Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(8)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(4)
Autor
Hołyst Brunon (1930- )
(4)
Hołyst Brunon (1930- ). Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(3)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Hołyst Brunon (1930- ). Przeciwko życiu
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Korzeniowski Leszek F
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Musiał Emilia
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Szymanowska Aleksandra
(1)
Tylka Monika
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wójcik Michał Z
(1)
Zakrzewska Sylwia
(1)
Zielińska Monika
(1)
Кучинська Ірина
(1)
Шевченко Владимир
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Poczucie bezpieczeństwa
(7)
Bezpieczeństwo osobiste
(5)
Bezpieczeństwo narodowe
(4)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Cierpienie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Folklor
(1)
Instytucja totalna
(1)
Jakość życia
(1)
Kryzys
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Lęk
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Patologia społeczna
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Przestępczość
(1)
Przysłowia
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rynek pracy
(1)
Samoobrona
(1)
Sekty i nowe ruchy religijne
(1)
Sporty wodne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Strach
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Służby mundurowe
(1)
Teatroterapia
(1)
Teoria poznania
(1)
Towarzystwa naukowe
(1)
Uczniowe szkół podstawowych
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Życie seksualne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Monografia
(4)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Zjawiska społeczne postrzegane jako zagrażające bezpieczeństwu społecznemu i osobistemu osób badanych: Opinie badanych o zjawiskach zagrażających bezpieczeństwu całego społeczeństwa; Opinie badanych o zjawiskach zagrażających ich osobistemu bezpieczeństwu; Relacje między postrzeganiem zjawisk społecznych jako zagrożeń osobistego bezpieczeństwa i zagrożeń bezpieczeństwa w skale całego kraju; 2. Stosunek społeczeństwa polskiego do zachowań godzących w cenione wartości i naruszające normy prawne, moralne i obyczajowe: Stosunek do: czynów godzących w życie i zdrowie; czynów terrorystycznych oraz szpiegostwa; czynów godzących w rodzinę; do nałogów i czynów sprzyjających uzależnieniom; do czynów godzących w wolność seksualną i obyczajność; do homoseksualizmu oraz praw gejów i lesbijek; do zachowań polegających na znieważeniu człowieka, symboli religijnych i państwowych oraz prezydenta, a także wykorzystania w twórczości artystycznej symboli religijnych w sposób godzący w uczucia religijne innych osób; do czynów godzących w wymiar sprawiedliwości; do zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; do czynów godzących w mienie publiczne i prywatne, a także do innych czynów, których celem jest uzyskanie nielegalnych korzyści; do korupcji i zachowań nagannych związanych z korupcją; o różnych form zbiorowego protestu; do innych czynów przestępczych, kontrowersyjnych i moralnie nagannych; 3. Opinie badanych na temat celu kary i reformy prawa karnego oraz propozycje dotyczące sposobu karania sprawców różnych przestępstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Securitas w mitach i wierzeniach; 2. Nauki o bezpieczeństwie; 3. Bezpieczeństwo jako przedmiot securitologii; 4. Bezpieczeństwo jako dobro społeczne; 5. Bezpieczeństwo informacyjne; 6. Zarządzanie bezpieczeństwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpieczeństwo jednostki / Brunon Hołyst. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 546 s. ; 24 cm.
(Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego / Brunon Hołyst ; t. 2.)
Część I ZDROWIE A BEZPIECZEŃSTWO Rozdział 1. Obrona życia i zdrowia: 1.1. Prawo do życia; 1.2. Przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu; 1.3. Próby klasyfikacji cech osobowości sprawców zabójstw; 1.4. Problem kary śmierci. Rozdział 2. Zdrowie fizyczne a poczucie bezpieczeństwa człowieka: 2.1. Pojęcie zdrowia; 2.2. Czynniki kształtujące stan zdrowia; 2.3. Badania nad stanem zdrowia; 2.4. Podstawowe definicje stresu; 2.5. Tytoń i alkohol jako czynniki ryzyka dla zdrowia. Rozdział 3. Zdrowie psychiczne a poczucie bezpieczeństwa człowieka: 3.1. Istota i rodzaje zaburzeń psychicznych; 3.2. Schizofrenia; 3.3. Stosunek do osób psychicznie chorych; 3.4. Jakość życia osób chorych psychicznie; 3.5. Zamachy samobójcze. Rozdział 4. Zdrowie duchowe a poczucie bezpieczeństwa jednostki: 4.1. Istota zdrowia duchowego; 4.2. Religijność a duchowość; 4.3. Samoświadomość; 4.4. Satysfakcja intelektualna. Rozdział 5. Psychopatologiczne wyznaczniki bezpieczeństwa człowieka: 5.1. Ogólna problematyka zachowań agresywnych; 5.2. Temperament i osobowość; 5.3. Zachowania psychopatów; 5.4. Czynniki kształtujące zachowania jednostki. Rozdział 6. Problem bezpieczeństwa człowieka w świetle wybranych zjawisk psychopatologii seksualnej: 6.1. Zgwałcenie; 6.2. Pedofilia; 6.3. Turystyka seksualna. Rozdział 7. Intencjonalna autodestrukcja struktury biologicznej człowieka: 7.1. Czynniki wpływające na proces autodestrukcji; 7.2. Negatywne skutki uzależnień; 7.3. Samobójstwo. Rozdział 8. Zagrożenia poczucia bezpieczeństwa w wyniku doświadczenia sytuacji urazowej: 8.1. Ogólny wpływ doświadczenia sytuacji urazowej na poczucie bezpieczeństwa; 8.2. Syndrom stresu pourazowego; 8.3. Style zwalczania stresu; Rozdział 9. Zdrowie społeczne a poczucie bezpieczeństwa człowieka: 9.1. Pojęcie zdrowia społecznego; 9.2. Różne perspektywy badawcze; 9.3. Lęk społeczny; 9.4. Odczuwanie samotności i głodu. Rozdział 10. Zagrożenie tożsamości psychospołecznej człowieka we współczesnym świecie: 10.1. Istota tożsamości psychospołecznej; 10.2. Modele tożsamości; 10.3. Czynniki kształtujące poczucie tożsamości; 10.4. Problem samooceny; 10.5. Strategie poprawy bezpieczeństwa publicznego. Tożsamość funkcjonariuszy Policji. Rozdział 11. Bezpieczeństwo pacjenta: 11.1. Ochrona praw pacjenta; 11.2. Odpowiedzialność za naruszenie praw pacjenta; 11.3. Badania nad przestrzeganiem praw obywatelskich osób przebywających w szpitalach; 11.4. Opieka nad osobami z zaburzeniami psychicznymi. Rozdział 12. Bezpieczeństwo człowieka w konfrontacji z bólem i cierpieniem: 12.1. Istota bólu i cierpienia; 12.2. Lęk przed śmiercią; 12.3. Badania nad intensywnością bólu; 12.4. Stres pourazowy. Rozdział 13. Bezpieczeństwo jednostki niepełnosprawnej: 13.1. Poglądy na temat niepełnosprawności - rys historyczny; 13.2. Postawy wobec osób niepełnosprawnych; 13.3. Marginalizacja; 13.4. Sytuacja osób upośledzonych umysłowo; 13.5. Próby modyfikacji postaw wobec dzieci i młodzieży; 13.6. Podejście do niepełnosprawności w Unii Europejskiej. Część II NORMY WARUNKUJĄCE POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA Rozdział 14. Normy społeczne i prawne stojące na straży niezależności i wolności: 14.1. Rys historyczny rozwoju norm; 14.2. Podstawowe międzynarodowe konwencje praw człowieka; 14.3. Konstytucyjna ochrona praw człowieka w Polsce. Rozdział 15. Normy społeczne i prawne w obronie godności człowieka: 15.1. Pojęcie godności; 15.2. Przestępstwo zniesławienia; 15.3. Interpretacja psychologiczna naruszenia normy godności; 15.4. Stres zawodowy i wypalenie emocjonalne; 15.5. Dehumanizacja więzi międzyludzkich; 15.6. Postawy egoistyczne. Rozdział 16. Normy społeczne i prawne w ochronie prywatności: 16.1. Pojęcie prywatności; 16.2. Badania nad prywatnością; 16.3. Tajemnica prywatności. Rozdział 17. Prawa i normy społeczne w obronie własności: 17.1. Prawna koncepcja własności; 17.2. Własność w ujęciu ekonomii i socjologii; 17.3. Rola kryminologii w obronie własności; 17.4. Przestępstwa naruszenia prawa własności. Rozdział 18. Poczucie bezpieczeństwa w świecie kredytów i podatków: 18.1. Ryzyko kredytobiorcy; 18.2. Pożyczki za pośrednictwem internetu; 18.3. Spirala długów; 18.4. Egzekucja długów; 18.5. Ocena sprawiedliwości systemu podatkowego. Rozdział 19. Bezpieczeństwo konsumenta: 19.1. Sytuacja konsumenta; 19.2. Pomoc prawna dla konsumenta; 19.3. Rola reklamy; 19.4. Dyrektywa 2001/95/WE; 19.5. Ustawa o prawach konsumenta. Część III SYTUACJA SPOŁECZNA JEDNOSTKI A BEZPIECZEŃSTWO Rozdział 20. Bezpieczeństwo wolności wyboru działania w świecie manipulacji interpersonalnych: 20.1. Istota makiawelizmu; 20.2. Metody manipulowania ludźmi; 20.3. Osobowość narcystyczna; 20.4. Cechy ofiar i sprawców zachowań manipulacyjnych. Rozdział 21. Bezpieczeństwo człowieka w warunkach izolacji dobrowolnej i przymusowej: 21.1. Negatywne skutki samotności; 21.2. Izolacja penitencjarna. Rozdział 22. Zaufanie społeczne jako warunek bezpieczeństwa człowieka: 22.1. Kategorie zaufania społecznego; 22.2. Zróżnicowane przejawy zaufania społecznego; Rozdział 23. Zadowolenie z życia a poczucie bezpieczeństwa: 23.1. Ogólne badania nad poziomem satysfakcji z życia; 23.2. Modele kształtowania zadowolenia z życia; 23.3. Koncepcje psychologiczne Carla G. Junga; 23.4. Zdrowie psychiczne według Kazimierza Dąbrowskiego jako warunek zadowolenia z życia. Rozdział 24. Problem bezpieczeństwa w świecie ryzyka i zdarzeń losowych: 24.1. Ocena ryzyka; 24.2. Istota zdarzeń losowych; 24.3. Ubezpieczenia od zdarzeń ryzykownych; 24.4. Edukacja finansowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego / Brunon Hołyst ; t. 3)
Część I OGÓLNE IDEE BEZPIECZEŃSTWA Rozdział 1. Rozwojowe czynniki zagrożenia poczucia bezpieczeństwa: 1.1. Geneza poczucia bezpieczeństwa; 1.2. Obraz własnej osoby; 1.3. Problemy geriatryczne; 1.4. Przemoc w domach pomocy społecznej; Rozdział 2. Norma sprawiedliwości jako gwarancja człowieka w społeczeństwie: 2.1. Zasady sprawiedliwości; 2.2. Różne koncepcje sprawiedliwości; 2.3. System sprawiedliwości karnej. Rozdział 3. Humanitaryzm społeczny i norma opiekuńczości jako determinanty bezpieczeństwa człowieka: 3.1. Opiekuńczość a bezpieczeństwo; 3.2. Wsparcie społeczne; 3.3. Ochrona praw człowieka; 3.4. Przemoc. Rozdział 4. Bezpieczeństwo obywateli w systemie liberalnej demokracji: 4.1. Pojęcie polityki; 4.2. Dialog społeczny; 4.3. Etyka godności i moralna relatywizacja; 4.4. Indywidualizm. Rozdział 5. Autorytet jako wyznacznik bezpieczeństwa organizacji życia społecznego: 5.1. Istota autorytetu; 5.2. Rodzaje autorytetów; 5.3. Autorytaryzm; 5.4. Stereotypy w ujęciu psychologicznym; 5.5. Nietolerancja i rygoryzm; Rozdział 6. Przywództwo i kierowanie zespołami ludzkimi w kontekście problematyki bezpieczeństwa: 6.1. Interdyscyplinarne ujęcie przywództwa; 6.2. Relacje z pracownikami; 6.3. Zachowania zespołowe; 6.4. Etyka w zarządzaniu; 6.5. Przywództwo transformacyjne; 6.6. Edukacyjne problemy demokracji; Rozdział 7. Kultura osobista jako wyznacznik poczucia bezpieczeństwa jednostki w kontaktach personalnych: 7.1. Zasady savoir-vivre‘u w praktyce; 7.2. Czynniki kształtujące kulturę osobistą; 7.3. Zmiany obyczajowe w Polsce; 7.4. Rola kultury osobistej; 7.5. Wpływ środków masowego przekazu na zachowanie. Rozdział 8. Bezpieczeństwo człowieka w perspektywie zmiany wartości moralnych i wzorców płciowych we współczesnym świecie: 8.1. Koncepcje moralnego stylu życia; 8.2. Wolność prawna i moralna; 8.3. Teorie filozoficzne postaw moralnych; 8.4. Kształtowanie kultury w relacjach mężczyzna - kobieta. Rozdział 9. Konflikty grupowe jako potencjalne źródło zagrożenia bezpieczeństwa człowieka: 9.1. Stadia konfliktów; 9.2. Społeczna kategoryzacja; 9.3. Dynamika konfliktów; 9.4. Etapy rozwoju państwa; 9.5. Wychowanie dla pokoju. Rozdział 10. Bezpieczeństwo człowieka w przestrzeni publicznej wielkich miast: 10.1. Wpływ życia miejskiego na bezpieczeństwo; 10.2. Zjawiska patologiczne w miastach; 10.3. Zapewnienie bezpieczeństwa w miastach. Część II ŚRODOWISKOWE DETERMINANTY BEZPIECZEŃSTWA Rozdział 11. Rodzina jako źródło deprywacji poczucia bezpieczeństwa: 11.1. Socjologiczne ujęcie rodziny; 11.2. Rozwód i jego skutki; 11.3. Konflikty rodzinne; 11.4. Zachowania autodestrukcyjne. Rozdział 12. Szkoła jako źródło deprywacji potrzeby bezpieczeństwa: 12.1. Funkcje szkoły; 12.2. Niepowodzenia w szkole; 12.3. Sprawiedliwa postawa nauczycieli; 12.4. Przemoc i agresja w szkole; 12.5. Przymus stosowany przez nauczycieli; 12.6. Życie rodzinne a zachowania agresywne uczniów; 12.7. Fobia szkolna; 12.8. Zapobieganie negatywnym zjawiskom w szkole. Rozdział 13. Praca jako źródło deprywacji potrzeby bezpieczeństwa: 13.1. Stres w pracy; 13.2. Ogólne problemy deprywacji potrzeby bezpieczeństwa; 13.3. Syndrom wypalenia zawodowego; Rozdział 14. Poczucie bezpieczeństwa pracowników z perspektywy zarządzania i organizacji pracy: 14.1. Bezpieczeństwo a zasady zarządzania i organizacji; 14.2. Osobowość pracownika; 14.3. Rola pracy w życiu człowieka; 14.4. Motywacja pracowników. Rozdział 15. Poczucie bezpieczeństwa jednostki i społeczeństwa z perspektywy etyki pracy: 15.1. Istota etyki pracy; 15.2. Wartość pracy; 15.3. Kategorie aksjologiczne pracy. Rozdział 16. Bezpieczeństwo petentów w relacjach z urzędnikami: 16.1. Społeczny wymiar patologii w relacjach urzędnik - petent; 16.2. Nieufność społeczna; 16.3. Niechęć władzy administracyjnej; 16.4. Prawo do dobrej administracji; 16.5. Badania nad zjawiskami patologicznymi w relacjach urzędnik - petent; 16.5.1. Pytania metryczkowe; 16.5.2. Struktura demograficzno-społeczna interesantów urzędów; 16.5.3. Wyniki merytorycznej części ankiety skierowanej do petentów; 16.6. Wyniki merytorycznej części ankiety skierowanej do urzędników; 16.6.1. Częstość bezpośredniej styczności z petentami; 16.6.2. Charakter kontaktów z petentami; 16.6.3. Zarzuty urzędników wobec petentów. Rozdział 17. Zagrożenie bezpieczeństwa wskutek złych praktyk w sferach biznesu i administracji: 17.1. Korupcja i jej przyczyny; 17.2. Zagrożenia systemu wartości; 17.3. Odpowiedzialność prawna za działania korupcyjne; 17.4. Korupcja jako źródło patologii życia gospodarczego. Rozdział 18. Bezpieczeństwo człowieka w środowisku lokalnym: 18.1. Psychologia środowiska; 18.2. Wpływ przestrzeni na bezpieczeństwo; 18.3. Bezpieczeństwo w środowisku wiejskim; 18.4. Rola policji w środowisku lokalnym. Część III WPŁYW PRZESTĘPCZOŚCI NA BEZPIECZEŃSTWO Rozdział 19. Strach przed przestępczością jako źródło destrukcji poczucia bezpieczeństwa: 19.1. Interdyscyplinarne ujęcie strachu przed przestępczością; 19.2. Strach przed przestępczością jako problem społeczny; 19.3. Zaburzenia lękowe; 19.4. Reakcje strachu; 19.5. Zespół stresu pourazowego; 19.6. Monitoring poczucia bezpieczeństwa. Rozdział 20. Terroryzm a bezpieczeństwo społeczeństwa: 20.1. Pojęcie terroryzmu; 20.2. Ofiary terroryzmu; 20.3. Bezpieczeństwo według rodzajów terroryzmu; 20.4. Zaburzenia pourazowe u ofiar zamachów terrorystycznych. Rozdział 21. Podsłuchy oraz inwigilacja użytkowników mediów elektronicznych w kontekście bezpieczeństwa informacyjnego: 21.1. Zagrożenie bezpieczeństwa w wyniku podsłuchów; 21.2. Rodzaje podsłuchów; 21.3. Kontrola podsłuchów; Rozdział 22. Bezpieczeństwo człowieka w ruchu drogowym: 22.1. Zagrożenia w ruchu drogowym; 22.2. Kary i środki karne; 22.3. Wpływ narkotyków na bezpieczeństwo w ruchu drogowym; 22.4. Postawy antywiktymizacyjne w ruchu drogowym. Rozdział 23. Grupowe zachowania chuligańskie jako zagrożenia bezpieczeństwa: 23.1. Pojęcie prawne chuligaństwa; 23.2. Chuligańskie grupy kibiców; 23.3. Zatrzymanie stadionowe; 23.4. Warunki bezpieczeństwa. Rozdział 24. Akty wandalizmu i cyberwandalizmu jako zagrożenia dla poczucia bezpieczeństwa obywateli: 24.1. Cechy wandalizmu; 24.2. Aspołeczne czyny wandali; 24.3. Odpowiedzialność prawna; 24.4. Cyberwandalizm; 24.5. Zapobieganie przestępczości komputerowej. Rozdział 25. Cyberstalking jako forma cyberprzemocy: 25.1. Prawna istota cyberstalkingu; 25.2. Rola internetu w popełnianiu stalkingu; 25.3. Identyfikacja sprawców stalkingu; 25.4. Motywy działania stalkerów; 25.5. Zapobieganie stalkingowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przeciwko życiu / Brunon Hołyst ; t. 1.)
Część I ANTYNOMIA ŻYCIA I ŚMIERCI Rozdział 1. Życie jako zjawisko biologiczne: 1.1. Ogólna teoria systemów i cybernetyki; 1.2. Definicja życia; 1.3. Poglądy na genezę życia. Rozdział 2. Biogeneza i rozwój życia w teorii ewolucji: 2.1. Istota ewolucji; 2.2. Teorie postępu ewolucyjnego; 2.3. Dryf genetyczny; 2.4. Darwinowska chronologia dziejów człowieka; 2.5. Mechanizm procesu starzenia się. Rozdział 3. Życie w perspektywie kosmologii: 3.1. Problem życia we Wszechświecie; 3.2. Grawitacja; 3.3. Zasada antropiczna; 3.4. Modele "innych wszechświatów". Rozdział 4. Ujęcie ekologiczne życia i śmierci: 4.1. Rola ekosystemów w promocji życia; 4.2. Międzynarodowe konwencje o ochronie środowiska; 4.3. Zmiany klimatu; 4.4. Światowy kryzys deficytu wody. Rozdział 5. Problem życia w medycynie: 5.1. Postęp w dziedzinie nauk medycznych; 5.2. Opieka medyczna; 5.3. Stan psychiczny człowieka w genezie choroby i powrotu do zdrowia; 5.4. Mechanistyczny stosunek do zdrowia; 5.5. Współczesny rozwój technologii; 5.6. Systemowe ujęcie życia. Rozdział 6. Prokreacja: 6.1. Norma seksualna; 6.2. Modele zachowań seksualnych; 6.3. Psychologia prokreacji; 6.4. Działania profilaktyczne. Rozdział 7. Życie i śmierć w filozofii: 7.1. Filozofia życia; 7.2. Naturalizm ontologiczny; 7.3. Pierwotna intuicja Henri Bergsona; 7.4. Egzystencjalizm. Rozdział 8. Religia wobec życia i śmierci: 8.1. Metafizyka śmierci; 8.2. Śmierć i miłość; 8.3. Bezsilność wobec śmierci; 8.4. Wiara w życie wieczne; 8.5. Wielowymiarowość życia i śmierci; 8.6. Relatywizm form religijności; 8.7. Relacje między psychologią a religią; 8.8. Sekty religijne. Rozdział 9. Psychologiczne wymiary życia: 9.1. Lęk przed śmiercią; 9.2. Reakcje w sytuacji żałoby; 9.3. Zagrożenia życia; 9.4. Zapobieganie chorobom cywilizacyjnym; 9.5. Ocena życia. Rozdział 10. Moralność a życie: 10.1. Pojęcia "etyka" i "moralność"; 10.2. Inżynieria genetyczna; 10.3. Podejście holistyczne; 10.4. Biomedycyna. Rozdział 11.Regulacje prawne w zakresie życia i śmierci: 11.1. Fundamentalne prawa człowieka; 11.2. Nienaruszalność życia; 11.3. Eutanazja; 11.4. Ochrona życia. Rozdział 12. Kulturowe aspekty życia i śmierci: 12.1. Pojęcie kultury; 12.2. Tradycje oświecenia; 12.3. Kulturowe zmiany Europy; 12.4. Globalizacja a kultura; 12.5. Konflikty zbrojne; 12.6. Bieda; 12.7. Dehumanizacja kultury. Rozdział 13. Śmierć i zagrożenia życia w mediach: 13.1. Funkcje mediów; 13.2. Internet jako źródło wiedzy i rozrywki; 13.3. Manipulacja ludźmi; 13.4. Zagadnienie interakcji; 13.5. Kultura masowa jako przedmiot krytyki; 13.6. Opinia publiczna; 13.7. Wpływ mediów na proces myślenia ludzi. Rozdział 14. Śmierć w ujęciu nauk politycznych: 14.1. Ogólna problematyka konfliktów; 14.2. Przyczyny konfliktów; 14.3. Teorie wyjaśniające konflikty; 14.4. Skutki konfliktów; 14.5. Czynniki neutralizacji konfliktów. Rozdział 15. Ambiwalentna rola postępu technicznego: 15.1. Rozwój nauki i techniki; 15.2. Los człowieka w warunkach współczesnej cywilizacji; 15.3. Wpływ technologii na ludzkość. CZĘŚĆ II ŚRODOWISKO NATURALNE I CYWILIZACJIA TECHNICZNA PRZECIWKO ŻYCIU Rozdział 16. Kosmos jako destruktor życia: 16.1. Historia kosmosu; 16.2. Zagrożenia ze strony komet i planetoid; 16.3. Zderzenia z innymi ciałami niebieskimi; 16.4. Rola kosmicznych katastrof w rozwoju życia na Ziemi; 16.5. Zniszczenia w wyniku zderzeń; 16.6. Programy rozpoznawania niebezpieczeństwa ze strony Kosmosu. Rozdział 17. Naturalne czynniki destrukcji życia: 17.1. Zmiany klimatu i ich skutki; 17.2. Przebiegunowanie Ziemi; 17.3. Promieniowanie kosmiczne; 17.4. Trzęsienia ziemi; 17.5. Powodzie; 17.6. Aktywność wulkanów; 17.7. Huragany. Rozdział 18. Antropogenne czynniki destrukcji życia: 18.1. Prawo ochrony środowiska; 18.2. Redukcja zasobów materialnych; 18.3. System ochrony morza; 18.4. Degradacja lasów; 18.5. Rozwój rynku biopaliw jako zagrożenie dla środowiska; 18.6. Ocieplenie klimatu; 18.7. Katastrofy wywołane przez człowieka; 18.8. Odpady i śmieci; 18.9 Kodyfikacja prawna w zakresie ochrony środowiska. Rozdział 19. Wybrane problemy biotechnologii: 19.1. Bioetyka; 19.2. Mukowiscydoza; 19.3. Terapia genowa; 19.4. Klonowanie. Rozdział 20. Patologie genetyczne: 20.1. Depresja; 20.2. Schizofrenia; 20.3. Pląsawica Huntingtona; 20.4. Choroba Parkinsona; 20.5. Choroba Alzheimera; 20.6. Nowotwory; 20.7. Biologia syntetyczna. Rozdział 21. Wyczerpanie zasobów koniecznych do utrzymania: 21.1. Trendy w gospodarce żywnościowej; 21.2. Susze; 21.3. Pustynnienie; 21.4. Las; 21.5. Woda. Rozdział 22. Życie w świecie niedoboru energii: 22.1. Problem bezpieczeństwa energetycznego; 22.2. Konta energetyczne; 22.3. Międzynarodowa Agencja Energii; 22.4. Energetyka w systemie gospodarczym państwa; 22.5. Degradacja środowiska; 22.6. Dostęp do surowców energetycznych; 22.7. Wykorzystanie węgla; 22.8. Energetyka jądrowa; 22.9. Cyberterroryzm; 22.10. Trendy podaży i konsumpcji energii. Rozdział 23. Zagrożenia demograficzne: 23.1. Proces starzenia się ludzkości; 23.2. Warunki życia a umieralność; 23.3. Stosunek społeczeństwa do płci; 23.4. Wzrost populacji; 23.5. Zjawisko niepłodności; 23.6. Bezdzietność; 23.7. Załamanie demograficzne w Polsce; 23.8. Znaczenie macierzyństwa i rodziny. Rozdział 24. Zagrożenia mikrobiologiczne: 24.1. Choroby zakaźne; 24.2. Grzyby; 24.3. Gruźlica; 24.4. Zakażenia szpitalne; 24.5. Choroby pasożytnicze. Rozdział 25. Wadliwy system żywienia: 25.1. Głód i niedożywienie; 25.2. Obróbka pożywienia; 25.3. Bezpieczeństwo żywności; 25.4. Jod w produktach spożywczych; 25.5. Żywność genetycznie zmodyfikowana. Rozdział 26. Antropopresja w środowisku wielkich miast: 26.1. Postrzeganie przestrzeni; 26.2. Zachowania terytorialne; 26.3. Sytuacja przegęszczenia; 26.4. Procesy urbanizacji; 26.5. Jakość życia. Rozdział 27. Zagrożenia dla życia w ruchu drogowym: 27.1. Skutki wypadków drogowych; 27.2. Modernizacja dróg; 27.3. Nadmierna prędkość; 27.4. Udział osób starszych w ruchu drogowym; 27.5. Nietrzeźwość uczestników ruchu; 27.6. Ruch drogowy jako sytuacja trudna. Rozdział 28. Choroby cywilizacyjne: 28.1. Ujemne skutki cywilizacji dla zdrowia; 28.2. Czynniki ryzyka; 28.3. Wpływ zmian cywilizacyjnych na płodność. Rozdział 29. Nowotwory: 29.1. Etiologia nowotworów; 29.2. Rak jelita grubego; 29.3. Nowotwór piersi; 29.4. Wsparcie społeczne osób chorych na nowotwory; 29.5. Zapobieganie chorobom nowotworowym. Rozdział 30. Zaburzenia rytmu biologicznego i snu: 30.1. Pojęcie rytmu biologicznego; 30.2. Efektywność funkcjonowania pamięci i procesów emocjonalnych; 30.3. Rytm okołodobowy; 30.4. Cykl snu i czuwania. Rozdział 31. Bezczynność ruchowa: 31.1. Skutki bezczynności ruchowej; 31.2. Rola aktywności ruchowej. Rozdział 32. Zaburzenia łaknienia: 32.1. Przyczyny otyłości; 32.2. Leczenie otyłości; 32.3. Anoreksja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpieczeństwo : programy promocji / Brunon Hołyst. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 971 s. : il. ; 24 cm.
(Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego / Brunon Hołyst ; t. 5)
Część I PROMOCJA BEZPIECZEŃSTWA -WYMIAR INDYWIDUALNY Rozdział 1. Zdrowie fizyczne: 1.1. Uwagi wprowadzające; 1.2. Relacje zdrowie - choroba; 1.3. Współczesne koncepcje zdrowia; 1.4. Zdrowie obiektywne i zdrowie subiektywne; 1.5. Nowe możliwości promocji zdrowia. Rozdział 2. Zdrowie psychiczne: 2.1. Istota promocji bezpieczeństwa psychicznego; 2.2. Rozwój cywilizacji; 2.3. Promocja zdrowia psychicznego; 2.4. Koncepcja salutogenezy; 2.5. Inteligencja emocjonalna. Rozdział 3. Zdrowie duchowe: 3.1. Specyfika zdrowia duchowego; 3.2. Przemijanie życia; 3.3. Frustracja egzystencjalna; 3.4. Dwa modele życia; 3.5. Orientacja merkantylna. Rozdział 4. Rodzina: 4.1. Funkcje rodziny; 4.2. Style wychowania; 4.3. Błędy wychowawcze; 4.4. Zjawisko wsparcia; 4.5. Dialog informacyjny. Część II PROMOCJA BEZPIECZEŃSTWA - WYMIAR SPOŁECZNY Rozdział 5. Zdrowie społeczne: 5.1. Istota promocji zdrowia społecznego; 5.2. Różnice w zachowaniu społecznym jednostki; 5.3. Różnorodne formy interakcji; 5.4. Percepcja interpersonalna; 5.5. Rozwój zawodowy. Rozdział 6. Szkoła: 6.1. Diagnozowanie trudnych sytuacji wychowawczych; 6.2. Problem umiejętności zawodowych nauczyciela; 6.3. Relacje nauczyciel-uczeń; 6.4. Ocena przez uczniów nauczyciela; 6.5. Klimat klasy; 6.6. Szkolny program interwencyjny. Rozdział 7. Miejsce pracy: 7.1. Przystosowanie zawodowe; 7.2. Teoria osobowości J. Hollanda; 7.3. Zadowolenie z pracy; 7.4. Kultura miejsca pracy; 7.5. Sposoby opanowania stresu; 7.6. Sytuacje zagrożenia. ozdział 8. Środowisko lokalne: 8.1. Środowisko lokalne jako czynnik socjalizacji; 8.2. Związki psychiczne; 8.3. Miasto i wieś jako środowiska wychowawcze; 8.4. Aktywność jako działanie społeczne; 8.5. Czynniki kształtujące bezpieczeństwo w środowisku lokalnym; 8.6. Zadania społeczności lokalnej. Rozdział 9. Środowisko miejsca zamieszkania: 9.1. Kryteria jakości środowiska; 9.2. Zróżnicowane percepcje środowiska; 9.3. Paradygmaty bezpieczeństwa środowiska; 9.4. Projektowanie architektoniczne; 9.5. Kontrola dostępu; 9.6. Włamania do samochodów; 9.7. Środki techniczne bezpieczeństwa budynków wielorodzinnych; 9.8. Oświetlenie; 9.9. Różne aspekty bezpieczeństwa. Rozdział 10. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym: 10.1. Edukacja w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym; 10.2. Infrastruktura drogowa; 10.3. Zasada ograniczonego zaufania; 10.4. Rola policji; 10.5. Zadania wymiaru sprawiedliwości; 10.6. Programy informacyjne; 10.7. Systemowa realizacja zasad profilaktyki; 10.8. Agresja drogowa. Rozdział 11. Postawy pokojowe i tolerancja: 11.1. Istota pacyfizmu; 11.2. Rola emocji w zachowaniach zbiorowych; 11.3. Promocja tolerancji; 11.4. Grupowe poczucie wartości; 11.5. Typy tożsamości; 11.6. Kultura tolerancji. Rozdział 12. Kultura, zaufanie i kooperacja: 12.1. Proces neutralizacji aksjologicznej i jego skutki; 12.2. Tożsamość społeczna jednostki; 12.3. Kooperatywne postawy wobec różnych grup. Rozdział 13. Promocja postaw obywatelskich: 13.1. Edukacja obywatelska; 13.2. Nadzór nad działaniami władz; 13.3. Rola szkoły w rozwijaniu kompetencji; 13.3. Polityka edukacyjna; 13.4. Znaczenie technologii informatycznej w promocji bezpieczeństwa. Rozdział 14. Postawy prospołeczne: 14.1. Etyka cnót; 14.2. Zachowania prospołeczne; 14.3. Altruizm i empatia; 14.4. Rozumowanie moralne; 14.5. Oddziaływania wychowawcze. Rozdział 15. Promocja konstruktywnych postaw ekonomicznych: 15.1. Równowaga ekonomiczna; 15.2. Nierówności ekonomiczne; 15.3. Społeczna gospodarka rynkowa; 15.4. Postawy konsumpcyjne młodzieży; 15.5. Budżet obywatelski; 15.6. Internet. Część III PROMOCJA BEZPIECZEŃSTWA - ŚRODOWISKO NATURALNE I CYWILIZACJA Rozdział 16. Ekologia: 16.1. Ogólne zagadnienia ochrony środowiska naturalnego; 16.2. Programy działania na rzecz ochrony środowiska; 16.3. Czynniki kształtujące politykę ochrony środowiska; 16.4. Turystyka a ochrona środowiska; 16.5. Promocja bezpieczeństwa w biosferze. Rozdział 17. Technosfera: 17.1. Wpływ techniki na życie człowieka; 17.2. Zagrożenia kultury przez rozwój techniki; 17.3. Zwycięzcy i przegrani; 17.4. Zmiany w psychice pod wpływem telewizji; 17.5. Zalew informacji; 17.6. Zagrożenia technologiczne a promocja bezpieczeństwa. Rozdział 18. Infosfera: 18.1. Metabolizm informacyjny; 18.2. Wielkie rewolucje w dostępie do informacji; 18.3. Samoregulacja zachowania; 18.4. Metapoznanie; 18.5. Upowszechnianie wiedzy; 18.6. Niezmienność typów temperamentu; 18.7. Skutki systemu masowego komunikowania; 18.8. Karta Etyczna Mediów; 18.9. Bezpieczeństwo systemów komputerowych. Część IV INICJATORZY I ORGANIZATORZY DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Rozdział 19. Administracja państwowa: 19.1. Etos administracji państwowej; 19.2. Godność petenta i urzędnika; 19.3. Zaufanie obywateli do organów państwa; 19.4. Europejski kodeks dobrej praktyki administracyjnej; 19.5. Elity społeczne. Rozdział 20. Działalność władz samorządowych: 20.1. Rola władz lokalnych; 20.2. Konflikt interesów; 20.3. Kodeks etyczny w samorządach; 20.4. Efektywne zarządzanie; 20.5. Przeciwdziałanie korupcji. Rozdział 21. Relacje obywateli z przedstawicielami administracji: 21.1. Stereotyp urzędnika i petenta; 21.2. Jakość relacji obywatela z władzą; 21.3. Promocja bezpieczeństwa obywateli w kontaktach z administracją; 21.4. Kształtowanie mechanizmów odpowiedzialności. Rozdział 22. Zadania policji: 22.1. Współdziałanie policji ze społeczeństwem; 22.2. Polityka społeczna wobec przestępczości; 22.3. Wcześniejsze stadia profilaktyki; 22.4. Zadania policji w realizacji community policing; 22.5. Służba patrolowa. Rozdział 23. Media: 23.1. Pojęcie mediów; 23.2. Rola telewizji w życiu indywidualnym i publicznym; 23.3. Polityka edukacyjna; 23.4. Znaczenie technologii informatycznej w promocji bezpieczeństwa. Rozdział 24. Edukacja: 24.1. Klimat w szkole; 24.2. Samoocena nauczyciela w procesie edukacyjnym; 24.3. Kompetencje nauczyciela; 24.4. Negocjacje jako metoda kontaktów nauczyciela z uczniem; 24.5. Niepowodzenia szkolne; 24.6. Tutoring. Rozdział 25. Stowarzyszenia sportowe: 25.1. Rola sportu; 25.2. Agresja w sporcie; 25.3. Badania osobowościowe sportowca; 25.4. Przestrzeganie reguł sportowych; 25.5. Sukces sportowy. Rozdział 26. Organizacje pozarządowe: 26.1. Cele organizacji obywatelskich; 26.2. Zagrożenia dla autonomii stowarzyszeń; 26.3. Formy organizacji pozarządowych; 26.4. Pomoc społeczna; 26.5. Finanse; 26.6. Programy promocji bezpieczeństwa. Rozdział 27. Organizacje międzynarodowe: 27.1. Reforma systemu funkcjonowania organizacji międzynarodowych; 27.2. Przeciwdziałanie naruszeniom prawa; 27.3. Nowe wyzwania przed organizacjami międzynarodowymi; 27.4. Problem wzajemnych relacji kulturowych; 27.5. Gospodarstwa domowe; 27.6. Stosunki międzyorganizacyjne. Część V GRUPY OBJĘTE SZCZEGÓLNYMI ODDZIAŁYWANIAMI W ZAKRESIE PROMOCJI BEZPIECZEŃSTWA Rozdział 28. Dzieci i młodzież: 28.1. Struktura potrzeb człowieka; 28.2. Rola dialogu a poczucie bezpieczeństwa; 28.3. Role społeczne nauczyciela. Rozdział 29. Kobiety: 29.1. Sytuacja kobiet; 29.2. Praca w środowiskach mieszanych; 29.3. Przeszkody w awansie zawodowym kobiet; 29.4. Przemoc wobec kobiet. Rozdział 30. Osoby starsze: 30.1. Skutki procesu starzenia; 30.2. Opieka nad osobami starszymi; 30.3. Usprawnienia pracy socjalnej; 30.4. Zagrożenia bezpieczeństwa osób starszych. Rozdział 31. Pacjenci: 31.1. Ewolucja w podejściu do istoty zdrowia; 31.2. Prawa pacjenta; 31.3. Promocja prawidłowych relacji z otoczeniem; 31.4. Działania w kierunku zmniejszenia ryzyka chorób. Rozdział 32. Osoby podejmujące próby samobójcze: 32.1. Indywidualny i społeczny wymiar zachowań suicydalnych; 32.2. Motywy podjęcia prób samobójczych; 32.3. Promocja zdrowia; 32.4. Teoria poznawczo-behawioralna. Rozdział 33. Niepełnosprawni: 33.1. Pojęcie niepełnosprawności; 33.2. Procedura orzekania o niepełnosprawności; 33.3. Uprawnienia osób niepełnosprawnych; 33.4. Zaburzenia psychiczne osób niepełnosprawnych; 33.5. Środowiskowe domy samopomocy; 33.6. Zespoły leczenia środowiskowego; 33.7. Ośrodki wsparcia społecznego. Rozdział 34. Wykluczeni z powodu ubóstwa: 34.1. Kategorie ubóstwa; 34.2. Progi ubóstwa; 34.3. System pomocy. Rozdział 36. Ofiary kryzysów emocjonalnych i rozwojowych: 35.1. "Bieg życia"; 35.2. Kryzysy w życiu; 35.3. Periodyzacja rozwoju człowieka; 35.4. Bunt dorastania; 35.5. Ocena cech dorosłości; 35.6. Trening interpersonalny. Rozdział 36. Osoby skazane i zagrożone demoralizacją: 36.1. Rola zakładu penitencjarnego w procesie resocjalizacji; 36.2. Ocena czynników wskazujących na osobowość antyspołeczną; 36.3. Zapotrzebowanie na stymulację; 36.4. Postulaty zwiększenia efektywności resocjalizacji; 36.5. Promocja bezpieczeństwa w rodzinach dysfunkcyjnych; 36.6. Świetlice z programem socjoterapeutycznym. Rozdział 37. Uzależnieni od alkoholu i hazardu: 37.1. Negatywne skutki uzależnienia od hazardu; 37.2. Metody leczenia alkoholików; 37.3. Przemoc w rodzinie alkoholików; 37.4. Nadużycie alkoholu wśród młodzieży; 37.5. Uzależenie od hazardu. Rozdział 38. Imigranci: 38.1. Podstawy prawne polityki migracyjnej; 38.2. Pomoc cudzoziemcom; 38.3. Integracja społeczna cudzoziemców. Część VI TECHNICZNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA Rozdział 39. Uwagi wstępne. Rozdział 40. Klasyfikacja urządzeń i systemów alarmowych: 40.1. Klasyfikacja systemów alarmowych; 40.2. Charakterystyka ogólna systemów sygnalizacji zagrożeń; 40.3. Zasady klasyfikacji urządzeń i systemów alarmowych; 40.4. Podstawowe kryteria klasyfikacji systemów alarmowych; 40 5. Podstawowe kryteria klasyfikacji urządzeń; 40.6. Wymagania ogólne, zasady stosowania systemów alarmowych. Rozdział 41. Zabezpieczenia techniczno-organizacyjne. Rozdział 42. Antyterrorystyczne urządzenia zabezpieczające: 42.1. Wprowadzenie; 42.2. Urządzenia rentgenowskie; 42.3. Bramki; 42.4. Inne urządzenia mechaniczno-elektryczne. Rozdział 43. Elektroniczne systemy bezpieczeństwa: 43.1. Wprowadzenie; 43.2. Systemy sygnalizacji włamania i napadu; 43.2.1. Systemy alarmowe skupione; 43.2.2. Systemy alarmowe rozproszone; 43.2.3. Systemy alarmowe mieszane; 43.2.4. Podsumowanie dotyczące konfiguracji SSWiN; 43.3. Urządzenia wchodzące w skład systemów alarmowych; 43.3.1. Centrale alarmowe; 43.3.2. Czujki alarmowe; 43.3.3. Sygnalizatory akustyczne i optyczne; 43.3.4. Zasilacze i akumulatory; 43.3.5. Manipulatory; 43.3.6. Dialery telekomunikacyjne, nadajniki, odbiorniki; jako urządzenia transmisji zdarzeń; 43.3.7. Linie wejściowe (dozorowe); 43.3.8. Linie wyjściowe; 43.3.9. Tablice synoptyczne i drukarki; 43.3.10. Informatyczny nadzór nad systemem alarmowym; 43.4. Konserwacja systemów alarmowych; 43.5. Systemy kontroli dostępu; 43.5.1. Biometryka; 43.5.2. Współpraca systemów kontroli dostępu z zabezpieczeniami mechanicznymi; 43.6. Systemy monitoringu wizyjnego; 43.6.1. Wprowadzenie; 43.6.2. Podstawowe zasady konfiguracji systemów monitoringu wizyjnego; 43.6.3. Systemy rejestracji zdarzeń; 43.6.4. CCTV IP; 43.7. Systemy Sygnalizacji Pożarowej; 43.7.1. Elektroniczny system sygnalizacji pożarowej dla pojazdów ruchomych; 43.8. Integracja systemów alarmowych; 43.8.1. Wprowadzenie; 43.8.2. Przykłady integracji elektronicznych systemów bezpieczeństwa; 43.8.3. Budynek inteligentny; 43.9. Zasady doboru systemów zabezpieczeń do określonych obiektów; 43.9.1. Wprowadzenie; 43.9.2. Zasady doboru zabezpieczeń. Rozdział 44. Przyszłościowe rozwiązania systemów bezpieczeństwa. Rozdział 45. Zakończenie i wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI Kolejny, podwójny LX/2–3 tom „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce miejskiej. Przedstawiciele różnych ośrodków akademickich prezentują teksty, dla których wspólnym mianownikiem jest idea kulturowego pejzażu współczesnego środowiska miejskiego. Jedną z przewodnich myśli zawartych w niniejszym zbiorze stanowi teza, że współczesne miasto, powiązane z gospodarką globalną, jest konceptualizowane w kategoriach dynamicznej,płynnej i zmiennej struktury, dla której wymiar kulturowy staje się równie istotny jak wymiar ekonomiczny. Jednakże zawarte w tomie analizy znacznie wykraczają poza wąsko ujmowany kulturowy paradygmat socjologii miasta. Są próbą określenia sposobu, w jaki dzisiejsze miasta odpowiadają na najpilniejsze potrzeby współczesnego świata, będąc głównymi przestrzeniami tworzenia globalnych przepływów, materializujących się w konkretnych lokalizacjach. Zmiana w postrzeganiu roli czasu i przestrzeni polega na ich oddzieleniu i kompresji, co prowadzi do kolejnego pytania o rolę miejsca w budowaniu tożsamości jednostkowej i grupowej. Niezależnie bowiem od „mechanizmów wykorzeniających” ludzie wciąż poszukują podstaw identyfikacji i przynależności, usiłując odnaleźć je w miejscach, wokół których ogniskuje się życie społeczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej