Form of Work
Książki
(37)
Czasopisma
(5)
Status
only on-site
(34)
available
(27)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(30)
Czytelnia
(34)
Author
Kamińska Aleksandra (1976- )
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Łobocki Mieczysław
(5)
Markiewicz-Patkowska Julita
(4)
Palka Stanisław
(4)
Bauman Teresa
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Kabat Małgorzata
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Szloska Franciszek
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Wrońska Marta
(3)
Żegnałek Kazimierz
(3)
Ferguson George A
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Gnitecki Janusz
(2)
Goriszowski Włodzimierz
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kubinowski Dariusz
(2)
Majzner Rafał
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Nycz Edward
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Pilch Tadeusz
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Pytel Sławomir
(2)
Rubacha Krzysztof
(2)
Takane Yoshio
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dohnal Tomás
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gomola Joanna
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Gutowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Góral Justyna
(1)
Herman Ewa
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Jandová Soňa
(1)
Kańczukowska-Stadnik Agnieszk
(1)
Kocór Maria
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kordek Marcin
(1)
Kos Ewa
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krajewska Anna
(1)
Krajewski Mirosław
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Krzyśko Grzegorz
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kłoda Maria
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Maszke Albert Wojciech
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Niklová Miriam
(1)
Nowak Marian
(1)
Olszewski Jacek
(1)
Ostalak Mateusz
(1)
Pachociński Ryszard
(1)
Year
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(26)
Country
Poland
(42)
Language
Polish
(42)
Subject
Pedagogika
(38)
Metodologia
(7)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Kształcenie
(3)
Ludzie starzy
(3)
Dysertacje naukowe
(2)
Hermeneutyka
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedeutologia
(2)
Prace dyplomowe
(2)
Psychologia
(2)
Statystyka
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wychowanie
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja
(1)
Good Behavior Game
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Kaczor, Stanisław
(1)
Komparatystyka
(1)
Kultura
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauka
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Prawo autorskie
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Tożsamość
(1)
Uczenie się
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wiedza
(1)
Wojsko
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zawody medyczne
(1)
Śliwińska, Teresa
(1)
Subject: time
1901-
(2)
1989-
(2)
2001-0
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
42 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61121-42-8
1. Problemy pedagogiki w kontekście badań naukowych; 2. Struktura procesu badawczego w pedagogice; 3. Metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach pedagogicznych; 4. Metody analizy statystycznej materiału badawczego; 5. Przygotowanie tekstu pracy dyplomowej (licencjackiej, magisterskiej).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-3095-9
1. Filozofia jakościowych badań pedagogicznych: W stronę human science; Istota współczesnych badań jakościowych; Pedagogika zorientowana humanistycznie; Badania jakościowe we współczesnej pedagogice; 2. Metodyka jakościowych badań pedagogicznych: Tradycje badawcze; Gromadzenie danych; Analiza danych; Projekty badawcze; 3. Ewaluacja jakościowych badań pedagogicznych: Tradycyjne kryteria naukowe i ich adaptacja; Swoiste wyznaczniki paradygmatyczne; Standardy etyczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
ISBN: 978-83-7587-030-5
1. O wiedzy pedagogicznej: Wiedza w pedagogice i wiedza pedagogiczna; Treści i źródła badan pedagogicznych; Prawidłowości i/lub kontekst jako kryteria tworzenia wiedzy pedagogicznej; Kształtowanie (się) pedagogicznej wiedzy nauczycielskiej - w procesie stawania się i bycia nauczycielem - epitafium. 2. Orientacje metodologiczne w tworzeniu wiedzy: Metodologia spod znaku x? a humanistyczna tożsamość pedagogiki; Poznawczy status danych jakościowych; Kilka metodologicznych problemów tworzenia i przekazu fenomenologicznej wiedzy o wychowaniu; Hermeneutyka jako metodologia rozumienia i interpretacji wiedzy pedagogicznej; Konstruowanie wiedzy o rodzaju w edukacji. 3. Praktyka tworzenia wiedzy: Kryteria waloryzacji praktyki badawczej - między inhibitacją metodologiczną a permisywnym toleratnyzmem; Geneza pytań problemowych w badaniach pedagogicznych - dziedziczenie, odkrycie, zredefiniowanie; O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych; Deskrypcje etnograficzne i konstruowanie wiedzy kulturowej w pedagogice. 4. Otwarcie dyskusji: W nawiązaniu do wystąpień - dyskusja
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-232-1631-2
Cześć I: Geneza i tożsamość nauk pedagogicznych. 1. Geneza nauk pedagogicznych. 2. Etapy rozwoju refleksji pedagogicznej. 3. W poszukiwaniu tożsamości nauk pedagogicznych. 4. Funkcje zadań edukacyjnych na tle nowożytnych nurtów pedagogiki. 5. Ambiwalencja jako kategoria współczesnej pedagogiki. Część II: Orientacje metodologiczne i ogólne założenia nauk pedagogicznych. 1. Antropologiczne, ontologiczne, aksjologiczne, epistemologiczne i metodologiczne podstawy współczesnej pedagogiki. 2. Empiryczne, prakseologiczne i hermeneutyczne orientacje badawcze we współczesnej pedagogice. Część III: Struktura nauk pedagogicznych i ich miejsce w systemie współczesnych nauk. 1. Rzeczywistość edukacyjna. 2. Struktura nauk pedagogicznych. 3. Miejsce nauk pedagogicznych w systemie współczesnych nauk. Część IV: Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych. 1. Pojęcie warunków, perspektyw i kierunków rozwoju nauk pedagogicznych. 2. Warunki i możliwości uprawiania i rozwoju nauk pedagogicznych. 3. Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych w aspekcie zmieniającej się reprezentacji wiedzy o edukacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7308-610-4
1. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym, 2. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych, 3. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice, 4. Badania jakościowe w pedagogice, 5. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych, 6. Zmienne wskaźniki i typy badań pedagogicznych, 7. Dobór próby w badaniach pedagogicznych, 8. Etapy badań pedagogicznych, 9. Moralne aspekty badań pedagogicznych; 10. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , 245)
ISBN: 978-83-7789-065-3
1. Tożsamość naukowa i dojrzałość metodologiczna: Uwagi o tożsamości; Nauka jedna- wielość dróg do jej uprawiania; Czy podejmowanie odkrywczych przełomowych badań jest wynikiem jedynie dojrzałości metodologicznej czy już dojrzałości badawczej? Na drodze do kształtowania tożsamości uczonego; Koncepcja badań pedagogicznych- specyfika i uwarunkowania realizacyjnej; Tożsamość osobowa uczonego; O drodze do naukowej tożsamości; Intuicja i introspekcja w poszukiwaniu własnej tożsamości naukowej; Dojrzałość osobowa badawcza oraz jego dojrzałość i gotowość badawcza w warunkach współczesności; Dojrzałość metodologiczna w warunkach transformacji; 2. Wybrane aspekty ogólnometodologiczne: Konceptualizacja mega problemu jako pierwszy etap procesu badawczego; O pożytku z badań w obszarze pracy socjalnej; O trudnej sztuce wyszukiwania owocnych tematów badań; Metodologiczne faux pas w badaniach naukowych- przypadek czy nonszalancja?; 3. Koncepcja badań własnych- ocena i uwarunkowania: Koncepcja pracy promocyjnej- rola promotora i doktoranta; Dobra koncepcja badań własnych- kryteria oceny oraz niezbędne narzędzia do jej przeprowadzania; Dojrzałość metodologiczna i osobista badacza jako podstawa trafnej koncepcji badań własnych; Dobra koncepcja badań własnych to efekt dojrzałości metodologicznej; Praca pedagoga w kontekście metod badawczych w psychologii i pedagogice.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
ISBN: 978-83-7587-030-5
1. Badawcza praktyka i jakość wiedzy- wybrane uwarunkowania; 2. Rola teorii w pedagogicznych badaniach empirycznych. Sygnalizacja zagadnienia; 3. Od poznawania do zmieniania. Czy "zwrot pedagogiczny" w praktykach badawczych nauk społecznych?; 4. Problemy badawcze w pedagogice a praktyka badawcza pedagogów; 5. Metodologiczna analiza praktyki badań pedagogicznych; 6. Kompetencje badawcze a świadomość metodologiczna; 7. Uczenie się dorosłych w splocie badań interpretatywnych. O pewnej praktyce obecnej w badaniach andragogicznych; 8. Trudności w tworzeniu przez początkujących badaczy koncepcji empirycznych badań pedagogicznych; 9. Mity, rafy i realia etnografii w eksploracjach pedagogicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88278-60-6
1. Pedagogika dyscypliną naukową. Od poglądów do praw naukowych w pedagogice, 2. Ogólne etapy procesu badawczego w naukach o wychowaniu, 3. Funkcje zmiennych w empirycznych badaniach pedagogicznych (etap III- -dobór i układ i pomiar zmiennych), 4. Ogólny przegląd metod badawczych stosowanych w pedagogice empirycznej i ich klasyfikacje, 5. Ogólne metody badań pedagogicznych stosowane w pedagogice społecznej (wg R. Wroczyńskiego i T. Pilcha), 6. Krytyczny przegląd literatury jako niezbędna metoda badań naukowych, 7. Obserwacja i naturalny eksperyment pedagogiczny jako metody badań pedagogicznych, 8. Metody specyficzne do badań nad doborem i układem treści, 9. Realizacja kolejnych etapów badań: badania wstępne, podstawowe i kontrole, 10. Typowe procedury humanistycznych badań w odniesieniu do nauk pedagogicznych (nauk o wychowaniu)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7308-542-4
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7308-542-4
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-917-4
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowania (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-590-4
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-60083-30-4
Problemy badawcze w pedagogice; Badania empiryczne ilościowe i jakościowe w pedagogice; Pedagogiczne badania historyczne i porównawcze; Pedagogiczne badania teoretyczno-praktyczne; Badania z pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych; Twórcze wiązanie badań pedagogicznych z praktyką szkolną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7525-041-1
Ogólne przesałanki pracy-uwagi wstępne, 1. Warunki uczestnictwa społecznego-pytanie o perspektywę pedagogiki społecznej, 2. Tradycje w pedagogice-problemy metodologiczne, 3. Wybrane koncepcje działania-niepewność edukacyjnej praktyki, 4. Metodologia w pedagogice-probelmy dyscyplinarne i zagadnienia kształcenia, 5. O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej-perspektywa biografii, 6. Problem wiedzy profesjonalnej, 7. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej, zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88149-69-5
Cz. I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcie badań empirycznych: 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym, 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych. Cz. II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych; 3. Metody badań pedagogicznych, 4. Techniki badań pedagogicznych, 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych, 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania, 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie, 8. Organizacja i etapy badań naukowych, 9. Zasady opracowania materiałów badawczych, 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań. Cz. III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych: 11. Podstawowe założenia badań jakościowych, 12. Rodzaje badań jakościowych, 13. Metody zbierania materiałów badawczych, 14. Opracowywanie danych jakościowych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-62015-16-0
Cz. I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcie badań empirycznych: 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym, 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych. Cz. II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych; 3. Metody badań pedagogicznych, 4. Techniki badań pedagogicznych, 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych, 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania, 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie, 8. Organizacja i etapy badań naukowych, 9. Zasady opracowania materiałów badawczych, 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań. Cz. III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych: 11. Podstawowe założenia badań jakościowych, 12. Rodzaje badań jakościowych, 13. Metody zbierania materiałów badawczych, 14. Opracowywanie danych jakościowych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Wykłady z Pedagogiki)
ISBN: 978-83-01-17238-1
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Jakościowa orientacja w badaniach pedagogicznych: Pozycja badań jakościowych w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych; Konsekwencje podporządkowania się nauk społecznych pozytywistycznemu modelowi nauki; Nieutonomiczność metody badawczej; W labiryncie badań jakościowych. R. 2 Wywiad narracyjny jako metoda badań empirycznych: Teoretyczne założenia metody; Sposób pozyskiwania materiału badawczego i metodyka interpretacji. R. 3 Przykład interpretacji narracji z wykorzystaniem metody F. Schützego („…ja nie bałam się robić w życiu tego, czego chcę, i nie bałam się chcieć…”): Nawiązanie kontaktu z narratorką i przebieg wywiadu; Charakterystyka etapów interpretacji narracji. R. 4 Obiektywna hermeneutyka jako metodologia i metoda badan empirycznych: Geneza metody; Przedmiot zainteresowania obiektywnej hermeneutyki; Poznawczy status reguł generujących działania oraz struktur sensu i znaczenia; Autonomia życiowej praxis i struktura przypadku; Zasada uogólniania wyników badań – struktura przypadku jako dialektyka ogólności i szczególności; Metodyka interpretacji; Krytyczne podsumowanie metodologii i metodyki obiektywnej hermeneutyki. R. 5 Obraz zawodu pedagoga kształtujący się u studentów kierunku pedagogika – przykład zastosowania obiektywnej hermeneutyki: Sformułowanie problemu badawczego (określenie przypadku); Ocena protokołu (umiejscowienie interakcji); Budowanie historii i porządkowanie wariantów znaczeń; Elementy (hipotezy) struktury przypadku. Uwagi końcowe. Załącznik: Transkrypcja prezentowanej narracji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika wobec współczesności)
ISBN: 978-83-60501-11-5
1. U podstaw badań nad edukacją, 2. Planowanie procesu badawczego, 3. Metody doboru próbki badawczej, 4. Metody zbierania danych, 5. metody analizy danych ilościowych, 6. Analiza danych jakościowych, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Schemat etnograficzny, 10. Schemat badań historycznych (BH), 9. Schemat studium przypadków (SP), 11. Schemat eksperymentalny (E), 12. Schemat quasi-eksperymentalny (QE) i przekrojowy (P), 13. Raport a badań
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
ISBN: 978-83-7584-030-5
Część I: Przedmiot badań - perspektywa dyscyplinarna. Eksplikacja pojęcia "przedmiot badań pedagogiki"; Wychowanie i jego konteksty w perspektywie pozapedagogicznej i pedagogicznej; Komplikacje i dylematy przy określaniu przedmiotu badań pedagogicznych; Przedmiot pedagogiki w kontekście jej wyzwań i założeń; Edukacja - moralność - sfera publiczna. Część II: Przedmiot badań - perspektywa subdyscyplinarna. Wśród aspektów, wymiarów, poziomów i biegunów, czyli o próbie konceptualizacji przedmiotów badań pedagogiki twórczości; Warunki uczestnictwa społecznego - uwagi o przedmiocie pedagogiki specjalnej; Potencjał badawczy antropologii pedagogicznej - przedmioty i konteksty badań. Część III: Sposoby poznawania rzeczywistości pedagogicznej. Metodologiczna struktura przedmiotu badań pedagogiki; Dziedzina i pogranicza poznania naukowego oraz badań w pedagogice; Rzeczywistość pedagogiczna a sposoby jej poznawania - perspektywa interpretacyjna; Obiektywistyczne, konstruktywistyczne i neoobiektywistyczne ujęcie przedmiotu badań pedagogicznych; Konceptualizacja przedmiotu badań pedagogicznych w kontekście społecznej teorii strukturacji Anthony'ego Giddensa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88278-75-4
R.1 Pedagogika dyscypliną naukową, jej podstawy teoretyczne i metodologiczne; R.2 Etapy procesu badawczego w naukach o wychowaniu; R.3 Zmienne w empirycznych badaniach pedagogicznych; r.4 Ogólny przegląd procedur i metod badawczych stosowanych w pedagogice empirycznej, główne kryteria podziału; R.5 Metody badań pedagogicznych stosowane w pedagogice społecznej (wg R. Wroczyńskiego i T. Pilcha); R.6 Metoda analizy i krytyki literatury źródłowej; R.7 Metody badań pedagogiki eksperymentalnej; R.8 Specyficzne metody doboru i układu treści kształcenia; R. 9 Badania wstępne, podstawowe i kontrolne; R.10 Typowe procedury humanistycznych badań społecznych w odniesieniu do nauk pedagogicznych (nauk o wychowaniu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again