Form of Work
Książki
(77)
Czasopisma
(5)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Status
only on-site
(73)
available
(42)
Branch
Wypożyczalnia
(42)
Czytelnia
(73)
Author
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Dykcik Władysław
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Palak Zofia
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Badora Sylwia
(2)
Baran Jolanta
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Doroszewska Janina
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karpińska Anna
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Klinik Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewicka Agnieszka
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Nycz Edward
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rongies Witold
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Wilczyńska Sylwia
(2)
Wrońska Marta
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Zielińska Jolanta
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Alexová Milena
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Marek
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Draus Jan
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Durek Iwona
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dycht Marzena
(1)
Dębińska-Rudy Ewa
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Forma Paulina
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Godawa Szymon
(1)
Gomola Joanna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Herman Ewa
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jabłonkowska Jolanta Barbara
(1)
Juříková Jana
(1)
Kabaciński Rafał
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Piotr
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kapica Marian (1934-)
(1)
Karandashev Yuri
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(55)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(85)
Language
Polish
(85)
Subject
Pedagogika specjalna
(74)
Niepełnosprawni
(25)
Dziecko niepełnosprawne
(21)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Dziecko głuche
(9)
Pedagogika
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Nauczyciele
(8)
Dziecko niewidome
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Surdopedagogika
(6)
Szkolnictwo
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko upośledzone
(5)
Komputery
(5)
Ludzie starzy
(5)
Nauczanie
(5)
Rehabilitacja (med.)
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Dziecko niedowidzące
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Młodzież
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(3)
Głusi
(3)
Kształcenie
(3)
Muzykoterapia
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie
(3)
Biblioterapia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko trudne
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Internet
(2)
Jakość życia
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Logopedia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawni ruchowo
(2)
Niewidomi
(2)
Opieka społeczna
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Pedeutologia
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Samobójstwo
(2)
Sens życia
(2)
Studenci
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Cele wychowania
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnoza
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Domy dziecka
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Subject: work
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Subject: time
1989-
(3)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Praca zbiorowa
(2)
Domain
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
85 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-7072-397-7
Prekursorzy i twórcy polskiej pedagogiki specjalnej: Józefa Joteyko, Maria Grzegorzewska, Franciszek Jakub Falkowski. Tyflopedagogika: Róża Czacka, Włodzimierz Dolański, Zofia Sękowska. Olifrenopedagogika: Kazmimierz Kirejczyk. Surdopedagogika: Tytus Benni. Pedagogika terapeutyczna: Janina Doroszewska, Aleksanda Hulek. Pedagogika resocjalizacyjna: Otton Lipkowski, Stanisław Jedlewski, Czesław Czapów. Pedagogika korekcyjna. Pomoc logopedyczna: Wacław Otłuszewski, Aleksandra Mitrinowicz-Modrzejewska, Halina Koneczna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-1714-8
1. Nauczyciel szkoły specjalnej w literaturze przedmiotu, 2. Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej, 3. Opis badań własnych, 4. Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych, 5. Hierarchia wartości nauczycieli szkół pedagogicznych a ich postawy pedagogiczne, 6. Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 70)
ISBN: 83-226-1571-X
1. Ogólne podstawy pedagogiki specjalnej, 2. Metodologia pedagogiki specjalnej, 3. Teoria komunikacji upośledzonych, 4. Rehabilitacja wychowawcza, 5. Szkoły specjalne i instytucje wychowawcze (organizacja, zarządzanie), 6. Pedagogika specjalna porównawcza (komparatystyczna), 7. Pedagogika specjalna, 8. Z zagadnień dziedzin szczegółowych pedagogiki specjalnej, 9. Pedagogika resocjalizacyjna - osób z zaburzeniami psychospołecznymi
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-189-0
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2010. - 148 s. : schem.; tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7587-189-0
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-379-5
Pedagogika specjalna w procesie zmiany- od Historii szaleństwa Michaela Foucaulta do Końca człowieka Francisa Fukuyamy; Ku paradygmatyczności dyscyplin naukowych; 1. Tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością: Rehabilitacja człowieka niepełnosprawnego; Szkoła w dynamicznej fazie przejścia- zaniechania i absurdy; Dziecko niepełnosprawne w integracji szkolnej; Wychowanie- pedagogika specjalna w odwrocie; 2. Pedagogika specjalna i ryzyko paradygmatycznych uzgodnień: Terminologiczna reprezentacja paradygmatów pedagogiki specjalnej; Zdiagnozowana odmienność jako podłoże konstrukcyjne paradygmatu; Paradygmaty a uzgodnienia społeczne na temat niepełnosprawności; Ryzyko konstruowania wiedzy o osobach niepełnosprawnych w pedagogice specjalnej; 3. Paradygmaty pedagogiki specjalnej: Paradygmatyczne poszukiwania w pedagogice specjalnej; Paradygmatyczne dezaktualizacje- biologizm i rehabilitacja; Paradygmatyczne kłopoty z integracją; Paradygmatyczne aktualizacje w pedagogice specjalnej: Paradygmat społeczny niepełnosprawności; Paradygmat normalizacji środowiska; Paradygmat emancypacyjny; Pedagogika specjalna w zmianie paradygmatycznej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-742-7
Pedagogika specjalna w procesie zmiany - od Historii szaleństwa Michaela Foucaulta do Końca człowieka Francisa Fukuyamy; Ku paradygmatyczności dyscyplin naukowych; 1. Tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością: Rehabilitacja człowieka niepełnosprawnego; Szkoła w dynamicznej fazie przejścia- zaniechania i absurdy; Dziecko niepełnosprawne w integracji szkolnej; Wychowanie- pedagogika specjalna w odwrocie; 2. Pedagogika specjalna i ryzyko paradygmatycznych uzgodnień: Terminologiczna reprezentacja paradygmatów pedagogiki specjalnej; Zdiagnozowana odmienność jako podłoże konstrukcyjne paradygmatu; Paradygmaty a uzgodnienia społeczne na temat niepełnosprawności; Ryzyko konstruowania wiedzy o osobach niepełnosprawnych w pedagogice specjalnej; 3. Paradygmaty pedagogiki specjalnej: Paradygmatyczne poszukiwania w pedagogice specjalnej; Paradygmatyczne dezaktualizacje- biologizm i rehabilitacja; Paradygmatyczne kłopoty z integracją; Paradygmatyczne aktualizacje w pedagogice specjalnej: Paradygmat społeczny niepełnosprawności; Paradygmat normalizacji środowiska; Paradygmat emancypacyjny; Pedagogika specjalna w zmianie paradygmatycznej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-959-4
Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji; Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej; Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-04-00318-X
1. Ogólny zakres problematyki pedagogiki specjalnej; 2. Jednostka odchylona od normy; 3. Drogi adaptacji jednostki odchylonej od normy (ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci i młodzieży).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
ISBN: 83-7441-334-4
1. Komputerowa diagnostyka i terapia pedagogiczna - uwagi wstępne 2. Kogniwistyka a poznanie wzrokowe. Próby kompensacji dysfunkcji narządów wzroku przy zastosowaniu narzędzi technologii informacyjnej 3. Internet jako element strategii współpracy z nauczycielami w ramach badań nad czynnikami istotnymi w nabywaniu wybranych podstawowych umiejętności szkolnych przez słabo widzące dzieci, uczące się w pierwszych klasach w ogólnodostępnych szkołach podstawowych 4. Internet a niewidomi 5. Podręczniki dla niewidomych i słabo widzących dzieci oraz młodzieży - problem edukacyjny 6. Technologia informacyjna w diagnozie i terapii sprawności ortograficznej dzieci z uszkodzeniem słuchu 7. Rozwój technologii informacyjnej szansą dla osób niepełnosprawnych 8. Praktyka komputerowej diagnostyki i terapii pedagogicznej 9. B. Michał - czyli przekraczać bariery
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88149-65-2
1. Przedmiot zainteresowań pedagogiki leczniczej i jego przemiany. 2. Koncepcje psychologiczne i socjologiczne choroby i niesprawności ruchowej. 3. Stkutki przewlekłych chorób w rozwoju dzieci. 4. Psychospołeczne problemy dzieci i młodzieży niepełnosprawnej ruchowo. 5. Hospitalizacja - jej przemiany i zagrożenia dla rozwoju dzieci. 6. Problemy emocjonalne rodziców dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 7. Problemy opiekuńczo-wychowawcze rodziców dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 8. Problemy edukacyjne dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-922456-1-X
1. Wybrane przejawy patologii społecznej: Współczesne tendencje w rozwoju zjawisk patologii społecznej wśród młodzieży; zachowania dewiacyjne o wysokim potencjale kryminogennym; Przemoc w relacjach rówieśniczych w szkole, w opiniach uczniów; Używanie środków odurzających przez młodzież szkolną; Młodzież akademicka wobec zjawiska alkoholizmu; Niedostosowanie społeczne młodzieży należącej do subkultury blokers; Postawy wychowawcze jako determinanty przystosowania społecznego dzieci; 2. Uwarunkowania i koncepcje oddziaływań resocjalizacyjnych: Resocjalizacja- ku środowisku wolnościowemu; Twórcza resocjalizacja w środowisku otwartym. Koncepcja heurystyczna; Światopogląd, aksjologia, wychowanie, resocjalizacja; Ewolucje zaburzeń w zachowaniu a profilaktyka i resocjalizacja w środowisku otwartym; "Społeczne hartowanie" jako forma profilaktyki wychowania resocjalizacyjnego; Resocjalizacja w środowisku otwartym- międzynarodowe standardy, ustawodawstwo polskie i praktyka ostatnich lat; 3. Praktyka i projekty oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym: Metodologiczne odrębności profilaktyki społecznej i resocjalizacji w środowisku społecznym; Rodzinne domy terapeutyczne- propozycją modelowego systemu opiekuńczo- wychowawczego dla osób niedostosowanych społecznie; Edukacja do resocjalizacji w środowisku otwartym- doświadczenia studentów polskich i niemieckich- Projekt Wspólna nauka; Środowiskowe formy pomocy osobom z zaburzeniami w przystosowaniu; Integracja osób niedostosowanych społecznie ze środowiskiem otwartym- pułapki i możliwości; Wykorzystanie unikatowych technik plastycznych w resocjalizacji w środowisku otwartym; Dzieci ulicy- potrzeby i możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych; Metodyka pracy wychowawcy podwórkowego wśród "dzieci ulicy"; Progam STACJA jako alternatywna forma pomocy dzieciom ulicy; Rola pedagoga szkolnego w pracy resocjalizacyjnej z dziećmi i młodzieżą; Syrvival, czyli sztuka przetrwania- możliwości wykorzystania programu w resocjalizacji; Projekt MUR jako propozycja oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; Sposoby zabezpieczeń społecznych przed przestępcami seksualnymi; Praca korekcyjna z nastolatkami wykorzystującymi seksualnie; Działalność Misji Dworcowych elementem przeciwdziałania procederowi handlu kobietami i dziećmi w Polsce (1918-1939); System pracy z ofiarami handlu kobietami w fundacji La Strada; Mediacja jako jeden z obszarów działań pedagoga resocjalizacyjnego; Wykorzystanie kompetencji pedagoga resocjalizacyjnego w noclegowni dla bezdomnych- kilka refleksji praktyka; Pomoc na odległość czyli Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie "Niebieska linia"; Geneza i rozwój alternatywnych sposobów postępowania wobec kary izolacyjnej; Kuratela sądowa- możliwości i ograniczenia; Praca z indywidualnym przypadkiem jako model pracy kuratora sądowego; 4. Problemy pedagogiki specjalnej: Organizacja kształcenia specjalnego dzieci po wejściu Polski do UE; Integracyjny potencjał społeczności dziecięcych w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-258-0
1. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, 2. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy oligofrenopedagogiki, 3. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy tyflopedagogiki, 4. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy surdopedagogiki, 5. Pedagogika specjalna szczegółowa: wprowadzenie do pedagogiki terapeutycznej, 6. Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-19428-4
Zawiera: Wprowadzeni. Dookreślanie znaczeń i budowanie systematyki dydaktyki specjalnej. Rozdział 1 DYDAKTYKA SPECJALNA W POSZUKIWANIU WZORCÓW – WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W EDUKACJI ŹRÓDŁEM UOGÓLNIAJĄCYCH INSPIRACJI: 1.1. Wzorzec pierwszy – edukacja z równym prawem dostępu; 1.2. Wzorzec drugi – edukacja zróżnicowana; 1.3. Wzorzec trzeci – edukacja do uczestniczenia; 1.4. Wzorzec czwarty – edukacja diagnostyczna; 1.5. Wzorzec piąty – edukacja ku podmiotowości; 1.6. Wzorzec szósty – edukacja w integrującej przestrzeni; 1.7. Wzorzec siódmy – edukacja w harmonizowaniu; 1.8. Wzorzec ósmy – edukacja profesjonalna; 1.9. Wzorzec dziewiąty – edukacja wyzwalająca; 1.10. Wzorzec dziesiąty – edukacja z optymizmem pedagogicznym. Rozdział 2 WZORCE DYDAKTYKI SPECJALNEJ – BUDOWANIE KONSTRUKTU WYJAŚNIAJĄCEGO RZECZYWISTOŚĆ EDUKACYJNĄ: 2.1. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŃ – potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy; 2.2. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń; 2.3. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL – profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny. Rozdział 3 KANONY DYDAKTYKI SPECJALNEJ – WYŁONIENIE, NAZWANIE I IMPLIKACJA BADAWCZA: 3.1. Różnicowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŃ; 3.2. Dostosowywanie – ze względu na kategorię edukacyjną WARUNKU; 3.3. Harmonizowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej NAUCZYCIEL; 3.4. Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej – systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych. Rozdział 4 PRAWIDŁOWOŚCI DYDAKTYCZNE I RÓŻNORODNOŚĆ W EDUKACJI – OD ŹRÓDEŁ DO AKTUALNYCH KONCEPCJI: 4.1. Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania–uczenia się – tradycja i aktualne poszukiwania; 4.2. Kilka wątków historycznych – od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalnej jako dyscypliny naukowej; 4.3. Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych – między 1978 a 2005 rokiem; 4.4. Specjalne potrzeby edukacyjne – próba redefinicji i zarysowania koncepcji; 4.5. Jedność w różnorodności – zróżnicowany system edukacji dla wszystkich. Rozdział 5 STAŁOŚĆ I ZMIENNOŚĆ W DYDAKTYCE SPECJALNEJ – OBSZARY INTERPRETACJI: 5.1. Potrzeby edukacyjne – propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej; 5.2. Dydaktyka specjalna – początki, definicje; 5.3. Przedmiot dydaktyki specjalnej; 5.4. Zasady dydaktyki specjalnej – jedność w różnorodności edukacyjnej. Rozdział 6 SWOISTOŚĆ DYDAKTYKI SPECJALNEJ – ODNIESIENIA, RELACJE I POSZUKIWANIA EMPIRYCZNE: 6.1. Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej; 6.2. Dydaktyka specjalna – rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń; 6.3. Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej; 6.4. Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców. Rozdział 7 SYSTEMATYKA DYDAKTYKI SPECJALNEJ – PROPZYCJE KONWENCJI DLA PROJEKTOWANIA DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: 7.1. Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego – niektóre klasyfikacje ze względu na kanon RÓŻNICOWANIE; 7.2. Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania; 7.3. Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; 7.4. Systematyka – dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne; 7.5. Dydaktyka specjalna – istotne parametry kanonu DOSTOSOWYWANIE procesu nauczania-uczenia się; 7.6. Dydaktyka specjalna – ujęcie z perspektywy kanonu HARMONIZOWANIE relacji i kontekstów edukacyjnych. Rozdział 8 WYBRANE KONCEPCJE POGŁĘBIAJĄCE INTERPRETACJE WZORCÓW DYDAKTYKI SPECJALNEJ: 8.1. Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością; 8.2. Edukacja włączająca – rozszerzenie uczestnictwa w powszechnej edukacji; 8.3. Kultura niepełnosprawności - odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei, poczucia szczęścia i pomyślności życiowej; 8.4. Normalizacja – zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością; 8.5. Paradygmat niepełnosprawności – poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologie pozytywną i niepełnosprawność. Rekapitulacja. Definicje i niektóre tezy do refleksji dydaktycznej; Bibliografia; O autorce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-16095-01-09
1. Teoretyczne dyskursy dotyczące teleologii pedagogiki specjalnej: Wstęp do opisania terapii przez twórczość- terapia spotkania- terapia dialogu; Kształcenie pedagogów specjalnych w Polsce. Dyskursy dotyczące działów pedagogiki specjalnej; Odsłanianie brakujących ogniw w historii rehabilitacji; Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężona w kontekście historycznym i stan aktualny; Rozwój tyflopedagogiki; Historyczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju wychowania, edukacji, diagnozy i rehabilitacji wobec jednostek niepełnosprawnych intelektualnie; Historia wychowania i edukacji głuchych z perspektywy surdopedagogiki początku XXI wieku; Wsparcie logopedyczne w ujęciu historycznym w wybranych obszarach i zakresach działalności specjalistycznej; Historia resocjalizacji nieletnich; Rozwój opieki nad ciężko chorym i umierającym; Opieka nad ludźmi słabymi w kościele; 2. Dyskursy nad wspomaganiem rozwoju: Metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz; Metoda ruchu rozwijającego w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym; Terapia Knillów- Rys historyczny; Terapia muzyką- geneza i rozwój zjawiska; Snoezelen- geneza i pionierskie działania na świecie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15707-4
1. Niepełnosprawności fizyczno-ruchowe oraz specjalne potrzeby zdrowotne, 2. Niepełnosprawność słuchowa, 3. Niepełnosprawność wzrokowa, 4. Zaburzenia emocjonalne i/lub zaburzenia zachowania, 5. Edukacja specjalna dzieci pochodzących ze środowisk wielokulturowych i dwujęzycznych, 6. Wybitne zdolności i rozwijanie talentów, 7. Pedagogika specjalna i system kształcenia osób z niepełnosprawnościami w Polsce
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 17/2018)
Zawiera: I. THEORETICAL FOUNDATIONS OF PEDAGOGICAL PROBLEMS - DISCUSSION AND POLEMICS: Why is it worth it? Why should we return to the issues of sources and approaches in pedagogy?; The problem of discursive openness in thinking about upbringing and education; Pedagogy towards the problem of initiation. The first installment: form concept to application, an attempt to reconstruct literature on the subjects. Threads scattered; Trends of the so-called new spirituality and the inclusion of spiritual problems in the area of pedagogical reflection and practice; Courage of a strong-minded girl scout - guidance for the education of tomorrow; Upbringing for success as a challenge to education; Responsive education as a chance to differentiate the teaching process; Education of a child outside the school classroom in the context of pedagogy of place; The application of Ausbel's meaningful learning theory in the organization of knowledge representations on the concept maps; Hobfoll's resources and the teacher's stress; Into idiocracy - pedagogical reflection of the epidemic of stupidity in the generation of the internet era; Trouble with multiculturalism in the eyes of a philosopher of culture; The activity and pedagogical wiews of women at the turn of the 19th and 20th centuries - historical experiences for the contemporary times; Feminism as... multiculturalism? Iris Marion Young on the concept of multiculturalism.; II. PRACTICAL APPLICATION OG PEDAGOGICAL RESEARCH RESULTS: Proposals for changes in didactical cooperation in the assessment of students and teachers; Between involvement and burnout. How do teachers estimate their person-organization fit?; Teacher's skills and their use in professional activity; Impact on motivational orientation on student's school achievements; Paradigm of child education in the awareness of early education teachers - practical implications; A pupil in the early school education on the path to his subjectivity; Drawings as a source of knowledge about the basic developmental needs of children at a younger school age; Socio-cultural animation - the idea and method of changes in local structures; Social impact of the government program support fo universities of the third age (on the example of the podkarpackie province); Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21st century.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-06-6
I. Nowe teorie i modele w pedagogice specjalnej. Podstawy filozoficzne i metodologiczne oraz rozwiązania prawne: Programy resocjalizacji w ramach prewencji kryminalnej osób młodocianych w republice Czeskiej (możliwości i granice aktualnej praktyki więzienniczej). Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne w szkolnictwie Republiki Czeskiej. Wczesna interwencja u niemowląt i małych dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Skuteczność działania i kierunki rozwoju. Metodologiczne dylematy badań problematyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji. Ustawodawstwo i spory dotyczące osób niepełnosprawnych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyny bytu pedagogiki specjalnej. II. Proces diagnostyczny: możliwości i ograniczenia: Analiza treści i poziomu graficznego rysunków wykonywanych spontanicznie i według instrukcji przez dzieci autystyczne. Rola teamu w diagnozowaniu i terapii dziecka z wadą słuchu. Znaczenie Testu Świadomości Fonologicznej w diagnozie dysleksji. Problemy diagnozowania zachowań samouszkadzających osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Wczesna diagnoza i interwencja wobec dzieci z zaburzeniami zachowania. Współczesne metody relaksacyjno-medytacyjne jako forma przemocy nad dzieckiem. problemy w diagnozowaniu psychologicznym małych dzieci z objawami dysfunkcji mózgowych. Neuroobrazowanie i ograniczenia wynikające z zastosowania skali Dojrzałości Umysłowej Columbia do badania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. III. Wczesna i późna interwencja - propozycje terapeutyczne, wspomaganie rozwoju i wychowanie: Wspomaganie rozwoju dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową poprzez kształtowanie poczucia sukcesu. Diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego wzrokowo poprzez zastosowanie sztuki muzycznej. Poziom agresji u chłopców trenujących kick-boxing. Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych przez muzykę. Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulującej według metody Castillo-Moralesa u dzieci z zespołem Downa. Rola muzykoterapii w usprawnieniu dzieci z niepełnosprawnościami wielozakresowymi. Improwizacje muzyczno-ruchowe w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci z cechami lękliwości społecznej. Teoretyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo-Moralesa i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Autyzm - najnowsze postępy w leczeniu farmakologicznym. Zastosowanie technik projekcyjnych w pracy z dzieckiem zahamowanym w kontaktach społecznych. IV. Rozwój dziecka. Problematyka oceny postępów i poziomu funkcjonowania: Wpływ procesu terapeutycznego na poziom i profil rozwoju psychoruchowego dzieci z autyzmem. Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży niedosłyszącej i głuchej. Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną w kontekście typów zachowań. Co Nauczyciel powinien wiedzieć o wrodzonej łagodnej hipotonii; (BCH - Bening Congenital Hypotomia), Teoria integracji sensorycznej a proces diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój fizyczny a przystosowanie szkolne uczniów z przejawami zaburzeń emocjonalnych. Koncepcja oceny postępów w rozwoju psychometrycznym dzieci z uszkodzeniem układu nerwowo-mięśniowego. Zespół Williamsa, zespół Huntera i choroba Hirschsprunga: trzy rzadko występujące zaburzenia, będące w sferze zainteresowań pedagogów specjalnych. Problemy diagnozy i rewalidacji dziecka z równoczesnym ubytkiem słuchu i wzroku we wczesnym okresie rozwoju. V. Rodzina, system opieki i poradnictwo: zachowania prozdrowotne inwalidów aspekcie HIV/AIDS. Rodzice dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, kształcących się w różnego typu placówkach oświatowych. Funkcjonalność instytucji resocjalizacyjnej. Centrum Doradztwa Rodzinom Dzieci Słabo Widzących. Przestępczość nieletnich upośledzonych umysłowo. Autorski program innowacyjny dotyczący zmian organizacji pracy w szkole dla dzieci autystycznych. VI. O nowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej: Droga do dorosłości młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - problemy i możliwości ich rozwiązywania. Opiekun - Wychowawca - Asystent. Dlaczego późna interwencja? Terapia czy wychowanie. Człowiek niepełnosprawny ruchowo i umysłowo wobec problemów życia codziennego - doniesienie z badań. Rola i zadania szkoły w realizacji idei integracji osób z niepełnosprawnością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 16/2018)
Zawiera: I. TEORETYCZNE PODSTAWY PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Indywidualizm współczesnych autorów; Metodologiczny wymiar sztuki w badaniach edukacyjnych; Pedagogiczne implikacje antropologii V.E. Frankla; Nowe trendy w edukacji - koncepcja "głębokiego uczenia się"; Nie czynem, nie głosem, a sercem - rola wartości w zawodzie animatora kultury; Rola analizatora słuchowego w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Efektywność finansowania polskiego systemu oświaty - analiza porównawcza; Nowa podstawa programowa szkół ponadpodstawowych a oczekiwania pracodawców względem ich absolwentów; Awans zawodowy - samorozwój nauczycieli czy zbędna biurokracja; Znaczenie rodziny w społeczeństwie w perspektywie programu 500+. II PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: Bariery kreatywności w nauczaniu akademickim; Współpraca nauczycieli z rodzicami - pespektywa nauczycieli (Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli klas gimnazjalnych); Błędy wychowawcze popełniane przez rodziców i ich rola w kształtowaniu rozwoju dziecka; Samodzielność dzieci w systemie edukacji tradycyjnej i alternatywnej na przykładzie badań własnych; Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opiniach studentów; Sukces dziecka sukcesem nauczyciela w teorii i praktyce edukacyjnej. Studium indywidualnych przypadków; Rzeczywistość edukacyjna osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Przydatność szkolnej interwencji profilaktycznej w placówce edukacyjnej. Wyniki badań ewaluacyjnych; Ocena stanu wiedzy licealistów na temat dopalaczy; Wiedza muzyczna absolwentów szkół średnich - kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji; Wiedza studentów fizjoterapii na temat zawodowego kodeksu etycznego; Edukacyjna funkcja turystyki senioralnej. III. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Professional certainty (gewissenheit) versus uncertainty (ungewissenheit) as components of educator's hermeneutic competence; From knowledge to wisdom. Around the conditionings of hermeneutic competences of pedagogy students - future pedagogues; The self-efficacy of physical education teacher candidates; Preparation of teachers for teaching physical education at first educational stage; The role of emotions, mnemonic techniques, and memory in developing children's L2 skills; Benefits and threats resulting from the use of cyberspace by children of early school age; The patriotism of Polish youth of the 21st century; Civic education of children and youth in the realities of the present day; Some aspects of changing attitudes toward mass culture and popular literature which a teacher should know; The conditions of the health education process of children at the preschool age in terms of safety rules compliance; Self-evaluation and self-esteem of children with syndrome can; Clinical communication as a need or obligation in teaching physiotherapy students; Correlations between forms of emotional health and coping with stress in the context of health education people who experienced malignant tumours.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again