Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(3)
Autor
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Bernátová Renáta
(1)
Biały Kamila
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Forma Paulina
(1)
Gasz Małgorzata
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hallada Marek
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Piasek Piotr F
(1)
Pieniążek Paweł
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Politaj Adriana
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Szukalski Piotr
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Wrońska Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Nauczanie początkowe
(3)
Pokolenie Z
(3)
Rodzice
(3)
Edukacja medialna
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczyciele
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samokształcenie
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Pokolenie (socjologia)
(1)
Postawy
(1)
Praca socjalna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzina wielopokoleniowa
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samobójstwo
(1)
Socjalizacja
(1)
Solidarność pokoleń
(1)
Sport
(1)
Stereotyp
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Test Rysunku Rodziny
(1)
Wdzięczność
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Demografia relacji międzypokoleniowych; 2. Solidarność międzypokoleniowa a kontrakt intergeneracyjny; 3. Solidarność międzypokoleniowa i kontrakt intergeneracyjny w przyszłości; 4. Ageizm- dyskryminacja ze względu na wiek; Metodologia pomiaru solidarności miedzypokoleniowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. RÓŻNORODNOŚĆ W PRACY ZAWODOWEJ Rozdział 1. Zróżnicowanie personalne współczesnych organizacji 1.1. Wymiary różnorodności pracowniczej 1.2. Istota zarządzania różnorodnością pracowniczą 1.3. Korzyści wynikające z zarządzania różnorodnością pracowniczą Rozdział 2. Pokolenia aktywne na rynku pracy 2.1. Kategoria pokolenia w analizach kohortowych 2.2. Jakościowa charakterystyka pokoleń w kontekście ich funkcjonowania w miejscu pracy Rozdział 3. Niepełnosprawność jako wymiar różnicujący zasoby ludzkie 3.1. Współczesne rozumienie niepełnosprawności 3.2. Potencjał zawodowy osób niepełnosprawnych - od ograniczeń do możliwości 3.3. Niepełnosprawność a rynek pracy 3.4. Zarządzanie niepełnosprawnością w organizacji 3.5. Zatrudnienie wspomagane Rozdział 4. Zróżnicowanie zasobów pracy jako czynnik sprzyjający uczeniu się 4.1. Uczenie się w miejscu pracy. Orientacja nastawiona na rozwój 4.2. Uczenie się w miejscu pracy przez organizację pracy 4.3. Korzyści z uczenia się w miejscu pracy zróżnicowanych zasobów pracy Część II. ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ Rozdział 5. Zarządzanie różnorodnością w organizacji a adaptacja społeczno-zawodowa pracowników 5.1. Znaczenie adaptacji do środowiska pracy w zarządzaniu personelem 5.2. Etapy rozwoju zawodowego w cyklu życia człowieka 5.3. Start zawodowy na etapie wczesnej kariery 5.4. Instrumenty wspierające adaptację społeczno-zawodową pracowników Rozdział 6. Zarządzenie pracownikami różnych pokoleń w polskich firmach 6.1. Istota zarządzania różnorodnością pokoleniową 6.2. Zespoły międzypokoleniowe 6.3. Zarządzanie międzypokoleniowe w obszarze rekrutacji i selekcji 6.4. Uwarunkowania dialogu międzypokoleniowego 6.5. Międzypokoleniowy transfer wiedzy 6.6. Różnicowanie motywatorów ze względu na przynależność pokoleniową Rozdział 7. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a zarządzanie różnorodnością pracowników 7.1. Idea społecznej odpowiedzialności biznesu 7.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec problemów grup defaworyzowanych 7.3. Wielokulturowość a zarządzanie zróżnicowanym zespołem pracowników 7.4. Strategia współpracy instytucjonalnej Rozdział 8. Zarządzanie w start-upie. Różnorodność kompetencyjna zespołu start-upu 8.1. Organizacja typu start-up. Zwinne zarządzanie 8.2. Zespoły tworzące start-up i ich różnorodność 8.3. Praktyki w działalności start-upów Rozdział 9. Kształtowanie zróżnicowanych zespołów pracowniczych 9.1. Kultura organizacyjna 9.2. Rola przełożonego w tworzeniu zróżnicowanych zespołów pracowniczych 9.3. Psychologiczne aspekty zarządzania różnorodnością pracowników 9.4. Inteligencja emocjonalna pracowników a zarządzanie różnorodnością; Zakończenie; Aneks - Karta Różnorodności; Spis tabel, rysunków, schematów; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyfrowy Tubylec w Szkole - Diagnozy i Otwarcia ; t. 3)
Wstęp; Rozdział I Cyfrowe pokolenie w refleksji pedagogicznej i badawczych doniesieniach; Młode pokolenie pod cyfrową egidą – różne oblicza fenomenu; Cyfrowy potencjał współczesnych uczniów w perspektywie polskich raportów z badań; Muzyka w i-mózgu – muzyczne kompetencje percepcyjne cyfrowych tubylców; Edukacja muzyczna w perspektywie technologiczno-medialnej – założenia, wizje i praktyka; Wiedza osobista dziecka w młodszym wieku szkolnym w perspektywie mediatyzacji przestrzeni życia i edukacji; Obraz szkoły w e-kulturze dziecięcej. Analiza komunikacji internetowej dzieci w wybranych miejscach sieciowych; Трансформация механизмов социализации подростков средствами интернет; Rozdział II Ucyfrowienie przestrzeni edukacji – propozycje i zapytania; Współpraca nauczyciela i rodziców w przygotowaniu dziecka do bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni; Urządzenia mobilne jako wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Wykorzystanie technik cyfrowych w działaniach promujących studia polonistyczne; Współczesne wykorzystanie zasady poglądowości w edukacji matematycznej; Technologie informacyjno-komunikacyjne a efektywna edukacja w szkole podstawowej; Dydaktyk szkolny wobec potrzeby rozwijania umiejętności uczenia się uczniów; Realizacja innowacji pedagogicznej a konwergentne kompetencje medialne, informacyjne i cyfrowe dzieci; Młody nauczyciel kontra komputer – o problemach nabywania kompetencji z zakresu wykorzystywania TIK w edukacji; Bibliografia; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Słownik został stworzony na podstawie projektu badawczego: "Kształtowanie się podmiotowości biografii jednostek w obliczu przemian neonowoczesnego społeczeństwa".

Wydany w koedycji Oficyny Związek Otwarty i Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego. Napisany z perspektywy filozoficznej i socjologicznej, odwołujący się do teorii pola i metodologii terapii Gestalt:

Klasyczna metodologia wywiadu narracyjnego i zogniskowanego wywiadu grupowego w połączeniu z metodologią terapii Gestalt jest propozycją tzw. enactive research, czyli łączenia nauki i praktyki, tworzenia interwencji z obszaru aktywizmu społecznego.

W centrum uwagi jest, można powiedzieć klasycznie, podmiot i świat, jednostka i społeczeństwo, tę relację tu też opisujemy, dostrzegając konieczność uwzględnienia znaczenia szerokiego kontekstu społeczno-kulturowego w rozumieniu symptomów indywidualnej biografii, w tym krytyki psychoterapii i kultury terapeutycznej, a jednocześnie otwieramy się na fenomenologiczny detal, który dezorientuje nierzadko krytyczny ogląd społeczny, nie porzucając go nigdy do końca. Z drugiej strony, w centrum uwagi jest coś bardziej aktualnego, wykraczającego poza sprawczość indywidualną czy znaczenie sił instytucjonalnych, coś co ma wektor mniej aktywny a bardziej pasywny, wiąże się z odbieraniem, rezonowaniem na innych i świat. Tym samym oznacza to przywrócenie ciału, cielesności roli w każdym naszym działaniu, myśleniu, czuciu czy postrzeganiu. Wyposażeni w takie epistemologiczne nastawienie, a także socjologiczną i filozoficzną wiedzę, jako badacze słuchamy indywidualnych biografii, dyskusji grupowych i teraźniejszych doświadczeń naszych narratorów, czyli tym samym uczestniczymy w ich stawianiu sobie pytań o to, kim byli i kim się stają w ciągu własnego życia, jaki świat chcą budować, i jaką rolę w tym pełnią inni.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Wielopłaszczyznowy charakter publikacji składającej się z 10 artykułów odzwierciedla różne kierunki zainteresowań autorów, którzy szczegółowo omówili następujące zagadnienia: oczekiwania pokolenia Z wobec rynku pracy w zakresie warunków zatrudnienia; praca zdalna jako nowa forma zatrudnienia w Polsce; istota pracy zdalnej ze strony pracownika i pracodawcy; NEET na współczesnym rynku pracy w Unii Europejskiej; nowe i zanikające zawody na współczesnym rynku pracy; wpływ pandemii COVID-19 na zmianę stopy zatrudnienia w krajach Unii Europejskiej; potencjalne koszty i korzyści przystąpienia Polski do strefy euro; wpływ COVID-19 na rynek pracy w Polsce; czynniki kształtujące popyt na karty płatnicze w Polsce; wpływ COVID-19 na branżę gastronomiczną w Polsce na przykładzie województwa dolnośląskiego w latach 2019-2021

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej