Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(71)
Forma i typ
Książki
(67)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje naukowe
(7)
Czasopisma
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(51)
dostępne
(37)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(38)
Czytelnia
(51)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Karpińska Anna
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Guz Sabina
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocór Maria
(3)
Ciechanowska Dorota
(2)
Czopek Jakub
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Nycz Edward
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rawson Martyn
(2)
Richter Tobias
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Świerczek Maria
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dzielnicka Ewa
(1)
Eller Helmut
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Fingas Bartosz
(1)
Forma Paulina
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Glasser William
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Głażewski Michał
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Hallada Marek
(1)
Jakacka Ewa (1964- )
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Kiedrowicz Grzegorz
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kosmala Janina
(1)
Kossak-Główczewski Kazimierz
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Koszmider Maria
(1)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(71)
Język
polski
(71)
Temat
Metody nauczania
(25)
Nauczanie
(22)
Nauczanie początkowe
(21)
Pedagogika
(18)
Nauczyciele
(12)
Pedagogika specjalna
(10)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Kształcenie
(9)
Szkolnictwo
(9)
Nauczanie zintegrowane
(8)
Uczniowie
(6)
Wychowanie
(6)
Metody wychowawcze
(5)
Dziecko
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Rodzice
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Mentoring
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Metoda Montessori
(3)
Metodologia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Samokształcenie
(3)
Uczenie się
(3)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja medialna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Historia wychowania
(2)
Informacja
(2)
Innowacje
(2)
Internet
(2)
Komputery
(2)
Matematyka
(2)
Metoda projektów
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Pedagogika zabawy
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Samobójstwo
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barwy
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele wychowania
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Opracowanie
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Podręcznik
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradnik
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
71 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Duchowy plan rozwoju dziecka według Marii Montessori 2. Spotkanie dziecka z pedagogiką Montessori 3. Rodzice w spotkaniu z pedagogiką Montessori 4. Przedszkole Montessori 5. Szkoła Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
1. Antropozofia jako podstawa edukacji waldorfskiej; 2. Fazy rozwoju dziecka a program waldorfski; 3. Metodyka nauczania w szkołach waldorfskich; 4. Ewaluacja i oceniani; 5. Samorządność w szkołach waldorfskich; 6. Program nauczania przedszkolnego; 7. Horyzontalny program nauczania; 8. Wertykalny program nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
1. Antropozofia jako podstawa edukacji waldorfskiej; 2. Fazy rozwoju dziecka a program waldorfski; 3. Metodyka nauczania w szkołach waldorfskich; 4. Ewaluacja i oceniani; 5. Samorządność w szkołach waldorfskich; 6. Program nauczania przedszkolnego; 7. Horyzontalny program nauczania; 8. Wertykalny program nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Prolog. Początek szkoły; Zajęcia główne i zasada cykliczności; Pierwszy rok nauki szkolnej; Rodzice i nauczyciele pracują razem. Kiedy pojawiają się problemy; Drugi rok nauki; Wymagania i oczekiwania wobec nauczyciela wychowawcy; Trzeci rok nauki szkolnej; Czwarty rok nauki szkolnej; Nauczyciel wychowawca i jego przygotowanie; Piaty rok nauki; Szósty rok nauki szkolnej; Siódmy rok nauki szkolnej; Ósmy rok nauki szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zakres i treść pojęcia innowacja pedagogiczna; 2. Innowacje pedagogiczne a kierunki przeobrażania się modelu szkoły tradycyjnej. Zarys modelu szkoły jako organizacji nowatorskiej; 3. Innowacje pedagogiczne w międzynarodowych raportach edukacyjnych. Wprowadzenie. Innowacje pedagogiczne w wybranych międzynarodowych raportach edukacyjnych; 4. Innowacje pedagogiczne w polskim systemie oświatowym. Regulacje prawne; 5. Wnioski końcowe- kierunki przeobrażania się modelu szkoły tradycyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kierunki zmian w teorii i praktyce wczesnoszkolnej, czyli o dylematach i potrzebie ich rozwiązania; 2. Życie i działalność pedagogiczna Celestyna Freineta czyli o tym, jak postrzegają Freineta nauczyciele - jego uczniowie; 3. "Gawędy Mateusza" Celestyna Freineta, czyli o próbie interpretacji jego dzieła w kontekście zmian w edukacji wczesnoszkolnej; 4. Reminiscencje z Atelier, czyli o tym jak dzieło C. Freineta zainspirowało uczestników XXI RIDEF do poszukiwań edukacyjnych; 5. Koncepcja pedagogiczna Celestyna Freineta czyli o edukacji poprzez aktywne i twórcze uczestnictwo dziecka i nauczyciela w strefie rozwoju; 6. Inspiracje Freinetowskie w praktyce szkolnej czyli o doświadczeniach nauczycieli; 7. Powrót do myśli pedagogicznej C. Freineta czyli o źródłach innowacji pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Program zajęć nr 1: Twórcy systemów dydaktycznych: Karta pracy A. Jan Amos Komeński (1592–1670); Karta pracy B. Jan Henryk Pestalozzi (1746–1827); Karta pracy C. Jan Fryderyk Herbart (1776–1841); Karta pracy D. Jan Władysław Dawid (1859–1914); Karta pracy E. John Dewey (1859–1952); Karta pracy F. Bogdan Nawroczyński (1882–1974). Program zajęć nr 2: Rozwój koncepcji kształcenia: Karta pracy A. Materializm (encyklopedyzm) dydaktyczny; Karta pracy B. Formalizm dydaktyczny; Karta pracy C. Utylitaryzm dydaktyczny; Karta pracy D. Koncepcja problemowo-kompleksowa; Karta pracy E. Strukturalizm; Karta pracy F. Materializm funkcjonalny. Program zajęć nr 3: Taksonomia celów kształcenia: Karta pracy A. Taksonomia celów poznawczych; Karta pracy B. Taksonomia celów praktycznych; Karta pracy C. Taksonomia celów wychowawczych; Karta pracy D. Taksonomia celów w ich operacjonalizacji. Program zajęć nr 4: Ocena programu nauczania: Karta pracy A. Poprawność konstrukcyjna programu nauczania; Karta pracy B. Wartość merytoryczna programu nauczania; Karta pracy C. Wartość dydaktyczna programu nauczania; Karta pracy D. Przydatność programu nauczania dla danego środowiska szkolnego. Program zajęć nr 5: Ogniwa procesu kształcenia: Karta pracy A. Uświadamianie celów i zadań dydaktycznych; Karta pracy B. Kierowanie procesami poznawczymi; Karta pracy C. Kształtowanie umiejętności praktycznych; Karta pracy D. Utrwalanie wiadomości i umiejętności; Karta pracy E. Sprawdzanie i ocena osiągnięć. Program zajęć nr 6: Przestrzeganie zasad kształcenia: Karta pracy A. Zasady dotyczące materiału nauczania; Karta pracy B. Zasady dotyczące motywacji ucznia; Karta pracy C. Zasady dotyczące pracy ucznia; Karta pracy D. Zasady dotyczące czynności nauczania. Program zajęć nr 7: Dyskusja dydaktyczna: Karta pracy A. Dyskusja wielokrotna; Karta pracy B. Dyskusja konferencyjna; Karta pracy C. Dyskusja panelowa (obserwowana); Karta pracy D. Dyskusja okrągłego stołu. Program zajęć nr 8: Aktywizujące metody kształcenia: Karta pracy A. Metoda przypadków; Karta pracy B. Metoda sytuacyjna; Karta pracy C. Metoda inscenizacji; Karta pracy D. Metoda symulacji; Karta pracy E. Metoda projektów. Program zajęć nr 9: Metody uczenia się w kształceniu wielostronnym: Karta pracy A. Uczenie się przez przyswajanie wiedzy; Karta pracy B. Uczenie się przez odkrywanie wiedzy; Karta pracy C. Uczenie się przez przeżywanie; Karta pracy D. Uczenie się przez działanie. Program zajęć nr 10: Wdrażanie uczniów do samokształcenia: Karta pracy A. Lekcje przedmiotowe; Karta pracy B. Lekcje wdrażające; Karta pracy C. Lekcje wychowawcze; Karta pracy D. Pozalekcyjna praca uczniów. Program zajęć nr 11: Funkcje mediów w procesie kształcenia: Karta pracy A. Media w poznawaniu rzeczywistości; Karta pracy B. Media w poznawaniu wiedzy o rzeczywistości; Karta pracy C. Media w kształtowaniu emocjonalnego stosunku do rzeczywistości; Karta pracy D. Media w przygotowaniu do działalności praktycznej. Program zajęć nr 12: Praca domowa uczniów: Karta pracy A. Rodzaje prac domowych; Karta pracy B. Sposoby zadawania pracy domowej; Karta pracy C. Obciążenie uczniów pracą domową; Karta pracy D. Sprawdzanie i ocena nauki domowej. Program zajęć nr 13: Budowanie zadań testowych: Karta pracy A. Zadania wyboru wielokrotnego; Karta pracy B. Zadania na dobieranie; Karta pracy C. Zadania typu prawda – fałsz; Karta pracy D. Zadania krótkiej odpowiedzi i zadania z luką; Karta pracy E. Zadania rozszerzonej odpowiedzi. Program zajęć nr 14: Szkolny system oceniania: Karta pracy A. Użyteczność systemu oceniania; Karta pracy B. Wspomaganie kształcenia przez system oceniania; Karta pracy C. Wielowątkowość systemu oceniania; Karta pracy D. Otwartość systemu oceniania. Program zajęć nr 15: Poziomy planowania dydaktycznego: Karta pracy A. Planowanie kierunkowe; Karta pracy B. Planowanie wynikowe; Karta pracy C. Planowanie metodyczne; Karta pracy D. Przygotowanie merytoryczne i organizacyjne. Test sprawdzający
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komplementarność poznania, 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej, 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia, 4. Cele edukacji komplementarnej, 5. Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Część kluczowe jako warunek i wynik uczenia się przez całe Życie: Istota i rodzaj kompetencji kluczowych; Konstruktywizm poznawczy i społeczny jako podstawa teoretyczna nabywania kompetencji kluczowych; Uczenie się dzieci jako warunek ich rozwoju i nabywania kompetencji kluczowych; 2. Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu i szkole: Porozumiewanie się w języku ojczystym; Porozumiewanie się w językach obcych; Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne uczniów klas młodszych; Kompetencje informatyczne; Kompetencje uczenia się; Kompetencje społeczne i obywatelskie; Inicjatywość i przedsiębiorczość; Świadomość i ekspresja kulturalna; Dbanie o zdrowie i sprawność fizyczna; 3. Nauczyciel XXI wieku- wybrane aspekty działalności edukacyjnej: Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka; Praca zindywidualizowana z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Cele polonistycznej edukacji wczesnoszkolnej; 2. Metody nauki czytania i pisanie w ujęciu porównawczym; 3. Proces nauki czytania; 4. Proces pisania; 5. Rozwój i kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6. Praca z tekstem literackim; 7. Nauczanie gramatyki w edukacji wczesnoszkolnej; 8. Nauczanie ortografii i interpunkcji; 9. Rozwijanie twórczej aktywności uczniów; 10. Gry i zabawy dydaktyczne w polonistycznej edukacji dzieci; 11. Dramatyzacje w nauczaniu wczesnoszkolnym języka polskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesna edukacja dziecka - stan, potrzeby i kierunki przemian: Dziecko sześcioletnie w szkole. Szansa czy zagrożenie?; Dziecko w siódmym roku życia a start szkolny; Wczesna edukacja dzieci - stan, potrzeby i kierunki przemian; Start szkolny uczniów - studium porównawcze; Obowiązek szkolny w krajach Unii Europejskiej; Problematyka startu szkolnego na łamach czasopism pedagogicznych w latach 2000-2008; Znaczenie dzieciństwa w rozwoju osobowości; Wcześniejszy start szkolny w kontekście rozwoju i edukacji dziecka; Edukacja dziecka. Ograniczenia i możliwości - perspektywy; Dziecko jako podmiot edukacji w świetle nowej podstawy programowej klas I-III; Start szkolny dziecka sześcioletniego - między koniecznością a potrzebą; Opinie nauczycieli edukacji elementarnej na temat wcześniejszego startu szkolnego; Wcześniejsza edukacja dzieci sześcioletnich w szkole w opiniach nauczycieli przedszkoli; Dziecko sześcioletnie w systemie edukacyjnym w opinii studentów kierunków pedagogicznych; Gotowość współczesnej polskiej szkoły do przyjęcia sześciolatków. Cz. II Start szkolny a osiągnięcia rozwojowe i edukacja dzieci sześcioletnich: Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Staż przedszkolny wobec społecznych uwarunkować dojrzałości szkolnej sześciolatków; Rozwój psychoruchowy dziecka sześcioletniego a zasady konstruowania procesu nauczania w edukacji wstępnej - w świetle obniżenia obowiązku szkolnego; Kompetencje społeczne dziecka a wcześniejszy start szkolny; Społeczno-emocjonalna gotowość dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki (na podstawie badań własnych); Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju emocjonalnym człowieka; Możliwość dynamizowania rozwoju molarnego dziecka sześcioletniego w świetle nowej podstawy programowej; Homo Loquens? Uwagi o językowym przygotowaniu dziecka sześcioletniego do startu szkolnego; Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków; Wybrane teoretyczne i praktyczne problemy motywowania dzieci sześcioletnich do uczenia się czytania; Konteksty elementarnej edukacji muzycznej dzieci przedszkolnych; Sprawność motoryczna - ważny element przygotowania dziecka do szkoły; Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia. Cz. III Wspierająca rola środowiska edukacyjnego i rodzinnego w rozwoju dziecka: Indywidualizacja programu kształcenia warunkiem zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb dzieci; Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i ich realizacja w szkole; Warunki wspierania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysekcji; Odroczenie obowiązku szkolnego szansą na przyszłe sukcesy edukacyjne dzieci; Opieka zdrowotna i socjalna w placówkach szkolnych w kontekście potrzeb rozwojowych dziecka; Wspierania nauczycieli przedszkola w ocenie dojrzałości szkolnej dziecka przez poradnię psychologicznego-pedagogiczną w Leżajsku; Od oglądalności do działalności dziecka w szkole. Organizacja środowiska wspierającego rozwój uczniów w deklaracjach przyszłych nauczycieli; Mądrość ukryta w zabawie - wspieranie zdolności dzieci w kształceniu zintegrowanym; Podmiotowość dziecka w wieku przedszkolnym w świetle zdarzeń krytycznych; Aksjologiczne aspekty kompetencji zawodowych nauczyciela szansą i wyzwaniem dla wcześniejszego startu szkolnego; Nauczyciel sześciolatka - pierwszoklasisty, pytania, wątpliwości, dylematy; Nauczyciel twórcą efektywnego środowiska edukacyjnego szkoły; Przygotowanie nauczycieli wczesnej edukacji do kształcenia literackiego, Stan aktualny, potrzeby i bariery rozwoju zawodowego nauczycieli klas I-III szkół podstawowych; Wsparcie środowiska rodzinnego jako warunek efektywności oddziaływania edukacji przedszkolnej; Edukacyjne wsparcie rodziców a poziom gotowości szkolnej dzieci; Opinie rodziców o wykorzystywaniu podręczników w edukacji przedszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Spory teoretyczne: Szkoła alternatywna - definicje, rodzaje, ocena, perspektywy rozwoju; Alternatywne koncepcje jako podstawa dla innowacyjnych działań edukacyjnych trendów w kontekście badań eksperymentalnych; Pedagogika pobocza - złudzenia i nadzieje alternatywności w pedagogice specjalnej; Edukacyjne kierunkowskazy. Refleksje o współczesnej teorii pedagogicznej; II. Modele i praktyki edukacji alternatywnej: Przemiany koncepcji autonomii szkół publicznych w Europie; John Dewey jako pedagog reform i wychowania do demokracji; Tradycja i postęp w pedagogice waldorfskiej; Edukacja i procesy asymilacji mniejszości etnicznych na dalekiej Północy. Studium przypadku Saamów w Norwegii i Nieńców w Rosji; Szkolnictwo średnie w Norwegii. Wybrane aspekty funkcji selekcyjnej; Edukacja językowa w Gwatemalii - alternatywa edukacyjna, polityczna czy kulturowa?; Koncepcja edukacji przedszkolnej w Reggio Emilia we Włoszech; Ijime, hikikomori i edukacja alternatywna w Japonii; Alternatywne sposoby realizowania edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie kształcenia zróżnicowanego - prezentacja wyników badan eksperymentalnych; Myślenie i działania twórcze jako forma alternatywnej edukacji studentów pedagogiki; Dydaktyczne możliwości zastosowania dociekań filozoficznych w kształceniu zintegrowanym; Społeczne funkcje Uniwersytetu Harvarda; Edukacja alternatywna jako forma wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; System wychowawczy jogi klasycznej; Wykorzystanie gier symulacyjnych w edukacji międzykulturowej; Kształcenie modułowe, standaryzacja kwalifikacji zawodowych we współczesnej szkole zawodowej; Szkółki niedzielne wobec potrzeby rewitalizacji żydowskiego życia w Polsce; III. Uwarunkowania edukacji alternatywnej: Słoneczne (pozakulturowe) wakacje - tożsamość typu all inclusive; Społeczeństwo przyszłości w wyobrażeniach młodzieży: indywidualistyczna vs. Kolektywistyczna koncepcja społeczeństwa; ciągłość i zmiana w zakresie idei uczenia we współpracy; Wytresowany pies czy autonomiczny kot? O edukacji komputacjonalistycznej, konstruktywistycznej i kolektywistycznej; Czy szkoła jest miejscem twórczości rzeczywiście stymulowanej?; Program kształcenia - obszar obowiązków i wolności; "Sukcesowi trzeba pomóc", czyli o edukacji dziecka w rodzinie klasy średniej; Metoda Carden - klasyczna amerykańska alternatywa edukacyjna; Pomiędzy rodziną i szkoła w poszukiwaniu sensu pedagogiki alternatywnej; Edukacja polityczno-prawna społeczeństwa polskiego wobec współczesnych realiów; IV. Edukacja w świetle badań: Andragogika z perspektywy badań biograficznych; E-przedszkole - analiza skutków rozprzestrzeniania się e-learningu w nauczaniu dzieci; Alternatywy dla formalnego obrazu szkoły jako instytucji w uczniowskich metaforach; Pejzaż gimnazjów prowadzonych przez stowarzyszenia; Doświadczanie uczenia się w relacjach absolwentów klas Montessori - (przed)wstępne rozpoznanie; Czy szkoły ogólnodostępne rzeczywiście SA alternatywą dla kształcenia segregacyjnego? Z opinii nauczycieli szkół specjalnych i ogólnodostępnych; Korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Warunki i możliwości zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w szkole. Z opinii dyrektorów szkół ogólnodostępnych; Ideologia w przekształcaniu przestrzeni społecznej placówki; Edukacja obywatelska w oddolnych stowarzyszeniach młodzieżowych na przykładzie stowarzyszenia "Parlament Młodzieży" z Przemyśla (komunikat z badań); W poszukiwaniu umiejętności i doświadczenia. Idea Otwartej Akademii Umiejętności jako przykład edukacji alternatywnej; Kształtowanie wrażliwości na wartości etyczne metodami dramy i psychodramy; Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego na etapie kształcenia przedszkolnego i podstawowego w opinii rodziców; Homoseksualizm jako alternatywny styl życia. Wybrane problemy i kontrowersje; Kohabitacja jako alternatywa dla małżeństwa. Wybrane problemy i kontrowersje; Ostrzeżenie zamiast zakończenia, czyli o toksycznych doświadczeniach wychowanków Odenwaldschule.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Szkoła i nauczyciel: Podmiotowość dziecka w edukacji jako kierunek demokratyzowania polskiej szkoły Obraz nauczyciela w percepcji uczniów. 2. Dojrzałość szkolna: Rodzinne uwarunkowania środowiskowe, a gotowość szkolna; Postawy prospołeczne dzieci 6-letnich elementem dojrzałości szkolnej; Nowa Podstawa Programowa a dojrzałość szkolna dzieci sześcioletnich. 3. Specjalne potrzeby edukacyjne: Analiza przyczyn specjalnych potrzeb edukacyjnych sześciolatków; Współpraca nauczyciela z logopedą jako czynnik wspomagającyterapię logopedyczną; Profilaktyka niepowodzeń szkolnych dzieci dotkniętych ubóstwem; Przygotowanie dzieci z trudnych środowisk wychowawczych do podjęcia obowiązku szkolnego; Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dzieciom wychowywanym w warunkach pieczy zastępczej. 4. Rozwiązania metodyczne: Arteterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci autystycznych – studium przypadku; Rola muzyki w psychofizycznym rozwoju sześciolatka; Wycieczka i jej miejsce w poznawaniu środowiska przyrodniczego przez dzieci 6-letnie; Edukacja zdrowotna, komunikacja międzyludzka, znaczenie emisji głosu, słuchu i mowy dla rodzica, nauczyciela i ucznia w doświadczeniu życia; Vplyv sociálnych determinantov na rozvoj kresťanskej osobnosti dieťaťa predškolského veku; Wpływ modelowania skryptowego na dysfunkcje osobowości u dzieci w świetle analizy transakcyjnej; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O systematyzacji treści kształcenia / Artur Stachura. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2012. - 193, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
1. Systemowa struktura umysłu jako podstawa planowania procesu kształcenia: Pojęcie systemu w świetle ogólnej teorii systemów i jego zastosowanie w pedagogice; Pojęcie jako kategoria epistemologiczna, psychologiczna i dydaktyczna; System pojęć w umyśle człowieka i jego reprezentacja; Operacje umysłowe na systemie pojęć- myślenie systemowe; Określenie celów kształcenia na statycznych i dynamicznych własnościach systemu pojęć; Zasada systemowości rozwoju człowieka; 2. Konstrukcja usystematyzowanych zasobów treści i ich wykorzystanie w procesie kształcenia: Systemowe rozumienie pojęć przez ucznia jako cel kształcenia; Treści kształcenia jako składnik warunków kształcenia; Warunki kształcenia związane z własnościami ucznia; sposób podawania usystematyzowanej treści kształcenia; Sposób diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Prawidłowości przebiegu procesu przyswajania systemu pojęć; Wnioski z diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy edukacji w systemie Montessori. 2. Metodologiczne założenia badań własnych. 3. Osiągnięcia dzieci w rozwoju poznawczym. 4. Sprawność językowa dzieci. 5. Wybrane osiągnięcia szkolne dzieci. 6. Zachowania społeczne dzieci. 7. Wybrane cechy osobowości dzieci. 8. Niektóre właściwości procesu nauczania-uczenia się w szkołach Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Box zawiera: Podręcznik z ćwiczeniami. Cz. 1-5; Zeszyt. Cz. 1-5; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja polonistyczna i społeczna. Cz. 1-4; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja matematyczna. Cz. 1-4; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja przyrodnicza; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja artystyczna; Bawię się i uczę w klasie 3. CD-ROM; Wyprawka; Zajęcia komputerowe. Podręcznik z ćwiczeniami + CD-ROM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Komputerowa diagnostyka i terapia pedagogiczna - uwagi wstępne 2. Kogniwistyka a poznanie wzrokowe. Próby kompensacji dysfunkcji narządów wzroku przy zastosowaniu narzędzi technologii informacyjnej 3. Internet jako element strategii współpracy z nauczycielami w ramach badań nad czynnikami istotnymi w nabywaniu wybranych podstawowych umiejętności szkolnych przez słabo widzące dzieci, uczące się w pierwszych klasach w ogólnodostępnych szkołach podstawowych 4. Internet a niewidomi 5. Podręczniki dla niewidomych i słabo widzących dzieci oraz młodzieży - problem edukacyjny 6. Technologia informacyjna w diagnozie i terapii sprawności ortograficznej dzieci z uszkodzeniem słuchu 7. Rozwój technologii informacyjnej szansą dla osób niepełnosprawnych 8. Praktyka komputerowej diagnostyki i terapii pedagogicznej 9. B. Michał - czyli przekraczać bariery
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie zakończone sukcesem oparte jest na dobrych relacjach; Problemy będące nieodłączną częścią 1-6 systemu oceniania; Pozbywanie się Psychologii Zewnętrznej Kontroli; W Szkołach Jakości Glasser'a nie ma porażek; Pierwszego dnia, kiedy spotkasz swoją klasę, odnosisz sukces; Argumenty przemawiające za Klasą Opartą na Umiejętnościach; Nowy sposób uczenia; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Podstawowej; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Ponadpodstawowej; Uczenie radości z czytania; Tworzenie więzi zastępuje dyscyplinę, Rola Dyrektora w Szkole Jakości Glasser'a. Załącznik A: Szkoły Jakości Glasser'a stan na październik 2001. Załącznik B: Instytut Williama Glasser'a. Załącznik C: Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Informacja o Skali Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu, 2. Zastosowanie Skali Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu, 3. Opis podskal i ocen
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej