu: rola potocznych koncepcji świata i natury ludzkiej w regulacji percepcji i zachowania; Wpływ społeczny a procesy przetwarzania informacji: nowe perspektywy; Ku zmienności i zróżnicowaniu: współczesna psychologia poznania międzygrupowego; Kategoryzacje społeczne skrzyżowane: o tym czy "prawie my" znaczy to samo co "my", a "niezupełnie oni" to samo co "oni" oraz o innych osobowościach kategoryzacji społecznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Interdyscyplinarne podstawy emocji: 1. Filozofia emocji, 2. Historia emocji: zmiany i ich oddziaływanie, 3. Reprezentacje znaczenia emocjonalnego: kategoria, metafora, schemat, dyskurs, 4. Modele społeczne w wyjaśnianiu emocji, 5. Punkt widzenia psychologów, 6. Emocja i depresja kliniczna - koncepcja środowiskowa, 7. Psychologia ewolucyjna a emocje, 8. Emocje a sztuka i humanistyka, Cz.II Biologiczne i neuropsychologiczne podejście do emocji: 9. Emocje jako twory naturalne w mózgu ssaków, 10. Sieci emocjonalne w mózgu, 11. Psychofilozofia emocji, 12 .Emocje i genetyka behawioralna, 13. Wielowymiarowe podejścia do badania emocji u niemowląt, 14. Wokalne komunikowanie emocji, 15. Wyrażanie emocji twarzą. Cz.II Zmiany rozwojowe: 16. Motywacyjne, organizacyjne i regulacyjne funkcje odrębnych emocji, 17. Wyłanienia się ludzkiej emocji, 18. Zrozumieć emocje, 19. Emocje a tożsamość, 20. Społeczny kontekst rozwoju emocjonalnego, Cz. IV Czynniki społeczne i osobowościowe: 21. Dobrostan emocjonalny, 22. Płeć, emocja i ekspresja, 23. Wpływ nastroju na społeczne oceny rozumowania, 24. Ekspresja emocji w grupach, 25. Temperament jako konstrukt emocjonalny - problemy teoretyczne i praktyczne, 26. Psychologia kulturowa emocji - od starożytności po czasy współczesne, Cz.V Czynniki poznawcze: 27. Pozytywny afekt a podejmowanie decyzji, 28. Rozumienie emocji w teorii oceny - implikacje dla rozwoju i uczenia się, 29. Poznawcza i społeczna konstrukcja w emocjach, 30. Emocje i pamięć, 31. Pojęcia dotyczące emocji, 32. Aktualne kierunki w badaniach nad inteligencją emocjonalną, Cz.VI Emocje a zdrowie: 33. Emocje a choroby somatyczne przyczyny i wskaźniki podatności na zachorowania, 34. Gdy widzieć znaczy czuć - poznawczo-emocjonalne podejście do radzenia sobie ze stresem zdrowotnym, 35. Emocje a odporność, Cz.VII Wybrane emocje: 36. Strach i lęk z perspektywy ewolucyjnej, poznawczej i klinicznej, 37. Rozwój złości i wrogich interakcji, 38. "Smutek" - czy istnieje takie zjawisko?, 39. Emocje samoświadomościowe, zażenowanie, duma, wstyd, poczucie winy, 40. Wstręt, 41. Miłość i procesy przywiązania, 42. Szczęście, 43. Empatia i współczucie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Spostrzeganie: Interpretacja przekazów sensorycznych; Rozpoznawanie obrazów; Znaczenie reguł; Analiza cech; Spostrzeganie bez wyodrębniania cech. 2. Przetwarzanie informacji przez układ nerwowy: Oko żaby; Metody fizjologiczne; Tworzenie obwodów neuronowych; Obwody podstawowe; Wyodrębnianie konturów; Reakcje w czasie; Reagowanie na ruch; Przetwarzanie sygnałów w ciele kolankowatym bocznym; Wyodrębnianie cech; Wnioski. 3. Teorie rozpoznawania obrazów: Pandemonium; Analiza przez syntezę; dokonywanie syntezy przekazu sensorycznego; Cechy a oczekiwania. 4. System wzrokowy: Światło; Droga wzrokowa; Reakcje chemiczne na światło; Neuroanatomia widzenia; Droga do mózgu; Wybór informacji wzrokowej. 5. Podstawowe właściwości widzenia: Spostrzeganie jasności; Adaptacja; Właściwości widzenia związane z czasem; Barwa; Mieszanie barw; Wrażliwość czopków na barwy. 6. System słuchowy: Fizyka dźwięku; Budowa i funkcjonowanie ucha; Reakcje elektryczne na dźwięk. 7. Wymiary dźwięku: Głośność; Wysokość dźwięku; Krytyczne pasmo częstotliwości; Przestrzenne spostrzeganie dźwięku. 8. Nerwowe podłoże pamięci: Systemy pamięci; Przechowywanie informacji; Chemia pamięci; Zaburzenia pamięci; Poszukiwanie lokalizacji pamięci długotrwałej; Jeden mózg czy dwa mózgi?; Wnioski. 9. Pamięć przemijająca: Przechowywanie informacji sensorycznej; Pamięć krótkotrwała; Od pamięci krótkotrwałej, od pamięci długotrwałej; Zjawiska uwagi; Teorie uwagi. 10. Struktura pamięci: Opowiadanie na pytania; Doniosłość rozumienia; Model pamięci. 11. Procesy pamięci: Mechanizmy wejścia i wyjścia; Poszukiwanie informacji w pamięci; Reorganizacja struktur pamięci poprzez procesy myślowe; Porozumienie a zapamiętywanie; Pamięć jako proces przetwarzania informacji. 12. Język: Struktura języka; Uczenie się języka. 13. Uczenie się i rozwój poznawczy: Schematy sensoryczno-motoryczne; Zjawiska uczenia się; Uczenie się poznawcze; Rozwój poznawczy; Myślenie. 14. Rozwiązywanie problemów: Anatomia problemu; Strategie rozwiązywania problemów; Mechanizmy myślenia. 15. Podejmowanie decyzji: Określanie wartości; Podejmowanie decyzji ryzykownych; Gromadzenie dowodów; Efekty następcze podejmowania decyzji; Wnioski. 16. Społeczny kontekst decyzji: Wpływ czynników społecznych na podejmowanie decyzji; Zachowanie się osób postronnych; Decyzje interakcyjne. 17. Motywacja: Mózgowe mechanizmy motywacji; Systemy regulacji motywacyjnej; Reagowanie na niepewność; Interpretacja wzbudzania emocjonalnego; Motywacja a poznanie. Dodatek A: Mierzenie zmiennych psychologicznych. Dodatek B: Charakterystyki funkcjonowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 143)
1. Dziecięce teorie umysłu - podejścia wyjaśniające: Wprowadzenie; Metody pomiaru umysłu; Podejścia wyjaśniające; Podsumowanie. 2. Funkcje wychowawcze - z perspektywy rozwojowej: Problem struktury; Metody do pomiaru funkcji wykonawczych w badaniach nad dziećmi; Teorie rozwoju funkcji wychowawczych; Podsumowanie. 3. Problem relacji między rozwojem teorii umysłu i funkcji wykonawczych: Rozwój teorii umysłu prowadzi do lepszej samokontroli; Funkcje wykonawcze jako warunek wstępny rozwoju teorii umysłu; Rozumowanie warunkowe jako wspólny funkcjonalny składnik; Wspólne struktury mózgu; Komponent wykonawczy w testach teorii umysłu; Podsumowanie. 4. Relacja miedzy teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nad nietypowym rozwojem; Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u osób z autyzmem; Jaki aspekt funkcji wykonawczych jest szczególnie osłabiony w autyzmie?; Badania podłużne nad związkiem TU-FW w autyzmie; Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u dzieci z ADHD; Relacja Tu-FW w świetle badań nad innymi zaburzeniami rozwojowymi. 5. Relacja między teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nas normalnym rozwojem: Wczesne dzieciństwo; Średnie dzieciństwo; Dane przemawiające za i przeciwko poszczególnym stanowiskom. 6. Natura utajonej kompetencji mentalnej: Zjawisko antycypacyjnej reakcji wzrokowej; Utajona kompetencja mentalna jako okres gotowości do odnoszenia korzyści z jawnego uczenia się; Wzrokowe reakcje antycypacyjne u dzieci z autyzmem; Reakcje antycypacyjne a reguła "widzieć=wiedzieć" oraz pytania kontrolne; Czy reakcje wzrokowe faktycznie wyrażają nieświadomą wiedzę?; Rola funkcji wykonawczych i syntaktyki w przejściu od utajonej do jawnej kompetencji mentalnej; Dalsze dowody na rzecz niezależności reakcji antycypacyjnych od kontroli hamowania; Hipotezy dotyczące natury i pochodzenia reakcji antycypacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej