Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(25)
Autor
Badora Sylwia
(3)
Matyjas Bożena
(2)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bielecka Elżbieta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gumienny Beata
(1)
Jedlewska Barbara
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Krajewska Beata
(1)
Kromolicka Barbara
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwak Anna
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Noszczyk-Bernasiewicz Monika
(1)
Palak Zofia
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Roter Adam
(1)
Róg Anna
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Urban Bronisław
(1)
Węgierski Zbigniew
(1)
Świtka Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Pedagogika opiekuńcza
(10)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Dziecko
(8)
Opieka społeczna
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Domy dziecka
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Rodzina
(5)
Młodzież
(4)
Patologia społeczna
(4)
Rodzina zastępcza
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Sieroctwo społeczne
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Wychowanie
(3)
Agresywność
(2)
Kuratela
(2)
Ludzie starzy
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Adopcja
(1)
Alkoholizm
(1)
Autorytet
(1)
Bezrobocie
(1)
Dom dla Dzieci "Nasza Chata" (Przemyśl)
(1)
Domy dziecka rodzinne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Etyka społeczna
(1)
HIV
(1)
Internet
(1)
Kibice
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kształcenie
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Narkomania
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Oświata
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika penitencjarna -- materiały konferencyjne
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody -- Polska
(1)
Pedagogika specjlana
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pielęgniarstwo społeczne
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Postawy
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Probacja (prawo)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Sieroctwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Służba więzienna -- psychologia -- materiały konferencyjne
(1)
Służba więzienna -- socjologia -- Polska -- od 1989 r. -- materiały konferencyjne
(1)
Towarzystwo "Nasz Dom"
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Wartość
(1)
Więźniowie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Zręby teoretycznych refleksji z obszaru współczesnej pedagogiki społecznej, Zerwanie i nieciągłość-atrybuty procesu instytucjonalizacji i dyscyplinaryzacji pedagogiki społecznej w Polsce, Pedagogika społeczna-pytania o tożsamość i przyszłość, Warunki uczsastnictwa społecznego-pytanie o perspektywę pedagogiki społefcznej, Pedagogika społecxna w początkach XXI wieku:perspektywa integracji i społeczeństwa ryzyka, Kręgi tematyczna badań i analiz pedagogów społecznych okresu transformacji, Wybrane konteksty liberalizmu i społeczeństwa obywatelskiego w refleksji społecznej początków XXI wieku, Wybrane przykłady współpracy międzynarodowej rodzimych ośrodków akademickich w latach 1990-2005, Zmiany w naukach o wychowaniu po 1990 roku w Republice Czeskiej, Norma w zajemności w życiu społecznym w perspektywie pedagogiki społecznej, Narodziny i rozwój polskiej pedagogiki społecznej-refleksje o drogach rozwoju promocji naukowych, Szkoła Poznańska-między socjologią wychowania a pedagogiką społeczną, 2. Nowa rzeczywistość społeczna jako szczególna sytuacja badawcza doby transformacji, Nowe problemy metodologiczne oraz dylematy badaczy w eksplikacjach lokalnych środowisk wychowawczych w okresie zmiany społecznej, Formuły metodologiczne w analizach zjawisk przemocy występujących w środowisku lokalnym, Opcje metodologiczne w badaniach poradoznawczych, Dylematy i problemy w badaniu zachowań ryzykownych, O interpretacji i wyjaśnieniu naukowym w badaniach w ramach nauk społecznych, 3. Pomoc społeczna a profesjonalna praca socjalna, Praktyczne odniesienia pedagogiki społecznej-refleksje nad działaniem zawodowym, Budowa kultury socjalnej jako zadanie pedagogiki sopołecznej, Koncepcje polskiej pedagogiki społecznej jako inspiracje dla europejskiej pracy socjalnej, Wokół aktualnych pytań dotyczących teorii i praktyki socjalnej w Republice Słowackiej, Szkoła a praca socjalna w Słowacji-stan aktualny, Kształtowanie tożsamości zawodowej jako zadanie rozwojowe okresu adolescencji, Proces instytucjonalizacji zawodu i kształtowania profesjonalnej tożsamości na przykładzie grupy zawodowej logopedów, Pedagog a klient w sytuacji konfilktu, 4. Patologia i upośledzenie społeczne.Wybrane przykłady marginalizacji i wykluczenia społecznego, Pedagogika społeczna wobec syndromu "niepewnego jutra", Pedagogika społeczna w obliczu patologicznych wymiarów życia społecznego, Zagrożenia występujące wśród młodzieży na przykładzie przestępczości nieletnich, Socjalizacyjne konteksty konstruowania i społecznej kwalifikacji przestępczej biografii, Psychospołeczneuwarunkowania agresji jako wyznacznik oddziaływań interwencyjnych, Sytuacja zdrowotna bezdomnych, Rodzima pedagogika społeczna wobec bezrobocia i marginalizacji społecznej, Pedagogika społeczna i jaj kompensacyjny wymiar w odniesieniu do więźniów i ich rodzin, Starość jako problem i zagadnienie badań polskiej pedagogiki społecznej, Rodzima pedagogika społeczna wobec bezrobocia i marginalizacji społecznej Common Ground-przykład pomocy imigrantom i azylantom w Wielkiej Brytanii, 5. Empiryczne egzemplifikacje ciągłości i zmiany rodzimej rzeczywistości (raporty i doniesienia badawcze), Czas wolny w obszarze zaintereswoania pedagogiki społecznej okresu transformacji, Dziecko i dzieciństwo w zróżnicowanych środowiskach współczesnej Polski jako problem badawczy polskiej pedagogiki społecznej, Istota autorytetów w zmieniającym się społeczeństwie-doniesienie z badań empirycznych, Yuppie,milkie,bobo,yettie czyli nowe wzory osobowe w Polsce, Integrowanie wsparcia społecznego dziecka i ropdziny zastępczej wyzwaniem społecznym w Polsce (refleksje teoretyczno-badawcze)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp: Pedagogika społeczna w dobie transformacji ustrojowych i wizji naukowych: 1. Tło i zarys pedagogiki systemowej; 2. Od dezintegracji po dezintegracje pozytywną do integracji pedagogiki; 3. Integrowanie pedagogiki społecznej: humanistyczne potrzeby a szanse; 4. Profilaktyka trudności wychowawczo-opiekuńczych i pomocowych- dezintegracja pozytywna; 5. Zadania społeczne, wychowawcze i opiekuńcze pedagogów; Uogólnienie: wyzwania a perspektywy modernizowania integracji i pedagogiki społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej / red. nauk. Mieczysław Adamczyk ISSN 1234-7604 ; Nr 93)
1. Rodzina jako środowisko życia dziecka i przestrzeń dzieciństwa, 2. Wypełnianie funkcji i zadań opiekuńczo-wychowawczych przez rodzinę, 3. Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku loklanym, 4. Rodzina i sieroctwo społeczne - ujęcie teoretyczne i empiryczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Młode pokolenie - diagnozy, prognozy. Człowiek wobec biologicznych i psychologicznych zagrożeń końca XX wieku; Samotność małolata - jak kręgi na wodzie; Zagrożenia młodzieży w sferze realizacji aspiracji edukacyjnych; O społecznym rodowodzie zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Fałszywa rola resocjalizacji nieletnich przestępców czynów karalnych przeciwko życiu i zdrowiu (art. 156 k.k. i art. 158 k.k.); Instytucjonalne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci w placówkach opiekuńczych; Dziecko w przedszkolu - władza, przemoc, tłok; Dzieci i młodzież a problem nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii; Zachowania antyzdrowotne młodzieży - zagrożenie zdrowia i rozwoju; Dominacja kultury "obrazkowej" jako zagrożenie dla uczestnictwa młodzieży w kulturze "wyższego rzędu"; Szanse i zagrożenia młodzieży w sytuacji jednoczące j się Europy (Przyczynek do dyskusji nad stanem świadomości młodzieży); Zagrożenia współczesnego świata w percepcji studentów pedagogiki wieku dziecięcego; Studenci wobec problemu patologicznych zachowań dzieci i młodzieży (Komunikat z badań); Wiedza potoczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego na temat zagrożeń dzieci i młodzieży oraz możliwości ich przezwyciężania. 2. Pokonać zło. Edukacyjne możliwości. Poetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki; Homo construens - "człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami; Dzieci i młodzież w społeczeństwie ryzyka; Kierowanie własnym rozwojem przez młodzież. Konteksty teoretyczne; Edukacyjne dylematy dialogu - przesłanki teoretyczne i realia; Badania nad młodzieżą - refleksje z perspektywy teoretyczno-metodologicznej; Dziecko i miłość muszą zaistnieć na politycznej mapie świata; O radzeniu sobie przez młodzież z własnymi problemami. Z doświadczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; Pedagog szkolny i nauczyciel wobec problemu dziecka krzywdzonego w rodzinie; Ocenianie szkolne wspomaganiem rozwoju; Sport dzieci i młodzieży inspiracją pozytywnych zachowań. Założenia a rzeczywistość; Uczniowie przeciwko agresji (Z doświadczeń Szkoły Podstawowej nr 3 w Swarzędzu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Socjalizacja i jej zaburzenia; R.2 Wykolejenie społeczne jako efekt wadliwej integracji wartości i postaw; R.3 Metodologiczne podstawy badań własnych; R.4 System wartości nieletnich w różnych stadiach wykolejenia społecznego; R.5 Postawy nieletnich w różnych stadiach wykolejenia; R.6 Interpretacja i dyskusja wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Instytucje oświatowo- wychowawcze; 2. Placówki kształcenia specjalnego; 3. Podmioty resocjalizacyjne; 4. Instytucje opiekuńczo-wychowawcze; 5. Instytucje pomocy społecznej; 6. Podmioty wielofunkcyjne; 7. Organizacje pozarządowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Opieka nad dzieckiem osieroconym w literaturze. 2. Formy kompensacji sieroctwa. 3. Wychowawca - opiekun. 4. Analiza wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Reforma systemu opieki zastępczej: analiza podstawowych sfer działań. Ekspertyzy. Reforma systemu opieki zastępcze. Założenia a rzeczywistość. Zmiany założeń opieki zastępczej - zwrot w kierunku rodziny. Opieka zastępcza nad dzieckiem a praca socjalna, czyli o niedostatkach zreformowanego systemu pomocy społecznej w Polsce. Część II: Proces usamodzielnienia wychowanków placówek socjalizacyjnych i rodzin zastępczych. Badania. Kreatorzy procesu usamodzielnienia. Wychowanek domu dziecka jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wychowanek rodziny zastępczej jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wychowanek rodzinnego domu dziecka jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wnioski i rekomendacje. Formy wsparcia systemu opieki zastępczej. Komentarze i opinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sieroctwo jako problem dziecka i społeczeństwa: Sieroctwo jako problem pedagogiczny; Choroba sieroca - jej etapy, przebieg i skutki; Tożsamość dzieci osieroconych; Nasciturus jako podmiot prawa. 2. Organizacja opieki i systemu wparcia dziecka i rodziny w środowisku lokalnym: Polski system opieki nad dzieckiem; Organizacja placówek wsparcia dziennego działających w środowisku lokalnym (na przykładzie Tarnobrzega); Wybrane aspekty organizacji i funkcjonowania internatów i burs szkolnych; Klimat społeczny placówek internatowych; Opieka nad dziećmi w rodzinach zastępczych Powiatu Tarnobrzeskiego; Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych placówki socjalizacyjnej (na przykładzie Domu Dziecka w Skopaniu); Organizacja i funkcjonowanie warsztatów terapii zajęciowej w Tarnobrzegu; Tradycje opieki nad dziećmi osieroconymi w Powiecie Tarnobrzeskim (na przykładzie ochronki w Mokrzyszowie). 3. Niektóre aspekty rozwiązywania problemów sieroctwa w lokalnej praktyce opiekuńczo-wychowawczej: Działalność ośrodka adopcyjno-opiekuńczego na rzecz łagodzenia skutków sieroctwa; Małe dzieci w obliczu sieroctwa (z doświadczeń pracowników Domu Dziecka w Stalowej Woli); Terapia dzieci dotkniętych problemem sieroctwa; Kurator zawodowy wobec problemu sieroctwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Idea wiosek dziecięcych SOS na świecie i w Polsce; 2. Organizacja wiosek dziecięcych SOS w Polsce; 3. Pedagogiczne aspekty funkcjonowania wiosek dziecięcych SOS; 4. Rozwój więzi społecznej oraz przebieg procesów społecznych w zbiorowościach posiadających w swej strukturze wioski dziecięce SOS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Formy opieki i pomocy rodzinie: 1. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny; 2. Instytucje wsparcia; 3. Instytucje interwencji kryzysowej; Cz. II. Formy opieki nad dziećmi dziećmi młodzieżą: 1. Placówki wsparcia dziennego; 2. Rodzinne formy opieki; 3. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego; 4. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego; 5. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego; 6. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym; 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego; Cz. III. Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi: 1. Formy kreacyjne; 2. Formy wsparcia i opieki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Aksjologiczne, prawne i pedagogiczne aspekty probacji. Rodzina jako przedmiot i podmiot probacji. Pragmatyczne i techniczne aspekty kurateli sądowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja i kultura - aktualne problemy i wyzwania, 2. Animacja społeczno-kulturalna jako metoda edukacji, 3. Animatorzy kultury lat'90: osobowość - kompetencje - działalność edukacyjna, 4. Projekt optymalizacji działań w zakresie edukacji kulturalnej środowisk lokalnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 502)
1. Niedostosowanie społeczne i niepowodzenia szkolne jako problem społeczno-edukacyjny; 2. Metodologia badań własnych; 3. Symptomy niedostosowania społecznego w świetle prowadzonych badań; 4. Niepowodzenie szkolne uczniów szkół gimnazjalnych; 5. Związek niedostosowania społecznego z niepowodzeniami szkolnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoba wychowanka jako podmiot wychowania 2. Młodzież niedostosowana społecznie 3. Powstanie, rozwój i zadania kurateli sądowej 4. Powstanie metody casework oraz jej zastosowanie w pracy kuratora 5. Koncepcja i metody badań 6.Rozmowa wychowawcza 7. Rozmowa kuratora z nieletnim na podstawie badań 8. Kontrakt i związane z nim problemy 9. Praktyczne zastosowanie kontraktu w prowadzonych badaniach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika a socjologia wychowania. Konfrontacje polsko-brytyjskie; Pedagogika a ekonomia. Rozwój życia gospodarczego na tle rozwoju nauk o wychowaniu; Ubóstwo jako efekt nierówności społecznych; Asynchronizacja rozwoju, ubóstwo i marginalizacja. Wykluczenie społeczne w bilansie polskiej transformacji; Teorie modernizacji a kształtowanie środowisk wychowawczych w warunkach zmiany społecznej; Świat instytucji w warunkach dążenia do demokracji, a teorie i poglądy E. Goffmana, R. Mertona, i M. Webera; Zmiana społeczna, a kultura i edukacja - próby diagnozy; Emancypacja społeczna a kłopoty z instytucjonalizowaniem się edukacji jutra; Dylematy reform systemu edukacji w Polsce w kontekście priorytetów oświatowych Unii Europejskiej; Proces socjalizacji dzieci - dzieciństwo jako kategoria społeczna; Między socjologią a pedagogiką. Obie dyscypliny w obliczu zmieniającej sie współczesności; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogiczno-psychologiczny kontekst sieroctwa społecznego, 2. Dom dziecka jako forma kompensacji sieroctwa społecznego, 3. Działalność Towarzystwa "Nasz Dom", 4. Dom dla dzieci "Nasza Chata" w Przemyślu, 5. Grupa Usamodzielniająca, 6. Grupa Małych Dzieci - miejsce schronienia i opieki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Koncepcje opieki : 1. Opieka międzyludzka w pedagogice - wybrane zagadnienia, 2. Społeczno-opiekuńcza aktywność kościoła katolickiego w Polsce. Refleksje pedagogiczno-społeczne, 3. Opieka w pielęgniarstwie, 4. Rodzina jako szczególny podmiot opieki pielęgniarskiej. Cz.II Zawody opiekuńcze: pracownicy socjalni i pielęgniarki: 5. Pracownik socjalny - zmiany koncepcji zawodu i problemy pracy zawodowej, 6. Pracownicy socjalni, 7. Podopieczni pracowników socjalnych, 8. Praca socjalno-wychowawcza pielęgniarek w świetle opinii hospitalizowanych pacjentów, 9. Marginalizacja zawodu pielęgniarki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika wobec społecznych problemów- w kręgu koncepcji i inspiracji: Normalność i nienormalność w pedagogice; Pedagogika humanistyczna: problemy socjalne i patologie społeczne; Problem patologii społecznej- dezintegracja świata wartości- implikacje dla pedagogiki; Wzory osobowe i autorytety cenione przez młodzież; Przestępczość a organizacyjne, społeczne i edukacyjne funkcje szkoły; Pedagogiczno-kulturowe uwarunkowania percepcji śmierci u dzieci i młodzieży; Pedagogika dziecięcego talerza: aspekt teoretyczny, dydaktyczny i socjalny; 2. Uwarunkowania zagrożeń rozwoju i zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży: Charakterystyka okresu dojrzewania- prawidłowości i zagrożenia; Młodzieńczy kryzys tożsamości a ryzyko uzależnień; Zagrożenia w kształtowaniu się więzi osobowych w głównych środowiskach życia dziecka; Dezorganizacja życia rodzinnego a przestępczość nieletnich; Identyfikacja sukcesów w procesie dokonywania wyborów przez młodzież z różnych środowisk jako potencjalny czynnik szansy lub marginalizacji życiowej; Wpływ uwarunkowań biopsychicznych na zachowania dewiacyjne dzieci i młodzieży; Podatność młodych ludzi na wpływ grup kultowych a wybrane zmienne osobowościowe. Doniesienie z badań pilotażowych; Uwarunkowania międzyrówieśniczej przemocy szkolnej; Czy morderstwa na ekranie to patologia; 3. Problemy opieki i pomocy: Pedagogika wobec problemów opieki instytucjonalnej; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Rodzina zastępcza spokrewniona- przyczyny jej tworzenia oraz najczęściej występujące problemy wychowawcze; Współpraca z rodzinami biologicznymi jako jeden z pedagogicznych aspektów funkcjonowania Wiosek Dziecięcych SOS; Wychowawca placówki socjalizacyjnej (domu dziecka) wobec wyzwań współczesności; Samotność dzieci w opiece paliatywnej (na podstawie opinii personelu medycznego0; Pedagogiczne aspekty opieki paliatywnej- poszukiwania nowych rozwiązań; Wykluczenie społeczne jako problem pacjentów hospicjów stacjonarnych; 4. Problemy resocjalizacji i profilaktyki: Niekonsekwencja wychowawcza rodziców w percepcji młodzieży niedostosowanej społecznie; Działania profilaktyczne w pracy socjalnej wobec rodzin problemowych; Przestępczość wśród młodzieży na Ukrainie efektywność pracy profilaktyczno-wychowawczej; Dolegliwość kary pozbawienia wolności odczuwana przez skazane kobiety; Socjalne i resocjalizacyjne aspekty działalności współczesnych burs i internatów szkolnych; Rola internatu w profilaktyce zaburzeń zachowania młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wsparcie społeczne w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością: Dylematy wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością; Rola kompetencji (dyspozycji instrumentalnych i osobowościowych) pedagogów specjalnych we wsparciu osób rehabilitowanych i resocjalizowanych; Postawy nauczycieli wobec kształcenia integracyjnego a wsparcie pedagogiczne; Relacje interpersonalne w procesie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych; Ryzyko osłabienia wsparcia społecznego jako podstawowy dylemat współczesnej rehabilitacji; Społeczne wspieranie osób niepełnosprawnych w procesie ich integracji; Problemy pedagogicznego wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie społecznego funkcjonowania w klasie szkolnej; Interdyscyplinarna wiedza jako punkt wyjścia do właściwej opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym; Społeczne wsparcie studentów niesłyszących w społeczności akademickiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; Sytuacja społeczno-ekonomiczna osób niesłyszących; Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności a wieloaspektowość wsparcia; Wsparcie osób niepełnosprawnych i ich rodzin w placówkach Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym; Wykorzystanie osiągnięć dydaktyki w kształceniu uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Turnus rehabilitacyjny dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi jako jedna z form społecznego wsparcia; Warsztaty terapii zajęciowej w rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Elementy sieci wsparcia społecznego nauczycieli w środowisku profesjonalnym; Wspieranie osób niepełnosprawnych w procesie rehabilitacji; Dylematy diagnozy i pomiaru efektów wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko z Zespołem Downa; Wspólnoty "Wiary i Światła" jako grupy wsparcia osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich opiekunów; Prawnoadministracyjne i społeczne formy pomocy osobom niepełnosprawnym i rodzinom; 2. Wsparcie społeczne a efektywność resocjalizacji penitencjarnej: Wsparcie społeczne a efektywność resocjalizacji penitencjarnej; Wspomaganie psychopedagogiczne i formalnoprawne pedagogów i podopiecznych z wolnościowych i zakładowych instytucji resocjalizacyjnych; Kontrowersje wokół roli samooceny w procesie wykolejenia i resocjalizacji; Wsparcie społeczne młodzieży zażywającej środki odurzające; Postawy młodzieży wobec zjawiska uzależnień jako wyznacznik działalności profilaktycznej; Psychologiczne aspekty terapii sprawców nadużyć seksualnych wobec dzieci; Podkultura "grypsujących" jako grupa wsparcia w warunkach izolacji więziennej; Przemoc w percepcji nieletnich przestępców; profil osobowości rodzinnych kuratorów sądowych oraz czynniki redukujące satysfakcję z pracy- komunikat z badań; Działalność duszpasterstwa więziennego- możliwości i ograniczenia; Czy rzeczywiście bezkarni? O odpowiedzialności nieletnich sprawców przestępstw; Działalność resocjalizacyjna zakładu karnego typu półotwartego; Wsparcie społeczne osób uzależnionych od alkoholu objętych terapią; Niedomagania pomocy postpenitencjarnej wobec wyzwań współczesnej rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej