Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(24)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Czytelnia
(44)
Autor
Kuć Małgorzata
(4)
Bartkowicz Zdzisław
(2)
Frąckowiak Przemysław
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Marczak Monika
(2)
Niewiadomska Iwona
(2)
Opora Robert
(2)
Palak Zofia
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Węgliński Andrzej
(2)
Świtka Jan
(2)
Badora Sylwia
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bielecka Elżbieta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Breska Radosław
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Czerkawski Andrzej
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Górka Marek
(1)
Hofmański Piotr (1956- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kaczorowski Włodzimierz
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Koukola Bohumil
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kranc Michał
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(1)
Kwiatkowski Piotr
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Nowacki Zbigniew
(1)
Nowak Anna
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pierzchała Kazimierz
(1)
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
(1)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Stadniczeńko Stanisław Leszek
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Szczygieł Grażyna B. (1954- )
(1)
Szecówka Adam
(1)
Szykut Michał
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Urban Bronisław
(1)
Wach Tomasz Janusz (1961-2016)
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Wyleżałek Joanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(47)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(11)
Patologia społeczna
(10)
Więźniowie
(10)
Niedostosowanie społeczne
(9)
Młodzież
(8)
Pedagogika penitencjarna
(7)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(7)
Agresywność
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Opieka społeczna
(6)
Młodzież trudna
(5)
Nieletni przestępcy
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Służba więzienna
(4)
Więziennictwo
(4)
Dziecko
(3)
Kuratela
(3)
Młodociani przestępcy
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Penitencjarystyka
(3)
Przestępczość
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
Kuratorzy (prawo)
(2)
Ludzie starzy
(2)
Narkomania
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Policja
(2)
Postępowanie w sprawach nieletnich
(2)
Probacja (prawo)
(2)
Prostytucja
(2)
Psychologia kryminalistyczna
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Terroryzm
(2)
Uczniowie
(2)
AIDS
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropologia kryminalna
(1)
Autorytet
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Biblioterapia
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Duszpasterstwo więzienne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziewczęta
(1)
Etanol
(1)
Etyka społeczna
(1)
Europejski Trybunał Sprawiedliwości
(1)
Grupy społeczne
(1)
Głusi
(1)
HIV
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kibice
(1)
Korupcja
(1)
Kościoły partykularne
(1)
Kryminologia
(1)
Młodzież głucha
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Orzeczenie sądowe
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika penitencjarna -- materiały konferencyjne
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody -- Polska
(1)
Pedagogika resocjalizacyjne
(1)
Pedagogika resocjlizacyjna
(1)
Pedagogika specjlana
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Pomoc penitencjarna
(1)
Postawy
(1)
Postępowanie cywilne międzynarodowe
(1)
Praca socjalna
(1)
Prawo
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo karne wykonawcze
(1)
Prewencja kryminalna
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępczość zorganizowana
(1)
Przestępstwo
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-
(9)
1989-2000
(5)
2001-0
(5)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
50 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Rozprawy z Pedagogiki Resocjalizacyjnej / Instytut Nauk Politycznych Uniwersytet Opolskiego ; T. 2)
1. Teoretyczne problemy resocjalizacji w środowisku zamkniętym: Stan kryzysu czy nieuspołecznieni systemu penitencjarnego?; System probacji rewolucyjną zmianą polityki karno-penitencarnej w Polsce; Resocjalizacja. Destygmatyzacja poprzez kreowanie alternatywnych autoprezentacji; Efektywność czy efektywność polityki karnej?; Proksemiczny wymiar instytucji więziennej; Terapia pedagogiczna o oddziaływanie penitencjarne- wybrane problemy; 2. Z praktyki penitencjarnej: Problemy kadrowe i organizacyjne więziennictwa w województwie opolskim; Zakłady penitencjarne Opolszczyzny; Niektóre zmienne osobowości nowo przyjętych funkcjonariuszy Służby Więziennej w kontekście stawianych przed nimi zadań służbowych; Więźniowie uchylający się od obowiązku alimentacyjnego w polskich zakładach karnych; Sztuka resocjalizacji- resocjalizacja przez sztukę. O arteterapii w pracy resocjalizacyjnej; Miejsce duszpasterstwa w zakładzie karnym; Edukacja w przestrzeni oddziaływań resocjalizacyjnych w czeskich zakładach karnych; O problemach litewskiego więziennictwa; 3. W kręgu obchodów 90-lecia polskiego więziennictwa: Wystąpienie okolicznościowe podsekretarza stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości na uroczystości 90-lecia polskiej Służby Więziennej w Krakowie 7 lutego 2009 roku; Wystąpienie okolicznościowe dyrektora Centralnego Zarządu Służby Więziennej wygłoszone w Krakowie 7 lutego 2009 roku z okazji 90. rocznicy ogłoszenia Dekretu marszałka Józefa Piłsudskiego o zasadach organizacji i działania polskich więzień; Perspektywy rozwoju systemu penitencjarnego w Polsce; Więziennictwo a pastwo i społeczeństwo- 90 lat polskich doświadczeń (1919-2009); Stan aktualny i perspektywy związku zawodowego w polskim więziennictwie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Sprawcy przestępstw: modele i formy oddziaływań resocjalizacyjnych: 1. Metody wykorzystywane w probacji organizowanej strategią indywidualnych przypadków; 2. Warunki efektywnych programów resocjalizacyjnych w ujęciu ekologii społecznej; 3. Dobre praktyki w zakresie sprawiedliwości naprawczej w USA i Europie; 4. Poziom aktywności fizycznej a zaburzenia depresyjne wśród mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności; 5. Wykształcenie jako czynnik inkluzji społecznej skazanych; 6. Praca wychowawcy penitencjarnego ze zbiorowością osób zdegradowanych w społeczności więziennej; 7. Przewidywanie przestępczości jako element składowy procedury resocjalizacji; 8. Diagnoza penitencjarna i jej rola w projektowaniu oddziaływań penitencjarnych; 9. Grupy ryzyka powrotu do przestępstwa na gruncie Kodeksu karnego wykonawczego. Rola i zadania kuratora wykonującego orzeczenia w sprawach karnych; 10. Analiza preferencji wartości kobiet skazanych za zabójstwo. Część druga. Resocjalizacja osób niedostosowanych i wykluczonych społecznie: 1. Wykorzystanie konfliktu motywacyjnego w procesie resocjalizacji; 2. Rozmowa indywidualna wychowanka z wychowawcą w placówce resocjalizacyjnej; 3. Złe dzieci czy źli rodzice? Rodzina pochodzenia a funkcjonowanie nieletniego w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; 4. Obawy i oczekiwania w zakresie usamodzielniania wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Szczecinie; 5. Poczucie bezpieczeństwa chłopców niedostosowanych społecznie przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; 6. Metoda Balinta – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu i wsparcie oddziaływań kadry pedagogicznej; 7. Poczucie koherencji osób uzależnionych od narkotyków; 8. Teatr jako narzędzie adaptacji społecznej; 9. Wykorzystanie metod, technik i narzędzi psychologicznych w pracy resocjalizacyjnej; 10. Bezdomność kobiet z dziećmi a możliwości profilaktyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1 Wybrane zagadnienia prawne i organizacyjne w pracy młodzieżowych ośrodków wychowawczych: 1.1. Młodzieżowy ośrodek wychowawczy w systemie środków oddziaływania resocjalizacyjnego wobec nieletnich; 1.2. Diagnoza w procesie resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.3. Indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.4. Indywidualizacja procesu resocjalizacji wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych; 1.5. Warunki organizacyjne procesu resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.6. Struktura i dynamika przyczyn umieszczania objętych badaniami nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Rozdział 2 Opieka w procesie resocjalizacji nieletnich: 2.1. Założenia teoretyczne opieki w procesie resocjalizacji nieletnich; 2.2. Potrzeby opiekuńcze nieletnich wynikające z problemów środowiskowych i zaburzeń zdrowia psychofizycznego; 2.3. Warunki realizacji opieki w procesie resocjalizacji wychowanków w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; 2.4. Przejawy indywidualizacji oddziaływań opiekuńczych wobec objętych badaniami wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Rozdział 3 Wychowanie specjalne w procesie resocjalizacji nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych: 3.1. Założenia teleologiczne i metodyczne wychowania specjalnego w procesie resocjalizacji nieletnich; 3.2. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą wpływu osobistego; 3.3. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przekonywania; 3.4. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przykładu własnego; 3.5. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą doradzania wychowawczego; 3.6. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą organizowania doświadczeń; 3.7. Założenia i warunki realizacji oddziaływania dyscyplinującego; 3.8. Przejawy indywidualizacji oddziaływań wychowawczych przez objętych badaniami wychowawców. Rozdział 4 Terapia w procesie resocjalizacji nieletnich w młodzieżowym ośrodku wychowawczym: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Koncepcja i warunki realizacji terapii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej; 4.3. Koncepcja psychodynamiczna i warunki realizacji psychoterapii indywidualnej; 4.4. Koncepcja i warunki realizacji Socjoterapii; 4.5. Koncepcja i warunki realizacji Treningu Zastępowania Agresji; 4.6. Koncepcja i warunki realizacji Metod Twórczej Resocjalizacji; 4.7. Przejawy indywidualizacji oddziaływań terapeutycznych przez objętych badaniami wychowawców. Rozdział 5 Zakończenie i wnioski praktyczne. Bibliografia. Aneks: Załącznik 1 Podstawa programowa wychowania resocjalizacyjnego dla młodzieżowych ośrodków wychowawczych; Załącznik 2 Kwestionariusz analizy dokumentów osobowych wychowanka młodzieżowego ośrodka wychowawczego; Załącznik 3 Kwestionariusz oceny warunków organizacyjnych realizacji procesu resocjalizacji w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; Załącznik 4 Kwestionariusz ankiety dla wychowawców młodzieżowych ośrodków wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia wprowadzające: Sukcesy i pułapki poszczególnych strategii resocjalizacyjnych; Rys historyczny penitencjarystyki i resocjalizacji polskiej; Współuczestnictwo psychologów w inspirowaniu przeobrażeń penitencjarystyki polskiej; Tolerancja w społeczeństwie wielokulturowym aksjologiczną przesłanką rozwoju resocjalizacji; Koncepcje systemów penitencjarnych w Polsce i Republice Czeskiej; Słowacki system penitencjarny w kontekście transformacji ustrojowej przełomu XX i XIX wieku; Praca socjalna czy socjalna resocjalizacja. W poszukiwaniu nowego modelu; 2. Diagnoza, oddziaływanie profilaktyczne i penitencjarno-resocjalizacyjne: Postępowanie wobec sprawców przemocy; Konsultacja rodzinna jako środek stymulujący resocjalizację; Postępowanie ze sprawcami przestępstw seksualnych w polskim systemie penitencjarnym; Samorządność młodzieży w instytucjonalnej młodzieży resocjalizacji; Autoprezentacja nieletnich jako kategoria resocjalizacyjna; Reakcje emocjonalne nieletnich sprawców czynów karalnych w procesie kontaktów z przedstawicielami organów ochrony prawnej; Kultura fizyczna w resocjalizacji nieletnich i dorosłych przestępców; Rola działalności pastoralnej w placówkach resocjalizacyjnych i penitencjarnych; Deficyty samokontroli w genezie zaburzeń zachowania (na przykładzie narkomanii); Asertywność a wybrane czynniki ryzyka narkomanii; Ewolucja polskich i czeskich subkultur młodzieżowych w Euroregionie Silesia; 3. Działania optymalizujące: Kadrowe determinanty sukcesu resocjalizacyjnego w warunkach penitencjarnych; Praca penitencjarna w percepcji pracowników czeskich zakładów karnych; Koncepcje kształcenia pedagogów resocjalizacyjnych w Polsce; Polsko-czeska współpraca na obszarze penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. I Pomoc postpenitencjarna - idea, teoria, podstawy prawne: Początki pomocy postpenitencjarnej w Polsce; Idea wsparcia postpenitencjarnego - wymiar resocjalizacyjny; Wsparcie skazanego po wyroku - zagadnienia prawne. R. II Metodologiczne podstawy projektu badawczego: Przedmiot i cele eksploracji; Szczegółowe pytania badawcze i hipotezy; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; wybór terenu badań i próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. R. III Pomoc postpenitencjarna - empiryczny obraz zjawiska: Charakterystyka badanej grupy; Podstawowe zagadnienia związane z pomocą postpenitencjarną; Regulacje i formalne przesłanki pomocy postpenitencjarnej; Idea pomocy postpenitencjarnej a przyszłość osadzonych; Metodyczne aspekty oddziaływań postpenitencjarnych; Skuteczność pomocy postpenitencjarnej. Podsumowanie; Zakończnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Uwagi metodologiczne: 1.1. W sprawie przedmiotu poznania; 1.2. Przyjęte cele i problemy badawcze. Pytania o i do zakładowej rzeczywistości; 1.3. Między mirażem a codziennością zakładowej resocjalizacji nieletnich, czyli o przyjętych hipotezach badawczych; 1.4. O strategiach badania rzeczywistości resocjalizacyjnej zakładu poprawczego; 1.5. Prakseologiczne konteksty poznawania kapitału resocjalizacyjnego zakładu poprawczego, czyli o metodach, technikach i narzędziach badawczych; 1.6. Uwagi końcowe. Rozdział 2. Zastosowania teorii kapitału społecznego w wychowaniu resocjalizacyjnym. Wybrane kwestie teoretyczne: 2.1. Cywilizacja kapitałów i głód wartości; 2.2. Geneza i wybrane koncepcje kapitału społecznego; 2.3. O różnorodności odczytywania teorii kapitału społecznego; 2.4. Relacje między koncepcją kapitału społecznego a teoriami działań resocjalizacyjnych; 2.5. Kapitał resocjalizacyjny zakładu poprawczego i jego komponenty; 2.6. Uwagi o negatywnym wymiarze kapitału społecznego; 2.7. W sprawie możliwości konwersji kapitału społecznego na resocjalizacyjny. Rozdział 3. Resocjalizacyjna funkcja zakładu poprawczego w świetle wybranych koncepcji teoretycznych oraz praktyki pedagogicznej: 3.1. Niesentymentalna refleksja o resocjalizacji nieletnich w warunkach zakładu poprawczego; 3.2. Wychowanie do wolności a rzeczywista funkcja izolacyjnej instytucji totalnej; 3.3. Paradygmaty i paradoksy polskiej resocjalizacji; 3.4. Niedobór wychowawczy instytucji totalnej; 3.5. Zagadnienie koncepcji, kierunków i nurtów w pedagogice resocjalizacyjnej; 3.6. Resocjalizacja młodzieży w kontekście wybranych koncepcji teoretycznych; 3.7. Próba krytycznej refleksji. Rozdział 4. Zakład poprawczy jako system i element systemu resocjalizacji nieletnich: 4.1. Polskie instytucje resocjalizacyjne dla nieletnich. Próba systematyzacji zagadnienia w aspekcie historyczno-pedagogicznym; 4.2. Prawno-organizacyjne przemiany zakładu poprawczego; 4.3. Lokalność, glokalność i makroskala funkcji społecznej zakładu poprawczego; 4.4. Zakład poprawczy w systemie makropowiązań resocjalizacji instytucjonalnej; 4.5. Mikrosystemowe uwarunkowania resocjalizacji w zakładzie poprawczym. Rozdział 5. Prakseologiczne aspekty funkcjonowania zakładu poprawczego: 5.1. Wychowawcza i organizacyjna przestrzeń społeczna zakładu poprawczego; 5.2. Mikrostrukturalne konteksty organizacji pracy w zakładzie poprawczym w dobie koncepcyjnego rozchwiania; 5.3. O re-definicji re-socjalizacyjnych komunikatów; 5.4. Kwestia kapitału społecznego i niedoboru wychowawczego instytucji totalnej; 5.5. Ukryty program działań naprawczych zakładu poprawczego; 5.6. Subsydiarność jako istotowy paradygmat wychowania resocjalizacyjnego i opieki postresocjalizacyjnej. Rozdział 6. Zaufanie w kontekście kapitału resocjalizacyjnego zakładów poprawczych: 6.1. Uwagi wprowadzające; 6.2. Zaufanie w przestrzeni relacji międzypracowniczych; 6.3. Zaufanie w przestrzeni relacji pracownicy - kadra zarządzająca; 6.4. Uwagi podsumowujące. Rozdział 7. W stronę usprawnienia polskich rozwiązań procesu resocjalizacji nieletnich: 7.1. Zaufanie jako element warunkujący sprawność przebiegu procesu resocjalizacji w zakładzie poprawczym; 7.2. Propozycja organizacji procesu resocjalizacji w zakładzie poprawczym; 7.3. Propozycje usprawnienia systemu instytucjonalnej resocjalizacji młodzieży; 7.4. Opieka następcza i przezwyciężanie zjawiska ekskluzji społecznej absolwentów zakładu poprawczego; 7.5. Skuteczność wychowania resocjalizacyjnego w warunkach zmodyfikowanego zakładu poprawczego; 7.6. Kwestia wartości dodanej w procesie resocjalizacji nieletnich; 7.7. Kapitał versus deficyt zakładowej resocjalizacji nieletnich. O możliwościach rozwijania kapitału resocjalizacyjnego z zakładów poprawczych. Zakończenie. Przeciw retoryce pesymizmu. Załączniki. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zagrożenia i przejawy patologii we współczesnych rodzinach polskich w opinii młodzieży licealnej; 2. Rodzina a wychowanie agresywne młodzieży gimnazjalnej; 3. Polityczno-medialne uwarunkowania patologii w okresie zmiany społecznej; 4. Dyskurs publiczny a indukowanie i promowanie praktyk przemocy; 5. Obiektywna i subiektywna ocena strachu przed przepaścią w opinii studentów wybranych kierunków studiów; 6. Stosunek studentów Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. Gen. J. Ziętka do zjawisk i zachowań patologicznych; 7. Asertywność jako behawioralna strategia radzenia sobie z negatywną presją środowiska rówieśniczego- programy profilaktyczne; 8. Problemy i dylematy diagnozy resocjalizacyjnej- podstawowe założenia teoretyczne i metodologiczne poznawania tzw. "zjawisk trudnych"; 9. Uwarunkowania skutecznej resocjalizacji; 10. Znaczenie komunikacji w resocjalizacji- formy jej doskonalenia na przykładzie videotraningu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Oddziaływania terapeutyczno-wychowawcze w resocjalizacji: Wokół fundamentalnych uwarunkowań teleologii wychowania; Samoświadomość pedagoga resocjalizacyjnego w świetle aktualnych wyzwań; Styl oddziaływań wychowawczych kuratorów sądowych w ocenie osób dozorowanych; Oddziaływania interwencyjne oraz wychowawczo-terapeutyczne wobec nieletnich agresorów w zakładach poprawczych; Oddziaływania resocjalizacyjne poprzez koła zainteresowań na terenie Schroniska dla Nieletnich w Dominowie; System resocjalizacji zakładowej nieletnich w Polsce. Stan i perspektywy zmian; Gelotofobia- zapobiegać, leczyć czy resocjalizować?; Stygmat jednostki społecznie wykluczonej. Praca uliczna jako forma oddziaływania resocjalizacyjnego w procesie "poprawiania niepoprawnych"; Psychotransgresjonizm a proces autoresocjalizacji osób powracających do życia na wolności; Twórczość więzienna w resocjalizacji osadzonych; Przeobrażanie samooceny i samoakceptacji u alkoholików; 2. Diagnozowanie nieprzystosowania społecznego i socjalizacji: Agresja i przemoc w multimediach wyzwaniem dla wychowania młodzieży; Psychospołeczne determinanty agresywności młodzieży niedostosowanej społecznie; Czynniki ryzyka wejścia młodzieży w konflikt z prawem; Podkultury młodzieżowe jako forma aktywności młodzieży; Funkcjonowanie emocjonalne osób osadzonych w zakładzie karnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wymiary stawania się człowieka w przestrzeni społecznej: 1. 1. Człowiek jako istota społeczna; 1.2. Wolność i odpowiedzialność człowieka; 1.3. Interakcje zachodzące w systemie społecznym; 1.4. Integracja, reintegracja społeczna i inkluzja w ujęciu holistycznym; 1.5. Dehumanizacja kary pozbawienia wolności. Rozdział 2. Źródła współczesnej teorii i praktyki resocjalizacyjnej podejmujący problematykę reintegracji społecznej: 2.1. Koncepcje społeczno-poznawcze; 2.2. Teorie i koncepcje socjologiczne; 2.3. Interakcyjne koncepcje psychologiczne; 2.4. Współczesne teorie wymiany społecznej; 2.5. Współczesne koncepcje resocjalizacyjne w Polsce. Rozdział 3. Zachowania przystosowawcze skazanych: 3.1. Indywidualna i społeczna readaptacja skazanych; 3.2. Wskaźniki badań longitudinalnych jako podstawa diagnozowania sytuacji skazanych i planowania działań pomocowych z udziałem społeczeństwa; 3.3. Wartość grup samopomocowych wychodzeniu z uzależnienia i trwaniu w trzeźwości; 3.4. Zdarzenia krytyczne i realizacja zadań życiowych na bazie zasobów jednostki; 3.5. Wsparcie jako realna interakcja społeczna. Rozdział 4. Projektowany model inkluzyjno-katalaktyczny reintegracji społecznej skazanych: 4.1. Model osobowości Allporta; 4.2. Model osobowości samorealizującej się Maslowa; 4.3. Model ludzkiego życia i zaburzeń w rozwoju człowieka Zaborowskiego; 4.4. Wieloosiowy model radzenia sobie Hobfolla; 4.5. Systemowe modele pracy w środowisku otwartym; 4. 6. Teoretyczne podstawy projektowanego modelu inkluzyjno-katalaktycznego. Rozdział 5. Orientacja metodologiczna badań: 5.1. Założenia teoretyczne badań; 5.2. Problematyka badawcza; 5.3. Procedura i technika badawcza; 5.4. Charakterystyka badanej próby oraz organizacja badań. Rozdział 6. Empiryczna analiza przebiegu procesu reintegracji społecznej: 6.1. Relacje Byłych Więźniów w środowisku lokalnym; 6.2. Zaangażowanie społeczne i zawodowe skazanych; 6.3. Możliwości pozyskiwania wsparcia; 6.4. Poczucie sensu życia; 6.5. Style radzenia sobie w trudnych sytuacjach; 6.6. Wymiary Samooceny; 6.7. Wyznaczniki reintegracji społecznej. Rozdział 7. Etapy przystosowania się jednostki do życia w społeczeństwie: 7.1. Dynamika zmian zachodzących w procesie reintegracji społecznej skazanych; 7.2. Dynamika zmian w czasie trwania w trzeźwości grupy AA; 7.3. Porównania wewnątrzgrupowe w zakresie wskaźników reintegracji społecznej skazanych z uwzględnieniem dozorów kuratorskich; 7.4. Porównania wewnątrzgrupowe w zakresie wskaźników reintegracji społecznej trzeźwiejących alkoholików z uwzględnieniem wpływu terapii na proces zdrowienia; 7.5. Model strukturalny przystosowania skazanych w środowisku lokalnym; 7.6. Ocena przystosowania się anonimowych alkoholików. Rozdział 8. Szanse i ograniczenia konstruktywnych relacji byłych skazanych z otoczeniem społecznym: 8.1. Konkluzje z przeprowadzonych badań; 8.2. Aktualne potrzeby byłych skazanych; 8.3. Wnioski i wskazania pedagogiczne; 8.4. Wnioski dla modelu inkluzyjno-katalaktycznego. Bibliografia . Aneks. Indeks rzeczowy. Indeks osobowy. Spis tabel i wykresów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Aksjologiczne, prawne i pedagogiczne aspekty probacji. Rodzina jako przedmiot i podmiot probacji. Pragmatyczne i techniczne aspekty kurateli sądowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krótka historia resocjalizacji penitencjarnego; 2. Oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze: Programy z zakresu kształcenia umiejętności społecznych i poznawczych; Wypełniania i wzmacnianie ról rodzicielskich; Wzmacnianie ról społecznych poprzez pracę z osobami niepełnosprawnymi; Wzmacnianie i wypełnianie ról społecznych poprzez opiekę nad zwierzętami i pielęgnację roślin; Programy aktywizacji zawodowej; Programy przygotowujące do życia na wolności; Podsumowanie. Czy oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze u osób naruszających normy prawne; 2. Oddziaływania psychokorekcyjne: Programy z zakresu profilaktyki agresji; Programy profilaktyki zachowań autoagresywnych w zakładzie karnym; Programy z zakresu profilaktyki przemocy w rodzinie; Programy z zakresu profilaktyki uzależnień; Program terapii sprawców przestępstw seksualnych; Program z zakresu profilaktyki i edukacji zdrowia; Propozycje programów psychokorekcyjnych; Podsumowanie. Psychokorekcja zachowania osób odbywających karę pozbawienia wolności; 3. Oddziaływania edukacyjne przez kulturę: Programy edukacji kulturalno-oświatowej; Programy aktywizacji kulturowej; Programy rozwijania twórczości własnej skazanych; Programy z zakresu kultury fizycznej i sportu; Podsumowanie. Kształtowanie podstawowych komponentów wiedzy społecznej u osób odbywających karę pozbawienia wolności; 4. Zakończenie: Od projektowania do ewaluacji- kilka słów o skuteczności programów realizowanych wobec osób pozbawionych wolności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawne podstawy resocjalizacji / Małgorzata Kuć. - Warszawa : C.H.Beck, 2011. - 187, [1] s. ; 24 cm.
(Skrypty Becka)
1. Zagadnienia wprowadzające; 2. Teorie kary; 3. Organy postępowania wykonawczego; 4. Historyczne systemy penitencjarne; 5. Wykonywanie kary pozbawienia wolności; 6. Wybrane czynniki utrudniające proces resocjalizacji; 7. Postępowanie w sprawach nieletnich; 8. Mediacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 101)
Część I: Osobowościowe podłoże konfliktu jednostki z prawem karnym. 1. Typ kryminalny na tle dynamizmu przestępczotwórczego. 2. Pojęcie osobowości na gruncie przepisów kodeksu karnego wykonawczego z 1997 r. 3. Osobowość sprawcy a popełniane przestępstwa. 4. Etiologia czynu przestępnego a wykonywanie kary pozbawienia wolności. 5. Cechy osobowości pogranicznej (borderline) zwiększające ryzyko agresywnych czynów karalnych u młodzieży. 6. Regulacyjna funkcja mechanizmów obronnych u sprawców czynów zabronionych. 7. Osobowościowe wyznaczniki funkcjonowania bezdomnych - karanych i niekaranych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Procesy stereo typizacji i naznaczania w pracy opiekuńczo-wychowawczej: Stereotypizacja rodzin wielodzietnych- mity i realia; Śladami rzeźbiarza Pigmaliona- etykietowanie jako element ukrytego programu szkoły. W kręgu rozważań o stereotypach utrwalanych za szkolnymi murami; Pedagogika ulicy wobec stereotypu w pracy z dziećmi ulicy; Czy wychowanie bez rodziny może Stanowic powód naznaczania społeczeństwa i marginalizowania dziecka? Obszary przeciwdziałania; Licealiści naznaczeni bezrobociem rodziców- stereotyp czy rzeczywistość?; 2. Wykluczenie i stereotypy w pracy socjalnej: Povertyism, czyli dyskryminacja z powodu ubóstwa jako bariera profesjonalnej pracy socjalnej; Obraz klienta pomocy społecznej w percepcji studentów i pracowników socjalnych- komunikat z badań; Charakterystyka zawodu i stereotyp pracownika socjalnego; 3. Stygmatyzacja i praktyki antydyskryminacyjne w pracy resocjalizacyjnej: problem uzależnień w świetle dotychczasowych stereotypów; Stygmatyzacja byłych skazanych w kontekście uwarunkowań procesu readaptacji społecznej; Homoseksualizm w zakładach karnych- norma czy patologia; O potrzebie działań antydyskryminacyjnych w pracy kuratorów sądowych; Wiem, ze to możliwe. Praktyka łamiąca stereotypy pracy resocjalizacyjnej; Przeciw stereotypizacji. Ludzka twarz piętna w ujęciu Ervinga Goffmana.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profilaktyka społeczna i resocjalizacja , ISSN 0193-0591 ; T. 16.)
(Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego ; T. 16)
1. Artykuły i rozprawy: Problematyka uznania a teoria pracy socjalnej; Przemoc emocjonalna: stalking, molestowanie, lobbing, bullying- podobieństwa i różnice; Kontrowersje wokół problematyki kwestionariuszowego pomiaru uczciwości; Alternatywne formy resocjalizacji- kreacja plastyczna jako interwencja wychowawcza; 2. Z badań: Studenci o religii- doniesienie z badań pilotażowych; Emocje przeżywane przez Polaków w okresie transformacji ustrojowej; Promowanie odpowiedzialnych zachowań seksualnych- badania pilotażowe młodzieży spędzającej czas w galeriach handlowych; Paternalizm i partnerstwo w relacji terapeutycznej w świetle interakcjonizmu symbolicznego; Kształtowanie się nowych form wspólnotowości na przykładzie społeczności internetowych; "Ja musze Pani szczerze powiedzieć, ze o tych problemach to nikt nie wiedziałů" Metody badania populacji ukrytych- przykład zjawiska samowyleczenia z uzaleznienia; profil społęczno- motywacyjny osób podejmujących studia na kierunku praca socjalna. Badania porównawcze; 3. Recenzje, opinie, komentarze: Klasyfikacja teorii i krytyki kary; Czy media mogą się przydać w terapii społecznej? Kilka uwag dziennikarza o propagandzie i demokracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Czy i jakie obecnie potrzebne jest instytucjonalne oddziaływanie resocjalizacyjne wobec nieletnich (zaproszenie do dyskusji); Węzłowe problemy modelu postępowania z nieletnimi w Polsce; Funkcjonowanie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich oraz młodzieżowych ośrodków wychowawczych w perspektywie potrzeb polityki państwa i aktualnych zmian prawno-organizacyjnych; Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna w sprawach nieletnich a kierunki oddziaływań terapeutyczno-resocjalizacyjnych; Oddziaływania resocjalizujące na nieletnich w nurcie inkluzji społecznej; Zagadnienia recydywy nieletnich w świetle badań zagranicznych i polskich; Resocjalizacja i prewencja: doświadczenia programu Nurse-Family Partnership; Samousprawiedliwianie zachowania a zachowania dewiacyjne młodzieży; Kontekst rodzinny w kształtowaniu się negatywnych postaw społecznych młodzieży; Kompetencje społeczne nieletnich przestępców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Informacje wstępne; 2. Profilaktyka- resocjalizacja; 3. Założenia pracy z rodziną; 4. Założenia środowiskowego programu psychoprofilaktycznego; 5. Etapy tworzenia środowiskowego programu psychoprofilaktycznego; 6. Rodzinna opieka zastępcza ROZ; 7. Formy rodzinnej opieki zastępczej; 8. Pogotowie opiekuńcze; 9. Założenia placówki wychowawczo-resocjalizacyjnej; 10. Założenia procesu ewolucji placówki wychowawczo-resocjalizacyjnej; 11. Organizacja pracy zespołu wychowawczego; 12. Społeczność korekcyjna; 13. Interwencja kryzysowa; 14. Założenia ambulatorium leczenia uzależnień; 15. Założenia stacjonarnego ośrodka leczenia uzależnień
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krótka historia resocjalizacji penitencjarnego; 2. Oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze: Programy z zakresu kształcenia umiejętności społecznych i poznawczych; Wypełniania i wzmacnianie ról rodzicielskich; Wzmacnianie ról społecznych poprzez pracę z osobami niepełnosprawnymi; Wzmacnianie i wypełnianie ról społecznych poprzez opiekę nad zwierzętami i pielęgnację roślin; Programy aktywizacji zawodowej; Programy przygotowujące do życia na wolności; Podsumowanie. Czy oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze u osób naruszających normy prawne; 2. Oddziaływania psychokorekcyjne: Programy z zakresu profilaktyki agresji; Programy profilaktyki zachowań autoagresywnych w zakładzie karnym; Programy z zakresu profilaktyki przemocy w rodzinie; Programy z zakresu profilaktyki uzależnień; Program terapii sprawców przestępstw seksualnych; Program z zakresu profilaktyki i edukacji zdrowia; Propozycje programów psychokorekcyjnych; Podsumowanie. Psychokorekcja zachowania osób odbywających karę pozbawienia wolności; 3. Oddziaływania edukacyjne przez kulturę: Programy edukacji kulturalno-oświatowej; Programy aktywizacji kulturowej; Programy rozwijania twórczości własnej skazanych; Programy z zakresu kultury fizycznej i sportu; Podsumowanie. Kształtowanie podstawowych komponentów wiedzy społecznej u osób odbywających karę pozbawienia wolności; 4. Zakończenie: Od projektowania do ewaluacji- kilka słów o skuteczności programów realizowanych wobec osób pozbawionych wolności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ 1 TEORETYCZNE, METODYCZNE I ORGANIZACYJNE PODSTAWY FUNKCJONOWANIA POLICJI W SPOŁECZEŃSTWIE OBYWATELSKIM W ŚWIETLE WSPÓŁCZESNYCH NAUK SPOŁECZNYCH; Rozdział 1. Koncepcje uspołecznienia, profilaktyki i resocjalizacji; w perspektywie współczesnych nauk społecznych; 1.1. Koncepcja uspołecznienia systemu resocjalizacji W. Ambrozika; 1.2. Wielopasmowa koncepcja resocjalizacji z udziałem społeczeństwa A. Bałandynowicza; 1.3. Koncepcja twórczej resocjalizacji i płynna tożsamość według M. Konopczyńskiego; 1.4. Pedagogika rdzenia tożsamości według Z. Melosika?; 1.5. Koncepcja resilience (oporu-elastyczności); 1.6. Koncepcja edukacji inkluzyjnej w działaniach prospołecznych; 1.7. Wizja teatru życia codziennego E. Goffmana; 1.8. Teoria symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada; 1.9. Koncepcja kognitywno-interakcyjnych oddziaływań resocjalizacyjnych B. Urbana?; 1.10. Teoria tożsamości S. Strykera. Rozdział 2. Społeczeństwo obywatelskie i jego istota; 2.1. Historia społeczeństwa obywatelskiego?; 2.2. Pojęcie społeczeństwa obywatelskiego; 2.3. Relacja między państwem a społeczeństwem obywatelskim; 2.4. Idea community policing jako źródło innowacyjnych metod współpracy społeczności lokalnych z Policją; 2.5. Policja w społeczeństwie obywatelskim. Rozdział 3. Policja. Rola - funkcje - priorytety; 3.1. Historia Policji. Od instytucji totalnej do prospołecznej; 3.2. Współczesna struktura wewnętrzna Policji; 3.3. Policja w ujęciu statystycznym; 3.4. Zadania Policji; 3.5. Misja i wizja Policji - w służbie człowiekowi; 3.6. Priorytety i zadania priorytetowe KGP; 3.7. Analiza wybranych strategii KWP pod kątem działań prospołecznych - na podstawie trzech garnizonów; 3.8. Etyka funkcjonariusza Policji. CZĘŚĆ 2PRZEGLĄD BADAŃ SPOŁECZNYCH NAD POLICJĄ; Rozdział 4. Policja w percepcji społecznej - przegląd badań; 4.1. Zewnętrzne badania opinii społecznej o Policji - CBOS; 4.2. Wewnętrzne badania satysfakcji z pracy w Policji; 4.3. Ogólnopolskie autorskie badania klimatu w Policji - funkcjonowanie organizacji; 4.4. Ogólnopolskie autorskie badania wśród dzielnicowych w ramach kampanii "Dzielnicowy bliżej nas". CZĘŚĆ 3 USPOŁECZNIAJĄCA, PROFILAKTYCZNA I RESOCJALIZACYJNA ROLA WSPÓŁCZESNEGO POLICJANTA - W POSZUKIWANIU OPTYMALNEGO MODELU; Rozdział 5. Uspołeczniająco-profilaktyczne i resocjalizacyjne działania policjantów w społeczeństwie. Wybrane przykłady; 5.1. Programy profilaktyczne; 5.2. Debaty społeczne; 5.3. Autorski projekt badawczy "Policjant XXI wieku twórcze metody oddziaływań"; 5.4. Autorski projekt Policji "Drama metodą na bezpiecznego gimnazjalistę" przykładem współpracy Policji ze społeczeństwem. Rozdział 6. Wybrane kampanie i projekty realizowane w ramach działań prospołecznych policjantów; 6.1. Kampania "Kręci mnie bezpieczeństwo" - na wodzie, rowerze, lądzie, w roku szkolnym; 6.2. Kampania społeczno-informacyjna "Dzielnicowy bliżej nas" przykładem działań profilaktycznych Policji; 6.3. Ogólnopolskie aplikacje na rzecz bezpieczeństwa "Moja Komenda" i "Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa" (KMZB); 6.4. Projekt "Klasy policyjne" - edukacja z perspektywą; 6.5. Rekonstruktorzy - historia sposobem na kształtowanie wartości społeczno-edukacyjnych; 6.6. Teatralne, filmowe i literackie inicjatywy Policjina rzecz budowania wspólnoty prospołecznej; 6.7. Przedsięwzięcia sportowe przestrzenią współdziałania Policji ze społeczeństwem; 6.8. Wybrane akcje informacyjne jako przykład budowania bezpieczeństwa społeczności lokalnych; 6.9. Policja z pomocą potrzebującym (zbiórki rzeczowe, spotkania, zbiórki krwi); 6.10. Publikacje Policji sposobem na edukowanie społeczeństwa; 6.11. Media na rzecz działań prospołecznych. Rozdział 7. Policjant jako współkreator społeczności lokalnej - w poszukiwaniu modelu?; 7.1. Pojęcie pedagogiki ulicy - streetworking a rola współczesnego policjanta; 7.2. Istota, zasady i etapy działań - streetworking z perspektywy pracy Policji; 7.3. Policjant współkreatorem społeczności lokalnej. Rozdział 8. Uspołeczniająco-profilaktyczna rola Policji w społeczeństwie obywatelskim Modele i kierunki zmian; 8.1. Więzi społeczne fundamentem prospołecznych działań Policji; 8.2. Propozycja modelu uspołeczniająco-profilaktycznej i resocjalizacyjnej funkcji Policji w społeczeństwie obywatelskim w perspektywie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej