Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(50)
Forma i typ
Książki
(44)
Czasopisma
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(31)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(36)
Czytelnia
(36)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(5)
Markiewicz-Patkowska Julita
(4)
Palka Stanisław
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Bauman Teresa (1955-2017)
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Kabat Małgorzata
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Szloska Franciszek
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Wrońska Marta
(3)
Żegnałek Kazimierz
(3)
Ferguson George A
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Goriszowski Włodzimierz
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Krajewska Anna
(2)
Kubinowski Dariusz
(2)
Majzner Rafał
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Nycz Edward
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Pytel Sławomir
(2)
Rubacha Krzysztof
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Takane Yoshio
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dohnal Tomás
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gomola Joanna
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Gutowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Góral Justyna
(1)
Herman Ewa
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Jandová Soňa
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kańczukowska-Stadnik Agnieszk
(1)
Kocór Maria
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kordek Marcin
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krajewski Mirosław
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Krzyśko Grzegorz
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kłoda Maria
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Maszke Albert Wojciech
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
Pedagogika
(39)
Metodologia
(29)
Badania naukowe
(12)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Nauczyciele
(5)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Kształcenie
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Nauczanie
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Dysertacje naukowe
(3)
Ludzie starzy
(3)
Nauka
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Badania ilościowe
(2)
Badania jakościowe
(2)
Metody badawcze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedeutologia
(2)
Podmiotowość
(2)
Prace dyplomowe
(2)
Psychologia
(2)
Statystyka
(2)
Studenci
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
COVID-19
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dorosłość
(1)
Duchowość
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Filozofia nauki
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Kaczor, Stanisław (1924-2014)
(1)
Komparatystyka
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura
(1)
Licea
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Medycyna
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauki społeczne
(1)
Naukoznawstwo
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Potrzeby duchowe
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Prawo autorskie
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Teoria
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Materiały konferencyjne
(4)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Nauka i badania
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
50 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problemy pedagogiki w kontekście badań naukowych; 2. Struktura procesu badawczego w pedagogice; 3. Metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach pedagogicznych; 4. Metody analizy statystycznej materiału badawczego; 5. Przygotowanie tekstu pracy dyplomowej (licencjackiej, magisterskiej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
1. O wiedzy pedagogicznej: Wiedza w pedagogice i wiedza pedagogiczna; Treści i źródła badan pedagogicznych; Prawidłowości i/lub kontekst jako kryteria tworzenia wiedzy pedagogicznej; Kształtowanie (się) pedagogicznej wiedzy nauczycielskiej - w procesie stawania się i bycia nauczycielem - epitafium. 2. Orientacje metodologiczne w tworzeniu wiedzy: Metodologia spod znaku x? a humanistyczna tożsamość pedagogiki; Poznawczy status danych jakościowych; Kilka metodologicznych problemów tworzenia i przekazu fenomenologicznej wiedzy o wychowaniu; Hermeneutyka jako metodologia rozumienia i interpretacji wiedzy pedagogicznej; Konstruowanie wiedzy o rodzaju w edukacji. 3. Praktyka tworzenia wiedzy: Kryteria waloryzacji praktyki badawczej - między inhibitacją metodologiczną a permisywnym toleratnyzmem; Geneza pytań problemowych w badaniach pedagogicznych - dziedziczenie, odkrycie, zredefiniowanie; O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych; Deskrypcje etnograficzne i konstruowanie wiedzy kulturowej w pedagogice. 4. Otwarcie dyskusji: W nawiązaniu do wystąpień - dyskusja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , 245)
1. Tożsamość naukowa i dojrzałość metodologiczna: Uwagi o tożsamości; Nauka jedna- wielość dróg do jej uprawiania; Czy podejmowanie odkrywczych przełomowych badań jest wynikiem jedynie dojrzałości metodologicznej czy już dojrzałości badawczej? Na drodze do kształtowania tożsamości uczonego; Koncepcja badań pedagogicznych- specyfika i uwarunkowania realizacyjnej; Tożsamość osobowa uczonego; O drodze do naukowej tożsamości; Intuicja i introspekcja w poszukiwaniu własnej tożsamości naukowej; Dojrzałość osobowa badawcza oraz jego dojrzałość i gotowość badawcza w warunkach współczesności; Dojrzałość metodologiczna w warunkach transformacji; 2. Wybrane aspekty ogólnometodologiczne: Konceptualizacja mega problemu jako pierwszy etap procesu badawczego; O pożytku z badań w obszarze pracy socjalnej; O trudnej sztuce wyszukiwania owocnych tematów badań; Metodologiczne faux pas w badaniach naukowych- przypadek czy nonszalancja?; 3. Koncepcja badań własnych- ocena i uwarunkowania: Koncepcja pracy promocyjnej- rola promotora i doktoranta; Dobra koncepcja badań własnych- kryteria oceny oraz niezbędne narzędzia do jej przeprowadzania; Dojrzałość metodologiczna i osobista badacza jako podstawa trafnej koncepcji badań własnych; Dobra koncepcja badań własnych to efekt dojrzałości metodologicznej; Praca pedagoga w kontekście metod badawczych w psychologii i pedagogice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika dyscypliną naukową. Od poglądów do praw naukowych w pedagogice, 2. Ogólne etapy procesu badawczego w naukach o wychowaniu, 3. Funkcje zmiennych w empirycznych badaniach pedagogicznych (etap III- -dobór i układ i pomiar zmiennych), 4. Ogólny przegląd metod badawczych stosowanych w pedagogice empirycznej i ich klasyfikacje, 5. Ogólne metody badań pedagogicznych stosowane w pedagogice społecznej (wg R. Wroczyńskiego i T. Pilcha), 6. Krytyczny przegląd literatury jako niezbędna metoda badań naukowych, 7. Obserwacja i naturalny eksperyment pedagogiczny jako metody badań pedagogicznych, 8. Metody specyficzne do badań nad doborem i układem treści, 9. Realizacja kolejnych etapów badań: badania wstępne, podstawowe i kontrole, 10. Typowe procedury humanistycznych badań w odniesieniu do nauk pedagogicznych (nauk o wychowaniu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problemy badawcze w pedagogice; Badania empiryczne ilościowe i jakościowe w pedagogice; Pedagogiczne badania historyczne i porównawcze; Pedagogiczne badania teoretyczno-praktyczne; Badania z pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych; Twórcze wiązanie badań pedagogicznych z praktyką szkolną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ogólne przesałanki pracy-uwagi wstępne, 1. Warunki uczestnictwa społecznego-pytanie o perspektywę pedagogiki społecznej, 2. Tradycje w pedagogice-problemy metodologiczne, 3. Wybrane koncepcje działania-niepewność edukacyjnej praktyki, 4. Metodologia w pedagogice-probelmy dyscyplinarne i zagadnienia kształcenia, 5. O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej-perspektywa biografii, 6. Problem wiedzy profesjonalnej, 7. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej, zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
Część I: Przedmiot badań - perspektywa dyscyplinarna. Eksplikacja pojęcia "przedmiot badań pedagogiki"; Wychowanie i jego konteksty w perspektywie pozapedagogicznej i pedagogicznej; Komplikacje i dylematy przy określaniu przedmiotu badań pedagogicznych; Przedmiot pedagogiki w kontekście jej wyzwań i założeń; Edukacja - moralność - sfera publiczna. Część II: Przedmiot badań - perspektywa subdyscyplinarna. Wśród aspektów, wymiarów, poziomów i biegunów, czyli o próbie konceptualizacji przedmiotów badań pedagogiki twórczości; Warunki uczestnictwa społecznego - uwagi o przedmiocie pedagogiki specjalnej; Potencjał badawczy antropologii pedagogicznej - przedmioty i konteksty badań. Część III: Sposoby poznawania rzeczywistości pedagogicznej. Metodologiczna struktura przedmiotu badań pedagogiki; Dziedzina i pogranicza poznania naukowego oraz badań w pedagogice; Rzeczywistość pedagogiczna a sposoby jej poznawania - perspektywa interpretacyjna; Obiektywistyczne, konstruktywistyczne i neoobiektywistyczne ujęcie przedmiotu badań pedagogicznych; Konceptualizacja przedmiotu badań pedagogicznych w kontekście społecznej teorii strukturacji Anthony'ego Giddensa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Pedagogika dyscypliną naukową, jej podstawy teoretyczne i metodologiczne; R.2 Etapy procesu badawczego w naukach o wychowaniu; R.3 Zmienne w empirycznych badaniach pedagogicznych; r.4 Ogólny przegląd procedur i metod badawczych stosowanych w pedagogice empirycznej, główne kryteria podziału; R.5 Metody badań pedagogicznych stosowane w pedagogice społecznej (wg R. Wroczyńskiego i T. Pilcha); R.6 Metoda analizy i krytyki literatury źródłowej; R.7 Metody badań pedagogiki eksperymentalnej; R.8 Specyficzne metody doboru i układu treści kształcenia; R. 9 Badania wstępne, podstawowe i kontrolne; R.10 Typowe procedury humanistycznych badań społecznych w odniesieniu do nauk pedagogicznych (nauk o wychowaniu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
Słowo na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki; Szkic do dziejów metodologii pedagogiki; Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice; Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej; Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki; O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej w pedagogice - perspektywa biografii; Wprowadzenie do rozważań nad humanizacją pedagogiki (edukacji) w kontekście filozoficznych aspektów przestrzeni pedagogicznej przełomu wieków; Metodologia pedagogiki między "naukowością/teoretycznością" a "praktycznością"; Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna; Miejsce badań fenomenologicznych w poznawaniu sytuacji wychowawczych; Badacz jako krytyk; W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych; Popsocjologia młodzieży. Studium przypadku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy badań pedagogicznych: Epistemologiczne, aksjologiczne i metodologiczne podstawy badań pedagogicznych; Przyrodnicze i humanistyczne podstawy badań pedagogicznych; Badania nad edukacją w perspektywie poznawczej współczesnych nauk społecznych i humanistycznych; 2. Ogólne rodzaje badań pedagogicznych: Strategia badań ilościowych; Badania jakościowe- przewodnik po labiryncie; Hermeneutyka i fenomenologia a pedagogika; Triangulacja badań. Badania empiryczne ilościowo-jakościowe; 3. Tok postępowania w badaniach ilościowych: Modelowanie w badaniach pedagogicznych; Tok przygotowania badań; Tok realizacji badań oraz opracowanie wyników; Uogólnienia i wnioski z badań. Prawidłowości i wiedza pedagogiczna; 4. Szczegółowe rodzaje badań pedagogicznych: Badania opisowe i badania diagnostyczne; Badania wyjaśniające. Badania weryfikacyjne; Podejście biograficzne (biograficzność) w naukach o wychowaniu. Trzy perspektywy dyskursu; Badania projektujące i prognostyczne w pedagogice; Historiografia edukacyjna i jej metodologia. Wybrane zagadnienia; Badania porównawcze. Wprowadzenie; Badanie w działaniu; Badania z pogranicza pedagogiki i innych nauk; 5. Cechy badań pedagogicznych: Etyka badań naukowych; Racjonalność w badaniach pedagogicznych; Efektywność badań pedagogicznych; 6. Uwarunkowania badań pedagogicznych: Psychologiczne uwarunkowania badań pedagogicznych; Społeczne uwarunkowania badań pedagogicznych (na przykładzie badań z dziedziny pedagogiki resocjalizacyjnej); Kulturowe uwarunkowania badań pedagogicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym 2. Etapy postępowania badawczego 3. Ilościowe i jakościowe badania pedagogiczne 4. Metody badań pedagogicznych 5. Techniki zbierania materiałów 6. Podstawowe zasady opracowania materiałów badawczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I: Podstawy statystyki. 1. Podstawowe pojęcia statystyki. 2. Rozkłady liczebności i ich przedstawienie graficzne. 3. Zapis statystyczny. 4. Miary tendencji centralnej. 5. Miary zmienności, skośności i kurtozy. 6. Prawdopodobieństwo i rozkład dwumianowy. 7. Krzywa normalna. 8. Regresja i korelacja. 9. Pobieranie prób i rozkład z próby 10. Oszacowanie i rozkład t. 11. Testowanie hipotez - średnie. 12. Testowanie hipotez - inne statystyki. 13. Analiza liczebności z zastosowaniem chi-kwadrat. Część II: Planowanie eksperymentów. 14. Struktura i planowanie eksperymentów. 15. Analiza wariancji - klasyfikacja jednoczynnikowa. 16. Analiza wariancji - klasyfikacja dwuczynnikowa. 17. Analiza wariancji - klasyfikacja trójczynnikowa. 18. Procedury porównań wielokrotnych. 19. Pomiary powtarzane i inne plany eksperymentalne. 20. Analiza kowariancji. Część III: Statystyka nieparametryczna. 21. Statystyka rang. 22. Nieparametryczne testy istotności. Część IV: Testy psychologiczne i statystyka wielozmiennowa. 23. Zagadnienia statystyczne konstruowania testów. 24. Błędy pomiaru. 25. Przekształcanie wyników - normy. 26. Wybrane techniki wielozmiennowe. 27. Regresja wielokrotna i analiza wariancji. 28. Analiza czynnikowa. Dodatek: Tablice statystyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Podstawy statystyki. 1. Podstawowe pojęcia statystyki. 2. Rozkłady liczebności i ich przedstawienie graficzne. 3. Zapis statystyczny. 4. Miary tendencji centralnej. 5. Miary zmienności, skośności i kurtozy. 6. Prawdopodobieństwo i rozkład dwumianowy. 7. Krzywa normalna. 8. Regresja i korelacja. 9. Pobieranie prób i rozkład z próby 10. Oszacowanie i rozkład t. 11. Testowanie hipotez - średnie. 12. Testowanie hipotez - inne statystyki. 13. Analiza liczebności z zastosowaniem chi-kwadrat. Część II: Planowanie eksperymentów. 14. Struktura i planowanie eksperymentów. 15. Analiza wariancji - klasyfikacja jednoczynnikowa. 16. Analiza wariancji - klasyfikacja dwuczynnikowa. 17. Analiza wariancji - klasyfikacja trójczynnikowa. 18. Procedury porównań wielokrotnych. 19. Pomiary powtarzane i inne plany eksperymentalne. 20. Analiza kowariancji. Część III: Statystyka nieparametryczna. 21. Statystyka rang. 22. Nieparametryczne testy istotności. Część IV: Testy psychologiczne i statystyka wielozmiennowa. 23. Zagadnienia statystyczne konstruowania testów. 24. Błędy pomiaru. 25. Przekształcanie wyników - normy. 26. Wybrane techniki wielozmiennowe. 27. Regresja wielokrotna i analiza wariancji. 28. Analiza czynnikowa. Dodatek: Tablice statystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań w obszarze teorii wychowania, Cz. II Etapy postępowania badawczego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
1. U podstaw badań nad edukacją, 2. Planowanie procesu badawczego, 3. Metody doboru próbki badawczej, 4. Metody zbierania danych, 5. metody analizy danych ilościowych, 6. Analiza danych jakościowych, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Schemat etnograficzny, 10. Schemat badań historycznych (BH), 9. Schemat studium przypadków (SP), 11. Schemat eksperymentalny (E), 12. Schemat quasi-eksperymentalny (QE) i przekrojowy (P), 13. Raport a badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Zmieniający się świat - konieczność innej edukacji: Szkic do dziejów metodologii pedagogiki; Tendencje rozwoju europejskiej współpracy w dziedzinie oświaty i szkolnictwa wyższego; Sens i istotne aspekty wychowania personalistycznego - jako drogi rozwoju osoby; O pojęciu i konieczności wychowania jako sztuki ekspresji dramatycznej; Intelektualność kwalifikacji zawodowych nauczyciela; Edukacyjne konsekwencje rozwoju środków informatycznych; społeczeństwo informacyjne - porozumiewanie się w zmieniającym się świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 16/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. TEORETYCZNE PODSTAWY PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Indywidualizm współczesnych autorów; Metodologiczny wymiar sztuki w badaniach edukacyjnych; Pedagogiczne implikacje antropologii V.E. Frankla; Nowe trendy w edukacji - koncepcja "głębokiego uczenia się"; Nie czynem, nie głosem, a sercem - rola wartości w zawodzie animatora kultury; Rola analizatora słuchowego w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Efektywność finansowania polskiego systemu oświaty - analiza porównawcza; Nowa podstawa programowa szkół ponadpodstawowych a oczekiwania pracodawców względem ich absolwentów; Awans zawodowy - samorozwój nauczycieli czy zbędna biurokracja; Znaczenie rodziny w społeczeństwie w perspektywie programu 500+. II PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: Bariery kreatywności w nauczaniu akademickim; Współpraca nauczycieli z rodzicami - pespektywa nauczycieli (Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli klas gimnazjalnych); Błędy wychowawcze popełniane przez rodziców i ich rola w kształtowaniu rozwoju dziecka; Samodzielność dzieci w systemie edukacji tradycyjnej i alternatywnej na przykładzie badań własnych; Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opiniach studentów; Sukces dziecka sukcesem nauczyciela w teorii i praktyce edukacyjnej. Studium indywidualnych przypadków; Rzeczywistość edukacyjna osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Przydatność szkolnej interwencji profilaktycznej w placówce edukacyjnej. Wyniki badań ewaluacyjnych; Ocena stanu wiedzy licealistów na temat dopalaczy; Wiedza muzyczna absolwentów szkół średnich - kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji; Wiedza studentów fizjoterapii na temat zawodowego kodeksu etycznego; Edukacyjna funkcja turystyki senioralnej. III. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Professional certainty (gewissenheit) versus uncertainty (ungewissenheit) as components of educator's hermeneutic competence; From knowledge to wisdom. Around the conditionings of hermeneutic competences of pedagogy students - future pedagogues; The self-efficacy of physical education teacher candidates; Preparation of teachers for teaching physical education at first educational stage; The role of emotions, mnemonic techniques, and memory in developing children's L2 skills; Benefits and threats resulting from the use of cyberspace by children of early school age; The patriotism of Polish youth of the 21st century; Civic education of children and youth in the realities of the present day; Some aspects of changing attitudes toward mass culture and popular literature which a teacher should know; The conditions of the health education process of children at the preschool age in terms of safety rules compliance; Self-evaluation and self-esteem of children with syndrome can; Clinical communication as a need or obligation in teaching physiotherapy students; Correlations between forms of emotional health and coping with stress in the context of health education people who experienced malignant tumours.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych / Janusz Gnitecki ; t. 1)
Cześć I: Geneza i tożsamość nauk pedagogicznych. 1. Geneza nauk pedagogicznych. 2. Etapy rozwoju refleksji pedagogicznej. 3. W poszukiwaniu tożsamości nauk pedagogicznych. 4. Funkcje zadań edukacyjnych na tle nowożytnych nurtów pedagogiki. 5. Ambiwalencja jako kategoria współczesnej pedagogiki. Część II: Orientacje metodologiczne i ogólne założenia nauk pedagogicznych. 1. Antropologiczne, ontologiczne, aksjologiczne, epistemologiczne i metodologiczne podstawy współczesnej pedagogiki. 2. Empiryczne, prakseologiczne i hermeneutyczne orientacje badawcze we współczesnej pedagogice. Część III: Struktura nauk pedagogicznych i ich miejsce w systemie współczesnych nauk. 1. Rzeczywistość edukacyjna. 2. Struktura nauk pedagogicznych. 3. Miejsce nauk pedagogicznych w systemie współczesnych nauk. Część IV: Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych. 1. Pojęcie warunków, perspektyw i kierunków rozwoju nauk pedagogicznych. 2. Warunki i możliwości uprawiania i rozwoju nauk pedagogicznych. 3. Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych w aspekcie zmieniającej się reprezentacji wiedzy o edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych / Janusz Gnitecki ; t. 2)
1. Założenia konstruowania teorii w naukach pedagogicznych, 2. Obrazowanie językowe w badaniach naukowych w pedagogice, 3. Podstawowe kategorie badawcze w naukach pedagogicznych, 4. Struktura procesu badawczego w naukach pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym, 2. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych, 3. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice, 4. Badania jakościowe w pedagogice, 5. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych, 6. Zmienne wskaźniki i typy badań pedagogicznych, 7. Dobór próby w badaniach pedagogicznych, 8. Etapy badań pedagogicznych, 9. Moralne aspekty badań pedagogicznych; 10. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej