Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(123)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(117)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Czasopisma
(6)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(100)
dostępne
(60)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(66)
Czytelnia
(101)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(6)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(5)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Szumski Grzegorz
(4)
Dawidowicz Maria
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Palak Zofia
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Badora Sylwia
(2)
Baran Jolanta
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Bujnowska Anna
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Doroszewska Janina
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Klinik Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewicka Agnieszka
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Nycz Edward
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rongies Witold
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Wilczyńska Sylwia
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wrońska Marta
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Zielińska Jolanta
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Alexová Milena
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Jed E
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Marek
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bullock Claire
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Christ Magdalena
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(67)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(125)
Język
polski
(125)
Odbiorca
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Szkoły podstawowe
(7)
Przedszkola
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(81)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Niepełnosprawni
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(15)
Nauczyciele
(14)
Kształcenie integracyjne
(13)
Nauczanie
(11)
Szkolnictwo specjalne
(11)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
Pedagogika
(10)
Dziecko głuche
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Dziecko niewidome
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Szkolnictwo
(8)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Autyzm
(6)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Surdopedagogika
(6)
Wsparcie edukacyjne
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Dziecko niedowidzące
(5)
Dziecko upośledzone
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Komputery
(5)
Ludzie starzy
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Oświata
(5)
Rehabilitacja (med.)
(5)
Rehabilitacja medyczna
(5)
Edukacja prozdrowotna
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Młodzież
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Opieka społeczna
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Rodzina
(4)
Wychowanie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(3)
Dziecko trudne
(3)
Głusi
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Socjalizacja
(3)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(3)
Uczenie się
(3)
Biblioterapia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Historia wychowania
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internet
(2)
Jakość życia
(2)
Logopedia
(2)
Mobilność edukacyjna
(2)
Młodzież głucha
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niewidomi
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Pedeutologia
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Rehabilitacja zawodowa
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Samobójstwo
(2)
Sens życia
(2)
Socjologia niepełnosprawności
(2)
Specyficzne trudności w uczeniu się
(2)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-2000
(6)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(20)
Karty pracy ucznia
(8)
Poradnik
(8)
Podręcznik
(7)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Opracowanie
(5)
Materiały konferencyjne
(3)
Raport z badań
(3)
Monografia
(1)
Słownik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(60)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Medycyna i zdrowie
(8)
Psychologia
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
125 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Prekursorzy i twórcy polskiej pedagogiki specjalnej: Józefa Joteyko, Maria Grzegorzewska, Franciszek Jakub Falkowski. Tyflopedagogika: Róża Czacka, Włodzimierz Dolański, Zofia Sękowska. Olifrenopedagogika: Kazmimierz Kirejczyk. Surdopedagogika: Tytus Benni. Pedagogika terapeutyczna: Janina Doroszewska, Aleksanda Hulek. Pedagogika resocjalizacyjna: Otton Lipkowski, Stanisław Jedlewski, Czesław Czapów. Pedagogika korekcyjna. Pomoc logopedyczna: Wacław Otłuszewski, Aleksandra Mitrinowicz-Modrzejewska, Halina Koneczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel szkoły specjalnej w literaturze przedmiotu, 2. Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej, 3. Opis badań własnych, 4. Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych, 5. Hierarchia wartości nauczycieli szkół pedagogicznych a ich postawy pedagogiczne, 6. Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 70)
1. Ogólne podstawy pedagogiki specjalnej, 2. Metodologia pedagogiki specjalnej, 3. Teoria komunikacji upośledzonych, 4. Rehabilitacja wychowawcza, 5. Szkoły specjalne i instytucje wychowawcze (organizacja, zarządzanie), 6. Pedagogika specjalna porównawcza (komparatystyczna), 7. Pedagogika specjalna, 8. Z zagadnień dziedzin szczegółowych pedagogiki specjalnej, 9. Pedagogika resocjalizacyjna - osób z zaburzeniami psychospołecznymi
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka specjalna w poszukiwaniu wzorców- współczesne tendencje w edukacji źródłem uogólniających inspiracji; 2. Dydaktyka specjalna- dział pedagogiki specjalnej i dydaktyki ogólnej; 3. Dydaktyka specjalna- z przeszłości w przyszłość; 4. Podmiot dydaktyki specjalnej- uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w powszechnym systemie oświatowym; 6. Nauczanie diagnostyczne w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 7. Rozwiązania dydaktyczne w specjalnym oddziaływaniu pedagogicznym; 8. Rodzina ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 9. Pedagog specjalny w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 10. Niekonwencjonalne prezentacje i szkice rozwiązań w realizacji przedmiotu- dydaktyka specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 17/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. THEORETICAL FOUNDATIONS OF PEDAGOGICAL PROBLEMS - DISCUSSION AND POLEMICS: Why is it worth it? Why should we return to the issues of sources and approaches in pedagogy?; The problem of discursive openness in thinking about upbringing and education; Pedagogy towards the problem of initiation. The first installment: form concept to application, an attempt to reconstruct literature on the subjects. Threads scattered; Trends of the so-called new spirituality and the inclusion of spiritual problems in the area of pedagogical reflection and practice; Courage of a strong-minded girl scout - guidance for the education of tomorrow; Upbringing for success as a challenge to education; Responsive education as a chance to differentiate the teaching process; Education of a child outside the school classroom in the context of pedagogy of place; The application of Ausbel's meaningful learning theory in the organization of knowledge representations on the concept maps; Hobfoll's resources and the teacher's stress; Into idiocracy - pedagogical reflection of the epidemic of stupidity in the generation of the internet era; Trouble with multiculturalism in the eyes of a philosopher of culture; The activity and pedagogical wiews of women at the turn of the 19th and 20th centuries - historical experiences for the contemporary times; Feminism as... multiculturalism? Iris Marion Young on the concept of multiculturalism.; II. PRACTICAL APPLICATION OG PEDAGOGICAL RESEARCH RESULTS: Proposals for changes in didactical cooperation in the assessment of students and teachers; Between involvement and burnout. How do teachers estimate their person-organization fit?; Teacher's skills and their use in professional activity; Impact on motivational orientation on student's school achievements; Paradigm of child education in the awareness of early education teachers - practical implications; A pupil in the early school education on the path to his subjectivity; Drawings as a source of knowledge about the basic developmental needs of children at a younger school age; Socio-cultural animation - the idea and method of changes in local structures; Social impact of the government program support fo universities of the third age (on the example of the podkarpackie province); Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21st century.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2010. - 148 s. : schem.; tab. ; 24 cm.
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w procesie zmiany- od Historii szaleństwa Michaela Foucaulta do Końca człowieka Francisa Fukuyamy; Ku paradygmatyczności dyscyplin naukowych; 1. Tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością: Rehabilitacja człowieka niepełnosprawnego; Szkoła w dynamicznej fazie przejścia- zaniechania i absurdy; Dziecko niepełnosprawne w integracji szkolnej; Wychowanie- pedagogika specjalna w odwrocie; 2. Pedagogika specjalna i ryzyko paradygmatycznych uzgodnień: Terminologiczna reprezentacja paradygmatów pedagogiki specjalnej; Zdiagnozowana odmienność jako podłoże konstrukcyjne paradygmatu; Paradygmaty a uzgodnienia społeczne na temat niepełnosprawności; Ryzyko konstruowania wiedzy o osobach niepełnosprawnych w pedagogice specjalnej; 3. Paradygmaty pedagogiki specjalnej: Paradygmatyczne poszukiwania w pedagogice specjalnej; Paradygmatyczne dezaktualizacje- biologizm i rehabilitacja; Paradygmatyczne kłopoty z integracją; Paradygmatyczne aktualizacje w pedagogice specjalnej: Paradygmat społeczny niepełnosprawności; Paradygmat normalizacji środowiska; Paradygmat emancypacyjny; Pedagogika specjalna w zmianie paradygmatycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji; Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej; Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ogólny zakres problematyki pedagogiki specjalnej; 2. Jednostka odchylona od normy; 3. Drogi adaptacji jednostki odchylonej od normy (ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci i młodzieży).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 16/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. TEORETYCZNE PODSTAWY PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Indywidualizm współczesnych autorów; Metodologiczny wymiar sztuki w badaniach edukacyjnych; Pedagogiczne implikacje antropologii V.E. Frankla; Nowe trendy w edukacji - koncepcja "głębokiego uczenia się"; Nie czynem, nie głosem, a sercem - rola wartości w zawodzie animatora kultury; Rola analizatora słuchowego w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Efektywność finansowania polskiego systemu oświaty - analiza porównawcza; Nowa podstawa programowa szkół ponadpodstawowych a oczekiwania pracodawców względem ich absolwentów; Awans zawodowy - samorozwój nauczycieli czy zbędna biurokracja; Znaczenie rodziny w społeczeństwie w perspektywie programu 500+. II PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: Bariery kreatywności w nauczaniu akademickim; Współpraca nauczycieli z rodzicami - pespektywa nauczycieli (Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli klas gimnazjalnych); Błędy wychowawcze popełniane przez rodziców i ich rola w kształtowaniu rozwoju dziecka; Samodzielność dzieci w systemie edukacji tradycyjnej i alternatywnej na przykładzie badań własnych; Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opiniach studentów; Sukces dziecka sukcesem nauczyciela w teorii i praktyce edukacyjnej. Studium indywidualnych przypadków; Rzeczywistość edukacyjna osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Przydatność szkolnej interwencji profilaktycznej w placówce edukacyjnej. Wyniki badań ewaluacyjnych; Ocena stanu wiedzy licealistów na temat dopalaczy; Wiedza muzyczna absolwentów szkół średnich - kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji; Wiedza studentów fizjoterapii na temat zawodowego kodeksu etycznego; Edukacyjna funkcja turystyki senioralnej. III. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Professional certainty (gewissenheit) versus uncertainty (ungewissenheit) as components of educator's hermeneutic competence; From knowledge to wisdom. Around the conditionings of hermeneutic competences of pedagogy students - future pedagogues; The self-efficacy of physical education teacher candidates; Preparation of teachers for teaching physical education at first educational stage; The role of emotions, mnemonic techniques, and memory in developing children's L2 skills; Benefits and threats resulting from the use of cyberspace by children of early school age; The patriotism of Polish youth of the 21st century; Civic education of children and youth in the realities of the present day; Some aspects of changing attitudes toward mass culture and popular literature which a teacher should know; The conditions of the health education process of children at the preschool age in terms of safety rules compliance; Self-evaluation and self-esteem of children with syndrome can; Clinical communication as a need or obligation in teaching physiotherapy students; Correlations between forms of emotional health and coping with stress in the context of health education people who experienced malignant tumours.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Komputerowa diagnostyka i terapia pedagogiczna - uwagi wstępne 2. Kogniwistyka a poznanie wzrokowe. Próby kompensacji dysfunkcji narządów wzroku przy zastosowaniu narzędzi technologii informacyjnej 3. Internet jako element strategii współpracy z nauczycielami w ramach badań nad czynnikami istotnymi w nabywaniu wybranych podstawowych umiejętności szkolnych przez słabo widzące dzieci, uczące się w pierwszych klasach w ogólnodostępnych szkołach podstawowych 4. Internet a niewidomi 5. Podręczniki dla niewidomych i słabo widzących dzieci oraz młodzieży - problem edukacyjny 6. Technologia informacyjna w diagnozie i terapii sprawności ortograficznej dzieci z uszkodzeniem słuchu 7. Rozwój technologii informacyjnej szansą dla osób niepełnosprawnych 8. Praktyka komputerowej diagnostyki i terapii pedagogicznej 9. B. Michał - czyli przekraczać bariery
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmiot zainteresowań pedagogiki leczniczej i jego przemiany. 2. Koncepcje psychologiczne i socjologiczne choroby i niesprawności ruchowej. 3. Stkutki przewlekłych chorób w rozwoju dzieci. 4. Psychospołeczne problemy dzieci i młodzieży niepełnosprawnej ruchowo. 5. Hospitalizacja - jej przemiany i zagrożenia dla rozwoju dzieci. 6. Problemy emocjonalne rodziców dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 7. Problemy opiekuńczo-wychowawcze rodziców dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 8. Problemy edukacyjne dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzeni. Dookreślanie znaczeń i budowanie systematyki dydaktyki specjalnej. Rozdział 1 DYDAKTYKA SPECJALNA W POSZUKIWANIU WZORCÓW – WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W EDUKACJI ŹRÓDŁEM UOGÓLNIAJĄCYCH INSPIRACJI: 1.1. Wzorzec pierwszy – edukacja z równym prawem dostępu; 1.2. Wzorzec drugi – edukacja zróżnicowana; 1.3. Wzorzec trzeci – edukacja do uczestniczenia; 1.4. Wzorzec czwarty – edukacja diagnostyczna; 1.5. Wzorzec piąty – edukacja ku podmiotowości; 1.6. Wzorzec szósty – edukacja w integrującej przestrzeni; 1.7. Wzorzec siódmy – edukacja w harmonizowaniu; 1.8. Wzorzec ósmy – edukacja profesjonalna; 1.9. Wzorzec dziewiąty – edukacja wyzwalająca; 1.10. Wzorzec dziesiąty – edukacja z optymizmem pedagogicznym. Rozdział 2 WZORCE DYDAKTYKI SPECJALNEJ – BUDOWANIE KONSTRUKTU WYJAŚNIAJĄCEGO RZECZYWISTOŚĆ EDUKACYJNĄ: 2.1. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŃ – potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy; 2.2. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń; 2.3. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL – profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny. Rozdział 3 KANONY DYDAKTYKI SPECJALNEJ – WYŁONIENIE, NAZWANIE I IMPLIKACJA BADAWCZA: 3.1. Różnicowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŃ; 3.2. Dostosowywanie – ze względu na kategorię edukacyjną WARUNKU; 3.3. Harmonizowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej NAUCZYCIEL; 3.4. Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej – systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych. Rozdział 4 PRAWIDŁOWOŚCI DYDAKTYCZNE I RÓŻNORODNOŚĆ W EDUKACJI – OD ŹRÓDEŁ DO AKTUALNYCH KONCEPCJI: 4.1. Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania–uczenia się – tradycja i aktualne poszukiwania; 4.2. Kilka wątków historycznych – od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalnej jako dyscypliny naukowej; 4.3. Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych – między 1978 a 2005 rokiem; 4.4. Specjalne potrzeby edukacyjne – próba redefinicji i zarysowania koncepcji; 4.5. Jedność w różnorodności – zróżnicowany system edukacji dla wszystkich. Rozdział 5 STAŁOŚĆ I ZMIENNOŚĆ W DYDAKTYCE SPECJALNEJ – OBSZARY INTERPRETACJI: 5.1. Potrzeby edukacyjne – propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej; 5.2. Dydaktyka specjalna – początki, definicje; 5.3. Przedmiot dydaktyki specjalnej; 5.4. Zasady dydaktyki specjalnej – jedność w różnorodności edukacyjnej. Rozdział 6 SWOISTOŚĆ DYDAKTYKI SPECJALNEJ – ODNIESIENIA, RELACJE I POSZUKIWANIA EMPIRYCZNE: 6.1. Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej; 6.2. Dydaktyka specjalna – rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń; 6.3. Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej; 6.4. Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców. Rozdział 7 SYSTEMATYKA DYDAKTYKI SPECJALNEJ – PROPZYCJE KONWENCJI DLA PROJEKTOWANIA DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: 7.1. Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego – niektóre klasyfikacje ze względu na kanon RÓŻNICOWANIE; 7.2. Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania; 7.3. Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; 7.4. Systematyka – dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne; 7.5. Dydaktyka specjalna – istotne parametry kanonu DOSTOSOWYWANIE procesu nauczania-uczenia się; 7.6. Dydaktyka specjalna – ujęcie z perspektywy kanonu HARMONIZOWANIE relacji i kontekstów edukacyjnych. Rozdział 8 WYBRANE KONCEPCJE POGŁĘBIAJĄCE INTERPRETACJE WZORCÓW DYDAKTYKI SPECJALNEJ: 8.1. Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością; 8.2. Edukacja włączająca – rozszerzenie uczestnictwa w powszechnej edukacji; 8.3. Kultura niepełnosprawności - odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei, poczucia szczęścia i pomyślności życiowej; 8.4. Normalizacja – zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością; 8.5. Paradygmat niepełnosprawności – poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologie pozytywną i niepełnosprawność. Rekapitulacja. Definicje i niektóre tezy do refleksji dydaktycznej; Bibliografia; O autorce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane przejawy patologii społecznej: Współczesne tendencje w rozwoju zjawisk patologii społecznej wśród młodzieży; zachowania dewiacyjne o wysokim potencjale kryminogennym; Przemoc w relacjach rówieśniczych w szkole, w opiniach uczniów; Używanie środków odurzających przez młodzież szkolną; Młodzież akademicka wobec zjawiska alkoholizmu; Niedostosowanie społeczne młodzieży należącej do subkultury blokers; Postawy wychowawcze jako determinanty przystosowania społecznego dzieci; 2. Uwarunkowania i koncepcje oddziaływań resocjalizacyjnych: Resocjalizacja- ku środowisku wolnościowemu; Twórcza resocjalizacja w środowisku otwartym. Koncepcja heurystyczna; Światopogląd, aksjologia, wychowanie, resocjalizacja; Ewolucje zaburzeń w zachowaniu a profilaktyka i resocjalizacja w środowisku otwartym; "Społeczne hartowanie" jako forma profilaktyki wychowania resocjalizacyjnego; Resocjalizacja w środowisku otwartym- międzynarodowe standardy, ustawodawstwo polskie i praktyka ostatnich lat; 3. Praktyka i projekty oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym: Metodologiczne odrębności profilaktyki społecznej i resocjalizacji w środowisku społecznym; Rodzinne domy terapeutyczne- propozycją modelowego systemu opiekuńczo- wychowawczego dla osób niedostosowanych społecznie; Edukacja do resocjalizacji w środowisku otwartym- doświadczenia studentów polskich i niemieckich- Projekt Wspólna nauka; Środowiskowe formy pomocy osobom z zaburzeniami w przystosowaniu; Integracja osób niedostosowanych społecznie ze środowiskiem otwartym- pułapki i możliwości; Wykorzystanie unikatowych technik plastycznych w resocjalizacji w środowisku otwartym; Dzieci ulicy- potrzeby i możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych; Metodyka pracy wychowawcy podwórkowego wśród "dzieci ulicy"; Progam STACJA jako alternatywna forma pomocy dzieciom ulicy; Rola pedagoga szkolnego w pracy resocjalizacyjnej z dziećmi i młodzieżą; Syrvival, czyli sztuka przetrwania- możliwości wykorzystania programu w resocjalizacji; Projekt MUR jako propozycja oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; Sposoby zabezpieczeń społecznych przed przestępcami seksualnymi; Praca korekcyjna z nastolatkami wykorzystującymi seksualnie; Działalność Misji Dworcowych elementem przeciwdziałania procederowi handlu kobietami i dziećmi w Polsce (1918-1939); System pracy z ofiarami handlu kobietami w fundacji La Strada; Mediacja jako jeden z obszarów działań pedagoga resocjalizacyjnego; Wykorzystanie kompetencji pedagoga resocjalizacyjnego w noclegowni dla bezdomnych- kilka refleksji praktyka; Pomoc na odległość czyli Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie "Niebieska linia"; Geneza i rozwój alternatywnych sposobów postępowania wobec kary izolacyjnej; Kuratela sądowa- możliwości i ograniczenia; Praca z indywidualnym przypadkiem jako model pracy kuratora sądowego; 4. Problemy pedagogiki specjalnej: Organizacja kształcenia specjalnego dzieci po wejściu Polski do UE; Integracyjny potencjał społeczności dziecięcych w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. W kierunku dookreślenia znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej. Część I DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne; Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych. Część II DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE: Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku; Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu; Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą; Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym; Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Część III DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE: Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy. Część IV Kształcenie uczniów głuchoniewidomych; Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju; Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia. Wybrane aspekty prawne. Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; Zamiast zakończenia. Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, 2. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy oligofrenopedagogiki, 3. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy tyflopedagogiki, 4. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy surdopedagogiki, 5. Pedagogika specjalna szczegółowa: wprowadzenie do pedagogiki terapeutycznej, 6. Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne dyskursy dotyczące teleologii pedagogiki specjalnej: Wstęp do opisania terapii przez twórczość- terapia spotkania- terapia dialogu; Kształcenie pedagogów specjalnych w Polsce. Dyskursy dotyczące działów pedagogiki specjalnej; Odsłanianie brakujących ogniw w historii rehabilitacji; Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężona w kontekście historycznym i stan aktualny; Rozwój tyflopedagogiki; Historyczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju wychowania, edukacji, diagnozy i rehabilitacji wobec jednostek niepełnosprawnych intelektualnie; Historia wychowania i edukacji głuchych z perspektywy surdopedagogiki początku XXI wieku; Wsparcie logopedyczne w ujęciu historycznym w wybranych obszarach i zakresach działalności specjalistycznej; Historia resocjalizacji nieletnich; Rozwój opieki nad ciężko chorym i umierającym; Opieka nad ludźmi słabymi w kościele; 2. Dyskursy nad wspomaganiem rozwoju: Metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz; Metoda ruchu rozwijającego w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym; Terapia Knillów- Rys historyczny; Terapia muzyką- geneza i rozwój zjawiska; Snoezelen- geneza i pionierskie działania na świecie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - 324, [1] s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne: Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego; Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności – definiowanie, orzekanie, udzie- lanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej; Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się; Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci; Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką: Rozdział 7. Niepełnosprawność – modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności: 7.1. Niepełnosprawność intelektualna; 7.2. Niepełnosprawność ruchowa; 7.3. Uszkodzenie słuchu; 7.4. Uszkodzenie wzroku. Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym; Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia; Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się; Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej; Rozdział 12. Choroba przewlekła: 12.1. Otyłość; 12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie; 12.3. Mukowiscydoza; 12.4. Cukrzyca; 12.5. Epilepsja; 12.6. Astma oskrzelowa. Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne; Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne; Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi; Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą; Rozdział 17. Autyzm. Część III. Poza „specjalne potrzeby edukacyjne”: Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education); Rozdział 19. Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school); Zamiast zakończenia; Indeks nazwisk; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej